abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49518691
Deel 2 al weer .

Biografie

Wesley begon zijn carričre bij de Utrechtse amateurvereniging DOS alvorens hij naar Ajax vertrok. Daar maakte hij sinds het seizoen 2002/03 deel uit van de selectie van het eerste team. Zijn debuut in het eerste van Ajax maakte hij op 2 februari 2003 in de uitwedstrijd bij Willem II welke met 0-6 werd gewonnen. Ruim twee maanden later, op 13 april 2003 maakte hij zijn eerste doelpunt in de met 0-3 gewonnen uitwedstrijd tegen NAC Breda.

Wesley maakte op 30 april 2003 tegen Portugal zijn debuut in het Nederlands Elftal. Hij kwam totaal 31 keer uit voor het Nederlands Elftal en scoorde daarin zes keer.

Wesley is op 18 juni 2005 getrouwd met Ramona Streekstra en ze hebben 1 zoon, geboren op 4 september 2006. Geheel in de familietraditie eindigt zijn naam ook op 'ey'. Na Jeffrey (oudere broer), Wesley en Rodney (jongere broer) hebben de voetballer en zijn vrouw gekozen voor Jessey.

Statistieken

seizoen club wedstrijden doelpunten
2002/03 Ajax 17 4
2003/04 Ajax 30 9
2004/05 Ajax 30 7
2005/06 Ajax 19 5
2006/07 Ajax 30 18

Interlands: 33
Doelpunten: 6

YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=C8nZDQJQRdY - compilatie
http://www.youtube.com/watch?v=2-tpWnD0BMg -top 7 doelpunten

Laatste nieuws:
quote:
Wesley Sneijder heeft een akkoord bereikt met de Spaanse club Valencia. Alleen de hoge vraagprijs van Ajax kan de transfer nog tegenhouden.
Het bod van Valencia is door Ajax al twee maal van de hand gedaan. Toch lijkt het erop dat de clubs er wel uit zullen komen.
Sneijder, die dit seizoen al achttien keer trefzeker was voor de Amsterdammers, is naar eigen zeggen klaar voor een nieuw avontuur.

Links:

Officiele website Wesley Sneijder - http://www.wesleysneijder.nl/
Statistieken op vi.nl - http://www.vi.nl/vi/show/(...)page=40054/sc=ff6bac
Sneijder op Ajax.nl - http://www.ajax.nl/web/sh(...)m=1/typeofpage=55719
Sneijder op UEFA.com - http://www.uefa.com/competitions/UCL/Players/Player=57132/

Game on

[ Bericht 3% gewijzigd door hello_moto1992 op 18-05-2007 19:11:40 ]
pi_49518757
Gaat het niet redden in Spanje. Gaat het niet redden bij welke topclub dan ook. Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen. Hij is een degelijke speler, maar geen absolute wereldklasse.

Wacht op flames van fanboys
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_49518784
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:06 schreef Flashwin het volgende:
Gaat het niet redden in Spanje. Gaat het niet redden bij welke topclub dan ook. Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen. Hij is een degelijke speler, maar geen absolute wereldklasse.

Tja, zou kunnen... maar hij zou ook net zo goed de sterren van de hemel kunnen spelen .
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 mei 2007 @ 20:00:41 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49520728
ik denk wel dat hij het kan Valencia kan hij tenminste spelen denk ik. Bij Barca mag hij de bank warm houden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_49521064
quote:

Tja, Valencia Plaagt hem niet zomaar met interesse, maar het is maar afwachten hoe het uitpakt.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:22:01 #6
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_49521572
Wes
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_49521630
Wesley redt het wel bij Valencia hoor.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_49522081
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wesley redt het wel bij Valencia hoor.
Laten we het hopen. Hij wordt de vierde Nederlander dan. Na Wilkes, Rep en Kluivert . Of vijf als je Guus meetelt.
pi_49522122
De TT en de persoon die erin voorkomt , ik moest er even om lachen

Ik wil Sneijder niet weghebben uit Nederland
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:43:53 #10
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_49524495
Voetballend vind ik het geen Valencia-niveau eerlijk gezegt, maar vooral met zijn afstandschoten kan hij het verschil maken.
pi_49525061
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 21:43 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Voetballend vind ik het geen Valencia-niveau eerlijk gezegt, maar vooral met zijn afstandschoten kan hij het verschil maken.
Ook dat niet. In de Nederlandse competitie krijg je alle ruimte en tijd om aan te leggen en Sneijder heeft vaak meerdere pogingen nodig. Alleen als ie in vorm is, kan ie mee. Denk dat het even doorbijten wordt, mocht het Spanje worden.
pi_49525220
We shall see.. Ik hoop natuurlijk dat hij het goed doet. Leuke speler. Hoop wel dan als ie vertrekt dat Ajax een mooi prijsje ervoor vangt
pi_49525503
Ik houd zelf niet zo van die spelers die anderen het vuile werk laten opknappen. En daarbij, hij doet alsof ie al wereldvoetballer is, maar hij maakt deel uit van een matig Oranje elftal en hoeft zich bij Ajax ook al nergens voor te verantwoorden. Hoog tijd om eens elders langs de meetlat te gaan, wat dat betreft ben ik ook benieuwd.
pi_49533652
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:04 schreef hello_moto1992 het volgende:
Geheel in de familietraditie eindigt zijn naam ook op 'ey'. Na Jeffrey (oudere broer), Wesley en Rodney (jongere broer) hebben de voetballer en zijn vrouw gekozen voor Jessey.
Kampers
pi_49535128
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
De TT en de persoon die erin voorkomt , ik moest er even om lachen
pi_49537959
Waarom zou Sneijder niet meekomen? Hij heeft een uitstekend oog voor de ruimtes tussen de linies, die is er ook echt wel in Spanje. Bovendien verwacht ik dat hij uitstekend kan combineren voorin bij Valencia, omdat daar nog meer technisch fantastische spelers rondhuppelen. Dat is ook weer een nadeel, omdat hij zich tussen hen zal moeten bewijzen. Maar ik verwacht wel dat hij het kan.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 13:18:25 #17
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49538836
quote:

Door wie werd hem de hand boven het hoofd gehouden en welk positief effect heeft dat op wesley wat dat niet heeft op andere spelers? En waarom wordt de hand niet boven het hoofd van elke speler gehouden als dat zo´n geniaal effect teweeg brengt?
pi_49540551
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:18 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Door wie werd hem de hand boven het hoofd gehouden en welk positief effect heeft dat op wesley wat dat niet heeft op andere spelers? En waarom wordt de hand niet boven het hoofd van elke speler gehouden als dat zo´n geniaal effect teweeg brengt?
Je snapt duidelijk de strekking van mijn punt niet.

In Amsterdam wordt Sneijder gezien als de messias. Er zijn mensen in het Ajax topic geweest die hem doodserieus de beste middenvelder ter wereld noemden. Al dat ophemelen heeft een positief effect gehad op Sneijder.
In Spanje begint hij op 0 en is hij gewoon 1 van de 22. Dan zal duidelijk worden hoe sterk hij werkelijk is (zowel mentaal als voetballend). Ik denk dus dat hij tekort zal komen.
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 14:46:05 #19
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49541013
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:24 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Je snapt duidelijk de strekking van mijn punt niet.

In Amsterdam wordt Sneijder gezien als de messias. Er zijn mensen in het Ajax topic geweest die hem doodserieus de beste middenvelder ter wereld noemden. Al dat ophemelen heeft een positief effect gehad op Sneijder.
In Spanje begint hij op 0 en is hij gewoon 1 van de 22. Dan zal duidelijk worden hoe sterk hij werkelijk is (zowel mentaal als voetballend). Ik denk dus dat hij tekort zal komen.
Vooral gezien het feit dat Wesley dagelijks lurkt hier op fok in het Ajax topic

En omdat Wesley in spanje op 0 begint zeg jij: "Gaat het niet redden in Spanje".
Iemand die bij Ajax domineert op het middenveld en gemakkelijk elke speler in de eredivisie passeert is duidelijk een goede voetballer, of hij in spanje een gemiddelde topper is of een geweldenaar dát moet nog blijken, maar die onzin argumenten die jij gebruikt als: "Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen" Dat slaat natuurlijk nergens op en is totaal niet relevant mbt zijn voetbal kwaliteiten.
pi_49541054
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:46 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Vooral gezien het feit dat Wesley dagelijks lurkt hier op fok in het Ajax topic
God, ik dacht nog, hij zal toch niet zo kinderachtig zijn...
quote:
En omdat Wesley in spanje op 0 begint zeg jij: "Gaat het niet redden in Spanje".
Iemand die bij Ajax domineert op het middenveld en gemakkelijk elke speler in de eredivisie passeert is duidelijk een goede voetballer, of hij in spanje een gemiddelde topper is of een geweldenaar dát moet nog blijken, maar die onzin argumenten die jij gebruikt als: "Is bij Ajax altijd de hand boven het hoofd gehouden en heeft hierdoor met veel zekerheid kunnen spelen" Dat slaat natuurlijk nergens op en is totaal niet relevant mbt zijn voetbal kwaliteiten.
ok je hebt gelijk
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 14:52:42 #21
138438 crew  Pizzakoppo
pi_49541163
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:48 schreef Flashwin het volgende:

[..]

God, ik dacht nog, hij zal toch niet zo kinderachtig zijn...
[..]

ok je hebt gelijk
Dat hoef je niet te zeggen, dat wist ik al!
pi_49570083
Dat was dom zeg.
pi_49576239
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:36 schreef Radegast het volgende:
Dat was dom zeg.
Tja. Dat zal er altijd inblijven hangen.

Wel een briljante goal weer.
  zondag 20 mei 2007 @ 17:27:26 #24
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_49576686
Briljante goal en echt de domste overtreding (plek, uitvoering, speelminuut en gevolg) die ik in tijden gezien heb.

Waarom vloog hij na het eindignaal De Zeeuw nog naar het hoofd? Luinge stond erbij en verzuimde een 2e geel (dat mag toch na het eindsignaal?) te trekken.
pi_49578626
Zo grappig, daar offer je mensen aan op en dan pakt ie een kaart! Op de bank zetten kan je hem niet daarvoor is ie te goed in dit elftal. Bovendien is ie nu geschorst
  zondag 20 mei 2007 @ 18:21:24 #26
125053 stefmans
pi_49578648
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:27 schreef Stpan het volgende:
Briljante goal en echt de domste overtreding (plek, uitvoering, speelminuut en gevolg) die ik in tijden gezien heb.

Waarom vloog hij na het eindignaal De Zeeuw nog naar het hoofd? Luinge stond erbij en verzuimde een 2e geel (dat mag toch na het eindsignaal?) te trekken.
Net alsof Wesley daar iets om gaf als hij een 2de geel had gekregen
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_49578881
Heb alleen die domme overtreding gezien. Iemand een gifje van het doelpunt, dat zou het nog een beetje goed maken.
pi_49579143
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Heb alleen die domme overtreding gezien. Iemand een gifje van het doelpunt, dat zou het nog een beetje goed maken.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_49579223
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef RayMania het volgende:

[..]

[afbeelding]
Mooi werk, van jou en van Sneijder.
pi_49579435
Deze wedstrijd vatte alles van hem samen, geniaal en 1 van de beste spelers van nederland. Maar nog lang niet volwassen en compleet
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_49579451
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
Waarom zou Sneijder niet meekomen? Hij heeft een uitstekend oog voor de ruimtes tussen de linies, die is er ook echt wel in Spanje. Bovendien verwacht ik dat hij uitstekend kan combineren voorin bij Valencia, omdat daar nog meer technisch fantastische spelers rondhuppelen. Dat is ook weer een nadeel, omdat hij zich tussen hen zal moeten bewijzen. Maar ik verwacht wel dat hij het kan.
Zet 1 verdedigende man op hem die hem geen ruimte geeft en je hebt hem in je zak.
Fysiek kun je hem makkelijk aanpakken
pi_49580265
Dat is wel gemeen om dat in zijn eigen topic neer te zetten. Klopt natuurlijk als een bus.
pi_49586136
Sommige mensen zijn al snel vergeten dat hij de slechtste speler was aan de Nederlandse kant op het WK.

Waardeloos speelde hij als mid mid
pi_49586222
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:37 schreef RayMania het volgende:

[..]

[afbeelding]
Z'n laatste match voor Ajax
pi_49586282
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:40 schreef the_legend_killer het volgende:
Sommige mensen zijn al snel vergeten dat hij de slechtste speler was aan de Nederlandse kant op het WK.

Waardeloos speelde hij als mid mid
Dat had meer te maken met Van Basten Als je Farfan als verdedigende middenvelder opsteld doet hij het ook niet goed
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_49586375
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:43 schreef MaxC het volgende:

[..]

Dat had meer te maken met Van Basten Als je Farfan als verdedigende middenvelder opsteld doet hij het ook niet goed
Weet je niet.
Bouma haalde als linksbuiten PSV en oranje.
Dit deed hij daarna ook nog als centrale verdediger.
  zondag 20 mei 2007 @ 21:46:16 #37
176521 Grulez
rasgroninger
pi_49586381
Die gele kaart was zo dom, waardoor je bijna zou gaan denken dat hij 'em expres maakte.
pi_49586426
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:46 schreef Grulez het volgende:
Die gele kaart was zo dom, waardoor je bijna zou gaan denken dat hij 'em expres maakte.
En dan zo zeggen dat het een normale tackle was
pi_49586505
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:47 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Zet 1 verdedigende man op hem die hem geen ruimte geeft en je hebt hem in je zak.
Fysiek kun je hem makkelijk aanpakken
Heb je voorbeelden?

Het zal best kloppen dat je hem uit de wedstrijd kan spelen door er een fysiek sterke man aan op te offeren die hem geen ruimte geeft maar dat gaat ook niet altijd goed... en dan denk ik aan een Frings bij Ajax-Werder of een Simons/Culina bij PSV-Ajax.
pi_49586631
Fysiek sterke man en dan Culina?
pi_49586738
Je moet het ook vaker op de duels laten afkomen.
laatst zeiden ze bij de wedstrijden dat Sneijder goed tussen de linie's kan spelen en toen lieten ze beelden zien van tegen AZ geloof ik en toen stond hij helemaal vrij.

Die periode met dat incident rondom die wedstrijden met Sparta daar pakten ze Sneijder goed aan.
Toen riepen ze nog dat ze Sneijder beter moeten beschermen

meestal offeren ze geen man aan hem op.
Terwijl dat in verdedigend opzich helemaal geen verlies is.
De mensen moeten toch verdedigen en in sommige gevallen man tot man en andere weer gewoon zone verdedigen.
pi_49595731
Ik kan me niet anders voorstellen dat Sneijder geen zin meer had in die laatste wedstrijd, Sneijder is niet bepaald een brein, maar dat dit een opzettellijke kaart was is zo duidelijk als iets.
  maandag 21 mei 2007 @ 11:03:12 #43
73305 Stpan
pi_49599057
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:47 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

En dan zo zeggen dat het een normale tackle was
Ach ja, het was 'seerseker' een tackle op de bal, totaal geen geel.

Deed mij denken aan die rode kaart waarbij hij 'seerseker' niet met ziektes had gescholden (tyfushond).

Wesley doet in ieder geval 'seerseker' niet echt aan zelfreflectie, en Henk ten Cate die hem ook bij het bezigen van witte tyfushond verdedigde melde ook in de persconferentie dat deze gele kaart overdreven was. Tsja, als Wesley noch z'n trainer kritisch naar meneertje Schneijder kijken, wie dan wel in zijn directe omgeving?
pi_49599231
De Zeeuw noemde Sneijders goal van gister een wereldgoal. En het was ook een fantastische goal, op snelheid en techniek Steinsson en De Zeeuw uitgespeeld om daarna Waterman te verschalken met een verwoestend schot. Iets wat normaal Babel zou doen, maar die had zn visier een beetje naast het doel gister. Misschien leren ze van elkaar, laten we het hopen.

Sneijder zn temperament is vervelend, maar ook iets wat hem identiek en zo speciaal maakt. Want zonder zijn temperament zou hij al een stuk minder zijn. Hij jaagt constant af, is fel en is voor niemand bang. Alleen wil zijn beleving nog wel eens doorslaan naar het negatieve, zoals in de 90e minuut gister. Maar over een paar jaar is dit opgelost (als het goed is).
pi_49625605
Steinsson gleed weg.

Denk wel dat hij hogerop moet proberen want anders krijg je hetzelfde probleem als met VDV
Die was top en bleef nog 1 jaar te lang het was niks meer en Ajax kreeg maar 5 miljoen.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:30:54 #46
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_49626292
Ik denk dat Sneijder het niveau aankan in Spanje. In mijn ogen heeft hij laten zien wat een fantastische voetballer het is. Ik snap niet waarom sommige mensen zo vreselijk weinig vertrouwen in hem hebben. Tuurlijk is het niveau in Spanje een stuk hoger, maar ik denk dat Wesley met zijn kwaliteiten kan meedraaien in de basis van Valencia, al zal het de eerste periode wennen zijn. Ik denk dat hij zich snel ontwikkelt tot een vaste motor in de basis.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_49626596
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:30 schreef Corksterr het volgende:
Ik denk dat Sneijder het niveau aankan in Spanje. In mijn ogen heeft hij laten zien wat een fantastische voetballer het is. Ik snap niet waarom sommige mensen zo vreselijk weinig vertrouwen in hem hebben. Tuurlijk is het niveau in Spanje een stuk hoger, maar ik denk dat Wesley met zijn kwaliteiten kan meedraaien in de basis van Valencia, al zal het de eerste periode wennen zijn. Ik denk dat hij zich snel ontwikkelt tot een vaste motor in de basis.
Ik denk van niet. Hij is fysiek niet sterk, het systeem wordt daar niet op hem aangepast zoals bij Ajax. En hij is niet zo'n fantastische voetballer, zoals je kon zien op het WK. Tuurlijk, hij speelde toen niet op zijn favoriete positie, maar Sneijder is nog lang niet zo groot dat hij daar bij VCF wel staat.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:48:24 #48
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_49627071
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:37 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Hij is fysiek niet sterk, het systeem wordt daar niet op hem aangepast zoals bij Ajax. En hij is niet zo'n fantastische voetballer, zoals je kon zien op het WK. Tuurlijk, hij speelde toen niet op zijn favoriete positie, maar Sneijder is nog lang niet zo groot dat hij daar bij VCF wel staat.
Hij heeft een prima spelinzicht en weet het spel goed te verdelen. Daarnaast heeft hij een supergoeie trap, snelheid, kan goed wegdraaien en heeft drang naar voren. En hem afschrijven op een WK van een wedstrijdje of drie waarin hij iets minder was vind ik ver gezocht.
  maandag 21 mei 2007 @ 23:08:34 #49
73305 Stpan
pi_49627948
Het waren helaas niet die 3 wedstrijden, maar Schneijder is internationaal wel vaker door de mand gevallen. Ik weet niet of dat nu per se aan hem ligt, maar wat mij opvalt is dat hij wedstrijden met een fysiek sterk/fel persoon naast zich vele malen beter speelt.
Nederland-Schotland was het Davids die zorgde dat Schneijder vooruit geschoven alle ruimte kreeg. Op het WK stelde Marco van Basten een fysiek enorm slap middenveld op, en dan verzuipt hij.
pi_49628164
"volgens mij raakte ik m ook niet"
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:15:36 #51
73305 Stpan
pi_49637558
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:14 schreef Erasmusch het volgende:
"volgens mij raakte ik m ook niet"
Ja die jongen liegt wel vaker voor de camera's wat 16 mln mensen kunnen zien/horen.
pi_49668698
quote:
’Ik hoef Sneijder niet’
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM/VALENCIA - De speler zelf wil dolgraag, Valencia bracht al twee keer een bod uit bij Ajax, maar de transfer van Wesley Sneijder staat op de tocht. ,,Een speler als Sneijder hoef ik niet,’’ stelde Valencia-trainer Quique Sánchez Flores dinsdagmiddag luid en duidelijk.

De Ajax-middenvelder lijkt slachtoffer te worden van een machtsstrijd binnen de muren van stadion Mestalla. Technisch directeur Amedeo Carboni en trainer Sánchez Flores willen ieder een andere kant op met Valencia en werken volledig langs elkaar heen.

Carboni opende deze maand de onderhandelingen met Ajax en legde een bod neer van 12 miljoen euro, maar diens hoofdtrainer is niet onder de indruk. ,,Sneijder past misschien in een ploeg als die van Barcelona, maar niet in die van ons,’’ zei Sánchez Flores. ,,Daar zou hij op de positie van Deco kunnen spelen, maar die rol bestaat bij ons helemaal niet. Ik wil Ivan de la Peņa, niet Sneijder.’’

Hoewel technisch directeur Carboni nog altijd vastberaden is Sneijder te contracteren, dreigen de onderhandelingen tussen Ajax en Valencia in een impasse te geraken.

Technisch directeur Martin van Geel hoorde twee weken geleden voor het laatst iets uit Valencia. ,,Toen hebben ze een bod weggelegd,’’ aldus Van Geel. ,,Sindsdien heb ik niets meer gehoord.’’

Voor Sneijder is dat een forse teleurstelling. De middenvelder maakte er de laatste dagen geen geheim van graag naar Valencia te vertrekken. Directeur Carboni schetste een fraai plaatje voor de voetballer, die er logischerwijs vanuit ging dat ook Sánchez Flores achter de transfer stond.

,,Ik hoop en denk dat het snel rond is,’’ zei Sneijder eind vorige week. ,,Valencia is een mooie club, waarvoor ik graag wil spelen.’’

Zijn schorsing voor het tweede duel met AZ in de play-offs dreigde zijn afscheid van de eredivisie te versnellen, maar nu is het nog maar afwachten of Sneijder daadwerkelijk vertrekt. Ajax wil niets minder dan de hoofdprijs voor de voetballer, die bezig is aan het sterkste seizoen uit zijn loopbaan.

Het contract van Sneijder bij Ajax loopt tot 2009 en trainer Henk ten Cate wil volgend jaar, zijn tweede in Amsterdam, ten koste van alles landskampioen worden. Mét Sneijder zijn die kansen beduidend groter dan zķnder.

De zomer is nog lang en aan interesse van andere clubs heeft Sneijder geen gebrek, maar de Utrechter is een specifiek type speler. Bovendien heeft niet elke club 15 miljoen euro op de plank liggen voor een middenvelder.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:43:52 #53
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_49669416
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:24 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Vertrekken zal ie sowieso wel. Het zou een wonder zijn om iemand die op 23-jarige leeftijd al zķ goed is, te behouden.
pi_49671152
hij zit met zijn hoofd al in het buitenland
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:00:35 #55
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_49671597
Inderdaad, volgens mij denkt ie bij die gele kaart eerder 'lekker vroeg vakantie' dan 'wat klote dat ik mijn team niet kan steunen en helpen'.

Maargoed, misschien zit ik ernaast. Hoe dan ook vond ik het echt ongelofelijk dom, die overtreding. Dat Sneijder het zo makkelijk recht probeerde te praten verbaasde me. Hij weet best hoe belangrijk hij is voor de club, en dan vindt hij het raar dat er zo'n ophef over wordt gemaakt als hij in de 93e minuut zijn team in de steek laat voor de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Nee, Sneijder is er echt nog lang niet, wat niet wil zeggen dat ik geen vertrouwen in hem heb. Buiten dit (erg domme) incident een topspeler!
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:34:15 #56
125053 stefmans
pi_49686025
Sneijder nog 1 jaar olé olé
pi_49688684
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:48 schreef Corksterr het volgende:

[..]

Hij heeft een prima spelinzicht en weet het spel goed te verdelen. Daarnaast heeft hij een supergoeie trap, snelheid, kan goed wegdraaien en heeft drang naar voren. En hem afschrijven op een WK van een wedstrijdje of drie waarin hij iets minder was vind ik ver gezocht.
Ach, in de UEFA Cup vond ik hem toch ook een stuk minder dan in de competitie. Ik denk gewoon dat ie het niveau (nog) niet aan kan.
pi_49695244
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:38 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ach, in de UEFA Cup vond ik hem toch ook een stuk minder dan in de competitie. Ik denk gewoon dat ie het niveau (nog) niet aan kan.
Het niveau? Sneijder kan best zo'n held van een middenmotortje worden, zoals Van der Vaart. Ik zie nog weinig verschil.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:27:02 #59
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_49751198
quote:

[..]

Ach, we kunnen erover blijven discussiëren maar we zullen het zien in de toekomst.
pi_49752399
quote:

[..]

Thuis tegen Werder Bremen speelde Sneijder misschien wel zijn beste wedstrijd van het seizoen
pi_50053862
Valencia ziet af van Sneijder
quote:
De transfer van Wesley Sneijder naar Valencia is definitief van de baan. Dit meldt De Telegraaf in haar jongste editie.

Eerder deze week werd door Spaanse media ook al bericht dat de komst van de middenvelder van Ajax naar de sinaasappelstad op de tocht stond. De Spaanse topclub zou volgens de ochtendkrant nu de Amsterdammers hebben laten weten definitief af te zien van een transfer.

De onderhandelingen omtrent de tweebenige middenvelder verkeerden continu in een impasse. Tot tweemaal toe zag technisch directeur Amadeo Carboni een bod verworpen worden. Zowel twaalf als vijftien miljoen euro waren niet genoeg om de Oranje-international los te weken.

“We begrijpen dat hij ambities heeft, maar die kan hij ook op 24- of 25-jarige leeftijd nog verwezenlijken”, reageerde technisch directeur Martin van Geel. “Wesley is pas 22. Hij weet dat we hem graag willen behouden voor de club, omdat hij een toonaangevende speler is. En ik weet dat hij het ook geen straf vindt om iets langer bij Ajax te blijven. Op dit moment is er geen concrete belangstelling meer. Van ons mag de situatie zo blijven, maar dat weet je in de voetballerij nooit.”
pi_50053943
Goed nieuws
  zondag 3 juni 2007 @ 10:49:53 #63
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_50054019
Kut.

Nahja, hopen dat 'ie nu een vertrek forceert en voor 8 miljoen weggaat ofzo
pi_50054074
Hoeveel wil Ajax eigenlijk hebben als 15 miljoen niet genoeg is?
pi_50054090
Volgens mij wil Ajax 15 miljoen, en heeft Valancia dat niet geboden, al zegt dat artikel van wel.
pi_50054101
Ok, bedankt
pi_50056764
Tja 15 miljoen voor een puur offensief gerichte speler, beetje wereldvreemd wel.
pi_50056808
Het is voor Valencia graag of niet. Gelukkig begint Ajax het nu na al die jaren een beetje te snappen.
pi_50056833
Ach, de transferperiode is nog lang. Ik denk niet dat hij te behouden is voor Ajax.
pi_50057200
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:48 schreef okee6 het volgende:
Tja 15 miljoen voor een puur offensief gerichte speler, beetje wereldvreemd wel.
eens
pi_50057289
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:50 schreef TerroRobbie het volgende:
Ach, de transferperiode is nog lang. Ik denk niet dat hij te behouden is voor Ajax.
Kleine kans inderdaad.
En dit kan er alleen meer toe leiden dat de tranfserprijs gaat zakken. Nee, het had beter door kunnen gaan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 3 juni 2007 @ 13:09:03 #72
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50057408
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:48 schreef okee6 het volgende:
Waarom?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_50057501
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:09 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Waarom?
Het is niet echt een allround middenvelder. Hij scoort en geeft assists, maar zal geen ballen van de lijn halen.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:13:21 #74
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50057535
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:12 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Het is niet echt een allround middenvelder. Hij scoort en geeft assists, maar zal geen ballen van de lijn halen.
Ja, en? Dat is ook niet z'n sterkste punt.

Ik ken meer dan genoeg aanvallende middenvelders die geen bal van de lijn halen hoor. Verwacht je ook van een linksback dat die er minimaal 10 inlegt per seizoen?
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_50057613
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:13 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik ken meer dan genoeg aanvallende middenvelders die geen bal van de lijn halen hoor. Verwacht je ook van een linksback dat die er minimaal 10 inlegt per seizoen?
Nee, dat is een zwak punt van hem. Erg zwak. Dat maakt hem voor mij geen 15 miljoen waard.
Een linksback die er 10 inlegt, die zijn 15 miljoen waard.
pi_50057654
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:13 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Sneijder is geen gevestigde speler, waar een internationaal opererend team in dienst van zal spelen. Sneijder heeft weinig CL ervaring en is dus niet compleet, derhalve geen volwaardige basiskracht. Vijftien miljoen euro had je misschien in de gouden eeuw nog kunnen vangen, maar in deze tijd niet meer. Komt nog bij dat Sneijder geregeld het hoofd verliest (zijn assist bij NEC uit, gele kaart tegen AZ)
  zondag 3 juni 2007 @ 13:18:22 #77
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50057670
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:16 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Nee, dat is een zwak punt van hem. Erg zwak. Dat maakt hem voor mij geen 15 miljoen waard.
Omdat hij geen ballen van de lijn haalt!
pi_50057712
Ribery is op dit moment zo'n 15 miljoen waard. Die heeft bijvoorbeeld ook veel meer ervaring (WK) en speelt in een betere competitie.
pi_50057742
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:18 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Omdat hij geen ballen van de lijn haalt!
In een voetballand als Spanje doet men wel wat met statistieken en dan telt niet alleen dat Sneijder er veel ballen inpoeiert, maar ook hoeveel pogingen hij daarvoor nodig heeft. Komt bij dat zijn potentieel aantal assists vele malen groter zou kunnen zijn.
pi_50057747
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:20 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ribery is op dit moment zo'n 15 miljoen waard. Die heeft bijvoorbeeld ook veel meer ervaring (WK) en speelt in een betere competitie.
Sneijder heeft ook een EK en WK gespeeld
pi_50057839
Sneijder heeft meer grote toernooien gespeeld dan Ribery idd. Ik denk dat ze allebei wel gelijkwaardig zijn, hoewel het niet echt dezelfde types speler zijn.
pi_50057948
Ja, maar was daar minder bepalend dan Ribery bijvoorbeeld. En over dat ballen van de lijn halen, dat is natuurlijk een extreem voorbeeld. Maar als we het toch over het WK hebben, Van Persie haalde daar een bal van de lijn. Sneijder komt niet vaak mee terug, soms te explosief (zie de play-offs maar weer). Dat maakt hem voor mij geen speler van 15 miljoen. Tuurlijk is het een goede middenvelder, een hele goede zelfs. Maar hij is niet de speler die bij Barca/Valencia zo in de basis komt en niet de speler waar het team op aangepast wordt. Ik gun het hem wel, maar hij is er gewoon nog niet. In de grotere competities zullen zijn zwakke punten meer naar voren komen, daarom moet hij deze eerst nog verbeteren.
pi_50057987
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Sneijder heeft meer grote toernooien gespeeld dan Ribery idd. Ik denk dat ze allebei wel gelijkwaardig zijn, hoewel het niet echt dezelfde types speler zijn.
Maar Sneijder speelde veelal dramatisch.
pi_50058183
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:20 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hoezo veel meer ervaring? Sneijder speelt vanaf jongere leeftijd op het internationale niveau dan Ribery. DAarnaast is de Franse competitie niet veel beter/gelijkwaardig aan de Nederlandse.
pi_50058234
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:33 schreef VoreG het volgende:

[..]

Hoezo veel meer ervaring? Sneijder speelt vanaf jongere leeftijd op het internationale niveau dan Ribery. DAarnaast is de Franse competitie niet veel beter/gelijkwaardig aan de Nederlandse.
Ook Ribery was maar een voorbeeld, Sneijder is bijvoorbeeld nog jonger en daardoor moeilijk te vergelijken. Mijn punt is gewoon dat Sneijder die 15 miljoen niet waard is.
pi_50058279
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ja, maar was daar minder bepalend dan Ribery bijvoorbeeld.
Ribery speelde een goed toernooi en speelt nu ook een stuk minder.....
quote:
Van Persie haalde daar een bal van de lijn.
Heel goed gezien, je weet ook dat dat bij een corner was?
quote:
Sneijder komt niet vaak mee terug, soms te explosief (zie de play-offs maar weer).
Nee het is dan ook een aanvallende middenvelder.. Wat verwacht je nou? Dat hij eerst voorin de bal voorgeeft om vervolgens terug te rennen en de spits van de tegenstander uit te schakelen?
quote:
Maar hij is niet de speler die bij Barca/Valencia zo in de basis komt en niet de speler waar het team op aangepast wordt.
Er zijn maar een paar spelers in de wereld waarop een team wordt aangepast, daar is Sneijder nog niet klaar voor, daarnaast zijn er ook weinig spelers die gelijk bij Barca in de basis komen.

Ik geloof niet dat jij het allemaal snapt
pi_50058388
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:33 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ik denk niet dat methodmitch je daarin steunt. En kijk eens wat competitiewedstrijden om je nog eens van je standpunt te overtuigen.
pi_50058403
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:36 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ribery speelde een goed toernooi en speelt nu ook een stuk minder.....
[..]

Heel goed gezien, je weet ook dat dat bij een corner was?
[..]

Nee het is dan ook een aanvallende middenvelder.. Wat verwacht je nou? Dat hij eerst voorin de bal voorgeeft om vervolgens terug te rennen en de spits van de tegenstander uit te schakelen?
[..]

Er zijn maar een paar spelers in de wereld waarop een team wordt aangepast, daar is Sneijder nog niet klaar voor, daarnaast zijn er ook weinig spelers die gelijk bij Barca in de basis komen.

Ik geloof niet dat jij het allemaal snapt
Ach, tegen al die Ajaxbrillen is niets te beginnen. Je zegt zelf dat Sneijder er nog niet klaar voor is, hij is gewoon nog niet klaar met z'n ontwikkeling en kan nog een hoop verbeteren. Daarom vind ik het raar dat Ajax er 15 miljoen voor wil hebben, ze willen nu al de hoofdprijs. En waarom zou je naar een Barcelona gaan als je veelal op de bank zit? Misschien om te leren, maar als je in de basis kunt staan bij een Nederlandse titelkandidaat is dat toch beter. Hij wilde graag naar Valencia, maar daar zou je hetzelfde krijgen. Laat die jongen nog minsten een jaar in de Eredivisie spelen, hij kan er alleen maar beter op worden.

En misschien, als we dan in 2010 in die WK Finale staan, kopt hij de kopbal van Kuranyi wel van de lijn en worden we wereldkampioen door een van zijn schoten van afstand.
pi_50058474
Ajax wil 15 miljoen voor Sneijder om een signaal af te geven, dat ambitie uitstraalt. Jarenlang zijn grote talenten uit de jeugdopleiding gratis de deur uitgelopen, met Van der Vaart als groot voorbeeld.
Dat Ajax z'n poot stijf houdt straalt ambitie uit, of hij het nu waard is of niet.
pi_50058487
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ach, tegen al die Ajaxbrillen is niets te beginnen. Je zegt zelf dat Sneijder er nog niet klaar voor is,
Ik zeg dat hij er nog niet klaar voor is om in een team te spelen dat op hem is afgesteld.
quote:
Daarom vind ik het raar dat Ajax er 15 miljoen voor wil hebben, ze willen nu al de hoofdprijs.
Dat is niet raar, Sneijder is een geweldige speler met veel talent. Een potentiele wereldtopper, tuurlijk vraag je daar veel geld voor. Dat is hij meer dan waard.
quote:
En misschien, als we dan in 2010 in die WK Finale staan, kopt hij de kopbal van Kuranyi wel van de lijn en worden we wereldkampioen door een van zijn schoten van afstand.
Denk niet dat hij een bal van de lijn kopt, hij komt maar net boven het gras uit.
Dat afstandschot zou me dan weer niks verbazen.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:43:49 #91
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50058495
Allicht wil Ajax de hoofdprijs.

Je gaat je beste speler toch niet voor een schijntje verpatsen.
pi_50058534
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:43 schreef Urquhart het volgende:
Ajax wil 15 miljoen voor Sneijder om een signaal af te geven, dat ambitie uitstraalt. Jarenlang zijn grote talenten uit de jeugdopleiding gratis de deur uitgelopen, met Van der Vaart als groot voorbeeld.
Dat Ajax z'n poot stijf houdt straalt ambitie uit, of hij het nu waard is of niet.
Begrijpelijk, maar Van Der Vaart werd gelinkt aan iedere topper, en vertrok toen 'slechts' naar HSV. Het zou zonde zijn als Wesley hetzelfde zou overkomen.
pi_50058582
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:43 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat is niet raar, Sneijder is een geweldige speler met veel talent. Een potentiele wereldtopper, tuurlijk vraag je daar veel geld voor. Dat is hij meer dan waard.
Een potentiele wereldtopper? Dan had hij nu al veel verder moeten zijn. Er zijn middenvelders van een hoger niveau dan Sneijder, die jonger zijn dan hij. Ik denk niet dat er nog een wereldtopper in Sneijder zit.
pi_50058612
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Een potentiele wereldtopper? Dan had hij nu al veel verder moeten zijn. Er zijn middenvelders van een hoger niveau dan Sneijder, die jonger zijn dan hij.
Noem ze eens?
pi_50058613
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Een potentiele wereldtopper? Dan had hij nu al veel verder moeten zijn. Er zijn middenvelders van een hoger niveau dan Sneijder, die jonger zijn dan hij. Ik denk niet dat er nog een wereldtopper in Sneijder zit.
Onzin, de beste man is pas 22 en ik zie hem nog volop door ontwikkelen.
pi_50058635
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:43 schreef Urquhart het volgende:
De volwassen clubs zijn ook niet gek, die zien heus dat Ajax niet de zekerheid heeft dat het zich kwalificeert voor de CL. En dan gaat van die prijs veel geld af! Aan de andere kant, eigen falen van opleiding en verkoop is geen vrijbrief om een hoofdprijs te verlangen en die te krijgen. Alleen Sneijder zelf kan er nog iets meer aan doen.
pi_50058674
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:43 schreef zjroentje het volgende:
Allicht wil Ajax de hoofdprijs.

Je gaat je beste speler toch niet voor een schijntje verpatsen.
Sneijder is niet de beste speler van Ajax. De meest belovende speler bedoel je. Ik sla Stam en Davids hoger aan.
En als Ajax een betere trainer had, dan denk ik dat Sneijder ook niet de meest belovende speler is, maar goed.
pi_50058681
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:43 schreef VoreG het volgende:
Denk niet dat hij een bal van de lijn kopt, hij komt maar net boven het gras uit.

Ik denk dat Sneijder naar Italie gaat. Voorgevoel.
pi_50058684
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:47 schreef VoreG het volgende:

[..]

Noem ze eens?
Fabregas, Diego, Mikel. Zijn jonger en die spelen in een betere competitie en zijn al op hetzelfde niveau of hoger dan Sneijder. Tuurlijk, Sneijder wordt een goede, misschien zelfs wel een grote. Maar de nieuwe Zidane is niet opgestaan.
pi_50058700
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:47 schreef okee6 het volgende:

[..]

De volwassen clubs zijn ook niet gek, die zien heus dat Ajax niet de zekerheid heeft dat het zich kwalificeert voor de CL. En dan gaat van die prijs veel geld af! Aan de andere kant, eigen falen van opleiding en verkoop is geen vrijbrief om een hoofdprijs te verlangen en die te krijgen. Alleen Sneijder zelf kan er nog iets meer aan doen.
Ik vind het helemaal niet vreemd dat Ajax de hoofdprijs vraagt voor de beste speler van het afgelopen seizoen. Dat zou iedere zichzelf respecterende club toch ook doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')