Inderdaad een huis dat bewoond is door starters die wel geld voor het huis hadden, maar niet voor de inrichting en ook niet genoeg geld over om vervolgens naderhand in te richtenquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:03 schreef Adelante het volgende:
wat opvalt:
- beide direct uit het ouderlijk huis samenwonen(je ziet het niet veel meer, maar succes
)
- bouwstijl huisje oke (zit er aan de achterkant nu een dakterras/balkon op?)
- afwerking huisje(die muren, wegwerking snoeren, geen badkamer)
- inrichting huisje(goh we maken gewoon een hoekbank door een chaise longe tegen de 2-zits aan te knallen)
- metallic keukenkastjes
- tuin is ook lekker onderhouden sinds 2001 (flinke bomen al)
samenvatting: zit potentie in! veel plezier en succes met klussen
Ja, ik kon wel alleen het huis uit gaan, maar dan zou mijn vriendin toch 24/7/365 bij mij blijven 'logeren' dus dan maar direct samenwonenquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:03 schreef Adelante het volgende:
wat opvalt:
- beide direct uit het ouderlijk huis samenwonen(je ziet het niet veel meer, maar succes
)
- bouwstijl huisje oke (zit er aan de achterkant nu een dakterras/balkon op?)
- afwerking huisje(die muren, wegwerking snoeren, geen badkamer)
- inrichting huisje(goh we maken gewoon een hoekbank door een chaise longe tegen de 2-zits aan te knallen)
- metallic keukenkastjes
- tuin is ook lekker onderhouden sinds 2001 (flinke bomen al)
samenvatting: zit potentie in! veel plezier en succes met klussen
Iemand?quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:59 schreef Leipo666 het volgende:
En dan alvast een vraag: de muren (van die gibo blokken) zijn dus geverft met een soort latex muurverf welke niet overal even goed op de muur zit (om van de kleur nog maar te zwijgen). Het laat dus vooral langs de kozijnen los. Hoe kunnen we dit opknappen? de verf zit rechtstreeks op de kale gibo blokken (dus geen andere stuclaag)
De bedoeling is dat de muren een lichte kleur (roomwit of iets dergelijks) gaan krijgen.
Moeten we die oude verf er geheel af gaan steken/schuren? Of voldoet het om alleen de loszittende stukjes te verwijderen en er overheen te verfen met een goed dekkende muurverf?
betokontakt of flevopolquote:Op donderdag 8 maart 2007 15:02 schreef sanger het volgende:
daar heb je een soort voorlijmmiddel voor, met een blokkwast aanbrengen is voldoende. Roller kan ook.
Is roze van kleur overigens, naam weet ik zo effe niet.
Volgens mij zijn die beide niet roze, maar het is wat je zoekt, hoewel ... met Betokontakt zou ik voorzichtig zijn dat is met name om de hechting van stuc op beton te verbeteren.quote:
Loszittende verf zou ik er wel even afborstelen. Verder kun je het over vastzitten de verf heen gebruiken. Daarna even vlakstucen met Knauf's Fix&Finnish, en opnieuw een voorstrijkmiddel gebruiken voor het sausen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 19:33 schreef Leipo666 het volgende:
En die middelen kunnen dus over een oude verflaag heen?
daar sluit ik me bij aanquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:09 schreef Burbujas het volgende:
Een woning met veel potentie, ben benieuwd naar het vervolg!
Je kan toch ook het afschot van de douche richting easy-drain maken en het afschot vanaf de wasbak/wasmachine/deur ook richting easy-drain maken? (oftewel alles richting het midden?)quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:42 schreef AnneX het volgende:
Even meedenken :
De easy drain zou ik niet ! voor de deur leggen.
Dan moet het afschot ook richting deur.
Stel je voor dat er iets mis is met de afvoer !
Dan kan punt 3 vervallen : dat wordt punt 2
Idd geen toilet, hier is ook geen aansluiting voor. heel misschien dat we die zouden kunnen maken, maar dan moet er stuk uit de muur rechtsonder gesloopt worden (daar lopen alle leidingen en riolering). en dan moeten we nog een 110mm afvoerbuis in de badkamer zien weg te werken.....quote:Zelf heb ik alle afvoer boven met zo min mogelijk bochten op 1 lijn - dus in elkaars verlengde - gelegd.
En de afvoer naar beneden is geisoleerd op geluid.
Trouwens : ik mis een toilet op de badkamer ?
idd, en dan zou ik de wastafel toch een kwart slag draaien zodat ie in de lengte tegen de "bovenste"muur komt.( dan maar en kleinere wastafel...)quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:20 schreef Marsepein het volgende:
Ik zou de wastafel en de wasmachine omdraaien
dacht ik al, dat 2e toilet is een bitch om in die badkamer te krijgen.......quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:21 schreef Marsepein het volgende:
Toilet ga je zo niet redden, dan kom je met de 110mm PVC pijp niet weg.
ja iddquote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:11 schreef Leipo666 het volgende:
zoiets dus?
[afbeelding]
Het wordt in ieder geval wel veel leidingen verleggen
Dan is het ook leuk om een 2e douchekop in de douche te doen. vind ik..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 14:37 schreef Leipo666 het volgende:
Douchecabine willen we maximaal aangezien we bijna altijd samen douchen
hebben we aan gedacht, maar dan moeten we natuurlijk ook 2 kranen (uit 1 kraan zul je niet genoeg water krijgen) en de CV ketel zal genoeg water moeten kunnen leveren.....quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:03 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Dan is het ook leuk om een 2e douchekop in de douche te doen. vind ik..![]()
Tja dat weet ik ook niet..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:07 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
de CV ketel zal genoeg water moeten kunnen leveren.....
vraag me dus sterk af of dat zou lukken
we hebben geen zolderquote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:23 schreef Adelante het volgende:
een 2e toilet is toch wel erg makkelijk
dan zou ik eerder de was- droogcombinatie op zolder wegwerken
Dat snap ik wel. Een andere optie is om in beide aangrenzende slaapkamers een wastafel te maken (Dat kan dan een nekel zijn). Daarmee heb je dan in de badkamer maar een enkele nodig en heb je meer ruimte en kun je er een toilet maken.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
we hebben geen zolder
@Marsepein: ik denk dat het zo wel erg vol en druk gaat lijken, dan liever iets opener en zonder 2e toilet
Ik zou echt goed nadenken over geen 2e toilet boven. Heb is echt zo irritant als je midden in de nacht naar de wc moet en je moet iedere keer naar beneden. Ook als je is een keer ziek bent en je ligt in bed is het prettig om een toilet dichtbij te hebben.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
we hebben geen zolder
@Marsepein: ik denk dat het zo wel erg vol en druk gaat lijken, dan liever iets opener en zonder 2e toilet
dan zou ik de wasmachine en het toilet omdraaien. ik zie mezelf er niet tussenwurmen met een flinke wasmand vol met kleren, al helemaal niet als het geen bovenlader is.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 18:49 schreef Marsepein het volgende:
Het heeft even geduurd, maar daar is die dan:
[afbeelding]
Ik heb de douche nu op 90x120 gehouden, maar je zou eventueel naar 80x140 kunnen, dan heb je een mooie nis voor de wasmachine en kom je met het toilet beter uit. Het gaat om de indeling, de maten kun je natuurlijk aanpassen.
het is altijd vervelend om je bed uit te moeten snachts, vooral het moment dat je de lakens van je afgooit. Daarna maakt die 5 seconden trap echt niet meer zoveel uit, ook niet voor kids. Daar zet je gewoon een po voor neer.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:39 schreef MissX het volgende:
[..]
Ik zou echt goed nadenken over geen 2e toilet boven. Heb is echt zo irritant als je midden in de nacht naar de wc moet en je moet iedere keer naar beneden. Ook als je is een keer ziek bent en je ligt in bed is het prettig om een toilet dichtbij te hebben.
Ik zou een tweede wastafel echt veel minder belangrijk vinden dan een tweede toilet.
En mocht je ooit kinderen in dit huis krijgen, dan wil je echt ook een toilet boven hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |