Ik dacht meer aan de darkroom van de It, als retejong.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:19 schreef hardcorehooligans het volgende:
in de goot van de pc hoofdstraat.
Dat siert hem imo, het komt op mij over dat hij gek op voetballen is en ondanks zijn knieblessure het optimale uit zijn resterende carriere probeert te halen. Waarom niet, op zoek naar avontuur bij verschillende clubs zolang het nog kan. Moet zeggen dat hij het bij PSV vorig jaar gezien zijn lichamelijke gesteldheid niet onaardig heeft gedaan. Balvast, paar assist en nog paar doelpuntjes meegepikt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:51 schreef DrDentz het volgende:
Hij heeft wel zelfvertrouwen. Als je achtereenvolgens bij Newcastle, Valencia en PSV mislukt ga je toch aan jezelf twijfelen, lijkt me. Om dan nog de moeite te nemen bij Lille te gaan ballen
Zo gek op voetbal is hij niet, anders was ie wel wat zuiniger met zijn lichaam omgesprongen. In zijn Barcelona periode, toen ie nog wel gewoon fit was, werd ie bijna dagelijks gesignaleerd in het nachtleven, en topsporter en feestbeest tegelijkertijd zijn is nog nooit iemand goed vergaan. Wat betreft toont ie wel enige gelijkenis met George Best, die was ook opgebrand op zijn 28ste, vanwege zijn wat al te losbandige levenstijl. Topvoetballers horen niet versleten te zijn voor hun 28ste, maar als dat dan toch gebeurt kunnen ze dat alleen zichzelf kwalijk nemen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 01:04 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Dat siert hem imo, het komt op mij over dat hij gek op voetballen is en ondanks zijn knieblessure het optimale uit zijn resterende carriere probeert te halen. Waarom niet, op zoek naar avontuur bij verschillende clubs zolang het nog kan. Moet zeggen dat hij het bij PSV vorig jaar gezien zijn lichamelijke gesteldheid niet onaardig heeft gedaan. Balvast, paar assist en nog paar doelpuntjes meegepikt.
Lille is beter dan mening subtopper in de eredivisie hoor...quote:Op zaterdag 1 september 2007 02:37 schreef DrDentz het volgende:
Hij gaat wel steeds lager. Hierna gaat hij het nog proberen bij Omniworld?
Zakken vullen noemen we dat. Als hij echt zo gek was op voetballen stopte hij als prof en ging hij lekker ballen bij de amateurs.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 01:04 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Dat siert hem imo, het komt op mij over dat hij gek op voetballen is en ondanks zijn knieblessure het optimale uit zijn resterende carriere probeert te halen. Waarom niet, op zoek naar avontuur bij verschillende clubs zolang het nog kan. Moet zeggen dat hij het bij PSV vorig jaar gezien zijn lichamelijke gesteldheid niet onaardig heeft gedaan. Balvast, paar assist en nog paar doelpuntjes meegepikt.
Ja want bij de amateurs onbetaald voetballen is net wat leuker dan bij een profclub betaald krijgen voor wat je doet.quote:Op zondag 2 september 2007 14:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zakken vullen noemen we dat. Als hij echt zo gek was op voetballen stopte hij als prof en ging hij lekker ballen bij de amateurs.
Want als je bij een profclub blijft spelen terwijl je al versleten bent probeer je "het maximale uit je carriere te halen"quote:Op maandag 3 september 2007 17:04 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ja want bij de amateurs onbetaald voetballen is net wat leuker dan bij een profclub betaald krijgen voor wat je doet.
Misschien denkt hij écht dat hij de top nog aankan....quote:Op maandag 3 september 2007 16:59 schreef MiserabelMannetje het volgende:
Verrassend dat hij niet naar quatar/emiraten/enz. is gegaan, valt meer te verdienen en het is beter weer dan in Lille.
Als je hem zo hoorde vorig jaar bij PSV. Alsof hij zichzelf amper herkent.quote:Op maandag 3 september 2007 17:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien denkt hij écht dat hij de top nog aankan....
Romario ging de 1000 goals halen, dat vond ik wel een leuke targetquote:Op maandag 3 september 2007 17:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Want als je bij een profclub blijft spelen terwijl je al versleten bent probeer je "het maximale uit je carriere te halen"...
Ik vind het echt altijd heel erg kansloos, grote voetballers die niet weten wanneer ze er mee op moeten houden. Romario en Maradona waren ook al van die zielige gevallen. Geen schim meer van wat ze ooit waren en het toch maar blijven proberen. Heb je daar dan nog echt lol in vraag ik me af?
quote:Verval van een vedette
Door MARCEL VAN DER KRAAN
LILLE - In Newcastle regende het dag en nacht. In Lille is het grauw en regent het ook. Grijze flats, slecht geasfalteerde wegen op het laatste stuk tussen Parijs en de Belgische grens. Het is een stuk niemandsland, waar de Nederlandse toerist met zijn caravan vanwege de treurigheid nooit wil stoppen.
De werkeloosheid en criminaliteit is er hoog. Tegen dat decor voltrekt zich een van de laatste episodes in de carrière van Patrick Kluivert. Over de laatste vier seizoenen staan er tien doelpunten achter zijn naam. Zes bij Newcastle, eentje bij Valencia, drie bij PSV en nul in dienst van Lille.
Er waren tijden dat hij slechts drie of vier maanden deed over tien doelpunten. Is het de teloorgang van een van Nederlands meest formidabele aanvallers? Een man wiens lichaam protesteert, die tijdens zijn privéleven al meer heeft meegemaakt dan de meeste voetballers in een heel mensenleven.
Afgelopen maand werd hij opnieuw vader. Zijn vriendin Rosanna Lima schonk hem een zoontje, Shane. Het begin van een nieuw hoofdstuk in zijn leven. Bij Ajax en de Amsterdamse amateurclub AFC voetballen zijn drie andere zoontjes (Quincy, Justin en Ruben). Sportief moet het voor Kluivert zelf verder worden ingevuld bij Lille Olympique Sporting Club.
In augustus werd hij daar gepresenteerd. De grote verrassing voor de supporters op de laatste dag van de transfermarkt. Maar het is nu oktober en welgeteld heeft Patrick Kluivert pas 32 minuten het shirt van Lille om de schouders gehad. Tegen Bordeaux, thuis, viel er een glimp van de Nederlander te bewonderen.
De supporters informeren inmiddels niet meer naar de mogelijke rentree van de voetballer. ,,We zien het wel. Leuk, zon grote naam, maar als hij nooit speelt heb je niks aan Kluivert,’’ zegt Armand, gehuld in het rode shirt van Lille voor de poort van het trainingscomplex.
Zelfs dáár, 20 kilometer buiten de stad en verscholen in de bossen van Domaine de Luchin, ziet niemand Kluivert verschijnen. Als de selectie in alle vroegte op het veld rondjes loopt, kijkt de Amsterdammer achter het glas van de gym toe. Kluivert wordt behandeld door fysiotherapeuten en werkt een individueel programma af.
Gesprekken met de media mijdt hij. De verslaggever van het gezaghebbende Franse sportblad lEquipe zegt precies één verhaal over de spits te hebben geschreven. ,,Daarna hing de club aan de telefoon. Ze waren boos over het feit dat er ook in stond dat hij ooit iemand heeft doodgereden en dat hij betrokken is geweest bij een seksschandaal. Ik begrijp de ophef niet. Iedereen kent zijn geschiedenis. Nu praat hij helemaal niet meer met ons. Jammer dan,’’ bromt Regis Dupont.
Financieel loopt Lille geen grote risicos. Kluivert is voor slechts één seizoen vastgelegd en wordt beloond op basis van zijn prestaties. Clubeigenaar Michel Seydoux en trainer Claude Puel hebben nog altijd de hoop dat de voormalig Oranje-international Lille op de kaart kan zetten.
Seydoux behoort tot de 20 rijksten van Frankrijk en pompt miljoenen in zijn club. Hij heeft zijn fortuin vergaard in de filmindustrie (is eigenaar van alle Pathé-bioscopen in Europa) en heeft net voor 24 miljoen euro het trainingscomplex van Lille laten aanleggen buiten de stad. Met architecten ontwerpt hij nu een stadion voor 50.000 toeschouwers, dat over twee jaar klaar moet zijn. Samen met Olympique Lyon, waar de broer van Seydoux de baas is, is Lille de rijkste club van Frankrijk.
Bij zon club, vond Seydoux, hoort een grote naam. En dat is Kluivert in Frankrijk zeker. Al bekende hij bij zijn presentatie dat hij zelf nauwelijks iets wist van het Franse voetbal. ,,Ik ken het Franse voetbal niet zo goed, maar ik ben erg nieuwsgierig.’’
Oud-Feyenoorder Michel Bastos, een Braziliaanse linskback die een paar jaar terug aan Excelsior werd verhuurd en nu bij Lille ploeggenoot is van Kluivert, zegt dat de spelersgroep met een scheef gezicht naar de komst van de Nederlander keek. ,,Zon beroemde speler, die zoveel heeft meegemaakt. We wisten eigenlijk zeker dat die ook een grande tête (dikke nek) zou hebben. Ze waren bang voor hem in de kleedkamer. Hij zou zich verheven boven ons voelen, want wie komt hier nu spelen als je zon carrière achter de rug hebt?’’
Bastos stond met de rest van de groep versteld van de nederige manier, waarop Kluivert zich vanaf de eerste dag door de selectie bewoog. ,,Hij mengt zich tussen de spelers, interesseert zich voor iedereen en hij doet heel veel moeite om Frans te spreken,’’ vertelt Bastos. ,,Wij vinden het schitterend om hem erbij te hebben. Toen hij door had dat ik in de eredivisie had gespeeld, begon hij meteen Nederlands tegen me te praten. Ik ben dat een beetje verleerd, dus nu doen we het vooral in het Spaans en Portugees. Alleen zijn knie zit hem nog dwars. Hij wil zo graag in de ploeg komen, maar elke keer lukt het niet.’’
Aanvoerder Gregory Tafforeau, een bikkelharde verdediger die dezelfde leeftijd heeft als Kluivert, zegt dat heel Lille met smart op de spits zit te wachten. ,,Hij heeft een grote reputatie. Wij hebben het moeilijk als elftal. We maken geen doelpunten en zijn afgezakt in de Franse Ligue 1. Dat zorgt voor druk, bij de media, bij de fans en bij de spelers. Iedereen wil dat Patrick gaat spelen.’’
De captain hoopt dat Kluivert kan worden klaargestoomd voor de derby tegen Valenciennes, vanavond in eigen stadion. ,,Wij moeten winnen. Het is misschien ook niet eerlijk dat iedereen nu verwacht dat hij de redder wordt van Lille. Want hij moet veel moeite en inspanningen doen om topfit te worden en zich hier te integreren.’’
Rond het middaguur ziet coach Claude Puel Kluivert het trainingscomplex verlaten. Hij heeft net een afspraak met hem gemaakt om binnen 24 uur een beslissing te nemen over zijn meespelen in de volgende wedstrijd. Puel heeft de speler zelf op een strak schema gezet, omdat hij wil dat Kluivert eerst eens topfit wordt.
Waarom heeft u Kluivert eigenlijk gehaald?
Puel: ,,Niet voor zijn naam. Ik heb hem gecontracteerd omdat hij een spits is met extreme kwaliteiten. Hij heeft veel ervaring, dat heeft mijn groep nodig omdat ik zoveel jonge spelers heb. Daar moet ik een man als Patrick tussen hebben staan. Hij kan het spelniveau omhoog halen. Hij kan een wedstrijd maken. Hij kan eigenlijk het niveau van de hele club omhoog tillen. Alleen moet het dan wel fysiek allemaal in orde zijn bij hem.’’
Gaat dat nog lukken?
,,Ik weet het niet. Hij heeft nu weer een hamstringblessure.’’
En zijn knie?
,,Van zijn knie heeft hij nu, geloof ik, geen last.’’
Maar…
,,Ik ga morgen, op de dag van de wedstrijd met hem rond de tafel zitten. Dan zullen we samen bespreken of hij nu kan spelen of niet. Hij heeft een keer een half uur meegedaan deze competitie.’’
Wist u vooraf hoe het met Kluivert was?
,,Voordat hij hier kwam en ik moest beslissen of wij hem zouden contracteren, heb ik een uitgebreid gesprek met hem aangevraagd. Ik wilde een paar dingen van hem weten. Met wat voor idee wilde hij naar Frankrijk komen? Wat wil hij? Wat verwacht hij van zijn verblijf hier bij Lille?
Patrick wil hard werken en wil zijn oude niveau weer halen. Oké, wij bieden hem die gelegenheid. Maar alles hangt af van de mentaliteit en de spirit bij Patrick. Kan hij het opbrengen om zo hard te werken en zoveel te doen dat hij weer topfit in het veld kan verschijnen? En kan hij doelpunten maken voor Lille? Het zijn veel vragen. Ik kan tot nu toe alleen maar zeggen dat hij ontzettend zijn best doet om weer fit te worden.’’
Is 31 jaar een leeftijd om te eindigen als profvoetballer?
,,Nee, nee. Dat is voor geen enkele speler een leeftijd om al te stoppen. Daarom zeg ik dat voor Patrick alleen zijn mentaliteit op dit moment ertoe doet. Zijn bereidheid om terug te knokken moet aanwezig zijn. Hij moet kei- en keihard werken om de vorm weer te vinden. Hij ligt absoluut goed in de groep. Ik zie hem zijn best doen om zich thuis te voelen. Hij is zeker geen speler met een dikke kop, zoals ze dachten. Hij beweegt zich lekker tussen de jonge jongens. Hij geeft adviezen, hij praat met iedereen. Hij is gewoon een van ons. Maar hij moet wel gaan voetballen.
,,Patrick zit nu nog in een hotel. Hij is net vader geworden. Maar hij heeft volgens mij een huis gevonden en wil over een maand hier met zijn gezin gaan wonen. Dat zegt ook wel iets over zijn motivatie.’’
Achter de coach brengt Kluivert zijn vuile goed naar het washok. Hij verdwijnt via de achteruitgang naar zijn auto. Op de vraag of hij iets kan vertellen over zijn come-back, schudt Kluivert het hoofd. „Nee, echt niet. Nee.’’
Het is echt een beetje triest om te lezen ja, volgens mij was het bij PSV hetzelfde. Lag goed in de groep, ook bij jonge spelers (zoals Affelay en Aisatti), hij wilde heel graag. Hij bezat ook de voetbal intelligentie zeker nog, strooide vanuit stilstand met mooie passes maar hij speelde maar weinig en liep ook weinig over het veld.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 10:07 schreef One_conundrum het volgende:
De toon is toch redelijk positief, kluivert steunt coacht, maarja dat spelen schiet niet op ...
Inderdaad. We moeten genoegen nemen met af en toe een invalbeurtje van Patrick...quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 10:07 schreef One_conundrum het volgende:
De toon is toch redelijk positief, kluivert steunt coacht, maarja dat spelen schiet niet op ...
Bij psv liepen de jonge spelers ook met hem weg. Vooral Afellay. Ontzettend zonde dat Ajax hem niet gehaald heeft van de zomer. Patrick nog één keer in ons mooie wit-rood-wit. We hadden hem gratis en voor niets op kunnen halen. En veel zou hij niet verdienen, aangezien hij zelfs voor een prestatie-contract bij ons wilde spelen. Maar helaas.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 10:07 schreef One_conundrum het volgende:
quote:Kluivert krijgt complimenten na trefzeker optreden
07 oktober 2007
Lille-verdediger Grégory Tafforeau heeft na de gewonnen wedstrijd tegen Valenciennes de loftrompet gestoken over ploegmaat Patrick Kluivert. De Nederlandse aanvaller scoorde in zijn eerste basisoptreden voor Lille vanaf de strafschopstip. De formatie van trainer Claude Puel zegevierde uiteindelijk met 3-0.
"Kluivert verzet op het veld veel werk, is lichamelijk zeer sterk en bezit een uitstekende techniek", somt Tafforeau de kwaliteiten van de aanvaller op. "Hij heeft zijn waarde voor de ploeg in deze wedstrijd absoluut bewezen. Ik wil ook het goede werk van Kevin Mirallas onderstrepen, die perfect rond Patrick speelde. Ze vormen een complementair duo en dat is zeer bemoedigend."
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Mooi om Patrick weer eens juichend te zien weglopen
Toen juichte deze held nietquote:Op zondag 7 oktober 2007 11:21 schreef RayMania het volgende:
[..]
De keer ervoor was tegen Ajax, of niet?.
Ik vind dat doelpunt van hem er ook een beetje zielig uitzien. Hij is al bekaf als ie eindelijk bij de penaltystip is aangekomen.quote:Kluivert opnieuw niet in selectie Lille
Het huwelijk tussen Patrick Kluivert en Lille is vooralsnog weinig succesvol. Net als bij PSV kampt de aanvaller veelvuldig met blessures en komt hij nauwelijks aan spelen in het eerste elftal toe.
Ook dit weekend ontbreekt Kluivert in de selectie van Lille. De topscorer aller tijden van Oranje heeft nog altijd last van een knieblessure. Door diezelfde kwetsuur ontbrak hij ook vorige week al in de wedstrijdselectie van de Franse club.
Kluivert speelde tot dusverre pas drie keer vanaf het eerste fluitsignaal mee bij Lille. Hij scoorde één keer, maar had hier wel een strafschop voor nodig.
Hey TLK, volg je me nu overal?quote:Op zondag 2 december 2007 02:00 schreef the_legend_killer het volgende:
ik zag zijn naam voorbij komen.
Sjit, iedereen post opeens in dezelfde topics.quote:
Komende zomer is er weer een EK...quote:Op zondag 2 december 2007 02:20 schreef tong80 het volgende:
Ik was er bij toen ie er 4 maakte in 2000 op het EK.
Drie toch? Tegen Joegoslavie.quote:Op zondag 2 december 2007 02:20 schreef tong80 het volgende:
Ik ook. Wat een held was Patrick Kluivert in die tijd.quote:Op zondag 2 december 2007 02:20 schreef tong80 het volgende:
Ja.quote:Op zondag 2 december 2007 15:03 schreef One_conundrum het volgende:
Denk het wel, die eerste was een penal toch?
Nee hoor, eergister, en dat stond ook al lang in dit topicquote:Op maandag 3 december 2007 07:27 schreef RayMania het volgende:
Kluivert heeft gister gescoord tegen Olympique Marseille!
Kluivert voor goudquote:Kluivert wil naar de Spelen
Steeds meer (oud)internationals spreken de wens uit om op de Olympische Spelen van volgend jaar uit te komen. In navolging van spelers als Roy Makaay, Mark van Bommel of Clarence Seedorf ziet nu Patrick Kluivert deelname aan het mondiale evenement wel zitten.
“Als Foppe me erbij zou willen hebben, ben ik direct van de partij", vertelt de topscorer aller tijden van Oranje in de krant Sp!ts. “Het lijkt me absoluut leuk om aan de Spelen mee te doen. Bel Foppe maar. Ik ga direct mee."
Het Olympische voetbaltoernooi is oorspronkelijk bedoeld voor spelers tot 23 jaar, maar ieder land krijgt de kans om drie oudere spelers mee te nemen. De Friese bondscoach Foppe de Haan is absoluut gediend van de aanwezigheid van Makaay, mits Feyenoord niet deelneemt aan de voorronde van de Champions League, en kampt met de welwillendheid van de eerder genoemde spelers.
Kluivert kwam afgelopen weekeinde na weken van blessureleed eindelijk weer positief in het nieuws. De aanvaller van het Franse Lille scoorde de openingstreffer in de thuisontmoeting tegen Olympique Marseille (1-1). Tegen Valenciennes scoorde de oud-speler van onder meer Ajax en PSV eerder dit seizoen zijn eerste treffer in Franse dienst.
Op basis van?? Kluivert snapt zelf ook wel dat hij er (half) geblesseerd niets te zoeken heeft. Echter iedere blinde kip kan zien dat een fitte Kluivert van veel waarde is/kan zijn. Het is en blijft een fantastische spits in mijn ogen. Dus als hij dit seizoen fit blijft en geen tegenslag meer krijgt, dan zou het toch fantastisch zijn dat Kluivert met Jong Oranje op de OS mag schitteren??quote:Op maandag 3 december 2007 11:35 schreef JanVanHalst het volgende:
Tja. Hij heeft niet echt recht van spreken.
Ik doelde meer op zijn uitspraken jegens het 'grote' Oranje. Het is niet zo gek dat hij niet meer is opgeroepen gezien hij nauwelijks aan spelen toe komt door al die blessures. Natuurlijk had Van Basten er wel anders mee om kunnen gaan, maar Patrick moet ook niet roepen dat hij van waarde had kunnen zijn voor dit Oranje als hij al seizoen in, seizoen uit in de lappenmand ligt. Maar goed, het is aan hem zelf. Als hij fit is en blijft en in vorm weet te raken, dan kan hij natuurlijk fantastisch voetballen.quote:Op maandag 3 december 2007 11:39 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Op basis van?? Kluivert snapt zelf ook wel dat hij er (half) geblesseerd niets te zoeken heeft. Echter iedere blinde kip kan zien dat een fitte Kluivert van veel waarde is/kan zijn. Het is en blijft een fantastische spits in mijn ogen. Dus als hij dit seizoen fit blijft en geen tegenslag meer krijgt, dan zou het toch fantastisch zijn dat Kluivert met Jong Oranje op de OS mag schitteren??
Waarom zo negatief over dit soort quotes?? Er komt waarschijnlijk een journalist in Frankrijk langs, die stelt de vraag: "Hoe lijken de Olympische Spelen jou??".. Dan komt de bovenstaande reactie en dan heeft Patrick Kluivert het hoog in z'n bol en is hij niet realistisch?? Kom op zeg...quote:"Als Foppe me erbij zou willen hebben, ben ik direct van de partij", vertelt de topscorer aller tijden van Oranje in de krant Sp!ts. "Het lijkt me absoluut leuk om aan de Spelen mee te doen. Bel Foppe maar. Ik ga direct mee."
quote:Op maandag 3 december 2007 11:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Waarom zo negatief over dit soort quotes?? Er komt waarschijnlijk een journalist in Frankrijk langs, die stelt de vraag: "Hoe lijken de Olympische Spelen jou??".. Dan komt de bovenstaande reactie en dan heeft Patrick Kluivert het hoog in z'n bol en is hij niet realistisch?? Kom op zeg...
Er wordt gewoon, net zoals bij ieder andere 'potentiële Bejing-ganger' een vraag gesteld en daar wordt op geantwoord. Leuk toch?? Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar quotes als "Hij heeft geen recht van spreken", sorry hoor, maar dat haalt zo ongeveer het bloed onder m'n nagels vandaan. We spreken hier wel over de topscorer aller tijden van het Nederlands Elftal. Iemand die op ontzettend hoog niveau heeft gespeeld en fantastische dingen heeft laten zien. Dat hij de laatste jaren door fysieke dan wel mentale ongemakken (vul dat zelf maar in...) weinig tot niets heeft kunnen laten zien, neemt toch niet weg dat de mogelijkheid om een fitte Patrick Kluivert met het Olympisch Elftal/Jong Oranje op de Spelen te zien er één is die je, als deze zich voordoet, met beide armen moet omarmen??
Ok, daar heb je wel een punt. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe de media het brengt.quote:Op maandag 3 december 2007 11:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Waarom zo negatief over dit soort quotes?? Er komt waarschijnlijk een journalist in Frankrijk langs, die stelt de vraag: "Hoe lijken de Olympische Spelen jou??".. Dan komt de bovenstaande reactie en dan heeft Patrick Kluivert het hoog in z'n bol en is hij niet realistisch?? Kom op zeg...
Er wordt gewoon, net zoals bij ieder andere 'potentiële Bejing-ganger' een vraag gesteld en daar wordt op geantwoord. Leuk toch?? Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar quotes als "Hij heeft geen recht van spreken", sorry hoor, maar dat haalt zo ongeveer het bloed onder m'n nagels vandaan. We spreken hier wel over de topscorer aller tijden van het Nederlands Elftal. Iemand die op ontzettend hoog niveau heeft gespeeld en fantastische dingen heeft laten zien. Dat hij de laatste jaren door fysieke dan wel mentale ongemakken (vul dat zelf maar in...) weinig tot niets heeft kunnen laten zien, neemt toch niet weg dat de mogelijkheid om een fitte Patrick Kluivert met het Olympisch Elftal/Jong Oranje op de Spelen te zien er één is die je, als deze zich voordoet, met beide armen moet omarmen??
bron: Sportweekquote:Bondscoach De Haan gaat Kluivert bekijken
Datum: 3-dec-2007 16:42
Foppe de Haan is van plan binnenkort een bezoek aan Lille te brengen om Patrick Kluivert te bekijken. De spits van de Franse club gaf in dagblad Spits aan graag als dispensatiespeler mee te gaan naar de Olympische Spelen in Peking. "Als Foppe me erbij zou willen hebben, ben ik direct van de partij", stelde Kluivert maandag.
"Dat wordt dan een reisje naar Frankrijk", reageerde de coach van Jong oranje in Spits. "Hij is een hele tijd uit beeld geweest, maar ik wil zien hoe hij zich houdt. Het is een speler met een grote staat van dienst. Rond april en mei ga ik kijken wat ik nodig heb en selecteer ik jongens. Dan kan ik bekijken of hij erin past." Kluivert is overigens niet de enige routinier met interesse in de Spelen. Eerder maakten onder anderen ook Mark van Bommel, Roy Makaay en Clarence Seedorf hun belangstelling kenbaar. De Haan mag maximaal drie dispensatiespelers meenemen.
Kluivert is met veertig doelpunten topscorer aller tijden van het Nederlands Elftal. Op 5 juni 2004 speelde hij thuis tegen Ierland (0-1) zijn laatste interland. Onder Marco van Basten kreeg de 31-jarige aanvaller tot zijn spijt geen kans. "Ik ben de laatste tijd natuurlijk wel geblesseerd geweest en ik wil ook niet op het verleden teren, maar ik heb nooit een kans gekregen me te bewijzen", aldus Kluivert. "Tussen het talent dat nu in Oranje zit, zou ik namelijk perfect passen." Dit seizoen kwam Kluivert vijf keer in actie voor Lille, waarin hij twee keer scoorde.
Wie heeft hij in de rust gescoord?quote:Mede door twee doelpunten van ex-PSV'er Patrick Kluivert heeft Lille met 3-1 van Stade Rennes gewonnen. Kluivert, die mede dankzij blessures weinig aan het spelen toekwam, scoorde in de 42e minuut vanaf de penaltystip en verschalkte elf minuten later wederom de doelman van Stade Rennes.
dat deed ie zo evenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 22:48 schreef Dos37 het volgende:
Hij werd vorig jaar nog mooi even kampioen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |