Tsja, wij kunnen er ook niets aan doen dat jij zo voorspelbaar bentquote:Op zondag 13 mei 2007 00:02 schreef StefanP het volgende:
Hebben jullie pubertjes niets beters te doen? In elk topic is het hetzelfde gezeur tegenwoordig. En dan durven jullie te zeggen dat ik voorspelbaar ben.
Laat eens horen die oplossingen!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 22:28 schreef Fastmatti het volgende:
Ik ga toch niet verhuizen voor de belastingdrukDaar zijn namelijk meestal wel oplossingen voor te bedenken.
Iemand de Europese pensioenen al genoemd?quote:Op zondag 13 mei 2007 14:38 schreef Sitethief het volgende:
Iemand het Amerikaanse handelstekort al genoemd?.
De amerikaanse pensioenen zijn anders ook lachen hoor.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:41 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Iemand de Europese pensioenen al genoemd?![]()
Dan is er dus ook geen probleem voor de overheidquote:Op zondag 13 mei 2007 22:46 schreef gronk het volgende:
[..]
De amerikaanse pensioenen zijn anders ook lachen hoor.![]()
ze zijn er niet!
quote:Op zondag 13 mei 2007 22:54 schreef Richie_Rich het volgende:
Dan is er dus ook geen probleem voor de overheid![]()
Bronquote:The real 2006 federal budget deficit was $4.6 trillion, not a previously reported $248.2 billion, according to the 2006 Financial Report of the United States Government as released by the Treasury Department Friday.
The calculations in the 2006 Financial Report of the United States Government are calculated on a GAAP basis ("Generally Accepted Accounting Practices") that includes year-for-year changes in the net present value of unfunded liabilities in social insurance programs such as Social Security and Medicare
Die kun je daar heel goed zelf regelen, levert ook nog eens meer op dan die logge pensioenfondsen hier.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:46 schreef gronk het volgende:
[..]
ze zijn er niet!
Ben je al lang weg uit Nederland? Die keuze heb je hier ook, sterker nog de meer vrijheid pensioenen komen hier juist vandaan. De logge pensioenen zie je hier ook nog in vooral de sectoren waar meer collectief wordt geregeld maar daar zijn ze in de VS zeker niet onbekend mee (autoindustrie is daar een perfect voorbeeld van)quote:Op maandag 14 mei 2007 13:18 schreef more het volgende:
[..]
Die kun je daar heel goed zelf regelen, levert ook nog eens meer op dan die logge pensioenfondsen hier.
idd juist in de VS komt dat net van de grondquote:Op maandag 14 mei 2007 13:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben je al lang weg uit Nederland? Die keuze heb je hier ook, sterker nog de meer vrijheid pensioenen komen hier juist vandaan. De logge pensioenen zie je hier ook nog in vooral de sectoren waar meer collectief wordt geregeld maar daar zijn ze in de VS zeker niet onbekend mee (autoindustrie is daar een perfect voorbeeld van)
Je bedoelt: er is geen collectief verplicht systeem waar je gedwongen aan mee moet doen, maar je mag zelf je pensioen regelen. Wat voor jezelf gunstiger uitpakt.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:46 schreef gronk het volgende:
[..]
ze zijn er niet!
Oh nee. Je bent nog steeds verplicht mee te doen in een collectief als werknemer.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die keuze heb je hier ook, sterker nog de meer vrijheid pensioenen komen hier juist vandaan.
Bron? Dat hangt namelijk helemaal van de bedrijfstak af net zoals in de VS.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh nee. Je bent nog steeds verplicht mee te doen in een collectief als werknemer.
Integendeel. Heb je enig idee wat een 401k en een Roth IRA zijn? Da's andere koek dan die waardeloze collectieve pensioentjes in NL. Je kunt tot +- 40% van je loon (of 15K per jaar, whichever is greater) BRUTO opzij leggen voor je pensioen. Denk aan de inmiddels opgeheven spaarloonregeling in NL. Dat geld wordt naar jouw keuze ingelegd in beleggingsfondsen, cash, individuele aandelen, opties, noem maar op. Keuzes die je op elk moment kunt wijzigen, evenals je inleg. Kom daar maar eens mee aan in NL! Ik kon geen ene donder regelen in Nederland - helemaal niets. Ik walg van die collectieve onzin. Het is mijn geld, dus het zijn mijn keuzes! Behalve in de semicommunistische heilstaat der Nederlanden natuurlijk...quote:Op zondag 13 mei 2007 22:46 schreef gronk het volgende:
[..]
ze zijn er niet!
Dat is iets Amerikaans. Zij hebben gelijk ook als het niet zo is. Hoe is het immers anders gekomen dat zij de grootste en machtigste van de wereld zijn geraakt?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat vraag ik mij ook af![]()
Hij is altijd zo gefrustreerd
Je bent wel heel erg slecht op de hoogte van Nederland tegenwoordig (en bovendien lijkt het dat je enkele reacties domweg niet wil lezen)? Ik zie namelijk geen verschil met Nederland, durf zelfs te stellen dat in de VS het collectivisme van de pensioenen groter is in bepaalde bedrijfstakken dan in Nederland.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 04:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
Integendeel. Heb je enig idee wat een 401k en een Roth IRA zijn? Da's andere koek dan die waardeloze collectieve pensioentjes in NL. Je kunt tot +- 40% van je loon (of 15K per jaar, whichever is greater) BRUTO opzij leggen voor je pensioen. Denk aan de inmiddels opgeheven spaarloonregeling in NL. Dat geld wordt naar jouw keuze ingelegd in beleggingsfondsen, cash, individuele aandelen, opties, noem maar op. Keuzes die je op elk moment kunt wijzigen, evenals je inleg. Kom daar maar eens mee aan in NL! Ik kon geen ene donder regelen in Nederland - helemaal niets. Ik walg van die collectieve onzin. Het is mijn geld, dus het zijn mijn keuzes! Behalve in de semicommunistische heilstaat der Nederlanden natuurlijk...
Ik spaar hier een vorstelijk pensioen bijeen en heb op elk moment inzage in de verschillende rendementen, de prognoses en het geschatte pensioen op elke leeftijd die ik maar wil. Veel plezier daar in NL met je opgelegde, collectieve, starre middelloonsystemen.
Tja, het millieu is toch nutteloos totdat je stikt in je eigen smog.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 04:44 schreef StefanP het volgende:
Bij 9500 toeren ja. Tot 6000 toeren heeft een grasmaaier nog meer vermogen.
Bovendien zal het milieu me werkelijk aan mijn reet roesten. Bezuinigen jullie je maar suf aan allerlei onzin, dan profiteren wij er ook lekker van en geven we ons eigen geld uit aan een sterker bedrijfsleven.
Als de amerikanen al een paar jaar 'negatief sparen', hoe kun je dan nog geld bijelkaarkrijgen om opzij te zetten voor later?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 04:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
Integendeel. Heb je enig idee wat een 401k en een Roth IRA zijn?
Ten eerste verbaast het mij niets, dat de EU het beter doet dat de VS. Laten we eerlijk zijn, de VS zijn kneuzen die de economie proberen op te schroeven door de laatste veren van de vrijwel kale kippen te plukken. Dat vertaalt zich uiteindelijk terug naar een negatief eindresultaat.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Er móet een fout zitten in die berekening. In de VS betalen burgers immers veel minder belasting (=diefstal) en heeft iedereen keiveel vrijheid, terwijl in Europa iedereen voor de overheid werkt of een uitkering ontvangt uit de verzorgingsstaat. Bovendien hebben in de VS de shareholders veel meer macht, dat is een stuk beter dan het Rijnlandse model en het Nederlandse poldergedoe.![]()
Bovendien, als de lagere inkomens het ook beter hebben, dan heb je het met je bovenmodale inkomen ook beter. En dan heb ik het over welzijn ipv welvaart. Minder criminaliteit, minder spanningen en een gezondere samenleving. Ik ben een sociaal-liberaal geheel in eigen belang, niet omdat ik anderen graag geld geef. Meer vrijheid is niet per definitie meer welzijn, de VS is daar een mooi voorbeeld van.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:01 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
In de VS heb je inderdaad meer vrijheid, maar vergeet daarbij niet te vermelden, dat die vrijheid alleen weggelegd is voor mensen met geld.
Dat is idd een pluspunt, gek is echter dat het juist de nogal rechtse medefokkers zijn die ik hier zie roepen om immigratiebeperking terwijl ze de VS bejubelen op dat punt. Voor welke buitenlander is Nederland nog aantrekkelijk in het huidige bekrompen klimaat ?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:19 schreef more het volgende:
De VS zijn veel dynamischer, zijn nog steeds het meest populaire immigratieland, hun bevolking vergrijst niet etc. etc.
Hoe kom je bij die onzin? Prima dat het je bevalt in de VS maar je hebt een weinig realistisch beeld van de VS en Nederland.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 07:49 schreef StefanP het volgende:
Ik moet het eerste Nederlandse pensioen nog zien waar je zo'n vrijheid en keuzemogelijkheid hebt. Ik kon niets zelf bepalen toen ik in NL werkte. Nee meneertje, alles gaat collectief! Zelfs een jaaroverzicht mogen ontvangen was al teveel gevraagd. Nationale Nederlanden
Waarom zo generaliseren? Genoeg "rechtse medefokkers" die geen problemen hebben met arbeidsmigratie.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is idd een pluspunt, gek is echter dat het juist de nogal rechtse medefokkers zijn die ik hier zie roepen om immigratiebeperking terwijl ze de VS bejubelen op dat punt. Voor welke buitenlander is Nederland nog aantrekkelijk in het huidige bekrompen klimaat ?
misschien komt dat omdat je niet meer in NL werktquote:Op dinsdag 15 mei 2007 07:49 schreef StefanP het volgende:
Ik moet het eerste Nederlandse pensioen nog zien waar je zo'n vrijheid en keuzemogelijkheid hebt. Ik kon niets zelf bepalen toen ik in NL werkte. Nee meneertje, alles gaat collectief! Zelfs een jaaroverzicht mogen ontvangen was al teveel gevraagd. Nationale Nederlanden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |