Dit ben ik niet met je eens.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:37 schreef evilernie22 het volgende:
juist dat ze vanaf 16 al mogen drinken (licht alc) zorgt dat ze op hun 18e niet helemaal ontsporen. ook het feit dat men niks mag drinken zorgt ervoor dat men minder onderscheidt meer gaat maken tussen sterk en licht alcholische drank...
Ja, in het openbaar. Wat je thuis doet, moet je tot op zekere hoogte, nog altijd zelf weten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:35 schreef Miriampje het volgende:
ja maar ze willen het misschien ook wel strafbaar maken...
Ik heb ook niks tegen voorlichting mits eerlijke en oprechte voorlichting. Maar ik blijf baas van mijn eigen lichaam als ik mijzelf naar de vernieling wil helpen dan is dat mijn verantwoordelijkheid en mijn keuze.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat weet je omdat daar voorlichting over is geweest en omdat het uiteraard niet voor niets verplicht is gesteld. Je gaat er dan over nadenken.
Er zijn mensen die iedere dag coke snuiven en nog 'normaal' functioneren!
EN gevaar opleveren voor de omgeving? Je zult daar toch zeker wel OF bedoelen?
Je wilt toch niet serieus beweren dat je maatschappelijk bezien pas een alcoholist bent als je een gevaar bent voor je omgeving? Oftewel, zolang je functioneert kun je zuipen zoveel je wilt?
![]()
Maar het gaat in dit geval om minderjarigen, die nog niet kunnen overzien wat voor gevolgen drankgebruik kan hebben. Dan is er niets mis mee dat het aan banden wordt gelegd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:46 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ik heb ook niks tegen voorlichting mits eerlijke en oprechte voorlichting. Maar ik blijf baas van mijn eigen lichaam als ik mijzelf naar de vernieling wil helpen dan is dat mijn verantwoordelijkheid en mijn keuze.
En er zijn inderdaad heeeel veel mensen die dagelijks coke gebruiken. Of dat verstandig is is een ander verhaal maar het verbieden van coke helpt daar weinig tegen. En zolang je iedere dag gewoon naar je werk gaat en daar goed presteert moet je het lekker zelf weten wat mij betreft. En ik zit zeker niet te wachten op een overheid die burgers van de wieg tot het graf aan hun handje meenemen. Mensen zijn oud en wijs genoeg om zelf keuzes te maken.
Nee. De regering is ervoor om mensen tegen zichzelf te beschermen waar mogelijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:46 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ik heb ook niks tegen voorlichting mits eerlijke en oprechte voorlichting. Maar ik blijf baas van mijn eigen lichaam als ik mijzelf naar de vernieling wil helpen dan is dat mijn verantwoordelijkheid en mijn keuze.
Coke is verboden. Ook hier heb je niet de vrije keuze om dat te gebruiken, dus. Als dit ontdekt wordt ga je gewoon de bak in.quote:En er zijn inderdaad heeeel veel mensen die dagelijks coke gebruiken. Of dat verstandig is is een ander verhaal maar het verbieden van coke helpt daar weinig tegen. En zolang je iedere dag gewoon naar je werk gaat en daar goed presteert moet je het lekker zelf weten wat mij betreft. En ik zit zeker niet te wachten op een overheid die burgers van de wieg tot het graf aan hun handje meenemen. Mensen zijn oud en wijs genoeg om zelf keuzes te maken.
Minderjarigen? Juridisch worden ze in staat geacht bepaalde overeenkomsten aan te gaan. Koop van licht alcoholische drank is er daar een van. Moeten we nu iedereen tegen zichzelf in bescherming gaan nemen?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:49 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Maar het gaat in dit geval om minderjarigen, die nog niet kunnen overzien wat voor gevolgen drankgebruik kan hebben. Dan is er niets mis mee dat het aan banden wordt gelegd.
Ja, in sommige gevallen wel, ja.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:52 schreef Adelante het volgende:
Moeten we nu iedereen tegen zichzelf in bescherming gaan nemen?
Bullshit. Alsof een 16-jarige niet snapt dat ie zichzelf kapot zuipt. Dat heeft ie net zo goed door als die 18 jarige, maar beide hebben er schijt aan.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:49 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Maar het gaat in dit geval om minderjarigen, die nog niet kunnen overzien wat voor gevolgen drankgebruik kan hebben. Dan is er niets mis mee dat het aan banden wordt gelegd.
Oneens, laat de natuurlijke selectie haar werk maar doen. Als iemand te weinig hersencapaciteit heeft om logisch na te denken (te veel alcohol en te veel vet is slecht voor je) dan zal de schade die optreedt relatief gezien ook kleiner zijn.quote:
Als je volwassen bent, moet je dat inderdaad zelf weten. Minderjarigen moet je gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen, door het strafbaar te stellen. Overigens zijn er steeds meer kinderen veel jonger dan 16 jaar met een drankprobleem. En het is zeker niet zo dat iedereen weet wat drank met je doet, vooral als het lichaam nog in ontwikkeling is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:56 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Bullshit. Alsof een 16-jarige niet snapt dat ie zichzelf kapot zuipt. Dat heeft ie net zo goed door als die 18 jarige, maar beide hebben er schijt aan.
Dat zal bevorderlijk zijn voor samenleving als er over twintig, dertig jaar allemaal mensen zijn met kapotte levers en niet normaal functionerende hersenen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:04 schreef Adelante het volgende:
[..]
Oneens, laat de natuurlijke selectie haar werk maar doen. Als iemand te weinig hersencapaciteit heeft om logisch na te denken (te veel alcohol en te veel vet is slecht voor je) dan zal de schade die optreedt relatief gezien ook kleiner zijn.
Jij vindt dat de regering er is om mensen tegen zichzelf te beschermen. Dat is iets heel anders. En daarin verschillen wij duidelijk met elkaar van mening.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee. De regering is ervoor om mensen tegen zichzelf te beschermen waar mogelijk.
[..]
Coke is verboden. Ook hier heb je niet de vrije keuze om dat te gebruiken, dus. Als dit ontdekt wordt ga je gewoon de bak in.
Wat betreft drank ken ik wel mensen die eerst gewoon veel dronken, maar nog normaal functioneerden, maar bij wie schijnbaar de gezondheid en de geestelijke vermogens op den duur toch terug uit gingen. Zonder meer te gaan drinken. Gevolgen zijn dan werkuitval en leven op kosten van de staat.
Ik vind het dus goed dat de staat zich hiermee bemoeit en drankgebruik bij de jeugd wil proberen terug te dringen, door de leeftijd te verhogen naar 18 jaar.
Lees even terug in het topic. Mensen zijn in de loop der jaren niet meer gaan drinken. Doemscenarios die jij hier schetst zijn dus ook ongegrond.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:08 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dat zal bevorderlijk zijn voor samenleving als er over twintig, dertig jaar allemaal mensen zijn met kapotte levers en niet normaal functionerende hersenen.
Het komt de laatste jaren juist veel vaker voor en bij steeds jongere mensen. Het kwaad kan dan al geschied zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:18 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Lees even terug in het topic. Mensen zijn in de loop der jaren niet meer gaan drinken. Doemscenarios die jij hier schetst zijn dus ook ongegrond.
Idd, het is dus weer een lekker dubieus voorstel wat lastig te controleren is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:45 schreef Dutch_Courage het volgende:
Wie gaat die grens van 18 handhaven dan, als dat nu met 16 al niet gebeurt? Dit is dus weer gewoon een KUT voorstel. Lekker profileren,
Ook nog eens afkomstig van Ter Horst, die, toen ze nog burgemeester van Nijmegen was, zelf met een glaasje teveel achter het stuur werd aangetroffen en dit in de doofpot probeerde te stoppen.![]()
Oh, ze is er ook verantwoordelijk voor dat we hier in Nijmegen, in de Goffert, geen echt bier meer mogen drinken, en al helemaal niet op de tribune.![]()
Mensen zijn WEL meer gaan drinken. Mensen hebben gewoon meer poen, dus drinken meer.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:18 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Lees even terug in het topic. Mensen zijn in de loop der jaren niet meer gaan drinken. Doemscenarios die jij hier schetst zijn dus ook ongegrond.
Nee, maar als dat elke dag gebeurt wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:37 schreef TNA het volgende:
Gaan bepaalde organen na een tijdje minder functioneren als je één keer in de week dronken bent?
Nee, maar wel van regelmatig teveel drinken.quote:Krijg je blijvende schade van af en toe teveel drinken?
Iemand die elke dag teveel drinkt hoeft er echt niet slecht aan toe te zijn. Meestal merk je daar als buitenstaander niks van.quote:Dat echte alcoholisten (d.w.z. verslaafden die iedere dag teveel drinken) er slecht aan toe zijn snap ik, maar de concrete risico's van de grote groep die zo nu en dan veel drinkt heb ik nog nooit gehoord.
Die mensen zijn er nu ook al en er is geen voorteken dat dat aantal fors zal toenemen komende jaren. En ook al neemt het aantal wel toe, misschien hebben mensen die last nodig om hun kinderen dan wel goed uit te leggen wat alcohol met je kan doen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:08 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dat zal bevorderlijk zijn voor samenleving als er over twintig, dertig jaar allemaal mensen zijn met kapotte levers en niet normaal functionerende hersenen.
Ik geloof best dat kinderen te veel drinken, maar leeftijfsgrens tot 18 ophogen heeft geen enkele zin en zal averrechts werken. Kinderen gaan stiekem drinken en voor ouders wordt het dan veel moeiljiker nog vat te hebben op de situatie.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:42 schreef Nywuob het volgende:
Hier een paar artikelen over dit probleem voor degenen die het niet geloven.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/100596/index.html
http://www.nd.nl/htm/doss(...)rtikelen/060414a.htm
http://www.pipm.nl/index.php?action=redblog&artikel=700081
http://www.ru.nl/voxmagaz(...)wetenschap_-_kroost/
Ik vind wel dat ze eerst de leeftijdsgrens van 16 jaar maar eens moeten handhaven. Maar zo lang de ouders geen verantwoordelijkheid nemen, zal de overheid toch een middel moeten hebben om er zelf iets aan te kunnen doen. Dat kan als je het strafbaar stelt. Want hoe jonger het kind hoe schadelijker het is voor met name de hersenen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik geloof best dat kinderen te veel drinken, maar leeftijfsgrens tot 18 ophogen heeft geen enkele zin en zal averrechts werken. Kinderen gaan stiekem drinken en voor ouders wordt het dan veel moeiljiker nog vat te hebben op de situatie.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Volwassenen moeten lekker zelf weten wat ze doen. Het gaat hier gewoon om minderjarigen, dat is een extra verantwoordelijkheid voor de overheid.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het zou een mooie optstap zijn naar een verbod tot 21 jaar, welke zelf natuurlijk weer een opstap is naar een totaal verbod.
Slaat natuurlijk nergens op. Dat jij niet drinkt hoeft nog niet te betekenen dat iedereen dat maar zo moet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het zou een mooie optstap zijn naar een verbod tot 21 jaar, welke zelf natuurlijk weer een opstap is naar een totaal verbod.
Handhaving van het verbod op alcohol voor jongeren onder zestien jaar wordt zondermer niet gehaald, dus mag je wat mij betreft deze suggestie individueel (met je eventuele vrouw en kinderen) regelen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De enige reden waarom ze in Islamitische landen ook echt niet (veel) drinken is omdat het woestijnbewoners zijn. Ga jij daar in de zinderende hitte maar wat drankjes naar binnen werken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Handhaving van het verbod op alcohol voor jongeren onder zestien jaar wordt zondermer niet gehaald, dus mag je wat mij betreft deze suggestie individueel (met je eventuele vrouw en kinderen) regelen.
De prohibition heeft al laten zien, dat massaal illegaal drinken en criminaliteit drooglegging tot gevolg kan hebben.
quote:Op maandag 7 mei 2007 20:46 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Jazeker, als je de overheid er bovenop laat zitten, zal het wel terugdringen. Kijk maar naar Zweden en de VS. Alleen zou het verlagen van de alcoholgrens nogal onlibertijns en ook onnederlands zijn.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:08 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Volwassenen moeten lekker zelf weten wat ze doen. Het gaat hier gewoon om minderjarigen, dat is een extra verantwoordelijkheid voor de overheid.
Het raakt een gezondheidsaspect en dus sociale voorzieningen (=maatschappelijke belang).quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
![]()
Waarom is dat de verantwoordelijkheid van de hele maatschappij. Ik vindt dat dus gewoon een probleem van de opvoeding. Waarom moet de rest opdraaien omdat ouders tegenwoordig niet meer hun verantwoordelijkheid nemen en alles afwinpelen naar de overheid?
Heb je voorgaande post uberhaupt gelezen?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
![]()
Waarom is dat de verantwoordelijkheid van de hele maatschappij. Ik vindt dat dus gewoon een probleem van de opvoeding. Waarom moet de rest opdraaien omdat ouders tegenwoordig niet meer hun verantwoordelijkheid nemen en alles afwinpelen naar de overheid?
Dat vind ik gechargeerd en ik kan het me niet voorstellen dat ten tijde van het Talibanbewind in Afghanistan geen druppel alcohol werd genuttigd.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De enige reden waarom ze in Islamitische landen ook echt niet (veel) drinken is omdat het woestijnbewoners zijn. Ga jij daar in de zinderende hitte maar wat drankjes naar binnen werken.
Maar goed, dat was vroeger en is nu eigenlijk ook achterhaald. Over het algemeen hebben ze daar nu ook meer water tot hun beschikking.![]()
Och, er zullen altijd uitzonderingen zijn. Maar in het algemeen niet nee, ook nu niet. Ze hebben wel graag een opiumpijp daaro.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat vind ik gechargeerd en ik kan het me niet voorstellen dat ten tijde van het Talibanbewind in Afghanistan geen druppel alcohol werd genuttigd.
Als ouders tekort schieten bij de opvoeding van kinderen, dan is het toch niet meer dan normaal dat de overheid zich ermee gaat bemoeien?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
![]()
Het gaat ook meer om het aanjagen van vrees en de bevolking onder de duim te houden, dan feitelijk het beste met de gezondheid van mensen voor te hebben.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Och, er zullen altijd uitzonderingen zijn. Maar in het algemeen niet nee, ook nu niet. Ze hebben wel graag een opiumpijp daaro.
Maar hoe denk je dit te gaan controleren. Mee controleurs? De huidige leeftijdgrens van 16 wordt amper nageleefd en misschien moet daar eerst eens wat meer controle op komen. Anders zitten we straks met wetgeving waar helemaal geen controle op is. Dus eerst maar eens drinken onder de 16 strafbaar stellen en dit ook afdwingen. verder moet er echt meer verantwoording bij de ouder gellegd worden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:30 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Als ouders tekort schieten bij de opvoeding van kinderen, dan is het toch niet meer dan normaal dat de overheid zich ermee gaat bemoeien?
Voor het grootste deel ben ik het met je eens hoor. Het gaat mij ook niet zozeer om het verhogen van de leeftijdsgrens, maar om het strafbaar stellen. Het is te zot voor woorden dat nu alleen de verkoper aangesproken kan worden. Met de nieuwe wet zouden de ouders en de jongeren zelf ook de consequenties moeten dragen. Nogmaals, de ouders pakken hun verantwoordelijkheid gewoon niet, dan moet het maar "onder dwang".quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar hoe denk je dit te gaan controleren. Mee controleurs? De huidige leeftijdgrens van 16 wordt amper nageleefd en misschien moet daar eerst eens wat meer controle op komen. Anders zitten we straks met wetgeving waar helemaal geen controle op is. Dus eerst maar eens drinken onder de 16 strafbaar stellen en dit ook afdwingen. verder moet er echt meer verantwoording bij de ouder gellegd worden.
Misschien moeten we in Nederland eens gaan nadenken over een doort bewijs voor het krijgen van kinderen. Voordat ik een auto instap moet ik eerst bewijzen dat ik klaar ben om in een auto te stappen terwijl iedereen maar een kind de wereld op kan trappen.
Als je een door mafia-bendes gedomineerde samenleving wilt moet je vooral een drooglegging gaan opleggen ja. Dat heeft ook zo goed gewerkt in de VS.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Gefrustreerd?quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De maffia werd een hand boven het hoofd gehouden door de lokale authoriteiten, waarbij overdracht van grote geldsommen geen kleine rol speelde. Het is aan de uitvoerende macht om hier tegenop te treden. Het is wat simplistisch om te stellen dat iets elders niet werkt en dus hier ook niet zal werken. Het grootste struikelblok is meestal de uitvoerder, die zich niet al te moeilijk laat omkopen. Ook hier zijn maatregelen voor te verzinnen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:59 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als je een door mafia-bendes gedomineerde samenleving wilt moet je vooral een drooglegging gaan opleggen ja. Dat heeft ook zo goed gewerkt in de VS.![]()
Nee, ik ben principieel tegen drugs ter vermaak.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:15 schreef InProduction het volgende:
[..]
Gefrustreerd?
Wordt het je verboden door iets anders dan de overheid of je ouders?
![]()
Nee, goh. Stel je voor: iets dat PLEZIER uitlokt moet vooral verboden worden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, ik ben principieel tegen drugs ter vermaak.
Precies, waar een wil is, is een weg. Die mafia komt er wel, hoeveel maatregelen je ook invoert. Het is naief te denken dat je een drooglegging kan invoeren en er dan geen illegale handel in komt.Net als het naief is te denken dat een drugsverbod zal zorgen voor het verdwijnen van het gebruik van drugs, iets wat jij lijkt te denken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De maffia werd een hand boven het hoofd gehouden door de lokale authoriteiten, waarbij overdracht van grote geldsommen geen kleine rol speelde. Het is aan de uitvoerende macht om hier tegenop te treden. Het is wat simplistisch om te stellen dat iets elders niet werkt en dus hier ook niet zal werken. Het grootste struikelblok is meestal de uitvoerder, die zich niet al te moeilijk laat omkopen. Ook hier zijn maatregelen voor te verzinnen.
Waar een wil is, is een weg.
Jij denkt te veel in problemen. Ik denk in oplossingen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Precies, waar een wil is, is een weg. Die mafia komt er wel, hoeveel maatregelen je ook invoert. Het is naief te denken dat je een drooglegging kan invoeren en er dan geen illegale handel in komt.Net als het naief is te denken dat een drugsverbod zal zorgen voor het verdwijnen van het gebruik van drugs, iets wat jij lijkt te denken.
Misschien dat het niet alleen om medische klachten gaat, maar meer om overlast door dronken jongeren. Stomdronken mensen doen nou eenmaal dingen, die ze (mag ik hopen) nuchter niet zouden doen. En dan bedoel ik vernielingen, vechtpartijen, overlast etc etc.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:37 schreef TNA het volgende:
Ik vind het jammer dat alle campagnes en gesprekken op televisie uitsluitend op angst en betutteling gericht zijn. Alcohol is slecht. Niet doen hoor. Alcohol is schadelijk. De kater komt later. Ja, en dus? Kom nou eens met concrete feiten of het echt slecht voor me is. Met onderzoeken. Met wetenschap. Gaan bepaalde organen na een tijdje minder functioneren als je één keer in de week dronken bent? Krijg je blijvende schade van af en toe teveel drinken? Dat echte alcoholisten (d.w.z. verslaafden die iedere dag teveel drinken) er slecht aan toe zijn snap ik, maar de concrete risico's van de grote groep die zo nu en dan veel drinkt heb ik nog nooit gehoord.
Dank voor je reply. Zorgen maak ik me niet hoor, ik heb niet het idee dat ik erg ongezond bezig ben. Alle aandacht lijkt me dus ook enigszins overdreven.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen zijn WEL meer gaan drinken. Mensen hebben gewoon meer poen, dus drinken meer.
Waar vroeger alleen pa af en toe naar de kroeg ging en er alleen 's zondags een biertje op tafel kwam, gebeurt dat nu elke dag.
[..]
Nee, maar als dat elke dag gebeurt wel.
[..]
Nee, maar wel van regelmatig teveel drinken.
[..]
Iemand die elke dag teveel drinkt hoeft er echt niet slecht aan toe te zijn. Meestal merk je daar als buitenstaander niks van.
Maar maak je maar niet ongerust hoor. Als je echt maar af en toe teveel drinkt ga je echt niet sneller dood. Hoewel, dat hangt natuurlijk wel af van hoeveel teveel?
Overlast is een goed punt. Maar dat zou je kunnen inperken door uitsmijters en politie strenger op te laten treden, hoge boetes en taakstraffen uit te delen, cameratoezicht op bepaalde beruchte plekken in te voeren en eventueel ouders erbij te betrekken. Dat is sowieso een goed plan, want jongeren boven de 16, 18 of 21 veroorzaken ook vaak genoeg overlast.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Misschien dat het niet alleen om medische klachten gaat, maar meer om overlast door dronken jongeren. Stomdronken mensen doen nou eenmaal dingen, die ze (mag ik hopen) nuchter niet zouden doen. En dan bedoel ik vernielingen, vechtpartijen, overlast etc etc.
Een alcohol verslaving is ook een sluipend proces, het begint bij eens in de week dronken en na een aantal jaar sla je elke dag een liter whisky of een krat bier achterover.
Dan ben je het vast ook wel eens met het rookverbod in openbare gelegenheden inclusief de horeca.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ja, van jezelf uit zekerquote:Op woensdag 9 mei 2007 13:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik rook niet. Roken is slecht voor je lichaam en je geest. Dus ja, ik zou het niet erg vinden als er ook een rookverbod komt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan ben je het vast ook wel eens met het rookverbod in openbare gelegenheden inclusief de horeca.
En zie je dat vast ook als een opstap naar een totaal verbod?
Oh nee, roken mogen jullie wel, hè?
Maar hij rookt niet. Dat is op zich wel goed, natuurlijk. Da's niet verboden, dus dat komt inderdaad van hemzelf uit.quote:
Ik hoef maar om me heen te kijken in Helmond-city!!quote:
http://www.imaan.nl/artikelen/hedendaags/roken.phpquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik wil beweren dat je wederom aantoont niets te weten van iets waar je tegen ageert. Maar dat is offtopic.
Koffie? Thee?quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee hoor. Koffie kun je best als drugs ter vermaak beschouwen. De effecten zijn als die van een oppeppende harddrug.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Teveel koffie/thee gedronken zeker? Jij bent de eerste die ik tegenkom die koffie en thee als drugs ter vermaak beschouwt
Veel cafeïne kan iemand aardig hyper maken. En iemand die allemaal ijsjes eet wordt waarschijnlijk ook hyper van het suikeroverschot. Kortom; laten we alle voeding verbiedenquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee hoor. Koffie kun je best als drugs ter vermaak beschouwen. De effecten zijn als die van een oppeppende harddrug.
Verbieden dus?
Ja, het hoeft niet eens veel te zijn. Koffie (vooral de Turkse variantquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:17 schreef TNA het volgende:
[..]
Veel cafeïne kan iemand aardig hyper maken.
Bovendien, intensieve consumptie van suiker verhoogt de kans op het ontwikkelen van type II diabetes. Verbieden!quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:17 schreef TNA het volgende:
[..]
Veel cafeïne kan iemand aardig hyper maken. En iemand die allemaal ijsjes eet wordt waarschijnlijk ook hyper van het suikeroverschot. Kortom; laten we alle voeding verbieden![]()
Vermaak is voor jou dus het verslechteren van je geheugenquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:21 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, het hoeft niet eens veel te zijn. Koffie (vooral de Turkse variant) verlechtert je geheugen en kan voor flinke stress zorgen....ik neem aan dat KB dit dus bij wet wil verbieden. Toch, KB?
Wat klets jij nou? Lees eens.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Vermaak is voor jou dus het verslechteren van je geheugenDan heb jij je blijkbaar erg vermaakt
Ik meen trouwens laatst ergens gelezen te hebben dat er nog redelijke onzekerheid bestaat over de veronderstelde schadelijke werking van (een overmaat aan) koffie.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:21 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, het hoeft niet eens veel te zijn. Koffie (vooral de Turkse variant) verlechtert je geheugen en kan voor flinke stress zorgen....ik neem aan dat KB dit dus bij wet wil verbieden. Toch, KB?
We moeten overigens ook gaan voorkomen dat kinderen onder de 18 koffiepakken kopen in de supermarkt....stel je voor dat ze verslaafd raken.
Nee, alleen jij drinkt koffie ter vermaak. Als je geen dyslexie had, had je ook kunnen lezen dat ik alleen tegen drugs ter vermaak ben.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mensen drinken koffie voor vermaak, maar een effect van koffie is een flinke pep en het verslechteren van geheugen. Vertel mij waarom dit geen drug is.
Waarom drinken andere mensen koffie dan, als ze in het koffiehuis zitten?quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nee, alleen jij drinkt koffie ter vermaak. Als je geen dyslexie had, had je ook kunnen lezen dat ik alleen tegen drugs ter vermaak ben.
De meeste dingen zijn helaas niet online terug te vinden, maar eea staat bijvoorbeeld op de wikipedia-pagina over koffie en gezondheid: http://en.wikipedia.org/wiki/Coffee_and_health#Risksquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:39 schreef Autodidact het volgende:
Reya: het kan best dat er een aantal mythes over de langetermijngevolgen bestaan die niet kloppen (heb je een bron?), maar dat maakt niet dat het geen drug is ter vermaak. Dat is het wel.
Omdat het anders een theehuis zou hetenquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Waarom drinken andere mensen koffie dan, als ze in het koffiehuis zitten?
Als jij kapt met mij te volgen alsof ik honing aan mijn reet heb, dan kan ik dat wellicht overwegen.quote:En kap eens met dat goedkope gezuig van je. Je hoeft echt niet meer te bewijzen dat je niet normaal kunt discussieren.
Wat ben je toch een grapsok. Kun jij mij nou vertellen waarom mensen koffie drinken?quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Omdat het anders een theehuis zou heten
Doe niet zo paranoïde joh. Jij bent de moeite niet waard om te volgen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als jij kapt met mij te volgen alsof ik honing aan mijn reet heb, dan kan ik dat wellicht overwegen.
Is het vogeltje gevlogen? KB?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat ben je toch een grapsok. Kun jij mij nou vertellen waarom mensen koffie drinken?
[..]
Daar heeft hij toch een punt. Koffie is een drug en net als alcohol in grote hoeveelheden schadelijk voor de gezondheid.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:21 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ben jij wel goed bij je hoofd? Water is gevaarlijk!quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat we moeten doen is gewoon alles verbieden wat maar verdacht is dat het je kan schaden. Dan kunnen we de rest van ons leven gewoon werken en leven op water en brood. Verbieden we alle sporten ook waarbij blessure gevaar is. Moet jij eens kijken wat een kostenbesparingen.
Tsssss.![]()
Verzekeringen kunnen verwondingen door bepaalde gevaarlijke sporten uitsluiten van de verzekering. Dan dien je je daar apart voor te verzekeren.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
Verbieden we alle sporten ook waarbij blessure gevaar is. Moet jij eens kijken wat een kostenbesparingen.
Van alcohol wordt men losser (zo ervaren de meesten het), sommigen drinken koffie omdat het stimulerend werkt, je wordt alert.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Vermaak is voor jou dus het verslechteren van je geheugenDan heb jij je blijkbaar erg vermaakt
Hou toch op. Een mens hoort te leven, daar hoort een beetje risico bij. Elke dag dat je naar buiten gaat is een gokquote:Op donderdag 10 mei 2007 17:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Verzekeringen kunnen verwondingen door bepaalde gevaarlijke sporten uitsluiten van de verzekering. Dan dien je je daar apart voor te verzekeren.
Maar ik denk wel te weten waarom jij de drug cafeine niet wil verbieden: je bent zelf een recreatief gebruiker. Je vindt het waarschijnlijk gezellig om met je vrienden of collega's een kop koffie te drinken (of je wordt er 's ochtends wakker van). Je kunt er normaal mee omgaan en zou het belachelijk vinden als dat recht je werd afgenomen.quote:
Ok, young Einstein. Vertel mij dan eens waarom je zusje van 14 wel koffie mag kopen, overal en altijd, maar geen alcohol, sigaretten, cannabis, heroine of cocaine?quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:42 schreef InProduction het volgende:
[..]
Van alcohol wordt men losser (zo ervaren de meesten het), sommigen drinken koffie omdat het stimulerend werkt, je wordt alert.
Kuch *Armeense genocide* kuchquote:
Watz jij praat over mij zusje....:')quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ok, young Einstein. Vertel mij dan eens waarom je zusje van 14 wel koffie mag kopen, overal en altijd, maar geen alcohol, sigaretten, cannabis, heroine of cocaine?
Ik heb wel een vermoeden, maar weet jij het ook? Je grote broer, die ene met honing en bruine stukjes op zijn mondhoek, wist het niet, maar misschien dat jij wat snuggerder bent. Doe maar een gooi.
Tzzzz.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:05 schreef InProduction het volgende:
[..]
Watz jij praat over mij zusje....:')
Nee, het is geaccepteerd omdat het niet schadelijk is itt de overduideke schade die alcohol of andere hard drugs veroorzaakt. Niet omdat het eeuwenoud is.quote:Koffie is niet zo actief schadelijk als alcohol etc. maar is maatschappelijk geaccepteerd omdat het al eeuwen oud is. Bier en wijn zijn ook geaccepteerd omdat het ook al eeuwen oud is.
O, is dat de reden dat je kleine zusje geen alcohol mag kopen en wel koffie?quote:Cannabis, heroine en cocaine zijn 'moderne' producten die dus grotendeels niet geaccepteerd zijn.
Ik heb liever dat je die mensen preventief oppakt. Met oppakken na een dodelijke aanrijding begaan onder invloed van alcohol, krijg je die vermoorde personen niet meer terug. Het is alsof je iemand geblindoekt op pad stuurt, want he, ook nuchtere mensen begaan misdaden.quote:Laat mensen het af en toe lekker gebruiken, dat heet nou vrij, niet onderdrukt leven. Waar kunnen mensen moeilijk over doen. Mensen die daden begaan onder invloed van alcohol kan je oppakken, moet je ook oppakken maar ook nuchtere mensen begaan vreselijke misdaden, misschien nog wel meer.
Hoeveel extra gevangenissen wil je bouwen om dat plan ten uitvoer te brengen? Wie gaat dat betalen?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:20 schreef lionsguy18 het volgende:
Het iseen positief signaal van deze regering, of het helpt dat zal moeten blijken.
Persoonlijk zou ik de leeftijd verhogen naar 21 jaar en misbruikers een maandje in de bak stoppen.
Dat zal die zuipschuiten leren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |