'Jezelf verdedigen mag hier niet'quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:25 schreef gelly het volgende:
Het blijft altijd grappig hoe degenen die andere bevolkingsgroepen betichten van gebrek aan aanpassingsvermogen aan onze geweldige westerse rechtsstaat er zelf ook niet veel mee ophebben, en degenen die die waarden verdedigen uitmaken voor links gespuis. Het blijft een vreemde wereld.
Om toch maar weer voor de zoveelste keer te stellen waarom de wet zo functioneert, en waarom eigenrichting onwenselijk is : je kunt willekeurig wie dan ook kapot stampen zonder enige aanleiding, immers, je kunt altijd zeggen dat diegene probeerde in te breken, of je probeerde te bestelen. Dat snappen de pro-eigenrichting persoontjes ook wel, dat mag ik tenmniste hopen, maar ja, het lult zo lekker uit de onderbuik natuurlijk.
Wat niet wil zeggen dat de inbreker lekker bezig is, of dat ik het misschien zelf ook wel zou doen mocht het mij overkomen. Maar ik zou de straf dan ook accepteren.
tuurlijk jij zou reageren tja ik beschermde mijn huis en heb daarvoor die inbreker neer geslagen. uiteraard ga ik daar graag voor zitten wat 2 weken zegt u? ik bel ff mn baas hoor dat ik 2 weken verlof moet hebbenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:25 schreef gelly het volgende:
Het blijft altijd grappig hoe degenen die andere bevolkingsgroepen betichten van gebrek aan aanpassingsvermogen aan onze geweldige westerse rechtsstaat er zelf ook niet veel mee ophebben, en degenen die die waarden verdedigen uitmaken voor links gespuis. Het blijft een vreemde wereld.
Om toch maar weer voor de zoveelste keer te stellen waarom de wet zo functioneert, en waarom eigenrichting onwenselijk is : je kunt willekeurig wie dan ook kapot stampen zonder enige aanleiding, immers, je kunt altijd zeggen dat diegene probeerde in te breken, of je probeerde te bestelen. Dat snappen de pro-eigenrichting persoontjes ook wel, dat mag ik tenmniste hopen, maar ja, het lult zo lekker uit de onderbuik natuurlijk.
Wat niet wil zeggen dat de inbreker lekker bezig is, of dat ik het misschien zelf ook wel zou doen mocht het mij overkomen. Maar ik zou de straf dan ook accepteren.
WoW! Wat hij zei is totaal anders dan wat jij voor hem typte! Respect!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
'Jezelf verdedigen mag hier niet'
Je scheert de hele VS over een kam. Het is geen Nederland, iedere staat van Amerika kent andere wetten, en daarbij hebben lokale overheden ook meer macht dan hier, dus daar zitten ook veel verschillen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:02 schreef Andyy het volgende:
[..]
nou stel, je hoort beneden een inbreker in je huis, hij haalt alles over hoop op zoek naar iets kostbaars, dus jij pakt je shotgun en loopt naar beneden en je ziet hem met een mes op je af stormen.
wat zal je dan blij zijn dat je zo'n ding hebt
maar het is idd wel erg extreem ja
Een aantal jaar terug heb ik met een collega een inbreker ingerekend. Het spijt me voor je, ik heb het niet in mijn broek gedaan. Waarom ook. Een junk. Een zielig hoopje mens met een grote bek maar zo slap als wat. Geen wapens, niet eens over gedacht om een wapen mee te nemen.quote:
Niet dezelfde situatie, maar ik heb dus wel een inbreker aangehouden. Niet zo spectaculair hoor. Zeg maar de spanningsboog van een gemiddeld stukje "Big Brother". Gewoon netjes duidelijk maken dat hij op de politie moet wachten (die er overigens binnen 5 min. was).quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:21 schreef LENUS het volgende:
Ik hoop dat er bij jou eens wordt ingebroken en in eenzelfde situatie terecht komt.
Ok, dag. Je zal worden gemist.quote:Voor de rest maak ik geen woorden meer aan vuil aan minderwaardige mensen.
Het is mij wel eens gebeurd, dat iemand me met een tafelpoot bedreigde, spullen aan gort sloeg en de kas eiste. Het bleek vrij makkelijk om hem neer te krijgen en toen wilde ik de politie gaan bellen. Waarop hij vluchtte, maar dat gaf niet want ik wist hem te wonen en ze kenden hem.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:17 schreef wimmul het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot het jou overkomt...eens kijken of je dan nog zo reageert
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:54 schreef Shinadul het volgende:
Gewoon niet de politie bellen. Rake klappen en daarna op straat gooien.
Ontkennen dat je die beste meneer ooit gezien hebt is dan het beste.
Tjonge, dat was wel even studeren, voor ik de tekst goed doorhad! Kan dat niet wat eenvoudiger?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Voor de geinteresseerden: Bijlmer Noodweer
Mja. Ik geloof je niet zo. Ik heb ook eens een inbreker op bezoek gehad, om de zeer vreemde tijd van 's ochtends om 6:30 terwijl we allemaal nog lagen te pitten. Ik werd wakker van z'n gerommel op het balkon aan de balkondeur en ik schrok me de tyfus. Hij is em gelijk gesmeerd toen hij dookreeg dat ik wakker was maar je voelt je gelijk niet veilig meer in je eigen huis. DAT is het grote gezeik met inbrekers, niet die TV die ze rippen. Ik liet gelijk de deur van m'n dochtertje niet meer op een kier staan als ze slaapt, je doet je eigen buitendeur (schuifpui) niet meer open 's nachts omdat je geen zin hebt dat iemand zo binnen kan lopen en je slaapt een tijd slecht omdat je bij ieder geluidje buiten denkt dat er weer een mafketel aan je deur staat te rommelen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Niet dezelfde situatie, maar ik heb dus wel een inbreker aangehouden. Niet zo spectaculair hoor. Zeg maar de spanningsboog van een gemiddeld stukje "Big Brother". Gewoon netjes duidelijk maken dat hij op de politie moet wachten (die er overigens binnen 5 min. was).
[..]
Ok, dag. Je zal worden gemist.![]()
wat hebben de psychische gevolgen later te maken met je reactie op het moment dat het gebeurt ?quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mja. Ik geloof je niet zo. Ik heb ook eens een inbreker op bezoek gehad, om de zeer vreemde tijd van 's ochtends om 6:30 terwijl we allemaal nog lagen te pitten. Ik werd wakker van z'n gerommel op het balkon aan de balkondeur en ik schrok me de tyfus. Hij is em gelijk gesmeerd toen hij dookreeg dat ik wakker was maar je voelt je gelijk niet veilig meer in je eigen huis. DAT is het grote gezeik met inbrekers, niet die TV die ze rippen. Ik liet gelijk de deur van m'n dochtertje niet meer op een kier staan als ze slaapt, je doet je eigen buitendeur (schuifpui) niet meer open 's nachts omdat je geen zin hebt dat iemand zo binnen kan lopen en je slaapt een tijd slecht omdat je bij ieder geluidje buiten denkt dat er weer een mafketel aan je deur staat te rommelen.
En dat is wat je van iedereen hoort die wel eens een inbreker op bezoek heeft gehad, dus dat laconieke gedoe van jou waag ik te betwijfelen.
Niets, maar het kan wel vberklaren waarom sommige mensen een honkbalknuppel kopenquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:01 schreef moussie het volgende:
[..]
wat hebben de psychische gevolgen later te maken met je reactie op het moment dat het gebeurt ?
En toen? Dan geloof je het niet.quote:
Kan ik me best voorstellen als je er wakker van wordt. Is wel een andere situatie dan een junk die op klaarlichte dag in een kantoorgebouw op zoek is naar spullen. We (collega en ik) zijn er vooral achteraan gegaan omdat we wilden verzekeren dat hij niet meer binnen kon komen (had naar later bleek een pasje gevonden/gestolen) aangezien we als kantoor een zware verantwoordelijkheid hebben ten aanzien van dossiers.quote:Ik heb ook eens een inbreker op bezoek gehad, om de zeer vreemde tijd van 's ochtends om 6:30 terwijl we allemaal nog lagen te pitten. Ik werd wakker van z'n gerommel op het balkon aan de balkondeur en ik schrok me de tyfus.
In de woning is anders dan op kantoor, maar ook (veel) anders dan in de tuin. Kennelijk lees je er over heen, maar het slachtoffer van de mishandeling was niet in de woning, maar daarbuiten. En dan nog: hoe vervelend de ervaring ook is, het is geen reden om iemand te mishandelen.quote:Hij is em gelijk gesmeerd toen hij dookreeg dat ik wakker was maar je voelt je gelijk niet veilig meer in je eigen huis. DAT is het grote gezeik met inbrekers, niet die TV die ze rippen. Ik liet gelijk de deur van m'n dochtertje niet meer op een kier staan als ze slaapt, je doet je eigen buitendeur (schuifpui) niet meer open 's nachts omdat je geen zin hebt dat iemand zo binnen kan lopen en je slaapt een tijd slecht omdat je bij ieder geluidje buiten denkt dat er weer een mafketel aan je deur staat te rommelen.
En dat is wat je van iedereen hoort die wel eens een inbreker op bezoek heeft gehad, dus dat laconieke gedoe van jou waag ik te betwijfelen.
Hij omschrijft het als een walk in the park. En dat geloof ik gewoon niet. Niets psychologisch later, ik heb het ook over de spanning die op het moment zelf ontstaat.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:01 schreef moussie het volgende:
[..]
wat hebben de psychische gevolgen later te maken met je reactie op het moment dat het gebeurt ?
Aha, kijk dat verklaart al meer. Op kantoor is zeker anders dan thuis ja.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is wel een andere situatie dan een junk die op klaarlichte dag in een kantoorgebouw op zoek is naar spullen.
In de woning is anders dan op kantoor, maar ook (veel) anders dan in de tuin.
Waar jij het vandaan haalt dat die inbreker in het huis is geweest? Dat staat nergens, dus laten we er maar vanuit gaan dat dit niet het geval is. Of de inbreker (is die titel niet voorbarig gelet op de feiten?) die man echt had aangevallen waag ik ernstig te betwijfelen. Dat is niet te rijmen met de rest van het verhaal waaruit blijkt dat de inbreker (gelijk inbrekers normaliter doen) paniekerig vluchtgedrag vertoonde.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar deze inbreker was thuis en ook al was hij nu in de tuin, hij was al in huis geweest en had de man al aangevallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |