abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 mei 2007 @ 11:52:42 #121
132191 -jos-
Money=Power
pi_49564061
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:48 schreef mrSPLIFFY het volgende:

[..]

ja maar dat was wel de norm die hij zelf opgesteld heeft he...
vergeet niet dat die gracht er al jaaaaren zo bij ligt en er nog nooit wat gebeurt is he....

dat vergeet iedereen even voor t gemak
Maar men wist dat de gorilla al tot het schrikdraad in het water stond nadat bezoekers hem hadden uitgedaagd...
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_49564063
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat kun je dagjesmensen niet kwalijk nemen nee...
Ah, nee, maar iemand die vaker komt vind jij van wel. Zo niet, dan verdient ze het gewoon. Wow, schitterende conclusies trek jij
pi_49564076
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:51 schreef Redux het volgende:

[..]

Precies. Maar nu achteraf weten we allemaal zo goed dat de vrouw niet de aap in de ogen had moeten kijken. Toevallig net nadat een paar kenners dit weten te vertellen. Achteraf lullen is zo makkelijk.
Ik had altijd een beetje het idee dat iedereen dat wel wist. Maar goed, het is natuurlijk net iets te veel moeite om even de borden van twee bij twee meter erop na te lezen.
pi_49564090
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

dieren zijn geprogrammeerd om in hun natuurlijke omgeving op een bepaalde wijze te reageren. In de dierentuin is het anders, de leefomgeving is anders. Een dier dat in zijn natuurlijke omgeving wordt geconfronteerd met iets dat hij niet kent, zal ook onvoorspelbaar kunnen reageren.
werd die dan geconfronteerd met iets dat die niet kent ?

het is beest is gewoon gefokt omdat er een paar vrouwtjes uit zijn groep zijn verdwenen en dan staat dat nare mens er iedere dag om hem op te fokken met haar gekke gedrag
pleased to meet you
pi_49564093
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:52 schreef Redux het volgende:

[..]

Ah, nee, maar iemand die vaker komt vind jij van wel. Zo niet, dan verdient ze het gewoon. Wow, schitterende conclusies trek jij
Jij trekt conclusies voor mij, ik concludeer helemaal niet dat ze het verdient.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 20 mei 2007 @ 11:53:33 #126
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49564094
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat heb ik gisteren dus wel gehoord/gelezen, dat er met haar gesproken was en dat men haar had gevraagd of ze niet zoveel met Bokito alleen bezig wilde zijn maar ook met de andere apen.
Het dierentuinpersoneel kende haar dus wel degelijk en sprak dus wel degelijk met haar over wat ze deed.
als we dat ook horen van de vrouw in kwestie dan is het natuurlijk een heel andere zaak om de dierentuin aan te klagen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_49564119
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik had altijd een beetje het idee dat iedereen dat wel wist. Maar goed, het is natuurlijk net iets te veel moeite om even de borden van twee bij twee meter erop na te lezen.
Staan daar dan borden bij de gorilla's dat je ze niet in de ogen mag kijken?

Da's niet bij iedere dierentuin zo.
pi_49564121
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ligt aan het bericht, ik heb ook om de meest lullige dingen enorm veel medelijden,
maar gniffelen om me een beter gevoel te geven
Neh.
Ach nee, het niet begrijpen waarom iemand bepaalde dingen doet is hetzelfde als jouw (goede) gedrag spiegelen aan dat van een ander en op basis daarvan oordelen. Vervolgens je oordeel uitspreken en wow, wat zijn we verstandig en goed tov die andere persoon. Schouderklopje voor jezelf! Chapeau!
pi_49564137
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

jawel hoor, hoe vaker je het in een discussie roept hoe meer waarheid het wordt!
  zondag 20 mei 2007 @ 11:55:15 #130
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_49564142
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:52 schreef -jos- het volgende:

[..]

Maar men wist dat de gorilla al tot het schrikdraad in het water stond nadat bezoekers hem hadden uitgedaagd...
ach ik was laatst in de apeheul en daar stond een aap ook tot bijna zn middel in t water....
nou ik verwacht dan echt niet dat ie uit stilstand nog eens 4 meter ver springt...

tis sylvester stalone niet
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_49564151
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Er staan een paar borden met informatie over de diersoort. Ik geloof dat dat er bij staat, maar ik zal het even checken als ik er weer ben. In elk geval zijn het enorme, niet te missen borden.
pi_49564153
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

volgens mij weet iedereen dat je beesten nooit direct in de ogen moet kijken .. incluis je eigen hond of kat .. zeker als die al gefokt zijn door het een of ander heeft dat vrijwel altijd agressief gedrag tot gevolg
pleased to meet you
pi_49564161
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jij trekt conclusies voor mij, ik concludeer helemaal niet dat ze het verdient.
Hier zeg je toch dat je niet begrijpt (niet snapt) wat de vrouw doet?
quote:
Dat zeg ik geloof ik ook nergens. Ik kan alleen niet begrijpen dat als je zo geinteresseerd bent in die beesten, dat je niet weet wat zijn gedragingen en uitdrukkingen betekenen...
Vroeg je een paar posts terug...
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 11:56:06 #134
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49564163
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:54 schreef Redux het volgende:

[..]

Ach nee, het niet begrijpen waarom iemand bepaalde dingen doet is hetzelfde als jouw (goede) gedrag spiegelen aan dat van een ander en op basis daarvan oordelen. Vervolgens je oordeel uitspreken en wow, wat zijn we verstandig en goed tov die andere persoon. Schouderklopje voor jezelf! Chapeau!
Ik vind je nog steeds wel aardig hoor, maar je lult uit je nek.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 20 mei 2007 @ 11:56:16 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49564167
ik had het achteraf beter gevonden als bokito echt had gelachen en na zijn ontsnapping met de vrouw de liefde had bedreven.
pi_49564179
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:54 schreef Redux het volgende:

[..]

Tjeem, zit jij in een depressie of iets dergelijks?
In Southern Sun
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 11:56:46 #137
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49564183
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er staan een paar borden met informatie over de diersoort. Ik geloof dat dat er bij staat, maar ik zal het even checken als ik er weer ben. In elk geval zijn het enorme, niet te missen borden.
Volgens mij in het binnenhok, grote panelen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_49564184
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:55 schreef moussie het volgende:

[..]

volgens mij weet iedereen dat je beesten nooit direct in de ogen moet kijken ..
bullshit
pi_49564201
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tjeem, zit jij in een depressie of iets dergelijks?
Wow, weer 1 van je superaannames?
pi_49564207
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:55 schreef moussie het volgende:

[..]

volgens mij weet iedereen dat je beesten nooit direct in de ogen moet kijken .. incluis je eigen hond of kat .. zeker als die al gefokt zijn door het een of ander heeft dat vrijwel altijd agressief gedrag tot gevolg
Wat is dat nu weer voor een onzin.

Ik kijk m'n eigen kat en hond echt wel in de ogen. Dat doen ze ook bij mij, zonder verdere agressie.

Ga nu niet een gorilla in de dierentuin met een huisdier vergelijken.
pi_49564209
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:56 schreef Redux het volgende:

[..]

Hier zeg je toch dat je niet begrijpt (niet snapt) wat de vrouw doet?
[..]

Vroeg je een paar posts terug...
Maar waar concludeer ik dan dat ik het verdiend voor de vrouw vind?
In Southern Sun
pi_49564237
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:57 schreef Redux het volgende:

[..]

Vragen beantwoorden met een wedervraag is niet netjes.
In Southern Sun
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 11:58:21 #143
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49564246
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:56 schreef zoalshetis het volgende:
ik had het achteraf beter gevonden als bokito echt had gelachen en na zijn ontsnapping met de vrouw de liefde had bedreven.
Dan was ze dood, en dan?

pi_49564256
Ik moest overigens wel 'n beetje lachen om 't feit dat die vrouw blijkbaar er van overtuigd was dat ze 'n speciale band met hem had, en dat die deskundige bij nova evenals die directeur van de dierentuin dat ballonnetje even subtiel lek prikte door te zeggen dat de vrouw het daarin niet bij 't rechte eind had, dat de aap dat absoluut niet zo interpreteert en dat die zich waarschijnlijk eerder getard voelt dan 'speciaal'
  zondag 20 mei 2007 @ 11:59:11 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49564263
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:57 schreef Redux het volgende:

Tering, hysterische zeiksnorrin, anders maak je je niet zo druk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 11:59:44 #146
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49564272
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:58 schreef Taurus het volgende:
Ik moest overigens wel 'n beetje lachen om 't feit dat die vrouw blijkbaar er van overtuigd was dat ze 'n speciale band met hem had, en dat die deskundige bij nova evenals die directeur van de dierentuin dat ballonnetje even subtiel lek prikte door te zeggen dat de vrouw het daarin niet bij 't rechte eind had, dat de aap dat absoluut niet zo interpreteert en dat die zich waarschijnlijk eerder getard voelt dan 'speciaal'
Je mag niet lachen, noch gniffelen

pi_49564275
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dan was ze dood, en dan?
Goh, misschien probeerde ie dat wel, en waren dit z'n 'liefdesbeten'.
pi_49564297
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik kijk m'n eigen kat en hond echt wel in de ogen. Dat doen ze ook bij mij, zonder verdere agressie.

Honden en katten hebben geleerd dat wij het prettig vinden als ze ons recht aankijken en dat dat aandacht e.d. oplevert. Dus doen ze het, maar het is volstrekt onnatuurlijk gedrag. Honden en katten kijken elkaar enkel recht aan als er sprake is van een conflict, dreigen. Daarom moet je een hond bijvoorbeeld nooit laten 'winnen' als hij je 'fixeert' (je recht aanstaart). Dan toon je je onderdanigheid en als dat vaak gebeurt, dan krijg je dus van die 'totaal onverwachte' bijtincidenten.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:01:31 #149
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_49564314
Redux.... doet es ff koffie drinken....
ga ff de hond uitlaten, rook een peukkie
neem 3 valium en kom dan terug
pi_49564326
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:59 schreef yvonne het volgende:

[..]

Je mag niet lachen, noch gniffelen
Ik kon 't niet tegen houden, sorry. Normaal ben ik niet van 't leedvermaak
pi_49564340
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar waar concludeer ik dan dat ik het verdient voor de vrouw vind?
euuh wacht, je snapt je eigen posts niet?

yvonne zegt:
quote:
Ikke niet, ik vind het wel frappant btw, aap breekt uit en pakt van de 100en bezoekers precies haar.
En jij reageert daarop met:
quote:
En dan nog denken dat je niets misdaan hebt
Jij vindt het dus niet raar dat de gorilla net die ene vrouw eruit pikt. Als jij dat niet raar vindt, dan ben je blijkbaar van mening dat de vrouw iets gedaan heeft wat dit heeft veroorzaakt. De vrouw die vaak kwam kijken was zich geen kwaad bewust, maar jij vindt dat blijkbaar anders. Met die post zeg je dat jij het raar vindt dat de vrouw denkt dat ze niks misdaan heeft. Je vindt het blijkbaar voor de hand liggend dat een aap een vrouw te grazen neemt die elke dag op die manier contact zoekt met de aap. Je vindt het blijkbaar juist logisch. Dan ligt het verdienen daar heel vlak bij, vind ik.
pi_49564342
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

elkaar even aankijken is iets anders dan bewust oogcontact zoeken ..
pleased to meet you
pi_49564351
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:00 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Honden en katten hebben geleerd dat wij het prettig vinden als ze ons recht aankijken en dat dat aandacht e.d. oplevert. Dus doen ze het, maar het is volstrekt onnatuurlijk gedrag. Honden en katten kijken elkaar enkel recht aan als er sprake is van een conflict, dreigen. Daarom moet je een hond bijvoorbeeld nooit laten 'winnen' als hij je 'fixeert' (je recht aanstaart). Dan toon je je onderdanigheid en als dat vaak gebeurt, dan krijg je dus van die 'totaal onverwachte' bijtincidenten.
Ja, daarom vergelijk je ze toch niet met een gorilla?
  zondag 20 mei 2007 @ 12:03:06 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49564363
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dan was ze dood, en dan?
ze hebben maar een kleine pielemuis heur.
pi_49564372
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:02 schreef moussie het volgende:

[..]

elkaar even aankijken is iets anders dan bewust oogcontact zoeken ..
Ah, er is nu al een significant verschil tussen even aankijken en bewust contact zoeken
Wow, we kunnen een schifting maken in de bezoekers, en in mogelijke gevolgen daarvan. Mooi man zo'n zaal vol experts
pi_49564376
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:51 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik begrijp uit haar eigen verhaal dat ze op dat moment niet eens bij de gorilla's stond, maar ergens verderop.
nu kijk eens aan.

en in de paniek die er was zou je ook denken dat de aap niet 1 iemand grijpt, maar meerdere , een ieder die hem voor zijn voeten loopt, dat deed hij niet, zij is de enige die hij bewust beetpakte.... ja, wie weet heeft ze wel iets gedaan, een paar stappen zijn richting uit, hem geroepen, omdat ze dacht dus die band te hebben.... ik zie niet in waarom we aan de woorden van een man die dagelijks met die beesten bezig is, zouden moeten twijfelen en als hij zegt dat het best mogelijk is dat het geen toeval is dat hij de dame die hem in Berlijn al opzocht en nu hier dagelijks , uitgekozen heeft, en haar echt aanvalt.

als ze idd ook nog eens de dringende verzoeken van de verzorgers zich niet zo te fixeren op 1 aap in de wind geslagen heeft, dan moet ze toch ook eens bij zich zelf te rade gaan.

die aap heeft voor een aap volkomen normaal gehandeld, zij voor een mens niet, ik vind het niet helemaal gezond om dagelijks een dierentuin te bezoeken voor in feite 1 aap.

en zoals hier al ergens gezegd, als je dat doet dan lijkt het me dat je je dan ook even echt verdiept in het gedrag van mensapen en dan sla je dus niet het verzoek vd verzorgers in de wind, dan hadden ze je dat niet eens hoeven vragen, dat had je zelf dan al begrepen.

niettemin is het voor mevrouw heel naar, en moet ze naast de pijn ook vreselijk geschrokken zijn.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 20 mei 2007 @ 12:05:24 #157
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_49564420
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:03 schreef milagro het volgende:

[..]

nu kijk eens aan.

en in de paniek die er was zou je ook denken dat de aap niet 1 iemand grijpt, maar meerdere , een ieder die hem voor zijn voeten loopt, dat deed hij niet, zij is de enige die hij bewust beetpakte.... ja, wie weet heeft ze wel iets gedaan, een paar stappen zijn richting uit, hem geroepen, omdat ze dacht dus die band te hebben.... ik zie niet in waarom we aan de woorden van een man die dagelijks met die beesten bezig is, zouden moeten twijfelen en als hij zegt dat het best mogelijk is dat het geen toeval is dat hij de dame die hem in Berlijn al opzocht en nu hier dagelijks , uitgekozen heeft, en haar echt aanvalt.

als ze idd ook nog eens de dringende verzoeken van de verzorgers zich niet zo te fixeren op 1 aap in de wind geslagen heeft, dan moet ze toch ook eens bij zich zelf te rade gaan.

die aap heeft voor een aap volkomen normaal gehandeld, zij voor een mens niet, ik vind het niet helemaal gezond om dagelijks een dierentuin te bezoeken voor in feite 1 aap.

en zoals hier al ergens gezegd, als je dat doet dan lijkt het me dat je je dan ook even echt verdiept in het gedrag van mensapen en dan sla je dus niet het verzoek vd verzorgers in de wind, dan hadden ze je dat niet eens hoeven vragen, dat had je zelf dan al begrepen.

niettemin is het voor mevrouw heel naar, en moet ze naast de pijn ook vreselijk geschrokken zijn.
ghjé! duidelijk nu wel ff ingelezen
pi_49564430
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:03 schreef milagro het volgende:

Maar ondertussen heeft de hele wereld die sitautie over een geruimere periode doorlaten gaan maar gaan we nu achteraf met z'n allen naar de vrouw lopen wijzen.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:06:20 #159
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_49564443
de heeeele wereld ja
pi_49564450
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:02 schreef Redux het volgende:
Jij vindt het dus niet raar dat de gorilla net die ene vrouw eruit pikt. Als jij dat niet raar vindt, dan ben je blijkbaar van mening dat de vrouw iets gedaan heeft wat dit heeft veroorzaakt. De vrouw die vaak kwam kijken was zich geen kwaad bewust, maar jij vindt dat blijkbaar anders. Met die post zeg je dat jij het raar vindt dat de vrouw denkt dat ze niks misdaan heeft. Je vindt het blijkbaar voor de hand liggend dat een aap een vrouw te grazen neemt die elke dag op die manier contact zoekt met de aap. Je vindt het blijkbaar juist logisch. Dan ligt het verdienen daar heel vlak bij, vind ik.
Het enige wat ze 'misdaan' heeft is dom zijn. Maar daar heb je er meer van.
pi_49564454
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:05 schreef Redux het volgende:

[..]

Maar ondertussen heeft de hele wereld die sitautie over een geruimere periode doorlaten gaan maar gaan we nu achteraf met z'n allen naar de vrouw lopen wijzen.
De dierentuin is verantwoordelijk. Een gorilla mag absoluut niet ontsnappen. Je kunt niet voorkomen dat ook idioten een gorilla willen zien.
pi_49564457
precies, de heeeele wereld. Want nu heeft opeens de heeeeeele wereld er ook een mening over.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:07:13 #163
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49564470
Het is ook een beetje zoals bij sommige vrouwen die door hun man geslagen worden; elk pak rammel wakkert de liefde nóg meer aan.

Die zal nog wel eens een keertje staan te grijnzen voor de apenkooi.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_49564482
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:05 schreef Redux het volgende:

[..]

dramaqueen
pi_49564508
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:06 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Iedere bezoeker had op die manier 'dom' kunnen zijn. Ook jij en ik. Dat gegeven maakt voor mij dat ik ook die vrouw had kunnen zijn. Maar we staan allemaal vooraan om de vrouw te veroordelen, maar vergeten dat jij en ik inwisselbaar zijn voor die vrouw. Want ik geloof er geen hol van dat degenen die de vrouw hier veroordelen (om het kort door de bocht zo even te noemen) het allemaal zo goed weten op die momenten.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:09:02 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49564517
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:06 schreef Isegrim het volgende:

[..]

juist! en voor die dommigehid van mensen moet een dierentuin de beesten voldoende opsluiten om niet de poppen aan het dansen te krijgen.

domme mensen en gevaarlijke dieren is geen goede combo, maar bestaat zolang er dierentuinen zullen zijn.
pi_49564535
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:07 schreef milagro het volgende:
dramaqueen
*grinnik*
  zondag 20 mei 2007 @ 12:09:58 #168
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_49564543
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:08 schreef Redux het volgende:

[..]

Iedere bezoeker had op die manier 'dom' kunnen zijn. Ook jij en ik. Dat gegeven maakt voor mij dat ik ook die vrouw had kunnen zijn. Maar we staan allemaal vooraan om de vrouw te veroordelen, maar vergeten dat jij en ik inwisselbaar zijn voor die vrouw. Want ik geloof er geen hol van dat degenen die de vrouw hier veroordelen (om het kort door de bocht zo even te noemen) het allemaal zo goed weten op die momenten.
zucht...

jij bent echt een zager he....
pi_49564566
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:09 schreef zoalshetis het volgende:

domme mensen en gevaarlijke dieren is geen goede combo, maar bestaat zolang er dierentuinen zullen zijn.
Precies, het is een door mensen gecreeerde situatie. Het is bijna vragen om dit soort voorvallen. Maar toch wil men de vrouw specifiek veroordelen. Dat vind ik apart.
pi_49564583
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

juist! en voor die dommigehid van mensen moet een dierentuin de beesten voldoende opsluiten om niet de poppen aan het dansen te krijgen.

Eens. Natuurlijk had die gorilla niet mogen ontsnappen, maar ik ga er vanuit dat Blijdorp alles heeft gedaan om dat te voorkomen. Ik ben nog steeds érg benieuwd hoe Bokito nou precies die gracht heeft kunnen nemen, want die is niet alleen breed en diep, maar er is ook nog eens een flink schrikdraadhek. Iemand moet toch gezien hebben hoe hij 't flikte?
  Admin zondag 20 mei 2007 @ 12:11:21 #171
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49564586
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:07 schreef Ringo het volgende:
Het is ook een beetje zoals bij sommige vrouwen die door hun man geslagen worden; elk pak rammel wakkert de liefde nóg meer aan.

pi_49564597
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:07 schreef Ringo het volgende:

oh ja, die staat er weer zodra ze opgeknapt is

ik zou haar de toegang tot de gorilla's ontzeggen

als ze echt van die beesten houdt, Bokito met name, blijft ze dan ook braaf weg
pi_49564602
en tja, ik weet niet of het al gezegd is .. maar voor die aap is haar lachen nu eenmaal agressie, dat beest snapt niets van menselijke gebarentaal ..

dus nee, die aap is niets te verwijten, die heeft zich volkomen normaal en voorspelbaar gedragen .. die vrouw is gewoon stom geweest, niet willen luisteren naar het personeel daar maar gewoon doorgaan naar eigen inzicht .. het enige wat je de dierentuin kan verwijten is dat ze 1 jaar naar dato de gracht nog niet verbreedt hebben nav de nieuwe regels .. maar hoeveel tijd staat daarvoor, tijdruimte tussen besluit en uitvoering, 5 jaar ?
pleased to meet you
pi_49564603
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:10 schreef Redux het volgende:

[..]

Precies, het is een door mensen gecreeerde situatie. Het is bijna vragen om dit soort voorvallen. Maar toch wil men de vrouw specifiek veroordelen. Dat vind ik apart.
Lekker boeiend verder.

Zij zal een flinke schadeclaim innen.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:12:05 #175
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49564609
quote:

[..]

ik vind het ook apart. kijk, als ze nou over de hekken was geklommen, of zoals dat chinese jongetje de krokodillen met een stok aan het slaan is, soit.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:12:42 #176
66825 Reya
Fier Wallon
pi_49564624
Ik vind het typisch dat het slachtoffer in kwestie onmiddelijk begint te roepen om een schadevergoeding; dat is een reflex die wel vaker opkomt wanneer er door onverwachte situaties schade wordt geleden. Blijkbaar wil de vrouw wel maximale vrijheid bij het contact leggen met de aap, maar wil ze het risico van de implicaties daarvan dan weer niet zelf dragen. Er kan uiteraard ook sprake zijn van nalatigheid van de kant van de dierentuin, en dan liggen de kaarten er weer totaal anders bij, maar ik vraag me af of de stelligheid waarmee de vrouw een schadevergoeding eist wel zo terecht is.
pi_49564659
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:11 schreef moussie het volgende:
en tja, ik weet niet of het al gezegd is .. maar voor die aap is haar lachen nu eenmaal agressie, dat beest snapt niets van menselijke gebarentaal ..

dus nee, die aap is niets te verwijten, die heeft zich volkomen normaal en voorspelbaar gedragen .. die vrouw is gewoon stom geweest, niet willen luisteren naar het personeel daar maar gewoon doorgaan naar eigen inzicht .. het enige wat je de dierentuin kan verwijten is dat ze 1 jaar naar dato de gracht nog niet verbreedt hebben nav de nieuwe regels .. maar hoeveel tijd staat daarvoor, tijdruimte tussen besluit en uitvoering, 5 jaar ?
Het besluit tot het verbreden van een gracht hoeft echt geen vijf jaar te duren.

Maar ja, het voordeel van dit voorval is dat het nu wel heel snel zal gaan.
  Moderator zondag 20 mei 2007 @ 12:14:03 #178
5428 crew  miss_sly
pi_49564660
quote:

[..]

Ik vind het ook apart dat de dierentuin veroordeeld dient te worden. Ze hebben zich aan de regels gehouden en konden niet voorzien dat deze gorilla iets kon dat gorilla's niet horen te kunnen: over deze gracht heenspringen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_49564683
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:11 schreef moussie het volgende:

Ah, nu opeens is het algemeen bekend dat het lachen van de aap agressie betekent? Bullshit, ik geloof er geen hol van dat iedere bezoeker die daar ging kijken wist dat het 'lachen' van de aap eigenlijk geen lachen is. Ja, nu achteraf weten we dat, omdat een paar experts dat hebben geroepen. Vorige week wisten we dat nog niet, en we verwijten het de vrouw dat ze het blijkbaar ook niet wist. Right.
pi_49564712
Die vrouw heeft dat beest dus gewoon gestalkt zoals ik al dacht en Bokito had daar blijkbaar schoon genoeg van. Wie gaat er in vredesnaam zo vaak naar de dierentuin. Dan spoor je voor geen meter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')