Ja, omdat het slecht is voor de gezondheid en gebit enzo. Het slaat werkelijk nergens op. Alsof Shell opeens een carpool reclame gaat uitzenden...quote:Op maandag 14 mei 2007 14:08 schreef __Saviour__ het volgende:
dat vroeg ik ook al af ja.
net alsof coca cola reclame's maakt waarin mensen gevraagd wordt minder coca cola te drinken.
Dit topic gaat niet over groene energie, maar puur over energiebesparing, wat sommige (veel?) maatschappijen propageren.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:10 schreef boyv het volgende:
Lijkt me ten eerste omdat er vast bepaalde subsidies zijn voor 'verantwoord energieverbruik'
daarentegen is die besparing (samen met groene energie) een groot bullshitverhaal, ze naaien je waar je bij staat.
Nee, alsof Coca Cola reclame gaat maken voor gezonde drankjes (die ook van Coca Cola zijn).quote:Op maandag 14 mei 2007 14:08 schreef __Saviour__ het volgende:
net alsof coca cola reclame's maakt waarin mensen gevraagd wordt minder coca cola te drinken.
We hadden het over energiebesparing, niet over het propageren van groene energie. De opmerking van Saviour klopt gewoon.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nee, alsof Coca Cola reclame gaat maken voor gezonde drankjes (die ook van Coca Cola zijn).
En uiteindelijk, het is een goede manier voor het onthouden van de bedrijfsnaam.
Energiebesparing en groene energie staan sterk aan elkaar gelinkt. Als je als klant toch wat wil doen aan energiebesparing, zoals groene stroom of minder gebruiken, en je associeert dat met een bepaald merk, ¤.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:13 schreef pberends het volgende:
[..]
We hadden het over energiebesparing, niet over het propageren van groene energie. De opmerking van Saviour klopt gewoon.
Wat ijl je nou, het topic gaat gewoon niet over groene energie. Punt.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Energiebesparing en groene energie staan sterk aan elkaar gelinkt. Als je als klant toch wat wil doen aan energiebesparing, zoals groene stroom of minder gebruiken, en je associeert dat met een bepaald merk, ¤.
De vraag is waarom bedrijven energiebesparing promoten. Daar geef ik antwoord op.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat ijl je nou, het topic gaat gewoon niet over groene energie. Punt.
Groene stroom gebruiken is geen energiebesparing.
Shell heeft in de jaren 70 al boekjes uitgebracht (Shell Helpt) die allerlei tips en truuks gaven over (oa) hoe je zuiniger kon rijden.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, omdat het slecht is voor de gezondheid en gebit enzo. Het slaat werkelijk nergens op. Alsof Shell opeens een carpool reclame gaat uitzenden...
quote:Op maandag 14 mei 2007 14:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De vraag is waarom bedrijven energiebesparing promoten. Daar geef ik antwoord op.
Groene stroom is beter voor het milieu, en minder stroom nóg beter. Ga je nu ontkennen dat dat een totaal ander verhaal is dan?
Fine.
Nuon en Essent zijn volledig in handen van gemeenten en provincieën, niets privaat aan dus. Oxxio is wel onderdeel van een privaat bedrijf.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:06 schreef pberends het volgende:
Maar feit is dat Nuon, Essent, Oxxio, enzovoorts, eigenlijk private bedrijven zijn.
kwestie van klantvriendelijkheidquote:Op maandag 14 mei 2007 14:18 schreef pberends het volgende:
[..]!
Je snapt helemaal niets van de essentie van dit topic.
Nog beter voor wie dan? Niet van de omzet noch de winst van het private energiebedrijf. Waarom propageren ze het dan?????????????
Dat is de strekking van dit topic.
Degene die het goedkoopst is.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:21 schreef boyv het volgende:
[..]
kwestie van klantvriendelijkheid
want bij welke leverancier zit je liever; degene die je uitzuigt, of degene die je helpt met je energieverbruik?
Laatste keer dan. Nee, voor het aantal kWh is het inderdaad niet gunstig. Maar als je door dit te propageren mensen milieubewuster maakt, en over laat stappen op jouw groene stroom, is dat weer meer financiele omzet. Ook kost groene stroom wat meer, en zit daar misschien een hogere winstmarge op. Ook kun je op deze manier veel goodwill creëren, wat ook erg belangrijk is. Men wil soms gerust iets extra betalen om bewuster bezig te zijn, niet altijd (zie voedsel).quote:Op maandag 14 mei 2007 14:18 schreef pberends het volgende:
[..]!
Je snapt helemaal niets van de essentie van dit topic.
Nog beter voor wie dan? Niet van de omzet noch de winst van het private energiebedrijf. Waarom propageren ze het dan?????????????
Dat is de strekking van dit topic.
Bij bedrijven moet je niet te naief zijn hoor, die zijn alleen maar uit op winst.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Laatste keer dan. Nee, voor het aantal kWh is het inderdaad niet gunstig. Maar als je door dit te propageren mensen milieubewuster maakt, en over laat stappen op jouw groene stroom, is dat weer meer financiele omzet. Ook kost groene stroom wat meer, en zit daar misschien een hogere winstmarge op. Ook kun je op deze manier veel goodwill creëren, wat ook erg belangrijk is. Men wil soms gerust iets extra betalen om bewuster bezig te zijn, niet altijd (zie voedsel).
Uiteindelijk zal het allemaal prima financieel onderbouwd zijn hoor.
jij misschien jaquote:Op maandag 14 mei 2007 14:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Degene die het goedkoopst is.
Energiezuiniger moet je zelf doen.
Daar zou wel eens iets in kunnen zitten.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef Sjechov het volgende:
Ze compenseren zichzelf door het elk jaar iets duurder te maken, dan blijven de marches hetzelfde.
Het is idd een prachtige opzet, energie moet je zuinig mee omgaan, milieu enzo, dus maak je het duurder en noem je dat milieu, en als bedrijf ben je zo bewogen en begaan met het milieu dat je tips en truuks voor energiebesparing geeft.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef Sjechov het volgende:
Ze compenseren zichzelf door het elk jaar iets duurder te maken, dan blijven de marches hetzelfde.
onder het mom van 'ecostroom' kunnen ze die 10% inderdaad wel compenserenquote:Op maandag 14 mei 2007 14:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Daar zou wel eens iets in kunnen zitten.
Je kan je "dood" sparen aan energie, maar je betaald altijd
- de vastrecht, zgn, voor de meters (van dat geld kun je er 10 kopen)
- de transportkosten
- administratiekosten
En "onze" overheden profiteren ook mee:
- precariorechten (doorberekend door de gemeente en geincasseerd door het energie bedrijf)
- de "milieu" heffingen
Dus daar kan je helemaal niets op besparen
Stel nu dat iedereen gemiddeld 10% minder gaat gebruiken, dalen de variabele kosten dan ook met 10%![]()
![]()
![]()
dit dusquote:Op maandag 14 mei 2007 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is idd een prachtige opzet, energie moet je zuinig mee omgaan, milieu enzo, dus maak je het duurder en noem je dat milieu, en als bedrijf ben je zo bewogen en begaan met het milieu dat je tips en truuks voor energiebesparing geeft.
Het gaat immers niet om omzet (zoals TS schijnt te denken) maar om marge.
Waarom zou je veel energie verkopen en een prijzenslag aangaan als je op deze manier politiek correct je prijzen hoog kan houden.
dat is ook mooi ja elk jaar zijn we minder gaan verbruiken en meer voorschot gaan betalenquote:Op maandag 14 mei 2007 14:42 schreef Sjechov het volgende:
Het is heel simpel.
Ik betaal hier een X bedrag aan de Nuon (voorschot).
Volgens hen verbruik ik dat gemiddeld.
Nu hebben wij hier heel zuinig geleefd (ook door de warme winter).
Krijg we iets meer dan een maand voorschot terug.
Nu verwacht je dan dat er niet veel gebeurt met je voorschot.
Maar nee, er komt 10 euro bij, reden: verhoging kosten electra en gas (en het transport ervan).
Je wordt genaaid waar je bij staat.
Het gas kost op zich geen ruk.
Electra ook niet.
Maar dat transport ervan.
Arghh
quote:Op maandag 14 mei 2007 14:42 schreef Sjechov het volgende:
Het is heel simpel.
Ik betaal hier een X bedrag aan de Nuon (voorschot).
Volgens hen verbruik ik dat gemiddeld.
Nu hebben wij hier heel zuinig geleefd (ook door de warme winter).
Krijg we iets meer dan een maand voorschot terug.
Nu verwacht je dan dat er niet veel gebeurt met je voorschot.
Maar nee, er komt 10 euro bij, reden: verhoging kosten electra en gas (en het transport ervan).
Je wordt genaaid waar je bij staat.
Het gas kost op zich geen ruk.
Electra ook niet.
Maar dat transport ervan.
Arghh
maar die verhoogt zijn tarieven niet dat is altijd vast.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
![]()
Waarom zien mensen nou niet dat de overheid de prijs grotendeels bepaalt.
En wat ga je met deze wijze informatie doen?quote:Op maandag 14 mei 2007 17:59 schreef boyv het volgende:
dan weten we dat
niks, ik wist het alquote:Op maandag 14 mei 2007 18:18 schreef Sjechov het volgende:
[..]
En wat ga je met deze wijze informatie doen?
Ik neem het voor kennisgeving aan.quote:
gewoon kapitalisme dusquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:01 schreef CarloZ_ het volgende:
Zoek maar eens op 'Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen' daar is je antwoord...
Mijn mening zelf is dat naast het feit dat ze iets goeds bijdragen aan de omgeving, het natuurlijk ook een stukje imago is waaraan ze willen werken.
Alle bedrijven hebben negatieve kanten, door de positieve kanten te tonen willen ze de 'donkere' kanten verbergen.
Klink misschien dubbel, maar zeg nou zelf, kijk eens kritisch om je heen... Alles is toch zo hypocriet als de pest? Bijna bij alle goede iniatieven zitten wel weer heel vaak zeer dubbelzinnige belangen achter.
Omdat het voor bedrijven ook een dure aangelegenheid wordt als mensen meer gaan gebruiken. Ze moeten niet alleen meer gas en olie ed inkopen maar ze moeten ook investeren in bv schone energie vanwege maatschappelijke druk en dat kost geld, en als mensen nou allemaal gaan besparen hoeven ze minder windmolentjes en zonnepaneeltjes neer te zettenquote:Op maandag 14 mei 2007 14:06 schreef pberends het volgende:
Vraagstelling: Waarom zouden energiemaatschappijen aan energiebesparing gaan doen?
Grappig is dat ze af en toe wel reclame voor zichzelf maken over dat ze aan energiebesparing doen, en klanten enzo voorlichten.
Maar feit is dat Nuon, Essent, Oxxio, enzovoorts, eigenlijk private bedrijven zijn. Hoe meer gas en elektriciteit er verkocht wordt, hoe meer omzet en winst.
Waarom zouden deze bedrijven dan aan energiebesparing gaan doen, wat eigenlijk heel belangrijk is. Ik vraag me dat echt af, gaan ze werkelijk zo ver om zichzelf in de eigen voet te schieten?
Ik vertrouw dit zaakje totaal niet.
Nee, in tegenstelling tot cola is electriciteit noodzakelijk. Mensen kunnen niet van electriciteit afstappen. Waarschijnlijk geloven ze zelf ook niet dat mensen massaal gaan bezuinigen. Dus kan het mooi gebruikt worden voor promotie doeleinden.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Energiebedrijven hebben ook de verantwoordelijke taak om naar de toekomst te kijken. Daarnaast behouden ze hun klanten als ze de klanten helpen om minder energie te verbruiken en dus goedkoper uit te zijn, anders stappen ze over..quote:Op maandag 14 mei 2007 14:06 schreef pberends het volgende:
Vraagstelling: Waarom zouden energiemaatschappijen aan energiebesparing gaan doen?
Grappig is dat ze af en toe wel reclame voor zichzelf maken over dat ze aan energiebesparing doen, en klanten enzo voorlichten.
Maar feit is dat Nuon, Essent, Oxxio, enzovoorts, eigenlijk private bedrijven zijn. Hoe meer gas en elektriciteit er verkocht wordt, hoe meer omzet en winst.
Waarom zouden deze bedrijven dan aan energiebesparing gaan doen, wat eigenlijk heel belangrijk is. Ik vraag me dat echt af, gaan ze werkelijk zo ver om zichzelf in de eigen voet te schieten?
Ik vertrouw dit zaakje totaal niet.
Waarom zouden ze? Ze kunnen het beter voor een goede prijs proberen te verkopen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:15 schreef Timmehhh het volgende:
Heb eigenlijk liever dat ze keihard op de prijs gaan concurreren. In plaast van de vage zaken waar ze nu op concurreren zoals energiebesparing groene stroom en nog meer van die marketingonzin.
Zolang ze in overheidshanden zijn is het inderdaad niet interessant om te concurreren met prijs. Bovendien verkoopt, door de mileuhisterie, groene stroom beter dan goedkope stroom denk ik.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:17 schreef du_ke het volgende:
Waarom zouden ze? Ze kunnen het beter voor een goede prijs proberen te verkopen.
Er zijn al een aantal jaren energiemaatschappijen die niets meer met de overheid te maken hebben maar ook die concurreren niet serieus op prijs.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zolang ze in overheidshanden zijn is het inderdaad niet interessant om te concurreren met prijs. Bovendien verkoopt, door de mileuhisterie, groene stroom beter dan goedkope stroom denk ik.
Omdat deze in eerste instantie is gecreëerd door overheidssubsidies.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:08 schreef sneakypete het volgende:
Het antwoord is enorm eenvoudig: er is vraag naar.
Dat misschien niet, maar een beetje cafebaas laat z'n klanten niet dronken in de auto naar huis rijden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:41 schreef qonmann het volgende:
Eens met TS..is mij ook onduidelijk, krijgen ze geld van de Overheid ofzo om dit te doen ?
Een Cafébaas gaat toch ook niet tegen zijn klanten zeggen dat 2 pilsjes wel genoeg zijn ?
Er zijn wel energiebedrijven die menen te concurreren op de prijs, echter valt er weinig te concurreren gezien de hoge vaste kosten, en zijn mensen huiverig voor een overstap.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn al een aantal jaren energiemaatschappijen die niets meer met de overheid te maken hebben maar ook die concurreren niet serieus op prijs.
Dat lijkt me dus geen erg goed excuus.
Tilburg verkoopt Essentquote:Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nuon en Essent zijn volledig in handen van gemeenten en provincieën, niets privaat aan dus. Oxxio is wel onderdeel van een privaat bedrijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |