Ja, Sneijder is een volslagen no-no in het Nederlandse voetbal. En wat doet die bejaarde Van der Sar er nog steeds bij? Flikker toch op met die rollator keeper! Leve Slory! Leve Landzaat! Leve Ekramy!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:25 schreef Grimm het volgende:
Pfff VDV heb ik hoger zitten dan Sneijder, ik denk niet dat hij d'r 18 in schiet in Spanje.
Hij is nog maar 22 ofzo? laat 'm over 2 jaar ofzo n's opdraven ipv Seedorf ofzo
goeie statement manquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:28 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ja, Sneijder is een volslagen no-no in het Nederlandse voetbal. En wat doet die bejaarde Van der Sar er nog steeds bij? Flikker toch op met die rollator keeper! Leve Slory! Leve Landzaat! Leve Ekramy!
Jij bent degene die zichzelf belachelijk maakt door te zeggen dat Sneijder niet in oranje thuis hoort. Maar goed, het is geruststellend dat er toch nog slechtere bondscoaches dan Van Basten zouden kunnen zijn.quote:
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:41 schreef rompompom het volgende:
[..]
Jij bent degene die zichzelf belachelijk maakt door te zeggen dat Sneijder niet in oranje thuis hoort. Maar goed, het is geruststellend dat er toch nog slechtere bondscoaches dan Van Basten zouden kunnen zijn..
landzaat hebk nooit heel goed gevondenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:28 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ja, Sneijder is een volslagen no-no in het Nederlandse voetbal. En wat doet die bejaarde Van der Sar er nog steeds bij? Flikker toch op met die rollator keeper! Leve Slory! Leve Landzaat! Leve Ekramy!
Ik vind er eigenlijk zeker wel wat inzitten. Kijk Sneijder dit seizoen is in de europese wedstrijden tegen sterke europese subtoppers. Espanyol en Werder Bremen dus. In geen van die wedstrijden heeft hij uitgeblinkt. V.d. Vaart van de andere kant heeft in 3 wedstrijden in de cl 3 x gescoord, en dat is toch het niveau waar je naar moet kijken met het Nederlands elftal. D'r zit een groot verschil tussen de Nederlandse competitie waar buiten PSV geen ploeg een fatsoenlijke verdedigende middenvelder heeft, en Europees niveau waar elke ploeg een gelijkwaardige of betere speler als Simons heeft. Om over het niveau van de keepers nog niet eens te spreken.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:41 schreef rompompom het volgende:
[..]
Jij bent degene die zichzelf belachelijk maakt door te zeggen dat Sneijder niet in oranje thuis hoort. Maar goed, het is geruststellend dat er toch nog slechtere bondscoaches dan Van Basten zouden kunnen zijn..
Jaja, Nederlandse competitie stelt weinig voor. Daarom winkelen de europese topclubs zo graag in Nederland. Sneijder heeft een fantastisch seizoen achter de rug. Als je Sneijder gaat vergelijken met Kezman heb je er niet zoveel kijk op. Sneijder heeft veel meer mogelijkheden waar Kezman er puur voor de doelpunten stond. En als het europees niveau Simons is (overigens een heel nuttige speler) dan is dat hoopvol voor Sneijder. Hij speelde nl. een geweldige wedstrijd in Eindhoven.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:10 schreef Solstice het volgende:
[..]
Ik vind er eigenlijk zeker wel wat inzitten. Kijk Sneijder dit seizoen is in de europese wedstrijden tegen sterke europese subtoppers. Espanyol en Werder Bremen dus. In geen van die wedstrijden heeft hij uitgeblinkt. V.d. Vaart van de andere kant heeft in 3 wedstrijden in de cl 3 x gescoord, en dat is toch het niveau waar je naar moet kijken met het Nederlands elftal. D'r zit een groot verschil tussen de Nederlandse competitie waar buiten PSV geen ploeg een fatsoenlijke verdedigende middenvelder heeft, en Europees niveau waar elke ploeg een gelijkwaardige of betere speler als Simons heeft. Om over het niveau van de keepers nog niet eens te spreken.
Ik weet niet of iedereen zich Kezman nog herinnert? Die schoot er ook over de 30 per seizoen in, maar Europees en in de Engelse competitie speelde ie niets klaar. Als je even redelijk kijkt, zie je ook wel dat de Nederlandse competitie verdedigend heel weinig voorstelt.
Volgens mij als je als spits meer dan 30 keer scoort heb je voor die competitie dus blijkbaar ook genoeg mogelijkheden. De echte top winkelt trouwens zelden in Nederland. Of je moet HSV, Blackburn Rovers en Celtic als de echte top zien. De meeste topclubs wachten eerst af hoe ze bij een kleinere club in een grote competitie reageren. Slagen ze, zoals van der Vaart dan komt die topclub alsnog wel. Falen ze zoals het grootste deel(De Jong, Ooijer, Pienaar etc.) dan komt die topclub niet en zijn ze ook gewoon niet goed genoeg voor het Nederlands elftal. Je kunt nog zo veel belofte laten zien in de Nederlandse competitie, als het er tegen de Europese top en subtop niet uitkomt ben je voorlopig niks meer dan een middenmoter.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:28 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jaja, Nederlandse competitie stelt weinig voor. Daarom winkelen de europese topclubs zo graag in Nederland. Sneijder heeft een fantastisch seizoen achter de rug. Als je Sneijder gaat vergelijken met Kezman heb je er niet zoveel kijk op. Sneijder heeft veel meer mogelijkheden waar Kezman er puur voor de doelpunten stond. En als het europees niveau Simons is (overigens een heel nuttige speler) dan is dat hoopvol voor Sneijder. Hij speelde nl. een geweldige wedstrijd in Eindhoven.
Ik zeg niet dat we een topcompetitie hebben. We komen qua niveau samen met Frankrijk wel na de grote competitie's (Spanje,Engeland,Italie,Duitsland). Dat vind ik een goed niveau. We zullen uiteraard de toplanden niet evenaren maar we doen het goed naar de mogelijkheden gezien. We leggen het europees vaak af op mentale hardheid maar qua tactisch vermogen en voetballend vermogen zijn we vaak gelijkwaardig aan clubs uit de toplanden.quote:Op maandag 21 mei 2007 08:40 schreef Barca het volgende:
Ben het voor de verandering eens met Solstice. Verdedigend stelt de Nederlandse competitie niks voor. Daardoor is het aanvallend ook maar magertjes. Enige confontatie tussen goede Nederlandse aanvallers en goede (buitenlandse verdedigers) was Ajax (Huntelaar) tegen PSV (Alex).
Tactisch vermogen valt nog wel mee met de topclubs, ik zou zeggen dat Van gaal en consorten geen slechte tactieken voeren met hun elftallen.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:46 schreef Barca het volgende:
Ten eerste is mentale hardheid een belangrijke kwaliteit, ten tweede qua tactisch vermogen komen we vaak tekort en ten derde we kunnen topspelers niet betalen waardoor het voetballend vermogen minder is.
Met de eerder (laatste pagina deel 17) genoemde opstellingen ben ik het overigens absoluut niet eens!
Natuurlijk wil elke voetballer hogerop. Zowel financieel als sportief is voetballen in de top 4 landen een (grote) verbetering. Daar is ook niets mis mee. Voordeel is dat landen als Nederland en Frankrijk (ook daar vertrekken de topspelers) daardoor, al dan niet noodgedwongen, meer investeren in de jeugd t.o.v. de grote landen. Hierdoor is de aanwas van goede voetballers ook gewaarborgd. En ik blijf erbij dat we voetballend goed mee kunnen maar dat de mentale hardheid, die je opdoet door iedere week zwaar aan de bak te moeten, een stuk minder is. En Barca, dat is zeker een kwaliteit. Maar deze kwaliteit scherp je aan door iedere week op topniveau (qua voetbal, ambiance, media) te acteren. Dit is nu eenmaal een stuk minder in de Nederlandse competitie, het lot van een klein(er) voetballand.quote:Op maandag 21 mei 2007 18:53 schreef Grimm het volgende:
[..]
Tactisch vermogen valt nog wel mee met de topclubs, ik zou zeggen dat Van gaal en consorten geen slechte tactieken voeren met hun elftallen.
Het derde punt ben ik volledig met je eens, spelers zoals Alves, Sneijder, Alex etc. die gebruiken nederland als tussenstap/ opstap naar de grotere competities.
Dit is ook de schuld van de NL regering met hun belachelijke belasting op topsport salarissen.
Het zal de laatste wel worden, Jong Ajax natuurlijk.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:56 schreef Solstice het volgende:
Ik hoorde wat over Eljero Elia, en anders Derk Boerrigter van Haarlem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |