abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49091465
Misschien een rare vraag maar hoe gaan jullie ermee om?

Ok, ik doe nu net of het een échte handicap is, wat het fysiek natuurlijk niet is. Maar het kan toch lastig zijn. Zo ervaar ik hetzelf tenminste.

Het wordt namelijk ALTIJD als scheldwoord gebruikt (hee rooie, hee rooie dakduif, hee vuurkop etc. etc.). Heb je even een kleine ruzie; heeft het tegenwoord gelijk te maken met je haarkleur. Ik voetbal, als een tegenstander mij moet dekken is het altijd: ‘pak die rooie’.. pffff zo moe wordt ik daarvan… altijd altijd altijd de haarkleur erbij gehaald…

Tja en daarnaast; mijn ervaring is ook dat (mooie) meiden ook liever iemand hebben met een mooie zwarte donkere haarkleur (zwart) en een (daarbij) wat donkere huid , dan een bleke huid met rode haren….

Dus nogmaals; hoe gaan jullie ermee om? Doordat ‘rooie’ een scheldwoord is , is het dus wel een soort handicap. Netzoals manke, schele, kromme etc. etc.

Ik wordt overigens niet gepest ofzo hoor :’) Maar wordt er wel regelmatig mee geconfronteerd (opmerkingen zoals hierboven beschreven).
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
  maandag 7 mei 2007 @ 10:02:04 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49091523
o k
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 7 mei 2007 @ 10:04:12 #3
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_49091576
Er zat bij mij op school een jongen met rood haar die ontzettend populair was bij de dames - ik heb zelf ook een tijd heimelijk een crush op hem gehad. Het verschilt heel erg per persoon - net als bij andere haarkleuren heb je supermooie roodharigen en wat minder aantrekkelijke.

Zou me er niet zo druk over maken. Als blondje krijg je ook van alles naar je hoofd - moet er altijd wel om lachen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 7 mei 2007 @ 10:04:35 #4
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49091588
Een ex van me heeft rood haar en hem vond ik nou niet bepaald onaaantrekkelijk. In combinatie met mooie groene ogen
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_49091599
Moet gelijk denken aan Harry Jekkers.

'Jouw vader, die heb roest in z'n pijp..."
  maandag 7 mei 2007 @ 10:06:43 #6
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49091646
Ik vind mannen met rood haar meestal vrij lelijk, komt doordat ze ook nog eens van die lichte wimpers en wenkbrauwen hebben...no offence TS
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 7 mei 2007 @ 10:06:58 #7
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_49091655
Roodharigen met een bril werden altijd Eppo genoemd. Eppo is cool, ergo roodharigen (al dan niet met bril) zijn cool.

maandag 7 mei 2007 @ 10:11:47 #8
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_49091787
Ik heb ook rood haar (met blauwe ogen, en dan niet met een bijna albino-lichte huid), maar sinds de basisschool ben ik daar niet meer mee 'gepest'. Aanduidingen als 'rooie' ofzo doen me dan ook niks, het is alleen dat, een aanduiding.

En ja, héél rood haar in combinatie met een hele bleke huid is in mijn optiek niet mooi, maar je hebt bij elke huid/haarkleur minder mooie varianten.

Zoek een manier om het in je voordeel te gebruiken zou ik zeggen
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_49091810
Mijn man en mijn dochter hebben rood (rossig) haar en ik vind het leuk. Kan me voorstellen dat het voor degene in kwestie niet leuk is als hij/zij ermee gepest wordt. Mijn man is vroeger er inderdaad wel mee gepest.
It's not going to stop 'till you wise up
  maandag 7 mei 2007 @ 10:13:23 #10
161938 wmml
Code Duello
pi_49091835
Mijn broertje heeft ook rood haar....en ik raak maar niet uitgescholden

Ik denk dat je je daar niet zo druk over moet maken, op een gegeven moment accepteer je wie je bent en dat je daar niet zo heel veel aan kan veranderen ( je kunt natuurlijk je haar laten verven maar dat geeft meestal ook niet het gewenste effect). Maw accepteer jezelf zodat andere je ook zullen accepteren...en doen ze dat niet, dan fuck ze.
Pistols at Dawn!
pi_49091863
alleen als er over me als rooie wordt gesproken vind ik het niet zo leuk. tegen me geen probleem!

(hey rooie komt bij mij net zo over als hey jordy (mits je iemand bent van wie ik het pik), maar als iemand zegt hey waar is die rooie bv.. dan hoor ik liever.. waar is jordy......)

en als iemand me er mee uit probeerd te schelden, tsjah, die woorden hoor ik al vanaf de basisschool... doet me niks als iemand tijdens een ruzie me haarkleur erbij haalt. gelijk heeft ie. zodra ik ruzie heb pak ik iemand ook op zijn "zwakkere" punten

en door zonnebankjes kan je ervoor zorgen dat je niet een al te bleke huid hebt...
pi_49091899
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:13 schreef wmml het volgende:
Mijn broertje heeft ook rood haar....en ik raak maar niet uitgescholden
als hij op school e.d. gepest wordt of vaak voor rooie uitgescholden dan ben jij wel heel fout bezig dat snap je he?
helemaal thuis zou hij zich dan helemaal prettig moeten voelen (niet bang dat ze broer hem weer belachelijk gaat maken)
  maandag 7 mei 2007 @ 10:18:21 #13
161938 wmml
Code Duello
pi_49091941
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:16 schreef rival het volgende:

[..]

als hij op school e.d. gepest wordt of vaak voor rooie uitgescholden dan ben jij wel heel fout bezig dat snap je he?
helemaal thuis zou hij zich dan helemaal prettig moeten voelen (niet bang dat ze broer hem weer belachelijk gaat maken)
Dat was een grapje...
Pistols at Dawn!
pi_49091990
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:18 schreef wmml het volgende:

[..]

Dat was een grapje...
ach je weet maar nooit
  maandag 7 mei 2007 @ 10:22:44 #15
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49092043
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:14 schreef rival het volgende:

en door zonnebankjes kan je ervoor zorgen dat je niet een al te bleke huid hebt...
is dat wel verstandig met zo'n 'tere' huid? ik bedoel, ik ben blond (ja grappenmaken mag ) en als ik me niet insmeer verbrand ik levend...OK, ik wordt daarna wel bruin, maar de meeste roodharigen niet volgens mij...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_49092044
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:04 schreef Werewolf het volgende:
Moet gelijk denken aan Harry Jekkers.

'Jouw vader, die heb roest in z'n pijp..."
goh, ook al wel 100x gehoord

OT: maar het is meer zo dat de haarkleur er al-tijd bijgehaald wordt... pfff . Bijv. als ik zeg 'rot eens op joh' ander natuurlijk gelijk 'Houdt je bek joh, kk rooie' of 'rot zelf op joh, stinkrooie'... wordt 'k zo onzeker/moe van. Ik vind dat echt een nadeel, want de 'tegenpartij' heeft ALTIJD een scheldwoord. Netzoals bij iemand die dik is (dikke), krom is (kromme), scheel is (schele)....

Overigens heb ik geen lichte maar juist héle donkere (bruine) ogen...
pi_49092107
Rood haar kan ik heeeel mooi vinden bij een iemand!! maar dan geen zwarte kleding dragen he, wel blauw en groen en rood enzo
Oh en ook een bleke huid vind ik mooi, als het bij je hoort dan moet je je zelf zeker niet veranderen. vooral met sproeten:)

Smaken verschillen zeker.

Verder, er zijn altijd mensen die aanmerkingen zullen hebben, jaloersheid zit er ook achter of omdat mensen snel labelen omdat ze het niet kunnen plaatsen (gemakzucht der dommen). Naarmate je ouder wordt ben je zekerder en kan je het van je af laten glijden. Het is een makkelijke manier om mensen snel te leren kennen (en verder te gaan)

[ Bericht 42% gewijzigd door liesell op 07-05-2007 10:30:16 ]
pi_49092110
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:22 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

is dat wel verstandig met zo'n 'tere' huid? ik bedoel, ik ben blond (ja grappenmaken mag ) en als ik me niet insmeer verbrand ik levend...OK, ik wordt daarna wel bruin, maar de meeste roodharigen niet volgens mij...
ik wordt bruin. minder snel dan de rest.. maar uiteindelijk wordt ik het wel.... als ik dan aant begin van het jaar begin... moet ik me de eerste 4-5 keer goed insmeren (zeker die eerste keer anders verbrand ik ook levend) en daarna kan ik zonder problemen onder de superbruiner....

als ik dan op vakantie ga hoef ik me ook niet zoveel meer in te smeren als normaal (ipv factor 20 kan ik dan gewoon met 10 aan de slag)
pi_49092125
Ik ken niet zoveel mensen met rood haar, maar kan begrijpen dat het lastig is. HOe je ermee om moet gaan zou ik ook niet weten, misschien altijd tegen jezelf zeggen dat 't alleen maar een aanduiding is en niet op de persoon gericht is?

Netzoals politiemensen.. niet té persoonlijk opvatten? Mja, 't blijft wel lastig... ook met meiden miss ja!
Haleloeja
pi_49092172
Stoere mannen met rood haar

Watjes met rood haar
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_49092189
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:27 schreef imago het volgende:
Stoere mannen met rood haar [afbeelding]

Watjes met rood haar [afbeelding]
  maandag 7 mei 2007 @ 10:34:25 #22
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49092311
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:27 schreef imago het volgende:
Stoere mannen met rood haar [afbeelding]

Watjes met rood haar [afbeelding]
Inderdaad,

type noorman

Type nerd
pi_49092319
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:28 schreef rival het volgende:

[..]

Ja dat sowieso

Maar rood haar is dus in ieder geval geen nadeel, als je tenminste maar niet als een bang schichtig mannetje om je heen kijkt omdat je bang bent dat mensen iets zeggen over je haarkleur. Sowieso is tevreden zijn met jezelf en dat ook uitstralen (zonder meteen een arrogante zak te zijn) aantrekkelijk
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_49092363
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:34 schreef imago het volgende:

[..]

Ja dat sowieso

Maar rood haar is dus in ieder geval geen nadeel, als je tenminste maar niet als een bang schichtig mannetje om je heen kijkt omdat je bang bent dat mensen iets zeggen over je haarkleur. Sowieso is tevreden zijn met jezelf en dat ook uitstralen (zonder meteen een arrogante zak te zijn) aantrekkelijk
en zo is het ook met een bril of een beugel.. of als je dik bent en noem het maar op....
pi_49092498
quote:

[..]

Ja dat sowieso

en dat zekere ben ik (nog) niet altijd denk ik... vandaar ook de vraag hoe andere mannen met rood haar daarmee omgaan (ook wat betreft vrouwen)
pi_49092554
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:58 schreef Sweetbeach het volgende:
Misschien een rare vraag maar hoe gaan jullie ermee om?

Ok, ik doe nu net of het een échte handicap is, wat het fysiek natuurlijk niet is. Maar het kan toch lastig zijn. Zo ervaar ik hetzelf tenminste.

Het wordt namelijk ALTIJD als scheldwoord gebruikt (hee rooie, hee rooie dakduif, hee vuurkop etc. etc.). Heb je even een kleine ruzie; heeft het tegenwoord gelijk te maken met je haarkleur. Ik voetbal, als een tegenstander mij moet dekken is het altijd: ‘pak die rooie’.. pffff zo moe wordt ik daarvan… altijd altijd altijd de haarkleur erbij gehaald…

Tja en daarnaast; mijn ervaring is ook dat (mooie) meiden ook liever iemand hebben met een mooie zwarte donkere haarkleur (zwart) en een (daarbij) wat donkere huid , dan een bleke huid met rode haren….

Dus nogmaals; hoe gaan jullie ermee om? Doordat ‘rooie’ een scheldwoord is , is het dus wel een soort handicap. Netzoals manke, schele, kromme etc. etc.

Ik wordt overigens niet gepest ofzo hoor :’) Maar wordt er wel regelmatig mee geconfronteerd (opmerkingen zoals hierboven beschreven).
Boeiend, je moet gewoon schijt hebben aan je uiterlijk. Genoeg vrienden die er niet uit zien doen het zeer goed bij de vrouwen. Wat jij nu doet is een excuus zoeken waarom je niet scoort en geef je je rode haren de schuld, zodat je niet echt actie hoeft te ondernemen om chickies te scoren.
  maandag 7 mei 2007 @ 10:44:16 #27
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_49092560
Rood haar kan best mooi zijn, het hangt van de rest af. Er zat vroeger een jongen bij mij op de middelbare school met rood haar en dat was een enorm lekker ding.

Off topic vraag ik me altijd af of je dan ook rood borsthaar en/of schaamhaar hebt?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_49092642
Ik had tijdens mijn schooljaren liever een andere haarkleur gehad, gezien de lading opmerkingen ik heb gehad in mijn schooltijd. Je vraagt je af waarom mensen grappen maken over iemand's haarkleur wanneer ze zouden moeten weten dat elke opmerking al minstens 1500 keer is gemaakt. Ik werd er gewoonweg moe van.

Nu boeit het me allemaal niet meer zo. Volwassen mensen die nu nog grappen maken over iemand's haarkleur zijn niet helemaal wijs.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  maandag 7 mei 2007 @ 10:47:37 #29
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49092662
en zo heeft iedere haarkleur ook weer apparte positieve punten die je met een andere haar kleur (meestal) niet hebt.

Rood: Type noorman dus (of ander woest volk)
Blond: Waar veel vrouwen op vallen en er (te) veel van zijn
Bruin: Snel bruin kunnen worden, vaak wat groffere lichaamsbouw (mannelijk?) minder snel kaal worden (volgens mij)
pi_49092688
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:41 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

en dat zekere ben ik (nog) niet altijd denk ik... vandaar ook de vraag hoe andere mannen met rood haar daarmee omgaan (ook wat betreft vrouwen)
er zijn een hoop meiden die denken.. ohnee... een rooie die moet ik niet.... maar er zijn een hoop meiden die dat over negers, kale, gladde, turkse mannen denken.....

je bent toch een gewoon normaal mens? gedraag je daar dan naar.... (helemaal wat betreft vrouwen)
pi_49092689
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:44 schreef karr-1 het volgende:Off topic vraag ik me altijd af of je dan ook rood borsthaar en/of schaamhaar hebt?
In mijn geval: Nee en ja in die order.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
pi_49092720
Ohja, ik heb een keer een ongelooflijk lekker wijf versierd, zij was echt lekker. Terwijl ik een dikke veeg mosterd op mijn wang had zitten. Ze durfde niks te zeggen omdat ik haar dan niet meer leuk zou vinden (:?).

Maar het punt is: als ik me hier bewust van was geweest, had ik haar nooit versierd, ofwel sinds dien houd ik me totaal niet meer bezig met me uiterlijk (ik verzorg me zelf wel goed en dergelijke) maar niet tijdens het stappen van: "kut man, er kijken niet veel vrouwen naar me, me haar zit vast niet goed", heeft gewoon totaal geen zin. In plaats daarvan kun je beter bezig zijn met je energie, als ik een goede staat ben kun je elke vrouw versieren, het is net als mojo niet echt uit te leggen, maar hoevaak ik wel niet een vrouw heb geopend met "the claw" weet ik ook niet, werkt perfect als je in een goede staat bent (veel energie) anders komt het over als dom.
pi_49092908
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:47 schreef maok het volgende:
en zo heeft iedere haarkleur ook weer apparte positieve punten die je met een andere haar kleur (meestal) niet hebt.

Rood: Type noorman dus (of ander woest volk)
Blond: Waar veel vrouwen op vallen en er (te) veel van zijn
Bruin: Snel bruin kunnen worden, vaak wat groffere lichaamsbouw (mannelijk?) minder snel kaal worden (volgens mij)
Is geheel afhankelijk van wat je van je ouders mee krijgt lijkt me.
Ik ben rood en ben overigens nooit woest. Ik denk/hoop niet dat ik kaal word gezien het niet voorkomt in mijn familie.
pi_49092914
en ik heb ook weleens dankzij mijn rode haren iemand geregeld.... (tenminste haar opmerking begon erover) ze vroeg of ik nou ook rood schaamhaar had en ik antwoorde heel stoer dat er maar 1 manier was om daar achter te komen.....
en ze is er achter gekomen hoor
  maandag 7 mei 2007 @ 11:04:24 #35
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49093150
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Is geheel afhankelijk van wat je van je ouders mee krijgt lijkt me.
Ik ben rood en ben overigens nooit woest. Ik denk/hoop niet dat ik kaal word gezien het niet voorkomt in mijn familie.
Ik bedoel niet letterlijk woest (dat moeten we niet hebben ) maar meer het uiterlijk. Als een roodharige half lang haar heeft vind ik meestal wel stoer, bij blondharige half lang haar heeft word het vaak zo ballerig. Bij roodharigen staat een klein sikje of stoppels vaak ook wel goed terwijl het bij bruinharigen snel te glad (als in iemand met gladde praatjes ed, om misverstanden te voorkomen) of onverzorgt oogt.
pi_49093449
ik ken wel wat rode mannen die ONTZETTEND aantrekkelijk zijn in mijn ogen, ik zou het er wel op kunnen
Maar ligt gewoon aan de man, niet aan z'n haarkleur
  maandag 7 mei 2007 @ 11:24:59 #37
62419 CherryLips
chocoholic
pi_49093780
mannen met rood haar .
Tap tap tap
pi_49093817
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:24 schreef CherryLips het volgende:
mannen met rood haar .
hier, mooie vrouwen genoeg
  maandag 7 mei 2007 @ 11:25:59 #39
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_49093823
Rood haar
  maandag 7 mei 2007 @ 11:26:44 #40
62419 CherryLips
chocoholic
pi_49093843
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:25 schreef rival het volgende:

[..]

hier, mooie vrouwen genoeg
.
Maar sommige mannen staat rood haar echt prachtig, heerlijk, bloedmooi gewoon . Vroeger had ik zelf ook rood haar en ik was er altijd wel trots op. Maar toen werd ik steeds blonder .
Tap tap tap
pi_49093999
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

.
Maar sommige mannen staat rood haar echt prachtig, heerlijk, bloedmooi gewoon . Vroeger had ik zelf ook rood haar en ik was er altijd wel trots op. Maar toen werd ik steeds blonder .
jij brengt hoop voor TS!
pi_49094997
Ik had vroeger erg rood haar en ben dan ook altijd ermee gepest op de basisschool, alhoewel toen ik in groep 8 zat iedereen die er nog wat van zei een klap op z'n bek kreeg.

In de brugklas/2e klas ging dat nog een beetje door, maar toen mepte ik ook nog wel eens mensen op hun bek ervoor. Eigenlijk heb ik sinds de 3e klas nooit meer iemand het horen zeggen, alhoewel mijn haren ook veel minder rood zijn nu, het is eigenlijk bijna niet zichtbaar meer, alleen echt in de zon. Nu ben ik tevens ook veel rustiger, ik zou nu echt niet meer iemand slaan vanwege zo'n opmerking.

En vind het zelf wel ok... ik ben blij dat ik een beetje apart ben! (in positieve zin apart...)
pi_49095034
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:05 schreef Xeanor het volgende:
Ik had vroeger erg rood haar en ben dan ook altijd ermee gepest op de basisschool, alhoewel toen ik in groep 8 zat iedereen die er nog wat van zei een klap op z'n bek kreeg.

In de brugklas/2e klas ging dat nog een beetje door, maar toen mepte ik ook nog wel eens mensen op hun bek ervoor. Eigenlijk heb ik sinds de 3e klas nooit meer iemand het horen zeggen, alhoewel mijn haren ook veel minder rood zijn nu, het is eigenlijk bijna niet zichtbaar meer, alleen echt in de zon. Nu ben ik tevens ook veel rustiger, dus ik zou niet iemand meteen slaan oid.

En vind het zelf wel ok... ik ben blij dat ik een beetje apart ben! (in positieve zin apart...)
ik lees hier gewoon me eigen verhaal
pi_49095190
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:22 schreef Sweetbeach het volgende:
OT: maar het is meer zo dat de haarkleur er al-tijd bijgehaald wordt... pfff . Bijv. als ik zeg 'rot eens op joh' ander natuurlijk gelijk 'Houdt je bek joh, kk rooie' of 'rot zelf op joh, stinkrooie'... wordt 'k zo onzeker/moe van. Ik vind dat echt een nadeel, want de 'tegenpartij' heeft ALTIJD een scheldwoord. Netzoals bij iemand die dik is (dikke), krom is (kromme), scheel is (schele)....
Zowel mijn vriend als ik zijn lang, hoor je ook meteen "die lange". Vriend van ons wordt ontzettend kaal, die's altijd "die kale". Mensen beschrijven elkaar nu eenmaal met dat wat 't meest voor de hand ligt, en dat heeft vrij weinig te maken met afkeer hebben van oid. Daar kun je je wat van aantrekken, je kunt ook beslissen dat de mensen die je daarmee pesten, zelf triest zijn. Dat is moeilijk, ik weet 't (ik was ooit dik), maar niet onmogelijk.
  maandag 7 mei 2007 @ 12:19:37 #45
177598 tbs-johny
oe la la la
pi_49095518
typerend he'
pi_49096253
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:10 schreef innovative het volgende:

[..]

Zowel mijn vriend als ik zijn lang, hoor je ook meteen "die lange". Vriend van ons wordt ontzettend kaal, die's altijd "die kale". Mensen beschrijven elkaar nu eenmaal met dat wat 't meest voor de hand ligt, en dat heeft vrij weinig te maken met afkeer hebben van oid. Daar kun je je wat van aantrekken, je kunt ook beslissen dat de mensen die je daarmee pesten, zelf triest zijn. Dat is moeilijk, ik weet 't (ik was ooit dik), maar niet onmogelijk.
Je hebt gelijk, alhoewel ik dit soort "termen" tegenwoordig nauwelijks meer hoor. Maar het is dan ook niet meer negatief bedoeld, ik heb ook twee vrienden met beide dezelfde naam, en als ik over hun praat heb ik het ook over kleine M. en grote M. omdat ze beide nogal veel in lengte verschillen.

Op de basisschool had je echter van die pestkopjes die recht in je gezicht "rooie" zeiden, die kregen meteen een vuist in hun gezicht toendertijd. Overigens zeiden ze nooit "lange" tegen iemand, want dat durfden ze niet.
pi_49098679
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:10 schreef innovative het volgende:

[..]

'lange' zou ik al minder erg vinden dan rooie...vat ik gewoon persoonlijk op. Maar het zijn vooral scheldwoorden die met rood haar te maken hebben 'Rooie dakduif, stoplicht, Rooie hond, Vuurkop' etc. etc.

Dus vroeg me af hoe andere 'rooie' hiermee omgingen (ook t.o.v. meiden etc.).. Ik vind het iig niet prettig omdat je zo kwetsbaar bent, je kan altijd in elke situatie gelijk afgestraft/uitgescholden worden. Nogmaals, het gebeurd me niet vaak, maar je kan in elke situatie gelijk gekleineerd worden. Ook als jijzelf een x een grapje over iemand maakt of op 't voetbalveld zegt van: 'doe es normaal joh, gek' .. dan krijgt diegene je d.m.v 'houdt je bek joh, rooie dakduif’ stil
pi_49098852
rood
pi_49099183
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:45 schreef Sweetbeach het volgende:
'lange' zou ik al minder erg vinden dan rooie...vat ik gewoon persoonlijk op. Maar het zijn vooral scheldwoorden die met rood haar te maken hebben 'Rooie dakduif, stoplicht, Rooie hond, Vuurkop' etc. etc.

Dus vroeg me af hoe andere 'rooie' hiermee omgingen (ook t.o.v. meiden etc.).. Ik vind het iig niet prettig omdat je zo kwetsbaar bent, je kan altijd in elke situatie gelijk afgestraft/uitgescholden worden. Nogmaals, het gebeurd me niet vaak, maar je kan in elke situatie gelijk gekleineerd worden. Ook als jijzelf een x een grapje over iemand maakt of op 't voetbalveld zegt van: 'doe es normaal joh, gek' .. dan krijgt diegene je d.m.v 'houdt je bek joh, rooie dakduif’ stil
Negen van de tien keer wordt het gewoon als aanduiding gebruikt. En dan is rooie veel makkelijker dan "die ene jongen met dat zwarte t-shirt met witte letters" oid.

De rest van de tijd, je vergelijk het zelf met "dikke". Ook jarenlang te horen gekregen, en het is niet leuk, nee. Maar om dat nu je leven te laten bepalen... Het zijn mensen die klaarblijkelijk zelf niet lekker in elkaar zitten die dat soort dingen nodig hebben. Op al het uiterlijke wat als "negatief" wordt gezien krijg je commentaar, zo werkt dat nu eenmaal. Daar kun je je wat van aantrekken of je kunt ze lekker laten lullen, wetende dat ze triest zijn.
pi_49101920
quote:
In a class presentation, Cartman argues that "Gingers"—those with red hair, freckles, and pale skin —are creepy and evil. They suffer from "gingervitis" and their light skin comes from their lack of a soul. He also argues that they cannot stand the sun, and that Kyle, who has red hair (but not light skin or freckles)—is a "daywalker".
pi_49114360
Okee, ben dan wel een vrouw, maar ik verf mijn haar vrijwillig oranje/rood. Ook daar de nodige opmerkingen over, maargoed, lekker belangrijk.
Van mezelf ben ik rossig, en heb een ongelooflijk bleke huid. Regelmatig in de winter opmerkingen als: ben je dood? ben je je kleurtje vergeten? etc etc. Heb dus niet het echte rode haar, maar wel de echte "roodharigen" huidskleur. Ik kan er echter niet mee zitten.

Mannen met rood haar: Errug leuk!
Proud property of hollander172
pi_49119069
ik heb rood haar en bruine ogen,
Somige meiden vinden het de perfecte combi!!11!
pi_49119886
* het.ismij meld zich, inc hemels blauwe ogen.
Geen problemen mee,..
K krijg vaak te horen dat ik een mooie kleur haar heb.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  maandag 7 mei 2007 @ 22:00:00 #54
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_49120057
Wat natuurlijk ook helpt, is dat roodharige mannen gemiddeld een penislengte hebben van 19,7 centimeter.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:01:28 #55
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49120130
Een ex-collega van me had rood haar.
Niets mis mee. Stiekem vond ik 't best een lekker ding
(Un)masking for the greater good.
pi_49120237
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:00 schreef wadgem het volgende:
Wat natuurlijk ook helpt, is dat roodharige mannen gemiddeld een penislengte hebben van 19,7 centimeter.
jij ook ongeveer op die lengte. damnz,..
ik dacht dat ik uitzondering was.
Maaruh mensen, met rode haren,..
You know what they say. Its true
  maandag 7 mei 2007 @ 22:04:36 #57
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49120279
Tja, ben je leuk dan ben je leuk met rood haar, ben je niet leuk dan ben je niet leuk met rood haar. Beetje knullig geformuleerd, maar ik denk niet dat haarkleur/teint bepalend is voor je aantrekkelijkheid. Ik ben zelf ook een rossig typje maar heb er nooit problemen mee gehad. Nooit gepest ofzo. Zelf zou ik liever niet iets met een roodharige man beginnen omdat het dan wel er rood wordt allemaal, hihi. Plus ik val meer op donker, maar dat komt denk ik omdat dat mijn tegenhanger is. Maar lelijk? Toevallig zag ik vandaag een roodharige collega, een enorm lekker ding! Al denk ik trouwens wel dat roodharige vrouwen het iets makkelijker hebben, zeker als ze heel jong zijn. Men vindt je eerder schattig en cute en apart (zeker als je ook nog sproetjes hebt).
pi_49120331
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:04 schreef Aventura het volgende:
Tja, ben je leuk dan ben je leuk met rood haar, ben je niet leuk dan ben je niet leuk met rood haar. Beetje knullig geformuleerd, maar ik denk niet dat haarkleur/teint bepalend is voor je aantrekkelijkheid. Ik ben zelf ook een rossig typje maar heb er nooit problemen mee gehad. Nooit gepest ofzo. Zelf zou ik liever niet iets met een roodharige man beginnen omdat het dan wel er rood wordt allemaal, hihi. Plus ik val meer op donker, maar dat komt denk ik omdat dat mijn tegenhanger is. Maar lelijk? Toevallig zag ik vandaag een roodharige collega, een enorm lekker ding! Al denk ik trouwens wel dat roodharige vrouwen het iets makkelijker hebben, zeker als ze heel jong zijn. Men vindt je eerder schattig en cute en apart (zeker als je ook nog sproetjes hebt).
ook spoeten aanwezig,.. bijna helemaal weg thank god,.. dat was niet flex.
En tsja dat pesten ed waar ts het over had,..
Wat is pesten? iets roepen wat waar is? dat je rood bent? daar hecht k al hhheeelll lang geen waarde meer aan,..
Mits ik je gewoon niet mag en zin heb om je op je bek te meppen.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:07:47 #59
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_49120446
mannen met rood haar hebben opzeker meer sjans met vrouwen altijd....
en ik kan t weten
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  maandag 7 mei 2007 @ 22:09:25 #60
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49120539
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:05 schreef het.ismij het volgende:

[..]

ook spoeten aanwezig,.. bijna helemaal weg thank god,.. dat was niet flex.
En tsja dat pesten ed waar ts het over had,..
Wat is pesten? iets roepen wat waar is? dat je rood bent? daar hecht k al hhheeelll lang geen waarde meer aan,..
Mits ik je gewoon niet mag en zin heb om je op je bek te meppen.
Dat is wel gek, bij mannen zie je minder vaak dat ze sproeten hebben. Misschien omdat ze toch over het algemeen een dikkere huid hebben ofzo.
pi_49120599
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:09 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat is wel gek, bij mannen zie je minder vaak dat ze sproeten hebben. Misschien omdat ze toch over het algemeen een dikkere huid hebben ofzo.
olifanten huid ja,.. sproeten ja
k wor alleen wel bruin.
in tegenstellinge tot de meeste
  maandag 7 mei 2007 @ 22:11:58 #62
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49120671
Ik word wel bruin, maar vaak nadat ik verbrand ben. Die pijn heb ik er niet voor over. En de rimpels ook niet.
pi_49120774
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:11 schreef Aventura het volgende:
Ik word wel bruin, maar vaak nadat ik verbrand ben. Die pijn heb ik er niet voor over. En de rimpels ook niet.
whaha
k verbrand niet meer,..
paar jaar geleden goed ingebrand.
3 jaar gelden lloret met hittegolf op strand in slaap gevallen,..
K was nog wel verzorgd door de dames naast ons in het hotel
  maandag 7 mei 2007 @ 22:20:40 #64
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_49121099
"zwarte" en (dom) "blondje" zijn dan ook scheldwoorden.
Ik zou me er maar niet druk om maken, of je moet er echt mee gepest worden.. maar als ze rooie zeggen. ja ze moeten je toch ergens mee aanspreken he.
Zo niet, dan toch...
pi_49121463
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:20 schreef Topmaat het volgende:
"zwarte" en (dom) "blondje" zijn dan ook scheldwoorden.
Ik zou me er maar niet druk om maken, of je moet er echt mee gepest worden.. maar als ze rooie zeggen. ja ze moeten je toch ergens mee aanspreken he.
alsof ze je daarmee pakken,..
  maandag 7 mei 2007 @ 22:33:39 #66
164674 silentwaves_
silentwaves_
pi_49121713
quote:

[..]

Ja dat sowieso

Maar rood haar is dus in ieder geval geen nadeel, als je tenminste maar niet als een bang schichtig mannetje om je heen kijkt omdat je bang bent dat mensen iets zeggen over je haarkleur. Sowieso is tevreden zijn met jezelf en dat ook uitstralen!
Ja klopt idd!
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:46 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Ik had tijdens mijn schooljaren liever een andere haarkleur gehad, gezien de lading opmerkingen ik heb gehad in mijn schooltijd. Je vraagt je af waarom mensen grappen maken over iemand's haarkleur wanneer ze zouden moeten weten dat elke opmerking al minstens 1500 keer is gemaakt. Ik werd er gewoonweg moe van.

Nu boeit het me allemaal niet meer zo. Volwassen mensen die nu nog grappen maken over iemand's haarkleur zijn niet helemaal wijs.
Pff die opmerkingen heb ik te vaak gehoord , maarja op een gegeven moment reageer je er gewoon niet meer op ( zal voor de ene moeilijker zijn dan voor de andere).
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
pi_49121750
ik heb rood haar, ben 1 meter 95 en ik heb maat 48
pi_49121891
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:34 schreef Edwinuss het volgende:
ik heb rood haar, ben 1 meter 95 en ik heb maat 48
nice
k ben maar 189
  maandag 7 mei 2007 @ 22:54:09 #69
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_49122907
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:28 schreef het.ismij het volgende:

[..]

alsof ze je daarmee pakken,..
Zeg ik dat?
Zo niet, dan toch...
pi_49123119
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:54 schreef Topmaat het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Nee,..
Maar ts wel.
  maandag 7 mei 2007 @ 23:04:49 #71
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49123615
In de 12 jaar dat ik met mijn roodharige ex samenwas heb ik nog nooit iemand over zijn haarkleur gehoord.

Hij werd ook nog eens veel bruiner dan ik
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_49123618
Ik heb al zeker meer dan 5 jaar niet meer de term "rooie" gehoord... dus ik weet ook niet hoe TS er zo mee lastig kan worden gevallen.
pi_49125327
Het is echt een hel in de zon voor een rood harige, voor mij vooral.
Met skieen had ik dikke zonnebrand factor en ik kwam thuis met allemaal blaren op mijn gezicht, het is geen pretje..
pi_49131272
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:34 schreef Edwinuss het volgende:
Het is echt een hel in de zon voor een rood harige, voor mij vooral.
Met skieen had ik dikke zonnebrand factor en ik kwam thuis met allemaal blaren op mijn gezicht, het is geen pretje..

Is ook wel per roodhardige verschillend hoor.
pi_49135474
Ik verbrand ook wel aardig snel, moet altijd goed opassen! Zal nooit bruin worden..

en tja, ik denk dat meiden over het algemeen een mooie donkere bos haar leuker vinden dan zo'n rode(oranje) kleur met lichte huidskleur wat toch wat 'apart' is.. (een 'rooie' vriend ) Maargoed, dat is mijn mening!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:01:19 #77
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_49137251
Kameraad van me heeft ook rood haar, en we hebben toen samen gewerkt in Italie, en die vrouwen vonden het wel tof daar.
Tom rosso was zelfs populair bij hen hehe
pi_49137621
hier ook een rooie

ik trek me er niets van aan als iemand were eens zo'n onoriginele term gebruikt voor mijn haarkleur... daarentegen kan ik wel lachen als iemand met iets aan komt zetten wat ik nog niet eerder gehoord heb

en het feit dat ik een mooie vriendin heb die mijn haar geweldig vind en de vele andere vrouwen die aangeven mijn haar mooi te vinden is ook bewijs genoeg voor mij dat rood haar ook wel in trek is
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:48:10 #79
152789 karr-1
pi_49146707
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:03 schreef het.ismij het volgende:

[..]

jij ook ongeveer op die lengte. damnz,..
ik dacht dat ik uitzondering was.
Maaruh mensen, met rode haren,..
You know what they say. Its true
En nu wil ik bewijs zien ook
pi_49147609
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:10 schreef Leipo666 het volgende:
hier ook een rooie

ik trek me er niets van aan als iemand were eens zo'n onoriginele term gebruikt voor mijn haarkleur... daarentegen kan ik wel lachen als iemand met iets aan komt zetten wat ik nog niet eerder gehoord heb

en het feit dat ik een mooie vriendin heb die mijn haar geweldig vind en de vele andere vrouwen die aangeven mijn haar mooi te vinden is ook bewijs genoeg voor mij dat rood haar ook wel in trek is
Mijn vriend

Verder is het wel grappig als mensen aan mij vragen hoe mijn vriend eruit ziet. Heeft ie bruin, zwart of blond haar? Eeeh ROOD! De tweede vraag is dan: Is ie overal rood? Eeeh JA!
pi_49148108
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En nu wil ik bewijs zien ook

Alleen voor vrouwen.
Nee, echt
pi_49166887
een troost het is een uitstervend ras
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 02:29:46 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_49170716
Ik heb ook rood haar (meisje) en zou denk ik niet snel iets 'beginnen' met een jongen met rood haar, maar dat komt denk ik vooral omdat ik er vroeger altijd mee gepest werd als er een jongen met rood haar was dat dat dan wel mijn vriendje zou zijn Overigens zou ik niet afknappen op een haarkleur, het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje, maar in mijn geval wordt het misschien iets te rood met een rode man erbij
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_49175819
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 02:29 schreef MaJo het volgende:
Ik heb ook rood haar (meisje) en zou denk ik niet snel iets 'beginnen' met een jongen met rood haar, maar dat komt denk ik vooral omdat ik er vroeger altijd mee gepest werd als er een jongen met rood haar was dat dat dan wel mijn vriendje zou zijn Overigens zou ik niet afknappen op een haarkleur, het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje, maar in mijn geval wordt het misschien iets te rood met een rode man erbij
Ik heb rood haar!
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 12:21:11 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_49179062
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:59 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Ik heb rood haar!
Feauteaus?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_49179150
Sweetbeach, volgens mij heeft het eigenlijk helemaal niets met je haarkleur te maken, maar puur en alleen met je zelfbeeld/onzekerheid. Als jij je door van die lege opmerkingen gelijk in een hoekje geduwd voelt, straal je ook uit dat het je echt raakt. Dat is alleen maar meer reden om het een volgende keer weer op je haar te gooien. Als je nu dik was geweest, een bril had, schele ogen, juist heel mager, heel groot, heel klein, etc was dát het "grote" probleem geweest.

Elk mens heeft wel een 'afwijking', het gaat er om hoe je daar mee omgaat. Als je kritisch kijkt naar degene die dat soort dingen zegt, zie je wel dat zij ook niet God's gift to women zijn. Maar ze hebben wel bluf.

Zeker ook in het krijgen van meiden is zelfvertrouwen een basisvereiste, dat heeft weinig met uiterlijk te maken. Als jij uitstraalt dat je jezelf gewoon ok vindt, nemen mensen dat ook min of aan. Straal jij al uit dat je niet blij bent met (iets van) jezelf, dan zal je dat uitstralen, waardoor anderen ook eerder denken dat er wel iets 'mis' zal zijn.

Kortom: Zorg ervoor dat je je zelfvertrouwen vergroot! Ga op een sport, verzorg jezelf goed, noem elke dag 5 dingen die je wel goed/mooi vind van jezelf, leg de focus op de positievere dingen in jezelf. En als het toch echt puur en alleen je haar is wat je zo niet mooi vind, dan kan je het altijd nog verven. Heel kinderachtig gezegd, jij kan je haar verven, zij zitten voor altijd aan die rotkop en dat rotkarakter vast.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_49181538
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:23 schreef Étoile het volgende:
Heel kinderachtig gezegd, jij kan je haar verven, zij zitten voor altijd aan die rotkop en dat rotkarakter vast.
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:05:05 #89
172358 oddman
Introspecteur
pi_49188797
Rooie?

Ben je zo'n communist dan?

Laat het van je af glijden. Jij bent degene die er mee zit; zij die jou 'rooie' noemen doen dan niet om te denigreren.
Beetje stupide, iemand afrekenen op z'n haarkleur. Nee, laat mij iemand dan maar uitschelden om z'n politieke voorkeur. Om er dan daarna serieus over in discussie te treden, natuurlijk.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_49189610
Mannen met rood haar zijn
pi_49192109
Ik vind dat per man verschillend.
Het is net als mannen met bruin haar, dan heb je er ook leuke tussen zitten maar ook minder leuke.
pi_49192182
Ik heb een vriend gehad met rood haar, en sinds kort ken ik wel een leuk meisje met rood haar.
Vroeger wel veel opmerkingen erover gemaakt toen ik zo rond de 15 was, maar valt nu allemaal wel mee
JOHNNY HEITINGA
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:23:15 #93
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_49193818
Een studiemaatje van mij heeft rood haar én een bril, maar is een van de grootste players die ik ooit ben tegengekomen.

Zijn 'handicap' lijkt juist heel handig te zijn, omdat hij uiterlijk gezien afwijkt van de rest, wat hem interessant maakt voor dames.
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:21:05 #94
152789 karr-1
pi_49204518
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:22 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Alleen voor vrouwen.
Watje
pi_49204800
ik heb ook rood haar, vroeger werd er wel eens "rooie" of "rooie dakduif" etc. gezegd, maar och tis toch ook gewoon de waarheid, rood haar so what? Tegenwoordig denk ik er niet eens meer bij na dat mn haar rood is en er wordt ook nooit wat over gezegd trouwens.
pi_49204889
Volgende keer roep je gewoon heel hard
'HET IS GEVERFD!"
pi_49210496
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Feauteaus?
  Moderator donderdag 10 mei 2007 @ 01:54:03 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_49212130
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:45 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

[afbeelding]
Oeh nice Mooie haarkleur Niet oranje-achtig maar meer kastanjebruin (zoals ik )
  donderdag 10 mei 2007 @ 01:59:01 #99
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_49212224
Waar een mens zich allemaal druk om kan maken.
Leven we nog in de dertiger jaren ofzo?

Ik vind vrouwen met rood haar (mits mooi gevormd snoetje en e.d.) echt te sexy.
Je mag mijn rechterlong hebben voor een avondje met een roodharige meid.

(Mits natuurlijk rood + sproeten enzo)
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_49213975
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:45 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

[afbeelding]
uhh, dat noem ik geen rood... is gewoon een mooie kleur donkerblond onderhand, totaal geen rood.. miss heel licht, maar valt nietop..
Haleloeja
pi_49215402
dat noem ik ook geen rood.

DIt (licht in de zomer,donkerder in de winter) is rood
Op donderdag 10 mei 2007 09:46 schreef het.ismij het volgende:
[afbeelding]
Ik heb gewoon heel erg dik haar, en dankzij de Wax lijkt het niet rood.
Het is heel erg donker rood.
pi_49235716
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:46 schreef het.ismij het volgende:
[afbeelding]
dat noem ik ook niet écht rood.. meer blond-achtig...
Haleloeja
pi_49261758
dit is meer rood:

en dat bij een man vind ik niet bijster mooi
Haleloeja
pi_49262018
Als roodharige vrouw krijg ik vaak te maken met mensen die denken dat ik daarom wel heel 'temperamentvol' zou zijn, soms vergezeld van een veelbetekenende blik. Krijgen roodharige mannen ook weleens te maken met dit soort vooroordelen?
Misschien met de mannelijke variant; nl. opvliegend en agressief.

In (teken)films is de rooie ook altijd de slechterik. Zie ook voorbeeld South Park
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:57:04 #106
120365 het.ismij
het_ismij
pi_49262045
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:35 schreef Gelderland het volgende:

[..]

dat noem ik ook niet écht rood.. meer blond-achtig...
K zal even andere foto uploaden als k thuis kom.
Kan je zien dat het echt rood is.
K sta daar achter glas in de zon
Onderweg naar defqon 2 jaar geleden
Op vrijdag 11 mei 2007 11:57 schreef het.ismij het volgende:

[..]

K zal even andere foto uploaden als k thuis kom.
Kan je zien dat het echt rood is.
K sta daar achter glas in de zon
Onderweg naar defqon 2 jaar geleden
zal best wel rood zijn maar wél met een lichte/blondige tint
Haleloeja
  maandag 14 mei 2007 @ 12:57:18 #108
120365 het.ismij
het_ismij
pi_49360153
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:56 schreef Gelderland het volgende:

[..]

zal best wel rood zijn maar wél met een lichte/blondige tint
afhankelijk van seizoen/daglicht dat ik zie wel ja.
Ik vind rood haar geweldig. Bij mannen en vrouwen, daarom heb ik mijn haar ook rood geverfd en ook dan wordt je rooie genoemd maar ik ben er trots op (nogal logisch anders zou ik het niet meer verven).
pi_49382073
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:00 schreef Sunprincess het volgende:
Ik vind rood haar geweldig. Bij mannen en vrouwen, daarom heb ik mijn haar ook rood geverfd en ook dan wordt je rooie genoemd maar ik ben er trots op (nogal logisch anders zou ik het niet meer verven).
verven is natuurlijk wéér iets anders Eigenlijk krijg ik alleen wel eens reacties van bejaarden: 'goh wat een mooie aparte kleur haar'
  maandag 14 mei 2007 @ 23:32:17 #111
120365 het.ismij
het_ismij
pi_49385892
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:13 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

verven is natuurlijk wéér iets anders Eigenlijk krijg ik alleen wel eens reacties van bejaarden: 'goh wat een mooie aparte kleur haar'
Ik meestal bij de kapper, als er weer een nieuw grietje stage loopt.
Op vrijdag 11 mei 2007 11:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Als roodharige vrouw krijg ik vaak te maken met mensen die denken dat ik daarom wel heel 'temperamentvol' zou zijn, soms vergezeld van een veelbetekenende blik. Krijgen roodharige mannen ook weleens te maken met dit soort vooroordelen?
Misschien met de mannelijke variant; nl. opvliegend en agressief.

In (teken)films is de rooie ook altijd de slechterik. Zie ook voorbeeld South Park
Alle roodharige mannen die ik ken zijn opvliegend, maar niet zozeer agressief.
JOHNNY HEITINGA
  Moderator dinsdag 15 mei 2007 @ 01:16:56 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_49388645
quote:

[..]

Herkenbaar Hoe vaak ben ik niet aangesproken door oma's in de bus die zeggen dat ze vroeger ook rood haar hadden
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:15:30 #114
120365 het.ismij
het_ismij
pi_49396492
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:10 schreef Camplo het volgende:

[..]

Alle roodharige mannen die ik ken zijn opvliegend, maar niet zozeer agressief.
* het.ismij meldt zich als opvliegend, en alstie dronken is agressief

[..]

Ik ben wel benieuwd naar wat je van mijn mening en suggesties vond?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_49398226
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:15 schreef het.ismij het volgende:

[..]

* het.ismij meldt zich als opvliegend, en alstie dronken is agressief
srry hoor, maar zo zie je er ook uit, beetje kamper uiterlijk (no offence hoor )
Haleloeja
pi_49398362
ja inderdaad.. niks over zijn rode kleur... maar gewoon hij in geheel.. ik zie op die foto ook een ruziezoekende kamper!

wat erg he, hoe je vooroordelen kan hebben, misschien is hetismij wel een hele aardige knul
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:28:59 #118
179870 Chessie
Life is what you make it
pi_49418408
Rossige dame hier, licht huidtype, maar niet blauwwit.
Heb mijn hele leven ontzettend veel sjans gehad. Heb nooit gemerkt dat mijn koperblonde haar in mijn nadeel werkte. Natuurlijk zijn er genoeg types die er niet op vallen, maar die melden zich dan gewoon niet..
Dus.. problemen ? Nee. Ik ben er allen maar trots op. Het heeft wel iets om niet als de massa te zijn.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:31:38 #119
120365 het.ismij
het_ismij
pi_49418531
@gelder en rival: Ik ben geen kamper. Meer een aardige jongen waar je geen ruzie mee moet krijgen.
Deel van mijn "opvoeding" op straaten en in het oh zo geweldige uitgaansleven van DH en zmeer.
Dat goud heb ik trouwens niet meer tegenwoordig.
tenminste,.. niet meer om.
  Moderator dinsdag 15 mei 2007 @ 21:41:01 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_49419036
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:28 schreef Chessie het volgende:
Rossige dame hier, licht huidtype, maar niet blauwwit.
Heb mijn hele leven ontzettend veel sjans gehad. Heb nooit gemerkt dat mijn koperblonde haar in mijn nadeel werkte. Natuurlijk zijn er genoeg types die er niet op vallen, maar die melden zich dan gewoon niet..
Dus.. problemen ? Nee. Ik ben er allen maar trots op. Het heeft wel iets om niet als de massa te zijn.
Blauwwitte huid? Dat lijkt me niet goed

Ik merk dat mannen mijn haarkleur vaak wel leuk vinden inderdaad
pi_49423496
Ik heb ook rood haar. En bruine ogen. Heb er geen last van moet ik zeggen. Vroeger wel maarja dat was op de basisschool. de meeste met rood haar hebben groene ogen ofzo!. Ben wel apart
pi_49431847
dit zijn trouwens mijn rode krullen:

zie Leipo & Sabsie's eerste huisje voor de rest van de verbouwing
pi_49470668
Ik had ook rood/rossig haar, lichte huidskleur en bruine ogen, vroeger ook vaak mee gepest.
Nu is het meer kastanjebruin en ikzelf ben er tevreden mee.
  donderdag 17 mei 2007 @ 05:36:46 #124
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_49470674
Jij vergelijkt rood haar met een handicap? Een mongool ben je iig wel dan ja.
Overigens zijn veel ginger mannen lelijk, jij vast ook.
Je bent niet gehandicapt, maar je spoort niet.

[ Bericht 42% gewijzigd door Queen_Bee op 17-05-2007 20:01:14 ]
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_49470696
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 05:36 schreef Queen_Bee het volgende:
Jij vergelijkt rood haar met een handicap? Een mongool ben je iig wel dan ja.
Gingerkids (SP 1)
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:17:27 #126
150152 Queen_Bee
pi_49478247
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 05:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gingerkids (SP 1)
Eerste waar ik aan dacht ja
I'm super sonic man
pi_49478471
M'n neef heeft en rood haar en wordt al op z'n 20e erg kaal. Die heeft het in elk geval niet erg getroffen wat dat betreft .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:35:07 #128
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_49519765
Ik kom uit een rood geslacht, maar mijn broer, zussen en ik hebben het niet. Denk dat onze kinderen dus wel de lul zijn
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:20:15 #129
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49521502
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:35 schreef Terreros85 het volgende:
Ik kom uit een rood geslacht, maar mijn broer, zussen en ik hebben het niet. Denk dat onze kinderen dus wel de lul zijn
Je praat alsof het een enge ziekte is
pi_49529010
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:20 schreef Aventura het volgende:

[..]

het is geen ziekte, maar zoals in de OP ook staat; er zitten wel flink wat nadelen aanvast

1. altijd manier om uitgescholden te worden: 'vuile rooie', 'tering rooie', 'rooie dakduif'.. ook op school etc, het is soms moeilijk daar weerstand aan te bieden, want iedereen kan je altijd op ieder moment 'raken'...
2. rood haar vind ik persoonlijk minder mooi staan dan mooie donkere zwarte haren/donkerblond... (maar nogmaals, das persoonlijk)
3. 'Rooie' hebben vaak (niet iedereen, maar de échte rooie wel) een hele lichte huid -> nooit écht bruin kunnen worden, altijd opassen met de zon (ivm verbranden)
4. Sproeten

het is geen enge ziekte, maar als ik mocht kiezen had ik liever mooi donker (zwart) haar gehad dan rood. Volgens mij vinden veel meiden dat ook mooier!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:22:48 #131
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_49530376
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:20 schreef Aventura het volgende:

[..]

Die plakte ik erachter omdat de TS het zo over wil laten komen. Ik geef toe dat het niet erg ideaal is, maar zo ken ik er nog wel tien. Wat dacht je van mensen met een wijvlek, scheve tanden, bril, piekhaar, een bleke huid of alles bij elkaar. Ik heb zelf een wijnvlek (je kunt het op mijn hyves-pagina nazoeken), maar ik zal het nooit als excuus aanvoeren dat het met sommige dames niet lukt. Je moet uitgaan van je kracht en niet van je zwakte.

Ik geef toe dat mijn voordeel wel is dat ik nooit 'echt' gepest ben met mijn wijnvlek. Dat maakt je een stuk zekerder . Ik heb het zelfs zo sterk dat ik er niet aan zou moeten denken het weg te halen. Het is een stukje van mij en als mensen het nix vinden: FUCK YOU

Ik hoop dat ik de TS een beetje kan helpen. Het is net hoe je er zelf mee omgaat. Dat heeft zijn weerslag op de mening van andere mensen
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:39:47 #132
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49530827
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:41 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

4. Sproeten
  maandag 21 mei 2007 @ 08:22:41 #133
120365 het.ismij
het_ismij
pi_49595137
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:41 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

het is geen ziekte, maar zoals in de OP ook staat; er zitten wel flink wat nadelen aanvast

1. altijd manier om uitgescholden te worden: 'vuile rooie', 'tering rooie', 'rooie dakduif'.. ook op school etc, het is soms moeilijk daar weerstand aan te bieden, want iedereen kan je altijd op ieder moment 'raken'...
2. rood haar vind ik persoonlijk minder mooi staan dan mooie donkere zwarte haren/donkerblond... (maar nogmaals, das persoonlijk)
3. 'Rooie' hebben vaak (niet iedereen, maar de échte rooie wel) een hele lichte huid -> nooit écht bruin kunnen worden, altijd opassen met de zon (ivm verbranden)
4. Sproeten
Jij hebt echt issues.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:20:13 #134
5637 koekiemonster
Goede reaktie ------------>
pi_49654102
Nog een rooie meldt zich.
Heb er geen problemen mee, vind het ook niet lelijk ofzo. Ik merk ook niet dat vrouwen erop af knappen oid.

Rood is geen probleem. De mensen die er een probleem van maken hebben een probleem denk ik.
koekje erbij?
pi_49674882
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 18:20 schreef koekiemonster het volgende:
Nog een rooie meldt zich.
Heb er geen problemen mee, vind het ook niet lelijk ofzo. Ik merk ook niet dat vrouwen erop af knappen oid.

Rood is geen probleem. De mensen die er een probleem van maken hebben een probleem denk ik.
Waarom er een probleem mee hebben uberhaupt?
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:43:52 #136
150152 Queen_Bee
pi_49675349
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:24 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Nou inderdaad Ffs zeg.
I'm super sonic man
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:46:20 #137
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_49677165
ik heb rood haar en nooit mee gepest of zo. En rooie werd ik vaak genoemd maar dat vond ik niet erg. Dat is het zelfde als je zegt die lange of die bolle.

Zelf heb ik vrij donker rood haar en hele lichte ogen en dat vinden veel mensen mooi. Het maakt mij nooit zo veel uit. En ik heb ook wel wat sproeten en een hele lichte huid. Maar gewoon in de zon zitten beetje insmeren en je word bruin. Geen enkel probleem.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:22:05 #138
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_49678414
Bouwvakkers die zingen: Meisjes met rode haren...........*en bekende vervolg*....

Ik vond het verschrikkelijk vroeger! Ben overigens nooit echt gepest ermee. Merk wel erg dat dat aan je eigen houding ligt.

Inmiddels niet echt rood meer, maar blond in de zomer en bruin in de winter (sja....dat is dan op zich wel weer apart) met nog een tikkeltje rood als de zon er net goed op schijnt. Ben er wel blij mee, uniek is het wel.
pi_49678494
"Die rooie" is ook gemakkelijker dan "die met die korte broek" als je aan het voetballen bent....
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49679485
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:24 schreef het.ismij het volgende:

[..]

omdat het minder mooi is dan een donkere kleur haar... rood is toch tja....
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:15:59 #141
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_49680644
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:48 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

ligt er natuurlijk ook net aan welke kleur rood je hebt. Ik heb donker rood wat ze bij de kapper kastanje bruin noemen. Zeker wanneer de zon er op staat.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:16:37 #142
150152 Queen_Bee
pi_49680660
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:48 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

Oh dus ik ben ook gehandicapt met mijn blonde haar?
I'm super sonic man
pi_49680672
Voor extreem weinig meisjes is rood mooi.
Voor jongens per definitie niet.
JOHNNY HEITINGA
pi_49685147
Is het vanonder dan ook rood vraag ik me altijd af...
pi_49685793
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:12 schreef SjaakKnaak het volgende:
Is het vanonder dan ook rood vraag ik me altijd af...
antwoord is altijd ja
pi_49686329
@Sweetbeach: Tis inderdaad anders dan blond bruin zwart of whatevern, dat maakt ons allemaal uniek he.

@sjaak.
Ik vind sommige mannen met rood haar wel mooi hoor...Zo ken ik er wel 1-tje met echt fel rood lang haar. Zo mooi! Het ligt uiteindelijk toch echt aan de rest! Moet eerlijk bekennen dat ik lange, wat bredere mannen met lang rood haar toch wel wat mooier vind dan mannen die hetzelfde postuur hebben maar een andere haarkleur.

Ik ben zelf een rossige vrouw (soms meer strawberry blond, soms redelijk fel rood) en ik voel me er nu helemaal niet meer onzeker over. Vroeger toen ik jonger was wel. Maarja, welke roodharige was dat vroeger nou niet? Welke roodharige is nou nooit gepest met zijn/haar haren? Vroeger wou ik graag een andere haarkleur, nu zou ik mijn haarkleur juist liever nog roder hebben. Ben er nu heel tevreden over. Er zijn genoeg mannen en vrouwen die zo'n haarkleur wel mooi vinden!
pi_49711300
Rossige/rode vikingfiguren vind ik anders wel erg lekker!
  donderdag 24 mei 2007 @ 02:24:58 #149
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_49711710
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 01:53 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Rossige/rode vikingfiguren vind ik anders wel erg lekker!
Zoiets? Mijn zusje vind Risse wel ok

pi_49720233
ja die vind ik ook wel knap, alleen zie ik nog ze liever met lang haar .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')