quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:34 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Leg hem even uit, ik snap hem nog steeds niet![]()
Oh okquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:41 schreef BottleKid het volgende:
[..]
Eerste profwedstrijd van Nederland, Alkmaar-Venlo.
Mooie vlag, jammer van dat vieze ding dat er bovenop drijftquote:Op vrijdag 21 september 2007 19:57 schreef Klingon het volgende:
Zal vast wel eerder voorbij zijn gekomen:
[afbeelding]
Doelden ze met dat doek niet op zich zelf? Aan het "mega"-doek in het midden te zien hebben zij wel degelijk historie. Als we de afgelopen week bekijken, hebben ze absoluut geen toekomst.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:43 schreef Roi het volgende:
[..]
"Wat nou geen historie, je zal maar geen toekomst hebben!"
Ik vindt hem leuk.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:59 schreef 9christensen het volgende:
Sfeeractie Twente-getafe
http://media.putfile.com/Sfeeractie-FC-Twente---Getafe
quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:13 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Europa en trainer ok. Maar wat slaat doelpunt en fans op?
Precies wat MaxPower zegt.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:13 schreef MaxPower het volgende:
Doelpunt zal wel met vorig seizoen te maken hebben.![]()
Fans met de lege Arena van donderdag?
gelukkig maarquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:16 schreef DarkShine het volgende:
Twente is dan wel de enige club in Nederland waar het YNWA massaal gezongen word...
Ik vind dat "Hey, Twente Enschede" op de melodie van "Hey, Wir wollen die Eisbären sehen" ook wel aardig. Simpel maar is toch weer eens wat anders dan het gebruikelijke jalalalalala _insert clubnaam_quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:15 schreef BottleKid het volgende:
Ik vind het "Enschede is onze stad"-lied grandioos. Klinkt echt super indrukwekkend als dat massaal gezongen wordt (zoals bijvoorbeeld laatste 10 minuten bij Twente-PSV dit seizoen).
...
Mooiquote:Op maandag 8 oktober 2007 14:43 schreef w00h00 het volgende:
Danny Blind geroerd door prachtige tifo-actie
Tring tring. Danny Blind aan de lijn. ,,Ik heb het zondag diverse malen geprobeerd, maar het is me niet gelukt om de Ajax-supporters persoonlijk te bedanken voor de geweldige actie met het prachtige doek. Ik kreeg er werkelijk kippenvel van. Echt fantastisch, ik was geraakt en geroerd.” Het prachtige doek is gemaakt door Vak 410 in samenwerking met het sfeerteam. Blind vertelt dat hij graag voor de wedstrijd of tijdens de rust de Ajax-fans persoonlijk had willen begroeten en bedanken. Maar dat leek het Ajax-icoon niet gepast. Blind: ,,Uiteindelijk heb ik geprobeerd om na de wedstrijd naar het vak te komen of de bussen te bereiken. Helaas waren de Ajax-supporters vrij snel vertrokken.”
,,Op deze manier wil ik toch nog iedereen bereiken die indrukwekkende groet van de Ajax-fans hebben mogelijk gemaakt,” aldus de ‘echte Ajacied’.
quote:Enschede hervat vuurwerkshows
ENSCHEDE - Voor het eerst sinds de vuurwerkramp van 13 mei 2000 heeft de gemeente Enschede weer toestemming gegeven voor een vuurwerkshow. Het evenement heeft plaats op zondagavond 21 oktober in het Volkspark ter afsluiting van de kermis, zo maakte de gemeente woensdag bekend.
afbeelding vergroten FOTO ANP
Uit piėteit met de slachtoffers van de vuurwerkramp besloot het stadsbestuur kort na de ramp jarenlang geen vergunning af te geven voor evenementenvuurwerk. De maatregel gold niet voor het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling.
(ANP)
Nou, vooruit dan maar.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:48 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Wat is dit topic dood zeg :|
Geen foto's van FC Groningen - Twente, 'tifokraker'?
dialect...................quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:29 schreef De_Ananas het volgende:
MOet het niet ''Niks anders'' zijn?!
NEE !!1111111quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:29 schreef De_Ananas het volgende:
MOet het niet ''Niks anders'' zijn?!
Zes weken. En dat vind ik best een nette tijd voor het verven van een doek van die grootte.quote:Op maandag 12 november 2007 14:28 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
dat ze hier maanden mee bezig zijn geweest![]()
Dan laat ik je nog even iets langer lachen:quote:Op maandag 12 november 2007 15:52 schreef Panic_A het volgende:
Bij Fnoord hebben ze niet zoveel verstand van het ultra wereldje zo te zien. Overal denken ze dat ze één van de grootste doeken ooit in Europa hebben gemaakt, dat ultra-spandoek bij hun is even lachwekkend.
Ze hebben het daar wel erg hoog in de bolquote:FSV en TIFO danken u allen
maandag 12-11-2007
FSV
De TIFO actie van gisteren was de grootste en mooiste ooit in Nederland vertoond.
Het bestuur van de FSV en het Tifo-team bedanken alle vrijwilligers voor hun inzet en de aanwezige supporters voor hun medewerking.
Hierdoor is deze actie een geweldig succes geworden.
Nogmaals onze dank,
FSV/Tifo.
Bron: http://www.feyenoordnet.nl/index.php?pageID=2&messageID=12720
quote:Op maandag 12 november 2007 18:52 schreef Grunner het volgende:
[..]
Dan laat ik je nog even iets langer lachen:
[..]
Ze hebben het daar wel erg hoog in de bol![]()
Ohnee daar heb 410 toch alleen patent op?quote:Op maandag 12 november 2007 20:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Inderdaad slecht dat de actie alweer bekend was van ze. Zoals ik al zei, een aardige actie. Maar de mooiste grootste?
410 zijn ULTRAS F-SIDE hooligans.quote:Op maandag 12 november 2007 20:50 schreef Staanplaats het volgende:
Bestaat de F-side dan nog?
Al hoewel ik die 5 jaar idd wat overdreven vind, moet die psv fan site wel even de feiten goed zetten.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:15 schreef BottleKid het volgende:
Bij opkomst in de tweede helft nog een doek: "WILLEM II WEES REEEL: 5 JAAR IS TE VEEL!!!"
Voor het bijhorende verhaal, klik hier.
Daarintegen kreeg Willem II gewoon een dikke vette boete. Maar om zo'n spandoek een tifo actie te noemen... Dat kan AZ zelfs nog beterquote:We gaan even wat verder terug in de tijd… Een jaar daarvoor in 2005 behaalde Willem II de finale van het bekertoernooi. Direct daarna klommen tientallen Willem II supporters, via de grachten rondom het stadion, het veld op om de overwinning te vieren. De wedstrijd was net afgelopen en de eerste supporters betraden het speelveld. De spelers werden opgezocht en daarna werd er nog verzameld voor het bezoekersvak met Ajax supporters om daar – lichtelijk provocerend (zie foto’s) - de overwinning verder te vieren. Er werden NUL stadionverboden uitgedeeld.
De mooiste?quote:Op maandag 12 november 2007 18:52 schreef Grunner het volgende:
[..]
Dan laat ik je nog even iets langer lachen:
[..]
Ze hebben het daar wel erg hoog in de bol![]()
Het hoeft toch niet meteen een tifo-actie te zijn?quote:Op maandag 12 november 2007 22:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Al hoewel ik die 5 jaar idd wat overdreven vind, moet die psv fan site wel even de feiten goed zetten.
[..]
Daarintegen kreeg Willem II gewoon een dikke vette boete. Maar om zo'n spandoek een tifo actie te noemen... Dat kan AZ zelfs nog beter
5 jaar is idd best veel. Maar dit is toch het Nederlandse TIFO-scene #11 topic, niet het "post hier foto's van elk spandoek wat je ooit heb zien hangen in het stadion" topic. Want dat zou me een slecht topic wordenquote:Op dinsdag 13 november 2007 16:54 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Het hoeft toch niet meteen een tifo-actie te zijn?
Verder is het natuurlijk belachelijk dat die twee psv-supporters een sv van 5 jaar krijgen terwijl die jongens van W2 helemaal niets kregen. Ik snap de woede bij de psv-fans wel.
Lekkere wijven ook hoor.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Protestdoeken, ludieke doeken, etc. kunnen best in dit topic gepost worden wat mij betreft.
Inderdaad wel vaker gezien, vorig seizoen nog tijdens Ajax - Feyenoord was er een groot spandoek met een schip.quote:Op maandag 12 november 2007 19:08 schreef Urquhart het volgende:
Die tifo van Feyenoord zag er best leuk uit. Maar toen ik in Feyernoord TV hoorde over een tifo die zo groot en mooi was dat het nog nooit in Nederland was vertoond, dan viel het toch wel behoorlijk tegen
En op zuid nog een doek met "Amsterdam: No bullshit".quote:Op woensdag 14 november 2007 19:02 schreef RayMania het volgende:
[..]
Inderdaad wel vaker gezien, vorig seizoen nog tijdens Ajax - Feyenoord was er een groot spandoek met een schip.
over of het de de mooiste actie is kun je discussieren, maar volgens mij heb ik nog nooit een doek gezien dat groter isquote:Op woensdag 14 november 2007 19:02 schreef RayMania het volgende:
[..]
Inderdaad wel vaker gezien, vorig seizoen nog tijdens Ajax - Feyenoord was er een groot spandoek met een schip.
Aangezien er bij Ajax meer stoeltjes bezet zijn is de actie in de Arena dus groter geweest.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:58 schreef RayMania het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hier die van Ajax. Had in m'n herinnering het gevoel dat het groter was, maar valt dus eigenlijk wel mee, in vergelijking met Feyenoord.
oh, het ligt aan de buffervakkenquote:Op woensdag 14 november 2007 22:12 schreef Silenus het volgende:
[..]
Aangezien er bij Ajax meer stoeltjes bezet zijn is de actie in de Arena dus groter geweest.
End of discussion!![]()
PSV - Willem II beker finale kwam de vlag van Willem II dicht in de buurtquote:Op woensdag 14 november 2007 20:41 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
over of het de de mooiste actie is kun je discussieren, maar volgens mij heb ik nog nooit een doek gezien dat groter is
verder deed vrijwel de hele Kuip mee, grotere actie kan dus niet
Ook voor het laatst (zoals DRD al zei):quote:Op donderdag 15 november 2007 11:33 schreef Grunner het volgende:
Uit eigen kracht voortgebracht. Ze zijn er blijkbaar erg content mee dat ze voor het eerst een zelf gemaakt doek laten zien![]()
quote:Het TIFO team van de FSV en Feyenoord heeft na de geslaagde actie van afgelopen zondag alle nog komende acties voorlopig stopgezet.
Het TIFO-Team van de Feyenoord Supportersvereniging (FSV) is in 1998 begonnen om de (visuele) sfeer in De Kuip terug te brengen en later kreeg het TIFO-Team ook steun van Feyenoord.
Achter de schermen liep het niet altijd even soepel, maar mede door de steun van de supporters op de tribunes zijn er toch mooie acties geweest. Van rookpotten tot vlaggen en van snippers tot choreografiėn met gekleurde vellen, zijn er vele sfeeracties voorbijgekomen.
De actie tegen Ajax van afgelopen zondag was de grootste tot op heden, het spandoek had de gigantische afmeting van 100 x 15 meter, en er zijn louter positieve geluiden te horen geweest. Dit zou dus perspectief bieden om door te gaan met mooie sfeeracties. Maar dit is helaas niet zo.
De directe aanleiding hiervoor is een slepend meningsverschil tussen de FSV, het TIFO-Team en supporters in het algemeen met de directie van Feyenoord over het in het huidige seizoen nieuw ingevoerde 'pro eigen club' beleid en met name over de TIFO activiteiten en spandoeken rondom de thuiswedstrijden in de Kuip.
Tegen Heerenveen werd er recentelijk al een ludiek spandoek verwijderd, met een bulldog en Heerenveen-trainer Gert-Jan Verbeek in de hoofdrol. Maar voor de wedstrijd tegen Ajax werd ook duidelijk dat een spandoek met Bokito en een wegfietsend skelet met een strohoed op (een symbool van het sfeervak van Ajax) niet opgehangen kon worden. Dit spandoek mocht niet in het stadion worden opgehangen, want dit kon wel eens kwetsend overkomen bij de tegenstander en komt de positieve uitstraling van de club niet ten goede(!!!).
In een niet zo ver verleden (2002) werd in een door Feyenoord, in samenwerking met Gemeente Rotterdam, Openbaar Ministerie, Centrum Informatie en Documentatie Israėl, Politie Rotterdam Rijnmond, Feyenoord Supportersvereniging, Rotterdamse Anti Discriminatie Actie Raad, Tweede Kamer Fractie Pvda, P. van Heemst, Tweede Kamer Fractie SP, B. Smit opgestelde Tolerantiegrenzen Spreekkoren (waar wij uitingen op spandoeken onder scharen), welke volgens de KNVB als voorbeeld zouden moeten dienen voor įlle clubs, een belangrijke afsluiter gezet:
"Maar eventuele maatregelen dienen zich alleen te richten op extremiteiten en moeten er niet op gericht zijn supporters monddood te maken."
Helaas moeten we nu concluderen dat men (lees: directie Feyenoord) ludiek verwart met provoceren of beledigen.
Wanneer de club haar eigen afspraken niet na wenst te komen heeft het voor de supporters geen zin meer en willen de leden van het TIFO-Team niet gebruikt worden door de club om de sier te kunnen maken naar derden en geen enkele vrijheid te hebben.
De FSV heeft de directie voor een gesprek tussen beide partijen uitgenodigd.
Nee hoor, was een reactie op het bommen op Rotterdam-doek van de kleuterklas vak410, boven de tekst was de skyline van Rotterdam afgebeeld.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:33 schreef Grunner het volgende:
Uit eigen kracht voortgebracht. Ze zijn er blijkbaar erg content mee dat ze voor het eerst een zelf gemaakt doek laten zien![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |