Tis wel handig als je er later nog een beetje fatsoenlijk bij kan.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:34 schreef Leipo666 het volgende:
vanmiddag ga ik het koopcontract tekenen en ik ben al lekker bezig het hele huisje in te richten in mijn hoofd.
Er moet wel het een en ander gebeuren aan het huisje en 1 van de dingen die mij stoort is de huidige plaats van de CV: deze zit in een keukenkastje
[afbeelding]
de CV zit dus in het dat hoge bovenkastje tussen de kookplaat en de wasbak. Ik heb hem echter liever boven de kookplaat (die kookplaat verplaats ik dan natuurlijk)
maar is dit een beetje makkelijk (en goedkoop) te doen? al het leidingwerk loopt nu vanaf de CV recht omhoog en zal dan natuurlijk met een bocht moeten gaan lopen, maar zijn er buiten het leidingwerk nog andere dingen waar ik op moet letten?
nu is het ook ingebouwd in een kastje, ik wil het dan op dezelfde manier weer inbouwen alleen dan een kastje meer naar linksquote:Op woensdag 28 februari 2007 12:20 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Tis wel handig als je er later nog een beetje fatsoenlijk bij kan.
Denk eraan dat je ook de thermostaat kabel en de stroom om moet leggen, maar dat valt onder leidingen verleggen
Hij bedoelt alles, zowel de cvketel als de boiler en alle radiatorenquote:Op woensdag 28 februari 2007 13:27 schreef bbtb77 het volgende:
Wat bedoel je met CV? CV is centrale verwarming; dus het geheel van ketel en alle buizen en radiatoren. Dit lijkt me niet in je kastje te passen.
Gaat het om een cv-ketel? een boiler? een radiator?
quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:56 schreef Lucille het volgende:
Mag je een CV ketel boven het fornuis hangen?
Ik zou er zelf ernstig over nadenken of ik zoveel moeite en kosten zou willen maken om alles 60 cm op te schuiven. Waarom dan niet meteen helemaal weg uit de keuken met dat ding. Is er geen kelder, berghok of iets anders wat aan een buitengevel grenst waar je de ketel kunt ophangen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:34 schreef Leipo666 het volgende:
*knip*
(die kookplaat verplaats ik dan natuurlijk)
*knip*
leek mij ook.. ketel in je keuken lijkt me zowiezo niet fijn..quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:25 schreef Marsepein het volgende:
[..]
[..]
Ik zou er zelf ernstig over nadenken of ik zoveel moeite en kosten zou willen maken om alles 60 cm op te schuiven. Waarom dan niet meteen helemaal weg uit de keuken met dat ding. Is er geen kelder, berghok of iets anders wat aan een buitengevel grenst waar je de ketel kunt ophangen.
nou een ketel 60cm verplaatsen is toch wel minder werk dan die ketel naar een andere ruimte te verplaatsen. denk aan een gasleiding die dan geheel verplaatst moet worden want die komt nu rechtstreeks uit de meterkast in de keuken uitquote:Op donderdag 1 maart 2007 00:25 schreef Marsepein het volgende:
[..]
[..]
Ik zou er zelf ernstig over nadenken of ik zoveel moeite en kosten zou willen maken om alles 60 cm op te schuiven. Waarom dan niet meteen helemaal weg uit de keuken met dat ding. Is er geen kelder, berghok of iets anders wat aan een buitengevel grenst waar je de ketel kunt ophangen.
het oogt misschien aftands, maar het is een redelijk nieuw huis (gebouwd in 2001) met dus ook een ketel uit 2001: die ga ik nog lang niet vervangenquote:Op donderdag 1 maart 2007 08:47 schreef josvr het volgende:
Ik zou ook zeggen: weg met die CV ketel uit de keuken. Hier zijn een paar reden voor:De hele foto maakt een aftandse indruk. Tijd voor een grote renovatie (als je daar wat geld voor hebt. Als je daar geen geld voor hebt dan sparen en dus geen kosten gaan maken voor iets tijdelijks/cosmetisch). Zo aan de keuken (afvoerpijp, kwaliteit keuken) te zien zal het wel een oude CV zijn (Conventioneel/VR). Vervang dan door HR. Als deze ooit stuk gaat / teveel aan reparatie kost, dan moet je er maar eentje vinden die toevallig ook in dat kastje past. Ergens anders heb je minder last van de herrie. Stel dit kost 2 man 2 dagen (=1200 euro, heb pas nog een nieuwe CV laten plaatsen was 600 euro arbeidsloon voor 2 man 1 dag). Als je nu 60 cm gaat verplaatsen kost je dat b.v. 1 dag voor 2 man, dus redelijk veel geld voor 60 cm.
Succes, Jos
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |