Dat dachten ze in 1978 ookquote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:42 schreef dewaal het volgende:
de huizen blijven toch altijd stijgen.
Mag ik jouw glazen bol ook even lenen?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 23:42 schreef dewaal het volgende:
de huizen blijven toch altijd stijgen.
Dus? De huizen zijn vergeleken de geldwaarde in '78 met nu toch harder gestegen lijkt mequote:
En in de VSquote:Op zondag 24 juni 2007 11:02 schreef DiRadical het volgende:
Dat dachten ze in 1978 ook
Aah, een nog grotere bubbel dus bedoel je?quote:Op maandag 25 juni 2007 16:36 schreef Knipoogje het volgende:
Dus? De huizen zijn vergeleken de geldwaarde in '78 met nu toch harder gestegen lijkt me
Ja... als je daarna tenminste onder een brug gaat wonenquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:09 schreef gronk het volgende:
Precies, je huis is gewoon een geldmachine
Oh yeah, ik krijg weer eens gelijk zoals gewoonlijk.quote:'Hogere rente moet zeepbellen op de beurs bestrijden'
De moeder van de centrale banken, de BIS, waarschuwt voor zeepbellen op de beurs. Die zouden met een renteverhoging moeten worden bestreden.
Geldgroei
De Bank for International Settlements (BIS), of Bank voor Internationale Betalingen (BIB) in het Nederlands, waarschuwt voor de gevolgen van de geldgroei van de afgelopen jaren.
Renteverhogingen
De flinke renteverlagingen, in grote delen van de wereld, hebben geld goedkoop gemaakt. Dit heeft geleid tot flinke stijgingen van bijvoorbeeld beurskoersen. De BIS spreekt van zeepbellen. Het bestrijden hiervan zal via renteverhogingen moeten gebeuren, aldus de BIS. Zeepbellen zijn een vorm van inflatie.
Dollar
De BIS waarschuwt verder onder meer voor grote oneevenwichtigheden in de wereld, zoals het grote tekort op de Amerikaanse handeslbalans. Hierdoor bestaat volgens de BIS de kans dat de dollar flink onderuit gaat. Tussen de regels door is te lezen dat China wel eens minder reserves in dollars zou kunnen aanhouden. Bovendien zou het land met de grootste valutareserves ter wereld kunnen besluiten de reserves anders te investeren. Dit kan zijn effect op de dollarkoers niet missen.
quote:Op maandag 25 juni 2007 18:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh yeah, ik krijg weer eens gelijk zoals gewoonlijk.
Nee, dat is het niet.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Consumptief kredit is wat anders dan hypotheek he...
Als je altijd het zelfde blijft bleren krijg je vast een keer gelijk...quote:Op maandag 25 juni 2007 18:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh yeah, ik krijg weer eens gelijk zoals gewoonlijk.
Precies. Als je de bank zo gek kunt krijgen dat ze je 10 miljoen lenen, dan kun luxe leven en ook de afbetalingen uit je lening betalen. Het gaat natuurlijk fout op het moment dat je overlijdt, en de bank de balans opmaaktquote:Op donderdag 28 juni 2007 14:24 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
Die consumptieve kredieten worden o.a. gebruikt om het hoofd boven water te houden tijdens het afbetalen van de te hoge hypotheken.![]()
quote:Geen wonder dat de hypotheekschuld in april op een nieuw record van 535 miljard euro uitkwam. Dat is een kleine zeven procent meer dan vorig jaar en maar liefst veertig procent meer dan vijf jaar geleden. Het is de nationale hobby geworden: verzilver de overwaarde van je huis ga direct door naar het winkelcentrum.
Niets mis mee, natuurlijk. Tenminste, zolang de huizenprijzen fors blijven doorstijgen. Wanneer de huizenmarkt het rustiger aan gaat doen - en die periode zal echt ooit aanbreken - moet de Nederlandse consument snel terugschakelen naar een calvinistischer spaargedrag. De hand weer op de knip en het mondje weer op zuinig. Leuk voor de spaarvarkens, maar niet voor de economische groei. Begin deze eeuw zorgde de lichte afkoeling van de huizenmarkt via die weg al voor meer dan halvering van de economische groei. Dat kan de komende jaren zo weer gebeuren.
Staat niet veel anders in dan in zijn andere topics hoorquote:Op maandag 2 juli 2007 17:54 schreef Slasher het volgende:
Natuurlijk weer je eigen topic![]()
Maar goed ik zal toch even de moeite nemen om het te lezen
Hij schudt tenminste mensen wakker, niks mis mee!quote:Op maandag 2 juli 2007 17:54 schreef Slasher het volgende:
Natuurlijk weer je eigen topic![]()
Maar goed ik zal toch even de moeite nemen om het te lezen
Waarom? Voorlopig zijn het allemaal aannamesquote:Op maandag 2 juli 2007 19:12 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Hij schudt tenminste mensen wakker, niks mis mee!
Klopt... Maar terugdraaien is ook geen optie.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou... de HRA wordt langzamerhand onhoudbaar natuurlijk.
Doe eens een poging om zijn aannames onderuit te halen,vanaf de zijlijn kritiek geven kan iedereen.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:42 schreef Slasher het volgende:
[..]
Waarom? Voorlopig zijn het allemaal aannames
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |