Lieve schat, in de VS wachten ze nog op de seizoensfinale en daarna is het ws heel lang wachten op het nieuwe seizoen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik zag niet dat ik het topic had gesloten, sorry. En rare gang van zaken, Rewimo, maar ik zeg er verder maar niets van.
Ga ik nu weer verder Heroes kijken. Nog 3 afleveringen en ik moet wekelijks op de VS-aflevering gaan wachten en het is zooooo spannend![]()
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:33 schreef Rewimo het volgende:
Sjips, wij mogen hier geen drinkwater ongekookt drinken
Ik ga ter compensatie morgen fietsen naar mijn werk en hardlopen in mijn lunchpauze.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:30 schreef Jojogirl het volgende:
Foei Liejannuh!
* Jojogirl heeft net de eerste podcasthardloopdinges erop zitten.
Na 4 minuten drukte ik een verkeerd knopje op de MP3 speler in (was niet m'n eigen) dus toen kon ik weer opnieuw beginnen. Desondanks heb ik het overleefd.
Houden zo!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:52 schreef Troel het volgende:
Nou, ik ben verbazingwekkend rustig om heel eerlijk te zijn
Af en toe kom ik echt wel aan mijn beweging.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:41 schreef Jojogirl het volgende:
Oke, dan is het goed
Hardlopen kost me meestal teveel moeite om het leuk te vinden. Al merk ik nu al wel dat dit een stuk beter loopt dan met een stopwatch, want daar kreeg ik een ontzettend moeten presteren gevoel van. Maar ik denk dat met betere schoenen en iets meer conditie ik het wel leuk zou kunnen gaan vinden. En ik wil gewoon een keer de Singelloop hier in Leiden of iets soortgelijks lopen. Dat zeg ik al jaren en nu wil ik het ook gewoon een keer gaan doen.
Nuh, niet op dit tijdstipquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:06 schreef Rewimo het volgende:
Verkeerde been en bed en zo?
pff jeetje wat een verhaal MM. maar misschien wel even een tip voor je. als je toch die onderzoeken wel moet doen, en je vind het echt niet leuke onderzoeken, waarom vraag je dan niet om een roesje? je bent wel iets langer in het ziekenhuis, maar niet super veel langer (was bij mij maar een half uurtje extra)quote:Op woensdag 16 mei 2007 01:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Veel plezier morgen Troel!(Nou ja, morgen... straks
)
Hopelijk hebben jullie het weer een beetje mee.![]()
Ik ben vanmiddag bij de reumatoloog geweest. Het goede nieuws is dat het qua reuma vrij goed gaathet slechte nieuws is dat ik waarschijnlijk inderdaad een maagzweer heb.
![]()
Ik was er al bang voor. Ik ben in een half jaar van 20mg pantozol naar 40mg pantozol gegaan, toen twee weken 60mg op eigen initiatief omdat ik niet bij de HA terecht kon en het echt te erg werd. Overgezet op 20mg nexium, 40mg nexium, 80mg nexium maar de klachten blijven. Ik heb regelmatig behoorlijke pijn in mijn maag en dat geeft weer problemen met eten. Ik krijg veel gewoon niet weg of ik eet te weinig omdat ik er last van krijg. Zo schiet het afvallen niet echt op, ik moet meer eten, niet minder.![]()
Nu is het even afwachten hoe hij het gaan aanpakken. Ik heb niet echt behoefte aan een maagonderzoek als het niet echt noodzakelijk is dus hij gaat kijken of dat te voorkomen is. Ik heb een paar maand geleden ook al in mijn darmen laten roeren zonder dat er iets gevonden werd, mijn ingewanden hebben wel weer even genoeg slangen gezien.Er schijnt een blaastest of bloedtest o.i.d. te zijn om de Helicobacter pylori aan te tonen maar hij wil eerst even uitzoeken hoe betrouwbaar die test is. Hij zal dus van de week nog wel bellen over wat de MDL kerel er over te zeggen heeft.
Hij had het er al wel over dat het een mogelijkheid was om het te behandelen alsof het een bacteriële maagzweer was, werkt het is het opgelost, werkt het niet dan moet er alsnog gekeken worden naar wat de oorzaak is en mag ik een slang gaan slikken.![]()
Ik vermoed eigenlijk wel de bacteriële versie. Met deze dosering maagmedicatie is de kans dat het van de indocid komt vrij klein. Daarnaast heb ik een verlaagde weerstand door de humira waardoor ik ook vatbaarder ben voor die kleine rotzakjes. Ik hoop maar dat het dat is want dan is het vrij simpel op te lossen. Antibioticakuurtje en ik kan er weer tegenaan.![]()
Ik wou alleen dat er iets aan die maagpijn te doen was zonder dat ik gelijk van de wereld ben. Tramadol vond ik niet echt een succes, ik heb liever last van mijn maag dan dat ik niet helder kan denken. Het is een leuke oplossing voor 's nachts maar niet voor overdag. Ik heb al van alles geschrapt uit mijn dieet wat problemen opleverde maar het zet niet echt zoden aan de dijk. Van mij mag hij wel opschieten met die antibiotica, dan kan ik in ieder geval weer normaal eten.![]()
Maagzuur is gek genoeg niet eens zo'n groot probleem, zal wel door die medicijnen komen. Ik heb er wel af en toe last van maar ik heb vooral pijn in mijn maag. Melk helpt inderdaad wel een beetje maar ik krijg eigenlijk van alles wat ik eet wel last. Ik eet nu hele kleine porties en vooral licht verteerbaar maar ik krijg eigenlijk te weinig binnen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:00 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
pff jeetje wat een verhaal MM. maar misschien wel even een tip voor je. als je toch die onderzoeken wel moet doen, en je vind het echt niet leuke onderzoeken, waarom vraag je dan niet om een roesje? je bent wel iets langer in het ziekenhuis, maar niet super veel langer (was bij mij maar een half uurtje extra)
en wat bij mij altijd helpt tegen de maagpijn, is melk, veel melk. misschien dieettechnisch niet zo goed, maar werkt vaak wel. de melk moet je dan niet meteen koud uit de koelkast drinken, maar een klein beetje warm laten worden (dus gewoon even laten staan) en dan met kleine slokjes drinken. en als het ook echt maagzuur is wat omhoog komt, dan voor 's avonds een kussen onder je matras leggen. zo ligt je hoofd hoger dan je maag, en werkt de zwaartekracht iets mee. en wat bij mij vaak helpt om het maagzuur overdag ook wat minder te laten worden is brood eten. denk dat het komt omdat brood vaak veel vocht op kan nemen, en daardoor als een soort spons werkt in je maag waardoor het niet omhoog komt.
hoop dat je hier iets aan hebt gehad. als ervaren maagzuurkenner zou ik er toch wel wat van weten, maar het werkt natuurlijk vooral op mijn eigen lijf en elk lijf is wel weer anders.
In het noorden ook. Het miezert eigenlijk de hele dag al.quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:19 schreef ymme het volgende:
Hier in het oosten des land, is het behoorlijk slecht weer.
Regen.. regen en nog eens regen. Ik had gisteren de tuin helemaal onkruid vrij gemaakt, kan ik er niet eens van genieten.
nou bij mij werkt bier nietquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:24 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maagzuur is gek genoeg niet eens zo'n groot probleem, zal wel door die medicijnen komen. Ik heb er wel af en toe last van maar ik heb vooral pijn in mijn maag. Melk helpt inderdaad wel een beetje maar ik krijg eigenlijk van alles wat ik eet wel last. Ik eet nu hele kleine porties en vooral licht verteerbaar maar ik krijg eigenlijk te weinig binnen.
Eten gaat zo tegenstaan als je er iedere keer last van krijgt.![]()
En ik heb zin in lekkere dingen, rijst met hete kip en roerbakgroente, kung pao kip, pasta met zelfgemaakte bolognesesaus en een salade met feta, tomaten en olijven, stinkkaasjes, thee, een wijntje, jus d'orange, tomatensoep
Hoewel ik wel een beetje smokkel hoor, het is theeweer dus ik zit nu aan een potje thee en dat heeft mijn maag dan maar te pikken.![]()
Ik heb wel een leuke tip gekregen van een andere maagzweerpatiënt, die zei dat bier hielpen verdomd het is ook nog zo_O-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |