abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:57:11 #201
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49462843
Volgens mij is een verpakking die ge-sealed is én hersluitbaar, best praktisch.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:59:51 #202
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49462960
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:57 schreef damian5700 het volgende:
Volgens mij is een verpakking die ge-sealed is én hersluitbaar, best praktisch.
Ja blijft mijn bijbel lekker schoon...
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_49463226
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je hoort het inderdaad wel vaker van extremistische christenen. Maar als puntje bij paaltje komt en ze moeten aantonen waar de Koran oproept tot moord, dan zijn ze in geen velden meer te bekennen. Been there, done that a thousand times.
Grapjas.

Hoe veel vaker moet je je eigen koran nog voor de neus gehouden worden?
Gewoon blijven ontkennen: vaak genoeg liegen lijkt op de waarheid spreken toch? En als iemand je doior heeft: gewoon hard iop de persoon spelen.

Sneu...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_49463794
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:13 schreef locutus51 het volgende:
Een aantal citaten die duidelijk tot moord (geweld) oproepen lijkt me.

Koran 4:89 - «... Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden...»"

Koran 2:216 : « Aan jullie is voorgeschreven te strijden, hoezeer het jullie ook tegenstaat. Maar misschien staat jullie iets tegen dat toch goed voor jullie is en misschien hebben jullie iets lief dat toch slecht is voor jullie. God weet en jullie weten niet. »

Koran 2:244 : « Strijd op Gods weg en weet dat God wetend en horend is.»

Koran 8:39 : «En strijd tegen hen tot er geen fitnah meer is en de gehele godsdienst God toebehoort.»

Koran: 2:193: «Strijd tegen hen tot er geen verzoeking meer is en de godsdienst alleen God toebehoort.

Koran 9:5 « Als de heilige maanden zijn verstreken, doodt dan de veelgodendienaars waar jullie hen vinden, grijpt hen en belegert hen en wacht hen op in elke mogelijke hinderlaag....»
===========

Maar ook de bijbel kent zo zijn oproepen tot moord:

Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht .(Leviticus 20:13)
Het heeft geen zin dergelijke dingen te plaatsen: moslims kennen deze teksten natuurlijk prima, en niet-moslims ondertussen ook.
Helaas kunnen ze vaak niet ingaan op kritiek op hun religie blijkbaar.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_49464215
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Verblind door haat.
Oplettend heet dat.

Ik haat jou niet hoor, ook al lijk je mij wel te haten. Ik heb, zoals elk vrij-denkend mens, alleen de pest aan al de foute dingen van de islam, verder niet.
Niet persoonlijk of als haat opvatten joh.
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:06:14 #206
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49466128
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

. . . Haha nee want dat zeg ik helemaal niet maar goed mensen woorden in de mond leggen is christentuig als jij goed in en je bent er (weer) alleen maar op uit een topic te vernaggelen waarom ga ik hier nog op in Hahahaha lachen man!!!
!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49466316
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:24 schreef Masterix het volgende:

[..]

Oplettend heet dat.

Ik haat jou niet hoor, ook al lijk je mij wel te haten. Ik heb, zoals elk vrij-denkend mens, alleen de pest aan al de foute dingen van de islam, verder niet.
Niet persoonlijk of als haat opvatten joh.
Ik vat niets persoonlijk op en of ik het als haat opvat of niet is toch echt aan mij. Ik constateer enkel jouw haat jegens de Islam.
pi_49467719
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik vat niets persoonlijk op en of ik het als haat opvat of niet is toch echt aan mij. Ik constateer enkel jouw haat jegens de Islam.
Je constanteert wat aan zeg.

Maar er naast zit je wel: sinds ik de islam ben gaan snappen en door heb hoe het naar niet-moslims is, ben ik me bewust van het grote gevaar ervan.
Als jij dat haat wil noemen is dat aan jou. Veel doet het er niet toe.
pi_49470713
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:54 schreef Masterix het volgende:

[..]

Je constanteert wat aan zeg.

Maar er naast zit je wel: sinds ik de islam ben gaan snappen en door heb hoe het naar niet-moslims is, ben ik me bewust van het grote gevaar ervan.
Als jij dat haat wil noemen is dat aan jou. Veel doet het er niet toe.
Vergeet je niet achter iedere boom te kijken? Er zou best een moslim achter kunnen staan

En ja, ik noem het gewoon haat omdat dit een feit is.
  donderdag 17 mei 2007 @ 06:38:48 #210
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_49470720
Fuck yeah. m/
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  donderdag 17 mei 2007 @ 07:15:19 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_49470747
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:02 schreef teamlead het volgende:
al vergeten wat de boze stiefmoeder met sneeuwitje wilde? De jager moest haar vermoorden en het hart als bewijs brengen...
Om nog maar te zwijgen over wat roodkapje met die wolf deed....
Maar de stiefmoeder was slecht en de wolf geen mens. Het gaat natuurlijk om geweldverheerlijking, zoals wel in de bijbel voorkomt maar niet in (de meeste) sprookjes. Ik ben tegen welk verbod van boeken dan ook, maar de studenten hebben een punt: als geweldsverheerlijking of onzedelijke geschriften verboden zijn, dan zou ook de bijbel verboden moeten worden. Zelfde geldt dus trouwens ook in Nederland (oproepen tot haat, of geweld).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 17 mei 2007 @ 07:51:09 #212
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49470794
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:27 schreef maok het volgende:

[..]

En als je het nou eens omdraait, ouders voeden hun kinderen op en kunnen dus bepalen welke boeken hun kinderen wel of niet lezen en welke films ze wel of niet mogen zien. Als zij bepalen dat ze de bijbel/ turksfruit/ james bond enz mogen lezen of zien, waarom moet de overheid zich hiermee dan gaan bemoeien?
ouders hebben veel te veel macht over hun kinderen. Een kind is een wereldburger die goed moet kunnen functioneren in de maatschappij. De overheid grijpt in als ouders hun kinderen seksueel / lichamelijk mishandelen. Grijp dan ook in bij geestelijke mishandeling (want dat is indoctrinatie). Maar nee, dat doet de overheid niet, want ook in de regering zit van dat christentuig . Het is een complot! Ik schaam me om in dit land te leven, wat zeg ik: ik schaam me om mens te zijn!
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 17 mei 2007 @ 09:31:07 #213
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49471160
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:50 schreef teamlead het volgende:

[..]

is wmb niet anders dan wanneer deze normen en waarden zijn opgelegd door maatschappelijke druk of politieke overtuiging
Misschien niet nee, maar wat ligt er aan de basis van deze overtuiging, dat is wel belangrijk
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:01:17 #214
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49471465
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 07:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ouders hebben veel te veel macht over hun kinderen. Een kind is een wereldburger die goed moet kunnen functioneren in de maatschappij. De overheid grijpt in als ouders hun kinderen seksueel / lichamelijk mishandelen. Grijp dan ook in bij geestelijke mishandeling (want dat is indoctrinatie). Maar nee, dat doet de overheid niet, want ook in de regering zit van dat christentuig . Het is een complot! Ik schaam me om in dit land te leven, wat zeg ik: ik schaam me om mens te zijn!
opvoeding is per definitie indoctrinatie. Of het nu gaat over beleefdheidsvormen of religie, politieke overtuiging, muzieksmaak whatever
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:01:37 #215
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49471469
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 09:31 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Misschien niet nee, maar wat ligt er aan de basis van deze overtuiging, dat is wel belangrijk
wat bedoel je precies?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 17 mei 2007 @ 10:11:49 #216
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49471610
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 10:01 schreef teamlead het volgende:

[..]

wat bedoel je precies?
Als aan de basis van een overtuiging de bijbel staat of een politieke ideologie, daar zit nogal een verschil in lijkt me.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_49472019
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:17 schreef buachaille het volgende:
Jarno wil ook alle geschiedenisboeken gaan verbieden omdat daar zoveel gewelddadigheden in staan.

Ga lekker naar Saoedie Arabie man!
Volgens goed Turks gebruik: Als het niet gedocumenteerd staat ........
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_49472217
Koran moet d'r ook bij.
pi_49480684
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 15:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Geschiedenisboeken zijn (over het algemeen en zeker degene waarmee minderjarigen in aanraking komen) gebaseerd op gebeurtenissen, niet op verzinsels. Ze helpen ons begrijpen waar we vandaan komen en wie we zijn: we hoeven daar ons niet voor te schamen, we hebben ze immers zelf gecreerd.
Waarom is een waargebeurde onthoofding minder gevaarlijk voor een kind dan een niet waargebeurde onthoofding?
pi_49480714
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 07:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar de stiefmoeder was slecht en de wolf geen mens.
De vrouw van Lot was ook "slecht" volgens christenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')