abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47032945
Omdat ik dit forumonderdeel de komende tijd zeer veel zal raadplegen leek het me wel verstandig om al mijn vragen te bundelen in 1 topic :)

een eerder topic van mij: K&W / CV een stukje verplaatsen

Sabsie en ik gaan dus binnenkort beide het ouderlijk huis verlaten en gaan samenwonen!
En dat gaat gebeuren in dit hoekhuisje uit 2001:
*knip*

Het huisje is zowat in precies dezelfde staat gebleven sinds de oplevering in 2001: er zit nog geeneens een badkamer in :o
Weinig sloopwerk dus en direct beginnen met afwerken/opbouwen

HUIDIGE STAND VAN ZAKEN
• 18 februari huisje bezichtigt
• 19 februari openingsbod gedaan
• 23 februari akkoord over koopprijs
• 28 februari koopakte getekend
• bezig met financiering rond krijgen

Eind april, begin mei hopen we erin te kunnen (officiele oplevering staat voor 15 mei, maar we willen het graag wat eerder dus dat moet nog geregeld worden)

[ Bericht 13% gewijzigd door Vonkenboer op 12-04-2018 19:35:20 ]
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_47033079
Is hier gewoond ? sinds 2001 .

Jullie hebben een mooie ruimte of heb je met een groothoeklens foto's gemaakt.
Lekker shoppen en klaar voor eind april as.
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:58:12 #3
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_47033119
ooeeeh die muren! Niet mijn smaak
maar lekker veel ruimte! Gefeliciteerd zou ik zeggen! Enne....meer pics mag altijd natuurlijk! Hoeveel kamers hebben jullie?
pi_47033194
En dan alvast een vraag: de muren (van die gibo blokken) zijn dus geverft met een soort latex muurverf welke niet overal even goed op de muur zit (om van de kleur nog maar te zwijgen ). Het laat dus vooral langs de kozijnen los. Hoe kunnen we dit opknappen? de verf zit rechtstreeks op de kale gibo blokken (dus geen andere stuclaag)

De bedoeling is dat de muren een lichte kleur (roomwit of iets dergelijks) gaan krijgen.
Moeten we die oude verf er geheel af gaan steken/schuren? Of voldoet het om alleen de loszittende stukjes te verwijderen en er overheen te verfen met een goed dekkende muurverf?
pi_47033334
er is in geleefd sinds 2001. de huidige bewoner heeft al die tijd gedouched bij de buren (een goede buur is dus toch beter dan een verre vriend) en heeft eigenlijk niets aan enige afwerking gedaan behalve dan wat verf tegen de kale muren gooien en wat vloerbedekking op de grond

Het is dus net alsof we een casco nieuwbouw woning gekocht hebben

huisje is in totaal 90m2, 2 kamers (16 en 10m2) + badkamer (4,5m) boven
keuken is 7m2, woonkamer zo'n 25m2 schat ik
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:03:06 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_47033411
wat opvalt:

- beide direct uit het ouderlijk huis samenwonen (je ziet het niet veel meer, maar succes )
- bouwstijl huisje oke (zit er aan de achterkant nu een dakterras/balkon op?)
- afwerking huisje (die muren, wegwerking snoeren, geen badkamer)
- inrichting huisje (goh we maken gewoon een hoekbank door een chaise longe tegen de 2-zits aan te knallen)
- metallic keukenkastjes
- tuin is ook lekker onderhouden sinds 2001 (flinke bomen al)

samenvatting: zit potentie in! veel plezier en succes met klussen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:03:25 #7
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_47033433
Wat een leuk huis!
Je gaat gelijk wat aan die muren doen he?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_47033681
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:03 schreef Adelante het volgende:
wat opvalt:

- beide direct uit het ouderlijk huis samenwonen (je ziet het niet veel meer, maar succes )
- inrichting huisje (goh we maken gewoon een hoekbank door een chaise longe tegen de 2-zits aan te knallen)
- metallic keukenkastjes

Inderdaad een huis dat bewoond is door starters die wel geld voor het huis hadden, maar niet voor de inrichting en ook niet genoeg geld over om vervolgens naderhand in te richten
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_47033750
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:03 schreef Adelante het volgende:
wat opvalt:

- metallic keukenkastjes

Ja, ik kon wel alleen het huis uit gaan, maar dan zou mijn vriendin toch 24/7/365 bij mij blijven 'logeren' dus dan maar direct samenwonen

Achterkant is wel een plat dak, maar geen balkon (ook geen mogelijkheid daarvoor omdat je niet van binnenuit op dat dak kan komen), wel een tuin (5x7m) met schuur achter de woning + een stuk zijtuin welke idd wel een beetje gesnoeid mag worden

keuken gaat ook geheel vervangen worden samen met dat kleurtje op bijna elke muur
pi_47034028
Trouwens een floorplan van de bovenverdieping met alvast een ingetekend idee voor de badkamer:
*knip*

[ Bericht 36% gewijzigd door Vonkenboer op 12-04-2018 19:35:36 ]
pi_47035372
Gefeliciteerd met jullie huisje

Ik vind vooral dat raam in de keuken leuk! En zo te zien zit er aan de zijkant ook een groot raam of van die glasstenen ofzo. Lekker, veel daglicht!
Eeuwig vijfentwintig
pi_47042297
Dat raam is dus eigenlijk een deur
geen idee waarom het een deur is aangezien deze aan de voorkant zit en daarnaast ook al de voordeur zit........

maar het is wel lekker licht (die deur zit aan de zuidkant), er zit idd ook een groot raam aan de zijkant (de oostkant) en 2 ramen + 2 openslaande deuren naar de achtertuin (noordkant) zodat er genoeg licht binnen komt vallen
pi_47042576
Van buiten ziet het er mooier uit dan van binnen. Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik die keuken er nogal aftands uit zien. Maar dit schijnt een vrij nieuw huis te zijn (als je naar de foto van de gevel kijkt). Schijnbaar hadden de eerste kopers geen geld meer over (zie je wel vaker: grote VINEX villa, maar dan de goedkoopste badkamer).
pi_47042630
De huidige bewoner heeft er inderdaad geen moeite in gestoken, vandaar dat het er niet al te best uitziet (al ziet het er op de foto's erger uit dan in het echt).

Daarentegen zijn alle muren perfect vlak (ook geen enkel gaatje van een schilderij omdat die er niet zijn) en met een ander kleurtje erop oogt het dan al meteen heel anders.

dus geen oud stucwerk of spachtelputz dat je er eerst af moet slopen, alleen een oude verflaag waar ik dus deze vraag over heb:
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:59 schreef Leipo666 het volgende:
En dan alvast een vraag: de muren (van die gibo blokken) zijn dus geverft met een soort latex muurverf welke niet overal even goed op de muur zit (om van de kleur nog maar te zwijgen ). Het laat dus vooral langs de kozijnen los. Hoe kunnen we dit opknappen? de verf zit rechtstreeks op de kale gibo blokken (dus geen andere stuclaag)

De bedoeling is dat de muren een lichte kleur (roomwit of iets dergelijks) gaan krijgen.
Moeten we die oude verf er geheel af gaan steken/schuren? Of voldoet het om alleen de loszittende stukjes te verwijderen en er overheen te verfen met een goed dekkende muurverf?
Iemand?
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:59:54 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47043069
Ik zou eerst een stuclaag (laten) aanbrengen op de Gibo blokken. Deze kun je vervolgens schilderen/behangen. Een muur van Giboblokken is namelijk nooit 100% vlak.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47053157
nou zijn de muren volgens mij wel aardig glad (gibo is gladder dan ytong) maargoed: als er gestuced moet worden dan zal die op sommige plekken niet zo super hechtende verf toch voorbehandeld moeten worden >> hoe wat waar?
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:02:24 #17
65960 sanger
pi_47053390
daar heb je een soort voorlijmmiddel voor, met een blokkwast aanbrengen is voldoende. Roller kan ook.

Is roze van kleur overigens, naam weet ik zo effe niet.
pi_47056808
Allereerst gefeliciteerd met jullie huis
Het ziet er aan de buitenkant erg leuk uit!
Maar van binnen moet er inderdaad nog veel gebeuren.. maar ook dat is erg leuk, want dan kunnen jullie het naar eigen smaak gaan inrichten..

Ik zal jullie zeker gaan volgen, succes ermee!
pi_47057619
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:02 schreef sanger het volgende:
daar heb je een soort voorlijmmiddel voor, met een blokkwast aanbrengen is voldoende. Roller kan ook.

Is roze van kleur overigens, naam weet ik zo effe niet.
betokontakt of flevopol
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:28:00 #20
65960 sanger
pi_47061426
juistem!
pi_47062710
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:47 schreef Gurb het volgende:

[..]

betokontakt of flevopol
Volgens mij zijn die beide niet roze, maar het is wat je zoekt, hoewel ... met Betokontakt zou ik voorzichtig zijn dat is met name om de hechting van stuc op beton te verbeteren.

En spoel de blokkwast waarmee je flevopol hebt geschilderd goed uit. Dat gaat stinken, echt niet normaal.

En Flevopol moet je verdunnen, staat keurig op de verpakking.
pi_47063674
En die middelen kunnen dus over een oude verflaag heen?
pi_47063848
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:33 schreef Leipo666 het volgende:
En die middelen kunnen dus over een oude verflaag heen?
Loszittende verf zou ik er wel even afborstelen. Verder kun je het over vastzitten de verf heen gebruiken. Daarna even vlakstucen met Knauf's Fix&Finnish, en opnieuw een voorstrijkmiddel gebruiken voor het sausen.
pi_47065203
Een woning met veel potentie, ben benieuwd naar het vervolg!
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:28:53 #25
161756 hierissiedan
second first impression
pi_47069252
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:09 schreef Burbujas het volgende:
Een woning met veel potentie, ben benieuwd naar het vervolg!
daar sluit ik me bij aan
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')