abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:35:17 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_49686080
Het heelal is ontstaan en word bestuurd door natuurwetten. Dus God = een verzameling natuurwetten. Ik begin zowaar in God te geloven
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:00:45 #152
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_49687085
volgens mij zijn de theïsten er zelf ook niet helemaal uit hoe het nou zit met hun god...

Is hij alwetend of niet?
Is hij rechtvaardig of niet?

of is hij net als een mens maar dan met heel veel intelligentie, macht en wijsheid?
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_49687224
De dinosaurussen geven toch duidelijk aan dat God niet bestaat en evolutie wel degelijk heeft plaatsgevonden.

En om te zeggen dat mensen en dino's samen hebben geleefd is eigenlijk best makkelijk te weerleggen. Waarom bestaan er dan duizenden/miljoenen fossielen van dino's en heel erg weinig(lees: noppes,nada) van de moderne mens.
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:09:38 #154
pi_49687427
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:04 schreef bigore het volgende:
De dinosaurussen geven toch duidelijk aan dat God niet bestaat en evolutie wel degelijk heeft plaatsgevonden.

En om te zeggen dat mensen en dino's samen hebben geleefd is eigenlijk best makkelijk te weerleggen. Waarom bestaan er dan duizenden/miljoenen fossielen van dino's en heel erg weinig(lees: noppes,nada) van de moderne mens.
Ik ken gelovigen die denken dat God die fossielen heeft geschapen om het geloof van de mens te testen
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:14:39 #155
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_49687649
het geloof zoals deze inde boeken staat letterlijk nemen, is zozo bijna onmogelijk te verdedigen. het gaat nu vooral om het abstracte geloven (de gevoelsgod), volgens mij.
oneindig...?
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:46:37 #156
180681 Oddfellow
What one knows, one sees.
pi_49689050
quote:

Omdat de mens de atoomaanvallen overleefd heeft en de reptielkoppen niet. Moeilijk te begrijpen he, dat krijg je met zoveel nep geschiedenis op school.
Everybody wants to be somebody; nobody wants to grow.
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:50:13 #157
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_49689197
oddfellow houd je mond of zeg iets zinnigs aub
oneindig...?
pi_49689921
De theorie is dat die fossielen er zijn door de vloed, er zijn ook weinig andere manier waardoor fossilisatie plaatsvindt. Na de vloed zijn de dino's uitgestorven door het veranderde klimaat en eventueel uitmoording door mensen zoals ook nu nog dieren uitsterven door toedoen van mensen.
pi_49689953
quote:
De dinosaurussen geven toch duidelijk aan dat God niet bestaat en ...
Ja klopt helemaal. Ook het feit dat de mens in staat is om te zwemmen maakt eigenlijk al duidelijk dat er geen God bestaat.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:16:25 #160
pi_49690328
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De theorie is dat die fossielen er zijn door de vloed, er zijn ook weinig andere manier waardoor fossilisatie plaatsvindt. Na de vloed zijn de dino's uitgestorven door het veranderde klimaat en eventueel uitmoording door mensen zoals ook nu nog dieren uitsterven door toedoen van mensen.
Leuke theorie! Waar staat ie? In de kinderbijbel?
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:18:17 #161
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_49690413
quote:
Hij kan inspelen op fouten die jij zelf maakt maar waarvan je de gevolgen niet kent zodat je zelf alsnog je les kan leren?
Dit is geen bestaansbewijs, en verder....leg uit
Accept you're dead and start living
pi_49690775
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:07 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Ja klopt helemaal. Ook het feit dat de mens in staat is om te zwemmen maakt eigenlijk al duidelijk dat er geen God bestaat.
---o---
pi_49690814
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:22 schreef Yestuuur het volgende:

[..]

Was Hilter niet onrechtvaardig?
zijn de Israeliërs niet onrechtvaardig?
Is Poetin niet onrechtvaardig in Stjetjenië?
wil je beweren dat mensen niet onrechtvaardig tegen elkaar zijn?
Het is toch een verbod, maar betekent niet dat het niet gebeurt, het is wel een zonde en God zal mensen volgens islamitisch doctrine op oordelen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:28:43 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_49690833
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hij kan inspelen op fouten die jij zelf maakt maar waarvan je de gevolgen niet kent zodat je zelf alsnog je les kan leren?
Inspelen? Hij wist al dat je die fout ging maken en weet al wat de beste manier is om daar op te reageren. Hij speelt nergens op in, maar handelt volgens zijn eigen noodzakelijke natuur. Puur mechanisch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_49690848
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:15 schreef speknek het volgende:
Een alwetende god kan niets meer leren, dat verandert hem gelijk in een mechanistisch gedetermineerde god, niets anders dan een natuurwet.
Geen idee wat er gedetermineerd zou moeten zijn aan een God die alles weet. Misschien wil je het wat uitleggen?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_49691020
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het heelal is ontstaan en word bestuurd door natuurwetten. Dus God = een verzameling natuurwetten. Ik begin zowaar in God te geloven
Kan je mij vertellen wat een natuurwet is? Ik neem aan dat het de 4 natuurkundige krachten zijn die op materie toepasbaar is in de natuurkunde. Dat is de grondslag van alle interactie en de basis van alle natuurfenomenen.

Maar kan je mij vertellen wat bijvoorbeeld kracht is, dus bijvoorbeeld aantrekking? Wat is dat?

Als je namelijk antwoord geeft op die vraag dan zul je zien dat dat niks anders dan een bepaalde wetmatigheid waarmee zich die aantrekking manifesteert. Heeft dus alles te maken met God's wil. God's wil wordt uitgedrukt in een wiskundige formule.
---o---
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:37:44 #167
8369 speknek
Another day another slay
pi_49691181
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:28 schreef Dwerfion het volgende:
Geen idee wat er gedetermineerd zou moeten zijn aan een God die alles weet. Misschien wil je het wat uitleggen?
Kennis van de toekomst betekent dat de toekomst, ook die van god, volledig vastligt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:41:07 #168
pi_49691324
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:33 schreef mariox het volgende:

[..]

Kan je mij vertellen wat een natuurwet is? Ik neem aan dat het de 4 natuurkundige krachten zijn die op materie toepasbaar is in de natuurkunde. Dat is de grondslag van alle interactie en de basis van alle natuurfenomenen.

Maar kan je mij vertellen wat bijvoorbeeld kracht is, dus bijvoorbeeld aantrekking? Wat is dat?

Als je namelijk antwoord geeft op die vraag dan zul je zien dat dat niks anders dan een bepaalde wetmatigheid waarmee zich die aantrekking manifesteert. Heeft dus alles te maken met God's wil. God's wil wordt uitgedrukt in een wiskundige formule.
Dat is een semantisch truukje. Als je mij vraagt wat ik niet weet dan is mijn antwoord niets (omdat ik niet kan opnoemen wat ik niet weet). Dus weet ik alles, dus ben ik God.

Door iets goddelijk te noemen bewijs je het bestaan van God niet.
pi_49691325
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Kennis van de toekomst betekent dat de toekomst, ook die van god, volledig vastligt.
Voor God's persoon is er geen toekomst, verleden of heden. Hij staat boven de tijd.
Hoe vaak moeten we nou vertellen dat tijd alleen maar betrekking heeft op materie en ruimte. En omdat God niet onderhevig is aan ruimte en niet bestaat uit materie.....
---o---
pi_49691454
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Bedankt. Het idee is duidelijk. Het antwoord van de theist zal waarschijnlijk zijn dat God niet in tijd leeft, omdat hij dat zelf gemaakt heeft. Als je buiten tijd staat, dan is er ook niet zoiets als toekomst, en dus ook geen gedetermineerdheid. Alleen binnen de schepping waar tijd wel aanwezig is, weet God al wat Hij gaat doen.
pi_49691518
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is een semantisch truukje. Als je mij vraagt wat ik niet weet dan is mijn antwoord niets (omdat ik niet kan opnoemen wat ik niet weet). Dus weet ik alles, dus ben ik God.

Door iets goddelijk te noemen bewijs je het bestaan van God niet.
Daar gaat het niet om. Ik probeer ook niks te bewijzen. Het feit dat wetenschap word gezien als alternatief voor God is absurd. De natuurwetten waar we het iedere keer over hebben is God's wil uigedrukt in wiskundige taal.
God maifesteert zich in het heelal ook door een uitgekiemde plan en wetmatigheid.
---o---
pi_49691535
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:07 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Als een devote gelovige midden in een oceaan wordt gedropt en miljoenen van zijn geloofsgenoten gaan bidden tot God om hem te redden, verzuipt ie lekker toch. Ondanks wat wordt beweerd door Jezus in Marcus 11:23.

Kinderachtig reageren is zooo makkelijk.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:49:04 #173
pi_49691656
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:44 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Bedankt. Het idee is duidelijk. Het antwoord van de theist zal waarschijnlijk zijn dat God niet in tijd leeft, omdat hij dat zelf gemaakt heeft. Als je buiten tijd staat, dan is er ook niet zoiets als toekomst, en dus ook geen gedetermineerdheid. Alleen binnen de schepping waar tijd wel aanwezig is, weet God al wat Hij gaat doen.
Fijn. Dat doet me denken aan een aflevering van Startrek DeepSpace 9 waarin er een soort goddelijke wezen niet-lineair leven en waarin iemand aan die mongolen moet uitleggen wat het is om wel lineair te leven.

Dat zou betekenen dat God, als niet-lineair wezen zijn eigen schepping onmogelijk kan begrijpen en invoelen. Dit heeft twee consequeties. Ten eerste: God staat zo ver van ons af dat we ons niets van hem aan hoeven te trekken. Ten tweede: Het hele verhaal van God is liefde is dan onzin omdat God absoluut geen gevoelsband met ons kan hebben.
pi_49691685
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:45 schreef onemangang het volgende:

[..]
Kinderachtig reageren is zooo makkelijk.
Serieus reageren op onzinnige posts zou nog veel dommer zijn.
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:49:55 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_49691693
Ah, ja, maar stel nou dat het niet hypothetisch is.

Als dat het antwoord van theisten is, dan wordt hun god een semantisch inhoudsloos begrip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')