Kluivert voor goudquote:Kluivert wil naar de Spelen
Steeds meer (oud)internationals spreken de wens uit om op de Olympische Spelen van volgend jaar uit te komen. In navolging van spelers als Roy Makaay, Mark van Bommel of Clarence Seedorf ziet nu Patrick Kluivert deelname aan het mondiale evenement wel zitten.
“Als Foppe me erbij zou willen hebben, ben ik direct van de partij", vertelt de topscorer aller tijden van Oranje in de krant Sp!ts. “Het lijkt me absoluut leuk om aan de Spelen mee te doen. Bel Foppe maar. Ik ga direct mee."
Het Olympische voetbaltoernooi is oorspronkelijk bedoeld voor spelers tot 23 jaar, maar ieder land krijgt de kans om drie oudere spelers mee te nemen. De Friese bondscoach Foppe de Haan is absoluut gediend van de aanwezigheid van Makaay, mits Feyenoord niet deelneemt aan de voorronde van de Champions League, en kampt met de welwillendheid van de eerder genoemde spelers.
Kluivert kwam afgelopen weekeinde na weken van blessureleed eindelijk weer positief in het nieuws. De aanvaller van het Franse Lille scoorde de openingstreffer in de thuisontmoeting tegen Olympique Marseille (1-1). Tegen Valenciennes scoorde de oud-speler van onder meer Ajax en PSV eerder dit seizoen zijn eerste treffer in Franse dienst.
Op basis van?? Kluivert snapt zelf ook wel dat hij er (half) geblesseerd niets te zoeken heeft. Echter iedere blinde kip kan zien dat een fitte Kluivert van veel waarde is/kan zijn. Het is en blijft een fantastische spits in mijn ogen. Dus als hij dit seizoen fit blijft en geen tegenslag meer krijgt, dan zou het toch fantastisch zijn dat Kluivert met Jong Oranje op de OS mag schitteren??quote:Op maandag 3 december 2007 11:35 schreef JanVanHalst het volgende:
Tja. Hij heeft niet echt recht van spreken.
Ik doelde meer op zijn uitspraken jegens het 'grote' Oranje. Het is niet zo gek dat hij niet meer is opgeroepen gezien hij nauwelijks aan spelen toe komt door al die blessures. Natuurlijk had Van Basten er wel anders mee om kunnen gaan, maar Patrick moet ook niet roepen dat hij van waarde had kunnen zijn voor dit Oranje als hij al seizoen in, seizoen uit in de lappenmand ligt. Maar goed, het is aan hem zelf. Als hij fit is en blijft en in vorm weet te raken, dan kan hij natuurlijk fantastisch voetballen.quote:Op maandag 3 december 2007 11:39 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Op basis van?? Kluivert snapt zelf ook wel dat hij er (half) geblesseerd niets te zoeken heeft. Echter iedere blinde kip kan zien dat een fitte Kluivert van veel waarde is/kan zijn. Het is en blijft een fantastische spits in mijn ogen. Dus als hij dit seizoen fit blijft en geen tegenslag meer krijgt, dan zou het toch fantastisch zijn dat Kluivert met Jong Oranje op de OS mag schitteren??
Waarom zo negatief over dit soort quotes?? Er komt waarschijnlijk een journalist in Frankrijk langs, die stelt de vraag: "Hoe lijken de Olympische Spelen jou??".. Dan komt de bovenstaande reactie en dan heeft Patrick Kluivert het hoog in z'n bol en is hij niet realistisch?? Kom op zeg...quote:"Als Foppe me erbij zou willen hebben, ben ik direct van de partij", vertelt de topscorer aller tijden van Oranje in de krant Sp!ts. "Het lijkt me absoluut leuk om aan de Spelen mee te doen. Bel Foppe maar. Ik ga direct mee."
quote:Op maandag 3 december 2007 11:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Waarom zo negatief over dit soort quotes?? Er komt waarschijnlijk een journalist in Frankrijk langs, die stelt de vraag: "Hoe lijken de Olympische Spelen jou??".. Dan komt de bovenstaande reactie en dan heeft Patrick Kluivert het hoog in z'n bol en is hij niet realistisch?? Kom op zeg...
Er wordt gewoon, net zoals bij ieder andere 'potentiële Bejing-ganger' een vraag gesteld en daar wordt op geantwoord. Leuk toch?? Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar quotes als "Hij heeft geen recht van spreken", sorry hoor, maar dat haalt zo ongeveer het bloed onder m'n nagels vandaan. We spreken hier wel over de topscorer aller tijden van het Nederlands Elftal. Iemand die op ontzettend hoog niveau heeft gespeeld en fantastische dingen heeft laten zien. Dat hij de laatste jaren door fysieke dan wel mentale ongemakken (vul dat zelf maar in...) weinig tot niets heeft kunnen laten zien, neemt toch niet weg dat de mogelijkheid om een fitte Patrick Kluivert met het Olympisch Elftal/Jong Oranje op de Spelen te zien er één is die je, als deze zich voordoet, met beide armen moet omarmen??
Ok, daar heb je wel een punt. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe de media het brengt.quote:Op maandag 3 december 2007 11:48 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Waarom zo negatief over dit soort quotes?? Er komt waarschijnlijk een journalist in Frankrijk langs, die stelt de vraag: "Hoe lijken de Olympische Spelen jou??".. Dan komt de bovenstaande reactie en dan heeft Patrick Kluivert het hoog in z'n bol en is hij niet realistisch?? Kom op zeg...
Er wordt gewoon, net zoals bij ieder andere 'potentiële Bejing-ganger' een vraag gesteld en daar wordt op geantwoord. Leuk toch?? Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar quotes als "Hij heeft geen recht van spreken", sorry hoor, maar dat haalt zo ongeveer het bloed onder m'n nagels vandaan. We spreken hier wel over de topscorer aller tijden van het Nederlands Elftal. Iemand die op ontzettend hoog niveau heeft gespeeld en fantastische dingen heeft laten zien. Dat hij de laatste jaren door fysieke dan wel mentale ongemakken (vul dat zelf maar in...) weinig tot niets heeft kunnen laten zien, neemt toch niet weg dat de mogelijkheid om een fitte Patrick Kluivert met het Olympisch Elftal/Jong Oranje op de Spelen te zien er één is die je, als deze zich voordoet, met beide armen moet omarmen??
bron: Sportweekquote:Bondscoach De Haan gaat Kluivert bekijken
Datum: 3-dec-2007 16:42
Foppe de Haan is van plan binnenkort een bezoek aan Lille te brengen om Patrick Kluivert te bekijken. De spits van de Franse club gaf in dagblad Spits aan graag als dispensatiespeler mee te gaan naar de Olympische Spelen in Peking. "Als Foppe me erbij zou willen hebben, ben ik direct van de partij", stelde Kluivert maandag.
"Dat wordt dan een reisje naar Frankrijk", reageerde de coach van Jong oranje in Spits. "Hij is een hele tijd uit beeld geweest, maar ik wil zien hoe hij zich houdt. Het is een speler met een grote staat van dienst. Rond april en mei ga ik kijken wat ik nodig heb en selecteer ik jongens. Dan kan ik bekijken of hij erin past." Kluivert is overigens niet de enige routinier met interesse in de Spelen. Eerder maakten onder anderen ook Mark van Bommel, Roy Makaay en Clarence Seedorf hun belangstelling kenbaar. De Haan mag maximaal drie dispensatiespelers meenemen.
Kluivert is met veertig doelpunten topscorer aller tijden van het Nederlands Elftal. Op 5 juni 2004 speelde hij thuis tegen Ierland (0-1) zijn laatste interland. Onder Marco van Basten kreeg de 31-jarige aanvaller tot zijn spijt geen kans. "Ik ben de laatste tijd natuurlijk wel geblesseerd geweest en ik wil ook niet op het verleden teren, maar ik heb nooit een kans gekregen me te bewijzen", aldus Kluivert. "Tussen het talent dat nu in Oranje zit, zou ik namelijk perfect passen." Dit seizoen kwam Kluivert vijf keer in actie voor Lille, waarin hij twee keer scoorde.
Wie heeft hij in de rust gescoord?quote:Mede door twee doelpunten van ex-PSV'er Patrick Kluivert heeft Lille met 3-1 van Stade Rennes gewonnen. Kluivert, die mede dankzij blessures weinig aan het spelen toekwam, scoorde in de 42e minuut vanaf de penaltystip en verschalkte elf minuten later wederom de doelman van Stade Rennes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |