Tuurlijkquote:Op maandag 7 mei 2007 18:13 schreef Deetch het volgende:
Leuk spel, heb alleen al een competitie met mijn vrienden. Mag ik me ook met mijn S1 inschrijven?
Ja, dat vroeg ik dus ook alquote:Op maandag 7 mei 2007 18:29 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met jeroin[S1]?
Ik bedoelde op OSM, vandaar dat ik je managernaam ook noemdequote:Op maandag 7 mei 2007 14:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
komt dat door mijn ava, dat jij zo'n vaag inlogscherm krijgt?
Edit: heb al een ander plaatje gekozen. Hopelijk heb je er nu geen last meer van
Vul dit even aan met je FOK!naam.quote:1. FC Nürnberg
Alemannia Aachen
Arminia Bielefeld
Bayer 4 Leverkusen
Borussia Dortmund
Borussia Mönchengladbach
Eintracht Frankfurt
FC Bayern München
FC Energie Cottbus
FC Schalke 04 (Svensational)
FSV Mainz 05 (Leshy)
Hamburger SV (Bouncer_Bone/UnitedForce [OSM])
Hannover 96
Hertha BSC Berlin
SV Werder Bremen (Luctor.et.Emergo)
VfB Stuttgart
VfL Bochum (Socios)
VfL Wolfsburg
quote:[b]
1. FC Nürnberg
Alemannia Aachen
Arminia Bielefeld
Bayer 4 Leverkusen (nzw)
Borussia Dortmund
Borussia Mönchengladbach
Eintracht Frankfurt
FC Bayern München
FC Energie Cottbus
FSV Mainz 05 (Leshy)
Hannover 96
Hertha BSC Berlin
VfB Stuttgart
VfL Bochum (Socios)
VfL Wolfsburg
Borussia heeft nog geen trainer hoor...quote:
ik kreeg ook zo'n soort sachermpje, maar wist niet dat het door mijn avatar kwamquote:Op maandag 7 mei 2007 18:58 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ja, dat vroeg ik dus ook al
[..]
Ik bedoelde op OSM, vandaar dat ik je managernaam ook noemde
[afbeelding]
Ja, ik zie nog steeds een ava van http://encyclopedia.quick(...)tle_Dockers_logo.gifquote:Op maandag 7 mei 2007 19:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ik kreeg ook zo'n soort sachermpje, maar wist niet dat het door mijn avatar kwamMaar ik heb nu een andere, krijg je nu nog steeds die melding?
Koop ervaren rotten (die kunnen scoren) met jong talent.. koop en denk vanuit je tactiekquote:Op maandag 7 mei 2007 19:18 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Iemand tips voor Fantasy League team? Mn eerste keer enzoo
Dat is niet mogelijk in OSM.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:15 schreef nzw het volgende:
hoe kan je een oefenwedstrijd spelen?
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:00 schreef Fathom het volgende:
1. FC Nürnberg
Alemannia Aachen
Arminia Bielefeld
Bayer 4 Leverkusen (nzw)
Borussia Dortmund
Borussia Mönchengladbach
Eintracht Frankfurt
FC Bayern München (Fathom)
FC Energie Cottbus
FSV Mainz 05 (Leshy)
Hannover 96
Hertha BSC Berlin
VfB Stuttgart
VfL Bochum (Socios)
VfL Wolfsburg (Melluk)
zoals al boven me aangegeven iedere dagquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:35 schreef nzw het volgende:
Even een vraagje: is elke dag een speeldag? of wordt er 2 keer in de week gespeeld?
Goede tip anders betaal ik voorniets die trainersquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:03 schreef melluk het volgende:
[..]
zoals al boven me aangegeven iedere dag
houdt dus wel in de gate dat je iedere dag opnieuw je training aan moet zetten om je spelers beter te maken
vergeet je het een dag, dan zal er niemand trainen..
of mij PM'en of een van al die anderen hahaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:15 schreef donroyco het volgende:
Als je nog meer vragen hebt nzw, dan is de |[WIKI]| van OSM misschien ook een uitkomstOf je kunt mij natuurlijk ook altijd PM'en ... Succes
![]()
kijk, dat had ik nodig. Nu red ik mezelf welquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:15 schreef donroyco het volgende:
Als je nog meer vragen hebt nzw, dan is de |[WIKI]| van OSM misschien ook een uitkomstOf je kunt mij natuurlijk ook altijd PM'en ... Succes
![]()
tss je durft niet hequote:Op woensdag 9 mei 2007 19:36 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Aah leuk, een OSM Topic. Ik zie dat ik zelfs nog mee zou kunnen doen, maar de Duitse competitie is niet echt mijn ding. Volgende keer misschien, voor nu, succes allemaal
Bedankt, want dat zal ik nodig hebbenquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:36 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Aah leuk, een OSM Topic. Ik zie dat ik zelfs nog mee zou kunnen doen, maar de Duitse competitie is niet echt mijn ding. Volgende keer misschien, voor nu, succes allemaal
Hmmm...quote:Santa Cruz FC Bayern München VfB Stuttgart ¤ 13.565.000,- ¤ 13.565.000,-
Ismaël FC Bayern München VfL Wolfsburg ¤ 7.510.000,- ¤ 8.944.000,-
Balitisch Hannover 96 VfB Stuttgart ¤ 1.728.250,- ¤ 1.728.250,-
Fischer VfL Wolfsburg VfB Stuttgart ¤ 1.338.750,- ¤ 1.500.000,-
Nou, ik zit in een nieuwe competitie met Valencia. M'n eerste team dat als doelstelling heeft eerste te worden, is ook leuk. Dat ga ik niet stoppen voor een subtopper in Duitsland.quote:
Wat?quote:
Geen subaccounts?quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:54 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Nou, ik zit in een nieuwe competitie met Valencia. M'n eerste team dat als doelstelling heeft eerste te worden, is ook leuk. Dat ga ik niet stoppen voor een subtopper in Duitsland.
en ik durf niet![]()
Dat doe ik ook wel eens, als ze me niet snel genoeg verkocht worden ga ik onder hun waarde, zodat ik snel geld krijg.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:02 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Spelers worden verkocht voor een te lage prijs.
Nee, ik speel altijd al zonder seizoenkaart. Misschien nog maar een keertje doen, maar je betaalt 1,30 voor 20 dagen toch? Nou, dat vind ik wel wat veel. Maar ik ben nog niet zo lang bezig, dus dan zijn beide competities tegelijk klaar, dan ben ik erbijquote:
Dan zit je dus met beide competities 4 dagen in voorbereiding, beetje saaiquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:05 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Nee, ik speel altijd al zonder seizoenkaart. Misschien nog maar een keertje doen, maar je betaalt 1,30 voor 20 dagen toch? Nou, dat vind ik wel wat veel. Maar ik ben nog niet zo lang bezig, dus dan zijn beide competities tegelijk klaar, dan ben ik erbij![]()
Ik begrijp je niet helemaal, maar met mn huidige team heb ik 1 wedstrijd gespeeld.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:06 schreef Svensational het volgende:
[..]
Dan zit je dus met beide competities 4 dagen in voorbereiding, beetje saai!
huh? te lage prijs?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:02 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Spelers worden verkocht voor een te lage prijs.
een beetje raar, aangezien die precies voor de waarde verkocht wordt en probeer maar eens een spits van 88 voor ¤13 miljoen te vinden, dat lukt niet zo gauwquote:Santa Cruz FC Bayern München VfB Stuttgart ¤ 13.565.000,- ¤ 13.565.000,-
wie zegt dat dat normaal is?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:54 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Ja, ok, maar normaal is het goed om een speler voor 1.9x de waarde te verkopen
En dan is alleen
[..]
een beetje raar, aangezien die precies voor de waarde verkocht wordt en probeer maar eens een spits van 88 voor ¤13 miljoen te vinden, dat lukt niet zo gauw
Een aantal ervaren rotten in het SK-forum, maar ik denk niet dat ik het topic ooit nog kan terugvindenquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:29 schreef melluk het volgende:
[..]
wie zegt dat dat normaal is?
ik heb in een aantal competities gezeten en daar gebeurde het zo vaak dat de speler voor zijn waarde werd verkocht.
Ook al is het een spits van 88
dat een spits van 88 niet gauw te vinden is voor13,5 mil....tja ligt maar net aan de manager.
Als die zoiets heeft van ik vind me aanval sterk genoeg...maar me verdediging niet
en vervolgens voor die 13,5 mil een goede verdediger kan kopen
dan snap ik het wel
uhm tijden veranderen he...quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:10 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Een aantal ervaren rotten in het SK-forum, maar ik denk niet dat ik het topic ooit nog kan terugvinden
dat snap ikquote:
doe je netjes!quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:06 schreef donroyco het volgende:
HA: Fortuna Sittard - Top Oss
62" van Barneveld 1 - 0
71" Taiwo (penalty) 2 - 0
Sta 11e, moet 16e worden
S1: voorbereiding
S2: Celta de Vigo - Real Sociedad
12" Keane 0 - 1
30" Kovacevic 0 - 2
63" Herrera 0 - 3
92" Kovacevic 0 - 4
Ben 10e geeindigd, moest 13e worden
S3: AFC Bournemouth - Gillingham FC
47" Howe 1 - 0
Sta 6e, moet 16e worden
Nee, ik had het vorige week nog gelezenquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:53 schreef melluk het volgende:
[..]
uhm tijden veranderen he...
bedoel ik heb nu ongeveer 10x mee gedaan...en in elk seizoen was het niet anders
quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:51 schreef Bouncer_Bone het volgende:
HA: Voorbereiding, dag 4
S2: FC Bayern München - 1. FC Nürnberg 0 - 3
En deze overwinning was heel belangrijk, want ik stond 3de en hij stond 2deMaar goed, mijn doelstelling is het kampioenschap 7e, dus ik ben er nog lang niet allang.
quote:
1 2 3 4 | 2 1. FC Nürnberg 29 68 21 5 3 64 24 40 3 FC Bayern München 29 67 21 4 4 59 20 39 4 VfL Wolfsburg 29 67 21 4 4 55 23 32 |
Bayern en Schalke moeten vannacht tegen elkaar, morgen moet ik tegen Schalke, wordt nog spannendquote:
Schitterden doelpunt in de 1e helft deed je de das omquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:01 schreef melluk het volgende:
ooh maar 0-1 verloren van bayern haha dat scheelt
Bayern en Schalke gelijk, ik 2-0 gewonnenquote:Op donderdag 10 mei 2007 20:31 schreef Svensational het volgende:
[..]
Bayern en Schalke moeten vannacht tegen elkaar, morgen moet ik tegen Schalke, wordt nog spannend!
Dankquote:
Ach, zulke dingen staan wel vaker in de krant.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:39 schreef Fathom het volgende:
Volgens de krant had HSV voetballes gegeven aan Arminia
6-3-1 op de counterquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:15 schreef armeenio het volgende:
hallo forumleden, ik ben ook maar weer is met deze spel begonnen.. maar nou heb ik nog geen team gekozen maar ik ben van plan een club te kiezen met een doelstelling 12/13 .. nu zitten hier wat ervaren mensen.. wie kan mij een goeie tactiek geven waarmee ik met een middelmatige team tegen grote clubs gelijk kan spelen of zelfs nipt te winnen.. allle tips zijn welkom...
groetjes,
quote:
Ja, misschienquote:Op zondag 13 mei 2007 23:04 schreef nzw het volgende:
dat zou toch wel dom zijn, dan laat je ons in de competitie terwijl er al niet heel veel mee doen. PS hou je wel uitverkoop dan?
zelfde gedachte hier...quote:Op zondag 13 mei 2007 18:25 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Ik ga nog 1 of 2 wedstrijden na de beker proberen om te zien of ik nog iets kan doen, anders neem ik ontslag![]()
quote:Senna gaat naar Internacional
PORTO ALEGRE - Voor 18,4 miljoen euro gaat Marcos Antonio Senna naar Internacional. “Hoe ik bij Senna kwam? Geen idee, ik kwam thuis na een korte vakantie in Spanje en toen zat hij ineens in mijn koffer, hahaha!” lacht UnitedForce de voorspelbare vragen weg. “Even serieus: we volgden hem al een tijdje, want we kunnen versterking gebruiken op het middenveld. Ik denk dat we die in hem gevonden hebben.”
Verloren van Schalke, toen ging ik van plaats 1 naar 4, gister gewonnen, toen ging ik naar plaats 3, vannacht verloren van de nummer 2 (Wolfsburg), nu sta ik weer vierdequote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:37 schreef Svensational het volgende:
[..]
Bayern en Schalke gelijk, ik 2-0 gewonnen!
Whehequote:
Wat stom zeg.quote:Op zondag 13 mei 2007 18:25 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Ik ga nog 1 of 2 wedstrijden na de beker proberen om te zien of ik nog iets kan doen, anders neem ik ontslag![]()
0 punten uit 3 hahaquote:Op maandag 14 mei 2007 11:55 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Tja, met 4 punten uit 3 wedstrijden en dan 10de staan, noem ik niet echt goed
Tip: Je doelstelling niet halen staat beter op je profiel dan ontslag nemen.quote:Op maandag 14 mei 2007 11:55 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Tja, met 4 punten uit 3 wedstrijden en dan 10de staan, noem ik niet echt goed
uhm ja dat vind jij...quote:Op maandag 14 mei 2007 12:28 schreef Leshy het volgende:
[..]
Tip: Je doelstelling niet halen staat beter op je profiel dan ontslag nemen.
je heb nog meer dan 30 wedstrijde, op deze manier lijkt het wel alsof je niet tege je verlies kanquote:Op maandag 14 mei 2007 12:42 schreef melluk het volgende:
[..]
uhm ja dat vind jij...
maar ik vind bij mij 1 keer ontslag nemen wel beter staan dan 18e worden terwijl je 10e moet zijn
dat kan ik wel...kijk maar eens goed in me profiel van OSM...quote:Op maandag 14 mei 2007 13:08 schreef nzw het volgende:
[..]
je heb nog meer dan 30 wedstrijde, op deze manier lijkt het wel alsof je niet tege je verlies kan![]()
![]()
Daar ben ik het mee eens, maar mijn doelstelling is 4de. Stel dat ik nou ongeveer 13de of 14de word, dan ziet het er niet echt goed uit op mijn profiel.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:28 schreef Leshy het volgende:
[..]
mijn ideequote:Op maandag 14 mei 2007 14:05 schreef Leshy het volgende:
Pfft, alsof je na drie wedstrijden al weet waar je komt te staan. Zelfs op de 10e plek sta je nu maar drie punten achter de nummer twee. Wacht dan op z'n minst tot je op een of andere kansloze twintig punten achterstand op de nummer negen staat ofzo :p
Ik zeg dan ook dat ik nog 1 of 2 wedstrijden na de beker ga spelen om te kijken of het wat wordtquote:Op maandag 14 mei 2007 14:05 schreef Leshy het volgende:
Pfft, alsof je na drie wedstrijden al weet waar je komt te staan. Zelfs op de 10e plek sta je nu maar drie punten achter de nummer twee. Wacht dan op z'n minst tot je op een of andere kansloze twintig punten achterstand op de nummer negen staat ofzo :p
die moderator zag de bui natuurlijk al hangen dat jij er met zijn titel vandoor zou gaanquote:Op maandag 14 mei 2007 15:08 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Was een tijdje niet actief geweest bij Valencia, ben ik er uit gezet. Deed mee om de titel, moderator is Barcelona, dus die hoefde vast niet lang na te denken. Heb nu in een andere competitie Levante gekozen, moet 16e worden, sta nu 11e.
Ik stond derdequote:Op maandag 14 mei 2007 15:17 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
die moderator zag de bui natuurlijk al hangen dat jij er met zijn titel vandoor zou gaan
Nah, maar vind je het erg als ik Mahdavikia aanbied voor 10 miljoen? Want ik ben momenteel een andere goede verdediger in de 90 aan het scouten en dan heb ik Mahdavikia dus eigenlijk niet echt meer nodigquote:Op maandag 14 mei 2007 22:22 schreef nzw het volgende:
18 mln voor kompany?
aanval: 87-86-83-82-78quote:Op maandag 14 mei 2007 22:23 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Aanval: 90-87-85-81
Verdediging: 90-90-86-85-84-82-82
Ik kan niks herinneren van het geven van een boete bij het maken van een salto na een doelpuntquote:Hugo Almeida dé goalgetter
BREMEN - Door een goede samenwerking met Luctor et Emerg0 is het Hugo Almeida van SV Werder Bremen toch gelukt om bovenaan in de topscorers lijst te komen met maar liefst vijf doelpunten. Hugo Almeida is bezig aan een goede periode. De goals die hij maakt viert hij overigens niet al te uitbundig. "Luctor et Emerg0 heeft dat niet graag," bekent hij, "ik maakte een keer een salto en toen moest ik meteen een boete betalen."
het maakt mij totaal niet uit of mijn spelers erin staan, als mijn pleog de volle drie punten maar paktquote:Op dinsdag 15 mei 2007 08:55 schreef nzw het volgende:
De ene dag sta je totaal niet in het elftal van de week, en de andere keer sta je er met 3 personen in. Waar ligt dat toch aan?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Manager Racing Weirdo UnitedForce Formatie 4-2-4 5-4-1 Doelpogingen 2 8 Precisie 0% 37% Overtredingen 15 14 Gele kaarten 1 1 Rode kaarten 0 0 Corners 0 11 Balbezit 29% 71% |
1 2 3 4 | 2 Internacional 20 49 15 4 1 33 3 30 3 Grêmio 20 48 15 3 2 40 10 30 4 São Paulo 20 45 14 3 3 40 8 32 |
JIj hebt anders een flink aantal keren ontslag genomen, zie ikquote:Op maandag 14 mei 2007 12:28 schreef Leshy het volgende:
[..]
Nicequote:Op woensdag 16 mei 2007 11:32 schreef melluk het volgende:
yippie...eindelijk een tactiek waar mee ik gewonnen heb!
nog geeneens van de laatste plaats ofzo!
3-0 tegen hertha bsc!
ik weet het...quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:02 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Nice
Vanavond moet je btw tegen mij
Nou ja, alvast succesquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:06 schreef melluk het volgende:
[..]
ik weet het...
ff op extreem zetten...stop je onder het gras
haha
Hopen dat MIJN nieuwe tactiek ook tegen jou werktquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:44 schreef melluk het volgende:
[..]
ja jij ook he
hopen dat mijn nieuwe tactiek ook tegen jou werkt
ja ik ook he...voor de afgelopen wedstrijd veranderd....en 3-0 gewonnen dus hopenquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:15 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Hopen dat MIJN nieuwe tactiek ook tegen jou werkt
Ik heb hem namelijk veranderd na die slechte start aan het begin van het seizoen
Ik zie dat je precies dezelfde tactiek gebruikt als Socios en ikquote:Op donderdag 17 mei 2007 08:51 schreef melluk het volgende:
holladijee! sorry bouncer_bone
maar het is toch echt 3-0 voor mij geworden!
op naar me tiende plekje sta nu dertiende
En geen doelpunten tegen behalve ééntje in de bekerquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:19 schreef Svensational het volgende:
1 Socios swO [S2] VfL Bochum 15 14 17-5-07 0:56
!
Er is geen beste tactiek, het hangt af van welk team je hebt, hoe de spelers zijn, enz. Wat voor de ene een tactiek is die het kampioenschap oplevert, kan voor de ander een tactiek zijn die je laat degraderen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:51 schreef Apekoek het volgende:
Wat is volgens jullie de beste tacktiek om mee te spelen?
Welke formatie?
Welke tacktiek?
toch heb ik begrepen dat 3-4-3, hard spelen, en over de vleugels, 1 van de beste tacktieken zijn. los van de kwaliteiten van je spelers.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:57 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Er is geen beste tactiek, het hangt af van welk team je hebt, hoe de spelers zijn, enz. Wat voor de ene een tactiek is die het kampioenschap oplevert, kan voor de ander een tactiek zijn die je laat degraderen.
En ik ben er ook wel achter dat het niet slim is om je tactiek op de ander aan te passen. Als je op een gegeven moment een tactiek hebt waarmee je vaak wint, moet je die houden. 2x tegen Barcelona gespeeld, 1x ingegraven en verloren, 1x m'n vertrouwde 4-4-2 en gewonnen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:57 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Er is geen beste tactiek, het hangt af van welk team je hebt, hoe de spelers zijn, enz. Wat voor de ene een tactiek is die het kampioenschap oplevert, kan voor de ander een tactiek zijn die je laat degraderen.
Inderdaad, je moet gewoon kijken welke tactiek bij je team past en als het goed gaat gewoon zo houden. En je ziet ook vaak dat spelers met hoge ratings niet veel kunnen helpen terwijl spelers met lage ratings veel scoren en goed spelen. Dan moet je je team ook niet veranderen naar alleen spelers met hoge ratings. 'Never change a winning team' heet dat. Oké, je mag weleens een speler wisselen i.v.m. moeheid enzo, maar voor de rest moet je gewoon nooit je opstelling veranderen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:14 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
En ik ben er ook wel achter dat het niet slim is om je tactiek op de ander aan te passen. Als je op een gegeven moment een tactiek hebt waarmee je vaak wint, moet je die houden. 2x tegen Barcelona gespeeld, 1x ingegraven en verloren, 1x m'n vertrouwde 4-4-2 en gewonnen.
Het is altijd het best om het zelf eerst te proberen, dan weet je of het bij jou werkt of niet.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:12 schreef Apekoek het volgende:
[..]
toch heb ik begrepen dat 3-4-3, hard spelen, en over de vleugels, 1 van de beste tacktieken zijn. los van de kwaliteiten van je spelers.
Vorige competitie werd een speler van mij topscorer, hij was aanvallend 80. In dezelfde competitie speelde Ronaldinho, Inzaghi, Vieri, Villa. Maar die scoorden veel minder.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:21 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Inderdaad, je moet gewoon kijken welke tactiek bij je team past en als het goed gaat gewoon zo houden. En je ziet ook vaak dat spelers met hoge ratings niet veel kunnen helpen terwijl spelers met lage ratings veel scoren en goed spelen. Dan moet je je team ook niet veranderen naar alleen spelers met hoge ratings. 'Never change a winning team' heet dat. Oké, je mag weleens een speler wisselen i.v.m. moeheid enzo, maar voor de rest moet je gewoon nooit je opstelling veranderen.
Als je een beetje tips wilt qua formatie, moet je hier kijken.quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:12 schreef Apekoek het volgende:
[..]
toch heb ik begrepen dat 3-4-3, hard spelen, en over de vleugels, 1 van de beste tacktieken zijn. los van de kwaliteiten van je spelers.
Inderdaad, ik speel nu voor de tweede keer met ADO, waar Elia ook in zit. Hij heeft een aanval van in de 70, wat redelijk goed is voor ADO, maar scoren doettie niet, heb hem de tweede keer dus ook direct verkochtquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:21 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Inderdaad, je moet gewoon kijken welke tactiek bij je team past en als het goed gaat gewoon zo houden. En je ziet ook vaak dat spelers met hoge ratings niet veel kunnen helpen terwijl spelers met lage ratings veel scoren en goed spelen. Dan moet je je team ook niet veranderen naar alleen spelers met hoge ratings. 'Never change a winning team' heet dat. Oké, je mag weleens een speler wisselen i.v.m. moeheid enzo, maar voor de rest moet je gewoon nooit je opstelling veranderen.
De vraag is natuurlijk: Met of zonder TK?quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
had voor afgelopen nacht andere tactiek genomen en gelijk 3-0 gewonnen van Bayern München (directe concurrent)
zonder tk, was wel van plan om er één te doen, maar vergeten aantegevenquote:Op donderdag 17 mei 2007 12:52 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk: Met of zonder TK?
quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
zonder tk, was wel van plan om er één te doen, maar vergeten aantegeven
gelukkig heeft het vannacht geen gevolgen gehadquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:46 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Je zal het maar vergeten op de laatste speeldag in de strijd om het kampioenschap
Je hebt wel nu het voordeel dat je die TK tegen iemand anders kunt gebruikenquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
gelukkig heeft het vannacht geen gevolgen gehad
pceisquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:09 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Je hebt wel nu het voordeel dat je die TK tegen iemand anders kunt gebruiken
quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
pceisEn dat mijn spits in vorm is
jij bent HSV? Dan zorg ik ff dat mijn spits extra in vorm isquote:
Speciaal voor jou heb ik mijn tactiek veranderdquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
jij bent HSV? Dan zorg ik ff dat mijn spits extra in vorm is![]()
ik ben benieuwdquote:Op donderdag 17 mei 2007 15:02 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Speciaal voor jou heb ik mijn tactiek veranderd
hij gaat lekker, maar hij moet nog twee keer tegen mijquote:Op donderdag 17 mei 2007 16:13 schreef Bouncer_Bone het volgende:
En Socios gaat voor het kampioenschap
Maar aangezien zijn tactiek vooral werkt tegen de grotere, sterke ploegen...quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
hij gaat lekker, maar hij moet nog twee keer tegen mij![]()
![]()
het duurt nog ff voordat we tegen elkaar moeten spelen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:16 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Maar aangezien zijn tactiek vooral werkt tegen de grotere, sterke ploegen...
Ja, vannachtquote:Op donderdag 17 mei 2007 16:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
@Bouncer: wij moeten trouwens ook tegen elkaar voor de bekerKan je toch nog een keer van me winnen
speel jij met Bayern?quote:
Jaquote:
ik snapte het wel, dat het sarcastisch wasquote:Op donderdag 17 mei 2007 20:33 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Ja
Was eigenlijk sarcastisch bedoeld, kijk maar naar de PI van de post, maar ja, als je het wilt veranderen...
Waarom heb je dan je post gewijzigd?quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ik snapte het wel, dat het sarcastisch was![]()
quote:Op donderdag 17 mei 2007 20:57 schreef Svensational het volgende:
Ik speel al tijden 4-2-4 en tot nu toe altijd met succes!
quote:Met deze formatie speel je met een minimum aan middenvelders en met veel aanvallers. Met deze formatie kan je het beste de tactiek voor de lange bal gebruiken.
Om jou een plezier te doenquote:Op donderdag 17 mei 2007 20:56 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Waarom heb je dan je post gewijzigd?
anders doe ik je twee keer achter elkaar geen plezierquote:
Nee, omdat je daar een afwijkende naam hebtquote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:58 schreef nzw het volgende:
waarom staat er achter mijn naam OSM? omdat ik niet betaal? (A)
190 puntenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 11:43 schreef Svensational het volgende:
Hoeveel managerpunten worden je nu beloofd, Socios?
wat doet de krant weer negatiefquote:Bayer 04 Leverkusen zakt af onder N. Zwaan
LEVERKUSEN - N. Zwaan is vanaf de start van het seizoen trainer bij Bayer 04 Leverkusen. De 35-jarige oefenmeester werd aangesteld na de slechte resultaten van vorig seizoen. N. Zwaan kan met slechts zeven wedstrijden ervaring nog niet echt bogen op een glansrijke carriere. Hij moet het dan ook voornamelijk hebben van zijn representatieve uitstraling in de pers. Bij Bayer 04 Leverkusen hoopt hij een goede stap te zetten in zijn trainerscarriere.
Bayer 04 Leverkusen doet het niet al te best met N. Zwaan aan het roer tot nog toe. De negende plaats op de ranglijst is beneden de ambities van de club. De voorzitter van Bayer 04 Leverkusen zei onlangs nog in een persconferentie dat N. Zwaan de zaken snel op orde moet hebben. "Want", zo zei hij, "Bayer 04 Leverkusen kan veel beter met het materiaal dat er beschikbaar is."
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:04 schreef nzw het volgende:
[..]
wat doet de krant weer negatiefal hebbe ze daar wel rede toe maarja
Hier klopt iets nietquote:Bayer 04 Leverkusen zakt af onder N. Zwaan
LEVERKUSEN - N. Zwaan is vanaf de start van het seizoen trainer bij Bayer 04 Leverkusen. De 35-jarige oefenmeester werd aangesteld na de slechte resultaten van vorig seizoen. N. Zwaan kan met slechts zeven wedstrijden ervaring nog niet echt bogen op een glansrijke carriere. Hij moet het dan ook voornamelijk hebben van zijn representatieve uitstraling in de pers. Bij Bayer 04 Leverkusen hoopt hij een goede stap te zetten in zijn trainerscarriere.
Bayer 04 Leverkusen doet het niet al te best met N. Zwaan aan het roer tot nog toe. De negende plaats op de ranglijst is beneden de ambities van de club. De voorzitter van Bayer 04 Leverkusen zei onlangs nog in een persconferentie dat N. Zwaan de zaken snel op orde moet hebben. "Want", zo zei hij, "Bayer 04 Leverkusen kan veel beter met het materiaal dat er beschikbaar is."
quote:UnitedForce trots op zijn ploeg
HAMBURG - De wedstrijd tussen Hamburger SV en SV Werder Bremen startte gisteren precies op tijd. Luctor et Emerg0 liet zijn team in een 4-4-2 aantreden. Zijn collega van Hamburger SV koos voor een 3-4-3. SV Werder Bremen werd vooraf als favoriet gezien voor de overwinning.
Direct na de aftrap wist Hamburger SV al op voorsprong te komen. Sanogo eiste deze goal voor zich op: 1-0. Olic scoorde in de 50e minuut en bouwde de voorsprong van Hamburger SV uit tot 2-0. Olic maakte in de 89e minuut aan alle illusies van SV Werder Bremen definitief een einde door zijn team op 3-0 te zetten.
"Ik ben dik tevreden", stelde UnitedForce. Zijn Hamburger SV was duidelijk een maatje te groot voor SV Werder Bremen. Hamburger SV kreeg de meeste kansen en sprong daar goed mee om.
Uhuhquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:04 schreef Bouncer_Bone het volgende:
En Sven, elke keer als ik de pagina vernieuw, zie ik dat je een andere avatar hebtScript?
wel hoor de slechte resultate van het vorige seizoen van Leverkusen toen ik nog niet aangestelt wasquote:
Oh zo, ik las verkeerdquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:08 schreef nzw het volgende:
[..]
wel hoor de slechte resultate van het vorige seizoen van Leverkusen toen ik nog niet aangestelt was![]()
![]()
Trainen, tenminste dat doe ik. Silva bijvoorbeeld had ik al snel op de 80 en daarmee was ie een van mn beterequote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:11 schreef nzw het volgende:
wat is eigelijk nou slim om te doen? Ik heb een paar spelers in mijn team met talent maar deze zijn bijna of al beter dan de rest, is opstellen of trainen dan slimmer?
ja borrusia dormunt staat 9e dus dat is eigelijk wel oke, en dan ben je volgens mij vanavond mijn tegestanderquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:18 schreef leroytje het volgende:
is er nog een team vrij in de Fok! comp?
Ik ben 9de geworden met Heracles
Hoopte eigelijk 8ste![]()
1 2 3 4 | 2 Vasco da Gama 22 52 16 4 2 46 10 36 3 São Paulo 22 51 16 3 3 45 8 37 4 Grêmio 22 51 16 3 3 43 12 31 |
Is inderdaad het handigstquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:19 schreef nzw het volgende:
Ik heb nu een verdediger die is nu op 89 maar ik denk dat ik hem de mindere wedstrijde(mindere tegenstanders) gewoon blijf doortraine en voor de moeilijkere tegenstanders maar opstel. In aanval ongeveer het zelfde verhaal alleen daar heb ik 2 trainbare spitsen. Verdediging trouwens ook maar die ander is nu 81.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:07 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Bedankt, Luctor
Maar je moet wel weten dat ik een TK had gebruikt
daardoor ben ik gelijk gezakt naar de 6de plekquote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:09 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Op het allerlaatste moment voor het slapen, dacht ik: 'Ik moet er zeker van zijn dat ik win, anders kan ik het wel schudden.'
Ach, in de beker mag je wel van mij winnen, hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
daardoor ben ik gelijk gezakt naar de 6de plek
voor de beker zet een een b-team in, kunnen mijn basis-11 rusten en trainenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:39 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Ach, in de beker mag je wel van mij winnen, hoor
En trouwens, ik sta (nog steeds) 8ste met 1 punt achterstand op jou
Mooi, wellicht ga ik dat ook doenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
voor de beker zet een een b-team in, kunnen mijn basis-11 rusten en trainen
krijg je twee b-teams tegen elkaarquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:56 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Mooi, wellicht ga ik dat ook doen
Dat is wel ff zo eerlijkquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
krijg je twee b-teams tegen elkaar![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:06 schreef Bouncer_Bone het volgende:
We kunnen allebei onze spelers laten rusten én gaan kijken wie er dan de betere is
Het zou leuk zijnquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:15 schreef leroytje het volgende:
Hm ik zal morgen ff kijken of ik de uitdaging aanga in de comp, om Dortmund omhoog te werken
Zou je misschien ff wat resultaten kunnen PM'en Bone?quote:
Kijk eens bij managerlijst en dan bij Sociosquote:Op zaterdag 19 mei 2007 09:35 schreef leroytje het volgende:
ik zie trouwens dat ik wel de meest ervaren manager in de comp ben
Dus dat moet ik wel waarmaken Gewoon al 663 wedstrijden
Is niet meer nodig, zie ikquote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:36 schreef leroytje het volgende:
[..]
Zou je misschien ff wat resultaten kunnen PM'en Bone?
en ook hoe het team eruit ziet op het moment, ik wil namelijk geen onnodige risico's nemen
Heb net een mooie lijst met 4doelstellingen achter mekaar, waarvan 2 zeer ruim
Alavst bedankt man
daar lijkt het op, want ik moest weer van jou verliezenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:24 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Trouwens, zijn de wedstrijden vannacht niet gespeeld
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
daar lijkt het op, want ik moest weer van jou verliezenAlsof één keer niet genoeg was
ik moet weer tegen Arminia Bielefeldquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:28 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]![]()
En ik moet weer tegen Alemannia Aachen![]()
S1: Internacional - Palmeiras 4 - 0quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:34 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Vanavond mag ik tegen Palmeiras mijn doelsaldo even verhogen, want ik sta nu 3 punten voor op Vasco da Gama en als ik zou verliezen en hij zou winnen, dan moet ik eerste kunnen blijven staan.
[ code verwijderd ]
Allen hebben als doelstelling om het kampioenschap te behalen, Vasco da Gama moet 4de worden
1 2 3 4 | São Paulo 23 54 17 3 3 50 8 42 Vasco da Gama 23 53 16 5 2 46 10 36 Grêmio 23 52 16 4 3 43 12 31 |
Idd, kutzooiquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:45 schreef Soli het volgende:
Er is nog niet gesimuleerd...
quote:bekend op server clarence.
Simulatie is vastgelopen
Ik moet kampioen worden, maar ik ga er niet meer vanuit dat ik dat haal. Ik probeer nu gewoon de 3de plaats te halen. Eerst stond ik 4de met 3 punten achterstand op Liverpool, maar zij hebben nu twee keer achter elkaar verloren. Aleen Chelsea en Manchester willen maar niet verliezenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:23 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Dus goede zaak dat Manchester van Liverpool heeft gewonnen
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:24 schreef Svensational het volgende:
1. FC Nürnberg (Racing Weirdo)
Alemannia Aachen (Roynaldinho)
Arminia Bielefeld
Bayer 4 Leverkusen (nzw/N.Zwaan[OSM])
Borussia Dortmund (leroytje/L.O_sportfanaat[OSM)
Borussia Mönchengladbach (Ibrahim C.)
Eintracht Frankfurt
FC Bayern München (Fathom)
FC Energie Cottbus
FSV Mainz 05 (Leshy)
Hannover 96 (Feen)
Hertha BSC Berlin (mooiboykiller)
VfB Stuttgart (jeroin)
VfL Bochum (Socios)
VfL Wolfsburg (Melluk/Pimmon[OSM])
11 van de 17 zijn FOK!.
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:37 schreef Svensational het volgende:
Ah, ik moet zo tegen Roynaldinho dus!
Die kan door de crash nog mooi even zijn team opkrikkenquote:
http://www.onlinesoccermanager.nl/forums/topic.asp?forum=-4&topicnr=1260quote:Zoals sommigen van jullie al opgemerkt zullen hebben, zijn er op server Clarence een groot deel (72%) van de wedstrijden niet gespeeld. Waar dit aan ligt, is vooralsnog onbekend, maar er is in ieder geval iets misgegaan met simuleren.
Er worden geen wedstrijden meer ingehaald vandaag. Alle wedstrijden schuiven een dag op en worden gewoon vannacht gespeeld. Er gaat overigens geen seizoenskaartdag door verloren.
Ons excuses voor het ongemak
kijk maar uitquote:
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:19 schreef melluk het volgende:
[..]
kijk maar uit
tik je van de mat (not)
zo'n leuk duits wedstrijdje is welkom...
lekker de hele wedstrijd 0-0 en dan 92e minuut
1-0 voor Vfl wolfsburg
ja nou...ik wil niet helemaal als duitser overkomen snappiequote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]in de 92ste minuut al? zo vroeg?
dan is het goedquote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:22 schreef melluk het volgende:
[..]
ja nou...ik wil niet helemaal als duitser overkomen snappie
Zul je net zien dat ze hun eerste puntjes pakken tegen mijquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:50 schreef Svensational het volgende:
[..]
Die kan door de crash nog mooi even zijn team opkrikken!
je verdient het om te verliezenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:04 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Zul je net zien dat ze hun eerste puntjes pakken tegen mij(en dan geef ik OSM hier de schuld van
)
Jij ookquote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
je verdient het om te verliezen![]()
Doe je erg goedquote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:28 schreef donroyco het volgende:
HA: Fortuna Sittard - Stormvogels Telstar
11" Lennon 1 - 0
18" van Barneveld 2 - 0
33" Bouhadan 3 - 0
42" Bouhadan 4 - 0
Sta 5e, moet 16e worden
S1: voorbereiding Colchester United
S2: Halmstads BK - Gefle IF
23" Davids 1 - 0
28" Fribrock 2 - 0
78" Davids 3 - 0
Sta 3e, moet 10e worden
S3: AFC Bournemouth - Northampton Town
78" Hyka 1 - 0
85" Hyka 2 - 0
Sta 3e, moet 16e worden
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:53 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Jij ook(oh wacht, dat is al gebeurd
)
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:23 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
je verdient het om te verliezen![]()
je kan niet altijd winnenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:00 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Heb verloren van Valencia, 3-0 ten onder. Helaas, maar ik ben nog druk met trainen.
succesquote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:16 schreef Bouncer_Bone het volgende:
Oké, ik heb nu mijn tactiek veranderd naar mijn tactiek bij Internacional waar ik nu zo succesvol ben. Eens kijken of het werkt.
Morgen wordt een alles of niets-wedstrijd. Als ik win, geef ik de hoop nog niet op en ga ik verder met HSV. Als ik gelijkspeel of verlies, neem ik per direct ontslag, want ik heb een aantal leuke teams gezien in Italië die boven hun doelstelling staan, maar geen manager hebben.quote:
Bugje, lees maar: http://www.onlinesoccermanager.nl/forums/topic.asp?forum=-6&post=1&topicnr=121788quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:45 schreef leroytje het volgende:
Ik heb ineens een forum en berichten ban![]()
![]()
Omdat je de OSM regels geschonden hebt ben je geschorst op de forums en de berichten.
Dit houdt in dat je 14 dag(en) niet op de forums van OSM mag komen en gedurende die tijd ook het interne berichtensysteem niet mag gebruiken.
Lees de OSM regels in de tussentijd goed door om herhaling te voorkomen.
Als na deze disciplinaire maatregel de regels nog niet worden nageleeft, dan zullen hardere maatregelen volgen. Deze kunnen inhouden de blokkering van je account en ontzeggen van toegang tot Online Soccer Manager. We hopen dat het niet zover hoeft te komen.
De reden van de ban is: "http://i6.tinypic.com/4yernd0.jpg".
Dit is het gedoe waar het om zo gaan
[afbeelding]
WtfIk heb dat hele topic nog nooit gezien en het gaat ook zeker niet over mij of iets dergelijks
Dus ik wil aan iemand vragen (Bone of iemand anders uit de Fok!Lige) of ze dit even willen melden op een forum (Bugs en fouten??)
En melden dat ze dit zou gouw mogelijk in orde maken!
Voor mijn part eis je een paar licentiedagen voor me
Dus als iemand dat voor me wilt doen graag
Alvast bedankt
Kwam doordat de Chief Judge iemand wilde bannen en toen liep er van alles uit de handquote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:52 schreef Svensational het volgende:
[..]
Bugje, lees maar: http://www.onlinesoccermanager.nl/forums/topic.asp?forum=-6&post=1&topicnr=121788
Heb je er ook even bijgezet dus...
Mijn tactiek werkt eindelijkquote:
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:21 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Morgen wordt een alles of niets-wedstrijd. Als ik win, geef ik de hoop nog niet op en ga ik verder met HSV. Als ik gelijkspeel of verlies, neem ik per direct ontslag, want ik heb een aantal leuke teams gezien in Italië die boven hun doelstelling staan, maar geen manager hebben.
jammer dat je weg gaat, maar veel plezierquote:
quote:Op zondag 20 mei 2007 11:05 schreef leroytje het volgende:
Tsja het is voor mij met Dortmund ook behoorlijk hopeloos geworden. nu al 8 punten achter op men doelstelling.
Maareh Bone, als je weg gaat laat et ff weten ook waar naartoe en zo
Misschien gaak wel mee dan
Oké, ik ben er al eentje aan het zoeken waar we beiden kunnen joinenquote:Op zondag 20 mei 2007 11:05 schreef leroytje het volgende:
Tsja het is voor mij met Dortmund ook behoorlijk hopeloos geworden. nu al 8 punten achter op men doelstelling.
Maareh Bone, als je weg gaat laat et ff weten ook waar naartoe en zo
Misschien gaak wel mee dan
Dank jequote:
quote:Vandaag eindeiljk 4-0 gewonne ik heb denk mijn goede tactiek gevonde![]()
Ik heb alvast ontslag genomen, dat zoekt wat makkelijkerquote:
Nee, gistermiddag werd die vorige wedstrijd gesimuleerdquote:Op zondag 20 mei 2007 11:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
zijn er vannacht twee wedstrijden gespeeld?
Bedanktquote:Edit: veel plezier in je nieuwe competitie Bouncer
aha, dat wist ik dus niet, maar beide gewonnen en Bochum begint punten te verspelen, sta nu 4de op 2 puntenquote:Op zondag 20 mei 2007 11:42 schreef Bouncer_Bone het volgende:
[..]
Nee, gistermiddag werd die vorige wedstrijd gesimuleerdEn vannacht dus gewoon de wedstrijd die op de kalender stond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |