abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:58:05 #201
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_49730978
Simpel.. figuur.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:59:00 #202
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_49731014
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:58 schreef Ticker het volgende:
Simpel.. figuur.
Ja ik geef je toch gelijk, is het óók weer niet goed
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_49731298
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:23 schreef Ticker het volgende:

Mijn gevoel zegt alleen dat er iets niet klopt, en dan ga ik mee met iedereen die al heeft gepost dat er bijvoorbeeld geen video's van zijn. En dat de foto's er gesoept uitzien.
Maw, je denkt net zoals velen dat het een hoax is....

Het is jammer dat de foto's niet van een betere kwaliteit zijn, en dat maakt de zaak nog maar weer eens een stuk verdachter.

Ik blijf iig bij mijn vermoeden dat het model écht is en of door slim te zijn zo wordt gefotografeerd dat het lijkt alsof het vliegt of dat ze foto's van het model in andere plaatjes plakken.

Zou ik er geld op moeten zetten zou ik zeggen: 99 euro op hoax, 0,99 op speeltje dat daadwerkelijk werkt van leger/CIA/bedrijf/whatever en 0,01 op aliens en andere verklaringen (daar valt ook de "transformers" verklaring onder btw ) .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  FOK!Fotograaf donderdag 24 mei 2007 @ 20:15:23 #204
18921 freud
Who's John Galt?
pi_49737893
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:29 schreef jpg97 het volgende:
Ik wist niet dat iedereen in TRU ZO serieus omging met alles.. ze hadden me er voor gewaarschuwd maar toch

Okay okay, ik zal vanaf nu heilig geloven in lizzardpeople, New World Order, de Illuminati, de vrijmetselaars en hun complot, en in het vreemd object met onbekende taal.
Laatste reactie dan op je gedrag. In TRU worden mensen in hun waarde gelaten. Deze nuance gaat blijkbaar aan je voorbij. Jammer, want ik had het van een volwassen persoon wel verwacht. Mensen belachelijk maken doe je maar in ONZ.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_49738131
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 20:15 schreef freud het volgende:
Laatste reactie dan op je gedrag. In TRU worden mensen in hun waarde gelaten. Deze nuance gaat blijkbaar aan je voorbij. Jammer, want ik had het van een volwassen persoon wel verwacht. Mensen belachelijk maken doe je maar in ONZ.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  FOK!Fotograaf donderdag 24 mei 2007 @ 20:50:34 #206
18921 freud
Who's John Galt?
pi_49739256
Ik heb in PS even de foto's bekeken. Naar z/w omgezet, inverten en met contrast spelen. Zo maak je dingen snel wat duidelijker.

Tegen echtheid:

• Nadeel is dat in de exif data van de plaatjes alleen te zien is dat men met adobe elements 2 bezig is geweest. Als men wat dapperder zou zijn, ga je niet bewerken. Gewoon 'as is' ergens posten is een stuk minder verdacht.
  • Rond de wanden van de ufo zie je een vergelijkbare 'fringing' door jpg compressie. De fringing is ongeveer hetzelfde bij de bomen als het object. Als je een plaatje ergens inplakt, en goed bewerkt (zie 4 en 5) dan is het met opnieuw compressen goed na te maken...

Voor:
    ...

1

2

3

4

5
  • Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
      donderdag 24 mei 2007 @ 23:46:36 #207
    180653 beijar
    De waarheid
    pi_49745813
    stomme mensen
    Echte vrouwen bestaan niet meer.
      donderdag 24 mei 2007 @ 23:50:23 #208
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_49745928
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 20:15 schreef freud het volgende:

[..]

Het gaat mij helemaal niet om het belachelijk maken van mensen. Ik laat de mensen,en hun ideëen gerust in hun waarde. Maar het is toch van de zotte dat je, als je denkt dat het dus geen bestaand object is, je dat niet mag uitten en meteen wordt doorverwezen naar ONZ, omdat jullie daar zelf niet durven te komen.

Klaar.
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      donderdag 24 mei 2007 @ 23:51:16 #209
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_49745954
    Ik ga het allemaal maar eens lezen nu
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
      vrijdag 25 mei 2007 @ 00:30:20 #210
    45622 merlin693
    Huh ! Asmodeus & me
    pi_49747150
    quote:
    pi_49747358
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 20:50 schreef freud het volgende:
  • Nadeel is dat in de exif data van de plaatjes alleen te zien is dat men met adobe elements 2 bezig is geweest. Als men wat dapperder zou zijn, ga je niet bewerken. Gewoon 'as is' ergens posten is een stuk minder verdacht.
  • Behalve dat ik in een topic hierover op een bekend amerikaans 'tru' forum (waar ik eerder al een link naar postte) las dat je exif-info gewoon kan editen met een programma. Geen photoshop in de exif zegt dus ook al niets meer over de echtheid. Dat het er wel in staat maakt het idd wel verdachter, maar zegt ook niets(meer)

Blijven er oa deze prangende vragen staan (nog steeds onbeantwoord)

-Waarom, als het zo vaak te zien is als in de OP geclaimed wordt, zijn er maar zo weinig foto's?

-waarom verschijnen de foto's alleen op een ufo-forum? voor echte foto's is er een veel grotere markt.

-Waarom, als het zo makkelijk te vinden is en zelfs in het zicht van huizen vliegt, ziet alleen de maker het?
    De 2e serie is zelfs zogenaamd in LA geschoten, daar hadden er meteen multiple sightings moeten zijn.

-Waarom, filmt hij het niet en neemt hij geen pers en persfotografen, de sheriff, burgemeester, cameraploeg of zn halve dorp mee? Waar zijn de andere getuigen? je blijft toch niet in je eentje op zoiets groots zitten?

-Waarom zit de ufo steeds in rare hoeken van het beeld, en haast nooit netjes middenin? als ik een plaatje schiet van een vliegend object, dan zit het altijd redelijk middenin mijn foto. Tenzij het heel hard beweegt en je het met de lens volgt, en dan zie je aan de omgeving en het object dat er snel bewogen is door de aanwezigheid van bewgingsstrepen.

-Waarom heeft niemand het neergeknald?(het is amerika, he )

Behalve de laatste vraag (of eigenlijk JUIST die ) zijn ze allemaal slechts te beantwoorden met "omdat het een hoax is" / "omdat het dan uitkomt dat het een hoax is"
    Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
    voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
      vrijdag 25 mei 2007 @ 07:57:25 #212
    117031 Moravec
    singularity
    pi_49750860
    Daar istie weer! Naja, bijna dezelfde dan...
    http://www.earthfiles.com/news.php?ID=1252

The body (ring-like) makes sense; lightweight, low drag, combined with enabling a circular, millimeter wave transceiver to be placed within the ring. The circle itself is the same principle applied to supercomputing as its half the distance as compared to a buss type architecture.
    http://www.earthfiles.com/news.php?ID=1248

In space, nobody can hear you 01110011 01100011 01110010 01100101 01100001 01101101
      vrijdag 25 mei 2007 @ 08:05:18 #213
    117031 Moravec
    singularity
    pi_49750918
    Ow fok, hij is al gepost! Mja, koffie halen en een luchtafweergeschut op 't boodschappenlijstje...
    In space, nobody can hear you 01110011 01100011 01110010 01100101 01100001 01101101
    pi_49751196
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 23:50 schreef jpg97 het volgende:
    Het gaat mij helemaal niet om het belachelijk maken van mensen. Ik laat de mensen,en hun ideëen gerust in hun waarde.
    quote:
    Maar het is toch van de zotte dat je, als je denkt dat het dus geen bestaand object is, je dat niet mag uitten
    Jij maakt het nog beter ! Nu hebben we foto's van iets dat zelfs niet bestaat !
    quote:
    en meteen wordt doorverwezen naar ONZ, omdat jullie daar zelf niet durven te komen.
    Man, jij kraamt zoveel onzin uit dat je echt thuishoort in ONZ
    I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
      vrijdag 25 mei 2007 @ 08:44:53 #215
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_49751509
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 20:50 schreef freud het volgende:
    Ik heb in PS even de foto's bekeken. Naar z/w omgezet, inverten en met contrast spelen. Zo maak je dingen snel wat duidelijker.

Tegen echtheid:

• Rond de wanden van de ufo zie je een vergelijkbare 'fringing' door jpg compressie. De fringing is ongeveer hetzelfde bij de bomen als het object. Als je een plaatje ergens inplakt, en goed bewerkt (zie 4 en 5) dan is het met opnieuw compressen goed na te maken...

Voor:
    ...

1
    [afbeelding]
    2
    [afbeelding]
    3
    [afbeelding]
    4
    [afbeelding]
    5
    [afbeelding]
  • Ik heb een tijd geleden ook veel met photoshop gewerkt en was inderdaad bekend met het effect wat je rond objecten krijgt als je deze comprimeerd naar JPG.
    Ik zie dat bij het plaatje wat jij zelf hebt toegevoegd er geen fringin (zo noem je het volgens mij, zal best ) rond de persoon zit. En dit zie ik wel rond het object en de bomen e.d.
    Tja.. mooi.. maar wat voor conclusie kan je hier nou uit opmaken. Lastig. Misschien dat er eerst een grote versie was en dat dit object er toen is in geplakt, en toen geresized. Kan.. maar ik begin het eigenlijk een steeds lastiger verhaal te vinden. Iemand die, gok ik, erg veel moeite heeft gedaan om dit goed te faken.. maar uiteindelijk is er weinig response. Iedereen op het net weet niet wat hij of zij ermee aan moet, kijk alleen maar naar hoe dit topic verloopt.
    "Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
      vrijdag 25 mei 2007 @ 08:57:43 #216
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_49751803
    Misschien is dit wat:

Let op de volgende 2 plaatjes:

Zie je het verschil?

Plaatje 2, heeft bij het object een lichte blur. Vervaging. De paal ook wel iets, dat wel, maar lijkt minder dan het object. Dit zou eventueel kunnen door een verschil in afstand, de paal is dichterbij dus scherper.
    Foto 1 heeft dit niet. Waarom is dat?

Het object zweeft. Langzaam. Maar het zweeft... Telkens op de foto's is de locatie iets wat anders als ik het goed heb.
    Of, het object hangt stil, maar de camera man bewoog. Het object ziet er dan wat vager uit dan de paal op de voorgrond omdat de focus wat meer op de voorgrond lag. Dit houdt in dat het object daadwerkelijk daar in de lucht hing.

Indien dit allemaal CGI zou zijn, zou die blur nergens een doel op hebben. Ja 1 doel... mij het idee geven dat dit object langzaam beweegt.
    Ok ik ga dus nu van CGI over naar echt object. Maar dan heb ik nog de vraag.. is dit dan echt een vliegend object, of Billy meier achtige foto. Dus een object zo bij de camera houden dat dit erg groot is. Kan.. maar waarom bevind het zich dan achter de kabels!? Dat zou weer alleen mogelijk zijn met computer bewerking..
      vrijdag 25 mei 2007 @ 12:04:29 #217
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_49758305
    Wel of niet nep, dat even terzijde want sommige willen alleen iets geloven tenzij ze er zelf bij waren... maar wat als het iets echt is, wat zou het zijn
    The truth was in here.
      vrijdag 25 mei 2007 @ 18:03:41 #218
    77531 Grrrrrrrr
    *PURRRRR*
    pi_49770937
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 08:57 schreef Ticker het volgende:
    Misschien is dit wat:

Let op de volgende 2 plaatjes:

Hier lijkt 1 van de stroomkabels dwars door het object te lopen . Dat of er zit een zwarte streep op het object die precies in lijn ligt met de stroomkabel.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_49786397
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 12:04 schreef Bastard het volgende:
    maar wat als het iets echt is, wat zou het zijn
    Aliens, transformers viral, geavanceerde speelgoedhelicopter. Volgens mij zijn de meest uiteenlopende verklaringen al wel voorbij gekomen....

Wat het ook zou zijn als het echt is (en dat lijkt vooralsnog ( ) niet zo waarschijnlijk), je kan er alleen maar over speculeren. Zeker als je niks beters hebt dan wat low-res foto's .
    pi_49790488
    Nou het is dus vrij simpel (na) te maken,

http://lucianarchy.proboards21.com/index.cgi?board=ufosandextraterrestrial&action=display&thread=1178524844&page=32#1180022830

er is zelfs al een CGI filmpje van gemaakt en bij You tube te zien,

http://www.unknowncountry.com/news/?id=6235

Het wachten is op de volgende HOAX.

[ Bericht 10% gewijzigd door awesomedude op 26-05-2007 15:18:20 ]
      zaterdag 26 mei 2007 @ 13:58:15 #221
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_49790802
    Tja.. uh de video is leuk gedaan. Maar is lang niet zo geloofwaardig als het orgineel.

Telkens plaatsen mensen foto's die hetzelfde object bevatten maar lang niet zo realistisch zijn als het orgineel.
    Is het mystery dan nu gekraakt? In mijn ogen niet.
    Zelfs als iemand nu na uren lang photshoppen met soortgelijke fotos komt is er nog altijd de twijfel. Want stel dat er over de wereld weer foto's opduiken ergens in een ander land.
    pi_49791446
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 13:58 schreef Ticker het volgende:

Zelfs als iemand nu na uren lang photshoppen met soortgelijke fotos komt is er nog altijd de twijfel. Want stel dat er over de wereld weer foto's opduiken ergens in een ander land.
    Is het überhaupt een mysterie dan? In mijn ogen niet. Het is gewoon te makkelijk om dit te hoaxen en de waarnemer doet eigenlijk bar weinig om te bewijzen dat het geen hoax is.

Ik sluit niks uit, maar zoals ik al eerder zei: ik weet wel waar ik mijn geld op zet....
      zaterdag 26 mei 2007 @ 17:27:10 #223
    132152 Ticker
    En de Watskeburt?!
    pi_49795301
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 14:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Is het überhaupt een mysterie dan? In mijn ogen niet. Het is gewoon te makkelijk om dit te hoaxen en de waarnemer doet eigenlijk bar weinig om te bewijzen dat het geen hoax is.

Ik sluit niks uit, maar zoals ik al eerder zei: ik weet wel waar ik mijn geld op zet....
    Nouja eigenlijk is het op dit moment inderdaad geen mystery. De foto's en het verhaal is niet spannend genoeg om wekenlang van in de ban te blijven, en de mogelijkheid dat het fake is, is groot.

Maar het zou pas leuker worden als er nu verschillende waarnemingen met beeldmateriaal komen, uit diverse plekken van de wereld. Maar ik betwijfel het.
    Zou natuurlijk ook wel vreemd zijn waarom uit het niets ineens een specifiek object constant gezien wordt, terwijl deze vorm eerder niet echt bekend was.
      dinsdag 29 mei 2007 @ 12:50:23 #224
    93304 Orealo
    Tsu Tsu Tsunami!!!
    pi_49884693
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 13:41 schreef awesomedude het volgende:
    Nou het is dus vrij simpel (na) te maken,

[afbeelding]
    [afbeelding]

http://lucianarchy.proboards21.com/index.cgi?board=ufosandextraterrestrial&action=display&thread=1178524844&page=32#1180022830

er is zelfs al een CGI filmpje van gemaakt en bij You tube te zien,

http://www.unknowncountry.com/news/?id=6235

Het wachten is op de volgende HOAX.
    Hier zeg je eigenlijk niks mee..
    Komt er een UFO, en daar zijn foto's van, is het alsnog na te maken..
    Ik denk dat dit topic een eindeloze discussie is totdat iemand iets met z'n eigen ogen ziet.
    pi_49885862
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 13:58 schreef Ticker het volgende:

Telkens plaatsen mensen foto's die hetzelfde object bevatten maar lang niet zo realistisch zijn als het orgineel.
    Nou, ik moet zeggen dat de 1e foto in de post boven deze quote er minstens net zoealistisch uitziet als al die anderen
    quote:
    En wat zegt dat dan? Het is heel makkelijk (zoals in die engelse link die ik een eind terug postte ook werd besproken) voor een hoaxer om te denken "oh ze geloven het niet omdat ik de enige ben die het post/het nergens anders opduikt" en dan even een account aan te maken onder een andere naam, met zogenaamd een andere locatie en dan even een paar plaatjes te shoppen met een andere achtergrond.

Ook zijn de achtergronden op die foto's erg a-specifiek, wat het nog makkelijker maakt. Die eerste serie zou bijna overal ter wereld, zelfs in nederland of duitsland gesitueerd kunnen worden. De 2e heeft wat meer specifiek amerikaanse dingen(zoals de stroommastjes die we in europa niet zo hebben) maar ja amerika is groot. Nergens zie je enig herkenningspunt dat een specifieke plek vaststelt.

Verstandig van de maker, want als men kan zien waar het is, komen er gauw genoeg mensen die zeggen "hee dat is blahtown en daar kom ik dagelijks, er is daar echt geen object te zien"

En natuurlijk niet te vergeten het leger van 200 true ufo-nuts die meteen in hun auto stappen en er plankgas heenracen met hun telescopen en cameras, om er dan achter te komen dat het object wat weken lang 'very often' te zien is ineens camera-shy geworden is en een andere planeet heeft uitgekozen om te gaan rondhoveren
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 12:50 schreef Orealo het volgende:

Hier zeg je eigenlijk niks mee..
    Komt er een UFO, en daar zijn foto's van, is het alsnog na te maken..
    Ik denk dat dit topic een eindeloze discussie is totdat iemand iets met z'n eigen ogen ziet.
    Als ineens 200 (verifieerbaar echte -dus niet 200 accounts op een site) mensen in dezelfde omgeving claimen het gezien te hebben en allemaal met fotos en filmpjes komen van zo een object uit verschillende hoeken enzo, en het ook op het nieuws(want dat gebeurt dan) komt, zou het een stuk overtuigender zijn.

Zolang een object dat wekenlang 'very often' te zien is zelfs vanuit de bebouwde kom, en dat je met 30 minuten hiken in de omgeving tegenkomt maar door 1 persoon wordt gezien, en niemand behalve 1 dude een mysterieus object dat op 30 meter boven een snelwegviaduct in LA zweeft ziet is het nagenoeg zeker nep.
    Iedereen in amerika heeft tegenwoordig een camcorder een digicam of een fooncam. Het is onmogelijk dat maar 1 iemand een plaatje schiet van zoiets, en dat geen mensen van het nieuws of de krant erbij betrokken raken, tenzij... het nep is.

[ Bericht 23% gewijzigd door Fionn op 29-05-2007 13:30:56 ]
    Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
    voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')