Energiebedrijven hebben ook de verantwoordelijke taak om naar de toekomst te kijken. Daarnaast behouden ze hun klanten als ze de klanten helpen om minder energie te verbruiken en dus goedkoper uit te zijn, anders stappen ze over..quote:Op maandag 14 mei 2007 14:06 schreef pberends het volgende:
Vraagstelling: Waarom zouden energiemaatschappijen aan energiebesparing gaan doen?
Grappig is dat ze af en toe wel reclame voor zichzelf maken over dat ze aan energiebesparing doen, en klanten enzo voorlichten.
Maar feit is dat Nuon, Essent, Oxxio, enzovoorts, eigenlijk private bedrijven zijn. Hoe meer gas en elektriciteit er verkocht wordt, hoe meer omzet en winst.
Waarom zouden deze bedrijven dan aan energiebesparing gaan doen, wat eigenlijk heel belangrijk is. Ik vraag me dat echt af, gaan ze werkelijk zo ver om zichzelf in de eigen voet te schieten?
Ik vertrouw dit zaakje totaal niet.
Waarom zouden ze? Ze kunnen het beter voor een goede prijs proberen te verkopen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:15 schreef Timmehhh het volgende:
Heb eigenlijk liever dat ze keihard op de prijs gaan concurreren. In plaast van de vage zaken waar ze nu op concurreren zoals energiebesparing groene stroom en nog meer van die marketingonzin.
Zolang ze in overheidshanden zijn is het inderdaad niet interessant om te concurreren met prijs. Bovendien verkoopt, door de mileuhisterie, groene stroom beter dan goedkope stroom denk ik.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:17 schreef du_ke het volgende:
Waarom zouden ze? Ze kunnen het beter voor een goede prijs proberen te verkopen.
Er zijn al een aantal jaren energiemaatschappijen die niets meer met de overheid te maken hebben maar ook die concurreren niet serieus op prijs.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zolang ze in overheidshanden zijn is het inderdaad niet interessant om te concurreren met prijs. Bovendien verkoopt, door de mileuhisterie, groene stroom beter dan goedkope stroom denk ik.
Omdat deze in eerste instantie is gecreëerd door overheidssubsidies.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:08 schreef sneakypete het volgende:
Het antwoord is enorm eenvoudig: er is vraag naar.
Dat misschien niet, maar een beetje cafebaas laat z'n klanten niet dronken in de auto naar huis rijden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:41 schreef qonmann het volgende:
Eens met TS..is mij ook onduidelijk, krijgen ze geld van de Overheid ofzo om dit te doen ?
Een Cafébaas gaat toch ook niet tegen zijn klanten zeggen dat 2 pilsjes wel genoeg zijn ?
Er zijn wel energiebedrijven die menen te concurreren op de prijs, echter valt er weinig te concurreren gezien de hoge vaste kosten, en zijn mensen huiverig voor een overstap.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn al een aantal jaren energiemaatschappijen die niets meer met de overheid te maken hebben maar ook die concurreren niet serieus op prijs.
Dat lijkt me dus geen erg goed excuus.
Tilburg verkoopt Essentquote:Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nuon en Essent zijn volledig in handen van gemeenten en provincieën, niets privaat aan dus. Oxxio is wel onderdeel van een privaat bedrijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |