quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:35 schreef TNA het volgende:
Wat een zielige ambtenaren
[afbeelding]
Zo, weer een bon uitgeschreven, mijn moeder zal vanavond wel trots op me zijn.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:52 schreef Tommeke het volgende:
Och och, wat zijn ze stoer niet? En als ze 's avonds thuis zijn is het vrouwtje weer de baas
Duurde ff, maar hij isquote:
Die kinderen hebben toch zelf ook ogen?quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:36 schreef GForceT1 het volgende:
er IS daar al een kind van de sokken gefiets VANDAAR de bekeuringen...
Die basisschool zit aan de andere kant van de wegquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:31 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Duurde ff, maar hij is.
Gisteren trouwens op TV Gelderland wat over gezien.
Toch hebben ze wel gelijk.
Er zit daar een basisschool waar de kinderen zowat van de sokken worden gefietst. EN EEN VOETPAD IS GEEN FIETSPAD. Dus terrechte bekeuring.
Uiteraard onzin, de wet hoef je in mijn mening niet precies te interpreteren. Het is een middel dat gebruikt kan worden in geval van nood een boete uit te delen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:31 schreef calvobbes het volgende:
Kan er geen medelijden mee hebben. Beetje omfietsen dan hoef je ook geen kinderen op de stoep omver te rijden.
Auto's moeten ook omrijden, waarom zouden fietsers dan op de stoep mogen fietsen terwijl die stoep juist nodig is voor de mensen die er wonen?
Zo wordt het verhaaltje alweer wat genuanceerder he. Maar goed, zeiken op de politie is natuurlijk altijd leuk. Eerst klagen dat ze hun werk niet doen, en later weer klagen dat ze het wel doenquote:De Nijmeegse politie zelf begrijpt de ophef niet. "Het wordt allemaal wel erg zwaar aangezet", zegt politiewoordvoerster Moniek Voet. "Op maandag hebben we daar ook al gecontroleerd. Toen hebben we gewaarschuwd, maar ook een paar bekeuringen uitgedeeld. Op dinsdag en woensdag hebben we niet meer gewaarschuwd maar gewoon bekeurd. Het punt is: je mag daar nu niet fietsen. Dat staat duidelijk met borden aangegeven. Omwonenden, wegwerkers en kinderen van de basisschool aan de Heyendaalseweg hadden last van de fietsers op het trottoir. Ze hebben ons verzocht om handhavend op te treden. Maar handhaven is niet populair, dat blijkt wel."
Ik snap die opmerking niet helemaal.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:33 schreef cucemodre het volgende:
Als dit echter geen gevaar vormt (naar inschatting van de fietser) vind ik dat dit geen probleem moet zijn.
In dit soort gevallen vind ik dat dit inderdaad afhangt van de inschatting van de fietser..quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:36 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik snap die opmerking niet helemaal.
Bedoel je dat een fietser mag bepalen wat gevaarlijk is en dat die dan maar z'n gang moet kunnen gaan?
En wat dan als die fietser niet inschat dat een klein kind ineens uit dat hekje kan rennen en dat kind omver gereden wordt door die fietser?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:37 schreef cucemodre het volgende:
In dit soort gevallen vind ik dat dit inderdaad afhangt van de inschatting van de fietser..
quote:Ook verkeerswethouder Jan van der Meer (GroenLinks) zit met de kwestie in zijn maag.
quote:Burgemeester Thom de Graaf staat, net als de VVD, achter het optreden van de politie.
Je hebt in elk geval genoeg Duitsers in Nijmegenquote:Op donderdag 10 mei 2007 14:18 schreef BrauN het volgende:
Hadden we maar Gestapo. Die zouden dat fietsend tuig tenminste met precisie van hun fiets af schieten.
Ow zo'n PvdA'er komt in opstand tegen die boetes. Hij gaat 5 boetes vergoeden voor mensen die aan kunnen geven waar de politie beter had kunnen controlerenquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:47 schreef fathank het volgende:
Ik ben blij dat ik alleen in Nijmegen werk, ben blij dat ik niet in die door linkse hippie/krakers/andersoortig langharig tuig gedomineerde stad woon.
owja. Als er politie staat, dan doen 'we' dat niet. Maar als er aan beide kanten borden staan om aan te geven dat er niet gefietst mag worden, dan lappen we dat aan onze laars.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:08 schreef spoor4 het volgende:
Je kan ook 'handhaven' door aan weerskanten te gaan staan om te voorkomen dat fietsers de stoep gebruiken...
Je begrijpt me niet. Mensen mogen daar inderdaad niet over de stoep fietsen, maar de politie claimt dat ze deze boetes uitschrijven om ongelukken te voorkomen. Als dat werkelijk zo is dan ga je niet op de hoek staan wachten tot het 'kwaad' reeds geschied is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:10 schreef calvobbes het volgende:
[..]
owja. Als er politie staat, dan doen 'we' dat niet. Maar als er aan beide kanten borden staan om aan te geven dat er niet gefietst mag worden, dan lappen we dat aan onze laars.
Ongelukken kun je ook voorkomen door mensen te 'straffen' als ze verkeerde dingen doen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:18 schreef spoor4 het volgende:
Je begrijpt me niet. Mensen mogen daar inderdaad niet over de stoep fietsen, maar de politie claimt dat ze deze boetes uitschrijven om ongelukken te voorkomen. Als dat werkelijk zo is dan ga je niet op de hoek staan wachten tot het 'kwaad' reeds geschied is.
Voetgangers hebben ogen, fietsers hebben ogen, de situatie kan niet veel overzichtelijker, er gebeuren helemaal geen ongelukken en die agenten zijn alleen maar bezig hun ego en bonnenboekje op te krikkenquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ongelukken kun je ook voorkomen door mensen te 'straffen' als ze verkeerde dingen doen.
Ze hebben daar eerder deze week waarschuwingen uitgedeeld en geen boetes, als dat niet helpt dan maar de "hard way".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |