abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49342356
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:36 schreef Index het volgende:

[..]


[..]


[..]

Nee, start salaris als co-co-pilot ligt tussen 27K en 45K
bron: open-dag bij de KLS in Eelde
dat startsalaris is dus precies wat hij zegt toch
pi_49342381
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:04 schreef Alternate het volgende:
Je klinkt een beetje als zo'n jochie die altijd piloot wou worden maar helaas overal afgewezen werd en toen maar is gaan zweefvliegen. Ik snap dat het pijn doet maar waarom zoek je dan elke keer zelf die topics op?
Idd
pi_49342483
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:39 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat startsalaris is dus precies wat hij zegt toch
Mja
mijne is iets preciezer
pi_49342611
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:49 schreef Alternate het volgende:
Ik denk dat het altijd leuk leven is als piloot, ik geniet er met volle teugen van iig. Moet er niet aan denken dat ik de hele dag in zo'n duf kantoor moet zitten. En zo heeft iedereen z'n eigen voorkeur.
Maar het is natuurlijk belachelijk als duffe kantoorpikkies gaan zitten beweren dat 'piloot zijn niet meer is wat het geweest is'.
Ga dat maar bespreken op de volgende verplichte vrijdag middag borrel in het kantoor waar je je hele leven al zit, met de 4 collega's waar je je hele leven al mee werkt.
Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.
Net zoals al die nerds hier die de hele dag FS 2004/X spelen en toffe praat gaan doen met hun, je FMC moet je zo programmeren en dan balbla.. rot toch op man ga ergens anders tof lopen praten over je gare FS avonturen
pi_49343929
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:46 schreef Index het volgende:

[..]

Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.
Net zoals al die nerds hier die de hele dag FS 2004/X spelen en toffe praat gaan doen met hun, je FMC moet je zo programmeren en dan balbla.. rot toch op man ga ergens anders tof lopen praten over je gare FS avonturen
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
pi_49344744
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:

[..]

nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
Dat is ook zo, elke aap kan leren vliegen alleen heeft de ene wat meer banaantjes nodig dan de ander.
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 13 mei 2007 @ 21:59:46 #107
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49345246
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:

[..]

nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?
En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn).
pi_49345333
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:59 schreef Alternate het volgende:

[..]

Wat gek dat er dan een strenge selectie is?
En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn).
misschien omdat alleen noobs zich aanmelden?
nee dat weet ik niet, maar het lijkt me voor iedereen gewoon te leren. Dit itt de luchtmacht ofzo.
  zondag 13 mei 2007 @ 22:14:37 #109
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_49345847
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:01 schreef Repeat het volgende:

[..]

misschien omdat alleen noobs zich aanmelden?
nee dat weet ik niet, maar het lijkt me voor iedereen gewoon te leren. Dit itt de luchtmacht ofzo.
Ach vliegen is vliegen. Sneller vliegen is alleen maar makkelijker vliegen.

Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.

Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk
Calm down, please!
pi_49346578
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:46 schreef Index het volgende:

Idd, mja dat zijn zoals je zelf al zei de sukkeltjes die het eigenlijk ook willen worden, maar er niet de capaciteiten voor hebben.
Of die mensen die er bewust voor hebben gekozen om het niet te worden. Omdat ze andere dingen leuker vinden.
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:22 schreef Repeat het volgende:
nofi hoor, maar ik denk dat de gemiddelde studie moeilijker is dan een opleiding tot piloot van 1 a 2 jaar...
Dat hangt uiteraard sterk van de studie af, maar een "cursus" KLS is niet al te moeilijk. (Nou krijg ik een hoop stront over me heen; dat wil je niet weten)
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:59 schreef Alternate het volgende:
Wat gek dat er dan een strenge selectie is?
En dat terwijl de vliegscholen hun klassen niet vol krijgen (terwijl er meer dan genoeg aanmeldingen zijn).
Het is meer een kwestie van instelling, manier van werken e.d. Dat kunnen een hoop mensen niet en daar vallen er een hoop op af. Enerzijds zie je dat in de ballerigheid van veel verkeersvliegers terug, anderzijds in het prima samen kunnen werken. Pick either one
pi_49346788
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ach vliegen is vliegen. Sneller vliegen is alleen maar makkelijker vliegen.

Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.

Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk
tja, ik ben ook maar een simpele boerenjongen.
pi_49346811
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.

Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk
Klok klepel verhaal
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 13 mei 2007 @ 22:51:49 #113
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49347087
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:14 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ach vliegen is vliegen. Sneller vliegen is alleen maar makkelijker vliegen.

Selectie is zo streng vanwege bankgaranties. Hier in NL betaal je al snel 150k voor een FAA licence (los van medi, geloof ik (en die moet dan ieder jaar). In the US of Airheads kan je voor 60k wel klaar zijn bij een gerenomeerd bedrijf.

Maar ach ... wat weet jij nou eigenlijk
Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.
En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren?
pi_49347621
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:51 schreef Alternate het volgende:

[..]

Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.
En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren?
Lees mijn post ook ff Passen niet binnen het bedrijf met een bepaalde cultuur. Bij een normale sollicitatie valt geen 30 maar 90% van de sollicitanten af
pi_49347877
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:51 schreef Alternate het volgende:

[..]

Waarom valt er tijden de opleiding nog een procent of 10 af.
En waarom wijst de KLM dan alsnog 30% van de mensen met 'cursus KLS' af als het toch alleen om de bankgarantie gaat en elke idioot het kan leren?
10 procent maar?

Bij mijn studie werktuigbouw valt c.a. 40% het eerste jaar al af! En dat is landelijk gezien nog best laag. Die 10% is dus gewoon extreem laag.
pi_49347998
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:12 schreef mcDavid het volgende:

[..]

10 procent maar?

Bij mijn studie werktuigbouw valt c.a. 40% het eerste jaar al af! En dat is landelijk gezien nog best laag. Die 10% is dus gewoon extreem laag.
Bij mij is dat over de 60% (eerste twee jaar)
  zondag 13 mei 2007 @ 23:23:31 #117
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49348231
Ja maar wat jullie vergeten is dat bij een gewone studie en sollicitatie elke idioot zich kan aanmelden.
Hier is het aantal idioten al streng geselecteerd (in 'mijn' tijd waren er 2000 aanmeldingen en 120 plaatsen). Als dan 10% tijdens de opleiding afvalt en nog eens 30% bij de sollicitatie dan kom ik uit op een aannamepercentage van 120 - 12 - 32 = 76 man op 2000 aanmeldingen.
Een succes percentage van 3,8% dus.
Maarja elke idioot kan leren vliegen
pi_49348448
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:23 schreef Alternate het volgende:
Ja maar wat jullie vergeten is dat bij een gewone studie en sollicitatie elke idioot zich kan aanmelden.
Hier is het aantal idioten al streng geselecteerd (in 'mijn' tijd waren er 2000 aanmeldingen en 120 plaatsen). Als dan 10% tijdens de opleiding afvalt en nog eens 30% bij de sollicitatie dan kom ik uit op een aannamepercentage van 120 - 12 - 32 = 76 man op 2000 aanmeldingen.
Een succes percentage van 3,8% dus.
Maarja elke idioot kan leren vliegen
Aanmeldingen of interesseaanvragen. Er zijn niet veel mensen die "even" een lening aangaan. Ik ga er dus maar ff vanuit dat een groot deel wel benieuwd was. Of moet ik bij ons de meelopers van 6V ook meetellen? Dan zitten we op een procentje of 11 denk ik
pi_49348533
vergeet je er wel bij te vermelden dat een hoop mensen die selectie doen met een instelling van "ik zie wel hoever ik kom". Voor een "normale" studie kiezen mensen meestal meer iets wat ook echt in hun interessegebied ligt.
pi_49348696
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:33 schreef mcDavid het volgende:
vergeet je er wel bij te vermelden dat een hoop mensen die selectie doen met een instelling van "ik zie wel hoever ik kom". Voor een "normale" studie kiezen mensen meestal meer iets wat ook echt in hun interessegebied ligt.
Maar met dezelfde instelling van hoever kom ik.... Het is wel een feit da bij een vliegopleiding je motivatie 100% moet zijn, bij een andere opleiding hoeft dit niet altijd...
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49348868
En ik denk dat ook meespeelt dat er heel wat meer mensen piloot willen worden, dan dat er piloten zijn. Ja dan moeten er mensen afvallen. En dan kun je dat beter doen vóór ze aan de opleiding beginnen, das goedkoper.
pi_49349066
Elke aap kan leren vliegen, het zit m in de hoeveelheid banaantjes
edit: verder is verkeersvliegen meer vooral crm enz
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49349159
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:50 schreef cheukert het volgende:
Elke aap kan leren vliegen, het zit m in de hoeveelheid banaantjes
Dat had je al geschreven:
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:45 schreef cheukert het volgende:

[..]

Dat is ook zo, elke aap kan leren vliegen alleen heeft de ene wat meer banaantjes nodig dan de ander.
pi_49349295
tvp
  zondag 13 mei 2007 @ 23:59:58 #125
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49349367
Tja iedereen kan leren autorijden, maar de 1 heeft 19 lessen nodig, slaagt in 1 keer en is na wat ervaring een prima chauffeur met bergen schadevrije jaren. De ander slaagt na 50 lessen 3 examens en een staatsexamen en kan nog niet rijden.
Ze hebben het allebei geleerd, maar bij wie stap jij liever in de auto?
Maarja dit gaat natuurlijk voor alles op, iedereen kan leren tenissen, maar dat is geen garantie dat je wimbledon wint.
pi_49349368
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:53 schreef Light het volgende:

[..]

Dat had je al geschreven:
[..]
ik word oud, geef me banaantjes
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49349387
Dat is wel zo van die aap en bananen, maar een groot passagierstoestel of militair toestel vliegen kan echt niet zomaar iedereen. Daar komt heel veel meer bij kijken anders dan cognitieve vaardigheden. Ik denk ook dat een pilotenopleiding toch wel moeilijker is dan een normale studie.
pi_49349418
Het is ook maar waaraan je het woordje [moeilijk] verbindt, je hoeft niet Einstein uit te leggen. Maar je moet wel in 0,000024053947850s bepalen wat je doet
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49349653
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat is wel zo van die aap en bananen, maar een groot passagierstoestel of militair toestel vliegen kan echt niet zomaar iedereen.
Dat heeft weinig met vliegenaanleg en veel met stressbestendigheid, managmentvaardigheden enz te maken. Da's grotendeels een kwestie van aanleg, niet van moeilijkheid.
quote:
Daar komt heel veel meer bij kijken anders dan cognitieve vaardigheden. Ik denk ook dat een pilotenopleiding toch wel moeilijker is dan een normale studie.
Ik zal je uit de droom helpen. Vergeleken met een "normale" studie zoals luchtvaarttechnologie (hbo en zelfde vakgebied) blijkt de KLS/NLS makkelijker te zijn aldus de mensen die de gecombineerde opleidingen doen. Ik doe de universitaire variant (Aerospace @ TUD) en die is nog stukken moeilijker als luchtvaarttechnologie. Toevallig heb ik ook nog wat papiertjes qua vliegen en ik kan je verzekeren dat de theorie en praktijk voor een SEP vele malen makkelijker is (het stelt geen zak voor) vergeleken met een universitaire studie.

Da's overigens ook een belangrijke reden waarom piloten zoveel weerstand krijgen. Het superoriteitsgevoel is bij sommigen stuitend. En daarom worden jullie af en toe ook zo afgefakkeld.
pi_49349682
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:01 schreef cheukert het volgende:
Het is ook maar waaraan je het woordje [moeilijk] verbindt, je hoeft niet Einstein uit te leggen. Maar je moet wel in 0,000024053947850s bepalen wat je doet
Precies. Het gaat dus over aanleg voor een aantal vaardigheden waar training maar beperkt helpt. (Samenwerken, actie blijven ondernemen, stressbestendigheid) Uiteraard vallen daar veel mensen op af; hoeveel mensen vallen er af bij een sportselectie...
  maandag 14 mei 2007 @ 00:25:39 #131
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49350075
Ok maar een heel klein deel van de mensen is geschikt (of dat nou wel of niet met 'moeilijk' te maken heeft laten we in het midden), terwijl half Nederland een studie kan doen.
Maar toch is een superioriteitsgevoel stuitend? Spreek je jezelf niet een beetje tegen?
Overigens heb ik ook een tijdje aan de universiteit gestudeerd. Ik kwam gemiddeld 2x per week een uurtje naar college en heb wel al mijn punten gehaald.
Op de KLS was het gewoon een jaar lang middelbare school style van 8 tot 5 op school zitten. Elke dag.
pi_49350121
Toch denk ik dat piloten veel meer moeten leren dan mensen die een normale studie doen. En dan heb ik het niet over piloten die recreatief vliegen.
pi_49350181
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:11 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Precies. Het gaat dus over aanleg voor een aantal vaardigheden waar training maar beperkt helpt. (Samenwerken, actie blijven ondernemen, stressbestendigheid) Uiteraard vallen daar veel mensen op af; hoeveel mensen vallen er af bij een sportselectie...
Volgens mij weet je niet echt waar je het over hebt want er komt wel heeeeel veel meer bij kijken dan alleen dat. En bij een sportselectie valt er btw bijna niemand af. Tenzij je het wel heeeeel erg bont maakt.
pi_49350238
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:25 schreef Alternate het volgende:
Ok maar een heel klein deel van de mensen is geschikt (of dat nou wel of niet met 'moeilijk' te maken heeft laten we in het midden), terwijl half Nederland een studie kan doen.
Whehe. Half Nederland een pittige technische universitaire studie? (voor het gemakt laten we psychologie enzo ff buiten geschouwing) Don't think so. Misschien dat een procent van de Nederlanders dat aan zou kunnen.
quote:
Overigens heb ik ook een tijdje aan de universiteit gestudeerd. Ik kwam gemiddeld 2x per week een uurtje naar college en heb wel al mijn punten gehaald.
Dan ben ik reuze benieuwd welke studie? Theoretische Wiskunde? Medicijnen? Informatica? Aerospace?
quote:
Op de KLS was het gewoon een jaar lang middelbare school style van 8 tot 5 op school zitten. Elke dag.
Ik geloof dat ik qua intelligentie op het VWO niet een van de slechteren was. Ik draai geregeld dagen van 8 tot 10. 's avonds. Vorig jaar voor een project bijgehouden hoeveel uur ik draaide; mijn persoonlijke record ligt op 75 uur/week oid. De meeste van m'n studiegenoten halen de 40 uur/week makkelijk. 50 uur/week is geen uitzondering. Dan tel ik overigens (lunch)pauze's niet mee.
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Toch denk ik dat piloten veel meer moeten leren dan mensen die een normale studie doen. En dan heb ik het niet over piloten die recreatief vliegen.
Waar baseer je dat op? Een "normale studie" bestaat niet; ik doe psychologie ook 8 uur/week terwijl ik theoretische wiskunde ook niet ga trekken. Beargumenteer 't 's
pi_49350317
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:29 schreef Lightning_NL het volgende:
Volgens mij weet je niet echt waar je het over hebt want er komt wel heeeeel veel meer bij kijken dan alleen dat.
Begrijpend lezen zit daar vast niet bij. Een opsomming tussen haakjes zijn over 't algemeen voorbeelden danwel een nadere omschrijving. Ik geef een voorbeeld schat
quote:
En bij een sportselectie valt er btw bijna niemand af. Tenzij je het wel heeeeel erg bont maakt.
Neuh? Hoeveel man zit er in bijvoorbeeld een hockey-selectie voor professionals? Enkele honderdduizenden spelers, misschien 100 ofzo betaald. Zijn zij nou nog stoerder
Maargoed, mijn punt was dus dat je op aanleg selecteerd en dat bij iets populairs als vliegen veel mensen die aanleg simpelweg niet hebben. Bij veel studies kom je daar al eerder mee in aanraking en weet je dat die richting/dat niveau niets voor jouw is. Vliegen is een wereld waar veel mensen pas laat (of helemaal niet) mee in aanraking komen.
pi_49350319
Tja, ik heb wekenlang van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts zitten leren (in de lessen en daarna). Toegegeven, dat waren de drukke weken. In de minder drukke weken gewoon van 7 tot 21-22 uur.
pi_49350366
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja, ik heb wekenlang van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts zitten leren (in de lessen en daarna). Toegegeven, dat waren de drukke weken. In de minder drukke weken gewoon van 7 tot 21-22 uur.
7 jaar lang, 6 of 7 dagen in de week? (Of in geval van medicijnen; 14 jaar?)
pi_49350411
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:35 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Begrijpend lezen zit daar vast niet bij. Een opsomming tussen haakjes zijn over 't algemeen voorbeelden danwel een nadere omschrijving. Ik geef een voorbeeld schat
[..]
Best hypocriet dat jij dat nu zegt over begrijpend lezen. Want iemand zegt dat het vooral gaat om bijvoorbeeld heel snel goed te reageren. Jij beaamt dat vervolgens, en geeft nog meer voorbeelden van vaardigheden die je niet kunt trainen. Daarbij volledig buiten beschouwing latend dat je ontzettend veel moet leren en ontzettend veel uit je hoofd moet weten en begrijpen.

Daar doelde ik dus op. Beetje jammer dat jij dan komt met je 'begrijpend lezen'.
pi_49350442
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:37 schreef Autoreply het volgende:

[..]

7 jaar lang, 6 of 7 dagen in de week? (Of in geval van medicijnen; 14 jaar?)
Als militair vlieger je carriere lang ja.
  maandag 14 mei 2007 @ 00:44:03 #140
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49350487
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:32 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Whehe. Half Nederland een pittige technische universitaire studie? (voor het gemakt laten we psychologie enzo ff buiten geschouwing) Don't think so. Misschien dat een procent van de Nederlanders dat aan zou kunnen.
[..]
Ja je slaat voor het gemak een stap over. Bij de pilotenselectie melden zich dus alleen mensen aan die aan de vooropleidings eissen voldoen. Dat zijn dus ook de mensen die zich bij een universiteit kunnen aanmelden.
En jij beweert hier dus dat maar 1% van de mensen die van het VWO afkomt en een studie begint dat ook afmaakt?
Ik weet iig wel dat uit mijn jaar maar zo'n 4% van de mensen die 1 aan de vooropleidings eissen voldeden en 2 daar uberhaupt interesse in hadden uiteindelijk piloot zijn geworden.

Het is niet te hopen dat de gemiddelde studie ook dat soort resultaten boekt.
pi_49350575
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:41 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Als militair vlieger je carriere lang ja.
Toch jammer dat die pak 'm beet 8 militaire vliegers die ik ken er geen een vaak langer als na een uur of 5/6 aan 't werk is. Uitzendingen daargelaten.

Anyway, ik ben hier weg. Het is elkaar bashen geworden (niet dat ik daar niet schuldig aan ben though ) en ik heb m'n punt wel gemaakt. Bovendien staat er in een aantal reacties een hoop onzin; da's jammer

Slaap lekker allemaal
  maandag 14 mei 2007 @ 00:50:18 #142
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49350601
Je bent dus duidelijk uitgeluld en nu kom je met zwakke drogredenen
pi_49350642
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:50 schreef Alternate het volgende:
Je bent dus duidelijk uitgeluld en nu kom je met zwakke drogredenen
Je reactie is nogal puberaal. (Uitgeluuuuuuuuuuuuuld!!!!!!!!!) Mijn argumenten zijn duidelijk, die van jullie ook en ik houd 't graag leuk. Voor iedereen.
  maandag 14 mei 2007 @ 00:57:44 #144
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49350714
Je argumenten zijn helaas niet gebaseerd op feiten maar slechts op een bepaald beeld. Vervolgens negeer je de feiten om aan je eigen idee vast te kunnen houden.
pi_49350753
Klaar met werken is niet klaar met leren. Denk aan het leren van nieuwe systemen en procedures.
Wat ik me nu eigenlijk afvraag? Heb jij dan een vliegbrevet? Waar baseer jij je informatie op?
pi_49350824
quote:
Op maandag 14 mei 2007 01:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Klaar met werken is niet klaar met leren.
Je statement dat de gemiddelde militaire vlieger iets van 80 uur/weer werkt is onzin en dat weet je. De helft, max.
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:57 schreef Alternate het volgende:
Je argumenten zijn helaas niet gebaseerd op feiten maar slechts op een bepaald beeld. Vervolgens negeer je de feiten om aan je eigen idee vast te kunnen houden.
Kan je 's wat feiten geven die ik negeer? Behalve dan Lightning's argument omdat ik weet dat dit onzin is. (Morgen krijg je reactie, ik ga nu echt tukken )
  maandag 14 mei 2007 @ 01:06:01 #147
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49350848
Een zweefvlieger.
Op zich wel typisch dat het al de tweede zweefvlieger is in dit topic die verkeersvliegers loopt te bashen. Toch iets van jaloezie ofzo.
pi_49350897
quote:
Op maandag 14 mei 2007 01:06 schreef Alternate het volgende:
Een zweefvlieger.
Op zich wel typisch dat het al de tweede zweefvlieger is in dit topic die verkeersvliegers loopt te bashen. Toch iets van jaloezie ofzo.
Heuh, niet alles over 1 kam scheeeiiiren jaaa
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49351725
ja het ging effe nergens over, maar ik denk toch dat de opleiding tot vlieger moeilijker is dan wat een gemiddelde student moet presteren. Zowiezo is het moeilijker om vlieger te worden dan om af te studeren, simpelweg omdat je over veel meer goede kwaliteiten moet beschikken.
  maandag 14 mei 2007 @ 08:42:59 #150
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_49353014
quote:
Op maandag 14 mei 2007 02:41 schreef Lightning_NL het volgende:
ja het ging effe nergens over, maar ik denk toch dat de opleiding tot vlieger moeilijker is dan wat een gemiddelde student moet presteren. Zowiezo is het moeilijker om vlieger te worden dan om af te studeren, simpelweg omdat je over veel meer goede kwaliteiten moet beschikken.
Absoluut. Gaat ook nog eens om een stukje verantwoordelijkheid
Ik baal nog steeds van de herkeuring hooikoorts via Gilze-Rijen Zoiets kleins ... weg kansen

edit : moet ook wel zeggen dat je toendertijd met HAVO-D (exact) al F16-vlieger kon worden van de 1500 vielen er wel heul veul af maar er zaten ook wel kneuzen tussen hoor.
Calm down, please!
  maandag 14 mei 2007 @ 09:03:03 #151
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49353313
En wederom begrijp ik niet dat niet vliegopleiding-mensen de opleiding lopen af te kraken als zijnde makkelijk e.d.

Ik vraag me dan af waarom? waarom zou je iets afzeiken waar je 0 verstand/ervaring mee hebt? daar moet dus meer achter zitten....
FCT
pi_49353609
whehe, jongens laat je niet zo op fucken.... ben je daar niet op geselecteerd
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_49355103
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:03 schreef Mojave het volgende:
En wederom begrijp ik niet dat niet vliegopleiding-mensen de opleiding lopen af te kraken als zijnde makkelijk e.d.

Ik vraag me dan af waarom? waarom zou je iets afzeiken waar je 0 verstand/ervaring mee hebt? daar moet dus meer achter zitten....
gewoon, omdat mensen die die opleidingen doen lelijk zijn.
pi_49356038
En mensen die die opleiding niet doen nog lelijker! Nja, behalve mijn vriendin dan
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_49356271
quote:
ja het ging effe nergens over, maar ik denk toch dat de opleiding tot vlieger moeilijker is dan wat een gemiddelde student moet presteren. Zowiezo is het moeilijker om vlieger te worden dan om af te studeren, simpelweg omdat je over veel meer goede kwaliteiten moet beschikken.
Tsjah, dat kan je hard blijven roepen, maar heb je daar argumenten voor, of is het net zo'n opmerking als over onze hardwerkende militaire piloten die helaas nergens op gebaseerd was? Hoe verklaar je anders dat mensen met een universitaire studie met een zelfde startsalaris beginnen in een markt waar géén krapte is?

[ Bericht 3% gewijzigd door Autoreply op 14-05-2007 12:06:58 ]
pi_49356758
Sjonge jonge.. houdt nou eens op. De een vind de opleiding moeilijk en spendeert een paar uur per dag aan huiswerk, de ander vind em makkelijk en komt pas vlak voor de examens in actie. Ligt maar net aan de persoon...dus om nou van buitenaf te gaan beoordelen over de moeilijkheid van de opleiding is een beetje zozo...feit is wel dat je een heleboel informatie te verstouwen krijgt in een korte tijd maar volgens mij is dat op de uni ook wel zo dus euh...ga maar lekker op airdork bashen ofzo. Doe je nog wat nuttigs!
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_49357463
Afgunst is flauw hoor, piloten zijn best knuffelbare mensen.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49357869
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:23 schreef YellowLedbetter het volgende:
Sjonge jonge.. houdt nou eens op. De een vind de opleiding moeilijk en spendeert een paar uur per dag aan huiswerk, de ander vind em makkelijk en komt pas vlak voor de examens in actie. Ligt maar net aan de persoon...dus om nou van buitenaf te gaan beoordelen over de moeilijkheid van de opleiding is een beetje zozo...feit is wel dat je een heleboel informatie te verstouwen krijgt in een korte tijd maar volgens mij is dat op de uni ook wel zo dus euh...ga maar lekker op airdork bashen ofzo.
Ach, als er mensen hersenloos gaan roepen dat het véél moeilijker is als een universitaire studie moet ik toch lachen...
quote:
Doe je nog wat nuttigs!
Ik werk aan m'n eigen toekomst; dat lijkt me nuttig genoeg
pi_49357965
AR is lekker op dreef
  maandag 14 mei 2007 @ 12:20:57 #160
165237 Leef
Sunny side up!
pi_49358829
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:16 schreef Schuifpui het volgende:Op kruishoogte zal geen van de piloten waarschijnlijk aan de knuppel zitten
O da's goed. Vind ook niet dat ze dat onder werktijd moeten doen.
pi_49359078
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:43 schreef FlitsFrits het volgende:
Afgunst is flauw hoor, piloten zijn best knuffelbare mensen.
jammer dat het vaak mannen zijn en dat ik daar niet echt graag mee knuffel....
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 14 mei 2007 @ 12:33:01 #162
165237 Leef
Sunny side up!
pi_49359212
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:31 schreef Alternate het volgende:
Gelukkig weet ook iedereen precies wat er allemaal bij komt kijken om een jetliner te vliegen
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.
Tja, ik zou 't niet kunnen, maar het lijkt me een mooi beroep.

Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
quote:
Dacht je nou echt dat ze je 3 ton per jaar betalen om op je aarsch te zitten en de krant te lezen?
De luchtvaart is nou juist de branche waarin de bedrijven zo min mogelijk geld onnodig uitgeven.
Drie letters: KLM
pi_49359334
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:28 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

jammer dat het vaak mannen zijn en dat ik daar niet echt graag mee knuffel....
True, je moet maar net de goeie hebben.


Angelina Jolie bijvoorbeeld.


Whehehe kijk 'em eens genieten met Angelina's borsten tegen 'em aangedrukt.
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49359395
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:
Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
Vertelde de lokale spotter jou dit?
Ik ontken mijn bestaan.
  maandag 14 mei 2007 @ 12:40:07 #165
165237 Leef
Sunny side up!
pi_49359463
ach, ik vond het wel interessant om te zeggen dat ik een piloot kende.
pi_49359679
quote:
Op maandag 14 mei 2007 10:19 schreef mcDavid het volgende:

[..]

gewoon, omdat mensen die die opleidingen doen lelijk zijn.
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:36 schreef FlitsFrits het volgende:

[..]

True, je moet maar net de goeie hebben.

[afbeelding]
Angelina Jolie bijvoorbeeld.

[afbeelding]
Whehehe kijk 'em eens genieten met Angelina's borsten tegen 'em aangedrukt.
Godver daar gaat mijn argument!
pi_49360149
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:38 schreef FlitsFrits het volgende:

[..]

Vertelde de lokale spotter jou dit?
Whehe
pi_49360953
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:

[..]

Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.
Tja, ik zou 't niet kunnen, maar het lijkt me een mooi beroep.
Vergeet niet dat de gemiddelde vlieger op een kleiner type begint en daar voor een aantal jaar op blijft vliegen. Het is leuk dat een 747 vlieger van de 9 uur dat zo'n trip duurt er 4 kan slapen, maar een vlieger op een route die wat minder is qua afstand vliegt in die 9 uur 4 a 5 keer heen en weer, waarbij hij 90% van de tijd ook daadwerkelijk aan het werk is.
quote:
Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
mmm dan heb ik de laatste 4 jaar toch meer gedaan dan zou moeten.. Weer 750 landings gedaan waar ik niet voor betaald werd En nu ik captain ben, vliegt toch 50% van de tijd de first officer. En houd je vast, hij landt ook nog

Kort gezegd, houd je mond als je er geen verstand van hebt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_49361445
Misschien zit 't 'm in het feit dat AutoReply niet verder is gekomen dan zweefvliegen, en kan hij het niet hebben dat elke 'echte' piloot daar altijd grapjes over maakt. Wel leuk hoor, zweefvliegen, daar niet van.
pi_49362284
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Misschien zit 't 'm in het feit dat AutoReply niet verder is gekomen dan zweefvliegen
Helaas voor jouw. Ik heb er bewust voor gekozen. Achteraf heb ik daar zeker geen spijt van. Uiteraard zijn er een hoop mensen die graag vliegen en het een topjob vinden, maar de gemiddelde verkeersvlieger als een superman neer te zetten is wat lachwekkend.
quote:
, en kan hij het niet hebben dat elke 'echte' piloot daar altijd grapjes over maakt.
Nah, als die "grapjes" van jouw moeten verhullen dat je onzin uitkraamt dan vind ik dat eerder zonde als dat ik er niet tegen kan
quote:
Wel leuk hoor, zweefvliegen, daar niet van.
Inderdaad
pi_49362644
Schijnbaar heb je met je ontzettend moeilijke studie ook tijd zat om snel te reageren op posts.

Ik heb btw nergens gezegd dat ik grapjes over zweefvliegen maak/heb gemaakt of dat ik al een echte piloot ben.

Maar begin jij je nou maar eens af te vragen waarom zoveel mensen de selecties niet eens halen. Echt een heel klein percentage mag maar beginnen aan de opleiding. Moeilijk dus om piloot te worden.
pi_49363587
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:58 schreef Lightning_NL het volgende:
Schijnbaar heb je met je ontzettend moeilijke studie ook tijd zat om snel te reageren op posts.

Ik heb btw nergens gezegd dat ik grapjes over zweefvliegen maak/heb gemaakt of dat ik al een echte piloot ben.

Maar begin jij je nou maar eens af te vragen waarom zoveel mensen de selecties niet eens halen. Echt een heel klein percentage mag maar beginnen aan de opleiding. Moeilijk dus om piloot te worden.
nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.
pi_49366833
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:33 schreef Leef het volgende:

[..]

Je moet alles KUNNEN voor als er een noodgeval is. Vaardig en stressbestendig zijn voor als er iets mocht gebeuren. Daar word je voor betaald. Niet voor het vele harde werk! Een collega van me is piloot op een 747 (first officer, nog geen captain) en die zegt dat er inderdaad het grootste deel van de tijd geen moer te doen is en dat hij vaak een paar uur slaapt onder z'n werk.. je moet toch wat. Maar ja, het zijn wel de gasten die als er een fout gemaakt is en ze zich vergist hebben in de positie, en er een motor in de brand staat, en er een dronken gek een air hostess gijzelt, gaan zorgen dat alles weer op z'n pootjes terecht komt.
Tja, ik zou 't niet kunnen, maar het lijkt me een mooi beroep.

Verder: een first officer is een volwaardig piloot, maar hij start en landt geeneens. Dat doet de captain. Dus tijdens een normale vlucht voert een f/o werkelijk bijna niets uit.
Wel wordt hij een paar x per jaar getest of hij wel alles KAN wat hij zou moeten kunnen in een noodsituatie. Zo niet, dan verliest hij zijn licentie om te vliegen..
[..]

Drie letters: KLM
hiihii, wat schattig
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 14 mei 2007 @ 16:16:25 #174
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_49368657
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:36 schreef FlitsFrits het volgende:

[..]

Whehehe kijk 'em eens genieten met Angelina's borsten tegen 'em aangedrukt.
In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de foto
Calm down, please!
pi_49369229
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de foto
En mag hij haar PA hebben. En toevallig is die heul lekker
pi_49369342
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

In zo'n soort geval maakt de Co-piloot dus de foto


Wat een topwijf 'eik, mooi, intelligent, avontuurlijk, kan vliegen. Hmm.

Zijn er nog wat vrouwelijke piloten beschikbaar?
Ik ontken mijn bestaan.
  maandag 14 mei 2007 @ 17:24:24 #177
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49370976
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef mcDavid het volgende:

[..]

nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.
Die doorzien alles! En ik ken een heule lieve
pi_49372162
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:36 schreef FlitsFrits het volgende:

[..]



Wat een topwijf 'eik, mooi, intelligent, avontuurlijk, kan vliegen. Hmm.

Zijn er nog wat vrouwelijke piloten beschikbaar?
Ik heb nog wel wat telefoonnummers!

Wel zweefvliegpilotes dan
pi_49372204
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:20 schreef mcDavid het volgende:

[..]

nee, moeilijk om de selectiepsycholoog te foolen.
Jammer dat jij er ook niks van snapt.
pi_49372224

Mooi vliegtuig
pi_49372643
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:59 schreef Autoreply het volgende:
[afbeelding]
Mooi vliegtuig
Ik heb Hád ( ) veul mooiere foto's van een Astir CS Jeans.
pi_49372750
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:59 schreef Autoreply het volgende:
[afbeelding]
Mooi vliegtuig
Heb jij nog meer plaatjes van die kalender?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49372976
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:18 schreef cheukert het volgende:

[..]

Heb jij nog meer plaatjes van die kalender?
Gewoon de URL volgen lijkt mij
pi_49374204
Wij hebben de hele kalender in het clubhuis hangen
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_49374431
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:26 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Gewoon de URL volgen lijkt mij
jamaar ja maar ja maar dat zijn zulks ganz kleine plaatjes je weets
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 14 mei 2007 @ 19:45:18 #186
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49375464
bier
FCT
pi_49376378
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:57 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ik heb nog wel wat telefoonnummers!

Wel zweefvliegpilotes dan
Heb je niet 1 gemotoriseerde?
Ik ontken mijn bestaan.
pi_49376503
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:05 schreef FlitsFrits het volgende:

[..]

Heb je niet 1 gemotoriseerde?
wel twee die in engeland zitten voor een opleiding broodpoeper.
pi_49376797
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:

[..]

wel twee die in engeland zitten voor een opleiding broodpoeper.
Geef maar het nummer van de beste vliegstermooiste.

Ik ontken mijn bestaan.
pi_49377238
quote:
Ziet er goed uit.

Of-ie z'n poep moet inhouden. 'Nee hoor, dat hoeft niet'
Ik ontken mijn bestaan.
  maandag 14 mei 2007 @ 20:45:37 #192
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49378016
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:04 schreef Autoreply het volgende:

[..]
Hoe verklaar je anders dat mensen met een universitaire studie met een zelfde startsalaris beginnen in een markt waar géén krapte is?
Het startsalaris zegt ook niet alles. Bij een beetje bedrijf moet je minstens een jaar ploeteren voor een salaris verhoging. Bij bv de KLM is de curve veel steiler. Zelf ben ik er in 2 jaar tijd ongeveer 16000 bruto op vooruit gegaan (vanuit een 'universitair' startsalaris)'

Doe dat maar eens met je WO opleiding.

Overigens denk ik sowieso dat je een te positief beeld hebt van startsalarissen voor mensen zonder werk ervaring.
pi_49378887
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:45 schreef Alternate het volgende:

Overigens denk ik sowieso dat je een te positief beeld hebt van startsalarissen voor mensen zonder werk ervaring.
Komt dat zo uit de lucht vallen of ben je helderziend
  maandag 14 mei 2007 @ 21:17:22 #194
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_49379193
FCT
pi_49381654
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:35 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Of die mensen die er bewust voor hebben gekozen om het niet te worden. Omdat ze andere dingen leuker vinden.
heid van veel verkeersvliegers terug, anderzijds in het prima samen kunnen werken. Pick either one

jij bent dus ook zo'n pauper wiens jongensdroom het wat, maar vmbo moest doen, of de selectie niet door kwam
pi_49382273
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:03 schreef Mojave het volgende:
En wederom begrijp ik niet dat niet vliegopleiding-mensen de opleiding lopen af te kraken als zijnde makkelijk e.d.

Ik vraag me dan af waarom? waarom zou je iets afzeiken waar je 0 verstand/ervaring mee hebt? daar moet dus meer achter zitten....
Idd bij mij op school ook altijd.
Dan heb ik het zo met iemand over vervolgopleiding, en dan hoort zo'n andere nerd het en zegt zoiets van "jaaa maar dat lukt je nooitt die selectie en die opleiding is vet kut blablabla".

dan zeg ik ook rot op flikker
pi_49382322


[ Bericht 100% gewijzigd door Autoreply op 14-05-2007 22:49:20 ]
pi_49382763
maar je medical is niet de enige selectie eis... zou ook niet best zijn
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_49383170
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:08 schreef mcDavid het volgende:

[..]

wel twee die in engeland zitten voor een opleiding broodpoeper.
foto's van die broodpoepers eens
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 14 mei 2007 @ 23:53:08 #200
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49386660
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:09 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Komt dat zo uit de lucht vallen of ben je helderziend
Zoals ik al zei eerder, ik heb ook gestudeerd en ik spreek nogal eens wat oud klasgenoten. Hun salaris komt niet eens in de buurt van het startsalaris van een verkeersvlieger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')