Nou, dan ken je je klassiekers zeg, tis ook zo'n onbekend "plaatje"quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:05 schreef MaxPower het volgende:
Ja, ze wisten niet dat het van Samp was, het plaatje lag al een tijdje bij hun in het hok ofzo.
Klopt, maar is toch heel raar dat de poppetjes bijna identiek zijn enzo. Ontwerp van Samp is trouwens nooit als actie gebruik oid.,quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:05 schreef MaxPower het volgende:
Ja, ze wisten niet dat het van Samp was, het plaatje lag al een tijdje bij hun in het hok ofzo.
Voor zo ver ik even uit m'n hoofd weet niet nee, maar deze tekenign is wel gebruikt op divers materiaal van ze en wordt ook op diverse club sites als logo etc. gevoerd. Kortom, hele domme actie dit.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:11 schreef Apfel. het volgende:
Klopt, maar is toch heel raar dat de poppetjes bijna identiek zijn enzo. Ontwerp van Samp is trouwens nooit als actie gebruik oid.,
Pff sommige dingen uit dat wereldje zal ik nooit begrijpen... Het gaat er toch om hoe mooi iets eruit ziet... Niet hoe moeilijk het was om te maken? What's next? Papiermacheen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:06 schreef MaxPower het volgende:
hogere moeilijkheidsgraad/makkelijker bij verslepen
Papiermacheen is niet makkelijk, kijk maar eens goed rond met carnaval!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:10 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Pff sommige dingen uit dat wereldje zal ik nooit begrijpen... Het gaat er toch om hoe mooi iets eruit ziet... Niet hoe moeilijk het was om te maken? What's next? Papiermacheen?
Mischien iets voor jou dan.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:56 schreef TerroRobbie het volgende:
Dan heb je echt tijd te veel.
Nee daarom juist... Volgende week schijnt vak410 het thuisseizoen te openen met een combinatie van Papiermache en origami -nog nooit vertoond in de wereld op tifogebied-, het ziet er ook niet uit... maar het was wel vet moeilijk om te maken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:12 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Papiermacheen is niet makkelijk, kijk maar eens goed rond met carnaval!
Ik vind een aaneengesloten doek mooier.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:12 schreef MaxPower het volgende:
Het ziet er toch mooi uit?
Een kabouterkop van papiermacheen en allemaal een hoedje van papier op de kop om het vak rood/wit te kleuren zeker.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:14 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nee daarom juist... Volgende week schijnt vak410 het thuisseizoen te openen met een combinatie van Papiermache en origami -nog nooit vertoond in de wereld op tifogebied-, het ziet er ook niet uit... maar het was wel vet moeilijk om te maken.![]()
Waar heb je dat vandaan? Verder wel jammer dat het niet origineel is inderdaad. Wat mij betreft niet echt boeiend trouwens, het was een mooi doek.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:05 schreef MaxPower het volgende:
Mwa, als Sampdoria jullie houtskooldoekje zou kopieren zou je het dan ook niet boeiend vinden?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:28 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Wat mij betreft niet echt boeiend trouwens, het was een mooi doek.
Nee. Ik zit ook niet in die tifoscene ofzo maar vind die acties vaak mooi.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:32 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Mwa, als Sampdoria jullie houtskooldoekje zou kopieren zou je het dan ook niet boeiend vinden?
Onderste is idd van zuid2 (mensen van o.a. vak428)..quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:45 schreef MaxPower het volgende:
Die onderste is dus niet van 410? Wat is STM CRW?
verdient, hoop ik?quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:36 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Doekie dat op zuid voor Wesley hing was ook mooi:
"Een Ajacied als jij, verdiend een koninklijk afscheid"
Vorig jaar ook al lekkere doeken met Hunting season, Cruijff, Davids etceteraquote:Op maandag 27 augustus 2007 10:48 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Onderste is idd van zuid2 (mensen van o.a. vak428)..
er sttaat "STH CRW"
South Crew.
Is volgens mij niet echt een naam van een groep hoor binnen Ajax. Althans, ze spuiten wel veel (helpen ons ook bij sommige doeken, al moet ik zeggen dat t vorig jaar meer was dan nu. Maar dat is alleen maar goede ontwikkeling voor ons), maar is niet een organisatie ala 410 zeg maar.
Hoe vaak gaan deze nog langs komen?quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:46 schreef leolinedance het volgende:
[afbeelding]
Maar dit was toch wel de mooiste van de laatste tijd:
[afbeelding]
![]()
Goed voor ze dat T en X nu bij elkaar zitten, ik vind alleen het font van het Lighttown Madness doek niet echt vet.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:30 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hoe vaak gaan deze nog langs komen?
Tot PSV weer een nieuwe Tifo heeft gemaakt halverwege het seizoenquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:30 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hoe vaak gaan deze nog langs komen?
Die hebben ze dus van het weekend gehad (snap dan helemaal niet waarom die twee oude weer langskwamen). Veel mooie acties in de eerste twee weekenden (Groningen ook nog niet langs zien komen hier)quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:36 schreef Luco het volgende:
[..]
Tot PSV weer een nieuwe Tifo heeft gemaakt halverwege het seizoen
Zijn ze sinds woensdagnacht non-stop aan bezig geweest!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:45 schreef MaxPower het volgende:
Jezus dat doek is wel briljant gespoten, check die stylo
Die kansloosheid van de club AZ wordt met de week erger.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:32 schreef Sethje het volgende:
En de beruchte West Kaas Maffia laat weer van zich horen
[afbeelding]
Dat zeg ik nu al zolang dat ze me in het AZ topic al niet mee graag zienquote:Op maandag 3 september 2007 15:24 schreef Blawh het volgende:
[..]
Die kansloosheid van de club AZ wordt met de week erger.
't statement snap je niet?quote:Op maandag 3 september 2007 15:21 schreef Paran0id het volgende:
Leuk doek, maar ik snap het statement niet helemaal?
quote:Op maandag 3 september 2007 15:25 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat zeg ik nu al zolang dat ze me in het AZ topic al niet mee graag zien
Ajacieden willen meer echte voetballiefhebbers in het bestuur. Nu zitten er te veel korfbalkerels enzo.quote:Op maandag 3 september 2007 15:21 schreef Paran0id het volgende:
Leuk doek, maar ik snap het statement niet helemaal?
quote:Op maandag 3 september 2007 15:53 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ajacieden willen meer echte voetballiefhebbers in het bestuur. Nu zitten er te veel korfbalkerels enzo.
misschien hadden die supporters dan wat harder moeten protesteren toen Ajax naar de beurs ging, want commercieler kan niet.quote:Op maandag 3 september 2007 16:15 schreef Apfel. het volgende:
[..]
![]()
't gaat om het hele voetbal tegenwoordig. De commercie krijgt een steeds grotere rol in de sport, de supporters worden zo langzamerhand op een zijspoor gezet, die zijn niet meer belangrijk. Het draait allemaal teveel om geld, ipv trots, clubgevoel en ga zo maar door. Kijk naar wat voor sponsorcontracten clubs / spelers krijgen. De trots is weg bij voetballers en bestuursleden. Kijk naar Salzburg, wat tijd geleden is overgenomen door Red Bull. De clubnaam, clubkleuren, stadion etc zijn allemaal veranderd.
Deze doeken zijn toch al eens eerder getoond op 410 of ben ik fout?quote:Op maandag 3 september 2007 14:45 schreef Apfel. het volgende:
Spreekt voor zich denk ik:
[afbeelding]
het ontwerp van die bal enzo bestaat al n tijdje (stickers, bandieris e.d.) Maar op dit formaat nog niet gebruikt.quote:Op maandag 3 september 2007 16:58 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Deze doeken zijn toch al eens eerder getoond op 410 of ben ik fout?
Maar Tifo vind ik ook juist iets van het "moderne" voetbal. Vroeger was het gewoon lekker roepen en zingen, terwijl die gelikte acties in mijn ogen ook vrij commercieel zijn. Bij mij bekruipt een erg dubbel gevoel als juist een Tifogroep zo'n spandoek laat zien.quote:Op maandag 3 september 2007 16:15 schreef Apfel. het volgende:
[..]
![]()
't gaat om het hele voetbal tegenwoordig. De commercie krijgt een steeds grotere rol in de sport, de supporters worden zo langzamerhand op een zijspoor gezet, die zijn niet meer belangrijk. Het draait allemaal teveel om geld, ipv trots, clubgevoel en ga zo maar door. Kijk naar wat voor sponsorcontracten clubs / spelers krijgen. De trots is weg bij voetballers en bestuursleden. Kijk naar Salzburg, wat tijd geleden is overgenomen door Red Bull. De clubnaam, clubkleuren, stadion etc zijn allemaal veranderd.
Ik denk dat jij t "moderne voetbal" anders intepreteert dan ons.quote:Op maandag 3 september 2007 18:12 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Maar Tifo vind ik ook juist iets van het "moderne" voetbal. Vroeger was het gewoon lekker roepen en zingen, terwijl die gelikte acties in mijn ogen ook vrij commercieel zijn. Bij mij bekruipt een erg dubbel gevoel als juist een Tifogroep zo'n spandoek laat zien.
ach.. objectief gezien ben je toch eigenlijk fan van een bedrijf als je een club supportert. Alles in het voetbal is ondergeschikt geraakt aan het geld. Niet alleen in het voetbal overigens. De hele maatschappijquote:Op maandag 3 september 2007 16:15 schreef Apfel. het volgende:
[..]
![]()
Modern voetbal is voor mij commercie, gestuurde lotingen, beursgangen, gemaakte sfeer, absurde transfersommen, 3e shirts, overnames door buitenlandse investeerders, de gekte op 31/08 iedere keer, 4 clubs uit ieder land en ook tifo hoort er voor mij bij. Op zich heeft het voor en nadelen (veel voetbal op tv vind ik bijvoorbeeld wel leuk, terwijl die enorme geldbedragen me erg tegenstaan), maar ik vind het vreemd als een van de exponenten van het "moderne" voetbal terug wil naar vroeger. Vroeger, wat waarschijnlijk amper iemand van die tifo-groep heeft meegemaakt. Vandaar dat ik me ook erg kan vinden in de opmerking van Rubbereend, zodra een van de "moderne" facceten positief is voor de club hoor je zelden iets. Een voorbeeld is Man United. Veel commentaar toen de Glazers kwamen, maar toen er successen kwamen (de titel van vorig jaar) en er flink wat geld werd geïnvesteerd hoorde je er niets meer van. Ik denk dus dat je dit soort acties alleen ziet als het even niet goed gaat met een club. Dan wordt het verleden weer verheerlijkt, terwijl je niets hoort als het goed gaat.quote:Op maandag 3 september 2007 18:20 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Ik denk dat jij t "moderne voetbal" anders intepreteert dan ons.
En TIFO is dus echt niet iets van het moderne voetbal, althans niet in Italie. In Nederland ligt dat natuurlijk geheel anders.quote:Op maandag 3 september 2007 18:20 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Ik denk dat jij t "moderne voetbal" anders intepreteert dan ons.
In italie heb je trouwens ook zo'n actie, veel clubs doen er aan mee
http://www.noalcalciomoderno.it
En komen nog steeds gewoon bij Man United (behalve die met het stadionverbod en zeldzame ware prinicpiële). Als je eens goed gaat kijken naar dat FC United is dat helemaal niet zo frisse club. Hoe arrogant die figuren zich bij Bury gedragen is kotsopwekkend. Zeer nare club. Als ze per se voor het amateurvoetbal wilde gaan zouden ze naar hun lokale amateurclubje moeten gaan kijken en niet zelf een club oprichten die veel, op dat niveau, goede spelers koopt (hoezo geen commercie) en zodoende de weg omhoog vindt. Ook hoe ze zich gedragen op Gigg Lane spreekt niet echt in het voordeel van de club. Hopelijk kan Bury het stadion terugkopen en die figuren eruit gooien. Laat ze maar zelf een stadion bouwen.quote:Op maandag 3 september 2007 20:18 schreef DarkShine het volgende:
Degene met het meeste commentaar komen dan ook niet meer bij Man. United maar hebben FC United of Manchester opgericht
Dat bedoel ik ook. Volgens mij was Twente 10 jaar geleden de eerste met tifo en overal in Nederland werd het overgenomen. Voor mij dus een exponent van het moderne voetbal, dat kopieergedrag. Net zoals je nu in zowat ieder stadion dezelfde liedjes hoort, soms met een kleine aanpassing in de tekst.quote:Op maandag 3 september 2007 20:41 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En TIFO is dus echt niet iets van het moderne voetbal, althans niet in Italie. In Nederland ligt dat natuurlijk geheel anders.
Tifo wordt in nederland heel anders gezien dan in andere landen. Als je bij ons denkt "tifo" denk je alleen doeken en vlaggen, terwijl dit niet zo is. Maar wat je zegt over "het begin van tifo in nl", 60 jaar geleden had je ook al spandoeken en bandieris (voor de twentenaren "dubbelhalters" ). Dus ja, wie is er begonnen? Het is gewoon een bepaalde beleving die is komen overwaaien, alleen intepreteren wij het alleen als grote spandoeken.quote:Op maandag 3 september 2007 20:53 schreef Barnet_Bee het volgende:
Dat bedoel ik ook. Volgens mij was Twente 10 jaar geleden de eerste met tifo en overal in Nederland werd het overgenomen. Voor mij dus een exponent van het moderne voetbal, dat kopieergedrag. Net zoals je nu in zowat ieder stadion dezelfde liedjes hoort, soms met een kleine aanpassing in de tekst.
Vind dat Barnet_Bee wel een punt heeft. Protestdoeken zoals zondag bij jullie, zijn er altijd al geweest, net als sfeeracties met sjaaltjes of vuurwerk.quote:Op maandag 3 september 2007 21:27 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Tifo wordt in nederland heel anders gezien dan in andere landen. Als je bij ons denkt "tifo" denk je alleen doeken en vlaggen, terwijl dit niet zo is. Maar wat je zegt over "het begin van tifo in nl", 60 jaar geleden had je ook al spandoeken en bandieris (voor de twentenaren "dubbelhalters" ). Dus ja, wie is er begonnen? Het is gewoon een bepaalde beleving die is komen overwaaien, alleen intepreteren wij het alleen als grote spandoeken.
Spijker op de kop. Al ben ik wel van mening dat die gesponsorde doeken eigenlijk niet kunnen. Een bestelling plaatsen bij een drukkerij kan iedereen, een goede en originele sfeeractie neerzetten kost tijd en moeite. Die zijn voor mij dan ook waardevoller dan een besteld doekje omhoog hijsen.quote:Op woensdag 5 september 2007 00:06 schreef DRD het volgende:
Vooral je club blijven ondersteunen met acties waarvan jij denkt dat ze de boodschap begrijpen en beter gaan spelen, want dat is (voor mij) toch de reden waarom je het doet.
Er zijn maar enkele groepen in Nederland die zich voor dat soort commerciele shit niet lenen en zelfs invloed kunnen uitoefenen op de club. Die groepen kan je op één hand tellen. Maar veruit de meeste groepen tillen inderdaad net zo graag een doek met een sponsor omhoogquote:Op maandag 3 september 2007 18:12 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Maar Tifo vind ik ook juist iets van het "moderne" voetbal. Vroeger was het gewoon lekker roepen en zingen, terwijl die gelikte acties in mijn ogen ook vrij commercieel zijn. Bij mij bekruipt een erg dubbel gevoel als juist een Tifogroep zo'n spandoek laat zien.
Even advocaat van de duivel spelenquote:Op woensdag 5 september 2007 21:07 schreef Grunner het volgende:
[..]
Er zijn maar enkele groepen in Nederland die zich voor dat soort commerciele shit niet lenen en zelfs invloed kunnen uitoefenen op de club. Die groepen kan je op één hand tellen. Maar veruit de meeste groepen tillen inderdaad net zo graag een doek met een sponsor omhoog![]()
Oh, ik kom dan wel uit Groningen, maar spreek niet namens GF hoor. Al is dat wel één van de groepen waar ik op doelde inderdaad.quote:Op donderdag 6 september 2007 00:26 schreef DRD het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen, maar dat is makkelijk om te zeggen, als onderdeel van een Supportersvereniging en zo al gegarandeerd van 3300 euro per jaar.....
Wel mooie nieuwe website trouwens.
Ik snap hem!quote:Op maandag 3 september 2007 20:41 schreef vitessezuid113 het volgende:
[afbeelding]
1 van de doeken gister op Zuid , deze is met nog 1 andere in beslag genomen later.
Antwoord op het spandoek van hun dat er hing in de thuiswedstrijd tegen Roda JC dat ze zouden gaan vlammen.
Gekkiequote:Op maandag 3 september 2007 15:25 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat zeg ik nu al zolang dat ze me in het AZ topic al niet mee graag zien
De eerste wedstrijd in het Nederlands betaalde voetbal.quote:Op maandag 24 september 2007 09:45 schreef Sethje het volgende:
Waar sloeg dat affice van Alkmaar-Venlo op? Ik snap echt de bedoeling niet van kaas
quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:15 schreef rubbereend het volgende:
aha de grootste sponsor van de club wordt in het zonnetje gezet
Is de vlag van de Provincie Gelderland en niet van de gemeente Arnhem. Overhied = Overheid, dus indirect komt het geld daar toch vandaanquote:
Zelfde doek was tegen VVV ook al gebruikt trouwens.quote:Op maandag 24 september 2007 09:45 schreef Sethje het volgende:
Waar sloeg dat affice van Alkmaar-Venlo op? Ik snap echt de bedoeling niet van kaas
ja daarom... dit doek + de tekstdoeken die al nergens op sloegen... Heb nog nergens een reactie van de west kaas mafia kunnen vinden.....quote:Op maandag 24 september 2007 15:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Zelfde doek was tegen VVV ook al gebruikt trouwens.
Tsja, AZ...quote:Op maandag 24 september 2007 15:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Toch grappig dat ze bij az weer voor wat anti Ajaxdoekjes hebben gekozen ipv pro-az doekjes.
Wat nou geen historie? Je zal maar geen toekomst hebben!![]()
er zit inderdaad direct en indirect nogal wat provinciaal geld in Vitesse en het Gelredomequote:Op maandag 24 september 2007 15:33 schreef DRD het volgende:
[..]
Is de vlag van de Provincie Gelderland en niet van de gemeente Arnhem. Overhied = Overheid, dus indirect komt het geld daar toch vandaan
Bij Willem II hing vorig seizoen een spandoek van wel een meter of 20 breed met heel groot 'Supportersvereniging, bedankt voor de fietstocht!' of in een iets andere bewoording.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:47 schreef rubbereend het volgende:
nou het meest trieste spandoek van dit seizoen is iig al bekend
tjah, daar mag je nog eens een fakkeltje mee het stadion in smokkelen.quote:Op maandag 24 september 2007 16:37 schreef r.liong het volgende:
Ik vind de volgende TIFO's van Nederlandse clubs wel het vermelden waard:
[afbeelding]
ajax-psv seizoen 2006
[afbeelding]
feyenoord-ajax seizoen 2005
Maar de Spaanse en Italiaanse TIFO's die verslaan gewoon alles.
Vergeet ook Frankrijk niet, met name St. Etienne (Magic Fans & Green Angels)quote:Op maandag 24 september 2007 16:37 schreef r.liong het volgende:
Ik vind de volgende TIFO's van Nederlandse clubs wel het vermelden waard:
[afbeelding]
ajax-psv seizoen 2006
[afbeelding]
feyenoord-ajax seizoen 2005
Maar de Spaanse en Italiaanse TIFO's die verslaan gewoon alles.
Ik vind 'm mooi gelukt. Hulde!quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:57 schreef Blawh het volgende:
Heel leuk Thema voor de sfeeractie van vorige week, helaas kwam het gouden hart er totaal niet uit.
http://www.youtube.com/watch?v=N_v7AnsaSHY
KAOS JWTquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:17 schreef BottleKid het volgende:
Bovendien, waarom zou je van die gare CO2-shooters () vóór de tekst zetten? Zodat je het nóg slechter leest?
![]()
Leg hem even uit, ik snap hem nog steeds nietquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:17 schreef BottleKid het volgende:
Ik moest 41x kijken bij die actie van AZ waar het nou eigenlijk over ging.
Na enige uitleg wist ik het, maar duidelijk was het niet. Bovendien is dat doek al eens eerder gebruikt...
Die tekst is ook maar lukraak dat vak op geflikkerd.
Bovendien, waarom zou je van die gare CO2-shooters () vóór de tekst zetten? Zodat je het nóg slechter leest?
![]()
[afbeelding]
Ik vind het echt een kutactie.
Eerste profwedstrijd van Nederland, Alkmaar-Venlo.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:34 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Leg hem even uit, ik snap hem nog steeds niet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |