abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 mei 2007 @ 14:45:22 #101
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49570400
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:43 schreef moussie het volgende:

[..]

duh, de experts vroegen haar voor het voorval om haar aandacht te verplaatsen, en toch schijnt ze met haar rare gedrag door te zijn gegaan, getuige het filmpje dat dan schijnbaar vorige week is opgenomen ..
en tja, als je je niets aantrekt van de experts maar gewoon doorgaat zoals je bezig was ben je mi nogal simpel
haar gedrag is niet raar . Het is voor een gorilla ongewenst (blijkbaar ), maar daarmee is zij nog niet raar.
Bovendien wordt in de reportage van Nova duidelijk gezegd dat ze haar aandacht ook verlegd had naar de andere apen. Blijdorp heeft gewoon nagelaten om te zorgen dat die aap niet kon ontsnappen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 20 mei 2007 @ 14:45:25 #102
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49570404
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je de beelden van Nova bekijkt kun je al zien dat die aap behoorlijk boos is op haar zeker hoe hij zijn tanden laat zien.
Nee, dat is lachen. Dat zegt ze toch zelf?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_49570423
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je de beelden van Nova bekijkt kun je al zien dat die aap behoorlijk boos is op haar zeker hoe hij zijn tanden laat zien.
Ja, maar voor hetzelfde geld reageerde de aap op die manier op meerdere bezoekers. Toevallig zie je nu een film met de vrouw, maar dat betekent niet dat de aap enkel en alleen op die manier op de vrouw reageerde.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:46:21 #104
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49570439
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja maar de expert zegt toch anders en aan dat oordeel hecht ik toch meer waarde
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 20 mei 2007 @ 14:46:31 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_49570445
* Isdatzo meld zich
Huilen dan.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:46:44 #106
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_49570452
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, het slachtoffer voelde zich ook een met die aap.

Moet je zien wat er is gebeurd.
zucht...
Als je dus zo geinteresseerd bent in een bepaalde diersoort zorg je er dus voor (jaja, met je gezondeverstand) dat je bij toenadering het juiste doet ipv het verkeerde.
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_49570457
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:39 schreef Redux het volgende:
Ja, zoals ik al eerder zei vind ik het geen raar gedrag. Ja nu achteraf nu we weten wat er allemaal heeft plaatsgevonden zou je kunnen zeggen dat het gedrag niet slim is, maar voordat dit alles had plaatsgevonden hadden wij dergelijk gedrag ieder voor zich kunnen laten zien bij zo'n apenkooi.

Jij schijnt het te vinden dat we niet zo moeten reageren op apen, maar wie zegt dat ik dat ook zo moet vinden?
Ik vind inderdaad niet dat je als volwassen persoon zo om moet gaan met beesten. Het blijven beesten en omdat ze achter glas zitten mag je dan ineens wel allerlei raar gedrag gaan vertonen omdat je denkt dat hij aandacht van je wilt?
pi_49570458
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:45 schreef teamlead het volgende:

[..]

haar gedrag is niet raar . Het is voor een gorilla ongewenst (blijkbaar ), maar daarmee is zij nog niet raar.
Bovendien wordt in de reportage van Nova duidelijk gezegd dat ze haar aandacht ook verlegd had naar de andere apen. Blijdorp heeft gewoon nagelaten om te zorgen dat die aap niet kon ontsnappen
Juist.

Die aap zat door omstandigheden in de groep al niet lekker in z'n vel en dan plaatsen ze hem in een buitenverblijf met een gracht die niet aan de eisen voldoet.
En hij stond al eerder tot z'n knieen in het water.
pi_49570463
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:46 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja maar de expert zegt toch anders en aan dat oordeel hecht ik toch meer waarde
Hij is sarcastisch.
  Donald Duck held zondag 20 mei 2007 @ 14:47:11 #110
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49570474
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:45 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, maar voor hetzelfde geld reageerde de aap op die manier op meerdere bezoekers. Toevallig zie je nu een film met de vrouw, maar dat betekent niet dat de aap enkel en alleen op die manier op de vrouw reageerde.
Zij kwam zo'n beetje elke dag. Normale bezoekers niet, die hebben nog een leven voor de rest.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 20 mei 2007 @ 14:47:11 #111
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49570475
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

ja........... en iedereen hoort ook te weten dat apen niet lachen enzo..... want ja.. dat is zo vaak op animal planet geweest
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_49570477
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:43 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, en in berlijn had men wel gedacht dat de muur de aap zou tegen houden. Dus niet.
Blijkbaar is de vrouw voor 'iets' gewaarschuwd, voor een mogelijk gevaar. Jij vindt het dus normaal dat de vrouw dat gevaar zelf maar moet invullen en de oppassers het enkel bij het waarschuwen moet houden.
Zoals je zelf hebt kunnen lezen heeft de vrouw aangegeven dat de aap al uit z'n doen was en dat de oppassers hiervan op de hoogte waren.
Niet voor mij praten graag. Ik vind het helemaal niet normaal dat de vrouw het gevaar zelf moet invullen, je discussieert met meerdere mensen, haal je 't niet door elkaar nu? Om nog even mijn standpunten uiteen te zetten:
Ik vind de dierentuin aansprakelijk, ik vind die vrouw 'n dom mens. Maar dat de oppassers dit hadden kunnen weten vind ik nergens op slaan, want dan was er heus wel wat aan gedaan. Denk je nou echt dat die oppassers willens en wetens gewoon risico willen lopen, voelt dat lekker ofzo?
Dat was dus het énige waar ik tegenin ging. De oppassers hadden het niet kunnen weten, want in Berlijn is de aap over 'n muur gesprongen, dan ga je denken of dat in Blijdorp ook zou kunnen gebeuren: Nee, want daar ligt een gracht van 4 meter om heen. Daar is nog nooit 'n aap overheen gesprongen, dus ontsnapping uitgesloten. Maar zelfs dat kan Bokito handelen, achteraf bezien. Dat had je van te voren niet kunnen weten omdat Bokito nog nooit het risico had genomen over water heen te springen schijnbaar!

Dat de aap al uit z'n doen was, en dat de oppassers hier op de hoogte van waren doet daar niets aan af, want dan nog hoef je geen rekening te houden met dat de aap wel 's die sprong van 4 meter zou kunnen wagen.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:47:25 #113
66444 Lord_Vetinari
pi_49570486
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:44 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, dus stel de aap had op een dergelijke instinct al iets tegen de vrouw dan maakt haar frequente bezoeken en manier van gedragen ook geen hol uit, maar was de vrouw sowieso de pisang.
Nee hoor. Apen, zeker de grote primaten, kunnen mensen ook negeren. ga maar eens naar een apenhuis. Orangs die met hun rug naar de bezoekers zitten en zich totaal niks aantrekken van wat er achter zich gebeurt. Maar als mensen waar ze toch al iets tegen hebben ook nog gedrag vertonen wat hen niet aanstaat (verzorgers, die luchtjes wegboenen, dierenartsen die prikken, bezoekers die steeds op de ramen bonken) dan kan afkeer omslaan in agressie.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:47:36 #114
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49570493
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat mens benadert een Zilverrug alsof ze een poedel benadert. 'Kijk hij heeft zijn tanden bloot, dus hij lacht. Kom maar hier, poele, poele, poele.'

Het blijft een wild beest, hoor.
180 KG oncontroleerbare spieren.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_49570508
Een dag later staat half Nederland weer voor die glazen wand te gapen trouwens, dus met de veronderstelde algemen kennis zal het wel meevallen denk ik dan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49570525
Als het echt waar is dat dat varken die aap zat te pesten door een spiegel voor hem te houden, dan kan ik haar alleen maar uitlachen
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 20 mei 2007 @ 14:48:38 #117
66444 Lord_Vetinari
pi_49570541
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:47 schreef teamlead het volgende:

[..]

ja........... en iedereen hoort ook te weten dat apen niet lachen enzo..... want ja.. dat is zo vaak op animal planet geweest
Zoals eerder gezegd: deze mevrouw was in de ban van gorilla's en met name deze gorilla. Ik neem dus aan dat ze af en toe een boekje over gorilla's inkeek of op tv elke docu die over gorilla's ging bekeek.
pi_49570545
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:46 schreef purplerose het volgende:

[..]

zucht...
Als je dus zo geinteresseerd bent in een bepaalde diersoort zorg je er dus voor (jaja, met je gezondeverstand) dat je bij toenadering het juiste doet ipv het verkeerde.
Misschien was ze niet intelligent genoeg om zover te komen?

Mogen 'simpele' mensen niet meer dierentuinen bezoeken?

Of had de dierentuin gewoon moeten zorgen dat deze gorilla die al niet lekker in z'n vel zat gewoon binnen had moeten blijven?

Ik val in herhaling hier zeg.
pi_49570553
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:46 schreef MrX1982 het volgende:

Ik vind inderdaad niet dat je als volwassen persoon zo om moet gaan met beesten. Het blijven beesten en omdat ze achter glas zitten mag je dan ineens wel allerlei raar gedrag gaan vertonen omdat je denkt dat hij aandacht van je wilt?
Er zijn toch wel eens voorvallen geweest van tijgers die hun eigen verzorgers hebben aangevallen? Die verzorgers hebben over het algemeen het beste met het dier voor, maar toch zijn er verzorgens opeens aangevallen. Ik vind het een precies eenzelfde situatie. Ook daar mensen die in de veronderstelling zijn van het welbehagen van het dier, maar het dier wat opeens raar uit de hoek komt. In dit geval wordt de schuld gelegd bij de vrouw, die had vanalles kunnen weten. Kunnen verzorgers in dat geval ook verweten worden of ligt het dan opeens allemaal anders?
  zondag 20 mei 2007 @ 14:49:13 #120
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49570563
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:47 schreef Jarno het volgende:
Een dag later staat half Nederland weer voor die glazen wand te gapen trouwens, dus met de veronderstelde algemen kennis zal het wel meevallen denk ik dan.
lijkt me ook ja...

en maar vriendelijk lachen tegen bokito... misschien steekt ie dalijk z'n tong nog eens uit
pi_49570588
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd: deze mevrouw was in de ban van gorilla's en met name deze gorilla. Ik neem dus aan dat ze af en toe een boekje over gorilla's inkeek of op tv elke docu die over gorilla's ging bekeek.
Ja, jij mag wel iets aannemen, maar zodra de vrouw aanneemt dat de aap het het beste met de vrouw heeft dan is het opeens niet goed? Leuk he, dat doen van aannames.
pi_49570595
quote:

[..]

Het zal je verbazen als je ziet dat sommige mensen zich nergens in verdiepen, zolang ze hun eigen kijk op de dingen hebben.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:50:56 #123
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49570613
quote:

[..]

gevaarlijke aanname. Zij voelde een speciale band met deze gorilla. God only knows why, maar goed. Dat wil nog niet zeggen dat zij daarmee ook geinteresseerd was in alle gorilla's.

Bovendien lijken veel users hier de SBS-mentaliteit van Nederlanders te onderschatten. Als het niet in Hart van Nederland is geweest, is het niet belangrijk genoeg om te onthouden voor veel mensen
pi_49570619
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het zal je verbazen als je ziet dat sommige mensen zich nergens in verdiepen, zolang ze hun eigen kijk op de dingen hebben.
Het zou me juist niks verbazen. Maar goed, hier op fok zijn de echte experts...
pi_49570628
Wie zegt trouwens dat het hele voorval voorkomen was als de vrouwe wel veel animalplanet had gekeken en niet gelachen had.
pi_49570629
Het blijft een beetje bizar dat men die vrouw nu de schuld geeft. Clairy Pollak zat dat zelfs grijnzend te suggeren bij Nova. Die Aap-expert zat ook een beetje poep te praten bij nova.

En verder had die moeder niet voor niets die Bokito destijds verstoten, die moeder kon meteen al zien dat die bokito een debiel was.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_49570663
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:51 schreef JohnDope het volgende:
Het blijft een beetje bizar dat men die vrouw nu de schuld geeft. Clairy Pollak zat dat zelfs grijnzend te suggeren bij Nova.

En verder had die moeder niet voor niets die Bokito destijds verstoten, die moeder kon meteen al zien dat die bokito een debiel was.
En blijkbaar was het ontsnappen al een keer eerder gebeurd, en waren er oppassers die afwisten van een mogelijk gevaar veroorzaakt door de aap.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:53:03 #128
52349 purplerose
pi_49570688
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:47 schreef Jarno het volgende:
Ik zeg dus ook die algemene kennis er niet is, wat er wel zou moeten zijn. Waarom? Juist, om dit soort dingen te kunnen voorkomen.

Ik zeg ook helemaal NIET dat er niet meerdere factoren waren, kinderen die hem treiteren, onrust in de groep door verhuizing enz.

Ik zeg alleen dat haar 'onbewust' domme gedrag niet mee heeft geholpen wat dus voorkomen had kunnen worden dat precies ZIJ werd gepakt, als zij die algemene kennis wel had gehad.
pi_49570696
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:52 schreef Redux het volgende:

[..]

En blijkbaar was het ontsnappen al een keer eerder gebeurd, en waren er oppassers die afwisten van een mogelijk gevaar veroorzaakt door de aap.
Lalalala, andere situatie, lalalala
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 14:53:31 #130
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49570709
Ah, hier zitten we.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_49570727
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:43 schreef Redux het volgende:

[..]

Oja? De vrouw heeft haar aandacht juist ook op andere apen gericht nadat ze is gewaarschuwd.
en tegelijkertijd is zij door gegaan met haar rare gedrag tov deze aap .. zie het filmpje van vorige week (die uit de nova-uitzending)

het zou me btw niet verbazen als deze vrouw nu gaat beweren dat zij is aangevallen omdat zij haar aandacht gedeeltelijk op andere apen heeft gericht .. haar "lieveling" was jaloers of zo
pleased to meet you
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 14:54:08 #132
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49570733
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:51 schreef JohnDope het volgende:

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:54:43 #133
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49570759
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:53 schreef moussie het volgende:

[..]

en tegelijkertijd is zij door gegaan met haar rare gedrag tov deze aap .. zie het filmpje van vorige week (die uit de nova-uitzending)

het zou me btw niet verbazen als deze vrouw nu gaat beweren dat zij is aangevallen omdat zij haar aandacht gedeeltelijk op andere apen heeft gericht .. haar "lieveling" was jaloers of zo
en jij sluit dat uit want.........?
pi_49570771
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:53 schreef purplerose het volgende:

[..]

Ik zeg dus ook die algemene kennis er niet is, wat er wel zou moeten zijn. Waarom? Juist, om dit soort dingen te kunnen voorkomen.

Ik zeg ook helemaal NIET dat er niet meerdere factoren waren, kinderen die hem treiteren, onrust in de groep door verhuizing enz.

Ik zeg alleen dat haar 'onbewust' domme gedrag niet mee heeft geholpen wat dus voorkomen had kunnen worden dat precies ZIJ werd gepakt, als zij die algemene kennis wel had gehad.
Ja hoor, allemaal basiskennis apenpsychologie omdat dit nu eens is gebeurd in NL.

Dat ze die gracht maar verbeteren, is een stuk goedkoper.

Ik zou me pas zorgen maken als mensen massaal door apen worden aangevallen.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:55:09 #135
52349 purplerose
pi_49570781
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik val in herhaling hier zeg.
Je bent niet de enige
pi_49570815
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:53 schreef purplerose het volgende:

[..]

Oh, dan zeg ik dat die dierentuin gewoon moet zorgen dat die apen niet kunnen ontsnappen. En dat ze zélf alert moeten zijn (want zijn hebben wel animal planet gekeken hoop ik dan maar) op mensen die op welke manier dan ook overlast veroorzaken. Het enige waar Blijdorp mee bezig lijkt te zijn is het eigen straatje schoonvegen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49570819
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Die aap-expert zat echt vette poep te praten, die aap was eerder geil dan dat hij boos was.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_49570833
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:55 schreef purplerose het volgende:

[..]

Je bent niet de enige
Goh, je bent TRAAG.
pi_49570855
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die aap-expert zat echt vette poep te praten, die aap was eerder geil dan dat hij boos was.
Whehehe, ze had niet voor niks d'r broek van d'r kont.
pi_49570887
En waar komen die aapexperts in eens allemaal vandaan

Dat is nou echt een beroep waar de maatschappij wat aan heeft
  zondag 20 mei 2007 @ 14:59:36 #141
3542 Gia
User under construction
pi_49570931
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:47 schreef teamlead het volgende:

[..]

Als een hond zijn tanden ontbloot, is het dan ook normaal om te denken dat hij lacht?
  zondag 20 mei 2007 @ 14:59:37 #142
52349 purplerose
pi_49570935
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja hoor, allemaal basiskennis apenpsychologie omdat dit nu eens is gebeurd in NL.

Dat ze die gracht maar verbeteren, is een stuk goedkoper.

Ik zou me pas zorgen maken als mensen massaal door apen worden aangevallen.
Tja, hoe vaker dit soort dingen gebeuren zal er toch gekeken moeten worden om het te voorkomen en je komt al een heel end met VOORLICHTING. Dus ja, dit soort dingen moeten algemene kennis worden.
En ja die gracht moet ook vergroot worden.
pi_49570948
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:49 schreef Redux het volgende:
Er zijn toch wel eens voorvallen geweest van tijgers die hun eigen verzorgers hebben aangevallen? Die verzorgers hebben over het algemeen het beste met het dier voor, maar toch zijn er verzorgens opeens aangevallen. Ik vind het een precies eenzelfde situatie. Ook daar mensen die in de veronderstelling zijn van het welbehagen van het dier, maar het dier wat opeens raar uit de hoek komt. In dit geval wordt de schuld gelegd bij de vrouw, die had vanalles kunnen weten. Kunnen verzorgers in dat geval ook verweten worden of ligt het dan opeens allemaal anders?
Wilde beesten blijven wilde beesten met hun dito gedrag. Het idee dat wilde beesten ons maar moeten vermaken vind ik een vrij verwerpelijk idee. Waarom moeten tijgers door brandende hoepels springen in een circus? Of achter glas zitten waar dagelijks (volwassen) mensen idioot gedrag vertonen omdat ze bijv. denken dat ze aandacht van ons willen.

Je toont de meeste respect voor deze beesten door ze met rust te laten.

De dierentuin is verantwoordelijk voor het feit dat dit beest heeft kunnen ontsnappen. Maar het feit dat de vrouw zo ernstig is toegetakeld valt wel te verklaren en is in zekere zin haar eigen schuld.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:00:26 #144
52349 purplerose
pi_49570960
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:58 schreef JohnDope het volgende:
En waar komen die aapexperts in eens allemaal vandaan

Dat is nou echt een beroep waar de maatschappij wat aan heeft
Blijkbaar wel zolang zulke mensen zich niet willen verdiepen in het onderwerp van hun affectie
pi_49570966
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Als een hond zijn tanden ontbloot, is het dan ook normaal om te denken dat hij lacht?
Toevallig staan apen dichter bij mensen dan honden dus kan me voorstellen dat je zo denkt als je het nog nooit hebt gehoord.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:00:48 #146
66444 Lord_Vetinari
pi_49570976
Waarom zou overigens de gracht vergroot moeten worden? Blijdorp heeft zelf al aangegeven, dat de groep niet meer terugkomt in het betreffende buitenverblijf.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:01:16 #147
28033 Pek
je moet wat
pi_49570989
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd dat is bij de meeste dieren zo.
Net als het recht in de ogen kijken, dat roept bij elk dier een reactie op. Dat mensen dit blijkbaar voor het eerst horen vind ik schokkend. Zelfs je eigen hond of kat reageert, hij zal in de meeste gevallen gewoon wegkijken omdat hij jou als alpha ziet en je dominantie accepteert, maar ik heb hier een kat die echt in de aanval gaat als je hem te lang aanstaart.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_49571018
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:01 schreef Pek het volgende:

...... maar ik heb hier een kat die echt in de aanval gaat als je hem te lang aanstaart.
watje
pi_49571046
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waarom zou overigens de gracht vergroot moeten worden? Blijdorp heeft zelf al aangegeven, dat de groep niet meer terugkomt in het betreffende buitenverblijf.
Dat zeggen ze nu.

Maar vind het zielig als ze nooit meer buitenkomen. Dat doet zelfs een aap af en toe wel goed.
pi_49571051
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:01 schreef Pek het volgende:

[..]

Net als het recht in de ogen kijken, dat roept bij elk dier een reactie op. Dat mensen dit blijkbaar voor het eerst horen vind ik schokkend. Zelfs je eigen hond of kat reageert, hij zal in de meeste gevallen gewoon wegkijken omdat hij jou als alpha ziet en je dominantie accepteert, maar ik heb hier een kat die echt in de aanval gaat als je hem te lang aanstaart.
Is dat die kat in je avatar? Want dan ziet ie misschien twee of drie mensen die hem recht in de ogen aan kijken, zou ik me ook geintimideerd voelen
pi_49571060
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:53 schreef Taurus het volgende:

[..]

Lalalala, andere situatie, lalalala
Vertel eens, waarom was de aap in berlijn ontsnapt?
pi_49571062
1 ding weet ik 100% zeker; Als ik hoofd-beveiliging was geweest in die dierentuin, was dit daar NOOIT gebeurd.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:03:48 #153
52349 purplerose
pi_49571074
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:56 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Goh, je bent TRAAG.
Jij ben ook niet al te snel van begrip aangezien ik me blijf herhalen met je
pi_49571091
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:03 schreef JohnDope het volgende:
1 ding weet ik 100% zeker; Als ik hoofd-beveiliging was geweest in die dierentuin, was dit daar NOOIT gebeurd.
Kom op, John Dope.

Kunnen we nog eens lachen.
pi_49571095
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:03 schreef Redux het volgende:

[..]

Vertel eens, waarom was de aap in berlijn ontsnapt?
Over 'n muur, hoorde ik. Niet gewoon hoor, maar over 'n muur.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:04:25 #156
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49571096
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:03 schreef JohnDope het volgende:
Nee idd,
dan was de dierentuin al tijden gesloten op last van de gemeente
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49571103
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:03 schreef purplerose het volgende:

[..]

Alweer!
  zondag 20 mei 2007 @ 15:04:55 #158
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49571118
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:03 schreef purplerose het volgende:

[..]

Ja ja het zal allemaal wel. Ga gewoon maar gelijk over tot een moddergevecht
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49571137
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:04 schreef soylent het volgende:

[..]

Nee idd,
dan was de dierentuin al tijden gesloten op last van de gemeente
Ik weet precies hoe je dingen moet dichtzetten.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:06:23 #160
66444 Lord_Vetinari
pi_49571167
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:04 schreef Taurus het volgende:

[..]

quote:
Oost Berlijn, Unter Den Linden
Er wandelen mensen langs vlaggen en vaandels
Waar Lenin en Marx nog steeds op een voetstuk staan
En iedereen werkt, hamers en sikkels
Terwijl in paradepas de wacht wordt gewisseld
Veertig jaar socialisme, er is in die tijd veel bereikt

Maar wat is nou die heilstaat als er muren omheen staan
Als je bang en voorzichtig met je mening moet omgaan
Ach wat is nou die heilstaat, zeg mij wat is hij waard
Wanneer iemand die afwijkt voor gek wordt verklaard

En alleen de vogels vliegen van Oost naar West Berlijn
Worden niet teruggefloten, ook niet neergeschoten
Over de muur, over het ijzeren gordijn
Omdat ze soms in het westen, soms ook in het oosten willen zijn
Omdat ze soms in het westen, soms ook in het oosten willen zijn

West Berlijn, de Kurfurstendam
Er wandelen mensen langs porno- en peepshow
Waar Mercedes en Cola nog steeds op een voetstuk staan

En de neonreclames die glitterend lokken
Kom dansen, kom eten, kom zuipen, kom gokken
Dat is nou veertig jaar vrijheid, er is in die tijd veel bereikt

Maar wat is nou die vrijheid zonder huis zonder baan
Zoveel Turken in Kreuzberg die amper kunnen bestaan
Goed, je mag demonstreren, maar met je rug tegen de muur
En alleen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur

En de vogels vliegen van West naar Oost Berlijn
Worden niet teruggefloten, ook niet neergeschoten
Over de muur, over het ijzeren gordijn
Omdat ze soms in het oosten, soms ook in het westen willen zijn
Omdat er brood ligt soms bij de Gedächtniskirche
Soms op het Alexanderplein
Nou, blijkbaar vliegt er in Berlijn wel meer over de muur.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:06:23 #161
52349 purplerose
pi_49571168
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:04 schreef soylent het volgende:

[..]

Ja ja het zal allemaal wel. Ga gewoon maar gelijk over tot een moddergevecht
Dat probeer ik te vermijden gek
  zondag 20 mei 2007 @ 15:06:45 #162
66444 Lord_Vetinari
pi_49571178
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik weet precies hoe je dingen moet dichtzetten.
Behalve, helaas, je klep.
pi_49571179
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:00 schreef MrX1982 het volgende:

De dierentuin is verantwoordelijk voor het feit dat dit beest heeft kunnen ontsnappen. Maar het feit dat de vrouw zo ernstig is toegetakeld valt wel te verklaren en is in zekere zin haar eigen schuld.
Er vanuitgaande dat de aap de vrouw en haar gedrag onthoudt, en ervanuitgaande dat het gedrag van de vrouw ECHT irritant was voor de aap. Want als ik lord_v mag geloven kunnen apen mensen die gewoon handelen ook aanvallen.

Wie ben jij om jezelf expert te benoemen en te roepen dat de vrouw ongelijk had? Voor zover ik nu begrijp zit jij hier op een forum en was de vrouw bijna dagelijks bij de apen aanwezig. En blijkbaar is een aap nu over de schreef gegaan en kun jij met al je expertise de expertise van de vrouw overrulen en de vrouw veroordelen.
pi_49571209
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:04 schreef Taurus het volgende:

[..]

Je weet niet waarom he? MAar toch weet je wel dat dit een heeeeel andere situatie is
  zondag 20 mei 2007 @ 15:08:25 #165
52349 purplerose
pi_49571236
Ik loop eerder steeds tegen de muur aan ipv erover
  zondag 20 mei 2007 @ 15:08:34 #166
66444 Lord_Vetinari
pi_49571244
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:06 schreef Redux het volgende:

[..]

Er vanuitgaande dat de aap de vrouw en haar gedrag onthoudt, en ervanuitgaande dat het gedrag van de vrouw ECHT irritant was voor de aap. Want als ik lord_v mag geloven kunnen apen mensen die gewoon handelen ook aanvallen.
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Grote mensapen vallen alleen aan als ze zich bedreigd voelen of als hun autoriteit wordt uitgedaagd. Als gorilla's aan je gewend zijn en je blijft rustig kun je tussen hen door lopen, zonder enig probleem.
pi_49571251
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:07 schreef Redux het volgende:

[..]

Je weet niet waarom he? MAar toch weet je wel dat dit een heeeeel andere situatie is
Ik weet wel dat ie daar niet over 'n gracht is gesprongen en dat het daarom niet te vergelijken is. Of dat het in ieder geval niet de oppassers 'kwalijk valt te nemen'.

Ha..ha..ha..
pi_49571252
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Behalve, helaas, je klep.
Die gasten in blijdorp hebben gewoon extreem bezuinigd op de beveiliging, dat zal straks blijken en daarom gaat die juffrouw veel schade vergoeding krijgen.
pi_49571294
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:47 schreef Aoristus het volgende:

[..]

180 KG oncontroleerbare spieren.
herhaal die woorden exact zo aan haar ziekenhuisbed en ze glijdt er zo uit, volgens mij
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49571299
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, dan begrijp je me verkeerd. Grote mensapen vallen alleen aan als ze zich bedreigd voelen of als hun autoriteit wordt uitgedaagd. Als gorilla's aan je gewend zijn en je blijft rustig kun je tussen hen door lopen, zonder enig probleem.
Je verteld eerder dit:
quote:
Ik heb het zien gebeuren. Orangs, die echt één verzorger niet konden uitstaan en volledig door het lint gingen als hij in het apenhuis kwam, terwijl ze bij ander emensen aanhalig en troetelig waren en die er gewoon tussendoor konden lopen. Gorilla's die territoriumgedrag vertoonden als de dierenarts in de buurt kwam, maar bij een andere dierenarts bij wijze van spreken zelf hun vacht uittrokken voor de injecties.
Lijkt mij dat je het hier laat overkomen dat apen gedrag puur willekeur is.
pi_49571302
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die gasten in blijdorp hebben gewoon extreem bezuinigd op de beveiliging, dat zal straks blijken en daarom gaat die juffrouw veel schade vergoeding krijgen.
Dat zal haar dan tegenvallen. De kosten in het ziekenhuis etc zullen worden vergoed, en het lichamelijk letsel, maar voor het psychisch aangedane leed betwijfel ik.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:10:42 #172
28033 Pek
je moet wat
pi_49571308
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:02 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

watje
Ik laat hem dan begaan en blijf hem strak aanstaren, anders ben ik mijn dominante positie kwijt
Ik geef 'm 1 zwieper en hij taait af. In het ergste geval heb ik een paar krassen op m'n arm. Hij is jong, van de straat en wil alpha worden. Gaat wel over met de tijd

EDIT: het is niet die uit m'n avatar, die is liev
maar deze:
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_49571343
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:36 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nouja, 't woordje gewoon had ik niet de nadruk op willen leggen, maar dat wordt er uiteraard uitgepikt (leuk detail trouwens dat je dat doet om precies hetgeen te doen waar je mij van verwijt). Haal dat maar weg dan, dan zul je zien dat dat woordje 'gewoon' niets toevoegde aan mijn 'gelijk'. Tuurlijk is dat niet gewoon, maar het is wél 'n andere situatie dan in de dierentuin hier in Blijdorp.
Ik snap nog steeds niet waarom het daar een andere situatie was.
pi_49571351
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat zal haar dan tegenvallen. De kosten in het ziekenhuis etc zullen worden vergoed, en het lichamelijk letsel, maar voor het psychisch aangedane leed betwijfel ik.
Wat ik er van zag, een klein slootje, beetje schrikdraad er in, dat is natuurlijk een mickeymousebeveiliging waar je U tegen zegt.
pi_49571364
quote:

Wie ben jij om jezelf expert te benoemen en te roepen dat de vrouw ongelijk had? Voor zover ik nu begrijp zit jij hier op een forum en was de vrouw bijna dagelijks bij de apen aanwezig. En blijkbaar is een aap nu over de schreef gegaan en kun jij met al je expertise de expertise van de vrouw overrulen en de vrouw veroordelen.
Waar benoem ik mezelf als expert? Het tegenovergestelde heb ik wel gezegd. Maar gezond verstand gebruiken mag blijkbaar niet meer. Daarnaast welke expertise heb jij om te zeggen dat het gedrag van deze vrouw normaal is en als normaal wordt gezien door deze gorilla en dat haar toetakeling louter het gevolg is van pech?

Daarnaast de expertise van deze vrouw. Welke expertise bedoel je daarmee? Dit beest zien als huisdier?
quote:
Petronella neemt de 180 kilo wegende gorilla echter niets kwalijk. ''Hij is en blijft mijn lieveling. Ik ga samen met mijn man bijna dagelijks naar de dierentuin, en dan altijd langs Bokito. Ik heb zelfs foto's en videobeelden van hem uit Berlijn toen hij nog geen vier maanden oud was. Sinds hij in Blijdorp zit, maak ik contact met hem. Als ik mijn hand op het glas legde, deed hij hetzelfde. Als ik naar hem lachte, lachte hij terug.''
Een brok expertise ja.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:12:40 #176
3542 Gia
User under construction
pi_49571374
quote:
Want als ik lord_v mag geloven kunnen apen mensen die gewoon handelen ook aanvallen.
Lord_V had het over dierenartsen die bijvoorbeeld prikken.
En dat ze sommige verzorgers niet moeten. Misschien had die verzorger wel een grijns op zijn gezicht. Weet jij veel.

Wil niet zeggen dat die mensen in de ogen van de aap gewoon handelden. En daar gaat het om. Wij kunnen wel denken dat we normaal doen, maar dan is dat nog niet zo. Daarbij zijn wij intelligenter, in de meeste gevallen dan, dan zo'n gorilla en zouden ons gedrag aan moeten passen aan die aap, zodat hij zich niet op hoeft te winden.

Nogmaals, ze moeten er maar voor zorgen dat die apen in het binnenverblijf de mensen niet kunnen zien. Als dat niet kan met éénrichtingsglas, dan maken ze maar kijkgaatjes voor de mensen.
pi_49571407
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:11 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet waarom het daar een andere situatie was.
Muur... Gracht... Muur... Gracht... Muur... Gracht... Zelfs het wóórd is anders! Maar de betekenis ook, trust me.
pi_49571411
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:12 schreef MrX1982 het volgende:

Een brok expertise ja.
Ja nee, dat bedoel ik dus. Blijkbaar weet jij het allemaal beter dan de vrouw.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:13:44 #179
3542 Gia
User under construction
pi_49571414
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:10 schreef milagro het volgende:

[..]

herhaal die woorden exact zo aan haar ziekenhuisbed en ze glijdt er zo uit, volgens mij
pi_49571456
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:13 schreef Taurus het volgende:

[..]

Muur... Gracht... Muur... Gracht... Muur... Gracht... Zelfs het wóórd is anders! Maar de betekenis ook, trust me.
Ja, maar het ging erom dat de oppassers de vrouw hebben gewaarschuwd. Ze hebben dus gewaarschuwed voor een mogelijk gevaar. Maar ze hebben niks gedaan, wetende dat de aap al eerder was ontsnapt. Ze hadden dus kunnen weten dat het ontsnappen een mogelijk gevaar was. Daar ging het over, niet specifiek muur of gracht, maar over het ontsnappen. Oppassers die waarschuwen voor een gevaar van een aap, een aap die al eerder is ontsnapt.
pi_49571502
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Lord_V had het over dierenartsen die bijvoorbeeld prikken.
En dat ze sommige verzorgers niet moeten. Misschien had die verzorger wel een grijns op zijn gezicht. Weet jij veel.
Ah, ja maar nu leg jij de schuld weer bij de verzorgers, terwijl je dat helemaal niet zeker weet. Weer zo'n schitterend oordeel gebaseerd op een aanname
pi_49571505
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:54 schreef teamlead het volgende:

[..]

en jij sluit dat uit want.........?
hij vertoont al tijden agressief gedrag jegens haar toch, normaal gesproken maak je dat je weg komt als zo'n aap voor je zit en zijn tanden ontbloot (zelfs al kijk je nooit naar animal planet maar alleen naar die groep apen voor je neus en hoe dat op elkaar reageert) .. het enige wat hij haar wil duidelijk maken is dat zij weg moet blijven met d'r stomme handje, hij heeft haar haar plaats gewezen ..

btw .. volgens dat kleine beetje kennis van apengedrag wat ik heb opgepikt hier en daar, kan deze mevrouw nu wel zeggen dat zij idd een band heeft met die aap, zij is lid van zijn troep, anders was zij waarschijnlijk dood geweest
pleased to meet you
  zondag 20 mei 2007 @ 15:16:50 #183
3542 Gia
User under construction
pi_49571512
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:13 schreef Redux het volgende:

[..]

Nou, ja, zelfs mijn jongste zoon weet het nog beter dan die vrouw!!

Tjongejonge, hoe dom kun je zijn: Hij lachte terug!!
pi_49571538
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:16 schreef moussie het volgende:

[..]

hij vertoont al tijden agressief gedrag jegens haar toch,
Al tijden? Waar haal je dat vandaan? Hij was door andere zaken over de pis. Jij roept nu gemakshalve dat hij jegens haar agressief reageerde. En al tijden?? Was je er al die tijd bij ofzo? Sinds wanneer weet jij het allemaal zo goed?
  zondag 20 mei 2007 @ 15:17:41 #185
66444 Lord_Vetinari
pi_49571542
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:15 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, maar het ging erom dat de oppassers de vrouw hebben gewaarschuwd. Ze hebben dus gewaarschuwed voor een mogelijk gevaar. Maar ze hebben niks gedaan, wetende dat de aap al eerder was ontsnapt. Ze hadden dus kunnen weten dat het ontsnappen een mogelijk gevaar was. Daar ging het over, niet specifiek muur of gracht, maar over het ontsnappen. Oppassers die waarschuwen voor een gevaar van een aap, een aap die al eerder is ontsnapt.
Waarschijnlijk hebben ze helemaal niet gedacht of gewaarschuwd voor ontsnapping. Er was, gebaseerd op het normale gedrag van gorilla's, geen enkele aanwijzing dat Bokito de aangeboren vrees voor water zou overwinnen. Een muur is iets anders.

waarschijnlijk hebben ze de vrouw gevraagd haar aandacht op andere apen te richten omdat haar aandacht Bokito overstuur maakte, waardoor hij onaangepast gedrag binnen de groep kon gaan vertonen. Verzorgers maken zich altijd druk om het geestelijk en lichamelijk welzijn van hun dieren.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:17:58 #186
3542 Gia
User under construction
pi_49571550
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:16 schreef Redux het volgende:

[..]

Ah, ja maar nu leg jij de schuld weer bij de verzorgers, terwijl je dat helemaal niet zeker weet. Weer zo'n schitterend oordeel gebaseerd op een aanname
Ho nou, jij zit te beweren dat Lord_V heeft gezegd dat ze willekeurig mensen pakken. En dat is niet zo. Dat heeft Lord_V ook helemaal niet beweert.
pi_49571573
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:13 schreef Redux het volgende:
Vergelijk mijn visie met die van die vrouw en pas dat toe op de werkelijkheid waar deze wilde beesten niet achter het glas zitten maar gewoon rondlopen. Ik denk niet dat het gedrag van deze vrouw meerdere keren kan worden herhaald in het echt. Dat in tegenstelling tot mijn visie dat je deze beesten met rust moeten laten. Expertise? Nee. Gezond verstand? Ja.
pi_49571579
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, ja, zelfs mijn jongste zoon weet het nog beter dan die vrouw!!

Tjongejonge, hoe dom kun je zijn: Hij lachte terug!!
Ach ja nee, jij weet nu perfect dankzij die expert die na het voorval heeft verteld dat apen helemaal niet lachen. En wow, goed man dat je dan nu lachwekkend kan doen over die opmerking van de vrouw. Achteraf lullen
pi_49571595
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vergelijk mijn visie van die vrouw en pas dat toe op de werkelijkheid waar deze wilde beesten niet achter het glas zitten maar gewoon rondlopen. Ik denk niet dat het gedrag van deze vrouw meerdere keren kan worden herhaald in het echt. Dat in tegenstelling tot mijn visie dat je deze beesten met rust moeten laten. Expertise? Nee. Gezond verstand? Ja.
Dus wacht, een dierentuin plaatst gorillas achgter glas waarlangs jaarlijks duizenden zoniet miljoenen mensen kunnen lopen om met rust gelaten te worden?
  Donald Duck held zondag 20 mei 2007 @ 15:20:27 #191
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49571623
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:16 schreef Redux het volgende:

[..]

Je hebt hier nogal een irritante 'tactiek'
Constant bij elke opmerking weer komen met 'hoe weet jij dat' 'ben jij een expert ofzo' en dan die smilie erbij halen constant. Bij veel discussies gaat het gewoon om wat mensen zelf denken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_49571624
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:15 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, maar ik geloof niet dat de oppassers wisten dat de aap over de gracht had kunnen springen, en jij wel De aap was al eerder ontsnapt in 'n andere situatie, ik vind dat er wel degelijk toe doen. Ze hebben de vrouw 'gewaarschuwd', volgens mij niet eens echt gewaarschuwd, maar meer er op gewezen ook op andere apen te concentreren. Dat deden ze denk ik niet met de gedachte dat ie anders haar wel 's zou kunnen bespringen, lijkt me raar. Het gevaar dat de aap uitbreekt leek uitgesloten, het gevaar echter dat de aap bínnen in zijn verblijf geirriteerd raakt (wat natuurlijk net zo goed niet de bedoeling is, dat vergeten mensen hier wel 's zie ik) was inderdaad aanwezig, en daar mag best wat van gezegd worden tegen bezoekers, zonder dat de bezoekers of de oppassers in hun hoofd hoeven te halen dat de aap wel 's zou kunnen uitbreken.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:20:38 #193
3542 Gia
User under construction
pi_49571635
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:18 schreef Redux het volgende:

[..]

Ach ja nee, jij weet nu perfect dankzij die expert die na het voorval heeft verteld dat apen helemaal niet lachen. En wow, goed man dat je dan nu lachwekkend kan doen over die opmerking van de vrouw. Achteraf lullen
Doe normaal zeg. Dat is gewoon normale algemene kennis. Dat het sommigen nogal ontbreekt daaraan is hun fout, niet de mijne. En al helemaal niet van die aap.
pi_49571685
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:20 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja, maar ik geloof niet dat de oppassers wisten dat de aap over de gracht had kunnen springen, en jij wel De aap was al eerder ontsnapt in 'n andere situatie, ik vind dat er wel degelijk toe doen.
Wat was die situatie toen dan? Waarom was de aap toen ontsnapt? Pas als je dat weet kun je echt roepen of het een andere situatie was. Misschien is dit gewoon een uitbraakgevoelige aap en moet er juist bij deze aap rekening worden gehouden met ontsnappen, wat voor obstakels er voor de aap verzonnen zijn dan ook.
pi_49571688
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze helemaal niet gedacht of gewaarschuwd voor ontsnapping. Er was, gebaseerd op het normale gedrag van gorilla's, geen enkele aanwijzing dat Bokito de aangeboren vrees voor water zou overwinnen. Een muur is iets anders.

waarschijnlijk hebben ze de vrouw gevraagd haar aandacht op andere apen te richten omdat haar aandacht Bokito overstuur maakte, waardoor hij onaangepast gedrag binnen de groep kon gaan vertonen. Verzorgers maken zich altijd druk om het geestelijk en lichamelijk welzijn van hun dieren.
Juist, dank je. Misschien dat 't zo wel te snappen valt, ik schrijf wellicht wat warrig.
pi_49571701
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Doe normaal zeg. Dat is gewoon normale algemene kennis. Dat het sommigen nogal ontbreekt daaraan is hun fout, niet de mijne. En al helemaal niet van die aap.
Nee, jij VINDT dat nu opeens algemene kennis. Dat betekent niet dat het algemene kennis IS.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:22:52 #197
3869 David
Drum the drums
pi_49571712
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:19 schreef Redux het volgende:

[..]

Dus wacht, een dierentuin plaatst gorillas achgter glas waarlangs jaarlijks duizenden zoniet miljoenen mensen kunnen lopen om met rust gelaten te worden?
spijtig genoeg hebben die gorilla's daar niet al te veel over te zeggen.

Maar mij lijkt het duidelijk dat gorilla's over het algemeen liever gerust worden gelaten door mensen.
pi_49571762
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:17 schreef Redux het volgende:

[..]

Al tijden? Waar haal je dat vandaan? Hij was door andere zaken over de pis. Jij roept nu gemakshalve dat hij jegens haar agressief reageerde. En al tijden?? Was je er al die tijd bij ofzo? Sinds wanneer weet jij het allemaal zo goed?
hij was door andere zaken nu zoooo over de pis dat die zich over zijn natuurlijke angst voor water heen heeft gezet blijkbaar .. maar ja, al tijden, je wordt immers niet voor niets door de verzorgers gevraagd om dat dier met rust te laten .. al drukten hun zich iets voorzichtiger uit, haar aandacht ook op andere dieren richten, om een betalende klant niet voor het hoofd te stoten
pleased to meet you
  zondag 20 mei 2007 @ 15:24:40 #199
66444 Lord_Vetinari
pi_49571776
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:22 schreef David het volgende:

[..]

spijtig genoeg hebben die gorilla's daar niet al te veel over te zeggen.

Maar mij lijkt het duidelijk dat gorilla's over het algemeen liever gerust worden gelaten door mensen.
Precies. Hoewel er gevallen bekend zijn van gorilla's die goed met mensen overweg konden. Diane Fossey was een goed voorbeeld. Gorilla's kunnen best met mensen samenleven, zolang ze zich niet bedreigd voelen.
pi_49571778
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:22 schreef Redux het volgende:

[..]

Wat was die situatie toen dan? Waarom was de aap toen ontsnapt? Pas als je dat weet kun je echt roepen of het een andere situatie was. Misschien is dit gewoon een uitbraakgevoelige aap en moet er juist bij deze aap rekening worden gehouden met ontsnappen, wat voor obstakels er voor de aap verzonnen zijn dan ook.
Waarom snap jij steeds niet dat 'n muur iets anders is? Of waarom snap ik niet dat jij het woord 'situatie' anders bedoelt? Ik vind 'n muur iets anders, en daarom vind ik dat de dierentuin in Blijdorp geen rekening hoefde te houden met de dierentuin in Berlijn, waar die ontsnappingen voorgevallen waren. Blijdorp had een andere 'beveiligingsmethode', en ging er natuurlijk van uit dat dat wel werkte, in tegenstelling tot de beveiliging in Berlijn.

En die laatste opmerking van je, daar moet nú inderdaad maar rekening mee worden gehouden. Maar dat is dus achteraf bezien, riep ik 'n aantal pagina's terug al. Dus de oppassers hadden dit niet kunnen voorzien, dat is maar wat ik wil zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')