abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:06:56 #221
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_49675998
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:55 schreef teamlead het volgende:

[..]

wil je het nu niet snappen
dat kind is in India kansloos
dan kun je wel blaten over de rechten van de ouders, maar de ouders zijn in dit geval altijd minder belangrijk dan het kind
Dat denk ik niet, die heeft tenminste nog een opleiding gehad.
De vraag is alleen of kind en biologische ouders straks wel met elkaar overweg kunnen.
De verschillen zullen groot zijn....

Hoe dan ook..... je hebt hier alleen verliezers. Of je haalt de biologische ouders naar Nederland dat lijkt me nog de minst kwade zet. Maar ik denk niet dat de overheid hieraan gaat meehelpen.
pi_49676010
quote:

[..]

dan kun je wel blaten over de rechten van de ouders, maar de ouders zijn in dit geval altijd minder belangrijk dan het kind
Waar haal je dat vandaan?Beetje stereotyp beeld dat je hebt.
Maar laten we alle kinderen van alleenstaande bijstandsmoeders in nederland dan ook gewoon uit de ouderlijke macht zetten..
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:04 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Wat wil jij dan? Dat kind aan de haren naar " huis" slepen omdat hij daar hoort?
Idd
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_49676063
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:07 schreef desiredbard het volgende:

[..]
Idd
En dat is het beste voor het kind?
pi_49676211
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:09 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

En dat is het beste voor het kind?
Het is niet alsog het hier een weesje of een straatkind betreft. .... het is een gejatte PEUTER (1.5 jaar)
welk bij zijn ouders hoort.

Dat is in ieder geval al helemaal niet aan jou om uit te maken. Die ouders hebben alles gespendeert om hun kijnd te vinden, zoals een goed ouder betaamd, niet de schouders opgehaald en gedacht ach ze is nu beter af, zols bepaalde andere figuren beweren dat ze zouden doen.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_49676267
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:53 schreef teamlead het volgende:

[..]

[..]

bron

in India zonder baan en zonder bezittingen ben je gewoon zwaar de sjaak hoor
euhm ja, daar staat dat ze toen de zoektocht moesten staken omdat manlief werkloos werd en ze hun bezittingen moesten verkopen .. maar waar lees jij dat die man nog steeds werkloos is en cq zijn kind(eren) niet kan voeden, naar school sturen etc ?
pleased to meet you
pi_49676356
quote:
en hoe kom je aan dat idee .. wie weet is die met zijn bruine velletje hier in Nederland wel kansloos terwijl die daar een prachtig leven zou hebben ?
pleased to meet you
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:21:41 #227
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49676406
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:07 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?Beetje stereotyp beeld dat je hebt.
Maar laten we alle kinderen van alleenstaande bijstandsmoeders in nederland dan ook gewoon uit de ouderlijke macht zetten..
[..]

Idd
een bijstandsmoeder in Nederland vergelijken met iemand zonder werk in India.......

Een kind van een bijstandsmoeder kán hier gewoon studeren, dankzij het systeem van studiefinanciering etc. Iemand zonder werk in India mag blij zijn als hij te eten heeft
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:28:10 #228
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49676583
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:19 schreef moussie het volgende:

[..]

en hoe kom je aan dat idee .. wie weet is die met zijn bruine velletje hier in Nederland wel kansloos terwijl die daar een prachtig leven zou hebben ?
quote:
ze wonen in een arme wijk van Madras
http://www.netwerk.tv/
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:32:43 #229
3542 Gia
User under construction
pi_49676716
Mijn mening:

Als die ouders in India genoeg verdienen om dit kind een goede kans te geven, dan moet ie maar terug. Dat hij de taal niet kent, is van ondergeschikt belang. Hoeveel kinderen vertrekken niet op die leeftijd met hun ouders naar een ander land en leren binnen een jaar de taal bijna vloeiend spreken?
Ik denk dat het in het belang van het kind is dat hij opgroeit bij de eigen ouders en broertjes en zusjes.

Als die ouders de middelen niet hebben om dit kind een goede toekomst te bieden, dan moet hij maar hier blijven. Maar onder de voorwaarden dat de adoptie-ouders het kind Indiaas laten leren en ieder jaar met hem op vakantie gaan naar India om de biologische ouders te bezoeken. Ook moet het kind opgevoed worden met de kennis dat zijn biologische ouders in India wonen en hij daar ook broers en zussen heeft.
Hij heeft dan de mogelijkheid een goede opleiding te volgen en kan op zijn 18de, of later, zelf de keuze maken waar hij wil wonen.

Een andere mogelijkheid is inderdaad de biologische ouders naar Nederland halen en een soort van co-ouderschap regelen, c.q. bezoekrecht voor de adoptie-ouders.
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 10:50:43 #230
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49677319
quote:

[..]

Als de ouders hun kind hadden opgegeven voor adoptie hadden ze inderdaad gedacht dat het elders beter op zou groeien.
Echter, deze keuze hebben ze niet gemaakt,
het kind is geroofd en nu maken wij de keuze wel voor hun dat het kind kansloos zou zijn in India?!
Er worden jaarlijks!!! ontelbare kinderen geroofd! Ook uit Europa, goed georganisserd, je geeft hiermee het signaal af dat kinderroof voortaan kan en mag.
Hé, die rovers doen goed werk hoor!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:52:33 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49677369
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:47 schreef teamlead het volgende:

[..]

dit zinnetje trouwens...

Het belang van de ouders is niet relevant in dit verhaal. Dat je een kind gebaard hebt, maakt het nog niet je eigendom. We hebben het verdorie niet over een gestolen auto
Goh, iemand die het met me eens is
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:58:55 #232
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49677618
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als de ouders hun kind hadden opgegeven voor adoptie hadden ze inderdaad gedacht dat het elders beter op zou groeien.
Echter, deze keuze hebben ze niet gemaakt,
het kind is geroofd en nu maken wij de keuze wel voor hun dat het kind kansloos zou zijn in India?!
Er worden jaarlijks!!! ontelbare kinderen geroofd! Ook uit Europa, goed georganisserd, je geeft hiermee het signaal af dat kinderroof voortaan kan en mag.
Hé, die rovers doen goed werk hoor!
Yvonne, je bent nu echt een beetje aan het doorslaan, natuurlijk mag kinderroof nooit, onder geen enkele omstandigheid. Feit blijft echter dat de situatie is zoals ie nu is, en om dat kind als voorbeeld te stellen vind ik niet terecht. Als ik denk hoe erg ik aan mijn moeder hing op mijn 9e, als iemand me daar had weggehaald...

Je moet niet ten koste van alles een punt willen maken over de rug van een kind.
En zoals hierboven meerdere malen gezegd wordt door onze grote intellectueel DB, natuurlijk is het geen kwestie van je schouders ophalen als natuurlijke ouder zijnde, zoiets is verschrikkelijk. Maar *goed* ouderschap houdt toch in dat je ten alle tijden het belang van je kind voor je eigen belang laat gaan of niet soms?

Ik vind het idd behoorlijk egoistisch om te zeggen "dat kind moet terug want het is van MIJ" ongeacht wat je daarmee voor psychische schade toebrengt.

De biologische ouders hierheen halen zoals Gia zei, voor een vorm van co-ouderschap lijkt me idd nog de beste oplossing voor het kind.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 11:01:12 #233
43556 miss_dynastie
pi_49677703
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:32 schreef Gia het volgende:
Als die ouders in India genoeg verdienen om dit kind een goede kans te geven, dan moet ie maar terug. Als die ouders de middelen niet hebben om dit kind een goede toekomst te bieden, dan moet hij maar hier blijven.
Wat een ontieglijk domme visie.
Die ouders zitten hier niet in het beklaagdenbankje, die ouders hoeven niet goed ouderschap te bewijzen!!!!!!
Hun kind is GEROOFD, uit zijn bedje GEJAT en nu ze hem na jaren weer vinden wordt er alleen gekeken naar geld?
Of die ouders geld hebben of niet is volledig irrelevant. Als mijn kind door Oprah Winfrey gejat wordt is het financieel vast stukken beter af. Maar het is nog altijd MIJN KIND. En dat er dan in financiële zaken getreden gaat worden voor ik het terugkrijg is uiteraard schandalig.
pi_49677719
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:28 schreef teamlead het volgende:

[..]

[..]

http://www.netwerk.tv/
aah, dat had ik dus niet gezien .. en vanavond verder over meer misstanden bij Meiling, nou nou, daar gaat dus blijkbaar een beerput open en is dit maar de eerste van vele zaken ..

kijk, ik vind dus ook dat het belang van het kind voorop staat, uiteraard, maar om zomaar zonder meer te stellen dat het kind daar kansloos zou zijn en het hier beter heeft dus maar hier moet blijven vind ik wel wat ver gaan .. zoals al aangehaald door anderen, feitelijk legaliseer je dan mensenhandel
pleased to meet you
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:11:14 #235
117098 Hathor
Effe niet
pi_49678047
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:04 schreef Xith het volgende:

[..]

Maar die marokkanen mogen wel allemaal terug hmm...
Wat loop jij vreselijk kinderachtig te trollen de laatste dagen zeg, ben je ongesteld of zo?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:45:13 #236
3542 Gia
User under construction
pi_49679371
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:01 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat een ontieglijk domme visie.
Die ouders zitten hier niet in het beklaagdenbankje, die ouders hoeven niet goed ouderschap te bewijzen!!!!!!
Hun kind is GEROOFD, uit zijn bedje GEJAT en nu ze hem na jaren weer vinden wordt er alleen gekeken naar geld?
Of die ouders geld hebben of niet is volledig irrelevant. Als mijn kind door Oprah Winfrey gejat wordt is het financieel vast stukken beter af. Maar het is nog altijd MIJN KIND. En dat er dan in financiële zaken getreden gaat worden voor ik het terugkrijg is uiteraard schandalig.
Trek het nou niet uit de context.

In elk geval moet het belang van het kind voorop staan. Ik denk niet dat het in het belang van het kind is als hij in India op zijn 10de moet gaan werken, omdat de ouders niet rond kunnen komen.

Maar ik stel wel als voorwaarden, dat, als besloten wordt dat het kind niet terug gaat, dat de ouders moeten zorgen dat hij de Indiase taal en cultuur leert kennen en er contact blijft bestaan met de biologische ouders en het kind weet dat dát zijn biologische ouders zijn.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:47:50 #237
3542 Gia
User under construction
pi_49679480
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:01 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, dat had ik dus niet gezien .. en vanavond verder over meer misstanden bij Meiling, nou nou, daar gaat dus blijkbaar een beerput open en is dit maar de eerste van vele zaken ..

kijk, ik vind dus ook dat het belang van het kind voorop staat, uiteraard, maar om zomaar zonder meer te stellen dat het kind daar kansloos zou zijn en het hier beter heeft dus maar hier moet blijven vind ik wel wat ver gaan .. zoals al aangehaald door anderen, feitelijk legaliseer je dan mensenhandel
Daarom vind ik ook dat dat onderzocht moet worden. Als de ouders zo arm zijn dat dit jochie vanaf zijn 10de moet gaan werken, wat daar veel voorkomt, lijkt het me niet goed om hem daar naartoe te sturen.
Als de ouders dit kind normaal naar school kunnen sturen, met een vervolgopleiding, dan denk ik dat er geen enkele reden is om het kind niet terug naar zijn ouders te laten gaan. Taal leren ze op die leeftijd binnen een jaar, spelenderwijs.

http://www.indianet.nl/ao-kiarb.html

Dit willen we toch niet!!
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:51:24 #238
127981 Misstique
11-07-2014
pi_49679648
Wat een ontzettende klotesituatie zeg. Voor de biologische ouders, voor de adoptie-ouders, maar bovenal voor het kind zelf! En welke beslissing er ook gemaakt gaat worden over het verdere leven van deze jongen, niemand zal hier als 'winnaar' boven water komen.

En iedereen hier kan zich heel goed verplaatsen in de biologische danwel de adoptie-ouders, maar verplaats je eens in de schoenen van het kind? Wat is dan het beste voor het kind zelf?
Een onmogelijke beslissing, ben blij dat ik hem niet hoef te maken.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:00:37 #239
3542 Gia
User under construction
pi_49680026
Tja, je zou denken dat het het beste is om die ouders maar hierheen te halen en een soort van co-ouderschap te regelen. Maar dat moeten ze ook willen, natuurlijk. Die hebben ook daar hun familie en roots. We kunnen dan wel stellen dat ze het hier beter hebben, maar goh, da's ook maar betrekkelijk natuurlijk. En wie garandeert dat ze er niet op een dag vandoor gaan met het kind?
Je zou ook kunnen stellen dat het Nederlandse gezin maar in India moet gaan wonen voor een soort van co-ouderschap. Blijft hetzelfde, natuurlijk. Die mensen hebben hier hun roots, hun baan, hun familie.

Ik denk dat er heel goed overlegd moet worden wat in het belang van het kind is. Wat het kind zelf wil moet meegewogen worden. Er dienen vaste afspraken gemaakt te worden. In geen geval mag één van de ouderparen buiten spel gezet worden.

Maar het blijft gewoon een heel moeilijke kwestie. En zo zijn er dus nog veel meer, waarschijnlijk.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 12:01:49 #240
43556 miss_dynastie
pi_49680077
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:47 schreef Gia het volgende:
Dit willen we toch niet!!
Bot gezegd hebben wij niks te willen, omdat het kind gewoon van zijn biologische ouders is. Die mogen over hem beslissen. En ergens neem ik aan dat als het echt zo slecht zou zijn dat hij in deze situatie terecht zou komen, ze hem wel in Nederland zouden laten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')