abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49091465
Misschien een rare vraag maar hoe gaan jullie ermee om?

Ok, ik doe nu net of het een échte handicap is, wat het fysiek natuurlijk niet is. Maar het kan toch lastig zijn. Zo ervaar ik hetzelf tenminste.

Het wordt namelijk ALTIJD als scheldwoord gebruikt (hee rooie, hee rooie dakduif, hee vuurkop etc. etc.). Heb je even een kleine ruzie; heeft het tegenwoord gelijk te maken met je haarkleur. Ik voetbal, als een tegenstander mij moet dekken is het altijd: ‘pak die rooie’.. pffff zo moe wordt ik daarvan… altijd altijd altijd de haarkleur erbij gehaald…

Tja en daarnaast; mijn ervaring is ook dat (mooie) meiden ook liever iemand hebben met een mooie zwarte donkere haarkleur (zwart) en een (daarbij) wat donkere huid , dan een bleke huid met rode haren….

Dus nogmaals; hoe gaan jullie ermee om? Doordat ‘rooie’ een scheldwoord is , is het dus wel een soort handicap. Netzoals manke, schele, kromme etc. etc.

Ik wordt overigens niet gepest ofzo hoor :’) Maar wordt er wel regelmatig mee geconfronteerd (opmerkingen zoals hierboven beschreven).
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
  maandag 7 mei 2007 @ 10:02:04 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49091523
o k
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 7 mei 2007 @ 10:04:12 #3
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_49091576
Er zat bij mij op school een jongen met rood haar die ontzettend populair was bij de dames - ik heb zelf ook een tijd heimelijk een crush op hem gehad. Het verschilt heel erg per persoon - net als bij andere haarkleuren heb je supermooie roodharigen en wat minder aantrekkelijke.

Zou me er niet zo druk over maken. Als blondje krijg je ook van alles naar je hoofd - moet er altijd wel om lachen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 7 mei 2007 @ 10:04:35 #4
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49091588
Een ex van me heeft rood haar en hem vond ik nou niet bepaald onaaantrekkelijk. In combinatie met mooie groene ogen
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_49091599
Moet gelijk denken aan Harry Jekkers.

'Jouw vader, die heb roest in z'n pijp..."
  maandag 7 mei 2007 @ 10:06:43 #6
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49091646
Ik vind mannen met rood haar meestal vrij lelijk, komt doordat ze ook nog eens van die lichte wimpers en wenkbrauwen hebben...no offence TS
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 7 mei 2007 @ 10:06:58 #7
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_49091655
Roodharigen met een bril werden altijd Eppo genoemd. Eppo is cool, ergo roodharigen (al dan niet met bril) zijn cool.

maandag 7 mei 2007 @ 10:11:47 #8
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_49091787
Ik heb ook rood haar (met blauwe ogen, en dan niet met een bijna albino-lichte huid), maar sinds de basisschool ben ik daar niet meer mee 'gepest'. Aanduidingen als 'rooie' ofzo doen me dan ook niks, het is alleen dat, een aanduiding.

En ja, héél rood haar in combinatie met een hele bleke huid is in mijn optiek niet mooi, maar je hebt bij elke huid/haarkleur minder mooie varianten.

Zoek een manier om het in je voordeel te gebruiken zou ik zeggen
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_49091810
Mijn man en mijn dochter hebben rood (rossig) haar en ik vind het leuk. Kan me voorstellen dat het voor degene in kwestie niet leuk is als hij/zij ermee gepest wordt. Mijn man is vroeger er inderdaad wel mee gepest.
It's not going to stop 'till you wise up
  maandag 7 mei 2007 @ 10:13:23 #10
161938 wmml
Code Duello
pi_49091835
Mijn broertje heeft ook rood haar....en ik raak maar niet uitgescholden

Ik denk dat je je daar niet zo druk over moet maken, op een gegeven moment accepteer je wie je bent en dat je daar niet zo heel veel aan kan veranderen ( je kunt natuurlijk je haar laten verven maar dat geeft meestal ook niet het gewenste effect). Maw accepteer jezelf zodat andere je ook zullen accepteren...en doen ze dat niet, dan fuck ze.
Pistols at Dawn!
pi_49091863
alleen als er over me als rooie wordt gesproken vind ik het niet zo leuk. tegen me geen probleem!

(hey rooie komt bij mij net zo over als hey jordy (mits je iemand bent van wie ik het pik), maar als iemand zegt hey waar is die rooie bv.. dan hoor ik liever.. waar is jordy......)

en als iemand me er mee uit probeerd te schelden, tsjah, die woorden hoor ik al vanaf de basisschool... doet me niks als iemand tijdens een ruzie me haarkleur erbij haalt. gelijk heeft ie. zodra ik ruzie heb pak ik iemand ook op zijn "zwakkere" punten

en door zonnebankjes kan je ervoor zorgen dat je niet een al te bleke huid hebt...
pi_49091899
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:13 schreef wmml het volgende:
Mijn broertje heeft ook rood haar....en ik raak maar niet uitgescholden
als hij op school e.d. gepest wordt of vaak voor rooie uitgescholden dan ben jij wel heel fout bezig dat snap je he?
helemaal thuis zou hij zich dan helemaal prettig moeten voelen (niet bang dat ze broer hem weer belachelijk gaat maken)
  maandag 7 mei 2007 @ 10:18:21 #13
161938 wmml
Code Duello
pi_49091941
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:16 schreef rival het volgende:

[..]

als hij op school e.d. gepest wordt of vaak voor rooie uitgescholden dan ben jij wel heel fout bezig dat snap je he?
helemaal thuis zou hij zich dan helemaal prettig moeten voelen (niet bang dat ze broer hem weer belachelijk gaat maken)
Dat was een grapje...
Pistols at Dawn!
pi_49091990
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:18 schreef wmml het volgende:

[..]

Dat was een grapje...
ach je weet maar nooit
  maandag 7 mei 2007 @ 10:22:44 #15
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49092043
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:14 schreef rival het volgende:

en door zonnebankjes kan je ervoor zorgen dat je niet een al te bleke huid hebt...
is dat wel verstandig met zo'n 'tere' huid? ik bedoel, ik ben blond (ja grappenmaken mag ) en als ik me niet insmeer verbrand ik levend...OK, ik wordt daarna wel bruin, maar de meeste roodharigen niet volgens mij...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_49092044
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:04 schreef Werewolf het volgende:
Moet gelijk denken aan Harry Jekkers.

'Jouw vader, die heb roest in z'n pijp..."
goh, ook al wel 100x gehoord

OT: maar het is meer zo dat de haarkleur er al-tijd bijgehaald wordt... pfff . Bijv. als ik zeg 'rot eens op joh' ander natuurlijk gelijk 'Houdt je bek joh, kk rooie' of 'rot zelf op joh, stinkrooie'... wordt 'k zo onzeker/moe van. Ik vind dat echt een nadeel, want de 'tegenpartij' heeft ALTIJD een scheldwoord. Netzoals bij iemand die dik is (dikke), krom is (kromme), scheel is (schele)....

Overigens heb ik geen lichte maar juist héle donkere (bruine) ogen...
pi_49092107
Rood haar kan ik heeeel mooi vinden bij een iemand!! maar dan geen zwarte kleding dragen he, wel blauw en groen en rood enzo
Oh en ook een bleke huid vind ik mooi, als het bij je hoort dan moet je je zelf zeker niet veranderen. vooral met sproeten:)

Smaken verschillen zeker.

Verder, er zijn altijd mensen die aanmerkingen zullen hebben, jaloersheid zit er ook achter of omdat mensen snel labelen omdat ze het niet kunnen plaatsen (gemakzucht der dommen). Naarmate je ouder wordt ben je zekerder en kan je het van je af laten glijden. Het is een makkelijke manier om mensen snel te leren kennen (en verder te gaan)

[ Bericht 42% gewijzigd door liesell op 07-05-2007 10:30:16 ]
pi_49092110
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:22 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

is dat wel verstandig met zo'n 'tere' huid? ik bedoel, ik ben blond (ja grappenmaken mag ) en als ik me niet insmeer verbrand ik levend...OK, ik wordt daarna wel bruin, maar de meeste roodharigen niet volgens mij...
ik wordt bruin. minder snel dan de rest.. maar uiteindelijk wordt ik het wel.... als ik dan aant begin van het jaar begin... moet ik me de eerste 4-5 keer goed insmeren (zeker die eerste keer anders verbrand ik ook levend) en daarna kan ik zonder problemen onder de superbruiner....

als ik dan op vakantie ga hoef ik me ook niet zoveel meer in te smeren als normaal (ipv factor 20 kan ik dan gewoon met 10 aan de slag)
pi_49092125
Ik ken niet zoveel mensen met rood haar, maar kan begrijpen dat het lastig is. HOe je ermee om moet gaan zou ik ook niet weten, misschien altijd tegen jezelf zeggen dat 't alleen maar een aanduiding is en niet op de persoon gericht is?

Netzoals politiemensen.. niet té persoonlijk opvatten? Mja, 't blijft wel lastig... ook met meiden miss ja!
Haleloeja
pi_49092172
Stoere mannen met rood haar

Watjes met rood haar
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_49092189
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:27 schreef imago het volgende:
Stoere mannen met rood haar [afbeelding]

Watjes met rood haar [afbeelding]
  maandag 7 mei 2007 @ 10:34:25 #22
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49092311
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:27 schreef imago het volgende:
Stoere mannen met rood haar [afbeelding]

Watjes met rood haar [afbeelding]
Inderdaad,

type noorman

Type nerd
pi_49092319
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:28 schreef rival het volgende:

[..]

Ja dat sowieso

Maar rood haar is dus in ieder geval geen nadeel, als je tenminste maar niet als een bang schichtig mannetje om je heen kijkt omdat je bang bent dat mensen iets zeggen over je haarkleur. Sowieso is tevreden zijn met jezelf en dat ook uitstralen (zonder meteen een arrogante zak te zijn) aantrekkelijk
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_49092363
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:34 schreef imago het volgende:

[..]

Ja dat sowieso

Maar rood haar is dus in ieder geval geen nadeel, als je tenminste maar niet als een bang schichtig mannetje om je heen kijkt omdat je bang bent dat mensen iets zeggen over je haarkleur. Sowieso is tevreden zijn met jezelf en dat ook uitstralen (zonder meteen een arrogante zak te zijn) aantrekkelijk
en zo is het ook met een bril of een beugel.. of als je dik bent en noem het maar op....
pi_49092498
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:34 schreef imago het volgende:

[..]

Ja dat sowieso

en dat zekere ben ik (nog) niet altijd denk ik... vandaar ook de vraag hoe andere mannen met rood haar daarmee omgaan (ook wat betreft vrouwen)
pi_49092554
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:58 schreef Sweetbeach het volgende:
Misschien een rare vraag maar hoe gaan jullie ermee om?

Ok, ik doe nu net of het een échte handicap is, wat het fysiek natuurlijk niet is. Maar het kan toch lastig zijn. Zo ervaar ik hetzelf tenminste.

Het wordt namelijk ALTIJD als scheldwoord gebruikt (hee rooie, hee rooie dakduif, hee vuurkop etc. etc.). Heb je even een kleine ruzie; heeft het tegenwoord gelijk te maken met je haarkleur. Ik voetbal, als een tegenstander mij moet dekken is het altijd: ‘pak die rooie’.. pffff zo moe wordt ik daarvan… altijd altijd altijd de haarkleur erbij gehaald…

Tja en daarnaast; mijn ervaring is ook dat (mooie) meiden ook liever iemand hebben met een mooie zwarte donkere haarkleur (zwart) en een (daarbij) wat donkere huid , dan een bleke huid met rode haren….

Dus nogmaals; hoe gaan jullie ermee om? Doordat ‘rooie’ een scheldwoord is , is het dus wel een soort handicap. Netzoals manke, schele, kromme etc. etc.

Ik wordt overigens niet gepest ofzo hoor :’) Maar wordt er wel regelmatig mee geconfronteerd (opmerkingen zoals hierboven beschreven).
Boeiend, je moet gewoon schijt hebben aan je uiterlijk. Genoeg vrienden die er niet uit zien doen het zeer goed bij de vrouwen. Wat jij nu doet is een excuus zoeken waarom je niet scoort en geef je je rode haren de schuld, zodat je niet echt actie hoeft te ondernemen om chickies te scoren.
  maandag 7 mei 2007 @ 10:44:16 #27
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_49092560
Rood haar kan best mooi zijn, het hangt van de rest af. Er zat vroeger een jongen bij mij op de middelbare school met rood haar en dat was een enorm lekker ding.

Off topic vraag ik me altijd af of je dan ook rood borsthaar en/of schaamhaar hebt?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_49092642
Ik had tijdens mijn schooljaren liever een andere haarkleur gehad, gezien de lading opmerkingen ik heb gehad in mijn schooltijd. Je vraagt je af waarom mensen grappen maken over iemand's haarkleur wanneer ze zouden moeten weten dat elke opmerking al minstens 1500 keer is gemaakt. Ik werd er gewoonweg moe van.

Nu boeit het me allemaal niet meer zo. Volwassen mensen die nu nog grappen maken over iemand's haarkleur zijn niet helemaal wijs.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  maandag 7 mei 2007 @ 10:47:37 #29
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49092662
en zo heeft iedere haarkleur ook weer apparte positieve punten die je met een andere haar kleur (meestal) niet hebt.

Rood: Type noorman dus (of ander woest volk)
Blond: Waar veel vrouwen op vallen en er (te) veel van zijn
Bruin: Snel bruin kunnen worden, vaak wat groffere lichaamsbouw (mannelijk?) minder snel kaal worden (volgens mij)
pi_49092688
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:41 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

en dat zekere ben ik (nog) niet altijd denk ik... vandaar ook de vraag hoe andere mannen met rood haar daarmee omgaan (ook wat betreft vrouwen)
er zijn een hoop meiden die denken.. ohnee... een rooie die moet ik niet.... maar er zijn een hoop meiden die dat over negers, kale, gladde, turkse mannen denken.....

je bent toch een gewoon normaal mens? gedraag je daar dan naar.... (helemaal wat betreft vrouwen)
pi_49092689
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:44 schreef karr-1 het volgende:Off topic vraag ik me altijd af of je dan ook rood borsthaar en/of schaamhaar hebt?
In mijn geval: Nee en ja in die order.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
pi_49092720
Ohja, ik heb een keer een ongelooflijk lekker wijf versierd, zij was echt lekker. Terwijl ik een dikke veeg mosterd op mijn wang had zitten. Ze durfde niks te zeggen omdat ik haar dan niet meer leuk zou vinden (:?).

Maar het punt is: als ik me hier bewust van was geweest, had ik haar nooit versierd, ofwel sinds dien houd ik me totaal niet meer bezig met me uiterlijk (ik verzorg me zelf wel goed en dergelijke) maar niet tijdens het stappen van: "kut man, er kijken niet veel vrouwen naar me, me haar zit vast niet goed", heeft gewoon totaal geen zin. In plaats daarvan kun je beter bezig zijn met je energie, als ik een goede staat ben kun je elke vrouw versieren, het is net als mojo niet echt uit te leggen, maar hoevaak ik wel niet een vrouw heb geopend met "the claw" weet ik ook niet, werkt perfect als je in een goede staat bent (veel energie) anders komt het over als dom.
pi_49092908
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:47 schreef maok het volgende:
en zo heeft iedere haarkleur ook weer apparte positieve punten die je met een andere haar kleur (meestal) niet hebt.

Rood: Type noorman dus (of ander woest volk)
Blond: Waar veel vrouwen op vallen en er (te) veel van zijn
Bruin: Snel bruin kunnen worden, vaak wat groffere lichaamsbouw (mannelijk?) minder snel kaal worden (volgens mij)
Is geheel afhankelijk van wat je van je ouders mee krijgt lijkt me.
Ik ben rood en ben overigens nooit woest. Ik denk/hoop niet dat ik kaal word gezien het niet voorkomt in mijn familie.
pi_49092914
en ik heb ook weleens dankzij mijn rode haren iemand geregeld.... (tenminste haar opmerking begon erover) ze vroeg of ik nou ook rood schaamhaar had en ik antwoorde heel stoer dat er maar 1 manier was om daar achter te komen.....
en ze is er achter gekomen hoor
  maandag 7 mei 2007 @ 11:04:24 #35
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_49093150
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Is geheel afhankelijk van wat je van je ouders mee krijgt lijkt me.
Ik ben rood en ben overigens nooit woest. Ik denk/hoop niet dat ik kaal word gezien het niet voorkomt in mijn familie.
Ik bedoel niet letterlijk woest (dat moeten we niet hebben ) maar meer het uiterlijk. Als een roodharige half lang haar heeft vind ik meestal wel stoer, bij blondharige half lang haar heeft word het vaak zo ballerig. Bij roodharigen staat een klein sikje of stoppels vaak ook wel goed terwijl het bij bruinharigen snel te glad (als in iemand met gladde praatjes ed, om misverstanden te voorkomen) of onverzorgt oogt.
pi_49093449
ik ken wel wat rode mannen die ONTZETTEND aantrekkelijk zijn in mijn ogen, ik zou het er wel op kunnen
Maar ligt gewoon aan de man, niet aan z'n haarkleur
  maandag 7 mei 2007 @ 11:24:59 #37
62419 CherryLips
chocoholic
pi_49093780
mannen met rood haar .
Tap tap tap
pi_49093817
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:24 schreef CherryLips het volgende:
mannen met rood haar .
hier, mooie vrouwen genoeg
  maandag 7 mei 2007 @ 11:25:59 #39
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_49093823
Rood haar
  maandag 7 mei 2007 @ 11:26:44 #40
62419 CherryLips
chocoholic
pi_49093843
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:25 schreef rival het volgende:

[..]

hier, mooie vrouwen genoeg
.
Maar sommige mannen staat rood haar echt prachtig, heerlijk, bloedmooi gewoon . Vroeger had ik zelf ook rood haar en ik was er altijd wel trots op. Maar toen werd ik steeds blonder .
Tap tap tap
pi_49093999
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

.
Maar sommige mannen staat rood haar echt prachtig, heerlijk, bloedmooi gewoon . Vroeger had ik zelf ook rood haar en ik was er altijd wel trots op. Maar toen werd ik steeds blonder .
jij brengt hoop voor TS!
pi_49094997
Ik had vroeger erg rood haar en ben dan ook altijd ermee gepest op de basisschool, alhoewel toen ik in groep 8 zat iedereen die er nog wat van zei een klap op z'n bek kreeg.

In de brugklas/2e klas ging dat nog een beetje door, maar toen mepte ik ook nog wel eens mensen op hun bek ervoor. Eigenlijk heb ik sinds de 3e klas nooit meer iemand het horen zeggen, alhoewel mijn haren ook veel minder rood zijn nu, het is eigenlijk bijna niet zichtbaar meer, alleen echt in de zon. Nu ben ik tevens ook veel rustiger, ik zou nu echt niet meer iemand slaan vanwege zo'n opmerking.

En vind het zelf wel ok... ik ben blij dat ik een beetje apart ben! (in positieve zin apart...)
pi_49095034
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:05 schreef Xeanor het volgende:
Ik had vroeger erg rood haar en ben dan ook altijd ermee gepest op de basisschool, alhoewel toen ik in groep 8 zat iedereen die er nog wat van zei een klap op z'n bek kreeg.

In de brugklas/2e klas ging dat nog een beetje door, maar toen mepte ik ook nog wel eens mensen op hun bek ervoor. Eigenlijk heb ik sinds de 3e klas nooit meer iemand het horen zeggen, alhoewel mijn haren ook veel minder rood zijn nu, het is eigenlijk bijna niet zichtbaar meer, alleen echt in de zon. Nu ben ik tevens ook veel rustiger, dus ik zou niet iemand meteen slaan oid.

En vind het zelf wel ok... ik ben blij dat ik een beetje apart ben! (in positieve zin apart...)
ik lees hier gewoon me eigen verhaal
pi_49095190
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:22 schreef Sweetbeach het volgende:
OT: maar het is meer zo dat de haarkleur er al-tijd bijgehaald wordt... pfff . Bijv. als ik zeg 'rot eens op joh' ander natuurlijk gelijk 'Houdt je bek joh, kk rooie' of 'rot zelf op joh, stinkrooie'... wordt 'k zo onzeker/moe van. Ik vind dat echt een nadeel, want de 'tegenpartij' heeft ALTIJD een scheldwoord. Netzoals bij iemand die dik is (dikke), krom is (kromme), scheel is (schele)....
Zowel mijn vriend als ik zijn lang, hoor je ook meteen "die lange". Vriend van ons wordt ontzettend kaal, die's altijd "die kale". Mensen beschrijven elkaar nu eenmaal met dat wat 't meest voor de hand ligt, en dat heeft vrij weinig te maken met afkeer hebben van oid. Daar kun je je wat van aantrekken, je kunt ook beslissen dat de mensen die je daarmee pesten, zelf triest zijn. Dat is moeilijk, ik weet 't (ik was ooit dik), maar niet onmogelijk.
  maandag 7 mei 2007 @ 12:19:37 #45
177598 tbs-johny
oe la la la
pi_49095518
typerend he'
pi_49096253
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:10 schreef innovative het volgende:

[..]

Zowel mijn vriend als ik zijn lang, hoor je ook meteen "die lange". Vriend van ons wordt ontzettend kaal, die's altijd "die kale". Mensen beschrijven elkaar nu eenmaal met dat wat 't meest voor de hand ligt, en dat heeft vrij weinig te maken met afkeer hebben van oid. Daar kun je je wat van aantrekken, je kunt ook beslissen dat de mensen die je daarmee pesten, zelf triest zijn. Dat is moeilijk, ik weet 't (ik was ooit dik), maar niet onmogelijk.
Je hebt gelijk, alhoewel ik dit soort "termen" tegenwoordig nauwelijks meer hoor. Maar het is dan ook niet meer negatief bedoeld, ik heb ook twee vrienden met beide dezelfde naam, en als ik over hun praat heb ik het ook over kleine M. en grote M. omdat ze beide nogal veel in lengte verschillen.

Op de basisschool had je echter van die pestkopjes die recht in je gezicht "rooie" zeiden, die kregen meteen een vuist in hun gezicht toendertijd. Overigens zeiden ze nooit "lange" tegen iemand, want dat durfden ze niet.
pi_49098679
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:10 schreef innovative het volgende:

[..]

'lange' zou ik al minder erg vinden dan rooie...vat ik gewoon persoonlijk op. Maar het zijn vooral scheldwoorden die met rood haar te maken hebben 'Rooie dakduif, stoplicht, Rooie hond, Vuurkop' etc. etc.

Dus vroeg me af hoe andere 'rooie' hiermee omgingen (ook t.o.v. meiden etc.).. Ik vind het iig niet prettig omdat je zo kwetsbaar bent, je kan altijd in elke situatie gelijk afgestraft/uitgescholden worden. Nogmaals, het gebeurd me niet vaak, maar je kan in elke situatie gelijk gekleineerd worden. Ook als jijzelf een x een grapje over iemand maakt of op 't voetbalveld zegt van: 'doe es normaal joh, gek' .. dan krijgt diegene je d.m.v 'houdt je bek joh, rooie dakduif’ stil
pi_49098852
rood
pi_49099183
quote:
Op maandag 7 mei 2007 13:45 schreef Sweetbeach het volgende:
'lange' zou ik al minder erg vinden dan rooie...vat ik gewoon persoonlijk op. Maar het zijn vooral scheldwoorden die met rood haar te maken hebben 'Rooie dakduif, stoplicht, Rooie hond, Vuurkop' etc. etc.

Dus vroeg me af hoe andere 'rooie' hiermee omgingen (ook t.o.v. meiden etc.).. Ik vind het iig niet prettig omdat je zo kwetsbaar bent, je kan altijd in elke situatie gelijk afgestraft/uitgescholden worden. Nogmaals, het gebeurd me niet vaak, maar je kan in elke situatie gelijk gekleineerd worden. Ook als jijzelf een x een grapje over iemand maakt of op 't voetbalveld zegt van: 'doe es normaal joh, gek' .. dan krijgt diegene je d.m.v 'houdt je bek joh, rooie dakduif’ stil
Negen van de tien keer wordt het gewoon als aanduiding gebruikt. En dan is rooie veel makkelijker dan "die ene jongen met dat zwarte t-shirt met witte letters" oid.

De rest van de tijd, je vergelijk het zelf met "dikke". Ook jarenlang te horen gekregen, en het is niet leuk, nee. Maar om dat nu je leven te laten bepalen... Het zijn mensen die klaarblijkelijk zelf niet lekker in elkaar zitten die dat soort dingen nodig hebben. Op al het uiterlijke wat als "negatief" wordt gezien krijg je commentaar, zo werkt dat nu eenmaal. Daar kun je je wat van aantrekken of je kunt ze lekker laten lullen, wetende dat ze triest zijn.
pi_49101920
quote:
In a class presentation, Cartman argues that "Gingers"—those with red hair, freckles, and pale skin —are creepy and evil. They suffer from "gingervitis" and their light skin comes from their lack of a soul. He also argues that they cannot stand the sun, and that Kyle, who has red hair (but not light skin or freckles)—is a "daywalker".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')