abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49695146
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:41 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat bedoelt hij natuurlijk niet, slimpie.
Hij haalt de maan als voorbeeld aan omdat je daaraan kunt zien hoe vaak hemellichamen bestookt worden door meteoren. De aarde ook, maar het overgrote merendeel daarvan verbrandt in de dampkring (die de maan niet heeft). Maar er hoeft maar één grote meteoor tussen te zitten en het is dag met je handje tegen het leven en misschien zelfs tegen onze planeet.

Waarom heeft God die meteoren geschapen, dat is dus eigenlijk de vraag. Om ons voortdurend te bedreigen? Wat een leuke God dan, zeg.
Alles heeft een reden in het heelal. Een van de redenen zou kunnen zijn dat meteorieten een informatiebron is voor het outer-space. Zodat wij zijn heelal leren kennen met de eigenschappen van een meteoriet. Maar het zal tal van redenen hebben. Dit was wat mij te binnen schoot.

Door het atmosfeer worden wij geweerd tegen dat soort gevaren. Zo laat hij ons dat er tal van gevaren op de loer zitten waar wij niet dagelijks van bewust zijn. Dat wij ons dank moeten betuigen dat wij leven en dat wij hiervoor ook dankbaar moeten zijn.
Ik ken geen enkel mens voorbeeld trouwens die ten gevolge van een meteoriet is doodgegaan. Dus je ziet hier over hypothetische dingen te speculeren.

Dreigementen zorgen ervoor dat de mens scherp blijft. De mens moet herinnerd worden aan de geschenken van God.
---o---
pi_49695241
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:04 schreef bigore het volgende:
De dinosaurussen geven toch duidelijk aan dat God niet bestaat en evolutie wel degelijk heeft plaatsgevonden.

En om te zeggen dat mensen en dino's samen hebben geleefd is eigenlijk best makkelijk te weerleggen. Waarom bestaan er dan duizenden/miljoenen fossielen van dino's en heel erg weinig(lees: noppes,nada) van de moderne mens.
Met het risico dat ik hier blijk geef van mijn zeer succesvolle indoctrinatie als kind wil ik hier toch even op reageren.
In een van de vele christelijke boekjes die ik las toen ik jong was stond een verhaal over gefossiliseerde voetstappen van dinosauriërs die kruisten met voetstappen van een mens. (En daar werd uiteraard de conclusie uit getrokken dat evolutie dan misschien wel had plaats gevonden maar dat de mens netjes, zoals in de bijbel beschreven, vanaf het begin aanwezig is geweest. Combineer dat met 2 Petr 3:8
quote:
Eén ding mag u niet over het hoofd zien, geliefde broeders en zusters: voor de Heer is één dag als duizend jaar en duizend jaar als één dag.
en het geloofscirkeltje is rond.)

Ik weet niet meer precies waar dit is maar er schijnt een vlakte te zijn (ik meen ergens in Amerika) waar een enorme berg versteende voetafdrukken te zien zijn die gedateerd zijn als miljoenen jaren oud en daar zouden dus voetstappen bij zitten van mensen die overlapt zijn door dinosauriërs en andersom.

Heeft iemand enig idee waar ik het over heb?
Het zou leuk zijn om deze bewering bevestigd dan wel ontkracht te zien. Ik ga in ieder geval even googlen.

Edit: Ik heb dit gevonden: http://www.dossierx.nl/content/view/345/63/
Een boek van Dr. Hans Zillmer, geen creationist maar wel een aanhanger van de jonge aarde theorie.
Nooit van gehoord dus interessant leesvoer.

[ Bericht 9% gewijzigd door MinderMutsig op 23-05-2007 18:51:35 ]
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49695635
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:40 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Huh, afgezien van de inhoud, alles hoorde toch bij het grote plan? Iedere moord wordt toch gepleegd na goedkeuring van God? Alles valt toch binnen 'het' van God?
Neen! Je leest wat jou uitkomt.

De vrije wil van de mens is heilig voor hem. Daar komt hij niet aan.
Alle ellende op de wereld (oorlogen e.d) is dus totaal afkomstig door het misbruiken van die vrije wil door de mens zelf.
---o---
pi_49695824
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:54 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Hoe naief.

- Hoeveel mensen sterven er aan de gevolgen van AIDS doordat ze geen condoom mogen gebruiken van de kerk?
- Hoeveel mensen zijn er in de afgelopen 100 jaar aan honger overleden?

de *isme's zijn slechts een druppel op de gloeiende plaat. feit blijft dat jullie god jullie uit het bestaan zou wissen ALS hij zou bestaan en ALS hij ook maar een ene flikker om de Aarde zou geven.

God is geen god. Als een god almachtig zou zijn dan is het laatste waar hij zich druk om zou maken is een stofje in een uithoek van de melkweg.
Je perceptie is verkeerd. Je maakt de verkeerde aannames dus klopt je wereldbeeld niet. Op dit soort vragen heb ik tig keer antwoord op gegeven. Zie mijn vorige posts.

En trouwens nog een opmerking over je andere posts: Ga je negatieve energie ergens anders op afreageren. Zeg alleen iets als je iets nuttigs te vertellen hebt. Met schelden een nare woorden kom je nergens. Hou het op nivo zou ik zeggen.
---o---
pi_49695899
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:15 schreef speknek het volgende:
Een alwetende god kan niets meer leren, dat verandert hem gelijk in een mechanistisch gedetermineerde god, niets anders dan een natuurwet.
Waarom zou hij iets moeten leren? Hij weet alles toch al? Leren is een zwakte eigenschap. Hij is almachtig en leren is voor hem dus niet besteed.

En wat geeft jou een waardeoordeel dat iets dat leert alleen maar bestaansrecht geeft?
---o---
pi_49696074
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:40 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik weet niet meer precies waar dit is maar er schijnt een vlakte te zijn (ik meen ergens in Amerika) waar een enorme berg versteende voetafdrukken te zien zijn die gedateerd zijn als miljoenen jaren oud en daar zouden dus voetstappen bij zitten van mensen die overlapt zijn door dinosauriërs en andersom.

Heeft iemand enig idee waar ik het over heb?
De Fred Flinstone Hoax

Natuurlijk betrof het hier geen menselijke voetafdrukken, maar die van kleine drietenige dino's.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_49696220
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:51 schreef mariox het volgende:

[..]
Alle ellende op de wereld (oorlogen e.d) is dus totaal afkomstig door het misbruiken van die vrije wil door de mens zelf.
En die aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, orkanen, meteoorinslagen en tsunami's dan?
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:18:51 #208
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_49696645
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:09 schreef onemangang het volgende:

[..]

En die aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, orkanen, meteoorinslagen en tsunami's dan?
Foutje in zijn almachtige design..

Oh nee. Satan natuurlijk

En ellende als baby's van ook gelovige ouders die met verschrikkelijke ziektes zijn geboden en binnen no time een pijnlijke dood sterven, dat is natuurlijk je eigen schuld. Moest je maar je vrije wil om een of andere reden niet gebruiken om kinderen te maken
pi_49696847
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:05 schreef onemangang het volgende:

[..]

De Fred Flinstone Hoax

Natuurlijk betrof het hier geen menselijke voetafdrukken, maar die van kleine drietenige dino's.
Dankje.

Zijn er nog mensen die dit wel serieus nemen of is dit algemeen geaccepteerde onzin?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49697002
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:09 schreef onemangang het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer, dat zijn acties om de mens te laten herinneren dat niet alles vanzelfsprekend is. Als je nooit ellende in de wereld had had je nooit begrepen dat er zoiets als orde en vrede bestond. Om zijn gunsten te laten herinneren heeft hij ook negatieve dingen gecreeerd. De mens leert nou eenmaal dmv negatieve dingen. Dus als je nooit het donker had gezien wist je niet wat licht was etc.
---o---
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:27:38 #211
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_49697024
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:57 schreef mariox het volgende:

[..]

Je perceptie is verkeerd. Je maakt de verkeerde aannames dus klopt je wereldbeeld niet. Op dit soort vragen heb ik tig keer antwoord op gegeven. Zie mijn vorige posts.
Mijn perceptie kan niet verkeerd zijn aangezien er geen universele waarheid bestaat waaraan jij dit kunt toetsen.

Verder om het weer on-topic te houden: Ik heb nog nergens "bewijzen" gevonden dat god bestaat.

aanname 1: God heelt de zieken. Zieken genezen door de kracht van het bidden.

Waarom groeien ledematen van geamputeerden niet meer aan ook al wordt er gebeden?
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:31:14 #212
94617 Ps2K
pi_49697169
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:27 schreef mariox het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer, dat zijn acties om de mens te laten herinneren dat niet alles vanzelfsprekend is. Als je nooit ellende in de wereld had had je nooit begrepen dat er zoiets als orde en vrede bestond. Om zijn gunsten te laten herinneren heeft hij ook negatieve dingen gecreeerd. De mens leert nou eenmaal dmv negatieve dingen. Dus als je nooit het donker had gezien wist je niet wat licht was etc.
Waarom heeft god daar tsunami's en aardbevingen voor nodig? God is almachtig, een kind kun je slechte dingen afleren door het vermanend aan te spreken.
Je theorie over het leer effect houdt geen stand hier.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_49697613
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:31 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Waarom heeft god daar tsunami's en aardbevingen voor nodig? God is almachtig, een kind kun je slechte dingen afleren door het vermanend aan te spreken.
Je theorie over het leer effect houdt geen stand hier.
God heeft het niet nodig maar de mens heeft het nodig. Wij leren eenmaal veel door grote massale toestanden. Als jou of een kennis iets overkomt leer je veel beter dan dat je alles met overlevering zou leren. Je kan een kind 100x vertellen dat hij moet afblijven van de radiator. Maar een keer voelen zal hem beter bij de les houden.

Het is trouwens ook niet zo dat dit dagelijks mensen overkomt. Hoeveel mensen zijn er uberhaupt doodgegaan aan gevolgen van dit soort dingen? 0.01% van mensenheid? Dat is zeg maar 1 op de 10.000 mensen? Geen idee maar het zal wel te verwaarlozen zijn.
---o---
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:52:12 #214
94617 Ps2K
pi_49698046
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:41 schreef mariox het volgende:

[..]

God heeft het niet nodig maar de mens heeft het nodig. Wij leren eenmaal veel door grote massale toestanden. Als jou of een kennis iets overkomt leer je veel beter dan dat je alles met overlevering zou leren. Je kan een kind 100x vertellen dat hij moet afblijven van de radiator. Maar een keer voelen zal hem beter bij de les houden.
En dan toch vreemd dat deze rampen altijd gebeuren in landen waar het percentage gelovigen hoger is. Blijkbaar is god niet blij met hun toewijding.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:58:54 #215
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_49698325
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:51 schreef mariox het volgende:

[..]

Neen! Je leest wat jou uitkomt.

Daar in tegen alle successen dus ook. Waarom danken winnaars van dingen God dan? Of mensen die de een of andere ramp hebben overleefd? En waarom bestaat de biddag voor gewassen etc. nog steeds?

En hoezo 'vrije' wil als je bij een verkeerde keuze meedogenloos wordt afgestraft?

[ Bericht 3% gewijzigd door Invictus_ op 23-05-2007 20:08:38 ]
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:34:34 #216
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_49699919
quote:

Het is trouwens ook niet zo dat dit dagelijks mensen overkomt. Hoeveel mensen zijn er uberhaupt doodgegaan aan gevolgen van dit soort dingen? 0.01% van mensenheid? Dat is zeg maar 1 op de 10.000 mensen? Geen idee maar het zal wel te verwaarlozen zijn.
Wat voor achterlijke debiel moet je zijn om te stellen dat menselijk lijden te verwaarlozen is? Tering zeg...
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:42:16 #217
180681 Oddfellow
What one knows, one sees.
pi_49700263
Zoiets heet plat gezegd ignorantie, komt wel vaker voor bij gelovigen.
Probeer dát maar eens te debunken.
Everybody wants to be somebody; nobody wants to grow.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 20:43:47 #218
862 Arcee
Look closer
pi_49700326
quote:
Ongeveer net zo veel mensen als die creperen van de pijn, omdat ze geen euthanasie mogen plegen van een relifanaat met een mijter.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:49:20 #219
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_49700566
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:37 schreef mariox het volgende:

[..]

Alles heeft een reden in het heelal.
Hoe kom je daarbij? Is dat een conclusie, of is dat een aanname waarin je alle feiten probeert te passen? Stel, je weet niet of alles in het heelal een reden heeft, of niet, en je neemt enkele dingen waar, en gaat daar de conclusie uit trekken.

Zaken om over na te denken zijn:
- 400.000 Nederlanders hebben kanker
- Orkanen
- Meteorieten die leven vernietigen
- Tsunami's
- Zwarte gaten
- Korstmossen
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_49700849
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De theorie is dat die fossielen er zijn door de vloed, er zijn ook weinig andere manier waardoor fossilisatie plaatsvindt. Na de vloed zijn de dino's uitgestorven door het veranderde klimaat en eventueel uitmoording door mensen zoals ook nu nog dieren uitsterven door toedoen van mensen.
Dan klopt het toch nog steeds niet of ben ik nou gek, je hebt de vloed, hierdoor onstaan fossielen. Mag ik dan even een klein puntje toelichten, staat er niet in de bijbel dat er miljoenen/miljarden MENSEN verdrinken in die vloed, waar de neuk zijn die fossielen dan?!!?!?!En van dinosaurussen toevallig wel!
pi_49701220
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:58 schreef mariox het volgende:

[..]

Jongens jongens jongens.
Gods almachtigheid is oneindig, net als al zijn andere eigenschappen (namen).

B en C is volkomen niet logisch, waarom? Met mijn simpele logica heb ik al 2 voorbeelden:

Een steen heeft alleen zin tot een bepaalde grootte hier op de wereld. Dus als hij zo groot is als de zon dan is de aarde onderhevig aan de zwaartekracht van die steen
Dus dan valt er ook niks om op te tillen. Dit omdat alles in het zwaarteloze heelal hangt. Dus wat is dan vraag B? Onlogischg dus.

En een steen die zwaarder (ik zal dit maar opvatten als aantrekkingskracht van de klasse gravitatiekracht ) is dan oneindig???? Dan moet je mij eerst eens vertellen wat dat is. Wat is groter dan oneindig?

Zodoende.
een circel is ook oneindig,

niets is oneindig. Ik denk ook dat het universum uit een soort van oneindig teken idee bestaat.
Alleen is het zo groot dat we het niet kunnen meten.
pi_49701305
Het is overigens op elk punt van de dag dat er sterren gecreerd worden in de totale chaos van het heelal, heb laatst een stuk gelezen over een hoop foto's die er gemaakt waren van ruimtestof tot ster dat werd gevormd, daar is helemaal geen God voor nodig man!
pi_49701423
maarja je kan ook zeggen dat god ervoor heeft gezorgd dat er sterren worden gemaakt.
en wat als je zegt dat er geen chaos bestaat. dat alles een reden heeft.

Ik geloof niet maar ik denk dat alles te berekenen is.

net zoals die ene formule wat zelfs een grassprietje verklaard enz alleen weet ik zo niet meer hoe die formule heet
pi_49701895
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:09 schreef Hardrebel het volgende:
maarja je kan ook zeggen dat god ervoor heeft gezorgd dat er sterren worden gemaakt.
en wat als je zegt dat er geen chaos bestaat. dat alles een reden heeft.

Ik geloof niet maar ik denk dat alles te berekenen is.

net zoals die ene formule wat zelfs een grassprietje verklaard enz alleen weet ik zo niet meer hoe die formule heet
Tuurlijk weet ik nooit 100% zeker hoe het gaat. Maar wat creationisten wetenschappers vaak aankaarten is (weet niet meer precies welke) maar een wet van thermodynamica. Volgens mij de nulde wet van thermodynamica.

Deze wet houdt in dat alles in een verval is, dus alles komt ooit tot een nul punt totdat het niet meer bestaat. Dus zeggen creationisten, hoe kan er dan iets ontstaan uit de totale chaos in het universum. Nou...sterren dus.

Overigens hoor je ook vaak de kansberekening die creationisten geven over leven dat is ontstaan, dat dat zo klein is dat het gewoonweg onmogelijk is. Vraag ik me af, hoe groot is de kans dat ik besta in de vorm zoals ik nu exact ben, tot elke molecuul nauwkeurig. Vrij klein lijkt me, volgens mij onmogelijk, maar ik besta toch!
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:27:35 #225
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_49702206
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:05 schreef Hardrebel het volgende:

[..]
niets is oneindig. Ik denk ook dat het universum uit een soort van oneindig teken idee bestaat.
Alleen is het zo groot dat we het niet kunnen meten.
Mwah, oneindigheid is een concept dat zou kunnen bestaan, maar dan vanaf 0----->oneindigheid. Als het al bestaat, is het niet te vatten voor ons denk ik. Tot nu toe is oneindigheid slechts een concept wat wordt gebruikt om enkele wiskundige problemen op te lossen (1/3 bijvoorbeeld), zoals ik een wiskundeleraar ooit hoorde zeggen.

Waar ik niet zo maar kan aannemen is oneindig<---->oneindig. Ik maak hier misschien later een apart topic voor aan, als ik me nog wat verder heb ingelezen. Hier heb ik namelijk nogal wat vragen bij.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 21:35:11 #226
862 Arcee
Look closer
pi_49702542
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:27 schreef StupidByNature het volgende:
Mwah, oneindigheid is een concept dat zou kunnen bestaan, maar dan vanaf 0----->oneindigheid. Als het al bestaat, is het niet te vatten voor ons denk ik. Tot nu toe is oneindigheid slechts een concept wat wordt gebruikt om enkele wiskundige problemen op te lossen (1/3 bijvoorbeeld), zoals ik een wiskundeleraar ooit hoorde zeggen.

Waar ik niet zo maar kan aannemen is oneindig<---->oneindig. Ik maak hier misschien later een apart topic voor aan, als ik me nog wat verder heb ingelezen. Hier heb ik namelijk nogal wat vragen bij.
Ik vraag me bij oneindig dit wel eens af.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_49705877
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 20:34 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Wat voor achterlijke debiel moet je zijn om te stellen dat menselijk lijden te verwaarlozen is? Tering zeg...
Ik probeer duidelijk te maken dat er meer orde en vrede is dan men ziet. Wat er vaak gebeurd is dat mensen bij voorbeelden met God altijd alleen de ellende ziet. Probeer eens uit te rekenen wat voor een fractie van de mensheid overlijd ten gevolge van aardbevingen, overstromingen etc.
Ik beweer dat dat minder is dan 1 op de 10.000 mensen.
Stel dat de criminialiteit in nederland bestond uit 0.01%. Zou je dan puur op basis van die 0.01% kunnen zeggen dat we in een kut samenleving leven omdat 1 op de 10.000 burgers crimineel is????

De mens kan heel goed bagatelliseren als het over God gaat. Ik vergelijk dit meestal met een raam die absoluut schoon is. Als er ook maar een klein vlekje op zit heeft de mens de neiging om zijn oog op die vlek te zetten. En dan zegt hij dat die raam waardeloos en smerig is. Terwijl die ene vlek altijd een reden heeft. Want met die ene vlek kan je een vergelijking trekken dat die raam absolute schoonheid heeft. Heeft iemand zich afgevraagd waarom er voor een ultramodern en mooi gebouw mensen soms een grote rots plaatsen. Juist om de schoonheid van die architectorische gebouw te benadrukken
---o---
pi_49706055
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:58 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

En hoezo 'vrije' wil als je bij een verkeerde keuze meedogenloos wordt afgestraft?
Dat is toch ook met een vrij land. Als je in een land met vrijheid leeft heb je toch ook niet de vrijheid om mensen te vermoorden. Je kan het wel maar dan word je inderdaad ook gestraft door de wet. Waarom noem je zo een land dan wel een land met vrijheid? Vrijheid heb je tot een bepaalde mate inderdaad, overal!

Bij voorbeelden met God moet er dan gebagatelliseerd worden.
---o---
pi_49706102
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:27 schreef mariox het volgende:

[..]

Er komen ook aardbevingen voor bij bijvoorbeeld antartica. Heeft God dit gedaan om de pinguins te laten herinneren dat ze wat vaker moeten bidden? En al die kometen die op Saturnus neerstorten die wij niet of nauwelijks kunnen waarnemen? Is dat om de rotsblokken die rondjes draaien in de ringen van saturnus in het gareel te houden of zo? Mag ik je er verder op wijzen dat een atheistische homosexueel met aids in Europa aanzienlijk meer kans op overleven heeft dan een christelijke pasgeborene in Afrika met aids? Wat heeft zo'n baby er nou aan om te 'leren' pijn te lijden? Hij heeft nog nooit van God gehoord en dat zal ook nooit gebeuren ook.

Met andere woorden: wordt eens wakker, mensen zijn volstrekt onbeduidende organismen, behalve voor mensen zelf. Om dat te bekrachtigen hebben sommigen exemplaren daarvan het zodanig in hun bol dat ze menen dat alles om hen draait. Welnu, dat is dus niet zo.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:56:31 #230
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_49706176
Mariox - die god die jij aanbid he?

Die is eng.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_49706336
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:52 schreef Ps2K het volgende:

[..]

En dan toch vreemd dat deze rampen altijd gebeuren in landen waar het percentage gelovigen hoger is. Blijkbaar is god niet blij met hun toewijding.
Je hebt helemaal gelijk.

Gelovigen worden meestal meteen op aarde gestraft voor hun mindere toewijding. Minder toewijding is namelijk in een geloofstelsel een minder grote misdrijf (om het maar in jurisische termen te houden dan helemaal niet geloven. Grote misdrijven zoals ongeloof en moord wordt in het hiernamaals gestraft.
Net als in het nederlands rechtssysteem, kleine misdrijven zoals ietsjes te hard rijden wordt meteen gestraft door een boete. Maar grote misdrijven moeten via langlopende rechtzaken worden berecht.
Zo ook dus in het hiernamaals na de dag des oordeels.
---o---
pi_49706507
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:56 schreef wijsneus het volgende:
Mariox - die god die jij aanbid he?

Die is eng.
Nee helemaal niet. Er is meer beloning dan afstraffing. Als je gelooft in hem en je doet niemand kwaad. Je probeert af en toe aan hem te denken, waarvoor zou je dan bang moeten zijn?

Het hele heelal is gecreeerd met een grote doel dat we hem moeten leren kennen. Als we dat doel nastreven heb je dis niks te vrezen.

In de Koran heb je veel en veel meer versen over de paradijs dan over de hel.
---o---
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:43:36 #233
180681 Oddfellow
What one knows, one sees.
pi_49708133
Wat ben ik onnoemelijk blij dat ik niet meer gelovig ben zeg, na het lezen van de vorige posts.
Everybody wants to be somebody; nobody wants to grow.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:44:54 #234
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_49708191
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:03 schreef mariox het volgende:

[..]

Nee helemaal niet. Er is meer beloning dan afstraffing. Als je gelooft in hem en je doet niemand kwaad. Je probeert af en toe aan hem te denken, waarvoor zou je dan bang moeten zijn?

Het hele heelal is gecreeerd met een grote doel dat we hem moeten leren kennen. Als we dat doel nastreven heb je dis niks te vrezen.

In de Koran heb je veel en veel meer versen over de paradijs dan over de hel.
In de Koran staat ook dat het normaal is om mensen op te blazen en kinderen te neuken. Religie is teh sucks.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:46:28 #235
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_49708248
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:44 schreef beelz het volgende:

[..]

In de Koran staat ook dat het normaal is om mensen op te blazen en kinderen te neuken. Religie is teh sucks.
...dude...

Siamo Tutti Antifascisti!
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:50:54 #236
44649 beelz
pi_49708421
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:46 schreef wijsneus het volgende:

[..]

...dude...

Dude wat?
Besef Regulier!
pi_49708435
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:43 schreef Oddfellow het volgende:
Wat ben ik onnoemelijk blij dat ik niet meer gelovig ben zeg, na het lezen van de vorige posts.
Juist. Ik weet niet hoe gelukkig je kan zijn met het idee dat je niet meer bestaat na de dood. Door maar nooit over de dood na te denken of te praten zal je jezelf alleen maar voor de gek kunnen houden.

Afijn ik geloof uit het diepste van mijn hart dat God bestaat en dat ik zal voortleven na de dood, welliswaar in een andere vorm. Ik geloof in een God die barmhartig zal zijn zolang ik geen mensen kwaad aandoe en zover ik mijn best doe om hem te leren kennen. De eerste is de taak van elke brave burger. En de tweede is een kleine moeite en levert me heel veel vreugde. Ik slaap lekker en hoef me niet voor de gek te houden.

Zo simpel
---o---
pi_49708556
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:44 schreef beelz het volgende:

[..]

1) Waar staat dat in de Koran?
2) Lees hem voordat je leugens verkondigt of mensen naspreekt.
3) Waar komt die negatieve energie van je vandaan?
4) Zeer offtopic. Dus ik hou erover op.
---o---
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:56:31 #239
44649 beelz
pi_49708650
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:51 schreef mariox het volgende:

[..]

Juist. Ik weet niet hoe gelukkig je kan zijn met het idee dat je niet meer bestaat na de dood. Door maar nooit over de dood na te denken of te praten zal je jezelf alleen maar voor de gek kunnen houden.

Afijn ik geloof uit het diepste van mijn hart dat God bestaat en dat ik zal voortleven na de dood, welliswaar in een andere vorm. Ik geloof in een God die barmhartig zal zijn zolang ik geen mensen kwaad aandoe en zover ik mijn best doe om hem te leren kennen. De eerste is de taak van elke brave burger. En de tweede is een kleine moeite en levert me heel veel vreugde. Ik slaap lekker en hoef me niet voor de gek te houden.

Zo simpel
Ik weet wel hoe gelukkig je kunt zijn als je niet gelooft in een god. Het is namelijk er g prettig om je niet druk te hoven maken over hoe je leeft omdat je anders niet in de hemel mag komen. God is een mietje en haat mensen die anders denken, als dat waanbeeld waar relifreaks in geloven echt waar is wil ik niet eens in de hemel komen met een stelletje reliridders die mensen die wel zelf na kunnen denken veroordelen.
Besef Regulier!
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:56:40 #240
94617 Ps2K
pi_49708656
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:54 schreef mariox het volgende:

[..]

Iedereen weet dat de koran geweld tegen "ongelovigen" aanspoort. Islam is een veroverings geloof, niet een van vrede.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 23:58:39 #241
862 Arcee
Look closer
pi_49708744
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:00 schreef mariox het volgende:
Grote misdrijven zoals ongeloof
Zou jouw God die misdadige ongelovigen niet toelaten tot Zijn hemel en waarom wel/niet?

Volgens mij zou God (als die zou bestaan) juist atheïsten toe moeten laten die netjes hun leven hebben geleefd en hebben genoten van wat het leven hun te bieden had en niet gelovigen die alleen geleefd hebben met als doel in de hemel te komen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:58:58 #242
44649 beelz
pi_49708756
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:54 schreef mariox het volgende:

[..]

Geen idee, ik lees geen haatpropaganda.
quote:
2) Lees hem voordat je leugens verkondigt of mensen naspreekt.
Nope, ik lees geen haatpropaganda.
quote:
3) Waar komt die negatieve energie van je vandaan?
2 millenia aan oorlogen uit naam van religie.
quote:
4) Zeer offtopic. Dus ik hou erover op.
Hehehe, reli's willen altijd ergens anders over praten als het ze niet aanstaat.
Besef Regulier!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 mei 2007 @ 00:00:18 #243
862 Arcee
Look closer
pi_49708815
In het kader van dit topic is dit trouwens wel interessant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Russells_theepot
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:01:15 #244
94617 Ps2K
pi_49708858
Ontopic:

Als god zou bestaan, waarom zou hij dit toestaan:

* Sura 5:51 commands Muslims not to take Jews and Christians as friends.
* Sura 9:29 commands Muslims to fight against Jews and Christians until they either submit to Allah or else agree to pay a special tax.
* Sura 2:65-66 and Sura 5:60 contain references to Jews as “apes and swine to be despised and rejected.” (Think of that! You can be sure that such a statement did not come from the true God of this universe who selected the Jews to be His Chosen People.)

En mein kampf is verboden in Nederland...
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:05:22 #245
44649 beelz
pi_49709025
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:01 schreef Ps2K het volgende:
Ontopic:

* Sura 9:29 commands Muslims to fight against Jews and Christians until they either submit to Allah or else agree to pay a special tax.
* Sura 2:65-66 and Sura 5:60 contain references to Jews as “apes and swine to be despised and rejected.” (Think of that! You can be sure that such a statement did not come from the true God of this universe who selected the Jews to be His Chosen People.)

Opzich is Mein Kampf idd een stuk vriendelijker en socialer dan de koran.
Besef Regulier!
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:10:59 #246
94617 Ps2K
pi_49709225
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:05 schreef beelz het volgende:

[..]

Opzich is Mein Kampf idd een stuk vriendelijker en socialer dan de koran.
Ze tonen akelig veel overeenkomsten:
- Anyone who dares to lay hands on the highest image of the Lord commits sacrilege against the benevolent creator of this miracle and contributes to the expulsion from paradise.
- We will drive the guilty to hell thirsty.
- He that believeth not shall be damned.

Een daarvan komt uit mein kampf...
pi_49709411
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:01 schreef Ps2K het volgende:
Ontopic:

Ik geloof dat dit in sommige topics al verschillende keren is uitgelegd. Ik zou je daar naar willen verwijzen.
Het komt er op neer dat die versen betrekking hebben tijdens oorlogen die geweest zijn in die tijd. De verzen van Koran zijn neergedaald na een bepaalde gebeurtenis. Als je die gebeurtenissen erbij haalt dan snap je die versen.
Een bewijs hiervoor is de laatste ottomaanse khalifaat. Die hebben de verdreven joden uit spanje omarmd en onderdak aangeboden. In Istanbul leven er tienduizende christenen die daar al sinds 1453 leven. Als deze verzen de betekenis had die jij hier oppert dan zouden die joden en christenen nooit 500 jaar uitgehouden kunnen hebben in het ottomaanse regime.
Die laatste vers kan ik hier moeilijk uitleggen omdat dat te uitgebreid is. Heeft ook niks te maken dat moslims kleinerend moeten kijken naar niet gelovigen of joden. Maar heeft met de kijk van God op niet gelovigen te maken. En dat is een kwestie tussen God en niet gelovigen. Reden hiervoor is te lang om het hier uit te leggen.

---o---
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 mei 2007 @ 00:21:27 #248
862 Arcee
Look closer
pi_49709551
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:00 schreef Arcee het volgende:
In het kader van dit topic is dit trouwens wel interessant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Russells_theepot
Wat denk jij als je dat leest, mariox?
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:27:38 #249
94617 Ps2K
pi_49709722
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:17 schreef mariox het volgende:

[..]

Ik geloof dat dit in sommige topics al verschillende keren is uitgelegd. Ik zou je daar naar willen verwijzen.
Het komt er op neer dat die versen betrekking hebben tijdens oorlogen die geweest zijn in die tijd. De verzen van Koran zijn neergedaald na een bepaalde gebeurtenis. Als je die gebeurtenissen erbij haalt dan snap je die versen.
De koran is het woord van allah, wat in de koran staat is waar en is door de engel gabriel doorgegeven aan mohammed. Waarom zou allah deze woorden doorgeven als ze maar beperkt houdbaar zijn? komt er een tweede versie van de koran? Waarom staat allah toe dat zijn koran wordt aangepast?

Dit is niet het enige (ja in de bijbel is ook het nodige te vinden)

Mein Kampf- States that Germans are the superior race of mankind and that Germany is destined to rule the world , and dominate all other races and nations.

Q'uran-States that Islam and Muslims are the superiors of mankind and that Islam is divinely mandated to rule the world and dominate all other races, creeds and nations.

Mein Kampf-Says that the German State is to have control over every aspect of life. Says all individuals must submit to the State

The Q'uran-Says that Islam and Sharia is to have control over every aspect of life. Says all individuals must submit to Islam.

Mein Kampf-Mandates that men are superior to women and that women's place should be limited to procreation, the kitchen and the home.

The Q'uran-Mandates that men are superior to women and that women's place should be limited to procreation, the kitchen and the home.

Mein Kampf-Says that homosexuals are `race traitors' and should be condemned to death. (Many, in fact were murdered in the concentration camps).

The Q'uran-Says homosexuals are unholy to Allah and should be condemned to death

etc. etc. etc. etc.
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:28:23 #250
94617 Ps2K
pi_49709743
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:21 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat denk jij als je dat leest, mariox?
waarschijnlijk het bewijs dat god bestaat omdat de theepot eigenlijk de duivel is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')