Inderdaad wat een gast zegquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Tja, gebrek aan zelfkennis kun je 'm niet verwijten inderdaad. Maar wat een sukkel zeg!![]()
En dan onderweg naar de supermarkt tegen de compagnon van den Blijker zichzelf vrij gaan zitten pleiten voor het feit dat er niet genoeg verse vis was afgeleverd door de schuld bij zijn teamleden neer te leggen, die hadden nl. om gamba's gevraagd (alsof ze geeist hadden dat het bevroren exemplaren moesten zijnquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:06 schreef golfer het volgende:
Ik verwachtte al dat ie terug zou komen op het uitstappen.
Naar de supermarkt gaan om diepvriesspullen te kopen.![]()
Dat andere team heeft het lekker voor elkaar.![]()
Jups erik doet het goed. Maar ik herken wel veel van hem uit de tijd dat ik nog met hem werkte: hij is vooral kok. Zolang hij maar met eten bezig is dan is hij zelfverzekerd en weet ie wat ie doet. Die organisatorische kant en zenuwenbeheerzen moet ie nog wel onder de knie gaan krijgen. Als hem dat lukt dan geef ik hem een goede kans.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:06 schreef golfer het volgende:
Ik verwachtte al dat ie terug zou komen op het uitstappen.
Naar de supermarkt gaan om diepvriesspullen te kopen.![]()
Dat andere team heeft het lekker voor elkaar.![]()
Voorlopig geef ik Michel de beste kansen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:03 schreef Fixers het volgende:
Jups erik doet het goed. Maar ik herken wel veel van hem uit de tijd dat ik nog met hem werkte: hij is vooral kok. Zolang hij maar met eten bezig is dan is hij zelfverzekerd en weet ie wat ie doet. Die organisatorische kant en zenuwenbeheerzen moet ie nog wel onder de knie gaan krijgen. Als hem dat lukt dan geef ik hem een goede kans.
Marcelquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:36 schreef SterkStaaltje het volgende:
Waar heeft die marcel zijn restaurant? Dan ga ik daar niet eten in elk geval
Ja ik geef hem ook de meeste kans.. hij straalt een zekere rust en ervaring uit.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Voorlopig geef ik Michel de beste kansen.
Ken z'n kookkunsten nog niet, want die komen te weinig aan bod, maar qua overzicht houden en voortouw nemen springt hij er bij mij uit.
Hij mocht er maar 1 naar huis sturen... anders had hij dat wel gedaan..quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:17 schreef kassenbouwer het volgende:
Tayron en Kris hadden er tegelijk met Maurice het vliegtuig in gestuurd kunnen worden. Onbegrijpelijk dat die twee ook een voldoende kregen.
Maar Michel lijkt me inderdaad ook de winnaar. Die straalt rust uit en lijkt alles onder controle te hebben.
Dat vraag ik mij van die Maurice ook afquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:36 schreef SterkStaaltje het volgende:
Waar heeft die marcel zijn restaurant? Dan ga ik daar niet eten in elk geval
Dat staat hier [CUL-TV] Herman's Heldenquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij van die Maurice ook af![]()
Ghehehe, ja en die grote pauperbak van 'm gewoon hup op de stoep parkeren.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:45 schreef golfer het volgende:
Het is nog steeds niet best gesteld met de warenkennis van de heren kandidaten.
Dat blijkt maar weer uit die vistest die ze nu voor de kiezen krijgen.
David gaf trouwens in Rotterdam ook het goede voorbeeld door even lekker met de telefoon aan z'n oren in die peperdure auto van hem te bellen. Er kon zeker geen handsfree-setje meer vanaf?
Ze moesten een vis proberen te herkennen en zeggen wat hen de beste manier leek om m te bereiden, de viskennis was belabberd, ze gaan zo de vissen klaarmaken en moeten er ook nog een wijntje bij uitzoeken onder toeziend oog van een sommelier.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:48 schreef Acathla het volgende:
Ik schakel net in. Kan iemand even kort samenvatten wat er gebeurd is? Alvast bedankt!
Jawel standaard hebben ze zo'n 10 a 15 vissies in hun hoofd maar ze zijn nu natuurlijk in Afrika waar hele andere soorten voorkomen die we hier niet kennen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:53 schreef kassenbouwer het volgende:
Wat ik dus niet snap: hoe kan de viskennis nou belabberd zijn? Herman zoekt naar goede viskoks. Mensen die dat dus denken te kunnen, geven zich op... Herman kiest er een paar uit die hij goed uit de voeten ziet gaan met vis bij die selectie... En dan blijken ze nu geen viskennis te hebben!??
Ik snap dat ook niet zo goed.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:53 schreef kassenbouwer het volgende:
Wat ik dus niet snap: hoe kan de viskennis nou belabberd zijn? Herman zoekt naar goede viskoks. Mensen die dat dus denken te kunnen, geven zich op... Herman kiest er een paar uit die hij goed uit de voeten ziet gaan met vis bij die selectie... En dan blijken ze nu geen viskennis te hebben!??
Ja, maar zoveel verschillen die vissen echt niet van wat wij hier hebben. Kingklip (wat je lang zag komen) en kabeljou zijn echt niet heel apart.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:13 schreef Tante Bep het volgende:
[..]
Jawel standaard hebben ze zo'n 10 a 15 vissies in hun hoofd maar ze zijn nu natuurlijk in Afrika waar hele andere soorten voorkomen die we hier niet kennen.
Herman roeit ook met die riemen die hij heeft. De echte goede koks komen hier natuurlijk niet op af, want die hebben hoogst waarschijnlijk al ergens een erg goede baan.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:53 schreef kassenbouwer het volgende:
Precies ben het wel eens met je verhaal.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet zo goed.
Verder ontbreekt tot nu toe bij alle kandidaten wat een CHEF-kok zou moeten bezitten: een eigen stijl en de autoriteit om dat over te brengen aan anderen.
Ik zie die Tyrone hooguit als koksmaatje werken, maar zeker niet als chef.
Ben ik met je eens maar iets wat eigenlijk bij alle kandidaten ontbreekt is communicatie vermogen, het zijn stuk voor stille willies waar je ieder woord uit moet trekken en dat lijkt me ook niet echt handig als chef kok zijnde.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:43 schreef Stansfield het volgende:
Ik vind het ook een beetje tegenvallen qua viskennis. Maar het blijft toch altijd leuk om te kijken. Hij zou eigenlijk 1 persoon moeten hebben die de goede eigenschappen van al kandidaten in 1 heeft. De viskennis van Erik, het organistatietalent van michel en de netheid van tyrone.
Inderdaad, het lijken wel een stelletje stagiaires, maar ze blijken ervaring te hebben als (sous-)chefsquote:Op donderdag 31 mei 2007 10:59 schreef travelman het volgende:
Ik vind de kandidaten niet echt snugger overkomen; de kennis van vis en wijn vind ik ook erg tegenvallen. Ik ben benieuwd hoe ze geselecteerd zijn...
Helemaal mee eens. Het kan toch ook enigszins je carriere beschadigen, zoals je nu met Michel ziet...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 08:41 schreef Utrecht het volgende:
Herman kiest natuurlijk zelf voor deze sollicitatie procedure.
Ik kan mij voorstellen dat veel chefs geen zin hebben om met hun kop op tv te komen om die leuke baan te krijgen.
Als ik bij mijzelf denk, zou ik ook niet op tv willen meedingen naar die droombaan. Ik zou dan denken stop die baan dan maar in je xxxx
Volgens mij komen toch de leftovers op dit programma op en mensen die graag met hun kop op tv willen
Ja, dat zit er wel dik in.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:10 schreef Acathla het volgende:
Dag Michel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |