abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49518691
Deel 2 al weer .

Biografie

Wesley begon zijn carrière bij de Utrechtse amateurvereniging DOS alvorens hij naar Ajax vertrok. Daar maakte hij sinds het seizoen 2002/03 deel uit van de selectie van het eerste team. Zijn debuut in het eerste van Ajax maakte hij op 2 februari 2003 in de uitwedstrijd bij Willem II welke met 0-6 werd gewonnen. Ruim twee maanden later, op 13 april 2003 maakte hij zijn eerste doelpunt in de met 0-3 gewonnen uitwedstrijd tegen NAC Breda.

Wesley maakte op 30 april 2003 tegen Portugal zijn debuut in het Nederlands Elftal. Hij kwam totaal 31 keer uit voor het Nederlands Elftal en scoorde daarin zes keer.

Wesley is op 18 juni 2005 getrouwd met Ramona Streekstra en ze hebben 1 zoon, geboren op 4 september 2006. Geheel in de familietraditie eindigt zijn naam ook op 'ey'. Na Jeffrey (oudere broer), Wesley en Rodney (jongere broer) hebben de voetballer en zijn vrouw gekozen voor Jessey.

Statistieken

seizoen club wedstrijden doelpunten
2002/03 Ajax 17 4
2003/04 Ajax 30 9
2004/05 Ajax 30 7
2005/06 Ajax 19 5
2006/07 Ajax 30 18

Interlands: 33
Doelpunten: 6

YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=C8nZDQJQRdY - compilatie
http://www.youtube.com/watch?v=2-tpWnD0BMg -top 7 doelpunten

Laatste nieuws:
quote:
Wesley Sneijder heeft een akkoord bereikt met de Spaanse club Valencia. Alleen de hoge vraagprijs van Ajax kan de transfer nog tegenhouden.
Het bod van Valencia is door Ajax al twee maal van de hand gedaan. Toch lijkt het erop dat de clubs er wel uit zullen komen.
Sneijder, die dit seizoen al achttien keer trefzeker was voor de Amsterdammers, is naar eigen zeggen klaar voor een nieuw avontuur.

Links:

Officiele website Wesley Sneijder - http://www.wesleysneijder.nl/
Statistieken op vi.nl - http://www.vi.nl/vi/show/(...)page=40054/sc=ff6bac
Sneijder op Ajax.nl - http://www.ajax.nl/web/sh(...)m=1/typeofpage=55719
Sneijder op UEFA.com - http://www.uefa.com/competitions/UCL/Players/Player=57132/

Game on

[ Bericht 3% gewijzigd door hello_moto1992 op 18-05-2007 19:11:40 ]
pi_49518757
Gaat het niet redden in Spanje. Gaat het niet redden bij welke topclub dan ook. Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen. Hij is een degelijke speler, maar geen absolute wereldklasse.

Wacht op flames van fanboys
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49518784
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:06 schreef Flashwin het volgende:
Gaat het niet redden in Spanje. Gaat het niet redden bij welke topclub dan ook. Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen. Hij is een degelijke speler, maar geen absolute wereldklasse.

Tja, zou kunnen... maar hij zou ook net zo goed de sterren van de hemel kunnen spelen .
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 mei 2007 @ 20:00:41 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49520728
ik denk wel dat hij het kan Valencia kan hij tenminste spelen denk ik. Bij Barca mag hij de bank warm houden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_49521064
quote:

Tja, Valencia Plaagt hem niet zomaar met interesse, maar het is maar afwachten hoe het uitpakt.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:22:01 #6
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_49521572
Wes
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_49521630
Wesley redt het wel bij Valencia hoor.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_49522081
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wesley redt het wel bij Valencia hoor.
Laten we het hopen. Hij wordt de vierde Nederlander dan. Na Wilkes, Rep en Kluivert . Of vijf als je Guus meetelt.
pi_49522122
De TT en de persoon die erin voorkomt , ik moest er even om lachen

Ik wil Sneijder niet weghebben uit Nederland
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:43:53 #10
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_49524495
Voetballend vind ik het geen Valencia-niveau eerlijk gezegt, maar vooral met zijn afstandschoten kan hij het verschil maken.
pi_49525061
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 21:43 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Voetballend vind ik het geen Valencia-niveau eerlijk gezegt, maar vooral met zijn afstandschoten kan hij het verschil maken.
Ook dat niet. In de Nederlandse competitie krijg je alle ruimte en tijd om aan te leggen en Sneijder heeft vaak meerdere pogingen nodig. Alleen als ie in vorm is, kan ie mee. Denk dat het even doorbijten wordt, mocht het Spanje worden.
pi_49525220
We shall see.. Ik hoop natuurlijk dat hij het goed doet. Leuke speler. Hoop wel dan als ie vertrekt dat Ajax een mooi prijsje ervoor vangt
pi_49525503
Ik houd zelf niet zo van die spelers die anderen het vuile werk laten opknappen. En daarbij, hij doet alsof ie al wereldvoetballer is, maar hij maakt deel uit van een matig Oranje elftal en hoeft zich bij Ajax ook al nergens voor te verantwoorden. Hoog tijd om eens elders langs de meetlat te gaan, wat dat betreft ben ik ook benieuwd.
pi_49533652
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:04 schreef hello_moto1992 het volgende:
Geheel in de familietraditie eindigt zijn naam ook op 'ey'. Na Jeffrey (oudere broer), Wesley en Rodney (jongere broer) hebben de voetballer en zijn vrouw gekozen voor Jessey.
Kampers
pi_49535128
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
De TT en de persoon die erin voorkomt , ik moest er even om lachen
pi_49537959
Waarom zou Sneijder niet meekomen? Hij heeft een uitstekend oog voor de ruimtes tussen de linies, die is er ook echt wel in Spanje. Bovendien verwacht ik dat hij uitstekend kan combineren voorin bij Valencia, omdat daar nog meer technisch fantastische spelers rondhuppelen. Dat is ook weer een nadeel, omdat hij zich tussen hen zal moeten bewijzen. Maar ik verwacht wel dat hij het kan.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 13:18:25 #17
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49538836
quote:

Door wie werd hem de hand boven het hoofd gehouden en welk positief effect heeft dat op wesley wat dat niet heeft op andere spelers? En waarom wordt de hand niet boven het hoofd van elke speler gehouden als dat zo´n geniaal effect teweeg brengt?
pi_49540551
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:18 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Door wie werd hem de hand boven het hoofd gehouden en welk positief effect heeft dat op wesley wat dat niet heeft op andere spelers? En waarom wordt de hand niet boven het hoofd van elke speler gehouden als dat zo´n geniaal effect teweeg brengt?
Je snapt duidelijk de strekking van mijn punt niet.

In Amsterdam wordt Sneijder gezien als de messias. Er zijn mensen in het Ajax topic geweest die hem doodserieus de beste middenvelder ter wereld noemden. Al dat ophemelen heeft een positief effect gehad op Sneijder.
In Spanje begint hij op 0 en is hij gewoon 1 van de 22. Dan zal duidelijk worden hoe sterk hij werkelijk is (zowel mentaal als voetballend). Ik denk dus dat hij tekort zal komen.
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 14:46:05 #19
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49541013
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:24 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Je snapt duidelijk de strekking van mijn punt niet.

In Amsterdam wordt Sneijder gezien als de messias. Er zijn mensen in het Ajax topic geweest die hem doodserieus de beste middenvelder ter wereld noemden. Al dat ophemelen heeft een positief effect gehad op Sneijder.
In Spanje begint hij op 0 en is hij gewoon 1 van de 22. Dan zal duidelijk worden hoe sterk hij werkelijk is (zowel mentaal als voetballend). Ik denk dus dat hij tekort zal komen.
Vooral gezien het feit dat Wesley dagelijks lurkt hier op fok in het Ajax topic

En omdat Wesley in spanje op 0 begint zeg jij: "Gaat het niet redden in Spanje".
Iemand die bij Ajax domineert op het middenveld en gemakkelijk elke speler in de eredivisie passeert is duidelijk een goede voetballer, of hij in spanje een gemiddelde topper is of een geweldenaar dát moet nog blijken, maar die onzin argumenten die jij gebruikt als: "Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen" Dat slaat natuurlijk nergens op en is totaal niet relevant mbt zijn voetbal kwaliteiten.
pi_49541054
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:46 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Vooral gezien het feit dat Wesley dagelijks lurkt hier op fok in het Ajax topic
God, ik dacht nog, hij zal toch niet zo kinderachtig zijn...
quote:
En omdat Wesley in spanje op 0 begint zeg jij: "Gaat het niet redden in Spanje".
Iemand die bij Ajax domineert op het middenveld en gemakkelijk elke speler in de eredivisie passeert is duidelijk een goede voetballer, of hij in spanje een gemiddelde topper is of een geweldenaar dát moet nog blijken, maar die onzin argumenten die jij gebruikt als: "Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen" Dat slaat natuurlijk nergens op en is totaal niet relevant mbt zijn voetbal kwaliteiten.
ok je hebt gelijk
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 14:52:42 #21
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49541163
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:48 schreef Flashwin het volgende:

[..]

God, ik dacht nog, hij zal toch niet zo kinderachtig zijn...
[..]

ok je hebt gelijk
Dat hoef je niet te zeggen, dat wist ik al!
pi_49570083
Dat was dom zeg.
pi_49576239
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:36 schreef Radegast het volgende:
Dat was dom zeg.
Tja. Dat zal er altijd inblijven hangen.

Wel een briljante goal weer.
  zondag 20 mei 2007 @ 17:27:26 #24
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_49576686
Briljante goal en echt de domste overtreding (plek, uitvoering, speelminuut en gevolg) die ik in tijden gezien heb.

Waarom vloog hij na het eindignaal De Zeeuw nog naar het hoofd? Luinge stond erbij en verzuimde een 2e geel (dat mag toch na het eindsignaal?) te trekken.
pi_49578626
Zo grappig, daar offer je mensen aan op en dan pakt ie een kaart! Op de bank zetten kan je hem niet daarvoor is ie te goed in dit elftal. Bovendien is ie nu geschorst
  zondag 20 mei 2007 @ 18:21:24 #26
125053 stefmans
pi_49578648
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:27 schreef Stpan het volgende:
Briljante goal en echt de domste overtreding (plek, uitvoering, speelminuut en gevolg) die ik in tijden gezien heb.

Waarom vloog hij na het eindignaal De Zeeuw nog naar het hoofd? Luinge stond erbij en verzuimde een 2e geel (dat mag toch na het eindsignaal?) te trekken.
Net alsof Wesley daar iets om gaf als hij een 2de geel had gekregen
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_49578881
Heb alleen die domme overtreding gezien. Iemand een gifje van het doelpunt, dat zou het nog een beetje goed maken.
pi_49579143
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Heb alleen die domme overtreding gezien. Iemand een gifje van het doelpunt, dat zou het nog een beetje goed maken.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_49579223
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef RayMania het volgende:

[..]

[afbeelding]
Mooi werk, van jou en van Sneijder.
pi_49579435
Deze wedstrijd vatte alles van hem samen, geniaal en 1 van de beste spelers van nederland. Maar nog lang niet volwassen en compleet
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_49579451
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
Waarom zou Sneijder niet meekomen? Hij heeft een uitstekend oog voor de ruimtes tussen de linies, die is er ook echt wel in Spanje. Bovendien verwacht ik dat hij uitstekend kan combineren voorin bij Valencia, omdat daar nog meer technisch fantastische spelers rondhuppelen. Dat is ook weer een nadeel, omdat hij zich tussen hen zal moeten bewijzen. Maar ik verwacht wel dat hij het kan.
Zet 1 verdedigende man op hem die hem geen ruimte geeft en je hebt hem in je zak.
Fysiek kun je hem makkelijk aanpakken
pi_49580265
Dat is wel gemeen om dat in zijn eigen topic neer te zetten. Klopt natuurlijk als een bus.
pi_49586136
Sommige mensen zijn al snel vergeten dat hij de slechtste speler was aan de Nederlandse kant op het WK.

Waardeloos speelde hij als mid mid
pi_49586222
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef RayMania het volgende:

[..]

[afbeelding]
Z'n laatste match voor Ajax
pi_49586282
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:40 schreef the_legend_killer het volgende:
Sommige mensen zijn al snel vergeten dat hij de slechtste speler was aan de Nederlandse kant op het WK.

Waardeloos speelde hij als mid mid
Dat had meer te maken met Van Basten Als je Farfan als verdedigende middenvelder opsteld doet hij het ook niet goed
pi_49586375
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:43 schreef MaxC het volgende:

[..]

Dat had meer te maken met Van Basten Als je Farfan als verdedigende middenvelder opsteld doet hij het ook niet goed
Weet je niet.
Bouma haalde als linksbuiten PSV en oranje.
Dit deed hij daarna ook nog als centrale verdediger.
  zondag 20 mei 2007 @ 21:46:16 #37
176521 Grulez
rasgroninger
pi_49586381
Die gele kaart was zo dom, waardoor je bijna zou gaan denken dat hij 'em expres maakte.
pi_49586426
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:46 schreef Grulez het volgende:
Die gele kaart was zo dom, waardoor je bijna zou gaan denken dat hij 'em expres maakte.
En dan zo zeggen dat het een normale tackle was
pi_49586505
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:47 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Zet 1 verdedigende man op hem die hem geen ruimte geeft en je hebt hem in je zak.
Fysiek kun je hem makkelijk aanpakken
Heb je voorbeelden?

Het zal best kloppen dat je hem uit de wedstrijd kan spelen door er een fysiek sterke man aan op te offeren die hem geen ruimte geeft maar dat gaat ook niet altijd goed... en dan denk ik aan een Frings bij Ajax-Werder of een Simons/Culina bij PSV-Ajax.
pi_49586631
Fysiek sterke man en dan Culina?
pi_49586738
Je moet het ook vaker op de duels laten afkomen.
laatst zeiden ze bij de wedstrijden dat Sneijder goed tussen de linie's kan spelen en toen lieten ze beelden zien van tegen AZ geloof ik en toen stond hij helemaal vrij.

Die periode met dat incident rondom die wedstrijden met Sparta daar pakten ze Sneijder goed aan.
Toen riepen ze nog dat ze Sneijder beter moeten beschermen

meestal offeren ze geen man aan hem op.
Terwijl dat in verdedigend opzich helemaal geen verlies is.
De mensen moeten toch verdedigen en in sommige gevallen man tot man en andere weer gewoon zone verdedigen.
pi_49595731
Ik kan me niet anders voorstellen dat Sneijder geen zin meer had in die laatste wedstrijd, Sneijder is niet bepaald een brein, maar dat dit een opzettellijke kaart was is zo duidelijk als iets.
  maandag 21 mei 2007 @ 11:03:12 #43
73305 Stpan
pi_49599057
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:47 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

En dan zo zeggen dat het een normale tackle was
Ach ja, het was 'seerseker' een tackle op de bal, totaal geen geel.

Deed mij denken aan die rode kaart waarbij hij 'seerseker' niet met ziektes had gescholden (tyfushond).

Wesley doet in ieder geval 'seerseker' niet echt aan zelfreflectie, en Henk ten Cate die hem ook bij het bezigen van witte tyfushond verdedigde melde ook in de persconferentie dat deze gele kaart overdreven was. Tsja, als Wesley noch z'n trainer kritisch naar meneertje Schneijder kijken, wie dan wel in zijn directe omgeving?
pi_49599231
De Zeeuw noemde Sneijders goal van gister een wereldgoal. En het was ook een fantastische goal, op snelheid en techniek Steinsson en De Zeeuw uitgespeeld om daarna Waterman te verschalken met een verwoestend schot. Iets wat normaal Babel zou doen, maar die had zn visier een beetje naast het doel gister. Misschien leren ze van elkaar, laten we het hopen.

Sneijder zn temperament is vervelend, maar ook iets wat hem identiek en zo speciaal maakt. Want zonder zijn temperament zou hij al een stuk minder zijn. Hij jaagt constant af, is fel en is voor niemand bang. Alleen wil zijn beleving nog wel eens doorslaan naar het negatieve, zoals in de 90e minuut gister. Maar over een paar jaar is dit opgelost (als het goed is).
pi_49625605
Steinsson gleed weg.

Denk wel dat hij hogerop moet proberen want anders krijg je hetzelfde probleem als met VDV
Die was top en bleef nog 1 jaar te lang het was niks meer en Ajax kreeg maar 5 miljoen.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:30:54 #46
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_49626292
Ik denk dat Sneijder het niveau aankan in Spanje. In mijn ogen heeft hij laten zien wat een fantastische voetballer het is. Ik snap niet waarom sommige mensen zo vreselijk weinig vertrouwen in hem hebben. Tuurlijk is het niveau in Spanje een stuk hoger, maar ik denk dat Wesley met zijn kwaliteiten kan meedraaien in de basis van Valencia, al zal het de eerste periode wennen zijn. Ik denk dat hij zich snel ontwikkelt tot een vaste motor in de basis.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_49626596
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:30 schreef Corksterr het volgende:
Ik denk dat Sneijder het niveau aankan in Spanje. In mijn ogen heeft hij laten zien wat een fantastische voetballer het is. Ik snap niet waarom sommige mensen zo vreselijk weinig vertrouwen in hem hebben. Tuurlijk is het niveau in Spanje een stuk hoger, maar ik denk dat Wesley met zijn kwaliteiten kan meedraaien in de basis van Valencia, al zal het de eerste periode wennen zijn. Ik denk dat hij zich snel ontwikkelt tot een vaste motor in de basis.
Ik denk van niet. Hij is fysiek niet sterk, het systeem wordt daar niet op hem aangepast zoals bij Ajax. En hij is niet zo'n fantastische voetballer, zoals je kon zien op het WK. Tuurlijk, hij speelde toen niet op zijn favoriete positie, maar Sneijder is nog lang niet zo groot dat hij daar bij VCF wel staat.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:48:24 #48
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_49627071
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:37 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Hij is fysiek niet sterk, het systeem wordt daar niet op hem aangepast zoals bij Ajax. En hij is niet zo'n fantastische voetballer, zoals je kon zien op het WK. Tuurlijk, hij speelde toen niet op zijn favoriete positie, maar Sneijder is nog lang niet zo groot dat hij daar bij VCF wel staat.
Hij heeft een prima spelinzicht en weet het spel goed te verdelen. Daarnaast heeft hij een supergoeie trap, snelheid, kan goed wegdraaien en heeft drang naar voren. En hem afschrijven op een WK van een wedstrijdje of drie waarin hij iets minder was vind ik ver gezocht.
  maandag 21 mei 2007 @ 23:08:34 #49
73305 Stpan
pi_49627948
Het waren helaas niet die 3 wedstrijden, maar Schneijder is internationaal wel vaker door de mand gevallen. Ik weet niet of dat nu per se aan hem ligt, maar wat mij opvalt is dat hij wedstrijden met een fysiek sterk/fel persoon naast zich vele malen beter speelt.
Nederland-Schotland was het Davids die zorgde dat Schneijder vooruit geschoven alle ruimte kreeg. Op het WK stelde Marco van Basten een fysiek enorm slap middenveld op, en dan verzuipt hij.
pi_49628164
"volgens mij raakte ik m ook niet"
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:15:36 #51
73305 Stpan
pi_49637558
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:14 schreef Erasmusch het volgende:
"volgens mij raakte ik m ook niet"
Ja die jongen liegt wel vaker voor de camera's wat 16 mln mensen kunnen zien/horen.
pi_49668698
quote:
’Ik hoef Sneijder niet’
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM/VALENCIA - De speler zelf wil dolgraag, Valencia bracht al twee keer een bod uit bij Ajax, maar de transfer van Wesley Sneijder staat op de tocht. ,,Een speler als Sneijder hoef ik niet,’’ stelde Valencia-trainer Quique Sánchez Flores dinsdagmiddag luid en duidelijk.

De Ajax-middenvelder lijkt slachtoffer te worden van een machtsstrijd binnen de muren van stadion Mestalla. Technisch directeur Amedeo Carboni en trainer Sánchez Flores willen ieder een andere kant op met Valencia en werken volledig langs elkaar heen.

Carboni opende deze maand de onderhandelingen met Ajax en legde een bod neer van 12 miljoen euro, maar diens hoofdtrainer is niet onder de indruk. ,,Sneijder past misschien in een ploeg als die van Barcelona, maar niet in die van ons,’’ zei Sánchez Flores. ,,Daar zou hij op de positie van Deco kunnen spelen, maar die rol bestaat bij ons helemaal niet. Ik wil Ivan de la Peña, niet Sneijder.’’

Hoewel technisch directeur Carboni nog altijd vastberaden is Sneijder te contracteren, dreigen de onderhandelingen tussen Ajax en Valencia in een impasse te geraken.

Technisch directeur Martin van Geel hoorde twee weken geleden voor het laatst iets uit Valencia. ,,Toen hebben ze een bod weggelegd,’’ aldus Van Geel. ,,Sindsdien heb ik niets meer gehoord.’’

Voor Sneijder is dat een forse teleurstelling. De middenvelder maakte er de laatste dagen geen geheim van graag naar Valencia te vertrekken. Directeur Carboni schetste een fraai plaatje voor de voetballer, die er logischerwijs vanuit ging dat ook Sánchez Flores achter de transfer stond.

,,Ik hoop en denk dat het snel rond is,’’ zei Sneijder eind vorige week. ,,Valencia is een mooie club, waarvoor ik graag wil spelen.’’

Zijn schorsing voor het tweede duel met AZ in de play-offs dreigde zijn afscheid van de eredivisie te versnellen, maar nu is het nog maar afwachten of Sneijder daadwerkelijk vertrekt. Ajax wil niets minder dan de hoofdprijs voor de voetballer, die bezig is aan het sterkste seizoen uit zijn loopbaan.

Het contract van Sneijder bij Ajax loopt tot 2009 en trainer Henk ten Cate wil volgend jaar, zijn tweede in Amsterdam, ten koste van alles landskampioen worden. Mét Sneijder zijn die kansen beduidend groter dan zónder.

De zomer is nog lang en aan interesse van andere clubs heeft Sneijder geen gebrek, maar de Utrechter is een specifiek type speler. Bovendien heeft niet elke club 15 miljoen euro op de plank liggen voor een middenvelder.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:43:52 #53
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_49669416
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:24 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Vertrekken zal ie sowieso wel. Het zou een wonder zijn om iemand die op 23-jarige leeftijd al zó goed is, te behouden.
pi_49671152
hij zit met zijn hoofd al in het buitenland
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:00:35 #55
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_49671597
Inderdaad, volgens mij denkt ie bij die gele kaart eerder 'lekker vroeg vakantie' dan 'wat klote dat ik mijn team niet kan steunen en helpen'.

Maargoed, misschien zit ik ernaast. Hoe dan ook vond ik het echt ongelofelijk dom, die overtreding. Dat Sneijder het zo makkelijk recht probeerde te praten verbaasde me. Hij weet best hoe belangrijk hij is voor de club, en dan vindt hij het raar dat er zo'n ophef over wordt gemaakt als hij in de 93e minuut zijn team in de steek laat voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Nee, Sneijder is er echt nog lang niet, wat niet wil zeggen dat ik geen vertrouwen in hem heb. Buiten dit (erg domme) incident een topspeler!
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:34:15 #56
125053 stefmans
pi_49686025
Sneijder nog 1 jaar olé olé
pi_49688684
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:48 schreef Corksterr het volgende:

[..]

Hij heeft een prima spelinzicht en weet het spel goed te verdelen. Daarnaast heeft hij een supergoeie trap, snelheid, kan goed wegdraaien en heeft drang naar voren. En hem afschrijven op een WK van een wedstrijdje of drie waarin hij iets minder was vind ik ver gezocht.
Ach, in de UEFA Cup vond ik hem toch ook een stuk minder dan in de competitie. Ik denk gewoon dat ie het niveau (nog) niet aan kan.
pi_49695244
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:38 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ach, in de UEFA Cup vond ik hem toch ook een stuk minder dan in de competitie. Ik denk gewoon dat ie het niveau (nog) niet aan kan.
Het niveau? Sneijder kan best zo'n held van een middenmotortje worden, zoals Van der Vaart. Ik zie nog weinig verschil.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:27:02 #59
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_49751198
quote:

[..]

Ach, we kunnen erover blijven discussiëren maar we zullen het zien in de toekomst.
pi_49752399
quote:

[..]

Thuis tegen Werder Bremen speelde Sneijder misschien wel zijn beste wedstrijd van het seizoen
pi_50053862
Valencia ziet af van Sneijder
quote:
De transfer van Wesley Sneijder naar Valencia is definitief van de baan. Dit meldt De Telegraaf in haar jongste editie.

Eerder deze week werd door Spaanse media ook al bericht dat de komst van de middenvelder van Ajax naar de sinaasappelstad op de tocht stond. De Spaanse topclub zou volgens de ochtendkrant nu de Amsterdammers hebben laten weten definitief af te zien van een transfer.

De onderhandelingen omtrent de tweebenige middenvelder verkeerden continu in een impasse. Tot tweemaal toe zag technisch directeur Amadeo Carboni een bod verworpen worden. Zowel twaalf als vijftien miljoen euro waren niet genoeg om de Oranje-international los te weken.

“We begrijpen dat hij ambities heeft, maar die kan hij ook op 24- of 25-jarige leeftijd nog verwezenlijken”, reageerde technisch directeur Martin van Geel. “Wesley is pas 22. Hij weet dat we hem graag willen behouden voor de club, omdat hij een toonaangevende speler is. En ik weet dat hij het ook geen straf vindt om iets langer bij Ajax te blijven. Op dit moment is er geen concrete belangstelling meer. Van ons mag de situatie zo blijven, maar dat weet je in de voetballerij nooit.”
pi_50053943
Goed nieuws
  zondag 3 juni 2007 @ 10:49:53 #63
123545 DatMeenJeNiet
pi_50054019
Kut.

Nahja, hopen dat 'ie nu een vertrek forceert en voor 8 miljoen weggaat ofzo
pi_50054074
Hoeveel wil Ajax eigenlijk hebben als 15 miljoen niet genoeg is?
pi_50054090
Volgens mij wil Ajax 15 miljoen, en heeft Valancia dat niet geboden, al zegt dat artikel van wel.
pi_50054101
Ok, bedankt
pi_50056764
Tja 15 miljoen voor een puur offensief gerichte speler, beetje wereldvreemd wel.
pi_50056808
Het is voor Valencia graag of niet. Gelukkig begint Ajax het nu na al die jaren een beetje te snappen.
pi_50056833
Ach, de transferperiode is nog lang. Ik denk niet dat hij te behouden is voor Ajax.
pi_50057200
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:48 schreef okee6 het volgende:
Tja 15 miljoen voor een puur offensief gerichte speler, beetje wereldvreemd wel.
eens
pi_50057289
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:50 schreef TerroRobbie het volgende:
Ach, de transferperiode is nog lang. Ik denk niet dat hij te behouden is voor Ajax.
Kleine kans inderdaad.
En dit kan er alleen meer toe leiden dat de tranfserprijs gaat zakken. Nee, het had beter door kunnen gaan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 3 juni 2007 @ 13:09:03 #72
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50057408
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:48 schreef okee6 het volgende:
Waarom?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_50057501
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:09 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Waarom?
Het is niet echt een allround middenvelder. Hij scoort en geeft assists, maar zal geen ballen van de lijn halen.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:13:21 #74
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50057535
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:12 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Het is niet echt een allround middenvelder. Hij scoort en geeft assists, maar zal geen ballen van de lijn halen.
Ja, en? Dat is ook niet z'n sterkste punt.

Ik ken meer dan genoeg aanvallende middenvelders die geen bal van de lijn halen hoor. Verwacht je ook van een linksback dat die er minimaal 10 inlegt per seizoen?
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_50057613
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:13 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik ken meer dan genoeg aanvallende middenvelders die geen bal van de lijn halen hoor. Verwacht je ook van een linksback dat die er minimaal 10 inlegt per seizoen?
Nee, dat is een zwak punt van hem. Erg zwak. Dat maakt hem voor mij geen 15 miljoen waard.
Een linksback die er 10 inlegt, die zijn 15 miljoen waard.
pi_50057654
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:13 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Sneijder is geen gevestigde speler, waar een internationaal opererend team in dienst van zal spelen. Sneijder heeft weinig CL ervaring en is dus niet compleet, derhalve geen volwaardige basiskracht. Vijftien miljoen euro had je misschien in de gouden eeuw nog kunnen vangen, maar in deze tijd niet meer. Komt nog bij dat Sneijder geregeld het hoofd verliest (zijn assist bij NEC uit, gele kaart tegen AZ)
  zondag 3 juni 2007 @ 13:18:22 #77
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50057670
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:16 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Nee, dat is een zwak punt van hem. Erg zwak. Dat maakt hem voor mij geen 15 miljoen waard.
Omdat hij geen ballen van de lijn haalt!
pi_50057712
Ribery is op dit moment zo'n 15 miljoen waard. Die heeft bijvoorbeeld ook veel meer ervaring (WK) en speelt in een betere competitie.
pi_50057742
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:18 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Omdat hij geen ballen van de lijn haalt!
In een voetballand als Spanje doet men wel wat met statistieken en dan telt niet alleen dat Sneijder er veel ballen inpoeiert, maar ook hoeveel pogingen hij daarvoor nodig heeft. Komt bij dat zijn potentieel aantal assists vele malen groter zou kunnen zijn.
pi_50057747
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:20 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ribery is op dit moment zo'n 15 miljoen waard. Die heeft bijvoorbeeld ook veel meer ervaring (WK) en speelt in een betere competitie.
Sneijder heeft ook een EK en WK gespeeld
pi_50057839
Sneijder heeft meer grote toernooien gespeeld dan Ribery idd. Ik denk dat ze allebei wel gelijkwaardig zijn, hoewel het niet echt dezelfde types speler zijn.
pi_50057948
Ja, maar was daar minder bepalend dan Ribery bijvoorbeeld. En over dat ballen van de lijn halen, dat is natuurlijk een extreem voorbeeld. Maar als we het toch over het WK hebben, Van Persie haalde daar een bal van de lijn. Sneijder komt niet vaak mee terug, soms te explosief (zie de play-offs maar weer). Dat maakt hem voor mij geen speler van 15 miljoen. Tuurlijk is het een goede middenvelder, een hele goede zelfs. Maar hij is niet de speler die bij Barca/Valencia zo in de basis komt en niet de speler waar het team op aangepast wordt. Ik gun het hem wel, maar hij is er gewoon nog niet. In de grotere competities zullen zijn zwakke punten meer naar voren komen, daarom moet hij deze eerst nog verbeteren.
pi_50057987
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Sneijder heeft meer grote toernooien gespeeld dan Ribery idd. Ik denk dat ze allebei wel gelijkwaardig zijn, hoewel het niet echt dezelfde types speler zijn.
Maar Sneijder speelde veelal dramatisch.
pi_50058183
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:20 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hoezo veel meer ervaring? Sneijder speelt vanaf jongere leeftijd op het internationale niveau dan Ribery. DAarnaast is de Franse competitie niet veel beter/gelijkwaardig aan de Nederlandse.
pi_50058234
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:33 schreef VoreG het volgende:

[..]

Hoezo veel meer ervaring? Sneijder speelt vanaf jongere leeftijd op het internationale niveau dan Ribery. DAarnaast is de Franse competitie niet veel beter/gelijkwaardig aan de Nederlandse.
Ook Ribery was maar een voorbeeld, Sneijder is bijvoorbeeld nog jonger en daardoor moeilijk te vergelijken. Mijn punt is gewoon dat Sneijder die 15 miljoen niet waard is.
pi_50058279
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ja, maar was daar minder bepalend dan Ribery bijvoorbeeld.
Ribery speelde een goed toernooi en speelt nu ook een stuk minder.....
quote:
Van Persie haalde daar een bal van de lijn.
Heel goed gezien, je weet ook dat dat bij een corner was?
quote:
Sneijder komt niet vaak mee terug, soms te explosief (zie de play-offs maar weer).
Nee het is dan ook een aanvallende middenvelder.. Wat verwacht je nou? Dat hij eerst voorin de bal voorgeeft om vervolgens terug te rennen en de spits van de tegenstander uit te schakelen?
quote:
Maar hij is niet de speler die bij Barca/Valencia zo in de basis komt en niet de speler waar het team op aangepast wordt.
Er zijn maar een paar spelers in de wereld waarop een team wordt aangepast, daar is Sneijder nog niet klaar voor, daarnaast zijn er ook weinig spelers die gelijk bij Barca in de basis komen.

Ik geloof niet dat jij het allemaal snapt
pi_50058388
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:33 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik denk niet dat methodmitch je daarin steunt. En kijk eens wat competitiewedstrijden om je nog eens van je standpunt te overtuigen.
pi_50058403
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:36 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ribery speelde een goed toernooi en speelt nu ook een stuk minder.....
[..]

Heel goed gezien, je weet ook dat dat bij een corner was?
[..]

Nee het is dan ook een aanvallende middenvelder.. Wat verwacht je nou? Dat hij eerst voorin de bal voorgeeft om vervolgens terug te rennen en de spits van de tegenstander uit te schakelen?
[..]

Er zijn maar een paar spelers in de wereld waarop een team wordt aangepast, daar is Sneijder nog niet klaar voor, daarnaast zijn er ook weinig spelers die gelijk bij Barca in de basis komen.

Ik geloof niet dat jij het allemaal snapt
Ach, tegen al die Ajaxbrillen is niets te beginnen. Je zegt zelf dat Sneijder er nog niet klaar voor is, hij is gewoon nog niet klaar met z'n ontwikkeling en kan nog een hoop verbeteren. Daarom vind ik het raar dat Ajax er 15 miljoen voor wil hebben, ze willen nu al de hoofdprijs. En waarom zou je naar een Barcelona gaan als je veelal op de bank zit? Misschien om te leren, maar als je in de basis kunt staan bij een Nederlandse titelkandidaat is dat toch beter. Hij wilde graag naar Valencia, maar daar zou je hetzelfde krijgen. Laat die jongen nog minsten een jaar in de Eredivisie spelen, hij kan er alleen maar beter op worden.

En misschien, als we dan in 2010 in die WK Finale staan, kopt hij de kopbal van Kuranyi wel van de lijn en worden we wereldkampioen door een van zijn schoten van afstand.
pi_50058474
Ajax wil 15 miljoen voor Sneijder om een signaal af te geven, dat ambitie uitstraalt. Jarenlang zijn grote talenten uit de jeugdopleiding gratis de deur uitgelopen, met Van der Vaart als groot voorbeeld.
Dat Ajax z'n poot stijf houdt straalt ambitie uit, of hij het nu waard is of niet.
pi_50058487
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ach, tegen al die Ajaxbrillen is niets te beginnen. Je zegt zelf dat Sneijder er nog niet klaar voor is,
Ik zeg dat hij er nog niet klaar voor is om in een team te spelen dat op hem is afgesteld.
quote:
Daarom vind ik het raar dat Ajax er 15 miljoen voor wil hebben, ze willen nu al de hoofdprijs.
Dat is niet raar, Sneijder is een geweldige speler met veel talent. Een potentiele wereldtopper, tuurlijk vraag je daar veel geld voor. Dat is hij meer dan waard.
quote:
En misschien, als we dan in 2010 in die WK Finale staan, kopt hij de kopbal van Kuranyi wel van de lijn en worden we wereldkampioen door een van zijn schoten van afstand.
Denk niet dat hij een bal van de lijn kopt, hij komt maar net boven het gras uit.
Dat afstandschot zou me dan weer niks verbazen.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:43:49 #91
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50058495
Allicht wil Ajax de hoofdprijs.

Je gaat je beste speler toch niet voor een schijntje verpatsen.
pi_50058534
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:43 schreef Urquhart het volgende:
Ajax wil 15 miljoen voor Sneijder om een signaal af te geven, dat ambitie uitstraalt. Jarenlang zijn grote talenten uit de jeugdopleiding gratis de deur uitgelopen, met Van der Vaart als groot voorbeeld.
Dat Ajax z'n poot stijf houdt straalt ambitie uit, of hij het nu waard is of niet.
Begrijpelijk, maar Van Der Vaart werd gelinkt aan iedere topper, en vertrok toen 'slechts' naar HSV. Het zou zonde zijn als Wesley hetzelfde zou overkomen.
pi_50058582
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:43 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat is niet raar, Sneijder is een geweldige speler met veel talent. Een potentiele wereldtopper, tuurlijk vraag je daar veel geld voor. Dat is hij meer dan waard.
Een potentiele wereldtopper? Dan had hij nu al veel verder moeten zijn. Er zijn middenvelders van een hoger niveau dan Sneijder, die jonger zijn dan hij. Ik denk niet dat er nog een wereldtopper in Sneijder zit.
pi_50058612
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Een potentiele wereldtopper? Dan had hij nu al veel verder moeten zijn. Er zijn middenvelders van een hoger niveau dan Sneijder, die jonger zijn dan hij.
Noem ze eens?
pi_50058613
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Een potentiele wereldtopper? Dan had hij nu al veel verder moeten zijn. Er zijn middenvelders van een hoger niveau dan Sneijder, die jonger zijn dan hij. Ik denk niet dat er nog een wereldtopper in Sneijder zit.
Onzin, de beste man is pas 22 en ik zie hem nog volop door ontwikkelen.
pi_50058635
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:43 schreef Urquhart het volgende:
De volwassen clubs zijn ook niet gek, die zien heus dat Ajax niet de zekerheid heeft dat het zich kwalificeert voor de CL. En dan gaat van die prijs veel geld af! Aan de andere kant, eigen falen van opleiding en verkoop is geen vrijbrief om een hoofdprijs te verlangen en die te krijgen. Alleen Sneijder zelf kan er nog iets meer aan doen.
pi_50058674
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:43 schreef zjroentje het volgende:
Allicht wil Ajax de hoofdprijs.

Je gaat je beste speler toch niet voor een schijntje verpatsen.
Sneijder is niet de beste speler van Ajax. De meest belovende speler bedoel je. Ik sla Stam en Davids hoger aan.
En als Ajax een betere trainer had, dan denk ik dat Sneijder ook niet de meest belovende speler is, maar goed.
pi_50058681
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:43 schreef VoreG het volgende:
Denk niet dat hij een bal van de lijn kopt, hij komt maar net boven het gras uit.

Ik denk dat Sneijder naar Italie gaat. Voorgevoel.
pi_50058684
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:47 schreef VoreG het volgende:

[..]

Noem ze eens?
Fabregas, Diego, Mikel. Zijn jonger en die spelen in een betere competitie en zijn al op hetzelfde niveau of hoger dan Sneijder. Tuurlijk, Sneijder wordt een goede, misschien zelfs wel een grote. Maar de nieuwe Zidane is niet opgestaan.
pi_50058700
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:47 schreef okee6 het volgende:

[..]

De volwassen clubs zijn ook niet gek, die zien heus dat Ajax niet de zekerheid heeft dat het zich kwalificeert voor de CL. En dan gaat van die prijs veel geld af! Aan de andere kant, eigen falen van opleiding en verkoop is geen vrijbrief om een hoofdprijs te verlangen en die te krijgen. Alleen Sneijder zelf kan er nog iets meer aan doen.
Ik vind het helemaal niet vreemd dat Ajax de hoofdprijs vraagt voor de beste speler van het afgelopen seizoen. Dat zou iedere zichzelf respecterende club toch ook doen?
pi_50058735
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:49 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet vreemd dat Ajax de hoofdprijs vraagt voor de beste speler van het afgelopen seizoen. Dat zou iedere zichzelf respecterende club toch ook doen?
Is ook niet gek, maar dit zit boven de hoofdprijs. Vond 12 miljoen een goed bedrag.
pi_50058742
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:49 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Fabregas, Diego, Mikel.
Alleen Diego is een zelfde soort speler.
En die is wat verder, omdat hij in een grotere competitie speelt, ik vind Sneijder amper onder doen voor Diego.
pi_50058783
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:49 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Als het werkelijk ambitie heeft/had, dan zou Ajax geen prijs hebben genoemd. Ze zijn dat ook niet verplicht naar Wesley, hij heeft ze niet naar de CL of titel geschoten. Ajax kan weinig met zo'n bedrag, schiet er weinig mee op, al zou het 12 tot 15 miljoen zijn. In principe is Sneijder heel belangrijk voor het hart van dit Ajax.
pi_50058810
Sneijder is ook een Nederlander die begonnen is bij een redelijk goede club waar hij geen geweldige grote concurrentie had in vergelijking met een Fabregas die bij Barcelona jeugdopleiding begon. De concurrentie is daar moordend en Arsenal zag hem wel zitten. Iedereen begint ergens anders.
pi_50058843
Hij zit met het buitenland is zijn hoofd.
Dat zie je aan hem.

Dalijk krijg je hetzelfde verhaal als Van der Vaart.
Een slecht seizoen erna en dan verkoop je hem voor 5 miljoen aan een HSV of Newcastle
pi_50058847
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:51 schreef VoreG het volgende:

[..]

Alleen Diego is een zelfde soort speler.
En die is wat verder, omdat hij in een grotere competitie speelt, ik vind Sneijder amper onder doen voor Diego.
Ik had het toch over middenvelders, noem ik ze is het weer niet goed. Bij Barca loopt bijvoorbeeld al een Iniesta, ook een jonge speler. Qua leeftijd dan toch wel te vergelijken. Maar goed, laat Sneijder nog maar een jaartje blijven en dan kijken hoe ver hij is. Misschien kan hij dan wel concurreren met Albelda, Baraja, Joaquin, Deco, Iniesta of Xavi.
pi_50059088
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ik had het toch over middenvelders, noem ik ze is het weer niet goed.
Klopt, want je maakt een kromme vergelijking. Sneijder is een aanvallende middenvelder, die kan je niet vergelijken met controlerende middenvelders, middenvelders die opstomen aand e zijkant of wat dan ook. Een Iniesta en Diego zijn inderdaad de spelers waar je hem mee kan vergelijken.
quote:
Misschien kan hij dan wel concurreren met Albelda, Baraja, Joaquin, Deco, Iniesta of Xavi.
Albelda en Baraja zijn verdedigend ingestelde middenvelders, Joaquin speelt aan de vleugels, Deco is inderdaad een concurrent, maar die vertrekt waarschijnlijk bij Barca en Iniesta zou een concurrent zijn.
Xavi is weer een controlerende middenvelder.
pi_50059158
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:02 schreef VoreG het volgende:

[..]

Klopt, want je maakt een kromme vergelijking. Sneijder is een aanvallende middenvelder, die kan je niet vergelijken met controlerende middenvelders, middenvelders die opstomen aand e zijkant of wat dan ook. Een Iniesta en Diego zijn inderdaad de spelers waar je hem mee kan vergelijken.
[..]

Albelda en Baraja zijn verdedigend ingestelde middenvelders, Joaquin speelt aan de vleugels, Deco is inderdaad een concurrent, maar die vertrekt waarschijnlijk bij Barca en Iniesta zou een concurrent zijn.
Xavi is weer een controlerende middenvelder.
Het gaat nu even niet om wat voor een middenvelder. Tuurlijk zit er verschil in spelers, maar je kunt er maar 11 opstellen. Het is niet zo dat je Sneijder erbij kunt doen, nee hij moet de concurrentie aangaan met bijv. een Iniesta. En op dit moment, verliest hij die nog.
pi_50060663
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:04 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Het gaat nu even niet om wat voor een middenvelder. Tuurlijk zit er verschil in spelers, maar je kunt er maar 11 opstellen. Het is niet zo dat je Sneijder erbij kunt doen, nee hij moet de concurrentie aangaan met bijv. een Iniesta. En op dit moment, verliest hij die nog.
Het gaat wel om welke middenvelder. Je moet toch de concurrentie aangaan met een concurrent en niet met een heel ander soort speler?
En tegen Iniesta zal hij nu nog verliezen, maar zal dat ook zo zijn als hij een half jaartje meedoet op dat hoge niveau? Dat scheelt namelijk al heel veel, dan kan je de spelers al goed vergelijken.
pi_50062672
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:52 schreef VoreG het volgende:

[..]

Het gaat wel om welke middenvelder. Je moet toch de concurrentie aangaan met een concurrent en niet met een heel ander soort speler?
En tegen Iniesta zal hij nu nog verliezen, maar zal dat ook zo zijn als hij een half jaartje meedoet op dat hoge niveau? Dat scheelt namelijk al heel veel, dan kan je de spelers al goed vergelijken.
Dat moeten we afwachten
  zondag 3 juni 2007 @ 16:32:05 #111
167723 sanni
Acima de seu
pi_50063281
Sneijder die dus niet naar Valencia gaat. Hmmmm verbaast me niks. Bedoel Ajax heeft de CL voorronde gehaald en dus een perfect podium om zichzelf nogmaals te etaleren en zijn verkoopprijs verder op te schroeven. Ik denk dat hij pas na dit seizoen weggaat bij Ajax. Maar we zullen zien..
pi_50082589
quote:
Wesley Sneijder teleurgesteld
door onze speciale verslaggevers

BANGKOK - Wesley Sneijder heeft teleurgesteld gereageerd op het nieuws dat Valencia geen poging meer zal doen om hem in te lijven. "Officieel heb ik niets gehoord, maar hier is het laatste woord nog niet over gezegd", zei de Ajacied na aankomst in Thailand. Het grote struikelblok is de vraagprijs. Sneijder heeft te maken met een werkgever die vindt dat de sterspeler een fors bedrag waard is.

Ajax blijft echter rustig, omdat het contract van Sneijder pas in 2009 afloopt. Ook volgend jaar zou er dus nog een transferbedrag op tafel kunnen komen. "De enige manier om nu alsnog weg te komen, is een rel schoppen. Maar zo zit ik niet in elkaar", toont de Utrechter zich realistisch. Zelf had hij zijn zinnen helemaal gezet op een overgang naar Spanje.
Wesley . Waarom nou zo agressief?

Ik snap best dat ie graag die stap wil zetten, maar een extra jaartje blijven met nog zo'n geweldig seizoen - zoveel minder dan Valencia kan het toch niet worden? Teksten als over twee jaar gratis weglopen zijn ook wel een beetje jammer... Hopelijk is het gewoon alleen de teleurstelling.
  maandag 4 juni 2007 @ 09:12:09 #113
159022 AminBen
El Maestro
pi_50082715
Hij gaat dus echt niet zijn contract verlengen en als die transfer nu niet komst is dat over een jaar wel, maar met nog één contractjaar over gaat geen club nog in die buurt van de 15M komen
pi_50082826
ik schat de kans datie weggaat nog steeds aardig groot hoor!
Love is in the air!
pi_50083240
Zo graag wil Valencia deze "topper" dus !

En er was een mongooltje in het Ajax topic die met droge ogen beweerde dat Sneijder beter was dan elke speler op het Barca middenveld

fanboys laten je soms wel ff hard lachen
pi_50084056
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:40 schreef Flashwin het volgende:
Zo graag wil Valencia deze "topper" dus !

En er was een mongooltje in het Ajax topic die met droge ogen beweerde dat Sneijder beter was dan elke speler op het Barca middenveld

fanboys laten je soms wel ff hard lachen
pi_50084838
Laat die "topper" dan maar lekker in Amsterdam blijven.
pi_50085040
Ajax moet hem nu verkopen als ze veel geld willen vangen.

Dalijk is hij teleurgesteld net als VDV en speelt hij een rampseizoen en dan krijg je er niks voor.
  maandag 4 juni 2007 @ 10:53:06 #119
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50085101
Wji hoeven niet veel geld te vangen.

Wij willen volgend jaar kampioen worden en de CL winnen.
pi_50085220
Zet alvast een streep door het 2de heen.

Met een speler die al met zijn hoofd in het buitenland zit kun je een lastig seizoen krijgen
pi_50086850
Van Der Vaart heeft nooit zo'n goed seizoen gedraaid als Sneijder nu.

Bovendien omdat VDV dat overkwam, betekent niet automatisch dat het Sneijder ook overkomt. Misschien wil hij zich wel bewijzen, speelt een nog beter seizoen en gaat voor 25 miljoen naar Barcelona
pi_50086894
quote:
Op maandag 4 juni 2007 09:19 schreef Landgeld het volgende:
ik schat de kans datie weggaat nog steeds aardig groot hoor!
Verwacht ik ook hoor. En tevens moet hij niet zo zeuren, hij heeft met z'n volle verstand het contract verlengd.
pi_50086976
Ajax lijkt het spel hard to get te spelen, 15 miljoen moeten ze gewoon doen. Veel meer krijg je er niet voor. Zoveel kapers zijn er denk ik niet op de kust verder.
That's all folks!
pi_50087099
'Hier is het laatste woord nog niet over gezegd.'
  maandag 4 juni 2007 @ 12:08:49 #125
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_50087226
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:53 schreef zjroentje het volgende:
Wij willen volgend jaar kampioen worden en de CL winnen.
Jullie willen zoveel......
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_50087293
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:08 schreef PyTh het volgende:

[..]

Het begint met ambitie
  maandag 4 juni 2007 @ 12:39:46 #127
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50088104
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:08 schreef PyTh het volgende:

[..]

En jullie gaan volgend jaar voor een derde plek, kwartfinale UEFA Cup en halve finale KNVB beker?
pi_50090101
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:02 schreef -Vaduz- het volgende:
Ajax lijkt het spel hard to get te spelen, 15 miljoen moeten ze gewoon doen. Veel meer krijg je er niet voor. Zoveel kapers zijn er denk ik niet op de kust verder.
Nog een jaar Sneijder en kampioen worden plus een goed CL seizoen en dan volgend jaar maar 10miljoen cashen levert meer op voor Ajax hoor.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:47:25 #129
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_50090148
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:39 schreef zjroentje het volgende:

[..]

En jullie gaan volgend jaar voor een derde plek, kwartfinale UEFA Cup en halve finale KNVB beker?
Ga je nou eerst maar eens daadwerkelijk plaatsen voor het hoofdtournooi van de CL voordat je gaat roepen dat je 'm wilt winnen zjroentje

Maar inderdaad niks mis met gezonde ambitie
pi_50090515
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:45 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Nog een jaar Sneijder en kampioen worden plus een goed CL seizoen en dan volgend jaar maar 10miljoen cashen levert meer op voor Ajax hoor.
Die zekerheid heb je niet, dat je die resultaten boekt. Verder heeft hij Ajax al gedag gezegd in z'n hoofd, dan heb je toch minder aan hem als hij z'n transfer niet maakt.
That's all folks!
pi_50090765
quote:
Op maandag 4 juni 2007 14:00 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Die zekerheid heb je niet, dat je die resultaten boekt. Verder heeft hij Ajax al gedag gezegd in z'n hoofd, dan heb je toch minder aan hem als hij z'n transfer niet maakt.
Tja. Misschien breekt ie morgen zijn been tegen Thailand. Zekerheid wat dat betreft is er ook nooit.

Berichtje van AD.nl
quote:
Sneijder: ik kom blijkbaar niet weg bij Ajax

BANGKOK - Voor Wesley Sneijder is de droom om bij Valencia te kunnen voetballen uit elkaar geklapt. De overgang van Ajax naar de Spaanse club gaat niet door, zo heeft zijn zaakwaarnemer bevestigd.
In Bangkok - waar hij zich met het Nederlands elftal voorbereidt op de oefeninterland tegen Thailand - reageerde de middenvelder maandag teleurgesteld. ,,Ik kom blijkbaar niet weg bij Ajax. Voor mij persoonlijk is dat teleurstellend.''

Ajax lijkt Sneijder graag voor de club te willen behouden. Valencia meldde zich onlangs met een bod op hem, maar Ajax weigerde een prijs te noemen voor de spelbepaler. ,,Maar ik wanhoop niet. Het is nog geen 31 augustus. Tot die tijd zijn er nog tranfers mogelijk. Ik ben prof en zal me in juli gewoon bij Ajax melden en proberen een nog beter seizoen te draaien dan dit jaar.''
Even die teleurstelling dus en vanaf 1 september volop knallen bij Ajax. Ik geloof dat Sneijder wat dat betreft wel anders is dan een Zlatan, Trabelsi of Grygera wat dat betreft. Graag willen is niet persee en kost wat kost moeten.
  maandag 4 juni 2007 @ 14:17:41 #132
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_50090969
quote:
Op maandag 4 juni 2007 14:08 schreef BliksemSchigt het volgende:

Even die teleurstelling dus en vanaf 1 september volop knallen bij Ajax.
Jij denkt echt serieus dat Sneijder volgend jaar ook nog bij ajax zal spelen?
Hij heeft nog een kleine 3 maanden om weg te komen, er zullen heus nog wel andere clubs interesse tonen in de komende 3 maanden.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij 2 of 3 dagen voor het verstrijken van de transferdeadline vertrekt
pi_50091700
quote:
Op maandag 4 juni 2007 14:17 schreef PyTh het volgende:

[..]

Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij 2 of 3 dagen voor het verstrijken van de transferdeadline vertrekt
pi_50099468
Whehe hij is niet blij
pi_50101354
Nu hoor je Valencia, AC Milan en Manchester en als puntje bij paaltje komt gaat hij naar HSV
  maandag 4 juni 2007 @ 22:02:22 #136
66130 Erasmusch
easy easy
pi_50108025
quote:
Op maandag 4 juni 2007 14:08 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Tja. Misschien breekt ie morgen zijn been tegen Thailand. Zekerheid wat dat betreft is er ook nooit.
Hoop doet leven.
pi_50110009
Grappig dat hij zo verontwaardigd is dat hij het daar moest lezen. Hij zal toch wel weten dat hij voor Valencia ook maar nummer 25+ is en dat ze daar niet voor draven. Het zegt hoogstens wat over zijn zaakwaarnemer, zeg dat dan direct.
pi_50117377
quote:
Op maandag 4 juni 2007 14:17 schreef PyTh het volgende:

[..]

Jij denkt echt serieus dat Sneijder volgend jaar ook nog bij ajax zal spelen?
Hij heeft nog een kleine 3 maanden om weg te komen, er zullen heus nog wel andere clubs interesse tonen in de komende 3 maanden.

Waarom niet? Alex, Farfan, Gomes hebben ook langer bij PSV gespeeld dan iedereen had gedacht. Kuijt ook. Sneijder is echt niet het type dat gaat forceren om het forceren.

Kan het naar een mooie club, dan graag! Moet je blijven, nou ok dan en nog een jaar knallen.
quote:
Sneijder: geduld tot 31 augustus

SEOUL - Wesley Sneijder wil de deur voor een transfer naar het buitenland deze zomer nog niet dichtgooien, maar hij gaat geen problemen maken als hem nog een seizoen Ajax wacht. De middenvelder zegt dat nu een transfer naar Valencia is afgeketst. ,,Dat het is afgeketst hoor en lees ik althans. De leiding van Ajax heeft mij persoonlijk niets laten weten en dat vind ik belachelijk,’’ stelt Sneijder, die met Oranje door Azië reist.

,,Het nieuws zelf is voor mij een teleurstelling, ik had mijn zinnen had gezet op een vertrek naar Valencia. Maar blijkbaar is de situatie zo dat ik niet weg kom bij Ajax.

,,Ik ga er nu vanuit dat ik me 5 juli gewoon meld op de eerste training van Ajax voor het nieuwe seizoen. Vervolgens zien we het wel, ik heb nog geduld tot 31 augustus. En komt er geen andere concrete interesse los, dan blijf ik bij Ajax en zal ik mijn stinkende best doen om volgend jaar nóg beter te presteren. Begrijp me niet verkeerd: Ook bij Ajax is er voor mij nog genoeg uitdaging. Ik zal zeker geen rel schoppen om een vertrek te forceren.’’

Begin augustus moet Ajax bij de UEFA de lijst met spelers namen inleveren voor de voorrondewedstrijden in de Champions League. Het eerste duel in die voorronde is op 9 augustus. Als Sneijder daarin voor Ajax aantreedt, mag hij tot aan de winterstop niet meer voor een andere club Champions League spelen.

Vorig jaar was er heel de zomer onzekerheid over een transfer van Dirk Kuyt bij Feyenoord. Op de valreep maakte Liverpool de deal rond, waarna Feyenoord grote problemen had om in korte tijd een vervanger te vinden.

[ Bericht 48% gewijzigd door BliksemSchigt op 05-06-2007 08:47:41 ]
pi_50280218
'Lang' zal hij leven...
'Lang' zal hij leven...
'Lang' zal hij leven...
...............................

23 alweer
pi_50282004
Jaakke: 'Sneijder blijft gewoon bij Ajax'

9/6/2007 19:28

Ondanks vermeende interesse uit Engeland, Aston Villa en Tottenham Hotspur zouden in de markt zijn, is Wesley Sneijder komend seizoen gewoon in het shirt van Ajax te bewonderen. Dit is de overtuiging van voorzitter John Jaakke.

'Zoals het er nu naar uitziet, blijft Sneijder bij Ajax', vertelde Jaakke aan RTV Noord-Holland. 'De contacten die wij met hem hebben gehad, wijzen erop dat hij blijft. Wij zullen daar ook alles aan doen.'

Sneijder had zijn zinnen gezet op een transfer naar Valencia, maar de Spaanse club haakte af vanwege een te hoge transfersom. De 23-jarige middenvelder reageerde met de mededeling dat hij een gesprek wilde met de clubleiding van Ajax.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 23:39:25 #141
123545 DatMeenJeNiet
pi_50285248
Jaakke
De transferperiode duurt nog ruim twee maanden.
En ik heb zelf het gevoel dat hij kort voor het einde van die periode nog vertrekt.
pi_51413679
quote:
Sneijder laat tot voorronde alles open
Door René (Eilanden) op donderdag 12 juli 2007 21:38

Als Wesley Sneijder op 14 augustus aanstaande met Ajax in de voorronde van de Champions League uitkomt, dan is een vertrek, wat de middenvelder betreft, niet meer bespreekbaar.

Als de Utrechter in een voorrondewedstrijd meespeelt, dan mag hij voor de rest van het seizoen niet meer in actie komen voor een andere club. "Tot 14 augustus laat ik alles open. Ik hoop nog op een mooie club, maar als ik die voorrondewedstrijd heb gespeeld blijf ik sowieso bij Ajax en ga ik niet meer weg", aldus Sneijder.

Terwijl hij teamgenoot Babel wél bij Ajax zag vertrekken, baalt de Ajacied nog wel van het afketsen van zijn transfer naar Valencia: "De werkwijze van Liverpool is niet met die van Valencia te vergelijken. Bij Ryan ging het in een bliksemvaart, terwijl het in mijn geval in een grote soap uitmondde. Ik ben uiteindelijk nog gewoon in Amsterdam."
Sneijder kwam over in het Sportjournaal alsof ie liever gisteren dan vandaag wil vertrekken .
pi_51414096
Wil ie toch ook. Hij wilde naar Valencia.
pi_51416035
Volgend jaar een Van der Vaartje en een transfer naar Villa
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_51416134
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 00:01 schreef DrDentz het volgende:
Wil ie toch ook. Hij wilde naar Valencia.
Te hoog gegrepen. Ze maken em daar ook af in de kleedkamer.

Hij kan liever naar een club gaan die bestaat uit voornamelijk werkers zodat zijn kwaliteiten nut hebben.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 01:30:55 #146
123545 DatMeenJeNiet
pi_51416518
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 01:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Hij zal niet eeuwig bij Ajax blijven lijkt mij. En voor een club als Valencia komt ie gewoon te kort.
pi_51416707
Sneijder geeft clubs nog een maand de tijd

12/7/2007 23:33

Clubs die het plan hebben Wesley Sneijder over te nemen van Ajax hebben nog precies een maand. Als er voor het eerste optreden van de Amsterdammers in de voorronde van de Champions League nog geen transfer is afgerond, dan blijft de middenvelder bij deze club.
Op 14 augustus begint de derde voorronde van de belangrijkste clubcompetitie in Europa. Ajax moet het dan opnemen tegen een nog onbekende tegenstander. Deze duels zijn bindend voor de rest van het Europese seizoen.

'Ik ben niet iemand die expres die wedstrijden gaat missen zodat ik dan nog tot 31 augustus de kans heb weg te komen', vertelde Sneijder voor de camera van Novum. 'Ik kan je wel vertellen dat als ik die wedstrijden heb gespeeld, ik dan sowieso bij Ajax blijf.'

Onlangs liepen onderhandelingen tussen Ajax en Valencia over een transfer van Sneijder op niets uit. De Utrechtse middenvelder bestempelde die gesprekken als een 'soap'. Ondanks talloze geruchten hebben andere clubs zich vooralsnog niet officieel gemeld bij de werkgever van de Oranje-international.

Zou hij het zelf ook geloven?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_51416762
Wesley Sneijder 1984

2002/03 Ajax 17 4 Eredivisie
2003/04 Ajax 30 9 Eredivisie
2004/05 Ajax 30 7 Eredivisie
2005/06 Ajax 19 5 Eredivisie
2006/07 Ajax 30 18 Eredivisie
Totaal 126 43

1999/00 Ajax 1 0 Eredivisie
2000/01 Ajax 27 7 Eredivisie
2001/02 Ajax 20 14 Eredivisie
2002/03 Ajax 21 18 Eredivisie
2003/04 Ajax 26 7 Eredivisie
2004/05 Ajax 22 6 Eredivisie
2005/06 Hamburger SV 19 9 Bundesliga
2006/07 Hamburger SV 26 8 Bundesliga
Totaal 162 69

Dit jaar dus gewoon een slecht seizoen omdat hij zich niet meer kan opladen en dan voor een klein prijsje naar een Europese subtopper omdat hij nog maar een jaar onder contract staat
pi_51416884
Real Madrid schijnt hem te volgen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_51416942
Goede keus, ik kan Raul er nog wel uit spelen
pi_51456379
quote:
Valencia wil nog altijd Sneijder

AMSTERDAM - De Spaanse topclub Valencia heeft een transfer van Wesley Sneijder nog altijd niet uit het hoofd gezet. Vertegenwoordigers van de club willen volgende week opnieuw met Ajax in gesprek. Ook enkele weken geleden meldde de club zich al voor de middenvelder, maar toen schoof Ajax het bod van Valencia terzijde. Valencia zou nu een hoger bedrag voor de international in gedachten hebben.

Sneijder heeft de laatste weken meermaals laten weten dat hij graag op een hoger niveau wil spelen. Tijdens de oefentrip van het Nederlands elftal toonde hij zich teleurgesteld over de afgeketste overgang naar Valencia.
Daar gaan we weer .
pi_51465826
2e keus dus
pi_51486076
quote:
Sneijder denkt 'in principe niet' aan arbitragezaak
15 juli 2007

Wesley Sneijder wil graag naar Valencia, maar niet ten koste van alles. Tegenover NOS Langs de Lijn heeft de middenvelder laten weten het niet te zien zitten om eventueel door middel van een arbitragezaak een vertrek bij Ajax af te dwingen.

Op de vraag of een arbitragezaak voor Sneijder een optie is, is zijn antwoord duidelijk. "In principe niet", zei hij. "Zo zit ik niet in elkaar. Als ik bij Ajax moet blijven is dat ook zeker niet met tegenzin. Maar ik geef de moed niet op. Vaak wint een speler in een dergelijke zaak toch. Ik hoop dat Ajax deze week met Valencia gaat praten."

Want dat Sneijder graag naar Valencia wil, staat als een paal boven water. "Ik wil me graag als speler verder ontwikkelen. Om de tranfser te laten doorgaan zijn er echter wel twee partijen nodig die dat willen. Voorlopig zijn die er nog niet." Eerder deze week liet Sneijder al weten in ieder geval vóór 14 augustus, een kleine week voor de start van de Nederlandse competitie, duidelijkheid te willen.
pi_51486275
Was het maar 14 augustus
pi_51667945
quote:
Wesley Sneijder blijft bij Ajax
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Wesley Sneijder blijft Ajax trouw. De spelmaker heeft besloten hoe dan ook dit seizoen in Amsterdam af te zullen maken. Sneijder maakt daarmee een eind aan alle geruchten over een vertrek naar Spanje. Hij wil zich vanaf vandaag concentreren op zijn laatste jaar in Nederland, om daarna de stap te maken waar hij naar eigen zeggen aan toe is.

Valencia haalde vorige week voor de tweede keer bakzeil met een bod van zestien miljoen euro en kan simpelweg niet op tegen de vraagprijs van dertig miljoen. Vandaag liet directeur Miquel Angel Ruiz bovendien weten dat Sneijder niet langer eerste keus is.

Real Madrid werd genoemd als tweede kandidaat, maar de Spaanse landskampioen meldde zich niet bij Ajax en is bovendien nog bezig met andere spelers.
Mooi. Nog een seizoen Ajax. Absoluut noodzakelijk voor Ajax en winst voor de Nederlandse competitie.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:36:45 #156
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_51668153
Ben benieuwd wat ajax voor Sneijder vangt met een nog 1-jarige verbintenis volgend jaar.

Maar kan me in ieder geval indenken dat de ajacieden blij zijn dat hij nog een jaartje blijft.
pi_51668240
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:36 schreef PyTh het volgende:
Ben benieuwd wat ajax voor Sneijder vangt met een nog 1-jarige verbintenis volgend jaar.

Maar kan me in ieder geval indenken dat de ajacieden blij zijn dat hij nog een jaartje blijft.
Hopelijk een succesvol seizoen met Champions League of in ieder geval Europees voetbal na de winterstop, kampioen, 10+ assists en +- 10 goals en dan ook nog eens presteren op het EK, dan trekt Ajax alsnog de hoofdprijs hoor.

Zeker als de koopgekte bij Barca, Chelsea en Real niet gestopt is.
pi_51668248
Dat zal niet al te veel meer zijn, 4 a 5 miljoen max. Maar ik ben zeker blij dat hij nog een jaar blijft, geld is er voor nu genoeg na Babel.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_51668433
Als iemand een transfer heeft verdiend dan is het Sneijder wel. Maar ik ben toch verdomd blij dat we nog een jaar van hem kunnen genieten.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_51668472
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:39 schreef Suijk het volgende:
Dat zal niet al te veel meer zijn, 4 a 5 miljoen max. Maar ik ben zeker blij dat hij nog een jaar blijft, geld is er voor nu genoeg na Babel.
Van 30 naar 4 miljoen alleen maar omdat er 2009 op een papiertje staat? Ik denk Ajax hem dan nog liever een jaar houdt dan voor 5 miljoen laat vertrekken.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:49:39 #161
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_51668503
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:48 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Van 30 naar 4 miljoen alleen maar omdat er 2009 op een papiertje staat? Ik denk Ajax hem dan nog liever een jaar houdt dan voor 5 miljoen laat vertrekken.
Meer dan een miljoentje of 7 a 8 verwacht ik niet dat ajax er voor zal krijgen met een nog 1-jarig contract.
pi_51668592
Van mij part gooit hij er nog een jaar bovenop en vertrekt hij gratis.
pi_51668634
AFC AJAX
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:54:57 #164
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_51668639
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:53 schreef BB-boy het volgende:
Van mij part gooit hij er nog een jaar bovenop en vertrekt hij gratis.
Zou niet goed zijn voor Sneijder en ook niet voor ajax denk ik.

Sneijder begint de Nederlandse competitie te ontgroeien.
pi_51668704
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:49 schreef PyTh het volgende:

[..]

Meer dan een miljoentje of 7 a 8 verwacht ik niet dat ajax er voor zal krijgen met een nog 1-jarig contract.
Staat tegenover dat je met Sneijder wat meer centjes in de CL verdient en zo alsnog een leuk bedrag opstrijkt.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_51669885
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:48 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik vind het vergelijkbaar met vd Vaart. Alleen als Sneijder wel een goed laatste jaar heeft, zal er wat bovenop komen. En het ligt eraan wie hem gaat kopen natuurlijk.
Klik dan als je durft
pi_51669922
Er waren zeker fanboys die echt dachten dat Real Madrid Sneijder zou willen hebben.

Die gast eindigt bij een club als HSV.
pi_51669961
fanboys
pi_51669966
Flikker op man maloot, Sneijder die word alleen maar beter. Hij word later echt een van de beste middenvelders van europa
AFC AJAX
pi_51670012
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:46 schreef BonJovi het volgende:
Flikker op man maloot, Sneijder die word alleen maar beter. Hij word later echt een van de beste middenvelders van europa
Ja en jij wil niet stiekem Daniel de Ridders gaylover zijn.
pi_51670045
Stakker.
Klik dan als je durft
pi_51670060
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:44 schreef Flashwin het volgende:
Er waren zeker fanboys die echt dachten dat Real Madrid Sneijder zou willen hebben.

Sneijder.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51670191
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:54 schreef BonJovi het volgende:
[afbeelding]
wesley sneijder wesley sneijder wesley sneijder we worden kampioen
pi_51670339
pi_51672177
Hij blijft! Super! Mijn dag kan niet meer stuk!
pi_51672226
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:49 schreef PyTh het volgende:

[..]

En zelfs dat is al fors.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:54:51 #177
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51672262
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

En zelfs dat is al fors.
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor een seizoen en EK hij gaat spelen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:55:58 #178
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_51672293
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

En zelfs dat is al fors.
Ach v.d. Vaart ging voor 5 weg na een zeer matig seizoen met nog 1 contractjaar.
Ik verwacht dat Sneijder wel wat meer op zal brengen.

Kezman ging overigens ook voor 10 miljoen euro naar Chelsea (maar dan noem ik er ook wel 1 ) met een nog 1-jarig contract.
pi_51672327
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:54 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor een seizoen en EK hij gaat spelen.
Kan ook zijn dat ie voor het EK al een akkoord heeft met een club. Maar het gaat nu nog lastig worden voor Ajax om 10 miljoen te krijgen voor Sneijder. Alleen een titel zou dat kunnen vergoeden.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:00:58 #180
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_51672442
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:57 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat ie voor het EK al een akkoord heeft met een club. Maar het gaat nu nog lastig worden voor Ajax om 10 miljoen te krijgen voor Sneijder. Alleen een titel zou dat kunnen vergoeden.
+ ver komen in de CL.

Ik denk dat Sneijder pas voor een nieuwe club gaat na het EK. Stel hij speelt daar de pannen van het dak en schiet Oranje naar de titel. Dan zal hij zich toch achter de oren krabben dat hij bijv. bij Valencia heeft getekend, terwijl Real, Barca en ManU hem ineens willen hebben.
pi_51676031
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:55 schreef PyTh het volgende:

[..]

Ach v.d. Vaart ging voor 5 weg na een zeer matig seizoen met nog 1 contractjaar.
Ik verwacht dat Sneijder wel wat meer op zal brengen.

Kezman ging overigens ook voor 10 miljoen euro naar Chelsea (maar dan noem ik er ook wel 1 ) met een nog 1-jarig contract.
Kezman ging voor 8 miljoen euro naar Chelsea .
pi_51687759
Volgens het AD is er een bedrag met Wesley afgesproken waarvoor hij volgend seizoen zeker mag vertrekken. Ik gok dat het rond de 10 zal liggen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 augustus 2007 @ 22:14:13 #183
862 Arcee
Look closer
pi_52241188
quote:
Real Madrid zet alles in op Sneijder
Real Madrid lijkt de nieuwe club te worden van Wesley Sneijder. De Koninklijke had na de afzegging van Michael Ballack zijn pijlen gericht op de Ajacied en inmiddels lijkt niets een transfer in de weg te staan, kan VoetbalPrimeur onthullen.

Zo ziet het ernaar uit dat de droomtransfer van de begenadigde middenvelder alsnog tot stand komt. De international zag een overgang naar Valencia afketsen op de hoge vraagprijs van Ajax, die zo'n dertig miljoen euro bedraagt. Real Madrid is bereid deze wel te betalen.

Ajax liet in een reactie weten geen uitspraken te doen over de ontwikkelingen omtrent Sneijder.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52241401
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:44 schreef Flashwin het volgende:

Voor de rest een trieste zaak natuurlijk mocht hij alsnog vertrekken. Ook al krijgen we er 30 miljoen voor.
pi_52242669
Na die transfer van Babel voor 18 miljoen naar Liverpool en Drente voor 13 naar Real, verbaas ik me nergens meer over. 30 miljoen voor Sneijder
pi_52243173
24 miljoen hebben ze geboden
pi_52243276
wel een mooi bedrag... afwachten of ze het op vinden wegen tegen de toegevoegde waarde van sneijder aan het elftal...hoop als psv-er dat ie blijft, goed voor de CL-puntjes denk...
billie?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 02:56:42 #188
123545 DatMeenJeNiet
pi_52247585
Als die 24 miljoen werkelijk is geboden zie ik hem deze periode nog vertrekken.
pi_52248372
Het is een hoop geld, maar ze moeten hem echt houden.
pi_52248510
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 07:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is een hoop geld, maar ze moeten hem echt houden.
Ja, vind ik ook. Zonder Sneijder win je niks dit jaar.
Klik dan als je durft
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:23:11 #191
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_52248554
Denk niet dat Ajax Sneijder kan missen. Dit seizoen wordt toch wel een beetje het beslissende seizoen voor de huidige generatie, met Sneijder als grote voorbeeld en icoon.
2000 light years from home
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:18:22 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52250456
24 miljoen is belachelijk veel geld, zoveel geld had Royston moeten opleveren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52250783
Ajax vraagt 30 miljoen, en terecht.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:36:38 #194
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52250885
Zo goed is Sneijder niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52251006
Welles.
pi_52251079
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
pi_52252581
quote:
Sorry maar wat heeft die gast nou laten zien?
Ja als een kip zonder kop dribbelen over een veld, maar meer niet.

tegen jongens van -21 spelen is 100x makkelijker dan in de Engelse/Spaanse competitie op volle toeren aan de bak. Real zal spijt krijgen van die 13 miljoen denk ik zo.

Sneijder is 100x beter en dat is puur gebaseerd op hetgeen wat ie heeft laten zien!
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_52252684
quote:
pi_52252777
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:39 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

tegen jongens van -21 spelen is 100x makkelijker dan in de Engelse/Spaanse competitie op volle toeren aan de bak. Real zal spijt krijgen van die 13 miljoen denk ik zo.

Sneijder is 100x beter en dat is puur gebaseerd op hetgeen wat ie heeft laten zien!
Helemaal mee eens. Sneijder is het wel waard hoor.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:19:48 #200
123545 DatMeenJeNiet
pi_52259403
Ik zie Drenthe eerder slagen dan Sneijder.
pi_52259420
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:19 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik zie Drenthe eerder slagen dan Sneijder.
Bij Levante ja, want daar zal Sneijder nooit belanden
pi_52259462
Er hebben anders flink wat grootheden bij Levante gevoetbald
pi_52259503
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:22 schreef EnGCatjuh het volgende:
Er hebben anders flink wat grootheden bij Levante gevoetbald
Ja daar heb je gelijk in.
Maar het is een beetje onder de gordel om de term grootheden te gebruiken want dat zal sneijder met zijn lengte nooit worden.
Ik weet hoe dat voelt
pi_52259535
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:23 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ja daar heb je gelijk in.
Maar het is een beetje onder de gordel om de term grootheden te gebruiken want dat zal sneijder met zijn lengte nooit worden.
Ik weet hoe dat voelt

Hij is een voorbeeld voor je, hè?
pi_52259586
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:24 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Hij is een voorbeeld voor je, hè?
pi_52259638
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:26 schreef sjimz het volgende:

[..]

Alleen zal jij nooit voor 25miljoen worden weggekocht door een rivaliserend corps
pi_52260008
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:39 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Sneijder vind ik ook een veel betere voetballer, maar Drenthe had wel een 2 keer zo lang contract. Ik vind het een belachelijk hoog bedrag voor zo'n nog kortlopend contract.
Ik support gevallen topclubs!
pi_52260027
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:28 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Alleen zal jij nooit voor 25miljoen worden weggekocht door een rivaliserend corps
Mijn leiding wil pas praten met eventueel belangstellende vanaf een bedra van 45 miljoen euro.
pi_52260137
Vaarwel Wesley, ik heb van je genoten. Veel succes in Madrid!
pi_52260246
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:28 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Madrid is dan ook geen rivaal van Ajax....

Inkoppertje, kon hem niet laten...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_52260366
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:41 schreef Fetai het volgende:

[..]

Sneijder vind ik ook een veel betere voetballer, maar Drenthe had wel een 2 keer zo lang contract. Ik vind het een belachelijk hoog bedrag voor zo'n nog kortlopend contract.
Je bent gek als je het niet vraagt als Nederlandse club, d'r lopen in het buitenland zat gekken die het er voor geven.
pi_52261006
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:53 schreef Solstice het volgende:

[..]

Je bent gek als je het niet vraagt als Nederlandse club, d'r lopen in het buitenland zat gekken die het er voor geven.
Dat blijkt ja, maar het blijft een absurt hoog bedrag.
Ik support gevallen topclubs!
pi_52263464
Dit is wel een stap die hij moet maken nu.
pi_52263534
Dit is wel het juiste moment om de stap te maken ja (in tegenstelling tot die andere die naar real gaat). En hij verdient het ook.

Hoop alleen dat hij na woensdag pas vertrekt...
pi_52263646
Nee dan zakt zijn waarde

Hij moet deze stap maken om veel mensen te overtuigen dat ze hem niet kunnen pakken op zijn zwakheden.
Vooral omdat het EK voor de deur staat en hij basisspeler wil worden.

Basisplaats krijgt hij toch wel in het begin.
Alleen kan hij hem vasthouden
pi_52280838
Ik ben reuze benieuwd hoe hij zich daar gaat manifesteren, ik vind het wel een erg mooie en verdiende stap voor hem. Zijn wachten is beloond.
That's all folks!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:03:55 #217
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52281938
Mij ook.

Zal mooi zijn als ie daar kan uitgroeien tot grote man, hij moet geen 1ste of 2de wissel worden.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_52282029
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:03 schreef Dos37 het volgende:
Mij ook.

Zal mooi zijn als ie daar kan uitgroeien tot grote man, hij moet geen 1ste of 2de wissel worden.
Idd, hoop dat het em lukt. Zou leuk zijn als Real kampioen wordt en cl wint met 3-4 NLers in het team
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:09:09 #219
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52282050
oowja Drenthe voetbald daar nou ook
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:04:34 #220
123545 DatMeenJeNiet
pi_52283141
Hij blijft dus?
www.ajax.nl
pi_52283172
Voorlopig wel, maar ik ga niet te vroeg juichen.
pi_52283198
Maar ik denk eerder dat het een tactisch spelletje is
pi_52283308
Ach, als Ajax hem gebruikt tegen Slavia haalt Real 'm sowieso niet.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:53:27 #224
7889 tong80
Spleenheup
pi_52288598
Hoor net dat ze ook met vd Vaart onderhandelden en daarom de transactie hebben afgeblazen is. Dat vd Vaart het wordt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52288612
Laat Rafael maar naar Real gaan. Prachtige club voor hem. En dan blijft Wesley nog een jaartje bij ons!
pi_52295784
Real bied 24 miljoen en dan gaat hij waarschijnlijk voor 25
pi_52295828
Ajax wil 27.
pi_52295854
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:12 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ach, als Ajax hem gebruikt tegen Slavia haalt Real 'm sowieso niet.
Nog een paar dagen rekken dus.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:56:39 #229
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_52295948
Hij gaat wel.
pi_52296300
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:51 schreef RayMania het volgende:
Ajax wil 27.
en sneijder wil naar madrid
pi_52300029
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 00:07 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

en sneijder wil naar madrid
Sneijder heeft gezegd dat hij het een mooie club vond. Dat is wat anders.
pi_52300136
Hij zal vandaag wel voor Madrid tekenen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 12 augustus 2007 @ 09:37:24 #233
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_52300224
Ik denk dat Wesley dinsdag tekent. Maandag komt Real toch met 25 miljoen en een speler erbij aandraven... Gago mogen ze wel met een strikje meesturen.
pi_52300403
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 09:37 schreef oYo het volgende:
Ik denk dat Wesley dinsdag tekent. Maandag komt Real toch met 25 miljoen en een speler erbij aandraven... Gago mogen ze wel met een strikje meesturen.
Ja, gago sturen ze ook echt mee ook.
  zondag 12 augustus 2007 @ 15:57:12 #235
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52306390
quote:
Sneijder kan nog naar Real Madrid..

El equipo blanco intentará acercar posturas con el conjunto holandés no subiendo su oferta por Sneijder, pero sí incluyendo en el contrato de traspaso una serie de variables por las que el Ajax podría ingresar más dinero por el hecho que el Madrid consiguiera objetivos con Sneijder en sus filas. Un ejemplo es que si el Madrid ganara la Copa de Europa el Ajax recibiría una cantidad fijada. El acuerdo con el jugador es absoluto y el futbolista está dispuesto a presionar hasta el final para que el Ajax le venda por esos 24 millones de euros. Mañana el conjunto holandés celebra en la sala noble del Ámsterdam Arena un Consejo de Administración en el que se confirmará la venta del futbolista por esta cantidad, ya que el propio Sneijder se podría declarar en rebeldía si el Ajax no permitiera su traspaso.

El jugador se mantuvo todo el día de ayer en su domicilio en contacto con su representante Lerby, que es quien está tratando de convencer al Ajax de que permita este traspaso.
Sneijder wil doelgraag naar Real en hij heeft ja gezegd tegen Real. Morgen komen ze terug met een ander optie om verder te gaan met onderhandelen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 18:24:38 #236
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_52308990
In het Nederlands:
Volgens de Spaanse sportkrant AS heeft Real Madrid nog altijd vertrouwen in de komst van Wesley Sneijder. Het medium meldt dat club en speler al een akkoord hebben.

AS meldt dat De Koninklijke niet van plan is het bod te verhogen, maar dat de club voorwaarden in het contract op wil nemen om de transfer voor Ajax aantrekkelijker te maken. Dat zou een prestatiebonus kunnen zijn: als Real goed presteert in de Champions League ontvangt Ajax geld.

Vorige week bood Real 24 miljoen op Sneijder. Ajax wilde echter 27 miljoen hebben en dat ging de Spaanse landskampioen te ver. Door een aantal voorwaarden in het contract op te nemen, hoopt Real Ajax toch te kunnen verleiden.

Bron: Krant AS
  zondag 12 augustus 2007 @ 18:26:44 #237
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_52309025
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 09:59 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ja, gago sturen ze ook echt mee ook.
Cassano mag weg....
Gratis jaartje bij Ajax als bonus... salaris betaald door Real.
pi_52315036
804 Teletekst zo 12 aug
***OETBAL******************************
**** Sneijder van Ajax naar Real
**Wesley Sneijder verruilt Ajax voor
Real Madrid.De Spaanse club neemt de
23-jarige middenvelder voor 27 miljoen
euro over.

(later meer)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 augustus 2007 @ 22:23:12 #239
862 Arcee
Look closer
pi_52315044
Dat inderdaad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52315160
Tja, dan toch. Wel te verwachten.

Klik dan als je durft
pi_52315162
Succes bij real Sneijder!
Het is je gegund!
pi_52315184
Wesley Sneijder naar Real Madrid

Amsterdam, 12 aug 2007
Ajax en Real Madrid hebben overeenstemming bereikt over de onmiddellijke overgang van Wesley Sneijder. Met de transfer van de 23-jarige aanvallende middenvelder is in totaal 27 miljoen euro gemoeid.

Wesley Sneijder doorliep de gehele jeugdopleiding van Ajax en debuteerde op 2 februari 2003 op 18-jarige leeftijd in het eerste elftal in de competitiewedstrijd Willem II - Ajax (0-6). In totaal speelde de aanvallende middenvelder 180 wedstrijden in de hoofdmacht en maakte hij daarin 57 doelpunten. Gedurende het seizoen 2006-2007 speelde Sneijder 47 officiële wedstrijden en scoorde hij daarin 22 keer.

De Ajacied speelde 35 interlands met het Nederlands elftal en maakte daarin 6 treffers. Tijdens de laatste oefeninterland Thailand - Nederland (06-06-2007, 1-3) zorgde Sneijder voor alle assists.

,,Wij zijn trots dat na Ryan Babel er weer een zelfopgeleide speler voor heel veel geld naar een absolute Europese topclub gaat. Uiteraard vinden we het vreselijk jammer om één van onze beste spelers juist nu te moeten missen voor de uiterst belangrijke kwalificatiewedstrijden van de voorronde Champions League. Tegelijkertijd konden we Wesley Sneijder deze kans niet onthouden”, aldus technisch directeur Martin van Geel.
pi_52315284
Wesley bedankt!
pi_52315339
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 08:56 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Sneijder heeft gezegd dat hij het een mooie club vond. Dat is wat anders.
En hij heeft zijn zin gekregen
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 augustus 2007 @ 22:31:23 #245
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_52315351
Wesley bedankt

Maar toch
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:31:45 #246
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52315363
Dat had ik niet verwacht.
pi_52315372
Je lacht je dit seizoen toch kapot om die bedragen 27 miljoen voor Sneijder, 17 voor Babel, 13 voor Babel. Ach, ik gun het hem wel, maar ik denk niet dat ie het daar gaat maken.
pi_52315416
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:32 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Je lacht je dit seizoen toch kapot om die bedragen 27 miljoen voor Sneijder, 17 voor Babel, 13 voor Babel. Ach, ik gun het hem wel, maar ik denk niet dat ie het daar gaat maken.
idd

Maar ik ben ook heel benieuwd , de 3de Nederlander na Van Nistelrooy en Drenthe
pi_52315505
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:33 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

idd

Maar ik ben ook heel benieuwd , de 3de Nederlander na Van Nistelrooy en Drenthe
Ik gok dat maar 1 daarvan in de basis staat. Maar voor geld moet je altijd gaan tegenwoordig, die gozer is voor z'n 25e binnen, net als Drenthe.
pi_52315532
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 01:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sneijder geeft clubs nog een maand de tijd

12/7/2007 23:33

Clubs die het plan hebben Wesley Sneijder over te nemen van Ajax hebben nog precies een maand. Als er voor het eerste optreden van de Amsterdammers in de voorronde van de Champions League nog geen transfer is afgerond, dan blijft de middenvelder bij deze club.
Op 14 augustus begint de derde voorronde van de belangrijkste clubcompetitie in Europa. Ajax moet het dan opnemen tegen een nog onbekende tegenstander. Deze duels zijn bindend voor de rest van het Europese seizoen.

'Ik ben niet iemand die expres die wedstrijden gaat missen zodat ik dan nog tot 31 augustus de kans heb weg te komen', vertelde Sneijder voor de camera van Novum. 'Ik kan je wel vertellen dat als ik die wedstrijden heb gespeeld, ik dan sowieso bij Ajax blijf.'

Onlangs liepen onderhandelingen tussen Ajax en Valencia over een transfer van Sneijder op niets uit. De Utrechtse middenvelder bestempelde die gesprekken als een 'soap'. Ondanks talloze geruchten hebben andere clubs zich vooralsnog niet officieel gemeld bij de werkgever van de Oranje-international.

Zou hij het zelf ook geloven?
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2e keus dus
Jammer dat ie gebanned is
pi_52315557
Sneijder krijgt in het begin wel een basisplaats.
Zeker omdat Schuster hem persee wou
pi_52315673
27 miljoen is opzich wel een basisplaats waard ja.

Mooie transfer voor hem. Kan hij laten zien of hij echt Europese top is.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_52315680
Het is heel jammer voor Ajax en Nederland moet afscheid nemen van z'n beste speler.

Ik vind alleen 27 miljoen wel errug veel en Real Madrid waardig vind ik hem ook niet. Ajax heeft wat dat betreft goede zaken gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2007 22:41:32 ]
pi_52315683
Ik denk dat dit de beste oplossing is. Sneijder maakt droomtransfer. Ajax krijgt een enorm bedrag voor een speler met nog maar 2 jaar contract en kunnen nu zoeken naar een opvolger. Hopenlijk blijft het voor buitenlandse clubs duidelijk dat er veel geld betaald moet worden voor een Nederlandse topper. Het enige dat lullig is, is dat ze waarschijnlijk geen opvolger hebben voor woensdag.
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:41:15 #255
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52315687
Zal mij benieuwen wie er als vervanger wordt gehaald.
pi_52315714
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:29 schreef BB-boy het volgende:
Wesley bedankt!
pi_52315775
Dat Wesmans het daar maar erg goed gaat doen.
That's all folks!
pi_52315815
Hoop voor hem dat hij het daar waar gaat maken. En uiteraard benieuwd wie zijn opvolger gaat worden.
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:45:59 #259
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_52315836
Gefeliciteerd Wesley.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 augustus 2007 @ 22:50:07 #260
862 Arcee
Look closer
pi_52315991
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:32 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Drenthe.
pi_52316002
Heel mooi voor Sneijder al had ik hem liever bij Barcelona gezien.
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:10:48 #262
123545 DatMeenJeNiet
pi_52316570
Real en Liverpool sterf
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:12:18 #263
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_52316608
bedankt. als iemand het verdiend is het Wesley wel
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_52316737
Wesley bedankt!
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_52316793
Ik baal echt gigantisch dat hij weg is.

Maar ik gun hem wel deze transfer, maak ons trots Wesley.
pi_52316842
Maar hij wordt wel helemaal het mannetje daar denk ik..
pi_52316930
Wesley heeft de klasse om overal te slagen.
pi_52316946
jammer maar we gaan je missen!
AFC AJAX
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:31:59 #269
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_52317125
Sneijder redt het wel bij Real denk ik.
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:44:45 #270
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52317473
Heeft Ajax er toch ff 44 miljoen bij door 2 transfers.. Ok dan heb je uiteindelijk geen titel, maar ja tov geld is dat toch maar irrelevant.
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:50:35 #271
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_52317629
Wesley gaat daar gelijk alle vrije trappen opeisen.
Hij gaat slagen.

Wes, het ga je goed. Reden te meer om af en toe een ticket te kopen en live te gaan kijken.
pi_52321520
Geweldige transfer voor Wesley. Het is hem van harte gegund.

Wesley bedankt voor alles jongen. We gaan je missen. En jij gaat ons missen, dat weet ik zeker!
pi_52321535
Ik lees dat hij 2,2 miljoen per jaar krijgt.. Zoveel meer is dat volgens mij niet eens dan dat hij bij Ajax verdiende?
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_52321574
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 08:32 schreef Jajong het volgende:
Ik lees dat hij 2,2 miljoen per jaar krijgt.. Zoveel meer is dat volgens mij niet eens dan dat hij bij Ajax verdiende?
Waar lees je dat? Lijkt me namelijk onzin.
pi_52322311
Sneijder tekent voor 2,2 miljoen per jaar

maandag 13 augustus, door SV, Amsterdam, 08:03u, GPD

Volgens de Geassocieerde Pers Diensten tekent Wesley Sneijder spoedig een contract in Madrid voor ongeveer 2,2 miljoen euro per jaar. Wanneer hij dat doet, is niet bekend.

Ajax had Sneijder het hele weekend vrij gegeven om rust te pakken. Tegen PSV mocht de geschorste middenvelder niet meespelen.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_52322427
Babel verdiende toch in zijn eerste jaar al iets van 9 miljoen euro door clausules/tekengeld/bonussen?
pi_52322788
quote:
De bonussen zullen in Madrid stukken hoger zijn. En volgens mij betaal je in NL ook meer belasting over je verdiende centen
pi_52322810
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:42 schreef hello_moto1992 het volgende:
Babel verdiende toch in zijn eerste jaar al iets van 9 miljoen euro door clausules/tekengeld/bonussen?
Heel veel voetballers hebben in hun contract staat dat ze 10% van het transfergeld krijgen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:25:55 #279
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_52323364
Wesleyyyy Sneijderrr

Held, maak ons trots
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:47:57 #280
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52325389
quote:
meende dat ie een miljoen per jaar kreeg bij Ajax.
pi_52325589
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:47 schreef Dos37 het volgende:

[..]

meende dat ie een miljoen per jaar kreeg bij Ajax.
1.5 volgens mij.
pi_52325670
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:55 schreef zjroentje het volgende:

[..]

1.5 volgens mij.
Dan gaat hij er dus niet zoveel op vooruit.
pi_52326340
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:58 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Dan gaat hij er dus niet zoveel op vooruit.
Wat dachten jullie van premies?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_52341106
pi_52341211
Het shirt staat hem goed. Prachtige club voor hem.

Wes bedankt voor alles en veel succes in Madrid. Maak ons trots!
pi_52345350
Ongelooflijk die treurnis nog. Voor een club als Ajax vertegenwoordigt Sneijder misschien 27 miljoen emotionele waarde, maar in realiteit is hij met al zijn gebreken uiteraard hooguit de helft waard. Vorig seizoen verzaakte ie, toen Ajax het kampioenschap voor het grijpen had. Nu heb je de hoofdprijs voor hem kunnen ontvangen en daarop nu de kans om wél kampioen te worden, omdat niet iedereen naar Sneijder staat te kijken. Vet boffen en puik werk van Van Geel! Alhoewel de verkoop van Babel natuurlijk nog een graadje beter was, Real zette zichzelf zo voor schut waardoor het bedrag nog onnodig opliep.
pi_52346129
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:42 schreef okee6 het volgende:
Ongelooflijk die treurnis nog. Voor een club als Ajax vertegenwoordigt Sneijder misschien 27 miljoen emotionele waarde, maar in realiteit is hij met al zijn gebreken uiteraard hooguit de helft waard. Vorig seizoen verzaakte ie, toen Ajax het kampioenschap voor het grijpen had. Nu heb je de hoofdprijs voor hem kunnen ontvangen en daarop nu de kans om wél kampioen te worden, omdat niet iedereen naar Sneijder staat te kijken. Vet boffen en puik werk van Van Geel! Alhoewel de verkoop van Babel natuurlijk nog een graadje beter was, Real zette zichzelf zo voor schut waardoor het bedrag nog onnodig opliep.
Goede post. Ik mis nu al zijn 18 doelpunten, assists niet meegeteld. Vorig seizoen verzaakte hij? Sinds wanneer is voetbal een individuele sport? Het verloren kampioenschap is echt niet de schuld van Sneijder, kom op zeg. Moest Sneijder zelf persoonlijk Ajax kampioen maken door in de laatste wedstrijd tegen Willem II te scoren? Wat als hij dat had gedaan? Of wat als Cocu niet had gescoord tegen Vitesse? Was Sneijder dan wel een held omdat Ajax kampioen zou zijn geworden? Door één doelpunt? Heeft Sneijder Ajax in 2004 kampioen gemaakt omdat hij tegen PSV met een prachtig afstandschot scoorde, nadat Vennegoor een minuut ervoor op de paal schoot? Of was het een teamprestatie?

Ik zie hier trouwens twee doelpunten in de enelaatste wedstrijd tegen Sparta (en een assist) en de wedstrijd ervoor een doelpunt (en een assist) tegen RKC (waar Ajax het kampioenschap heeft laten liggen, maar dus niet door Sneijder zijn input). Verder een wedstrijd daarvoor weer een doelpunt en een assist tegen Heracles. In de slotfase verzaakte Sneijder dus helemaal niet toen Ajax, volgens jou, het kampioenschap voor het grijpen had.

Je noemt gebreken. Moet een speler 100% compleet zijn? Is een Ronaldinho die niet meeverdedigt eigenlijk maar een prutsspeler? Elke speler heeft minpunten, maar de pluspunten die Sneijder heeft compenseren deze minpunten meer dan ruimschoots.
pi_52346756
Ik vind twee keer niet afgeven voor een zekere treffer niet verwijtbaar voor een doorsnee eredivisie voetballer. Ik vind het ook geen punt als je drie ballen wegschiet om de vierde dan wel te scoren. Ik vind het pas kwalijk als je een meer dan gemiddelde eredivisie speler bent, en dat bij volledig bewustzijn in de beslissende fase doet. Dán verzaak je en dupeer je je club. Ook zijn laatste kaart was daar een voorbeeld van. Om nou die ene kans in Tilburg aan te snijden is wel erg makkelijk.

Als je Ajax-fan bent kan ik het best begrijpen, als je club met vleugels probeert te spelen die toch tenminste één op de vier ballen voor moesten zien te krijgen. Dan was Sneijder wel één van de beeldpunten.
pi_52348609
pi_52348674
Okee flikker op man met je gezeik, Sneijder is gewoon een geweldige speler. Dat weten veel mensen, maar jij weet dat vast beter dan de kenners.
AFC AJAX
pi_52348692
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:31 schreef vitessezuid113 het volgende:
[afbeelding]
Hehehe
pi_52350541
Dat viel mij ook op dat plaatje idd.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_52350993
Spuit 11.111
pi_52355412
Ik dacht altijd dat Sneijder niet zoveel geld waard was, maar als zelfs Drenthe voor 13 miljoen gaat, dan klopt het wel.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:24:28 #295
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_52355611
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_52355699
Als je kijkt wat voor een spelers er nog meer voor een bedrag tussen de 25 en 30 miljoen, past Sneijder daar nog ff niet bij.
pi_52355730
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Als je kijkt wat voor een spelers er nog meer voor een bedrag tussen de 25 en 30 miljoen, past Sneijder daar nog ff niet bij.
Is Nani (om maar even iemand te noemen) beter dan Sneijder dan?
pi_52355769
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:28 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Is Nani (om maar even iemand te noemen) beter dan Sneijder dan?
Nani niet, Eto'o wel. Ronaldinho ook.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:38:03 #299
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52355933
Welk nummer heeft ie gekregen bij Real?
pi_52356066
Eto'o is een spits pannekoek
AFC AJAX
pi_52356200
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:43 schreef BonJovi het volgende:
Eto'o is een spits pannekoek
En momenteel nog altijd beter dan Sneijder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')