quote:INBESLAGNAME VOERTUIG
Wanneer de maximumsnelheid
met meer dan honderd procent is
overschreden, dan kan de politie
het voertuig in beslag nemen. Dat
gebeurt als het verkeersgedrag
van de overtreder concreet gevaar
voor de verkeersveiligheid heeft
opgeleverd.
Bedankt. dat is het antwoord wat ik zocht..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:45 schreef Arjan het volgende:
INBESLAGNAME VOERTUIG
Wanneer de maximumsnelheid
met meer dan honderd procent is
overschreden, dan kan de politie
het voertuig in beslag nemen. Dat
gebeurt als het verkeersgedrag
van de overtreder concreet gevaar
voor de verkeersveiligheid heeft
opgeleverd.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:08 schreef S1nn3rz het volgende:
idioot zeg om zomaar je voertuig in beslag te laten nemen. het is misschien wat aan de snelle kant, maar ja midden in de nacht moet dat kunnen.
bebouwde kom wil niet altijd zeggen dat het vol staat met huizen.
Ook 's nachts onverantwoord om in de bebouwde kom sneller te gaan dan de daar geldende maximum snelheid.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:12 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ja ja, nu kun je wel een pleister op je mondje doen maar het is wel waar natuurlijk. er zijn genoeg situaties binnen de bebouwde kom waar je gemakkelijk 150 zou kunnen rijden.
Hoor dit steeds vaker en begin te geloven dat er een kern van waarheid in zit.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:17 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
pardon? die situaties zijn er nu eenmaal, daarnaast hebben we in programma's als wegmisbruikers duidelijk kunnen zien dat de politie de hoge snelheden vaak uitlokt.
iets langer doorgaan met achtervolgen, al dat niet gepaard met buiten het zicht van de camera bumperkleven waardoor iemand zich opgejaagd voelt.
waarom zou dat onverantwoord zijn? er zijn genoeg plaatsen waar je eerst een lange rechte weg heb binnen de bebouwde kom waar geen huizen staan.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:15 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Ook 's nachts onverantwoord om in de bebouwde kom sneller te gaan dan de daar geldende maximum snelheid.
Echter ben ik wel voor: Geen maximum snelheid op de autobaan.
Autobaan en NIET autosnelweg!
Als we dit per situatie moeten gaan bekijken, mij niet gezien. Zal wel niet voor niets een maximum snelheid gelden, hou je er gewoon aan en reageer je snelheid dan maar af op de autobaan, GEEN autosnelweg!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:18 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
waarom zou dat onverantwoord zijn? er zijn genoeg plaatsen waar je eerst een lange rechte weg heb binnen de bebouwde kom waar geen huizen staan.
je moet het wel degelijk per situatie bekijken. als de politie je aan de kant zet zullen ze ongetwijfeld beginnen over hoe gevaarlijk het wel niet is om zo hard te rijden, terwijl daar vaak helemaal geen reden toe is.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:20 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
[..]
Als we dit per situatie moeten gaan bekijken, mij niet gezien. Zal wel niet voor niets een maximum snelheid gelden, hou je er gewoon aan en reageer je snelheid dan maar af op de autobaan, GEEN autosnelweg!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |