quote:INBESLAGNAME VOERTUIG
Wanneer de maximumsnelheid
met meer dan honderd procent is
overschreden, dan kan de politie
het voertuig in beslag nemen. Dat
gebeurt als het verkeersgedrag
van de overtreder concreet gevaar
voor de verkeersveiligheid heeft
opgeleverd.
Bedankt. dat is het antwoord wat ik zocht..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:45 schreef Arjan het volgende:
INBESLAGNAME VOERTUIG
Wanneer de maximumsnelheid
met meer dan honderd procent is
overschreden, dan kan de politie
het voertuig in beslag nemen. Dat
gebeurt als het verkeersgedrag
van de overtreder concreet gevaar
voor de verkeersveiligheid heeft
opgeleverd.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:08 schreef S1nn3rz het volgende:
idioot zeg om zomaar je voertuig in beslag te laten nemen. het is misschien wat aan de snelle kant, maar ja midden in de nacht moet dat kunnen.
bebouwde kom wil niet altijd zeggen dat het vol staat met huizen.
Ook 's nachts onverantwoord om in de bebouwde kom sneller te gaan dan de daar geldende maximum snelheid.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:12 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ja ja, nu kun je wel een pleister op je mondje doen maar het is wel waar natuurlijk. er zijn genoeg situaties binnen de bebouwde kom waar je gemakkelijk 150 zou kunnen rijden.
Hoor dit steeds vaker en begin te geloven dat er een kern van waarheid in zit.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:17 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
pardon? die situaties zijn er nu eenmaal, daarnaast hebben we in programma's als wegmisbruikers duidelijk kunnen zien dat de politie de hoge snelheden vaak uitlokt.
iets langer doorgaan met achtervolgen, al dat niet gepaard met buiten het zicht van de camera bumperkleven waardoor iemand zich opgejaagd voelt.
waarom zou dat onverantwoord zijn? er zijn genoeg plaatsen waar je eerst een lange rechte weg heb binnen de bebouwde kom waar geen huizen staan.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:15 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Ook 's nachts onverantwoord om in de bebouwde kom sneller te gaan dan de daar geldende maximum snelheid.
Echter ben ik wel voor: Geen maximum snelheid op de autobaan.
Autobaan en NIET autosnelweg!
Als we dit per situatie moeten gaan bekijken, mij niet gezien. Zal wel niet voor niets een maximum snelheid gelden, hou je er gewoon aan en reageer je snelheid dan maar af op de autobaan, GEEN autosnelweg!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:18 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
waarom zou dat onverantwoord zijn? er zijn genoeg plaatsen waar je eerst een lange rechte weg heb binnen de bebouwde kom waar geen huizen staan.
je moet het wel degelijk per situatie bekijken. als de politie je aan de kant zet zullen ze ongetwijfeld beginnen over hoe gevaarlijk het wel niet is om zo hard te rijden, terwijl daar vaak helemaal geen reden toe is.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:20 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Als we dit per situatie moeten gaan bekijken, mij niet gezien. Zal wel niet voor niets een maximum snelheid gelden, hou je er gewoon aan en reageer je snelheid dan maar af op de autobaan, GEEN autosnelweg!
Ben het wel met je redenering eens, maar duidelijke regels over snelheid binnen en buiten de bebouwde kom geven helderheid. Je hoeft niet te twijfelen, mag ik nu 50, 60 of 80. Ga je hieraan tornen, omdat de weg uitnodigd harder te rijden dan creeer je chaos. En soms is het dat nu al, met deze duidelijke regelgeving.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:22 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
je moet het wel degelijk per situatie bekijken. als de politie je aan de kant zet zullen ze ongetwijfeld beginnen over hoe gevaarlijk het wel niet is om zo hard te rijden, terwijl daar vaak helemaal geen reden toe is.
net zo min dat je wel eens aan de kant gezet wordt op een lege snelweg omdat je 30km te hard gaat. ook onzinnig.
Maar niet zelden wel.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:30 schreef 1299 het volgende:
Beetje doortrappen gaat doorgaans niemand dood van
Ga jij even liggen ik trap dan wel...., correctie; blijf maar staan ik hou van van een beetje uitdaging.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:30 schreef 1299 het volgende:
Politie neemt doorgaans je auto in beslag als je je rijbewijs niet bij je hebt. Iemand die ik ken was met 171 gelasered waar 100 was toegestaan. Toen werd ook z'n auto in beslag genomen.
Beetje doortrappen gaat doorgaans niemand dood van
Onzin. Zoals hij al zegt, niet alle bebouwde kom is volgebouwd met huizen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:15 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Ook 's nachts onverantwoord om in de bebouwde kom sneller te gaan dan de daar geldende maximum snelheid.
Zou mooi zijn. vooral die snelweg 120. Bijna alles is 100 nowadays...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:26 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Ben het wel met je redenering eens, maar duidelijke regels over snelheid binnen en buiten de bebouwde kom geven helderheid. Je hoeft niet te twijfelen, mag ik nu 50, 60 of 80. Ga je hieraan tornen, omdat de weg uitnodigd harder te rijden dan creeer je chaos. En soms is het dat nu al, met deze duidelijke regelgeving.
MI zou het zo moeten zijn.
Binnen bebouwde kom 50
Buiten bebouwde kom 80
Autoweg 100
Autosnelweg 120
Autobaan onbeperkte snelheid
Duidelijk genoeg lijkt mij en geen twijfel meer mogelijk.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:26 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Autosnelweg 120
Autobaan onbeperkte snelheid
Sinnerz...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:30 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik wist dat ie ging komen, daarom niet aangepast. jammer dat de argumenten op zijn en je mensen weer eens op een taalfoutje moet pakken.![]()
vrees niet, je zult ze vaker tegenkomen.
Nee, dat mag niet. Voor zover ik het weet dan.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:09 schreef HarryP het volgende:
Het is inderdaad wat te snel maar hem kennende niet extreem onverantwoord.
Nog wel even een vraagje over de omstandigheden waaronder aan de kant is gezet.
Er reden 3 auto's met ongeveer dezelfd snelheid over die weg achter elkaar. De eerste auto is gemeten op 108 km, hij was de 2e of 3e auto alle 3 de auto's zijn aan de kant gezet.
Mag de politie de gemeten snelheid voor de eerste auto ook laten gelden voor de andere 2 auto's?
Onzin. De overtreding valt gewoon onder het overschrijden van de maximumsnelheid, artikel 5 is dus niet nodig.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:11 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Hiermee kan de politie ook uit de voeten:
In overleg met de officier van justitie of een bevoegd ambtenaar kan in geval artikel 5. Een kapstok artikel voor roekeloos rijgedrag. Je rijbewijs en of auto in beslag worden genomen
Maar 58 te hard ? In de bebouwde kom is dat meer dan de dubbele snelheid !!! Dat soort mensen moeten ze echt levenslang verbieden om nog een auto aan te raken.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:49 schreef HarryP het volgende:
Sorry hij heeft in totaal 108 km gereden.. Waar je 50 mag. dus "maar" 58 km te hard.
Da's weer een wat overtrokken reactie, maar een flinke sanctie mag er wel op staan.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar 58 te hard ? In de bebouwde kom is dat meer dan de dubbele snelheid !!! Dat soort mensen moeten ze echt levenslang verbieden om nog een auto aan te raken.
Wat dacht je van een baan als testdummy.... da's kost hooguit 1 werkdag...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 10:23 schreef Dromer het volgende:
[..]
Da's weer een wat overtrokken reactie, maar een flinke sanctie mag er wel op staan.
Tevens moet er mijns inziens in een dergelijk geval iets gedaan worden aan het voor de 'dader' inzichtelijk maken van de risico's die kleven aan dergelijke snelheden. Anders blijft ie roepen dat ie 's nachts rustig 150 km/u kan rijden binnen de bebouwde kom...
Binnen de bebouwde kon, bij meer dan 30 Km/h te snel bepaald OvJ de boete. Vanaf 100% te snel, of meer dan 50 Km/h te snel wordt direct het rijbewijs ingenomen, waarna de OvJ de straf bepaald. Vanaf 70 Km/h te snel kan je auto in beslag worden genomen. Bij de eerste overtreding is het vaak een -hoge- geldboete. Bij recidive kun je er vanuit gaan dat je je rijbewijs een behoorlijke tijd kwijt bent.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 12:09 schreef LaZZ_NL het volgende:
Hmmm zijn genoeg weggetjes in dorpen binnen de bebouwde kom waar 108 niet zo heel idioot is hoor... Er is ook een gedeelte NL buiten de Randstad
Maar goed, dat ze daarvoor zijn auto hebben afgenomen lijkt me wel sterk hoor.. Ja je bent dan je rijbewijs kwijt maar voor 58 km per uur te hard raak je normaliter toch echt je rijbewijs niet kwijt... Bij 108km per uur te hard is die kans wel aanwezig ja..
Dus dan zou je een 'boete' van (tien)duizenden euro's krijgen in feite?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:59 schreef santax het volgende:
De auto is dan trouwens niet verbeurd verklaart, het is dus op dat moment juridisch gezien wel nog jouw eigendom, alleen ontneemt de politie je de beschikking erover in afwachting van de mening van de officier van justitie en de rechter.
In de praktijk gebeurt dit dus nooit. Vandaar dat de politie ook opdracht van justitie heeft gekrgen om te stoppen met het inbeslagnemen van auto's. Dit mag alleen nog maar gebeuren als de betrokkene zijn rijbewijs niet bij zich heeft. De auto wordt dan weer teruggeven als het rijbewijs wordt ingeleverd.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:54 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus dan zou je een 'boete' van (tien)duizenden euro's krijgen in feite?
Is dit in een 30 zone echt zo? Ik rij dat wel eens en genoeg andere mensen ook.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:10 schreef Marsepein het volgende:
Ik dacht bij 100% overtreding of meer dan 70 Km/h te hard. Wat betekent dat je in een 30 Km/h zone al bij 60 Km/h flink verlies kunt hebben.
Voor zover ik weet wel ja, 100% te hard is 100% te hard.quote:Op maandag 14 mei 2007 22:44 schreef InnocentFR het volgende:
[..]
Is dit in een 30 zone echt zo? Ik rij dat wel eens en genoeg andere mensen ook.
quote:Op maandag 14 mei 2007 22:48 schreef Geerd het volgende:
Laat de moraal ridders maar komen.
afhankelijk van hoe de dienstdoende agent dit waarneemt, mag dit weldegelijk.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:09 schreef HarryP het volgende:
Het is inderdaad wat te snel maar hem kennende niet extreem onverantwoord.
Nog wel even een vraagje over de omstandigheden waaronder aan de kant is gezet.
Er reden 3 auto's met ongeveer dezelfd snelheid over die weg achter elkaar. De eerste auto is gemeten op 108 km, hij was de 2e of 3e auto alle 3 de auto's zijn aan de kant gezet.
Mag de politie de gemeten snelheid voor de eerste auto ook laten gelden voor de andere 2 auto's?
Dat is zo'n achterlijke onzin! Ten eerste is het je goed recht om het aan te vechten en ten tweede word ik doodziek van dat niet zeuren gezever.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:09 schreef hiolpi het volgende:
[..]
en betreffende "hem kennende niet extreem onverantwoord", ik ben iemand die ook af en toe een zware voet heeft, de limieten gelden niet voor niets, rij je te hard, dan niet zeiken, boetes gewoon betalen, niet proberen eronder uit te komen... Je weet echt wel dat je te hard rijdt, zeur dan niet over de bekeuringen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |