En TIFO is dus echt niet iets van het moderne voetbal, althans niet in Italie. In Nederland ligt dat natuurlijk geheel anders.quote:Op maandag 3 september 2007 18:20 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Ik denk dat jij t "moderne voetbal" anders intepreteert dan ons.
In italie heb je trouwens ook zo'n actie, veel clubs doen er aan mee
http://www.noalcalciomoderno.it
En komen nog steeds gewoon bij Man United (behalve die met het stadionverbod en zeldzame ware prinicpiële). Als je eens goed gaat kijken naar dat FC United is dat helemaal niet zo frisse club. Hoe arrogant die figuren zich bij Bury gedragen is kotsopwekkend. Zeer nare club. Als ze per se voor het amateurvoetbal wilde gaan zouden ze naar hun lokale amateurclubje moeten gaan kijken en niet zelf een club oprichten die veel, op dat niveau, goede spelers koopt (hoezo geen commercie) en zodoende de weg omhoog vindt. Ook hoe ze zich gedragen op Gigg Lane spreekt niet echt in het voordeel van de club. Hopelijk kan Bury het stadion terugkopen en die figuren eruit gooien. Laat ze maar zelf een stadion bouwen.quote:Op maandag 3 september 2007 20:18 schreef DarkShine het volgende:
Degene met het meeste commentaar komen dan ook niet meer bij Man. United maar hebben FC United of Manchester opgericht
Dat bedoel ik ook. Volgens mij was Twente 10 jaar geleden de eerste met tifo en overal in Nederland werd het overgenomen. Voor mij dus een exponent van het moderne voetbal, dat kopieergedrag. Net zoals je nu in zowat ieder stadion dezelfde liedjes hoort, soms met een kleine aanpassing in de tekst.quote:Op maandag 3 september 2007 20:41 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En TIFO is dus echt niet iets van het moderne voetbal, althans niet in Italie. In Nederland ligt dat natuurlijk geheel anders.
Tifo wordt in nederland heel anders gezien dan in andere landen. Als je bij ons denkt "tifo" denk je alleen doeken en vlaggen, terwijl dit niet zo is. Maar wat je zegt over "het begin van tifo in nl", 60 jaar geleden had je ook al spandoeken en bandieris (voor de twentenaren "dubbelhalters" ). Dus ja, wie is er begonnen? Het is gewoon een bepaalde beleving die is komen overwaaien, alleen intepreteren wij het alleen als grote spandoeken.quote:Op maandag 3 september 2007 20:53 schreef Barnet_Bee het volgende:
Dat bedoel ik ook. Volgens mij was Twente 10 jaar geleden de eerste met tifo en overal in Nederland werd het overgenomen. Voor mij dus een exponent van het moderne voetbal, dat kopieergedrag. Net zoals je nu in zowat ieder stadion dezelfde liedjes hoort, soms met een kleine aanpassing in de tekst.
Vind dat Barnet_Bee wel een punt heeft. Protestdoeken zoals zondag bij jullie, zijn er altijd al geweest, net als sfeeracties met sjaaltjes of vuurwerk.quote:Op maandag 3 september 2007 21:27 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Tifo wordt in nederland heel anders gezien dan in andere landen. Als je bij ons denkt "tifo" denk je alleen doeken en vlaggen, terwijl dit niet zo is. Maar wat je zegt over "het begin van tifo in nl", 60 jaar geleden had je ook al spandoeken en bandieris (voor de twentenaren "dubbelhalters" ). Dus ja, wie is er begonnen? Het is gewoon een bepaalde beleving die is komen overwaaien, alleen intepreteren wij het alleen als grote spandoeken.
Spijker op de kop. Al ben ik wel van mening dat die gesponsorde doeken eigenlijk niet kunnen. Een bestelling plaatsen bij een drukkerij kan iedereen, een goede en originele sfeeractie neerzetten kost tijd en moeite. Die zijn voor mij dan ook waardevoller dan een besteld doekje omhoog hijsen.quote:Op woensdag 5 september 2007 00:06 schreef DRD het volgende:
Vooral je club blijven ondersteunen met acties waarvan jij denkt dat ze de boodschap begrijpen en beter gaan spelen, want dat is (voor mij) toch de reden waarom je het doet.
Er zijn maar enkele groepen in Nederland die zich voor dat soort commerciele shit niet lenen en zelfs invloed kunnen uitoefenen op de club. Die groepen kan je op één hand tellen. Maar veruit de meeste groepen tillen inderdaad net zo graag een doek met een sponsor omhoogquote:Op maandag 3 september 2007 18:12 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Maar Tifo vind ik ook juist iets van het "moderne" voetbal. Vroeger was het gewoon lekker roepen en zingen, terwijl die gelikte acties in mijn ogen ook vrij commercieel zijn. Bij mij bekruipt een erg dubbel gevoel als juist een Tifogroep zo'n spandoek laat zien.
Even advocaat van de duivel spelenquote:Op woensdag 5 september 2007 21:07 schreef Grunner het volgende:
[..]
Er zijn maar enkele groepen in Nederland die zich voor dat soort commerciele shit niet lenen en zelfs invloed kunnen uitoefenen op de club. Die groepen kan je op één hand tellen. Maar veruit de meeste groepen tillen inderdaad net zo graag een doek met een sponsor omhoog![]()
Oh, ik kom dan wel uit Groningen, maar spreek niet namens GF hoor. Al is dat wel één van de groepen waar ik op doelde inderdaad.quote:Op donderdag 6 september 2007 00:26 schreef DRD het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen, maar dat is makkelijk om te zeggen, als onderdeel van een Supportersvereniging en zo al gegarandeerd van 3300 euro per jaar.....
Wel mooie nieuwe website trouwens.
Ik snap hem!quote:Op maandag 3 september 2007 20:41 schreef vitessezuid113 het volgende:
[afbeelding]
1 van de doeken gister op Zuid , deze is met nog 1 andere in beslag genomen later.
Antwoord op het spandoek van hun dat er hing in de thuiswedstrijd tegen Roda JC dat ze zouden gaan vlammen.
Gekkiequote:Op maandag 3 september 2007 15:25 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat zeg ik nu al zolang dat ze me in het AZ topic al niet mee graag zien
De eerste wedstrijd in het Nederlands betaalde voetbal.quote:Op maandag 24 september 2007 09:45 schreef Sethje het volgende:
Waar sloeg dat affice van Alkmaar-Venlo op? Ik snap echt de bedoeling niet van kaas
quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:15 schreef rubbereend het volgende:
aha de grootste sponsor van de club wordt in het zonnetje gezet
Is de vlag van de Provincie Gelderland en niet van de gemeente Arnhem. Overhied = Overheid, dus indirect komt het geld daar toch vandaanquote:
Zelfde doek was tegen VVV ook al gebruikt trouwens.quote:Op maandag 24 september 2007 09:45 schreef Sethje het volgende:
Waar sloeg dat affice van Alkmaar-Venlo op? Ik snap echt de bedoeling niet van kaas
ja daarom... dit doek + de tekstdoeken die al nergens op sloegen... Heb nog nergens een reactie van de west kaas mafia kunnen vinden.....quote:Op maandag 24 september 2007 15:37 schreef Silenus het volgende:
[..]
Zelfde doek was tegen VVV ook al gebruikt trouwens.
Tsja, AZ...quote:Op maandag 24 september 2007 15:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Toch grappig dat ze bij az weer voor wat anti Ajaxdoekjes hebben gekozen ipv pro-az doekjes.
Wat nou geen historie? Je zal maar geen toekomst hebben!![]()
er zit inderdaad direct en indirect nogal wat provinciaal geld in Vitesse en het Gelredomequote:Op maandag 24 september 2007 15:33 schreef DRD het volgende:
[..]
Is de vlag van de Provincie Gelderland en niet van de gemeente Arnhem. Overhied = Overheid, dus indirect komt het geld daar toch vandaan
Bij Willem II hing vorig seizoen een spandoek van wel een meter of 20 breed met heel groot 'Supportersvereniging, bedankt voor de fietstocht!' of in een iets andere bewoording.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:47 schreef rubbereend het volgende:
nou het meest trieste spandoek van dit seizoen is iig al bekend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |