Ik ken gelovigen die denken dat God die fossielen heeft geschapen om het geloof van de mens te testenquote:Op woensdag 23 mei 2007 15:04 schreef bigore het volgende:
De dinosaurussen geven toch duidelijk aan dat God niet bestaat en evolutie wel degelijk heeft plaatsgevonden.
En om te zeggen dat mensen en dino's samen hebben geleefd is eigenlijk best makkelijk te weerleggen. Waarom bestaan er dan duizenden/miljoenen fossielen van dino's en heel erg weinig(lees: noppes,nada) van de moderne mens.
Omdat de mens de atoomaanvallen overleefd heeft en de reptielkoppen niet. Moeilijk te begrijpen he, dat krijg je met zoveel nep geschiedenis op school.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:04 schreef bigore het volgende:
De dinosaurussen geven toch duidelijk aan dat God niet bestaat en evolutie wel degelijk heeft plaatsgevonden.
En om te zeggen dat mensen en dino's samen hebben geleefd is eigenlijk best makkelijk te weerleggen. Waarom bestaan er dan duizenden/miljoenen fossielen van dino's en heel erg weinig(lees: noppes,nada) van de moderne mens.
Ja klopt helemaal. Ook het feit dat de mens in staat is om te zwemmen maakt eigenlijk al duidelijk dat er geen God bestaat.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:04 schreef bigore het volgende:
De dinosaurussen geven toch duidelijk aan dat God niet bestaat en ...
Leuke theorie! Waar staat ie? In de kinderbijbel?quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De theorie is dat die fossielen er zijn door de vloed, er zijn ook weinig andere manier waardoor fossilisatie plaatsvindt. Na de vloed zijn de dino's uitgestorven door het veranderde klimaat en eventueel uitmoording door mensen zoals ook nu nog dieren uitsterven door toedoen van mensen.
Dit is geen bestaansbewijs, en verder....leg uitquote:Hij kan inspelen op fouten die jij zelf maakt maar waarvan je de gevolgen niet kent zodat je zelf alsnog je les kan leren?
quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:07 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ja klopt helemaal. Ook het feit dat de mens in staat is om te zwemmen maakt eigenlijk al duidelijk dat er geen God bestaat.![]()
Het is toch een verbod, maar betekent niet dat het niet gebeurt, het is wel een zonde en God zal mensen volgens islamitisch doctrine op oordelen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:22 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
Was Hilter niet onrechtvaardig?
zijn de Israeliërs niet onrechtvaardig?
Is Poetin niet onrechtvaardig in Stjetjenië?
wil je beweren dat mensen niet onrechtvaardig tegen elkaar zijn?
Inspelen? Hij wist al dat je die fout ging maken en weet al wat de beste manier is om daar op te reageren. Hij speelt nergens op in, maar handelt volgens zijn eigen noodzakelijke natuur. Puur mechanisch.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hij kan inspelen op fouten die jij zelf maakt maar waarvan je de gevolgen niet kent zodat je zelf alsnog je les kan leren?
Geen idee wat er gedetermineerd zou moeten zijn aan een God die alles weet. Misschien wil je het wat uitleggen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:15 schreef speknek het volgende:
Een alwetende god kan niets meer leren, dat verandert hem gelijk in een mechanistisch gedetermineerde god, niets anders dan een natuurwet.
Kan je mij vertellen wat een natuurwet is? Ik neem aan dat het de 4 natuurkundige krachten zijn die op materie toepasbaar is in de natuurkunde. Dat is de grondslag van alle interactie en de basis van alle natuurfenomenen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het heelal is ontstaan en word bestuurd door natuurwetten. Dus God = een verzameling natuurwetten. Ik begin zowaar in God te geloven![]()
Kennis van de toekomst betekent dat de toekomst, ook die van god, volledig vastligt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:28 schreef Dwerfion het volgende:
Geen idee wat er gedetermineerd zou moeten zijn aan een God die alles weet. Misschien wil je het wat uitleggen?
Dat is een semantisch truukje. Als je mij vraagt wat ik niet weet dan is mijn antwoord niets (omdat ik niet kan opnoemen wat ik niet weet). Dus weet ik alles, dus ben ik God.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:33 schreef mariox het volgende:
[..]
Kan je mij vertellen wat een natuurwet is? Ik neem aan dat het de 4 natuurkundige krachten zijn die op materie toepasbaar is in de natuurkunde. Dat is de grondslag van alle interactie en de basis van alle natuurfenomenen.
Maar kan je mij vertellen wat bijvoorbeeld kracht is, dus bijvoorbeeld aantrekking? Wat is dat?
Als je namelijk antwoord geeft op die vraag dan zul je zien dat dat niks anders dan een bepaalde wetmatigheid waarmee zich die aantrekking manifesteert. Heeft dus alles te maken met God's wil. God's wil wordt uitgedrukt in een wiskundige formule.
Voor God's persoon is er geen toekomst, verleden of heden. Hij staat boven de tijd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Kennis van de toekomst betekent dat de toekomst, ook die van god, volledig vastligt.
Bedankt. Het idee is duidelijk. Het antwoord van de theist zal waarschijnlijk zijn dat God niet in tijd leeft, omdat hij dat zelf gemaakt heeft. Als je buiten tijd staat, dan is er ook niet zoiets als toekomst, en dus ook geen gedetermineerdheid. Alleen binnen de schepping waar tijd wel aanwezig is, weet God al wat Hij gaat doen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Kennis van de toekomst betekent dat de toekomst, ook die van god, volledig vastligt.
Daar gaat het niet om. Ik probeer ook niks te bewijzen. Het feit dat wetenschap word gezien als alternatief voor God is absurd. De natuurwetten waar we het iedere keer over hebben is God's wil uigedrukt in wiskundige taal.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is een semantisch truukje. Als je mij vraagt wat ik niet weet dan is mijn antwoord niets (omdat ik niet kan opnoemen wat ik niet weet). Dus weet ik alles, dus ben ik God.
Door iets goddelijk te noemen bewijs je het bestaan van God niet.
Als een devote gelovige midden in een oceaan wordt gedropt en miljoenen van zijn geloofsgenoten gaan bidden tot God om hem te redden, verzuipt ie lekker toch. Ondanks wat wordt beweerd door Jezus in Marcus 11:23.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:07 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ja klopt helemaal. Ook het feit dat de mens in staat is om te zwemmen maakt eigenlijk al duidelijk dat er geen God bestaat.![]()
Fijn. Dat doet me denken aan een aflevering van Startrek DeepSpace 9 waarin er een soort goddelijke wezen niet-lineair leven en waarin iemand aan die mongolen moet uitleggen wat het is om wel lineair te leven.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:44 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Bedankt. Het idee is duidelijk. Het antwoord van de theist zal waarschijnlijk zijn dat God niet in tijd leeft, omdat hij dat zelf gemaakt heeft. Als je buiten tijd staat, dan is er ook niet zoiets als toekomst, en dus ook geen gedetermineerdheid. Alleen binnen de schepping waar tijd wel aanwezig is, weet God al wat Hij gaat doen.
Serieus reageren op onzinnige posts zou nog veel dommer zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:45 schreef onemangang het volgende:
[..]
Kinderachtig reageren is zooo makkelijk.
Euhmm misschien omdat je uit een te materiele omgeving komt heb je misschien het recht om er niet in te geloven. Maar heb je wel eens zwevende mensen gezien? En dan bedoel ik niet in de manier als bij een illisionist maar echt zwegen door middel van mind-kracht.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:45 schreef onemangang het volgende:
[..]
Als een devote gelovige midden in een oceaan wordt gedropt en miljoenen van zijn geloofsgenoten gaan bidden tot God om hem te redden, verzuipt ie lekker toch. Ondanks wat wordt beweerd door Jezus in Marcus 11:23.![]()
Kinderachtig reageren is zooo makkelijk.
Als je zo begint: God = wiskunde. Waarom moeten we er dan naar bidden?quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:45 schreef mariox het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik probeer ook niks te bewijzen. Het feit dat wetenschap word gezien als alternatief voor God is absurd. De natuurwetten waar we het iedere keer over hebben is God's wil uigedrukt in wiskundige taal.
God maifesteert zich in het heelal ook door een uitgekiemde plan en wetmatigheid.
Aangezien ik niet in God geloof, heb ik er ook geen alternatief voor nodig. Ik denk dat het in werkelijkheid omgekeerd is. Bij gebrek aan wetenschappelijke kennis zoekt men de verklaring voor bepaalde dingen in het bestaan van een God. God is een alternatief voor: "Ik weet het niet"quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:45 schreef mariox het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik probeer ook niks te bewijzen. Het feit dat wetenschap word gezien als alternatief voor God is absurd. De natuurwetten waar we het iedere keer over hebben is God's wil uigedrukt in wiskundige taal.
God maifesteert zich in het heelal ook door een uitgekiemde plan en wetmatigheid.
Mjah, als dat soort mensen dat kunnen, dan kan God vast ook iets... Mjah.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:50 schreef mariox het volgende:
[..]
Euhmm misschien omdat je uit een te materiele omgeving komt heb je misschien het recht om er niet in te geloven. Maar heb je wel eens zwevende mensen gezien? En dan bedoel ik niet in de manier als bij een illisionist maar echt zwegen door middel van mind-kracht.
Als dat soort mensen dat kunnen, dan kan God dat toch alleen al met zijn eeuwige gebiedende woord: wees!
arabisch: emr-i kun feyekuun
De logische gevolgtrekking is me onduidelijk. Als ik een mongool keer op keer uit moet leggen dat 2 x 2 vier is, maar hij het nooit gaat snappen, dan kan ik toch nog wel met hem meeleven? Ik kan waarschijnlijk ook nog wel begrijpen waaom hij het niet snapt. Invoelen en begrijpen lijken mij dus wel te combineren.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Fijn. Dat doet me denken aan een aflevering van Startrek DeepSpace 9 waarin er een soort goddelijke wezen niet-lineair leven en waarin iemand aan die mongolen moet uitleggen wat het is om wel lineair te leven.
Dat zou betekenen dat God, als niet-lineair wezen zijn eigen schepping onmogelijk kan begrijpen en invoelen.
Een simpel (of heel moeilijk) rekensommetje vind ik niet vergelijkbaar met het wel of niet hebben van een (lineair) tijdsbesef. Als jij alleen maar in 2 dimensies kan denken heeft het begrip omhoog of omlaag gewoon geen betekenis voor je. Dan kan je uitleggen wat je wilt, maar je zal jou baby toch van 300 meter hoogte omlaag laten kletteren omdat je de implicaties niet in kan zien.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:56 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
De logische gevolgtrekking is me onduidelijk. Als ik een mongool keer op keer uit moet leggen dat 2 x 2 vier is, maar hij het nooit gaat snappen, dan kan ik toch nog wel met hem meeleven? Ik kan waarschijnlijk ook nog wel begrijpen waaom hij het niet snapt. Invoelen en begrijpen lijken mij dus wel te combineren.
Nee, ik heb nog nooit mensen gezien die konden zweven door middel van mind-kracht. Je bent wel heel goedgelovig als je werkelijk denkt dat zoiets mogelijk is zonder trucage. Geloof je soms ook in zwevende tapijten?quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:50 schreef mariox het volgende:
Maar heb je wel eens zwevende mensen gezien? En dan bedoel ik niet in de manier als bij een illisionist maar echt zweven door middel van mind-kracht.
God is niet wiskunde. Gods wetten maifesteert zich bij materie en energie met een bepaalde wetmatigheid. Af en toe als het nodig is doet hij dat weer niet bijvoorbeeld bij mensen die zich verdiepen in de mystiek. Mensen die kunnen zweven of mensen die met het trainen van hun geest gedachtes kunnen lezen etc.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je zo begint: God = wiskunde. Waarom moeten we er dan naar bidden?
Probeer je te verdiepen in het islamitische soefisme. Daar kom je dingen tegen die je fantasie te boven gaat.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:04 schreef onemangang het volgende:
[..]
Nee, ik heb nog nooit mensen gezien die konden zweven door middel van mind-kracht. Je bent wel heel goedgelovig als je werkelijk denkt dat zoiets mogelijk is zonder trucage. Geloof je soms ook in zwevende tapijten?
Ga jij God bedanken voor het volstrekte onleefbare universum? Eén flinke meteoor die tegen de aarde knalt en weg leven op aarde. Beschouw jij al die meteoren die tegen planeten en manen knallen als tekenen dat 'alles zo goed is uitgewerkt in het heelal'? Kijk eens naar de kraters van de maan. Intelligent design?quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:08 schreef mariox het volgende:
Ook heeft het als reden dat we hem leren kennen door bidden. Als je de kennis van God tot je neemt (stap voor stap in dit leven) en die probeer je via bidden diepte te geven dan leer je hem pas echt kennen.
Waarvoor bidden we nogmeer, wanneer gebruik je de avatar/smiley<--- Juist als je iemand echt groot en geweldig vind. Bij Fok hebben we dus de behoefte aan die avatar, daarom staat hij hieronder. Ook voor zijn grootheid daarvoor bidden we dus. Omdat we zijn kunsten geweldig vinden. Omdat we het geweldig vinden dat alles zo tot in de details goed is uitgewerkt in het heelal.
Ah, dus je bid om de schoonheid en perfectie van onder andere Wuchereria bancrofti? Of de pracht van de malariamug? Maar ook om de perfectie van een zwart gat miljarden lichtjaren van ons verwijderd? Fijn te horen dat je én gelooft dat God hierachter zit en tegelijk God hiervoor bedankt. Als ik zou geloven dat God dit alles zou hebben geschapen zou ik God vervloeken voor het 'scheppen' van mismaakte pasgeboren babies die in continue pijn verkeren, om maar iets te noemen.quote:En hoe kleinere het objecten je onderzoekt hoe groter zijn kunstwerken zijn. Dat is almacht. Daarvoor bidden wij naar hem.
Verdiepen in religie staat in mijn ogen gelijk aan het verdiepen in mein Kampf. Het bewijs dat god niet bestaat is alleen al het feit dat hij jullie gelovigen nog niet vernietigd heeft voor alle misdaden die in zijn naam nog dagelijks worden gepleegd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:11 schreef mariox het volgende:
[..]
Probeer je te verdiepen in het islamitische soefisme. Daar kom je dingen tegen die je fantasie te boven gaat.
Ik zal ook maar niet zeggen wat anders denken ze dat ik helemaal gek ben hier![]()
Ik wist niet dat je op de maan leefde.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:30 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ga jij God bedanken voor het volstrekte onleefbare universum? Eén flinke meteoor die tegen de aarde knalt en weg leven op aarde. Beschouw jij al die meteoren die tegen planeten en manen knallen als tekenen dat 'alles zo goed is uitgewerkt in het heelal'? Kijk eens naar de kraters van de maan. Intelligent design?![]()
[..]
Je meent het echt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:11 schreef mariox het volgende:
[..]
Probeer je te verdiepen in het islamitische soefisme. Daar kom je dingen tegen die je fantasie te boven gaat.
Doe geen moeite, 99% kans dat het antwoord hierop is:quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:30 schreef onemangang het volgende:
Als ik zou geloven dat God dit alles zou hebben geschapen zou ik God vervloeken voor het 'scheppen' van mismaakte pasgeboren babies die in continue pijn verkeren, om maar iets te noemen.
Ik hoef je alleen maar te vertellen dat in de afgelopen 100 jaar meer mensen zijn vermoord door de liberalen of aanhangers van *isme's (komminisme. humanisme etc) dan alle tijden bij elkaar door gelovigen. Alleen in rusland is er bij de revolutie meer dan 70 miljoen mensen vermoord. Om daar maar een systeem te implementeren die achteraf waardeloos bleek te zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:33 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Verdiepen in religie staat in mijn ogen gelijk aan het verdiepen in mein Kampf. Het bewijs dat god niet bestaat is alleen al het feit dat hij jullie gelovigen nog niet vernietigd heeft voor alle misdaden die in zijn naam nog dagelijks worden gepleegd.
Het nieuwe testament staat aan de basis van de holocaust, waarom haten christenen joden? De joden zijn verantwoordelijk voor de dood van jezus. Joden erkennen jezus niet als messias.
Christenen hebben een hekel aan moslims; de reden is simpel eerst hebben ze het "heilige land" bezet waarna ze europa probeerden te veroveren.
moslims hebben tegenwoordig een hekel aan joden omdat zij nu in het "heilige land" wonen.
etc. etc. etc.
Religie is haat, god is de pokon voor haat
Incorrect. Op de maan is buitenmaans leven aanwezig in de vorm van bacterien die meegkomen zijn met maanlanders en sondes.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:34 schreef mariox het volgende:
Daar leven helemaal geen levende wezens dus mag ie ook door kometen gebombardeerd worden, who cares.
Ik heb hier maar een reactie op:quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:38 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Incorrect. Op de maan is buitenmaans leven aanwezig in de vorm van bacterien die meegkomen zijn met maanlanders en sondes.
Huh, afgezien van de inhoud, alles hoorde toch bij het grote plan? Iedere moord wordt toch gepleegd na goedkeuring van God? Alles valt toch binnen 'het' van God?quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:37 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik hoef je alleen maar te vertellen dat in de afgelopen 100 jaar meer mensen zijn vermoord door de liberalen of aanhangers van *isme's (komminisme. humanisme etc) dan alle tijden bij elkaar door gelovigen. Alleen in rusland is er bij de revolutie meer dan 70 miljoen mensen vermoord. Om daar maar een systeem te implementeren die achteraf waardeloos bleek te zijn.
Probeer alles af te wegen voordat je uitspraken doet...
Ook de aarde wordt bijna voortdurend door kometen belaagd. Waarom doet God dat nou? De meeste zijn klein en verbranden in de atmosfeer. Ga jij God voor het laten rondslingeren van deze levensgevaarlijke rommel prijzen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:34 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je op de maan leefde.![]()
Daar leven helemaal geen levende wezens dus mag ie ook door kometen gebombardeerd worden, who cares.
Dat bedoelt hij natuurlijk niet, slimpie.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:34 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je op de maan leefde.![]()
Daar leven helemaal geen levende wezens dus mag ie ook door meteoren gebombardeerd worden, who cares.
Hoe naief.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:37 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik hoef je alleen maar te vertellen dat in de afgelopen 100 jaar meer mensen zijn vermoord door de liberalen of aanhangers van *isme's (komminisme. humanisme etc) dan alle tijden bij elkaar door gelovigen. Alleen in rusland is er bij de revolutie meer dan 70 miljoen mensen vermoord. Om daar maar een systeem te implementeren die achteraf waardeloos bleek te zijn.
Probeer alles af te wegen voordat je uitspraken doet...
Ow sorry ik vergat dat je het iq van een bos radijsjes hebt als het aankomt op dingen die niet in $GENERIEK_RELIGEUS_GESCHRIFT staanquote:
God is een sadist die vanuit een andere dimensie een stijve krijgt als zijn zoon aan een boom wordt genageld. Bij een gebrek aan zonen komt hij nu aan zijn gerief dmv hongerende kinderen, meteoren, natuurrampen en kanker.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:41 schreef Frollo het volgende:
Waarom heeft God die meteoren geschapen, dat is dus eigenlijk de vraag. Om ons voortdurend te bedreigen? Wat een leuke God dan, zeg.
Ik zeg net zoveel zinnigs als mensen die roepen dat de mens en de dinosaurussen niet tegelijkertijd bestonden wat allang weerlegd is, maar mensen praten zo graag na wat hun ingeprent is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:50 schreef Yestuuur het volgende:
oddfellow houd je mond of zeg iets zinnigs aub
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |