abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:27:14 #51
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49243106
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:47 schreef SiGNe het volgende:
die ene uit groep 1
Volgens mij was z'n mes hartstikke bot of zat ie het met de verkeerde kant van z'n met te doen.
Ik heb zelf absoluut geen verstand van vis en hoe je moet fileren, maar ik zou er in elk geval niet zo'n zooitje van maken.
't leek of ie gehakt probeerde te maken.
Idd, als ie visgehakt had willen maken was ie goed op weg
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49372404
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:20 schreef n0a het volgende:
Wat achtergrond over de kandidaten:
http://www.rtl.nl/(/servi(...)i/Hermans_Helden.xml
mja, jammer dat daar dan weer geen fotootjes van de kandidaten bij staan, ik ga ff zoeken..
pi_49372953
Mag dit in de OP please?

Erik (28) werkt momenteel als sous chef in Brasserie Goeie Louisa - Grand Hotel Karel V te Utrecht. Hij woont samen met zijn vriendin in Amersfoort. Hij houdt erg van reizen, culinair genieten en goed gezelschap.

Erik begon in 1996 in het koksvak tijdens zijn stage voor de opleiding tot basiskok aan de Middelbare Hotel School in Apeldoorn. Na zijn stage is hij door middel van verschillende baantjes uitgekomen tot waar hij nu is.

Zelf zegt hij dat hij altijd op zoek is naar een nieuwe uitdaging en dat is ook de reden waarom hij mee wil doen aan ‘Hermans Helden’. Volgens Erik zullen zijn persoonlijkheid, gastgerichtheid, voorgaande werkervaring en teamgeest samen met zijn passie voor het vak zorgen voor een goed lopend, stabiel en knallend nieuw bedrijf.

Gilko (36) werkt op dit moment als chef-kok van restaurant Wijn of Water in Rotterdam. Hij is vader van twee jongens.

Al sinds 1986 zit Gilko in het koksvak en heeft op veel verschillende plaatsen zijn ervaring opgedaan. Hij heeft met veel wedstrijden meegedaan en daarmee een aantal prijzen gewonnen. Daarbij is hij ook opgeleid tot leermeester.

Gilko vindt het zelf een mooie uitdaging om als chef-kok in een mooi restaurant een mooi product neer te zetten en lekker te koken. Hij komt oorspronkelijk uit Zeeland dus dat hij met vis wil werken is niet vreemd.

Krispijn (28) heeft op het moment zijn eerste baan als chef-kok bij restaurant ‘Stockholm’ te Rotterdam, en volgens hem is het een groot succes. Hij woont samen met zijn vriendin in Rotterdam.

Kris werkt sinds 1998 in de horeca en is begonnen als leerling bij Sieberen Meerema in Café Rotterdam. Na verschillende banen als chef de partie en sous chef heeft hij zich opgewerkt als chef-kok.

Lef en skills maken Kris een geschikte kandidaat voor de nieuwe chef-kok van het nieuwe restaurant van Herman. Daarnaast vind hij schaal- en schelpdieren de mooiste producten die er zijn, omdat er eindeloos mee gevarieerd kan worden.

Een reden voor Kris om mee te doen aan het programma is het verwerven van bekendheid.

Maurice (36) heeft zijn eigen hotel-restaurant in Scherpenisse, de Gouden Leeuw, en runt dit samen met zijn vrouw. Hij is vader van twee kinderen, Stijn en Daan.

Maurice is een Zeelander in hart en nieren en weet als geen ander hoe je met vis om moet gaan.

Zeeland wordt hem echter iets te klein en Maurice wil uit de anonimiteit van de provincie. Hij grijpt de uitdaging aan om Herman te laten zien dat hij heel goed weet hoe met vis gewerkt moet worden.

Michel (41) noemt zichzelf enthousiast, een kookgek en een teamplayer. Op het moment werkt hij als chef-kok in restaurant Met De Franse Slag.

Hij is al sinds 1993 chef-kok en heeft in verschillende restaurants ervaring opgedaan. Hij vindt echter dat hij zijn creativiteit en originaliteit niet kan toepassen op zijn dagelijkse werkzaamheden die bestaan uit inkoop, calculatie, afspraken maken met leveranciers en aansturen van collega’s.

Daarom is hij op zoek naar een nieuwe uitdaging waarin hij zijn sterke kanten juist kan laten zien en zich verder kan ontwikkelen. Hij besloot mee te doen aan het programma omdat hij het een uitdaging vindt om in een visrestaurant met de scepter te mogen zwaaien en om zich met andere collega’s te meten.

Tyron (31) komt oorspronkelijk van de Caribische eilanden en heeft daarom veel affiniteit met vis. Vis is dan ook zijn specialiteit in keuken.

Tyron is naar eigen zeggen stressbestendig, creatief en perfectionistisch. In 1999 heeft hij meegedaan aan de Caribbean Competition in Miami en heeft hier een gouden medaille gewonnen.

Hij heeft veel werkervaring opgedaan op de Antillen, maar werkt nu bij restaurant Odyssee in Rotterdam-Zuid. Tayron woont samen in Rotterdam en heeft vele interesses waaronder: cateren voor vrienden, familie en bekenden, fitness, voetbal, volleybal en vechtsport.

De 2 kandidaten die het programma inmiddels al weer hebben moeten verlaten :

Emilio

Lex
pi_49373034
Die Maurice is dus al hotel/restaurant eigenaar, ik denk niet dat je dan nog bij een ander in de keuken kunt gaan staan, zeker niet als je zo eigengereid bent als hij.
pi_49420628
Ik word bloednerveus van die gasten, hoe moeten ze dat allemaal nog voor elkaar krijgen met zo'n laconieke houding en dan die arrogante kwal van een Maurice die alles "een eitje" vindt.
pi_49420777
Die zou ik met liefde op zijn bek timmeren, wat een arrogante hond
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_49420783
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:11 schreef Tante Bep het volgende:
Ik word bloednerveus van die gasten, hoe moeten ze dat allemaal nog voor elkaar krijgen met zo'n laconieke houding en dan die arrogante kwal van een Maurice die alles "een eitje" vindt.
Nou je kan beter die Maurice hebben creatieve ideeën komt, dan die andere twee lamzakken. En al die topkoks zijn arrogante kwallen en geen muurbloempjes...
Maak nie regtig saak nie
pi_49420796
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:11 schreef Tante Bep het volgende:
Ik heb nou ook niet echt een hoge pet op van deze heren
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_49420836
Wel prachtige locaties trouwens... Een jaar geleden zat ik er nog
Maak nie regtig saak nie
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:19:04 #60
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_49421041
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:14 schreef RuiDaSilva het volgende:

[..]

Ik heb nou ook niet echt een hoge pet op van deze heren
idd die maurice is een klein beetje arrogant....
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_49422077
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:19 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat het eerder aan die Tayrone en Kris ligt. Zij waggelen er de hele tijd achteraan en komen niet met ideeën om de problemen op te lossen. Dan gaan ze hem zitten verwijten dat ze niet betrokken worden in de plannen, terwijl ze zelf helemaal niks voor elkaar krijgen.
Maak nie regtig saak nie
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:39:39 #62
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_49422082
een beetje? En hij had geen zin om authoritair te gaan doen hij deed volgens mij niet anders.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:41:43 #63
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_49422168
Tering.. wat een klootzak is die Maurice, hij denkt echt dat hij het bij het goede eind heeft..
pi_49422315
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:39 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat het eerder aan die Tayrone en Kris ligt. Zij waggelen er de hele tijd achteraan en komen niet met ideeën om de problemen op te lossen. Dan gaan ze hem zitten verwijten dat ze niet betrokken worden in de plannen, terwijl ze zelf helemaal niks voor elkaar krijgen.
Nee Maurice had hen een taak toebedeeld die hij vervolgens op het moment dat ze ze in uitvoering wilden brengen weer van hen afnam omdat meneer het allemaal zoveel beter weet.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:44:10 #65
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_49422317
Waarom gooien die 2 niet die maurice er uit?
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:45:25 #66
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_49422394
Wat een zak zeg die Maurice. Dat constante popi-jopie-ik-weet-het-allemaal-zo-goed.
Nu zeg ik niet dat Tayrone en Kris de helderste sterretjes zijn (al lijkt Tayrone mij wel sympathiek), maar dit soort mensen haalt bij mij ook het bloed onder de nagels vandaan
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_49422397
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:19 schreef appelsientje het volgende:

[..]

dinsdag 15 mei 2007 @ 22:48:12 #68
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_49422562
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:45 schreef Tante Bep het volgende:

[..]

Oke oke een klein beetje heeeeeeel erg
pi_49422585
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:44 schreef Tante Bep het volgende:

[..]

Nee Maurice had hen een taak toebedeeld die hij vervolgens op het moment dat ze ze in uitvoering wilden brengen weer van hen afnam omdat meneer het allemaal zoveel beter weet.
Maar als je die Kris en die Tayrone bezig ziet, dan zie je dat ze het misschien wel goed bedoelen, maar dat ze van regelen geen kaas hebben gegeten. Maurice voelt dat aan en stelt zich daarom zo op.
Maak nie regtig saak nie
pi_49422621
Het bleek in elk geval een prima opdracht te zijn om het organisatietalent en de stressbestendigheid te testen...

O ja ik dacht even met dat telefoontje uit Rotterdam jezus komt de koningin die tent nou openen maar dat bleek dus het pand ernaast te zijn.
pi_49422706
Die tayrone

Is het plan nu veranderd?

Hebben we nu een ander plan?

Wat is er met het eerste plan gebeurd?

Maar die Maurice is idd een omhooggevallen pipo.
pi_49422749
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:49 schreef Tante Bep het volgende:
Het bleek in elk geval een prima opdracht te zijn om het organisatietalent en de stressbestendigheid te testen...

O ja ik dacht even met dat telefoontje uit Rotterdam jezus komt de koningin die tent nou openen maar dat bleek dus het pand ernaast te zijn.
Ja, ik dacht ook al Wie weet komt ze over een paar weken terug voor Las Palmas...
Maak nie regtig saak nie
pi_49422759
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:48 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Maar als je die Kris en die Tayrone bezig ziet, dan zie je dat ze het misschien wel goed bedoelen, maar dat ze van regelen geen kaas hebben gegeten. Maurice voelt dat aan en stelt zich daarom zo op.
Dat kan ie helemaal niet weten of ze er al dan niet kaas van hebben gegeten want hij heeft ze niet eens de kans gegeven om dat te laten zien!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:00:26 #74
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_49423131
Ik heb bij Michel het beste gevoel totnutoe. Nu zou ik de heren ook nog eens graag in de keuken willen zien.
Love will be my strongest weapon
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:00:44 #75
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_49423143
Idd en die bevroren vis
Niet durven toegeven dat ie eigenwijs was geweest
Jij begrijpt _O_
pi_49423146
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:51 schreef Tante Bep het volgende:

[..]

Dat kan ie helemaal niet weten of ze er al dan niet kaas van hebben gegeten want hij heeft ze niet eens de kans gegeven om dat te laten zien!
Kijk, Maurice heeft natuurlijk ook zich fout opgesteld en had hen wat meer de kans moeten geven en ik had het ook zo absoluut niet gedaan, maar het resultaat had waarschijnlijk hetzelfde geweest. Van alle kandidaten geloof ik dat Tayrone en Kris gewoon het minst creatief in oplossingen bedenken en regelen zijn. Dat stralen ze uit. Die Maurice pikt dat onbewust op en gaat stelt zich daarom autoritair op. Het is gewoon de combinatie van die drie. Als er een ander bij had gezeten die wel wat meer ervaring had gehad, was dit ook echt anders gelopen.
Maak nie regtig saak nie
pi_49423723
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 23:00 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Kijk, Maurice heeft natuurlijk ook zich fout opgesteld en had hen wat meer de kans moeten geven en ik had het ook zo absoluut niet gedaan, maar het resultaat had waarschijnlijk hetzelfde geweest. Van alle kandidaten geloof ik dat Tayrone en Kris gewoon het minst creatief in oplossingen bedenken en regelen zijn. Dat stralen ze uit. Die Maurice pikt dat onbewust op en gaat stelt zich daarom autoritair op. Het is gewoon de combinatie van die drie. Als er een ander bij had gezeten die wel wat meer ervaring had gehad, was dit ook echt anders gelopen.
Ben het met je eens dat Tayrone en Kris niet overtuigend overkomen in het creatief bedenken van oplossingen, zo vond ik het in de 1e afl. al bizar dat Tayrone zijn geld bestemd voor de presentatie ging besteden aan een nieuw jasje maar dit terzijde. Ik vrees echter dat als er een ander bij had gezeten met wel wat meer ervaring ook diegene een aanvaring zou hebben gehad met Maurice want hij weet het hoe dan ook toch beter en heeft daardoor zeer veel moeite met delegeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante Bep op 16-05-2007 02:11:55 ]
pi_49427170
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:45 schreef Cheiron het volgende:
Wat een zak zeg die Maurice. Dat constante popi-jopie-ik-weet-het-allemaal-zo-goed.
Nu zeg ik niet dat Tayrone en Kris de helderste sterretjes zijn (al lijkt Tayrone mij wel sympathiek), maar dit soort mensen haalt bij mij ook het bloed onder de nagels vandaan
Ja inderdaad !

Mooie actie van Kris '' Ik ga niet met zo'n klootzak werken''

En ik moet zeggen dat het allemaal mooi locaties zijn
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
pi_49430272
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:49 schreef Tante Bep het volgende:
Het gebouw waar restaurant Las Palmas in komt te zitten heet ook Las Palmas, hier zit onder andere ook het Nederlands Fotomuseum. Het gebouw Las Palmas is door de koninging geopend op 18 april.

Linkje.
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:09:13 #80
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_49435093
Ik vind er nog niet veel aan. Ik denk ook niet dat ik het af ga kijken.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_49439149
en nu wil ik graag kookkunsten zien!
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:00:44 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_49457956
Ik zit nu naar de herhaling te kijken en het programma gaat me veel te langzaam. Koken wil ik zien, vis, gerechten! Niet dit gezwam.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_49458595
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:00 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zit nu naar de herhaling te kijken en het programma gaat me veel te langzaam. Koken wil ik zien, vis, gerechten! Niet dit gezwam.
Daar gaat het dus juist om: chef-kok zijn is niet alleen maar koken, het is veel meer dan dat: regelen, creatief zijn, problemen oplossen, organiseren, dat soort dingen. Koken is voor een chef-kok eigenlijk al van ondergeschikt belang. Tenzij je daar een mannetje voor hebt, zoals duo Herman en David (die eigenlijk de baas is).

Ik vind die Maurice wel een enorme arrogante blaaskaak hoor...
pi_49473818
Ah tof, weer twee topics.
pi_49474837
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 11:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ah tof, weer twee topics.
En nu dus niet meer gelukkig
Maak nie regtig saak nie
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 mei 2007 @ 12:57:42 #86
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49475539
Maurice
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_49475827
Dinsdag gemist, wanneer staat het op uitzendinggemist?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_49475933
Die maurice is echt te grappig wat een mafkees.
pi_49478229
Nou die Maurice is de eerstvolgende die eruitgaat, dat lijkt me duidelijk.
pi_49479953
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:50 schreef SterkStaaltje het volgende:
Die tayrone

Is het plan nu veranderd?

Hebben we nu een ander plan?

Wat is er met het eerste plan gebeurd?

Maar die Maurice is idd een omhooggevallen pipo.
Inderdaad

Die maurice vindt zichzelf inderdaad wel heel wat, maar ik had die tayrone wél de auto uitgezet met z'n gezeur over "het plan" zeg...
pi_49662440
Klaarzit.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:41:45 #92
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_49663335
Wat is Maurice een dweil zeg. Goed dat hij eruit stapt, hij zal je baas toch zijn.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:43:37 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_49663424
Haha, wat een eikel die Maurice.
Kijken of ie zich aan z'n woord houdt en er daadwerkelijk helemaal uitstapt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_49663521
Maurice . Wat een nerd zeg.

Ook mooi dat ie zelf zegt dat ie er niet geschikt voor is.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:45:48 #95
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_49663533
Hoop dat de heren eens gaan koken.
Love will be my strongest weapon
pi_49663748
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:45 schreef Acathla het volgende:
Hoop dat de heren eens gaan koken.
Dan kijk je het verkeerde programma.
pi_49663749
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maurice . Wat een nerd zeg.

Ook mooi dat ie zelf zegt dat ie er niet geschikt voor is.
Tja, gebrek aan zelfkennis kun je 'm niet verwijten inderdaad. Maar wat een sukkel zeg!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:51:01 #98
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_49663855
maurice
tyrone
kris
Jij begrijpt _O_
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:52:56 #99
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_49663978
aaah nooooh
Jij begrijpt _O_
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:54:12 #100
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_49664061
Waarom doet die eikel nu weer mee? Hij is toch volledig kansloos na zo#n reactie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')