haar gedrag is niet raarquote:Op zondag 20 mei 2007 14:43 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, de experts vroegen haar voor het voorval om haar aandacht te verplaatsen, en toch schijnt ze met haar rare gedrag door te zijn gegaan, getuige het filmpje dat dan schijnbaar vorige week is opgenomen ..
en tja, als je je niets aantrekt van de experts maar gewoon doorgaat zoals je bezig was ben je mi nogal simpel
Nee, dat is lachen. Dat zegt ze toch zelf?quote:Op zondag 20 mei 2007 14:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je de beelden van Nova bekijkt kun je al zien dat die aap behoorlijk boos is op haar zeker hoe hij zijn tanden laat zien.
Ja, maar voor hetzelfde geld reageerde de aap op die manier op meerdere bezoekers. Toevallig zie je nu een film met de vrouw, maar dat betekent niet dat de aap enkel en alleen op die manier op de vrouw reageerde.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je de beelden van Nova bekijkt kun je al zien dat die aap behoorlijk boos is op haar zeker hoe hij zijn tanden laat zien.
Ja maar de expert zegt toch anders en aan dat oordeel hecht ik toch meer waardequote:Op zondag 20 mei 2007 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, dat is lachen. Dat zegt ze toch zelf?
zucht...quote:Op zondag 20 mei 2007 14:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, het slachtoffer voelde zich ook een met die aap.
Moet je zien wat er is gebeurd.
Ik vind inderdaad niet dat je als volwassen persoon zo om moet gaan met beesten. Het blijven beesten en omdat ze achter glas zitten mag je dan ineens wel allerlei raar gedrag gaan vertonen omdat je denkt dat hij aandacht van je wilt?quote:Op zondag 20 mei 2007 14:39 schreef Redux het volgende:
Ja, zoals ik al eerder zei vind ik het geen raar gedrag. Ja nu achteraf nu we weten wat er allemaal heeft plaatsgevonden zou je kunnen zeggen dat het gedrag niet slim is, maar voordat dit alles had plaatsgevonden hadden wij dergelijk gedrag ieder voor zich kunnen laten zien bij zo'n apenkooi.
Jij schijnt het te vinden dat we niet zo moeten reageren op apen, maar wie zegt dat ik dat ook zo moet vinden?
Juist.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:45 schreef teamlead het volgende:
[..]
haar gedrag is niet raar. Het is voor een gorilla ongewenst (blijkbaar
), maar daarmee is zij nog niet raar.
Bovendien wordt in de reportage van Nova duidelijk gezegd dat ze haar aandacht ook verlegd had naar de andere apen. Blijdorp heeft gewoon nagelaten om te zorgen dat die aap niet kon ontsnappen
Hij is sarcastisch.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja maar de expert zegt toch anders en aan dat oordeel hecht ik toch meer waarde
Zij kwam zo'n beetje elke dag. Normale bezoekers niet, die hebben nog een leven voor de rest.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:45 schreef Redux het volgende:
[..]
Ja, maar voor hetzelfde geld reageerde de aap op die manier op meerdere bezoekers. Toevallig zie je nu een film met de vrouw, maar dat betekent niet dat de aap enkel en alleen op die manier op de vrouw reageerde.
ja........... en iedereen hoort ook te weten dat apen niet lachen enzo..... want ja.. dat is zo vaak op animal planet geweestquote:Op zondag 20 mei 2007 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, dat is lachen. Dat zegt ze toch zelf?
quote:Op zondag 20 mei 2007 14:43 schreef Redux het volgende:
[..]
Ja, en in berlijn had men wel gedacht dat de muur de aap zou tegen houden. Dus niet.
Blijkbaar is de vrouw voor 'iets' gewaarschuwd, voor een mogelijk gevaar. Jij vindt het dus normaal dat de vrouw dat gevaar zelf maar moet invullen en de oppassers het enkel bij het waarschuwen moet houden.
Zoals je zelf hebt kunnen lezen heeft de vrouw aangegeven dat de aap al uit z'n doen was en dat de oppassers hiervan op de hoogte waren.
Nee hoor. Apen, zeker de grote primaten, kunnen mensen ook negeren. ga maar eens naar een apenhuis. Orangs die met hun rug naar de bezoekers zitten en zich totaal niks aantrekken van wat er achter zich gebeurt. Maar als mensen waar ze toch al iets tegen hebben ook nog gedrag vertonen wat hen niet aanstaat (verzorgers, die luchtjes wegboenen, dierenartsen die prikken, bezoekers die steeds op de ramen bonken) dan kan afkeer omslaan in agressie.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:44 schreef Redux het volgende:
[..]
Ja, dus stel de aap had op een dergelijke instinct al iets tegen de vrouw dan maakt haar frequente bezoeken en manier van gedragen ook geen hol uit, maar was de vrouw sowieso de pisang.
180 KG oncontroleerbare spieren.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat mens benadert een Zilverrug alsof ze een poedel benadert. 'Kijk hij heeft zijn tanden bloot, dus hij lacht. Kom maar hier, poele, poele, poele.'
Het blijft een wild beest, hoor.
Zoals eerder gezegd: deze mevrouw was in de ban van gorilla's en met name deze gorilla. Ik neem dus aan dat ze af en toe een boekje over gorilla's inkeek of op tv elke docu die over gorilla's ging bekeek.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:47 schreef teamlead het volgende:
[..]
ja........... en iedereen hoort ook te weten dat apen niet lachen enzo..... want ja.. dat is zo vaak op animal planet geweest
Misschien was ze niet intelligent genoeg om zover te komen?quote:Op zondag 20 mei 2007 14:46 schreef purplerose het volgende:
[..]
zucht...
Als je dus zo geinteresseerd bent in een bepaalde diersoort zorg je er dus voor (jaja, met je gezondeverstand) dat je bij toenadering het juiste doet ipv het verkeerde.
Er zijn toch wel eens voorvallen geweest van tijgers die hun eigen verzorgers hebben aangevallen? Die verzorgers hebben over het algemeen het beste met het dier voor, maar toch zijn er verzorgens opeens aangevallen. Ik vind het een precies eenzelfde situatie. Ook daar mensen die in de veronderstelling zijn van het welbehagen van het dier, maar het dier wat opeens raar uit de hoek komt. In dit geval wordt de schuld gelegd bij de vrouw, die had vanalles kunnen weten. Kunnen verzorgers in dat geval ook verweten worden of ligt het dan opeens allemaal anders?quote:Op zondag 20 mei 2007 14:46 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind inderdaad niet dat je als volwassen persoon zo om moet gaan met beesten. Het blijven beesten en omdat ze achter glas zitten mag je dan ineens wel allerlei raar gedrag gaan vertonen omdat je denkt dat hij aandacht van je wilt?
lijkt me ook ja...quote:Op zondag 20 mei 2007 14:47 schreef Jarno het volgende:
Een dag later staat half Nederland weer voor die glazen wand te gapen trouwens, dus met de veronderstelde algemen kennis zal het wel meevallen denk ik dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |