Ik heb dat er vrijwel elke keer bij gezet. In het vorige topic ook al.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:48 schreef Redux het volgende:
[..]
Ah, dus omdat ik niet van ontspiegelen op de hoogte ben, ben ik meteen dom?
Niet gelezen over het ontspiegelen.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb dat er vrijwel elke keer bij gezet. In het vorige topic ook al.
Ook heb ik al aangegeven dat, indien ontspiegelen niet mogelijk is, een andere oplossing 'kijkgaatjes' kan zijn.
Maar ja, dan heb je niet zo'n close en warm contact met zo'n geweld(ad)ig dier.
Zwets toch es niet zo uit je nek joh, dramaqueenquote:Op zondag 20 mei 2007 15:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ik las er niet over heen, jij praat gewoon onzin.
Als bijvoorbeeld een 3jarige in de ogen van een labrador prikt, dan doet die labrador ook HAP, slaughter, mutilation.
Ook al is die kind 'fout', die les gun je een kind niet!
Ik ben zelf ooit gebeten door mijn eigen hond.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:46 schreef moussie het volgende:
[..]
je leest even tactisch over het begin van die post heen .. dat beesten die kinderen echt kunnen beschadigen, of zoals jij het noemde "opvreten" niet los horen te lopen ..
quote:Op zondag 20 mei 2007 15:54 schreef Redux het volgende:
Ok, maar nu ga ik weer, ik ga lekker buiten fietsen.
Ik vind btw ook dat de vrouw verkeerd bezig is, ze had kunnen weten hoe apen reageren op dergelijk gedrag, ze heeft er zelf schuld aan.
Ik zat jullie gewoon een beetje te stangen. Nou ja, best gelukt denk ik. Thx voor de lollige middag iedereen!!
Goh, gelukkig maar. Ik was al bang dat je je verstand verloren had.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:54 schreef Redux het volgende:
Ok, maar nu ga ik weer, ik ga lekker buiten fietsen.
Ik vind btw ook dat de vrouw verkeerd bezig is, ze had kunnen weten hoe apen reageren op dergelijk gedrag, ze heeft er zelf schuld aan.
Ik zat jullie gewoon een beetje te stangen. Nou ja, best gelukt denk ik. Thx voor de lollige middag iedereen!!
haha ik heb het niet over pluto uit disneyland.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:54 schreef purplerose het volgende:
[..]
Zwets toch es niet zo uit je nek joh, dramaqueen
Als jij als kind in de ogen van een hond prikt krijg je eerst gewoon een waarschuwingsbeetje (die dus niet dat kind zn vinger het vel afstroopt ) Pas als dat beest systematisch getreiterd wordt kan die zo doordraaien ja en dan zit er ook nix anders op dan hem een spuitje te geven.
Dan moet je idd zo vroeg mogelijk al je kinderen aanleren om voorzichtig te doen met een dier, dat het MAAR je huisdier is wil niet zeggen dat je daar vanalles mee kan uitvoeren zonder consequenties.
En ja dan kan het zijn dat de vinger van je kind gehecht moet worden, wijze les voor het kindje idd als het hem al lang en breedt is uitgelegd zo niet met dieren om te gaan.
Dat vind ik best een heel goed idee eigenlijk.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wel 4 keer per week!! Da's echt wel een verschil met een eenmalig bezoekje.
Zou het overigens niet mogelijk zijn om 'one-way' glas te gebruiken, zodat die apen niet meer tegen die mensen aan hoeven te kijken. Uiteraard dan wel ontspiegeld aan de binnenkant.
Maar dat is nu juist niet waar. Het is in de literatuur al vele jaren bekend dat gorilla's hun angst voor water kunnen overwinnen. Er zijn overigens ook eerdere uitbraken geweest (neem Little Joe in de VS) waar een gracht niet hielp. Last but not least stond dit kereltje al eerder in het water.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, op empirisch bewijs, namelijk dat gorilla's bang zijn voor water en dat deze beveiliging overal ter wereld afdoende is gebleken.
maar kunnen ze wel tegen spiegels?quote:Op zondag 20 mei 2007 16:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat vind ik best een heel goed idee eigenlijk.
je hebt iig de topics aan de gang gehoudenquote:Op zondag 20 mei 2007 15:54 schreef Redux het volgende:
gnegne
Zou het overigens niet mogelijk zijn om 'one-way' glas te gebruiken, zodat die apen niet meer tegen die mensen aan hoeven te kijken. Uiteraard dan wel ontspiegeld aan de binnenkant.quote:
quote:
quote:Uiteraard dan wel ontspiegeld aan de binnenkant
een Labrador heeft nou juist een ontzettend hoge drempel voor die gaat happen .. die staat gewoon op en loopt weg voor zo'n nieuwsgierig kind, doen de meeste honden trouwens ..quote:Op zondag 20 mei 2007 15:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ik las er niet over heen, jij praat gewoon onzin.
Als bijvoorbeeld een 3jarige in de ogen van een labrador prikt, dan doet die labrador ook HAP, slaughter, mutilation.
natuurlijk niet, daarom hoor je als ouder en/of hondenbezitter dan ook op te letten dat dat soort dingen niet kunnen gebeuren, en dat doe je oa door zowel de hond als ook het kind goed op te voeden .. zo leert iedere verstandige ouder zijn kind bvb al op hele jeugdige leeftijd om een hond niet zo maar te gaan aaien, sommige dieren schrikken en gaan happen ..quote:Ook al is die kind 'fout', die les gun je een kind niet!
de apen de mensen niet natuurlijk ..quote:Op zondag 20 mei 2007 16:09 schreef SlimShady het volgende:
volgens mij ben ik een beetje dom.
wat is de bedoeling? dat mensen de apen niet zien of de apen de mensen niet?
een mensen-tuin maken voor de apenquote:Op zondag 20 mei 2007 16:09 schreef SlimShady het volgende:
quote:Op zondag 20 mei 2007 16:09 schreef SlimShady het volgende:
quote:Op zondag 20 mei 2007 14:18 schreef soylent het volgende:
Als je als bezoeker niet de apen in de ogen mag kijken, moet er een supergroot bordje staan "Niet de apen in de ogen kijken", want dat is niet logisch en niet intuitief. Je kan van de bezoekers niet verwachten dat zij die kennis hebben.
Dan ben ik de eerste die over die gracht springt en een baviaan grijpt, met van die lekkere rode billenquote:
onderbreking van de angst-reflex heb ik ergens gelezen .. het zorgt dat je niet verstijft van angst in een gevaarlijke situatiequote:Op zondag 20 mei 2007 16:12 schreef Isegrim het volgende:
Lachen van mensen komt overigens ook voort uit conflictvermijding. De betekenis is bij ons alleen verder opgeschoven.
Ik ken dus iemand die dus wel in z'n potje was gebeten toen diegene klein was door een labrador. Dat zijn namelijk de liefste en intelligenste honden, vandaar dat ik dit ook als voorbeeld gebruik, om te laten zien dat alle honden onvoorspeelbaar zijn op bepaalde momenten.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:07 schreef moussie het volgende:
[..]
een Labrador heeft nou juist een ontzettend hoge drempel voor die gaat happen .. die staat gewoon op en loopt weg voor zo'n nieuwsgierig kind, doen de meeste honden trouwens ..
[..]
natuurlijk niet, daarom hoor je als ouder en/of hondenbezitter dan ook op te letten dat dat soort dingen niet kunnen gebeuren, en dat doe je oa door zowel de hond als ook het kind goed op te voeden .. zo leert iedere verstandige ouder zijn kind bvb al op hele jeugdige leeftijd om een hond niet zo maar te gaan aaien, sommige dieren schrikken en gaan happen ..
maar anyway, waarom sleep je er een vergelijking met honden bij .. honden zijn geen uitstervende wilde dieren ?
Man lul niet. Als twee mensen elkaar in elkaar slaan in de dierentuin moeten ze dat zelf uitzoeken. Als alledaagse gedragingen van bezoekers t.o.v. een dier levensgevaarlijke situaties opleveren, dan is het de verantwoordelijkheid van Blijdorp. Dan moet het maar beter beveiligd, bezoekers beter voorgelicht en bewaakt, of je stelt die dieren maar niet tentoon.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:21 schreef gronk het volgende:
[..]
Jezus, wat een stelletje solipsisten in dit topic opeens zeg.
Y'know, al die luitjes die inelkaargeslagen worden 'omdat ze verkeerd keken'? Zelfde principe. Mensen zijn echt niet zo gek verschillend van apen.
Je hebt gelijk, er is niet zoiets als "de labrador" of "de gorilla". Ik heb hier 4 katten rondlopen en dat zijn allemaal europeese kortharen, maar met totaal verschillende karakters. Elk beest is anders, het zijn -hoe primitief ook- "individuen" met elk hun eigenaardigheden. Je moet een dier goed leren kennen, leren lezen om te weten wat je te wachten staat.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ken dus iemand die mooi z'n potje was gebeten toen diegene klein was door een labrador. Dat zijn namelijk de liefste honden, vandaar dat ik dit ook als voorbeeld gebruik, om te laten zien dat alle honden onvoorspeelbaar zijn op bepaalde momenten.
Het ligt ook wel een beetje aan het soort ras, een labrador kan je bijvoorbeeld een linkse opvoeding geven, terwijl een herder, stafford of andere bijter een rechtse opvoeding moet krijgen. En dan zijn het hele gehoorzame honden die ook pootjes geven op commando.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:39 schreef Pek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, er is niet zoiets als "de labrador" of "de gorilla". Ik heb hier 4 katten rondlopen en dat zijn allemaal europeese kortharen, maar met totaal verschillende karakters. Elk beest is anders, het zijn -hoe primitief ook- "individuen" met elk hun eigenaardigheden. Je moet een dier goed leren kennen, leren lezen om te weten wat je te wachten staat.
Wat dat betreft valt Blijdorp inderdaad het een en ander te verwijten, daar Bokito een recidivist is![]()
Klopt en dat de beveiliging aan alle kanten rammelde.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:50 schreef David het volgende:
Als we het over één ding eens zijn is het wel dat Bokito niet schuldig is aan dit incident.
Integendeel, het is een held en verdient een standbeeldquote:Op zondag 20 mei 2007 16:50 schreef David het volgende:
Als we het over één ding eens zijn is het wel dat Bokito niet schuldig is aan dit incident.
Die heeft in feite gewoon natuurlijk gedrag laten zien. Men heeft alleen kennelijk onderschat waar een gorilla toe in staat is.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:50 schreef David het volgende:
Als jij weg moet komen als menszijnde dan ga jij ook door muren en vuren.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, op empirisch bewijs, namelijk dat gorilla's bang zijn voor water en dat deze beveiliging overal ter wereld afdoende is gebleken.
quote:Bokito uitgelokt door steentjesgooiers en vrouw
Uitgegeven: 20 mei 2007 16:59
Laatst gewijzigd: 20 mei 2007 16:59
ROTTERDAM - De mannetjesgorilla Bokito, die vrijdag uit zijn verblijf in Diergaarde Blijdorp ontsnapte en een vrouw ernstig verwondde, werd geplaagd door steentjesgooiende kinderen.
Ook het gedrag van de vrouw die hij aanviel, heeft vermoedelijk bijgedragen aan zijn uitbraak. Een woordvoerder van de dierentuin vermoedt dat de combinatie van deze gebeurtenissen Bokito agressief heeft gemaakt.
Bedreigend
De vrouw maakte met de mensaap oogcontact. De aap vond de vrouw hierdoor niet onderdanig genoeg en heeft het kijken vermoedelijk als zeer bedreigend ervaren, aldus de woordvoerder.
Bokito maakte een sprong van 3,5 meter, zo bleek uit het sporenonderzoek. Hij haalde de overkant van de gracht, die de apen van de mensen scheidt, met zijn voorpoten net en kon zich daardoor op de kant hijsen.
Dat bedoel ik, op die momenten kan je een soort jesus-krachten krijgen.quote:
Pff, mensen springen veel verder. Zelfs vrouwen.quote:
quote:Het wereldrecord verspringen bij de mannen staat op 8,95m en werd gevestigd door Mike Powell tijdens de wereldkampioenschappen atletiek in 1991 (Tokio). De verste sprong bij de vrouwen bedraagt 7,52m en staat op naam van Galina Chistyakova.
Nou als ik een 180kilo-er een jump van 3,5 meter zie maken, zou ik wel verbaasd staan te kijken.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:20 schreef Pool het volgende:
[..]
Pff, mensen springen veel verder. Zelfs vrouwen.
Die aap heeft niet zoveel om mee te patsen hoor.
[..]
Misschien moeten we de redactie van de Gouden Kooi even mailen. Dat ze Jaap een uitdaging geven waarmee hij contactpunten kan verdienen als hij verder springt dan de gorilla.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nou als ik een 180kilo-er een jump van 3,5 meter zie maken, zou ik wel verbaasd staan te kijken.
En dan is het nog maar net aan een puberaapquote:Op zondag 20 mei 2007 15:10 schreef milagro het volgende:
[..]
herhaal die woorden exact zo aan haar ziekenhuisbed en ze glijdt er zo uit, volgens mij
Een beetje watertrappelen op zn tijd misschienquote:Op zondag 20 mei 2007 17:21 schreef Jane het volgende:
Toch ook nog even een screenshot uit dat filmpje dat ik eerder postte, waaruit blijkt dat gorilla's ook in het wild niet zo bang zijn voor water als sommigen hier beweren.
[afbeelding]
quote:
quote:Op zondag 20 mei 2007 17:20 schreef Pool het volgende:
[..]
Pff, mensen springen veel verder. Zelfs vrouwen.
Die aap heeft niet zoveel om mee te patsen hoor.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |