als hij op school e.d. gepest wordt of vaak voor rooie uitgescholden dan ben jij wel heel fout bezig dat snap je he?quote:Op maandag 7 mei 2007 10:13 schreef wmml het volgende:
Mijn broertje heeft ook rood haar....en ik raak maar niet uitgescholden
Dat was een grapje...quote:Op maandag 7 mei 2007 10:16 schreef rival het volgende:
[..]
als hij op school e.d. gepest wordt of vaak voor rooie uitgescholden dan ben jij wel heel fout bezig dat snap je he?
helemaal thuis zou hij zich dan helemaal prettig moeten voelen (niet bang dat ze broer hem weer belachelijk gaat maken)
is dat wel verstandig met zo'n 'tere' huid? ik bedoel, ik ben blond (ja grappenmaken magquote:Op maandag 7 mei 2007 10:14 schreef rival het volgende:
en door zonnebankjes kan je ervoor zorgen dat je niet een al te bleke huid hebt...
goh, ook al wel 100x gehoordquote:Op maandag 7 mei 2007 10:04 schreef Werewolf het volgende:
Moet gelijk denken aan Harry Jekkers.
'Jouw vader, die heb roest in z'n pijp..."![]()
ik wordt bruin. minder snel dan de rest.. maar uiteindelijk wordt ik het wel.... als ik dan aant begin van het jaar begin... moet ik me de eerste 4-5 keer goed insmeren (zeker die eerste keer anders verbrand ik ook levend) en daarna kan ik zonder problemen onder de superbruiner....quote:Op maandag 7 mei 2007 10:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
is dat wel verstandig met zo'n 'tere' huid? ik bedoel, ik ben blond (ja grappenmaken mag) en als ik me niet insmeer verbrand ik levend...OK, ik wordt daarna wel bruin, maar de meeste roodharigen niet volgens mij...
quote:Op maandag 7 mei 2007 10:27 schreef imago het volgende:
Stoere mannen met rood haar[afbeelding]
Watjes met rood haar [afbeelding]
Inderdaad,quote:Op maandag 7 mei 2007 10:27 schreef imago het volgende:
Stoere mannen met rood haar[afbeelding]
Watjes met rood haar [afbeelding]
Ja dat sowiesoquote:
en zo is het ook met een bril of een beugel.. of als je dik bent en noem het maar op....quote:Op maandag 7 mei 2007 10:34 schreef imago het volgende:
[..]
Ja dat sowieso
Maar rood haar is dus in ieder geval geen nadeel, als je tenminste maar niet als een bang schichtig mannetje om je heen kijkt omdat je bang bent dat mensen iets zeggen over je haarkleur. Sowieso is tevreden zijn met jezelf en dat ook uitstralen (zonder meteen een arrogante zak te zijn) aantrekkelijk
en dat zekere ben ik (nog) niet altijd denk ik... vandaar ook de vraag hoe andere mannen met rood haar daarmee omgaanquote:Op maandag 7 mei 2007 10:34 schreef imago het volgende:
[..]
Ja dat sowieso
Maar rood haar is dus in ieder geval geen nadeel, als je tenminste maar niet als een bang schichtig mannetje om je heen kijkt omdat je bang bent dat mensen iets zeggen over je haarkleur. Sowieso is tevreden zijn met jezelf en dat ook uitstralen (zonder meteen een arrogante zak te zijn) aantrekkelijk
Boeiend, je moet gewoon schijt hebben aan je uiterlijk. Genoeg vrienden die er niet uit zien doen het zeer goed bij de vrouwen. Wat jij nu doet is een excuus zoeken waarom je niet scoort en geef je je rode haren de schuld, zodat je niet echt actie hoeft te ondernemen om chickies te scoren.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:58 schreef Sweetbeach het volgende:
Misschien een rare vraag maar hoe gaan jullie ermee om?
Ok, ik doe nu net of het een échte handicap is, wat het fysiek natuurlijk niet is. Maar het kan toch lastig zijn. Zo ervaar ik hetzelf tenminste.
Het wordt namelijk ALTIJD als scheldwoord gebruikt (hee rooie, hee rooie dakduif, hee vuurkop etc. etc.). Heb je even een kleine ruzie; heeft het tegenwoord gelijk te maken met je haarkleur. Ik voetbal, als een tegenstander mij moet dekken is het altijd: ‘pak die rooie’.. pffff zo moe wordt ik daarvan… altijd altijd altijd de haarkleur erbij gehaald…
Tja en daarnaast; mijn ervaring is ook dat (mooie) meiden ook liever iemand hebben met een mooie zwarte donkere haarkleur (zwart) en een (daarbij) wat donkere huid , dan een bleke huid met rode haren….
Dus nogmaals; hoe gaan jullie ermee om? Doordat ‘rooie’ een scheldwoord is , is het dus wel een soort handicap. Netzoals manke, schele, kromme etc. etc.
Ik wordt overigens niet gepest ofzo hoor :’) Maar wordt er wel regelmatig mee geconfronteerd (opmerkingen zoals hierboven beschreven).
er zijn een hoop meiden die denken.. ohnee... een rooie die moet ik niet.... maar er zijn een hoop meiden die dat over negers, kale, gladde, turkse mannen denken.....quote:Op maandag 7 mei 2007 10:41 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
en dat zekere ben ik (nog) niet altijd denk ik... vandaar ook de vraag hoe andere mannen met rood haar daarmee omgaan(ook wat betreft vrouwen)
In mijn geval: Nee en ja in die order.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:44 schreef karr-1 het volgende:Off topic vraag ik me altijd af of je dan ook rood borsthaar en/of schaamhaar hebt?
Is geheel afhankelijk van wat je van je ouders mee krijgt lijkt me.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:47 schreef maok het volgende:
en zo heeft iedere haarkleur ook weer apparte positieve punten die je met een andere haar kleur (meestal) niet hebt.
Rood: Type noorman dus (of ander woest volk)
Blond: Waar veel vrouwen op vallen en er (te) veel van zijn
Bruin: Snel bruin kunnen worden, vaak wat groffere lichaamsbouw (mannelijk?) minder snel kaal worden (volgens mij)
Ik bedoel niet letterlijk woest (dat moeten we niet hebbenquote:Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Is geheel afhankelijk van wat je van je ouders mee krijgt lijkt me.
Ik ben rood en ben overigens nooit woest.Ik denk/hoop niet dat ik kaal word gezien het niet voorkomt in mijn familie.
quote:
jij brengt hoop voor TS!quote:Op maandag 7 mei 2007 11:26 schreef CherryLips het volgende:
[..].
Maar sommige mannen staat rood haar echt prachtig, heerlijk, bloedmooi gewoon. Vroeger had ik zelf ook rood haar en ik was er altijd wel trots op. Maar toen werd ik steeds blonder
.
ik lees hier gewoon me eigen verhaalquote:Op maandag 7 mei 2007 12:05 schreef Xeanor het volgende:
Ik had vroeger erg rood haar en ben dan ook altijd ermee gepest op de basisschool, alhoewel toen ik in groep 8 zat iedereen die er nog wat van zei een klap op z'n bek kreeg.
In de brugklas/2e klas ging dat nog een beetje door, maar toen mepte ik ook nog wel eens mensen op hun bek ervoor. Eigenlijk heb ik sinds de 3e klas nooit meer iemand het horen zeggen, alhoewel mijn haren ook veel minder rood zijn nu, het is eigenlijk bijna niet zichtbaar meer, alleen echt in de zon. Nu ben ik tevens ook veel rustiger, dus ik zou niet iemand meteen slaan oid.
En vind het zelf wel ok... ik ben blij dat ik een beetje apart ben! (in positieve zin apart...)
Zowel mijn vriend als ik zijn lang, hoor je ook meteen "die lange". Vriend van ons wordt ontzettend kaal, die's altijd "die kale". Mensen beschrijven elkaar nu eenmaal met dat wat 't meest voor de hand ligt, en dat heeft vrij weinig te maken met afkeer hebben van oid. Daar kun je je wat van aantrekken, je kunt ook beslissen dat de mensen die je daarmee pesten, zelf triest zijn. Dat is moeilijk, ik weet 't (ik was ooit dik), maar niet onmogelijk.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:22 schreef Sweetbeach het volgende:
OT: maar het is meer zo dat de haarkleur er al-tijd bijgehaald wordt... pfff . Bijv. als ik zeg 'rot eens op joh' ander natuurlijk gelijk 'Houdt je bek joh, kk rooie' of 'rot zelf op joh, stinkrooie'... wordt 'k zo onzeker/moe van. Ik vind dat echt een nadeel, want de 'tegenpartij' heeft ALTIJD een scheldwoord. Netzoals bij iemand die dik is (dikke), krom is (kromme), scheel is (schele)....
Je hebt gelijk, alhoewel ik dit soort "termen" tegenwoordig nauwelijks meer hoor. Maar het is dan ook niet meer negatief bedoeld, ik heb ook twee vrienden met beide dezelfde naam, en als ik over hun praat heb ik het ook over kleine M. en grote M. omdat ze beide nogal veel in lengte verschillen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:10 schreef innovative het volgende:
[..]
Zowel mijn vriend als ik zijn lang, hoor je ook meteen "die lange". Vriend van ons wordt ontzettend kaal, die's altijd "die kale". Mensen beschrijven elkaar nu eenmaal met dat wat 't meest voor de hand ligt, en dat heeft vrij weinig te maken met afkeer hebben van oid. Daar kun je je wat van aantrekken, je kunt ook beslissen dat de mensen die je daarmee pesten, zelf triest zijn. Dat is moeilijk, ik weet 't (ik was ooit dik), maar niet onmogelijk.
'lange' zou ik al minder erg vinden dan rooie...vat ik gewoon persoonlijk op. Maar het zijn vooral scheldwoorden die met rood haar te maken hebben 'Rooie dakduif, stoplicht, Rooie hond, Vuurkop' etc. etc.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:10 schreef innovative het volgende:
[..]
Zowel mijn vriend als ik zijn lang, hoor je ook meteen "die lange". Vriend van ons wordt ontzettend kaal, die's altijd "die kale". Mensen beschrijven elkaar nu eenmaal met dat wat 't meest voor de hand ligt, en dat heeft vrij weinig te maken met afkeer hebben van oid. Daar kun je je wat van aantrekken, je kunt ook beslissen dat de mensen die je daarmee pesten, zelf triest zijn. Dat is moeilijk, ik weet 't (ik was ooit dik), maar niet onmogelijk.
Negen van de tien keer wordt het gewoon als aanduiding gebruikt. En dan is rooie veel makkelijker dan "die ene jongen met dat zwarte t-shirt met witte letters" oid.quote:Op maandag 7 mei 2007 13:45 schreef Sweetbeach het volgende:
'lange' zou ik al minder erg vinden dan rooie...vat ik gewoon persoonlijk op. Maar het zijn vooral scheldwoorden die met rood haar te maken hebben 'Rooie dakduif, stoplicht, Rooie hond, Vuurkop' etc. etc.
Dus vroeg me af hoe andere 'rooie' hiermee omgingen (ook t.o.v. meiden etc.).. Ik vind het iig niet prettig omdat je zo kwetsbaar bent, je kan altijd in elke situatie gelijk afgestraft/uitgescholden worden. Nogmaals, het gebeurd me niet vaak, maar je kan in elke situatie gelijk gekleineerd worden. Ook als jijzelf een x een grapje over iemand maakt of op 't voetbalveld zegt van: 'doe es normaal joh, gek' .. dan krijgt diegene je d.m.v 'houdt je bek joh, rooie dakduif’ stil
quote:In a class presentation, Cartman argues that "Gingers"—those with red hair, freckles, and pale skin —are creepy and evil. They suffer from "gingervitis" and their light skin comes from their lack of a soul. He also argues that they cannot stand the sun, and that Kyle, who has red hair (but not light skin or freckles)—is a "daywalker".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |