abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46764430
vanmiddag ga ik het koopcontract tekenen en ik ben al lekker bezig het hele huisje in te richten in mijn hoofd.
Er moet wel het een en ander gebeuren aan het huisje en 1 van de dingen die mij stoort is de huidige plaats van de CV: deze zit in een keukenkastje

de CV zit dus in het dat hoge bovenkastje tussen de kookplaat en de wasbak. Ik heb hem echter liever boven de kookplaat (die kookplaat verplaats ik dan natuurlijk )
maar is dit een beetje makkelijk (en goedkoop) te doen? al het leidingwerk loopt nu vanaf de CV recht omhoog en zal dan natuurlijk met een bocht moeten gaan lopen, maar zijn er buiten het leidingwerk nog andere dingen waar ik op moet letten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Leipo666 op 28-02-2007 12:03:10 ]
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_46766646
CV verplaatsen is geen probleem. Dat kan gewoon met knelkoppelingen voor verwarmingsbuizen.
pi_46767358
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:34 schreef Leipo666 het volgende:
vanmiddag ga ik het koopcontract tekenen en ik ben al lekker bezig het hele huisje in te richten in mijn hoofd.
Er moet wel het een en ander gebeuren aan het huisje en 1 van de dingen die mij stoort is de huidige plaats van de CV: deze zit in een keukenkastje

[afbeelding]

de CV zit dus in het dat hoge bovenkastje tussen de kookplaat en de wasbak. Ik heb hem echter liever boven de kookplaat (die kookplaat verplaats ik dan natuurlijk )
maar is dit een beetje makkelijk (en goedkoop) te doen? al het leidingwerk loopt nu vanaf de CV recht omhoog en zal dan natuurlijk met een bocht moeten gaan lopen, maar zijn er buiten het leidingwerk nog andere dingen waar ik op moet letten?
Tis wel handig als je er later nog een beetje fatsoenlijk bij kan.
Denk eraan dat je ook de thermostaat kabel en de stroom om moet leggen, maar dat valt onder leidingen verleggen
pi_46767466
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:20 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Tis wel handig als je er later nog een beetje fatsoenlijk bij kan.
Denk eraan dat je ook de thermostaat kabel en de stroom om moet leggen, maar dat valt onder leidingen verleggen
nu is het ook ingebouwd in een kastje, ik wil het dan op dezelfde manier weer inbouwen alleen dan een kastje meer naar links
Maargoed: het is wel handig om te kijken of de CV wel zover in de hoek geplaatst kan worden met het oog op de bevestiging
pi_46769490
Wat bedoel je met CV? CV is centrale verwarming; dus het geheel van ketel en alle buizen en radiatoren. Dit lijkt me niet in je kastje te passen.

Gaat het om een cv-ketel? een boiler? een radiator?
pi_46769814
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:27 schreef bbtb77 het volgende:
Wat bedoel je met CV? CV is centrale verwarming; dus het geheel van ketel en alle buizen en radiatoren. Dit lijkt me niet in je kastje te passen.

Gaat het om een cv-ketel? een boiler? een radiator?
Hij bedoelt alles, zowel de cvketel als de boiler en alle radiatoren
Mierenneuker.
pi_46769922
ik heb idd een een radiator in een keukenkastje hangen..........

ik bedoel dus de CV-ketel is het nou lekker zo'n mier?
pi_46793076
Je heb zeker een Agpo hangen met keukenkast paneel?

Maar je kan het zo verplaatsen hoor,alleen rookgas pijp aanpassen is een lastig klusje,zeker in die klein ruimte.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_46793155
Mag je een CV ketel boven het fornuis hangen?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46793984
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 23:56 schreef Lucille het volgende:
Mag je een CV ketel boven het fornuis hangen?
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:34 schreef Leipo666 het volgende:
*knip*
(die kookplaat verplaats ik dan natuurlijk )
*knip*
Ik zou er zelf ernstig over nadenken of ik zoveel moeite en kosten zou willen maken om alles 60 cm op te schuiven. Waarom dan niet meteen helemaal weg uit de keuken met dat ding. Is er geen kelder, berghok of iets anders wat aan een buitengevel grenst waar je de ketel kunt ophangen.
pi_46795081
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 00:25 schreef Marsepein het volgende:

[..]

[..]

Ik zou er zelf ernstig over nadenken of ik zoveel moeite en kosten zou willen maken om alles 60 cm op te schuiven. Waarom dan niet meteen helemaal weg uit de keuken met dat ding. Is er geen kelder, berghok of iets anders wat aan een buitengevel grenst waar je de ketel kunt ophangen.
leek mij ook.. ketel in je keuken lijkt me zowiezo niet fijn..
pi_46797157
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 00:25 schreef Marsepein het volgende:

[..]

[..]

nou een ketel 60cm verplaatsen is toch wel minder werk dan die ketel naar een andere ruimte te verplaatsen. denk aan een gasleiding die dan geheel verplaatst moet worden want die komt nu rechtstreeks uit de meterkast in de keuken uit
en de leidingen voor de radiatoren die door de vloer lopen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Leipo666 op 01-03-2007 08:11:41 ]
pi_46797741
Ik zou ook zeggen: weg met die CV ketel uit de keuken. Hier zijn een paar reden voor:

• De hele foto maakt een aftandse indruk. Tijd voor een grote renovatie (als je daar wat geld voor hebt. Als je daar geen geld voor hebt dan sparen en dus geen kosten gaan maken voor iets tijdelijks/cosmetisch).
  • Zo aan de keuken (afvoerpijp, kwaliteit keuken) te zien zal het wel een oude CV zijn (Conventioneel/VR). Vervang dan door HR.
  • Als deze ooit stuk gaat / teveel aan reparatie kost, dan moet je er maar eentje vinden die toevallig ook in dat kastje past.
  • Ergens anders heb je minder last van de herrie.
  • Stel dit kost 2 man 2 dagen (=1200 euro, heb pas nog een nieuwe CV laten plaatsen was 600 euro arbeidsloon voor 2 man 1 dag). Als je nu 60 cm gaat verplaatsen kost je dat b.v. 1 dag voor 2 man, dus redelijk veel geld voor 60 cm.

Succes, Jos
  • pi_46799157
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 08:47 schreef josvr het volgende:
    Ik zou ook zeggen: weg met die CV ketel uit de keuken. Hier zijn een paar reden voor:

• De hele foto maakt een aftandse indruk. Tijd voor een grote renovatie (als je daar wat geld voor hebt. Als je daar geen geld voor hebt dan sparen en dus geen kosten gaan maken voor iets tijdelijks/cosmetisch).
  • Zo aan de keuken (afvoerpijp, kwaliteit keuken) te zien zal het wel een oude CV zijn (Conventioneel/VR). Vervang dan door HR.
  • Als deze ooit stuk gaat / teveel aan reparatie kost, dan moet je er maar eentje vinden die toevallig ook in dat kastje past.
  • Ergens anders heb je minder last van de herrie.
  • Stel dit kost 2 man 2 dagen (=1200 euro, heb pas nog een nieuwe CV laten plaatsen was 600 euro arbeidsloon voor 2 man 1 dag). Als je nu 60 cm gaat verplaatsen kost je dat b.v. 1 dag voor 2 man, dus redelijk veel geld voor 60 cm.

Succes, Jos
  • het oogt misschien aftands, maar het is een redelijk nieuw huis (gebouwd in 2001) met dus ook een ketel uit 2001: die ga ik nog lang niet vervangen de afwerking ziet er slecht uit omdat het dus nog nooit afgewerkt is (het is nog net zoals deze in 2001 opgeleverd is )
    dus om het nou volledig overhoop te gooien...

[ Bericht 7% gewijzigd door Leipo666 op 01-03-2007 10:48:32 ]
    pi_46806637
    ik zou t wel doen..
    maar goed eigen baas eh
    pi_46807446
    sja, ik zou het ook wel willen natuurlijk
    maar er moet ook nog veel andere dingen gebeuren in het huisje (zoals de gehele badkamer en een gehele inboedel), het is namelijk mn eerste huisje

Dus echt veel geld hou ik niet over voor het compleet verplaatsen van een CV met bijbehorende leidingen en afvoeren... Het in de hoek plaatsen is daarmee vergeleken veel goedkoper en makkelijker
    pi_46807486
    ja voor nu.. maar later?
    pi_46807890
    later is voor de volgende bewoner
    als ik nu een nieuwe keuken plaats met die CV in de hoek dan laat ik die lekker zitten zolang ik er woon
    pi_46809263
    is het een appartement ?

En zit er een geveldoorvoer of een dakdoorvoer?
    pi_46835368
    Het is een huisje met 2 verdiepingen en zo te zien met een dakdoorvoer
    pi_46859202
    Eigenlijk is het nauwlijks te doen.
    Eerste probleem is de rookgasafvoer. Je hebt te weinig ruimte om 2 bochten te plaatsen.
    Je zal dan de gehele afvoer moeten verplaatsen. Ook die door het dak en dan de bestaande gaten weer afdichten en weer mooi afwerken.
    Tweede probleem: Je zegt even de kookplaat te verplaatsen, dat lijkt me mogelijk, maar wat te doen met het gat dat je in je aanrechtblad overhoud?

Trouwens zit er wel een afzuigkap boven de kookplaat?

Ik zou denken aan een nieuwe keuken en een nieuwe ketel. De Remeha Avanta past in een doorsnee keukenkastje. Die is veel kleiner en dan heb je dus ook meer ruimte voor de rookgasafvoer. Kost je dan alleen een kastje op de plek dat jij dat wil. De ketel zelf kost niet veel. Zo'n 800 Euro.
    pi_46867908
    Ik denk dat er nou een econpact/domina hang,en die is niet veel groter dan een avanta.
    Zeker omdat deze het nou nog doet zou ik niks gaan vervangen,dat is zonde geld.
    ik zou hem omhangen in het andere kastje,en dan alles weer aansluiten,zonodig rookgas en lucht aansluiten met pahnflex en flexibel pvc.

Daarna die spleet tussen het plafond en de kastje aftimmeren en in de kastjeskleur lakken,ben je ook van al die stof af .
    pi_46867973
    Je kan eventueel ook nog een geveldoorvoer naar buiten toe maken,en dan met concentrische pijp 80/125 de rookgas aansluiten tot je ketel,en daar een adapter van concentrisch naar 2 x 80 bovenop je ketel.

Kun je eens een betere foto maken met het kastje open ?
    En de ruimte die erboven is.

Dan kunnen we wat beter voor je kijken.
    pi_46881338
    wellicht dat ik binnenkort een foto kan maken, het huisje is nog niet van mij: 15 mei kunnen we er pas in
    tot die tijd zit de oude bewoner er nog in (foto in op is dan ook van de makelaar)

plan op dit moment is dan ook om de gehele keuken te vervangen, het omhangen van de CV is dus maar een deel van hetgeen moet gebeuren
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')