abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47032945
Omdat ik dit forumonderdeel de komende tijd zeer veel zal raadplegen leek het me wel verstandig om al mijn vragen te bundelen in 1 topic :)

een eerder topic van mij: K&W / CV een stukje verplaatsen

Sabsie en ik gaan dus binnenkort beide het ouderlijk huis verlaten en gaan samenwonen!
En dat gaat gebeuren in dit hoekhuisje uit 2001:
*knip*

Het huisje is zowat in precies dezelfde staat gebleven sinds de oplevering in 2001: er zit nog geeneens een badkamer in :o
Weinig sloopwerk dus en direct beginnen met afwerken/opbouwen

HUIDIGE STAND VAN ZAKEN
• 18 februari huisje bezichtigt
• 19 februari openingsbod gedaan
• 23 februari akkoord over koopprijs
• 28 februari koopakte getekend
• bezig met financiering rond krijgen

Eind april, begin mei hopen we erin te kunnen (officiele oplevering staat voor 15 mei, maar we willen het graag wat eerder dus dat moet nog geregeld worden)

[ Bericht 13% gewijzigd door Vonkenboer op 12-04-2018 19:35:20 ]
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_47033079
Is hier gewoond ? sinds 2001 .

Jullie hebben een mooie ruimte of heb je met een groothoeklens foto's gemaakt.
Lekker shoppen en klaar voor eind april as.
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:58:12 #3
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_47033119
ooeeeh die muren! Niet mijn smaak
maar lekker veel ruimte! Gefeliciteerd zou ik zeggen! Enne....meer pics mag altijd natuurlijk! Hoeveel kamers hebben jullie?
pi_47033194
En dan alvast een vraag: de muren (van die gibo blokken) zijn dus geverft met een soort latex muurverf welke niet overal even goed op de muur zit (om van de kleur nog maar te zwijgen ). Het laat dus vooral langs de kozijnen los. Hoe kunnen we dit opknappen? de verf zit rechtstreeks op de kale gibo blokken (dus geen andere stuclaag)

De bedoeling is dat de muren een lichte kleur (roomwit of iets dergelijks) gaan krijgen.
Moeten we die oude verf er geheel af gaan steken/schuren? Of voldoet het om alleen de loszittende stukjes te verwijderen en er overheen te verfen met een goed dekkende muurverf?
pi_47033334
er is in geleefd sinds 2001. de huidige bewoner heeft al die tijd gedouched bij de buren (een goede buur is dus toch beter dan een verre vriend) en heeft eigenlijk niets aan enige afwerking gedaan behalve dan wat verf tegen de kale muren gooien en wat vloerbedekking op de grond

Het is dus net alsof we een casco nieuwbouw woning gekocht hebben

huisje is in totaal 90m2, 2 kamers (16 en 10m2) + badkamer (4,5m) boven
keuken is 7m2, woonkamer zo'n 25m2 schat ik
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:03:06 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_47033411
wat opvalt:

- beide direct uit het ouderlijk huis samenwonen (je ziet het niet veel meer, maar succes )
- bouwstijl huisje oke (zit er aan de achterkant nu een dakterras/balkon op?)
- afwerking huisje (die muren, wegwerking snoeren, geen badkamer)
- inrichting huisje (goh we maken gewoon een hoekbank door een chaise longe tegen de 2-zits aan te knallen)
- metallic keukenkastjes
- tuin is ook lekker onderhouden sinds 2001 (flinke bomen al)

samenvatting: zit potentie in! veel plezier en succes met klussen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:03:25 #7
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_47033433
Wat een leuk huis!
Je gaat gelijk wat aan die muren doen he?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_47033681
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:03 schreef Adelante het volgende:
wat opvalt:

- beide direct uit het ouderlijk huis samenwonen (je ziet het niet veel meer, maar succes )
- inrichting huisje (goh we maken gewoon een hoekbank door een chaise longe tegen de 2-zits aan te knallen)
- metallic keukenkastjes

Inderdaad een huis dat bewoond is door starters die wel geld voor het huis hadden, maar niet voor de inrichting en ook niet genoeg geld over om vervolgens naderhand in te richten
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_47033750
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:03 schreef Adelante het volgende:
wat opvalt:

- metallic keukenkastjes

Ja, ik kon wel alleen het huis uit gaan, maar dan zou mijn vriendin toch 24/7/365 bij mij blijven 'logeren' dus dan maar direct samenwonen

Achterkant is wel een plat dak, maar geen balkon (ook geen mogelijkheid daarvoor omdat je niet van binnenuit op dat dak kan komen), wel een tuin (5x7m) met schuur achter de woning + een stuk zijtuin welke idd wel een beetje gesnoeid mag worden

keuken gaat ook geheel vervangen worden samen met dat kleurtje op bijna elke muur
pi_47034028
Trouwens een floorplan van de bovenverdieping met alvast een ingetekend idee voor de badkamer:
*knip*

[ Bericht 36% gewijzigd door Vonkenboer op 12-04-2018 19:35:36 ]
pi_47035372
Gefeliciteerd met jullie huisje

Ik vind vooral dat raam in de keuken leuk! En zo te zien zit er aan de zijkant ook een groot raam of van die glasstenen ofzo. Lekker, veel daglicht!
Eeuwig vijfentwintig
pi_47042297
Dat raam is dus eigenlijk een deur
geen idee waarom het een deur is aangezien deze aan de voorkant zit en daarnaast ook al de voordeur zit........

maar het is wel lekker licht (die deur zit aan de zuidkant), er zit idd ook een groot raam aan de zijkant (de oostkant) en 2 ramen + 2 openslaande deuren naar de achtertuin (noordkant) zodat er genoeg licht binnen komt vallen
pi_47042576
Van buiten ziet het er mooier uit dan van binnen. Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik die keuken er nogal aftands uit zien. Maar dit schijnt een vrij nieuw huis te zijn (als je naar de foto van de gevel kijkt). Schijnbaar hadden de eerste kopers geen geld meer over (zie je wel vaker: grote VINEX villa, maar dan de goedkoopste badkamer).
pi_47042630
De huidige bewoner heeft er inderdaad geen moeite in gestoken, vandaar dat het er niet al te best uitziet (al ziet het er op de foto's erger uit dan in het echt).

Daarentegen zijn alle muren perfect vlak (ook geen enkel gaatje van een schilderij omdat die er niet zijn) en met een ander kleurtje erop oogt het dan al meteen heel anders.

dus geen oud stucwerk of spachtelputz dat je er eerst af moet slopen, alleen een oude verflaag waar ik dus deze vraag over heb:
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 21:59 schreef Leipo666 het volgende:
En dan alvast een vraag: de muren (van die gibo blokken) zijn dus geverft met een soort latex muurverf welke niet overal even goed op de muur zit (om van de kleur nog maar te zwijgen ). Het laat dus vooral langs de kozijnen los. Hoe kunnen we dit opknappen? de verf zit rechtstreeks op de kale gibo blokken (dus geen andere stuclaag)

De bedoeling is dat de muren een lichte kleur (roomwit of iets dergelijks) gaan krijgen.
Moeten we die oude verf er geheel af gaan steken/schuren? Of voldoet het om alleen de loszittende stukjes te verwijderen en er overheen te verfen met een goed dekkende muurverf?
Iemand?
  donderdag 8 maart 2007 @ 08:59:54 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47043069
Ik zou eerst een stuclaag (laten) aanbrengen op de Gibo blokken. Deze kun je vervolgens schilderen/behangen. Een muur van Giboblokken is namelijk nooit 100% vlak.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47053157
nou zijn de muren volgens mij wel aardig glad (gibo is gladder dan ytong) maargoed: als er gestuced moet worden dan zal die op sommige plekken niet zo super hechtende verf toch voorbehandeld moeten worden >> hoe wat waar?
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:02:24 #17
65960 sanger
pi_47053390
daar heb je een soort voorlijmmiddel voor, met een blokkwast aanbrengen is voldoende. Roller kan ook.

Is roze van kleur overigens, naam weet ik zo effe niet.
pi_47056808
Allereerst gefeliciteerd met jullie huis
Het ziet er aan de buitenkant erg leuk uit!
Maar van binnen moet er inderdaad nog veel gebeuren.. maar ook dat is erg leuk, want dan kunnen jullie het naar eigen smaak gaan inrichten..

Ik zal jullie zeker gaan volgen, succes ermee!
pi_47057619
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:02 schreef sanger het volgende:
daar heb je een soort voorlijmmiddel voor, met een blokkwast aanbrengen is voldoende. Roller kan ook.

Is roze van kleur overigens, naam weet ik zo effe niet.
betokontakt of flevopol
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:28:00 #20
65960 sanger
pi_47061426
juistem!
pi_47062710
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:47 schreef Gurb het volgende:

[..]

betokontakt of flevopol
Volgens mij zijn die beide niet roze, maar het is wat je zoekt, hoewel ... met Betokontakt zou ik voorzichtig zijn dat is met name om de hechting van stuc op beton te verbeteren.

En spoel de blokkwast waarmee je flevopol hebt geschilderd goed uit. Dat gaat stinken, echt niet normaal.

En Flevopol moet je verdunnen, staat keurig op de verpakking.
pi_47063674
En die middelen kunnen dus over een oude verflaag heen?
pi_47063848
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:33 schreef Leipo666 het volgende:
En die middelen kunnen dus over een oude verflaag heen?
Loszittende verf zou ik er wel even afborstelen. Verder kun je het over vastzitten de verf heen gebruiken. Daarna even vlakstucen met Knauf's Fix&Finnish, en opnieuw een voorstrijkmiddel gebruiken voor het sausen.
pi_47065203
Een woning met veel potentie, ben benieuwd naar het vervolg!
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:28:53 #25
161756 hierissiedan
second first impression
pi_47069252
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:09 schreef Burbujas het volgende:
Een woning met veel potentie, ben benieuwd naar het vervolg!
daar sluit ik me bij aan
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_47082761
ik ben druk aan het stoeien met de badkamer indeling. de indeling hierboven kon alleen een badmeubel van maximaal 75cm breed kwijt en de meeste leuke meubels zijn toch wel iets groter ;)

daardoor kwam ik op het volgende idee:
*knip*

de nummertjes:
1 - afvoer 50mm te gebruiken voor wastafel
2 - afvoer 75mm te gebruiken voor wasmachine + droger
3 - afvoer 50mm te gebruiken voor douche/easy-drain onder douchedeur

direct in de buurt van die afvoeren zitten ook de betreffende wateraansluitingen en stroompunten: die zullen dan ook verplaatst moeten worden. Wel wat meer werk (bij ander plan zitten alle aansluitingen op de goede plek), maar het geeft volgens mij wel wat meer ruimte en aangezien er toch nog een dekvloer in moet kunnen daarin meteen wat leidingen weggewerkt worden :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Vonkenboer op 12-04-2018 19:36:05 ]
pi_47085975
Even meedenken :

De easy drain zou ik niet ! voor de deur leggen.
Dan moet het afschot ook richting deur.
Stel je voor dat er iets mis is met de afvoer !

Dan kan punt 3 vervallen : dat wordt punt 2

Zelf heb ik alle afvoer boven met zo min mogelijk bochten op 1 lijn - dus in elkaars verlengde - gelegd.
En de afvoer naar beneden is geisoleerd op geluid.

Trouwens : ik mis een toilet op de badkamer ?
pi_47086438
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 11:42 schreef AnneX het volgende:
Even meedenken :

De easy drain zou ik niet ! voor de deur leggen.
Dan moet het afschot ook richting deur.
Stel je voor dat er iets mis is met de afvoer !

Dan kan punt 3 vervallen : dat wordt punt 2
Je kan toch ook het afschot van de douche richting easy-drain maken en het afschot vanaf de wasbak/wasmachine/deur ook richting easy-drain maken? (oftewel alles richting het midden?)
Bij de deur komt trouwens ook een opstaande richel aangezien we toch nog een dekvloer erin moeten leggen
quote:
Zelf heb ik alle afvoer boven met zo min mogelijk bochten op 1 lijn - dus in elkaars verlengde - gelegd.
En de afvoer naar beneden is geisoleerd op geluid.

Trouwens : ik mis een toilet op de badkamer ?
Idd geen toilet, hier is ook geen aansluiting voor. heel misschien dat we die zouden kunnen maken, maar dan moet er stuk uit de muur rechtsonder gesloopt worden (daar lopen alle leidingen en riolering). en dan moeten we nog een 110mm afvoerbuis in de badkamer zien weg te werken.....
pi_47087290
Ik zou de wastafel en de wasmachine omdraaien
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:27:20 #30
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_47089171
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 12:20 schreef Marsepein het volgende:
Ik zou de wastafel en de wasmachine omdraaien
idd, en dan zou ik de wastafel toch een kwart slag draaien zodat ie in de lengte tegen de "bovenste"muur komt.( dan maar en kleinere wastafel...)

Verder een heel leuk huis maar wat een verschrikkelijke muren!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_47090961
zoiets dus?
*knip*

Het wordt in ieder geval wel veel leidingen verleggen :')

[ Bericht 22% gewijzigd door Vonkenboer op 12-04-2018 19:36:24 ]
pi_47091362
Toilet ga je zo niet redden, dan kom je met de 110mm PVC pijp niet weg.
pi_47091630
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:21 schreef Marsepein het volgende:
Toilet ga je zo niet redden, dan kom je met de 110mm PVC pijp niet weg.
dacht ik al, dat 2e toilet is een bitch om in die badkamer te krijgen.......

kom ik eigenlijk op zo'n idee:
*knip*

[ Bericht 11% gewijzigd door Vonkenboer op 12-04-2018 19:36:36 ]
pi_47091689
Nou, het lukt je wel om er een toilet te maken, maar dan moet de douchecabine kleiner, maximaal 90x90 cm. Zitter er trouwens geen ramen in de badkamer?

Kun je de maten eens geven, dan paint ik even wat.
pi_47092015
Douchecabine willen we maximaal aangezien we bijna altijd samen douchen

Ramen zitten op 3 meter hoogte (badkamer is 3.30 hoog ) aan de linkerkant

wat maten:
diep: 2.12
breed: 2.20
inham rechtsonder: 0.70 bij 0.43
deur: 1.00

douchecabine is dus op bovenstaande plaatje 1.40 bij 1.00 (als vierkant gezien), douchedeur 0.90, wastafel 1.00 bij 0.50
pi_47093653
Ik zal vanavond wat painten
  vrijdag 9 maart 2007 @ 15:44:01 #37
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_47094596
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:11 schreef Leipo666 het volgende:
zoiets dus?
[afbeelding]

Het wordt in ieder geval wel veel leidingen verleggen
ja idd en omdat de wc toch moeilijk wordt om te maken zou ik die dan weghalen en daarvoor in plaats een lange smalle kast zetten om handdoeken,waspoeder ed in te doen.
pi_47097039
leuk hoor, jullie kunnen bestwel iets van maken hoor ! over inrichting en verf aan de muren moet men even wegzien...
badkamer is leuk zo als het laatste plaatje is !
pi_47097535
Ik ben even bezig met dat floorplanner, maar dat werkt niet lekker. Gewoon maar even met Sketchup proberen.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 17:03:15 #40
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_47097814
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 14:37 schreef Leipo666 het volgende:
Douchecabine willen we maximaal aangezien we bijna altijd samen douchen
Dan is het ook leuk om een 2e douchekop in de douche te doen. vind ik..
pi_47097965
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 17:03 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Dan is het ook leuk om een 2e douchekop in de douche te doen. vind ik..
hebben we aan gedacht, maar dan moeten we natuurlijk ook 2 kranen (uit 1 kraan zul je niet genoeg water krijgen) en de CV ketel zal genoeg water moeten kunnen leveren.....
vraag me dus sterk af of dat zou lukken
  vrijdag 9 maart 2007 @ 17:25:09 #42
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_47098512
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 17:07 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

de CV ketel zal genoeg water moeten kunnen leveren.....
vraag me dus sterk af of dat zou lukken
Tja dat weet ik ook niet..
  vrijdag 9 maart 2007 @ 18:23:27 #43
3185 Adelante
To let it go now
pi_47100325
een 2e toilet is toch wel erg makkelijk

dan zou ik eerder de was- droogcombinatie op zolder wegwerken
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_47101161
Het heeft even geduurd, maar daar is die dan:
*knip*

Ik heb de douche nu op 90x120 gehouden, maar je zou eventueel naar 80x140 kunnen, dan heb je een mooie nis voor de wasmachine en kom je met het toilet beter uit. Het gaat om de indeling, de maten kun je natuurlijk aanpassen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Vonkenboer op 12-04-2018 19:36:51 ]
pi_47101462
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:23 schreef Adelante het volgende:
een 2e toilet is toch wel erg makkelijk

dan zou ik eerder de was- droogcombinatie op zolder wegwerken
we hebben geen zolder

@Marsepein: ik denk dat het zo wel erg vol en druk gaat lijken, dan liever iets opener en zonder 2e toilet
pi_47118716
Leuk topic, veel succes!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_47118934
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:58 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

we hebben geen zolder

@Marsepein: ik denk dat het zo wel erg vol en druk gaat lijken, dan liever iets opener en zonder 2e toilet
Dat snap ik wel. Een andere optie is om in beide aangrenzende slaapkamers een wastafel te maken (Dat kan dan een nekel zijn). Daarmee heb je dan in de badkamer maar een enkele nodig en heb je meer ruimte en kun je er een toilet maken.

Of je trekt een stukje van de overloop of een slaapkamer bij de badkamer. Maar dat is een wat ingrijpendere verbouwing.
pi_47119619
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:58 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

we hebben geen zolder

Ik zou echt goed nadenken over geen 2e toilet boven. Heb is echt zo irritant als je midden in de nacht naar de wc moet en je moet iedere keer naar beneden. Ook als je is een keer ziek bent en je ligt in bed is het prettig om een toilet dichtbij te hebben.

Ik zou een tweede wastafel echt veel minder belangrijk vinden dan een tweede toilet.

En mocht je ooit kinderen in dit huis krijgen, dan wil je echt ook een toilet boven hebben.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 12:17:03 #49
81237 releaze
best of both worlds
pi_47120413
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:49 schreef Marsepein het volgende:
Het heeft even geduurd, maar daar is die dan:
[afbeelding]

Ik heb de douche nu op 90x120 gehouden, maar je zou eventueel naar 80x140 kunnen, dan heb je een mooie nis voor de wasmachine en kom je met het toilet beter uit. Het gaat om de indeling, de maten kun je natuurlijk aanpassen.
dan zou ik de wasmachine en het toilet omdraaien. ik zie mezelf er niet tussenwurmen met een flinke wasmand vol met kleren, al helemaal niet als het geen bovenlader is.

ik zou sowieso de hele wc schrappen. je badkamer is al vrij klein en god knows wat je er nog meer wil hebben. wasmanden bijvoorbeeld.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 12:21:37 #50
81237 releaze
best of both worlds
pi_47120531
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:39 schreef MissX het volgende:

[..]

Ik zou echt goed nadenken over geen 2e toilet boven. Heb is echt zo irritant als je midden in de nacht naar de wc moet en je moet iedere keer naar beneden. Ook als je is een keer ziek bent en je ligt in bed is het prettig om een toilet dichtbij te hebben.

Ik zou een tweede wastafel echt veel minder belangrijk vinden dan een tweede toilet.

En mocht je ooit kinderen in dit huis krijgen, dan wil je echt ook een toilet boven hebben.
het is altijd vervelend om je bed uit te moeten snachts, vooral het moment dat je de lakens van je afgooit. Daarna maakt die 5 seconden trap echt niet meer zoveel uit, ook niet voor kids. Daar zet je gewoon een po voor neer.

tweede wc is imo puur luxe en wat mij betreft volledige onzin als je nog meer dingen kwijt zou willen/kunnen in je badkamer. een droogtrommel, een wasmand, een kast voor je handdoeken en zeepjes en whatelse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')