dat startsalaris is dus precies wat hij zegt tochquote:Op zondag 13 mei 2007 20:36 schreef Index het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, start salaris als co-co-pilot ligt tussen 27K en 45K
bron: open-dag bij de KLS in Eelde
Iddquote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:04 schreef Alternate het volgende:
Je klinkt een beetje als zo'n jochie die altijd piloot wou worden maar helaas overal afgewezen werd en toen maar is gaan zweefvliegen. Ik snap dat het pijn doet maar waarom zoek je dan elke keer zelf die topics op?
Mjaquote:Op zondag 13 mei 2007 20:39 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat startsalaris is dus precies wat hij zegt toch
Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:49 schreef Alternate het volgende:
Ik denk dat het altijd leuk leven is als piloot, ik geniet er met volle teugen van iig. Moet er niet aan denken dat ik de hele dag in zo'n duf kantoor moet zitten. En zo heeft iedereen z'n eigen voorkeur.
Maar het is natuurlijk belachelijk als duffe kantoorpikkies gaan zitten beweren dat 'piloot zijn niet meer is wat het geweest is'.
Ga dat maar bespreken op de volgende verplichte vrijdag middag borrel in het kantoor waar je je hele leven al zit, met de 4 collega's waar je je hele leven al mee werkt.
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...quote:Op zondag 13 mei 2007 20:46 schreef Index het volgende:
[..]
Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.
Net zoals al die nerds hier die de hele dag FS 2004/X spelen en toffe praat gaan doen met hun, je FMC moet je zo programmeren en dan balbla.. rot toch op manga ergens anders tof lopen praten over je gare FS avonturen
Dat is ook zo, elke aap kan leren vliegenquote:Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?quote:Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:
[..]
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
misschien omdat alleen noobs zich aanmelden?quote:Op zondag 13 mei 2007 21:59 schreef Alternate het volgende:
[..]
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?
En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn).
Achquote:Op zondag 13 mei 2007 22:01 schreef Repeat het volgende:
[..]
misschien omdat alleen noobs zich aanmelden?
nee dat weet ik niet, maar het lijkt me voor iedereen gewoon te leren. Dit itt de luchtmacht ofzo.
Of die mensen die er bewust voor hebben gekozen om het niet te worden. Omdat ze andere dingen leuker vinden.quote:Op zondag 13 mei 2007 20:46 schreef Index het volgende:
Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.
Dat hangt uiteraard sterk van de studie af, maar een "cursus" KLS is niet al te moeilijk. (Nou krijg ik een hoop stront over me heen; dat wil je niet weten)quote:Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
Het is meer een kwestie van instelling, manier van werken e.d. Dat kunnen een hoop mensen niet en daar vallen er een hoop op af. Enerzijds zie je dat in de ballerigheid van veel verkeersvliegers terug, anderzijds in het prima samen kunnen werken. Pick either onequote:Op zondag 13 mei 2007 21:59 schreef Alternate het volgende:
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?
En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn).
tja, ik ben ook maar een simpele boerenjongen.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Achvliegen is vliegen. Sneller vliegen is alleen maar makkelijker vliegen.
Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.
Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk![]()
Klok klepel verhaalquote:Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.
Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk![]()
Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Achvliegen is vliegen. Sneller vliegen is alleen maar makkelijker vliegen.
Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.
Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk![]()
Lees mijn post ook ffquote:Op zondag 13 mei 2007 22:51 schreef Alternate het volgende:
[..]
Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.
En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren?
10 procent maar?quote:Op zondag 13 mei 2007 22:51 schreef Alternate het volgende:
[..]
Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.
En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren?
Bij mij is dat over de 60% (eerste twee jaar)quote:Op zondag 13 mei 2007 23:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
10 procent maar?
Bij mijn studie werktuigbouw valt c.a. 40% het eerste jaar al af! En dat is landelijk gezien nog best laag. Die 10% is dus gewoon extreem laag.
Aanmeldingen of interesseaanvragen. Er zijn niet veel mensen die "even" een lening aangaan. Ik ga er dus maar ff vanuit dat een groot deel wel benieuwd was. Of moet ik bij ons de meelopers van 6V ook meetellen? Dan zitten we op een procentje of 11 denk ikquote:Op zondag 13 mei 2007 23:23 schreef Alternate het volgende:
Ja maar wat jullie vergeten is dat bij een gewone studie en sollicitatie elke idioot zich kan aanmelden.
Hier is het aantal idioten al streng geselecteerd (in 'mijn' tijd waren er 2000 aanmeldingen en 120 plaatsen). Als dan 10% tijdens de opleiding afvalt en nog eens 30% bij de sollicitatie dan kom ik uit op een aannamepercentage van 120 - 12 - 32 = 76 man op 2000 aanmeldingen.
Een succes percentage van 3,8% dus.
Maarja elke idioot kan leren vliegen![]()
Maar met dezelfde instelling van hoever kom ik.... Het is wel een feit da bij een vliegopleiding je motivatie 100% moet zijn, bij een andere opleiding hoeft dit niet altijd...quote:Op zondag 13 mei 2007 23:33 schreef mcDavid het volgende:
vergeet je er wel bij te vermelden dat een hoop mensen die selectie doen met een instelling van "ik zie wel hoever ik kom". Voor een "normale" studie kiezen mensen meestal meer iets wat ook echt in hun interessegebied ligt.
Dat had je al geschreven:quote:Op zondag 13 mei 2007 23:50 schreef cheukert het volgende:
Elke aap kan leren vliegen, het zit m in de hoeveelheid banaantjes
quote:Op zondag 13 mei 2007 21:45 schreef cheukert het volgende:
[..]
Dat is ook zo, elke aap kan leren vliegenalleen heeft de ene wat meer banaantjes nodig dan de ander.
Dat heeft weinig met vliegenaanleg en veel met stressbestendigheid, managmentvaardigheden enz te maken. Da's grotendeels een kwestie van aanleg, niet van moeilijkheid.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat is wel zo van die aap en bananen, maar een groot passagierstoestel of militair toestel vliegen kan echt niet zomaar iedereen.
Ik zal je uit de droom helpen. Vergeleken met een "normale" studie zoals luchtvaarttechnologie (hbo en zelfde vakgebied) blijkt de KLS/NLS makkelijker te zijn aldus de mensen die de gecombineerde opleidingen doen. Ik doe de universitaire variant (Aerospace @ TUD) en die is nog stukken moeilijker als luchtvaarttechnologie. Toevallig heb ik ook nog wat papiertjes qua vliegen en ik kan je verzekeren dat de theorie en praktijk voor een SEP vele malen makkelijker is (het stelt geen zak voor) vergeleken met een universitaire studie.quote:Daar komt heel veel meer bij kijken anders dan cognitieve vaardigheden. Ik denk ook dat een pilotenopleiding toch wel moeilijker is dan een normale studie.
Precies. Het gaat dus over aanleg voor een aantal vaardigheden waar training maar beperkt helpt. (Samenwerken, actie blijven ondernemen, stressbestendigheid) Uiteraard vallen daar veel mensen op af; hoeveel mensen vallen er af bij een sportselectie...quote:Op maandag 14 mei 2007 00:01 schreef cheukert het volgende:
Het is ook maar waaraan je het woordje [moeilijk] verbindt, je hoeft niet Einstein uit te leggen. Maar je moet wel in 0,000024053947850s bepalen wat je doet
Volgens mij weet je niet echt waar je het over hebt want er komt wel heeeeel veel meer bij kijken dan alleen dat. En bij een sportselectie valt er btw bijna niemand af. Tenzij je het wel heeeeel erg bont maakt.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:11 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Precies. Het gaat dus over aanleg voor een aantal vaardigheden waar training maar beperkt helpt. (Samenwerken, actie blijven ondernemen, stressbestendigheid) Uiteraard vallen daar veel mensen op af; hoeveel mensen vallen er af bij een sportselectie...
Whehe. Half Nederland een pittige technische universitaire studie? (voor het gemakt laten we psychologie enzo ff buiten geschouwing) Don't think so. Misschien dat een procent van de Nederlanders dat aan zou kunnen.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:25 schreef Alternate het volgende:
Ok maar een heel klein deel van de mensen is geschikt (of dat nou wel of niet met 'moeilijk' te maken heeft laten we in het midden), terwijl half Nederland een studie kan doen.
Dan ben ik reuze benieuwd welke studie? Theoretische Wiskunde? Medicijnen? Informatica? Aerospace?quote:Overigens heb ik ook een tijdje aan de universiteit gestudeerd. Ik kwam gemiddeld 2x per week een uurtje naar college en heb wel al mijn punten gehaald.
Ik geloof dat ik qua intelligentie op het VWO niet een van de slechteren was. Ik draai geregeld dagen van 8 tot 10. 's avonds. Vorig jaar voor een project bijgehouden hoeveel uur ik draaide; mijn persoonlijke record ligt op 75 uur/week oid. De meeste van m'n studiegenoten halen de 40 uur/week makkelijk. 50 uur/week is geen uitzondering. Dan tel ik overigens (lunch)pauze's niet mee.quote:Op de KLS was het gewoon een jaar lang middelbare school style van 8 tot 5 op school zitten. Elke dag.
Waar baseer je dat op? Een "normale studie" bestaat niet; ik doe psychologie ook 8 uur/week terwijl ik theoretische wiskunde ook niet ga trekken. Beargumenteer 't 'squote:Op maandag 14 mei 2007 00:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Toch denk ik dat piloten veel meer moeten leren dan mensen die een normale studie doen. En dan heb ik het niet over piloten die recreatief vliegen.
Begrijpend lezen zit daar vast niet bij. Een opsomming tussen haakjes zijn over 't algemeen voorbeelden danwel een nadere omschrijving. Ik geef een voorbeeld schatquote:Op maandag 14 mei 2007 00:29 schreef Lightning_NL het volgende:
Volgens mij weet je niet echt waar je het over hebt want er komt wel heeeeel veel meer bij kijken dan alleen dat.
Neuh? Hoeveel man zit er in bijvoorbeeld een hockey-selectie voor professionals? Enkele honderdduizenden spelers, misschien 100 ofzo betaald. Zijn zij nou nog stoerderquote:En bij een sportselectie valt er btw bijna niemand af. Tenzij je het wel heeeeel erg bont maakt.
7 jaar lang, 6 of 7 dagen in de week? (Of in geval van medicijnen; 14 jaar?)quote:Op maandag 14 mei 2007 00:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja, ik heb wekenlang van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts zitten leren (in de lessen en daarna). Toegegeven, dat waren de drukke weken. In de minder drukke weken gewoon van 7 tot 21-22 uur.
Best hypocriet dat jij dat nu zegt over begrijpend lezen. Want iemand zegt dat het vooral gaat om bijvoorbeeld heel snel goed te reageren. Jij beaamt dat vervolgens, en geeft nog meer voorbeelden van vaardigheden die je niet kunt trainen. Daarbij volledig buiten beschouwing latend dat je ontzettend veel moet leren en ontzettend veel uit je hoofd moet weten en begrijpen.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:35 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Begrijpend lezen zit daar vast niet bij. Een opsomming tussen haakjes zijn over 't algemeen voorbeelden danwel een nadere omschrijving. Ik geef een voorbeeld schat![]()
[..]
Als militair vlieger je carriere lang ja.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:37 schreef Autoreply het volgende:
[..]
7 jaar lang, 6 of 7 dagen in de week? (Of in geval van medicijnen; 14 jaar?)
Ja je slaat voor het gemak een stap over. Bij de pilotenselectie melden zich dus alleen mensen aan die aan de vooropleidings eissen voldoen. Dat zijn dus ook de mensen die zich bij een universiteit kunnen aanmelden.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:32 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Whehe. Half Nederland een pittige technische universitaire studie? (voor het gemakt laten we psychologie enzo ff buiten geschouwing) Don't think so. Misschien dat een procent van de Nederlanders dat aan zou kunnen.
[..]
Toch jammer dat die pak 'm beet 8 militaire vliegers die ik ken er geen een vaak langer als na een uur of 5/6 aan 't werk is. Uitzendingen daargelaten.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:41 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als militair vlieger je carriere lang ja.
Je reactie is nogal puberaal. (Uitgeluuuuuuuuuuuuuld!!!!!!!!!) Mijn argumenten zijn duidelijk, die van jullie ook en ik houd 't graag leuk. Voor iedereen.quote:Op maandag 14 mei 2007 00:50 schreef Alternate het volgende:
Je bent dus duidelijk uitgeluld en nu kom je met zwakke drogredenen![]()
Je statement dat de gemiddelde militaire vlieger iets van 80 uur/weer werkt is onzin en dat weet je. De helft, max.quote:Op maandag 14 mei 2007 01:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Klaar met werken is niet klaar met leren.
Kan je 's wat feiten geven die ik negeer? Behalve dan Lightning's argument omdat ik weet dat dit onzin is. (Morgen krijg je reactie, ik ga nu echt tukkenquote:Op maandag 14 mei 2007 00:57 schreef Alternate het volgende:
Je argumenten zijn helaas niet gebaseerd op feiten maar slechts op een bepaald beeld. Vervolgens negeer je de feiten om aan je eigen idee vast te kunnen houden.
Heuh, niet alles over 1 kam scheeeiiiren jaaaquote:Op maandag 14 mei 2007 01:06 schreef Alternate het volgende:
Een zweefvlieger.
Op zich wel typisch dat het al de tweede zweefvlieger is in dit topic die verkeersvliegers loopt te bashen. Toch iets van jaloezie ofzo.
Absoluut. Gaat ook nog eens om een stukje verantwoordelijkheidquote:Op maandag 14 mei 2007 02:41 schreef Lightning_NL het volgende:
ja het ging effe nergens over, maar ik denk toch dat de opleiding tot vlieger moeilijker is dan wat een gemiddelde student moet presteren. Zowiezo is het moeilijker om vlieger te worden dan om af te studeren, simpelweg omdat je over veel meer goede kwaliteiten moet beschikken.
gewoon, omdat mensen die die opleidingen doen lelijk zijn.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:03 schreef Mojave het volgende:
En wederom begrijp ik niet dat niet vliegopleiding-mensen de opleiding lopen af te kraken als zijnde makkelijk e.d.
Ik vraag me dan af waarom? waarom zou je iets afzeiken waar je 0 verstand/ervaring mee hebt? daar moet dus meer achter zitten....
Tsjah, dat kan je hard blijven roepen, maar heb je daar argumenten voor, of is het net zo'n opmerking als over onze hardwerkende militaire piloten die helaas nergens op gebaseerd was? Hoe verklaar je anders dat mensen met een universitaire studie met een zelfde startsalaris beginnen in een markt waar géén krapte is?quote:ja het ging effe nergens over, maar ik denk toch dat de opleiding tot vlieger moeilijker is dan wat een gemiddelde student moet presteren. Zowiezo is het moeilijker om vlieger te worden dan om af te studeren, simpelweg omdat je over veel meer goede kwaliteiten moet beschikken.
Ach, als er mensen hersenloos gaan roepen dat het véél moeilijker is als een universitaire studie moet ik toch lachen...quote:Op maandag 14 mei 2007 11:23 schreef YellowLedbetter het volgende:
Sjonge jonge.. houdt nou eens op. De een vind de opleiding moeilijk en spendeert een paar uur per dag aan huiswerk, de ander vind em makkelijk en komt pas vlak voor de examens in actie. Ligt maar net aan de persoon...dus om nou van buitenaf te gaan beoordelen over de moeilijkheid van de opleiding is een beetje zozo...feit is wel dat je een heleboel informatie te verstouwen krijgt in een korte tijd maar volgens mij is dat op de uni ook wel zo dus euh...ga maar lekker op airdork bashen ofzo.
Ik werk aan m'n eigen toekomst; dat lijkt me nuttig genoegquote:Doe je nog wat nuttigs!
O da's goed. Vind ook niet dat ze dat onder werktijd moeten doen.quote:Op zondag 6 mei 2007 12:16 schreef Schuifpui het volgende:Op kruishoogte zal geen van de piloten waarschijnlijk aan de knuppel zitten
jammer dat het vaak mannen zijn en dat ik daar niet echt graag mee knuffel....quote:Op maandag 14 mei 2007 11:43 schreef FlitsFrits het volgende:
Afgunst is flauw hoor, piloten zijn best knuffelbare mensen.
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
Drie letters: KLMquote:Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
True, je moet maar net de goeie hebben.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:28 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
jammer dat het vaak mannen zijn en dat ik daar niet echt graag mee knuffel....
Vertelde de lokale spotter jou dit?quote:Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
quote:Op maandag 14 mei 2007 10:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
gewoon, omdat mensen die die opleidingen doen lelijk zijn.
Godver daar gaat mijn argument!quote:Op maandag 14 mei 2007 12:36 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
True, je moet maar net de goeie hebben.
[afbeelding]
Angelina Jolie bijvoorbeeld.![]()
[afbeelding]
Whehehe kijk 'em eens genieten met Angelina's borsten tegen 'em aangedrukt.
Whehequote:Op maandag 14 mei 2007 12:38 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Vertelde de lokale spotter jou dit?
Vergeet niet dat de gemiddelde vlieger op een kleiner type begint en daar voor een aantal jaar op blijft vliegen. Het is leuk dat een 747 vlieger van de 9 uur dat zo'n trip duurt er 4 kan slapen, maar een vlieger op een route die wat minder is qua afstand vliegt in die 9 uur 4 a 5 keer heen en weer, waarbij hij 90% van de tijd ook daadwerkelijk aan het werk is.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
[..]
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.
Tja, ik zou 't niet kunnen, maar het lijkt me een mooi beroep.
mmm dan heb ik de laatste 4 jaar toch meer gedaan dan zou moeten.. Weer 750 landings gedaan waar ik niet voor betaald werdquote:Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
Helaas voor jouw. Ik heb er bewust voor gekozen. Achteraf heb ik daar zeker geen spijt van. Uiteraard zijn er een hoop mensen die graag vliegen en het een topjob vinden, maar de gemiddelde verkeersvlieger als een superman neer te zetten is wat lachwekkend.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Misschien zit 't 'm in het feit dat AutoReply niet verder is gekomen dan zweefvliegen
Nah, als die "grapjes" van jouw moeten verhullen dat je onzin uitkraamt dan vind ik dat eerder zonde als dat ik er niet tegen kanquote:, en kan hij het niet hebben dat elke 'echte' piloot daar altijd grapjes over maakt.
Inderdaadquote:Wel leuk hoor, zweefvliegen, daar niet van.
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Schijnbaar heb je met je ontzettend moeilijke studie ook tijd zat om snel te reageren op posts.
Ik heb btw nergens gezegd dat ik grapjes over zweefvliegen maak/heb gemaakt of dat ik al een echte piloot ben.
Maar begin jij je nou maar eens af te vragen waarom zoveel mensen de selecties niet eens halen. Echt een heel klein percentage mag maar beginnen aan de opleiding. Moeilijk dus om piloot te worden.
hiihii, wat schattigquote:Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
[..]
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.
Tja, ik zou 't niet kunnen, maar het lijkt me een mooi beroep.
Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
[..]
Drie letters: KLM
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de fotoquote:Op maandag 14 mei 2007 12:36 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Whehehe kijk 'em eens genieten met Angelina's borsten tegen 'em aangedrukt.
En mag hij haar PA hebben. En toevallig is die heul lekkerquote:Op maandag 14 mei 2007 16:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de foto
quote:Op maandag 14 mei 2007 16:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de foto
Die doorzien alles! En ik ken een heule lievequote:Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.
Ik heb nog wel wat telefoonnummers!quote:Op maandag 14 mei 2007 16:36 schreef FlitsFrits het volgende:
[..]
Wat een topwijf 'eik, mooi, intelligent, avontuurlijk, kan vliegen. Hmm.
Zijn er nog wat vrouwelijke piloten beschikbaar?
quote:Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.
Gewoon de URL volgen lijkt mijquote:Op maandag 14 mei 2007 18:18 schreef cheukert het volgende:
[..]
Heb jij nog meer plaatjes van die kalender?
jamaar ja maar ja maar dat zijn zulks ganz kleine plaatjes je weetsquote:
Heb je niet 1 gemotoriseerde?quote:Op maandag 14 mei 2007 17:57 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat telefoonnummers!
Wel zweefvliegpilotes dan
Geef maar het nummer van de beste vliegstermooiste.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
wel twee die in engeland zitten voor een opleiding broodpoeper.
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:20 schreef mcDavid het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6750342168143376433
Die doen?
Het startsalaris zegt ook niet alles. Bij een beetje bedrijf moet je minstens een jaar ploeteren voor een salaris verhoging. Bij bv de KLM is de curve veel steiler. Zelf ben ik er in 2 jaar tijd ongeveer 16000 bruto op vooruit gegaan (vanuit een 'universitair' startsalaris)'quote:Op maandag 14 mei 2007 11:04 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Hoe verklaar je anders dat mensen met een universitaire studie met een zelfde startsalaris beginnen in een markt waar géén krapte is?
Komt dat zo uit de lucht vallen of ben je helderziendquote:Op maandag 14 mei 2007 20:45 schreef Alternate het volgende:
Overigens denk ik sowieso dat je een te positief beeld hebt van startsalarissen voor mensen zonder werk ervaring.
quote:Op zondag 13 mei 2007 22:35 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Of die mensen die er bewust voor hebben gekozen om het niet te worden. Omdat ze andere dingen leuker vinden.
heid van veel verkeersvliegers terug, anderzijds in het prima samen kunnen werken. Pick either one![]()
Idd bij mij op school ook altijd.quote:Op maandag 14 mei 2007 09:03 schreef Mojave het volgende:
En wederom begrijp ik niet dat niet vliegopleiding-mensen de opleiding lopen af te kraken als zijnde makkelijk e.d.
Ik vraag me dan af waarom? waarom zou je iets afzeiken waar je 0 verstand/ervaring mee hebt? daar moet dus meer achter zitten....
foto's van die broodpoepers eensquote:Op maandag 14 mei 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:
[..]
wel twee die in engeland zitten voor een opleiding broodpoeper.
Zoals ik al zei eerder, ik heb ook gestudeerd en ik spreek nogal eens wat oud klasgenoten. Hun salaris komt niet eens in de buurt van het startsalaris van een verkeersvlieger.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:09 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Komt dat zo uit de lucht vallen of ben je helderziend![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |