Dan zijn ze nog altijd beter als Pietje Klaasen van de Treffersquote:Op zondag 6 mei 2007 06:18 schreef DeWaasheid het volgende:
Afdankertjes van topclubs dus eigelijk....
edit: die paar ton halen ze alleen als ze boven verwachting spelen, zelfde voor topclubs
kennelijk toch niet...quote:Op zondag 6 mei 2007 07:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan zijn ze nog altijd beter als Pietje Klaasen van de Treffers
Waarom niet?quote:
Dat is ook meteen het idee.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:52 schreef sjimz het volgende:
Zonder europees paspoort zijn ze denk ik niet te halen, want dan moeten ze toch een minimaal salaris verdienen wat voor de meete jupiler league clubs veel te hoog is?
Tuurlijk niet. De meeste althans.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:55 schreef sjimz het volgende:
Hebben de desbetreffende wel de kennis en het financieel vermogen om daar goed te kunnen scouten?
Je hoeft niet te scouten in principe.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:55 schreef sjimz het volgende:
Hebben de desbetreffende wel de kennis en het financieel vermogen om daar goed te kunnen scouten?
Omdat ze beter zijn dan de spelers die ze nu kunnen halen.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:58 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. De meeste althans.
De vraag is dan ook: waarom zouden 1e divsieclub zoveel toeren uit moeten halen voor spelers van de andere kant van de Wereld?
Einde contract of geen contract in Zuid Amerika is ook gewoon gratis. En als een Zuid Amerikaan niet bevalt gaat hij na een jaar ook wegquote:Op zondag 6 mei 2007 16:40 schreef methodmich het volgende:
Die Zuid-Amerikanen zullen ze dan over het algemeen moeten kopen en dat kost geld.
Als ze al een hoofdklassespeler halen, kost ze dat niets. Die krijgt een contract voor een jaar, als het niet lukt gaat die terug naar de hoofdklasse. Lijkt me een goedkopere oplossing dan buitenlanders halen die je toch weer ergens moet onderbrengen.
Maar als je zo eens kijkt wat de clubs uit de eerste divisie halen, dan worden er sowieso zelden transferbedragen betaald. Heel veel transfervrije spelers, huurlingen uit de eredivisie of doorgeschoven jeugdspelers. Onderling ruilen, komt ook wel eens voor. Die clubs hebben over het algemeen amper geld. Dan is investeren in spelers uit een heel andere cultuur wel een erg grote gok.
Want ik vraag me af in hoeverre de Zuid-Amerikanen die in de eerste divisie zijn opgedoken nou wel van die versterkingen waren.
De bedrijfstak voetbal heeft geen minimumsalaris. Maar het lijkt me dat het niet onder het wettelijk minimum mag liggen, dus ik denk minimaal 1200 euro bruto per maandquote:Op zondag 6 mei 2007 18:02 schreef Suijk het volgende:
Wat is het minimum salaris van zo'n Zuid Amerikaan?
Zijn echt wel meer spelers die dat willen. Klein contractje bij een BVO of een hoofdklasser en ook stufi. Kan je prima van leven en je krijgt een goede opleidingquote:
Voor hoeveel komen die spelers? 50-75k bruto?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:29 schreef methodmich het volgende:
Nou, inderdaad. De eerste divisie clubs scouten heel veel in de hoofdklasse.
De meeste spelers die dit seizoen nieuw kwamen bij een club in de Jupiler League kwamen uit de eigen jeugd, van een eredivisieclub, een andere eerste divisie club of uit het nabije buitenland (België). Dus ik snap niet zo goed waarom je een vergelijking trekt met de hoofdklasse.
De volgende spelers zijn dit seizoen uit de hoofdklasse naar een eerste divisie club gegaan:
Antoine Wellens: Ging van Kozakken Boys naar FC Eindhoven. Speelt er doorgaans in de basis. Is een voormalig speler van de club en kwam dus graag terug bij zijn oude liefde.
Tim Nelemans: Van Geldrop / AEK naar FC Eindhoven. Pakt zijn duels mee, scoort af en toe en is ook een voormalig speler van die club.
Stanley Tailor: Van IJsselmeervogels naar FC Emmen, is geflopt. Maar dat was niet al te verrassend.
Florencio Cornelia: In de winterstop van Ter Leede naar Fortuna Sittard gegaan en met 7 goals in een half seizoen clubtopscorer geworden, goed gespeeld dus.
Jonathan Vosselman: Kwam van Be Quick '28 naar Go Ahead Eagles, speelde zich als linksback in de basis en wordt gevolgd door enkele eredivisieclubs.
Kwong-Wah Steinraht: Topscorer van IJsselmeervogels, mislukte bij Haarlem. Ligt ook deels aan de club denk ik, gezien het feit dat Patrick Lokken een jaar eerder hetzelfde overkwam. Gaat terug naar de Vogels.
Youssef Sarica: Kwam van Quick Boys naar Haarlem, vooral om te leren en op termijn aan te haken.
Shane Arana Barrantes: Van Argon naar FC Omniworld, voornamelijk als invaller gebruikt. Heeft de kwaliteiten niet, wel een nuttige invaller.
Wilco Krimp: Van Argon naar FC Omniworld, speelt de laatste tijd in de basis achterin en doet het aardig.
Nordin Amrabat: Van Huizen (eigenlijk eerste klasser, maar gepromoveerd) naar FC Omniworld, direct clubtopscorer geworden met 14 goals en momenteel in de belangstelling van Sparta.
Benjamin Martha: Van DOTO naar RBC Roosendaal, voornamelijk als invaller gebruikt, ook wel regelmatig basis. Scoorde 14 keer, waaronder enkele fantastische goals. Prima aanwinst dus.
Brahim Aoulad-Lfadil: Van Argon naar Telstar, vooral om te leren. Onlangs zijn debuut gemaakt en al gescoord.
Frank Korpershoek: Van DWV naar Telstar, laatste tijd ook zijn minuutjes in de basis gepakt achterin.
Duncan van Moll: Van Be Quick '28 naar FC Zwolle, genoeg speeltijd gekregen als nuttige breedtekracht.
Erik Rotman: Van DOS Kampen naar FC Zwolle, is nog jong en kan zijn kans achterin nog grijpen.
Silvino Soares: Van Excelsior Maassluis naar FC Zwolle. Zeker geen topper, desondanks toch vaak basis en 11 goals gemaakt.
Anton Jongsma: Van Harkemase Boys naar FC Zwolle. Groeide uit tot één van de sterkhouders en werd met 14 goals clubtopscorer.
Dan spreek je dus over 17 spelers uit de hoofdklasse, terwijl de clubs gemiddeld rond de 10 nieuwelingen haalden. 17 spelers op 200 (vermoedelijk zelfs meer dan 200).
Dus dat deel van je bewering klopt niet.
Daarnaast heeft men bij Zwolle nu wat van die spelers, bij Helmond Sport ook. Eigenlijk doet alleen die Botteghin het echt goed. Sowieso is het een gok, gezien de heimwee die diverse spelers kunnen krijgen. En die Wilson was dus echt niet zo goed, die jongen zou bij menig hoofdklasser echt op de bank hebben gezeten.
Een aantal wordt aangeboden, maar veel ook niet. Als je de markt een beetje benaderd heb je waarschijnlijk meer kans om een goede Zuid Amerikaanse speler te halenquote:Op maandag 7 mei 2007 01:34 schreef -Mo- het volgende:
Veel van die Zuid-Amerikaanse spelers worden overigens niet eens door Zwolle zelf gescout, maar krijgen ze aangeboden door Henk van Ginkel, die niet geheel toevallig ook uit Zwolle komt. Hij is een talentenscout en spelersmakelaar (o.a. zaakwaarnemer van Stam en Kluivert).
Veel Zuid Amerikanen en zeker die met een Europees paspoort spreken een vreemde taal. Verder is huisvesting en onderwijs ook niet echt duur.quote:Op maandag 7 mei 2007 03:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik denk dat de taalbarriere, onderkomen, onderwijs en culturele verschillen té groot zijn en teveel inversteringen vereisen voor kleine ploegjes als in de 1e divisie.
50000 op jaarbasis lijkt me al redelijk hoog.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor hoeveel komen die spelers? 50-75k bruto?
Als die spelers onder contract staan bij een hoofdklasser moet er sws betaalt worden en er moet een opleidingsvergoeding betaalt worden. Gratis zijn ze dus ook niet
Als jij het zegt moet het wel waar zijnquote:Op maandag 7 mei 2007 19:29 schreef methodmich het volgende:
Nou, IJsselmeervogels heeft anders echt geen geld gekregen. DOTO ook niet, enzovoort.
Maar goed, als je het niet geloof moet je het zelf maar weten.
Net alsof als je er 2 Argentijnen en een Braziliaan bij hebt in een keer geen binding zou zijn.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:32 schreef Beschouw het volgende:
Laat die Jupilerclubs lekker in hun eigen regio scouten en spelers halen. Is beter voor de binding met het achterland.
Die ene broer of moeder van die Argentijn of Braziliaan is er helemaal niet.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net alsof als je er 2 Argentijnen en een Braziliaan bij hebt in een keer geen binding zou zijn.
Binding is er overigens vooral bij goede spelers. Of je moet denken dat je rijk wordt van die ene broer en moeder die elke thuiswedstrijd komt kijken
Nee, klopt. De Nederlander is dus 8 x 2 x 17 = 170 euro goedkoper. Das weer mooi om te weten.quote:Op maandag 7 mei 2007 19:41 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Die ene broer of moeder van die Argentijn of Braziliaan is er helemaal niet.
Je wiskunde is ook op orde zie ikquote:Op maandag 7 mei 2007 19:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, klopt. De Nederlander is dus 8 x 2 x 17 = 170 euro goedkoper.
Ik meende ook zoiets... Dat is voor een talent wat nog niks bewezen heeft niet te betalen, behalve door een paar clubs bovenin de Eredivisie.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:56 schreef Public_NME het volgende:
Ik geloof dat het rond de 300k is wat ze minimaal moeten verdienen...
Daarom was het idee ook om spelers te zoeken naar spelers met een EU paspoort.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik meende ook zoiets... Dat is voor een talent wat nog niks bewezen heeft niet te betalen, behalve door een paar clubs bovenin de Eredivisie.
8x2x17 = (8x2)x17 = (16)x17 = ...ik sluit me aan bij sjimz in dezequote:Op dinsdag 8 mei 2007 06:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Mijn argumenten zijn altijd sterk dus helaas
Naam? Huidige club?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ga in elk geval die spelen proberen te verpatsen en een commissie te krijgen. Dat het lukt lijkt me onwaarschijnlijk.
Maar het is wel een speler die interessant is voor wat clubs in Nederland. Moet een half miljoen kosten en ze willen 200k salaris
Waarom niet? Als die speler zo graag wil verkassen moet hij er wel wat ruchtbaarheid aan geven. Het is blijkbaar niet dat de clubs in de rij staan.quote:
Denkfout. Voetballers buiten de EU, moeten minimaal 350K per jaar verdienen. Die regel hebben ze ingesteld om eigen talent een voorsprong te geven. Alle Afrikanen en Zuid-Amerikanen in de ere/eerste divisie verdienen allemaal minimaal 350K.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De bedrijfstak voetbal heeft geen minimumsalaris. Maar het lijkt me dat het niet onder het wettelijk minimum mag liggen, dus ik denk minimaal 1200 euro bruto per maand
Alleen niet als ze een EU paspoort hebben en laat nu net al die Zuid Amerikanen die in de JL spelen een EU paspoort hebbenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:16 schreef LENUS het volgende:
[..]
Denkfout. Voetballers buiten de EU, moeten minimaal 350K per jaar verdienen. Die regel hebben ze ingesteld om eigen talent een voorsprong te geven. Alle Afrikanen en Zuid-Amerikanen in de ere/eerste divisie verdienen allemaal minimaal 350K.
Ik laat je wat zien als je op MSN komt en belooft niks door te vertellenquote:
Heb hier nu geen MSN, vanavond wel.. ben benieuwd.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik laat je wat zien als je op MSN komt en belooft niks door te vertellen
Die moet je al bij subtoppers gaan onderbrengen. NAC hanteert bijvoorbeeld ook al een salarycap van 250.000 bruto. Is hij daar talentvol genoeg voor?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De speler die ik aangeboden kreeg wil 12k netto per maand hebben, beetje te duur voor de JL lijkt me
Think Manuel da Costaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:24 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Die moet je al bij subtoppers gaan onderbrengen. NAC hanteert bijvoorbeeld ook al een salarycap van 250.000 bruto. Is hij daar talentvol genoeg voor?
Je bedoelt die speler van Ecuador die steeds dat masker opdeed als hij had gescoord?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij heeft er wel een paar Brazilianen opstaan en hij beweert de rechten te hebben. Ik kan het niet beoordelen of dat zo is
Spiderman staat er ook op. Dat zal Mendéz leuk vinden als die naar PSV komt
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De speler die ik aangeboden kreeg wil 12k netto per maand hebben, beetje te duur voor de JL lijkt me
Piet is meer Braziliaan hè!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:42 schreef hello_moto1992 het volgende:
Wie ben jij eigenlijk? Piet de Visser?
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je bedoelt die speler van Ecuador die steeds dat masker opdeed als hij had gescoord?
Neequote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:42 schreef hello_moto1992 het volgende:
Wie ben jij eigenlijk? Piet de Visser?
Tot op heden gewoon TV en stadion bezoekquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Hoe zoek je uit of die speler(s) wel interessant is/zijn om onder je hoede te hebben DAM. DVD's?
Dat klopt... die is namelijk doodquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Das een van de minder interessante spelers
quote:Tenorio overleed in mei 2005 op 25-jarige leeftijd door een auto-ongeluk. Hij had de bijnamen El Enmarascado (De Gemaskerde) en Spiderman en vierde zijn doelpunten door een stuk stof voor zijn ogen te houden.
Heb het dan ook niet over Spidermanquote:Op woensdag 9 mei 2007 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is niet de speler waar ik het over heb
Nee hoor, gewoon weer een verkeerd feit van je verbeterd.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je hebt gelijk.
Lekkerste mier tot nu die je geneukt hebt?
Die heeft zijn kans al meerdere malen in Europa gehad en gefaald... jammer voor hem.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen EU paspoort dus sws niet haalbaar en te slecht voor een ploeg die hem kan betalen
Hij is altijd al te slecht geweest hoorquote:Op woensdag 9 mei 2007 00:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Die heeft zijn kans al meerdere malen in Europa gehad en gefaald... jammer voor hem.
Bedoel je dat?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je hoeft niet te scouten in principe.
Je moet zorgen dat je iemand die daar zit een lijst laat opstellen met spelers met een EU pas en hoe lang ze onder contract staan en dan de spelers benaderen die vrij zijn op proef vragen.
Dat hoeft echt niet zoveel geld te kosten
En het gebeurd in Dordt al vaker, maar het blijkt als ze eenmaal hier zijn toch bagger te zijn en het niveau van het tweede niet eens te halen.quote:FC Dordrecht heeft momenteel de Braziliaanse middenvelder André de Morales da Silva op proef. Morales, afkomstig uit Sao Paolo, heeft een Portugees paspoort. De gehele week zal de middenvelder mee trainen met de selectie van Gert Kruys, waarna er gekeken zal worden of hij daadwerkelijk een versterking voor de selectie van FC Dordrecht kan zijn.
Ze waren persoonlijk rond met een Bulgaars international voor de positie centraal achterin afgelopen zomer, alleen hadden ze toen niet het geld om hem te halen (800.000). Normaal gesproken zou Heracles niet zo snel meer dan 4 ton voor een verdediger neerleggen denk ik, maar als de situatie penibel is dan zullen er eventueel wel wat geldschieters bijspringen.quote:Op zondag 9 december 2007 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat kan Heracles ongeveer betalen 500k?
Maar dan gaan ze voor iemand die er direct staat. De dag nadat ze bij Zwolle waren wezen scouten hoorde ik dat het een interessante jongen zou zijn voor de toekomst, ze waren niet direct overtuigd van zijn meerwaarde.quote:Op maandag 10 december 2007 00:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als pak hem beet Klavan en/of Boayke worden verkocht moet dat toch wel lukken?
Je speelt zeker FMquote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geloof jij het als mij net een jonge speler is aangeboden uit Zuid Amerika die nu in Spanje speelt?
quote:"Hi, my name name is Miguel Renò, last year I was playing by DOVO,now im back from Italy and im searching a team in the Hoofdklasse, did you now about some mnager at these levels or some sportive manager who I can send my c.v.?? Thanks!"
Kost wel extra. Minimumsalaris van buiten-EU is voor de meeste Juup-clubs niet te betalen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kost niks meer extra en ja er zit meer talent
Dat dus. De charme van de JL is dat je veelal jonge en lokale spelers bij de clubs hebt.quote:Op dinsdag 25 december 2007 13:03 schreef Maja het volgende:
Voor het Nederlandse voetbal is dit idee heel slecht.
De JL moet een kweekvijver zijn voor jonge voetballers. Geen handelshuis voor Zuid-Amerikaanse voetballers.
spelers van buiten de eu moeten meer dan 350.000 euro verdienen hoor. die kan je echt niet hier heen halen voor een paar centenquote:Op zondag 6 mei 2007 01:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er zijn veel spelers in met name Uruguay, Chili, Argentinie en Brazilie met een Europees paspoort en spelers die in de eerste divisie in Brazilie of Argentinie spelen en in de eredivisie van Chili en Uruguay spelen verdienen nauwelijks wat. Dat soort spelers kan je halen voor een salaris van 1000 tot 2000 euro per maand en een huis en veel spelers zijn wel degelijk beter dan uit de hoofdklasse en kosten nog minder bovendien. Het beste kan je er 2 of 3 halen omdat die spelers zich dan makkelijker aanpassen en dat huis heb je toch.
Je hoeft alleen uit te zoeken welke spelers een Europees paspoort hebben en daarna kan je de clubs en zaakwaarnemers benaderen om te zien bij wie de rechten liggen. Veel kleinere clubs zullen zeker bereid zijn om zo´n speler op proef te laten komen, zeker als die spelers geen contract hebben.
Zwolle doet het nu met aardig wat succes, maar er zou nog plaats zijn voor veel meer Zuid Amerikaanse spelers want die zouden het niveau omhoog trekken en zijn bovendien betaalbaar
Goed plan?
Alleen hebben ze lang niet altijd een EU-pas. Alleen sommige Argentijnen die een Italiaanse schoonmoeder faken.quote:Op zondag 10 februari 2008 23:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet als ze een EU pas hebben, dan tekenen ze voor 1500 euro netto en woonruimte
Eerste Divisieclubs moeten elk dubbeltje drie keer omdraaien voor ze het kunnen uitgeven.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom?
Ik bedoelde waarom clubs hotelkosten en reiskosten moeten betalenquote:Op maandag 11 februari 2008 18:28 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Eerste Divisieclubs moeten elk dubbeltje drie keer omdraaien voor ze het kunnen uitgeven.
Je wou de scouts er in een roeiboot naar toe sturen?quote:Op maandag 11 februari 2008 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik bedoelde waarom clubs hotelkosten en reiskosten moeten betalen
Dus op de gok door een Argentijns telefoonboek bladeren en wat spelers uitnodigen? Die moeten toch ook reizen en hier verblijven?quote:Op maandag 11 februari 2008 20:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, spelers met een roeiboot naar Nederland
Maar hoe scout je die spelers?quote:Op maandag 11 februari 2008 20:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verblijf moet je als club betalen, reis niet
1) Aardig risicoquote:Op maandag 11 februari 2008 20:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die worden aangeboden of je stuurt een keer een scout een paar weken naar Zuid Amerika
Die spelers worden vaak ook eerst gehuurd (met een optie tot koop) of ze komen eerst een tijdje op proef.quote:
Ja, maar om nou elke speler die je wordt aangeboden op proef te laten komen...quote:Op maandag 11 februari 2008 20:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Die spelers worden vaak ook eerst gehuurd (met een optie tot koop) of ze komen eerst een tijdje op proef.
Clubs hebben vaak connecties met bepaalde mensen, de clubs weten na enige ervaring met een bepaald persoon wel welke mensen die spelers aanbieden serieus genomen kunnen worden.quote:Op maandag 11 februari 2008 20:57 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, maar om nou elke speler die je wordt aangeboden op proef te laten komen...
Ja, maar we hebben het nu over de Jupiler League, waar clubs als Telstar en TOP Oss spelen.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:01 schreef Blawh het volgende:
[..]
Clubs hebben vaak connecties met bepaalde mensen, de clubs weten na enige ervaring met een bepaald persoon wel welke mensen die spelers aanbieden serieus genomen kunnen worden.
Heracles is op deze manier ook aan bijvoorbeeld een Everton gekomen en heeft hierdoor Alair (Braziliaanse verdediger) op proef gehad. Everton liep vorig seizoen 1 op 2 en die Braziliaanse verdediger deed het ook erg goed op proef, Heracles koos alleen voor de goedkopere Rahim die Nederlands sprak en al bekend was met de omgeving en de competitie.
Nou, verlicht ons.quote:Op maandag 11 februari 2008 22:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verschillende clubs in de Jupiler die wel interesse hebben in (Zuid) Amerikaanse voetballers met een EU pas
quote:Op maandag 11 februari 2008 23:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar weinig wagen zich eraan, waarom niet?
Dat is wel de realiteit, er zijn voldoende spelers die makkelijk het niveau aankunnen en graag in de jupiler spelenquote:Op maandag 11 februari 2008 23:56 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat lijkt me te makkelijk.
Maar hoe vind je die? Op een manier die geen geld kost?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is wel de realiteit, er zijn voldoende spelers die makkelijk het niveau aankunnen en graag in de jupiler spelen
Je geeft iemand een opdracht wat onderzoek te doen?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Veel worden aangeboden of je geeft iemand een opdracht om wat onderzoek te doen
Nu onderschat je Charles Kazlauskas.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je geeft iemand een opdracht wat onderzoek te doen?
Hoe doet hij dan dat onderzoek? Een gemiddelde Amerikaan voor de Juup staat niet op Youtube ofzo.
Onderzoek plegen wie een EU paspoort heeft maar als ze een beetje opgelet hebben ze zo'n lijst alquote:Op woensdag 13 februari 2008 17:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je geeft iemand een opdracht wat onderzoek te doen?
Hoe doet hij dan dat onderzoek? Een gemiddelde Amerikaan voor de Juup staat niet op Youtube ofzo.
Kazlaukasquote:Op woensdag 13 februari 2008 17:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nu onderschat je Charles Kazlauskas.
quote:FC Zwolle verder zonder twee Brazilianen
Juscemar Borilli en Leonardo zijn per direct vertrokken bij hun huidige werkgever FC Zwolle. In samenspraak met de twee Brazilianen is besloten om het contract van het tweetal te ontbinden, waardoor zij op zoek moeten naar een andere club.
Borilli leek een belangrijke pion te worden in het team van de Zwollenaren. De middenvelder maakte tijdens zijn debuut tegen Haarlem in augustus een schitterende goal. Na de zomer kampte de pas 18-jarige speler met vele blessures, waardoor hij zich niet meer kon bewijzen. Hij kwam tot slechts vier invalbeurten.
Leonardo werd in de winterstop gehaald, nadat hij een goede stageperiode afwerkte. De 20-jarige middenvelder werd toendertijd als de vervanger van de naar Finland vertrokken Petri Oravainen gehaald, maar kon de hoge verwachtingen niet waarmaken. Na zijn transfer van Corinthians naar FC Zwolle ging het bergafwaarts. Hij kwam slechts één keer in actie.
Als ze niet kunnen scouten hoe krijgen ze dan Eric Botteghin binnen?quote:Op donderdag 20 maart 2008 00:09 schreef cultheld het volgende:
Tja, dat zijn gewoon makelaars-aankopen. Zwolle kan niet scouten.
Die is ze ongetwijfeld aangeboden door een zaakwaarnemer of makelaarskantoor. Zo gaat dat vaak.quote:Op donderdag 20 maart 2008 00:11 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als ze niet kunnen scouten hoe krijgen ze dan Eric Botteghin binnen?
Zwolle komt vooral aan die spelers door het netwerk van Henk van Ginkel (zaakwaarnemer Everse) toch?quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:49 schreef -Vaduz- het volgende:
Zou Toze, weliswaar Portugees, ook aan zijn komen waaien?
Klopt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:49 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zwolle komt vooral aan die spelers door het netwerk van Henk van Ginkel (zaakwaarnemer Everse) toch?
De buitenlanders idd via Van Ginkel, de Nederlandse amateurs / spelers uit jeugdelftallen vooral via Everse.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:49 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zwolle komt vooral aan die spelers door het netwerk van Henk van Ginkel (zaakwaarnemer Everse) toch?
Verwacht er eerlijk gezegd niet zo onwijs veel van.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ben benieuwd hoe de Zuid Amerikanen van Everse het gaan doen
Het is maar goed dat er in Argentinie en Brazilie nauwelijks goede voetballers rond lopenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:20 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Verwacht er eerlijk gezegd niet zo onwijs veel van.
Denk altijd maar zo... Als die jongens echt zo goed zijn, wat moeten ze dan in Zwolle.
Die spelers zie je dan ook echt wel verschijnen in de eerste divisiequote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is maar goed dat er in Argentinie en Brazilie nauwelijks goede voetballers rond lopen
Ze mogen dan wel Zuid-Amerikaans zijn, maar of ze goed zijn moet eerst nog maar blijken.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat blijkt wel
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens Everse omdat hij voor een middelmatige 3 betere Zuid Amerikanen kan halen
Tot op heden heeft hij het met een bewezen en als je Portugal ook mee telt als het nieuwe beleid 2
Komt dus niet.quote:Op woensdag 9 juli 2008 08:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
'MVV zet zinnen op Braziliaanse goalie Jefferson'
08/07/2008 09:39
In de persoon van Jefferson de Oliveira Galvão krijgt MVV komend seizoen mogelijk de beschikking over een Braziliaans international.
MVV is nog naarstig op zoek naar een keeper en daarbij is volgens het Algemeen Dagblad de naam Jefferson naar boven gekomen.
De 25-jarige Braziliaan staat sinds 2005 onder contract bij Trabzonspor, maar komt bij de Turkse club nauwelijks meer in actie. Daarom zou hij ondanks een doorlopend contract mogen vertrekken.
Vijf jaar geleden speelde Jefferson zijn eerste en enige interland voor Brazilië. Tijdens de Pan Amerikaanse Spelen kwam hij tegen Cuba de laatste twaalf minuten in actie. In zijn geboorteland keepte hij voor Cruzeiro en Botafogo.
Kan me niet voorstellen dat hij een EU paspoort heeft, dus ik ben benieuwd hoe ze het gaan financieren
Die tekent dus waarschijnlijk niet, maar deze twee wel:quote:Op maandag 14 juli 2008 19:16 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Komt dus niet.
De Argentijn Matias Oliver schijnt te gaan tekenen bij FC Zwolle.
Klopt, die spelers moeten een minimumloon krijgen van 450.000 euro. Onbetaalbaar voor de Veendams en Emmens van deze wereld.quote:Op zondag 6 mei 2007 04:21 schreef SoupNazi het volgende:
Het brengt ook nadelen.
quote:FC Zwolle is Braziliaan en Argentijn rijker
Thiago Grizolli en Esteban Giglio hebben zich aaan FC Zwolle verbonden. De twee Zuid-Amerikanen overtuigden als stagiair.
Giglio is een Argentijnse linksback, terwijl de Braziliaan Grizolli als aanvallende middenvelder het beste tot zijn recht komt. Beiden tekenden een contract voor een jaar met een optie voor tweede seizoen.
FC Zwolle hoeft voor beide aanwinsten niet een salaris van een speler van buiten de Europese Unie te betalen. Beide Zuid-Amerikanen beschikken over een Italiaans paspoort.
FC Zwolle krijgt mogelijk nog meer buitenlanders in zijn selectie. Tegen Real Valladolid mogen de Slowaakse verdediger Zdenko Kapralik en de Tsjechische middenvelder Radek Gorner trainer Jan Everse van hun kwaliteiten overtuigen.
Goedkoper? Een salaris voor een speler van buiten de EU is 1/5e van de gehele begroting van Telstar...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 16:49 schreef Halcon het volgende:
Dat snap ik ook niet. Goedkoper en beter dan een speler uit de hoofdklasse!
Wat begrijp je niet aan EU-pas?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 16:53 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Goedkoper? Een salaris voor een speler van buiten de EU is 1/5e van de gehele begroting van Telstar...
Dat begrijp ik prima. Maar de gemiddelde Zuid-Amerikaan heeft die niet (legaal).quote:
Er zijn er genoeg in Argentinie en Chili die er zo'n pas hebben of er aan kunnen komen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:06 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat begrijp ik prima. Maar de gemiddelde Zuid-Amerikaan heeft die niet (legaal).
En er zijn er ook genoeg die er aan denken te kunnen komen maar het uiteindelijk niet lukt of uiteindelijk via een niet legale manier hem krijgt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg in Argentinie en Chili die er zo'n pas hebben of er aan kunnen komen.
En die willen ook in de Juup spelen en ook van toegevoegde waarde zijn?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg in Argentinie en Chili die er zo'n pas hebben of er aan kunnen komen.
Kennelijk wel, want er spelen er een paar bij Zwolle en bv Botteghin is een schot in de roos.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
En die willen ook in de Juup spelen en ook van toegevoegde waarde zijn?
Geloof er weinig van. Allemaal louche zaken daar en de meeste clubs in de Jupiler League willen daar echt niet in mee gaan.
1 schot in de roos wil niet zeggen dat de rest wel garant staat voor succes.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kennelijk wel, want er spelen er een paar bij Zwolle en bv Botteghin is een schot in de roos.
Klopt, maar dat geldt ook voor al die prutsers uit het amateurvoetbal of 2e elftallen van Eredivisieclubs. Da´s ook niet altijd een succes.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:11 schreef sjimz het volgende:
[..]
1 schot in de roos wil niet zeggen dat de rest wel garant staat voor succes.
Steven Pienaar was ook een leuke speler van Ajax CT, maar wat daarna kwam, heeft nooit overtuigd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kennelijk wel, want er spelen er een paar bij Zwolle en bv Botteghin is een schot in de roos.
Hoe wil je dan over de grens kijken? Een club uit Telstar heeft amper geld voor scouts, laat staan een reis van een x aantal weken naar Zuid-Amerika.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt, maar dat geldt ook voor al die prutsers uit het amateurvoetbal of 2e elftallen van Eredivisieclubs. Da´s ook niet altijd een succes.
Je vist in NL met z´n allen uit een erg klein vijvertje. Ik zou over de grens kijken, dan kun je wellicht goedkoop spelers vinden die hier als ze in de hoofdklasse zouden spelen door zowat het hele betaald voetbal zouden worden begeerd.
Klopt, maar dat geldt ook voor spelers uit de 1e divisie of de hoofdklasse. Is ook inherent aan scouten natuurlijk. Je hebt altijd weleens een meevaller, maar even vaak een tegenvaller.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Steven Pienaar was ook een leuke speler van Ajax CT, maar wat daarna kwam, heeft nooit overtuigd.
Een tripje naar Veenendaal of Spakenburg is anders een stuk goedkoper dan een weken durende stage naar Playa de Balzacca oid.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt, maar dat geldt ook voor spelers uit de 1e divisie of de hoofdklasse. Is ook inherent aan scouten natuurlijk. Je hebt altijd weleens een meevaller, maar even vaak een tegenvaller.
Da's wel zo. Maar als jij iemand ziet bij Spakenburg die goed speelt, dan hebben 20 andere BVO's die speler ook gezien.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Een tripje naar Veenendaal of Spakenburg is anders een stuk goedkoper dan een weken durende stage naar Playa de Balzacca oid.
Dat kan best zijn, maar een trip naar Zuid-Amerika is gewoonweg te duur voor een club in de Eerste Divisie. Volgens mij heeft Zwolle die spelers ook maar via-via op proef gehad, en is dat de enige manier. Maar echt serieus scouten (als in: wedstrijden bekijken) zit er dan niet in.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's wel zo. Maar als jij iemand ziet bij Spakenburg die goed speelt, dan hebben 20 andere BVO's die speler ook gezien.
Als Zwolle het via-via kan regelen, dan kunnen andere ploegen het ook wel. Ze zullen wel tipgevers hebben.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat kan best zijn, maar een trip naar Zuid-Amerika is gewoonweg te duur voor een club in de Eerste Divisie. Volgens mij heeft Zwolle die spelers ook maar via-via op proef gehad, en is dat de enige manier. Maar echt serieus scouten (als in: wedstrijden bekijken) zit er dan niet in.
Nope, al hoeft scouten niet zo gek duur te zijn. Ticket, verblijf en voetbal kijken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:26 schreef sjimz het volgende:
Maar als ze aangeboden worden dan worden ze toch niet gescout door de clubs?
Hoeveel zou dat dan moeten kosten?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nope, al hoeft scouten niet zo gek duur te zijn. Ticket, verblijf en voetbal kijken.
Langere tijd kun je veel zien. Wel zorgen dat je je huiswerk goed doet natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hoeveel zou dat dan moeten kosten?
Want ik neem aan dat je voor 1 speler niet maar 1 keer gaat kijken.
Dus of een lang verblijf of een aantal malen op en neer.
Ok. Even een korte rekensom voor twee personen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nope, al hoeft scouten niet zo gek duur te zijn. Ticket, verblijf en voetbal kijken.
Er zijn maar een handvol clubs in eerste divisie die fatsoenlijke salarissen kunnen bieden, en dan doen ze dan meestal aan zekerheidjes en niet aan onbekende Zuid-Amerikanen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:52 schreef Halcon het volgende:
6300 euro kun je wel terugverdienen hoor. Ze kunnen toch ook met externe financier telkens weer een of andere prutser halen telkens die bij AGOVV of Veendam op de bank zit?
De kunst is om goede Zuid-Amerikanen te vinden met Europese paspoorten (of daarvoor in aanmerking komen). Zo heeft Zwolle ook een aantal Brazilianen binnengehaald, hoewel ik begrijp dat deze zijn aangeboden i.p.v. gescout.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:58 schreef groenen het volgende:
[..]
Er zijn maar een handvol clubs in eerste divisie die fatsoenlijke salarissen kunnen bieden, en dan doen ze dan meestal aan zekerheidjes en niet aan onbekende Zuid-Amerikanen.
Voor het salaris en de overige kosten van die ene scout kan een eerste divisie club 5 of 6 talentvolle jeugdspelers een contract geven. Ik denk dat het meer van de tipgevers moet gaan komen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:21 schreef The_Verve het volgende:
[..]
De kunst is om goede Zuid-Amerikanen te vinden met Europese paspoorten (of daarvoor in aanmerking komen). Zo heeft Zwolle ook een aantal Brazilianen binnengehaald, hoewel ik begrijp dat deze zijn aangeboden i.p.v. gescout.
Wanneer een club uit de Eerste Divisie in bijvoorbeeld in Brazilië wil scouten, is het het beste om daar een scout zich te laten vestigen voor een aantal jaren. Nog beter zou een oud-speler uit dat land zijn, zoals Groningen dat in Scandinavië heeft.
Precies. Zulke mensen zijn simpelweg te duur.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:06 schreef groenen het volgende:
[..]
Voor het salaris en de overige kosten van die ene scout kan een eerste divisie club 5 of 6 talentvolle jeugdspelers een contract geven. Ik denk dat het meer van de tipgevers moet gaan komen.
Dat dacht ik ook eerst, maar dat is niet zo. Daarvoor is hij 'te breed georriënteerd'.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:59 schreef methodmich het volgende:
De stijl van Halcon doet me denken aan die van een bekende afwezige....
Vooral die zin "Wat begrijp je niet aan EU-pas?"
Volgens mij verdienen de meeste scouts van Jupiler League clubs helemaal niet veel. Volgens mij is het ook meer een onkostenvergoeding dan een echt salaris.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:06 schreef groenen het volgende:
[..]
Voor het salaris en de overige kosten van die ene scout kan een eerste divisie club 5 of 6 talentvolle jeugdspelers een contract geven. Ik denk dat het meer van de tipgevers moet gaan komen.
En de reactie van van Ginkel.quote:Sambavoetbal: Tijd voor een grondige analyse
Geplaatst October 12th, 2008 door Redactie in Colums FC Zwolle speurde aan het begin van het seizoen driftig naar buitenlandse gelukszoekers. Niet voor het eerst want sinds trainer Jan Everse bij FC Zwolle aan het roer staat is er sprake van een heuse buitenlandse invasie bij de club.
De Zwolse oefenmeester hield altijd vol dat mannen als Ter Heide, Kolder en Caracciolo voor Zwolle niet te betalen zijn en “niet van het niveau waar wij naar toe willen”. “Voor dat geld hebben we straks misschien wel drie spelers. En betere”, zei Everse altijd. Uiteindelijk kwam de trainer aan het begin van dit seizoen aanzetten met namen als Giglio, Grizolli, Görner en Guarino. ” We hebben goede buitenlandse spelers voor bedragen waarvoor je in Nederland minder kwaliteit krijgt”, zei trainer coach Jan Everse. Inmiddels was de Jupiler League afgelopen vrijdag toe aan alweer de elfde speelronde. FC Zwolle speelde in een draak van een wedstrijd met 2-2 gelijk tegen laagvlieger FC Eindhoven. Görner en Giglio zaten op de bank bij FC Zwolle, Grizolli werd voortijdig gewisseld omdat hij ver onder zijn niveau voetbalde en de meeste goede passes gaf naar de tegenstander. Het wordt hoog tijd om de Zuid-Amerikaanse / buitenlandse trend bij FC Zwolle eens onder de loupe te nemen. Vaart FC Zwolle wel bij deze ontwikkeling van de laatste jaren?
Als snel vallen de namen van Tozé, Botteghin en Kapralik als we kijken naar de buitenlandse connectie van FC Zwolle. De komst van deze spelers naar FC Zwolle heeft niks te maken met een goed scoutingsbeleid. Tozé en Kapralik kwamen de selectie van FC Zwolle in de voorbereiding van vorig en respectievelijk dit seizoen om 5 voor twaalf versterken. Het waren toevalstreffers van de eerste orde. Botteghin kwam nog een seizoen eerder tijdens een trainingskamp in Spanje zomaar binnen vallen mede dankzij de hulp van een Zwols bouwbedrijf. Naast deze drie spelers arriveerde er in Zwolle de laatste jaren ook een heel peloton aan spelers die met een paar trainingsdagen alweer vertrokken waren. Borilli, Leonardo, Bernardi, Oliver, Betinho, Monti, Corsico, Mion Varella Costa, Pilili, Bruno, Wilson, Diego en Romano zagen het Oosterenk hooguit een paar dagen terwijl FC Zwolle zich waarschijnlijk blauw betaalde aan opleidingskosten, dure vliegtuigtickets en peperdure hotelkosten. Andere spelers zoals Ballerino, Formento, Alastra, Bargas en Gomez waren in de pers ook aangekondigd maar kwamen nooit opdagen. En zo waren er nog veel meer.
De vraag is terecht om eens grondig te analyseren of FC Zwolle nog langer op deze ingeslagen weg moet doorgaan. Er is geen enkele andere trainer in de Jupiler League die zich zo concentreert op de buitenlandse mogelijkheden als Jan Everse. Het rendement is echter zeer gering. Het bestuur en management van de club moet daarom samen met de technische staf de trend van de laatste jaren eens kritisch bestuderen en zich zelf afvragen of FC Zwolle op deze ingeslagen weg door wil gaan. Wellicht verdient het aanbeveling om veel meer te gaan scouten in de Eredivisie bij de beloftenelftallen van Feyenoord, Twente, PSV, Ajax en FC Groningen. Misschien hadden spelers als Sjors Paridaans, Genéro Zeefuik, Diangi Matusiwa en Tim Matavz dan wel bij FC Zwolle furore gemaakt bij FC Zwolle in plaats van bij hun huidige clubs. En waarom zou Caraciollo voor ADO interessant zijn en als aanwinst worden beschouwd terwijl Zwolle deze speler vorig jaar wellicht voor een prikkie naar Zwolle had kunnen halen. Iedereen weet immers dat in Eindhoven geen top salarissen worden betaald. Wellicht had het totaal bedrag van al die tickets indien niet uitgegeven, een bescheiden transfersom mogelijk gemaakt.
Dan is er nog de rol van Henk van Ginkel, bevriend met Jan Everse en diens adviseur. Veel van de Zuid Amerikaanse spelers bezochten Nederland op aangeven van hem. Hoe gevaarlijk is dit? Van Ginkel verdient geen geld als een speler uit zijn stal een contract tekent bij FC Zwolle. Als een speler bij FC Zwolle vertrekt dan strijkt de spelersmakelaar echter wel een aanzienlijk deel van de transfersom op. Op deze manier mist FC Zwolle een groot gedeelte van de transferopbrengsten. Nick van der Velden leverde FC Dordrecht een leuke transfersom op. FC Zwolle verdiende aan Moisander niet zo heel erg veel. Moisander speelt in Alkmaar voorlopig wekelijks in de basis. Die prijs had dus wat hoger moeten liggen. Het is inderdaad tijd voor een nadere analyse.
René FC
quote:Beste René Buysrogge jr.,
Het is niet mijn gewoonte te reageren op een supporterssite. Maar jouw aantijgingen dwingen mij ertoe. Ik kan mij bovendien niet aan de indruk onttrekken, en dat stoort mij mateloos, dat de mening van jouw vader als bestuurslid technische zaken van FC Zwolle erin doorklinkt.
Je hebt het bijvoorbeeld in het uitermate suggestieve stuk ‘Sambavoetbal – Tijd voor een grondige analyse’ over een ‘buitenlandse invasie’. Maar is de komst van vier Zuid-Amerikaanse spelers op een groep van 26 te vergelijken met een invasie? Dat gaat mij al te ver. En is deze ontwikkeling bovendien zo slecht voor FC Zwolle gezien de omstandigheden, waarin de club verkeert? Het antwoord is nee. Want, beste René, als je echt grondig had geanalyseerd, was je snel klaar geweest: FC Zwolle heeft geen geld om behoorlijke aankopen te doen. De club heeft nog niet eens het geld om de salarissen van nieuwe versterkingen met een Nederlandse achtergrond te betalen.
De allerbelangrijkste reden om spelers uit Zuid-Amerika te halen, is dan ook het chronische geldgebrek bij FC Zwolle. Spelers van een gelijkwaardig niveau zijn veel goedkoper in Zuid-Amerika in vergelijking met Nederland of andere landen. Natuurlijk komen spelers van het kaliber Suarez of Da Silva niet naar FC Zwolle. Dat begrijp jij toch ook wel? FC Zwolle moet het doen met spelers, van wie gehoopt mag worden dat ze zich onder Jan Everse kunnen doorontwikkelingen. Maar dat biedt geen zekerheid. Die zekerheid moet je kopen, maar FC Zwolle, nogmaals, heeft geen geld. Desondanks was Eric Botteghin geen toevalstreffer, zoals jij suggereert. Hij kwam niet zomaar binnenvallen. Wij, Peter Gerards en ik (allebei met een Zwols voetbalverleden), hadden hem al een jaar in de smiezen. Maar pas toen zijn contract in Brazilië was afgelopen, was FC Zwolle financieel in staat hem in januari 2007 op te halen.
Ook jouw insinuatie, dat FC Zwolle zich blauw betaalt aan opleidingskosten, dure vliegtickets en peperdure hotelkosten raakt kant noch wal. Beste René, opleidingskosten zijn er nog nooit betaald voor een Zuid-Amerikaanse speler. En de reis- en verblijfkosten worden pas door de club terugbetaald als een proefspeler wordt gecontracteerd.
Beste René, jij weet donders goed, dat het budget in 2006, uitgerekend het jaar dat Jan Everse opnieuw werd aangesteld als trainer, dramatisch naar beneden ging door eerder mismanagement en degradatie uit de eredivisie in 2004. De club raakte in 2006 de degradatievergoeding van de KNVB kwijt en begon noodgedwongen een drastische schuldensanering door te voeren. Jan Everse werd bovendien als nieuwe trainer opgezadeld met een aantal onbruikbare spelers, van wie sommigen zwaar op de begroting drukten. Everse vroeg mij in die situatie om spelers aan te dragen. Slechts Albert van der Haar als zekerheidje, een paar spelers uit beloftenteams en enkele amateurs bleken haalbaar. Er werd toen wel door het management aangegeven, dat het budget in de volgende jaren weer zou toenemen.
Maar deze toezegging werd niet nagekomen en met het huidige budget is het dus onmogelijk om toppers uit de eerste divisie te halen, zoals jij suggereert. Bijvoorbeeld Fabio Caracciolo (ex-Eindhoven, nu bij ADO Den Haag) wordt door jouw aangehaald. Beste René, een afkoopsom van ¤ 100.000 is geen prikkie (jouw kwalificatie) voor FC Zwolle, want FC Zwolle heeft geen geld voor transfers.
In één ding heb je tenminste gelijk: er is geen goed scoutingsbeleid bij FC Zwolle. Sterker nog, er is helemaal geen scouting! Je raadt het al: geen geld. Natuurlijk wordt er wel door Everse gekeken naar veelbelovende spelers uit de beloftenteams van de betere eredivisieclubs. Maar de echte versterkingen uit de beloften, zoals Rens van der Einden (PSV) en Jordi Buijs (Feyenoord), worden voor hun ontwikkeling alleen verhuurd aan andere eredivisieclubs. Een enkele uitzondering daargelaten. Maar ook dat heeft een nadeel. Dat hebben we gezien met Danny Holla. Hij ontwikkelde zich zo goed, dat hij bij de eerste, de beste gelegenheid door FC Groningen werd teruggehaald.
Ook Niklas Moisander ontwikkelde zich bij FC Zwolle fantastisch. Niklas kwam na een zware knieblessure op mijn advies van Ajax voor een betrekkelijk laag salaris in Zwolle voetballen. Maar de algemeen directeur zag het kennelijk niet in hem zitten, want met het advies van de trainer en ondergetekende voor contractverlenging werd heel lang niets gedaan .Het is een publiek geheim dat de algemeen directeur en de trainer van mening verschilden over de kwaliteiten van Niklas. Pas toen andere clubs naar Niklas informeerden, moest er plotsklaps gepraat worden. FC Zwolle mag daardoor veel geld zijn misgelopen bij de transfer, de club heeft dat volledig aan zichzelf te wijten. Jammer, want het misgelopen geld had de club over een dood punt heen kunnen helpen. Maar de transfer van Moisander was wel de eerste van FC Zwolle sinds Ruud Berger en hij bracht ook nog eens meer geld op. Het voor jou veel te lage bedrag was voor FC Zwolle heel welkom.
Beste René, ondanks jouw ‘grondige analyse’ zal de penningmeester uitermate blij zijn met het technische beleid van de laatste jaren. Het succes van vorig seizoen (vierde in de eindstand, kwartfinale beker met een geweldige wedstrijd tegen Feyenoord, finale van de play-offs) bracht veel extra geld in het laatje; ik schat ruwweg zo’n 6 ton. Maar deze extra inkomsten hebben geen invloed gehad op het spelersbudget . Extra inkomsten door het nieuwe stadion evenmin.
In november vorig jaar kregen Everse en ondergetekende in een gesprek met het volledige bestuur en de algemeen directeur te horen, dat het spelersbudget voor het nieuwe seizoen met 3 tot 4 ton zou worden opgetrokken. Dat was in hun ogen een reële inschatting. In januari was daar nog anderhalve ton van over en in april niets meer!! Pas na de verkoop van Niklas Moisander (in juli!) ontstond enige ruimte. Beste René, misschien kun je eens aan je vader vragen waarom die eerdere beloftes niet werden nagekomen? Want als je zo moet werken, is een fatsoenlijk technisch beleid wel heel moeilijk te realiseren en blijf je steken in ad-hocbeleid.
Hoe dan ook, Eric Botteghin kon in de winterstop slechts voor FC Zwolle behouden worden door een lening van twee ton door een Rotterdamse zakenman. Zonder enig risico voor de club speelt Botteghin daarom nog in Zwolle en is er zelfs een kans op extra inkomsten bij een eventuele transfer. Beste René, was jij het niet, die deze investeerder Zwolle uitjoeg door willekeurig inhakken op zijn bij FC Zwolle spelende zoon Romano? Met een schandalige en stemmingkwekende poll op deze site werd Romano Bijl met Marcel de Bruin aan de schandpaal genageld. Romano Bijl was geen topper, maar wel een hardwerkende, nuttige en goed in de groep liggende kracht; een welkome aanvulling aan de selectie. Wat jij deed, hem publiekelijk te kijk zetten, dat pikt geen enkele vader. Het was beneden alle peil, oliedom en bovenal contraproductief voor de toekomst van ,wat ik mag aannemen, ook jouw club is. Had FC Zwolle een royale investeerder, jaag jij hem weg!
Beste René, blijkens jouw ‘grondige analyse’ heeft jouw vader jou nog steeds niet gecorrigeerd voor die stomme actie. Beste René, ook al daarom, is het misschien tijd voor een grondige zelfanalyse.
Met vriendelijke groet, Henk van Ginkel (FIFA-makelaar)
En de rest van de spelers uit de hoofdklasse? Moisander kwam ook niet op voorspraak van het bestuur trouwens.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:40 schreef methodmich het volgende:
Mwah, toch heeft René wel degelijk een punt hoor. Die Zuid-Amerikanen brengen op Botteghin na amper iets extra's. Een speler als Soares of Jongsma, uit de hoofdklasse gehaald door Everse, heeft veel meer waarde gehad.
En Matusiwa hadden ze inderdaad ook zo kunnen scouten. Net als die jongens uit "Jong" elftallen, die zijn echt niet altijd zo duur.
Wel aardig dat Van Ginkel de moeite neemt te reageren, al moet ie zich natuurlijk verdedigen voor het falen van zijn tipjes.
Kevin Vink doet het goed bij RKC, Glynor Plet is nu goed bezig bij Telstar, Patrick Duarte en John Schot maken veel minuten bij RBC, Hursut Meriç is op momenten een smaakmaker voor ADO, Willy Overtoom speelt zelfs basis bij Heracles in de eredivisie.quote:Op zaterdag 1 november 2008 06:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
En de rest van de spelers uit de hoofdklasse?
Je zegt het juist. Als je de juiste spelers pakt is de stap best te maken. Dat geldt ook voor Zuidamerikaanse spelers natuurlijk. Veel amateurvoetbaltoppers maken het niet in het BVO. Vaak mislukken ze bij zelfs Haarlem.quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kevin Vink doet het goed bij RKC, Glynor Plet is nu goed bezig bij Telstar, Patrick Duarte en John Schot maken veel minuten bij RBC, Hursut Meriç is op momenten een smaakmaker voor ADO, Willy Overtoom speelt zelfs basis bij Heracles in de eredivisie.
Kortom, het is de afgelopen seizoenen toch redelijk gebleken dat als je de juiste spelers pakt, die stap wel degelijk goed te maken is.
Tja, maar Haarlem.... Dat is ook niet echt makkelijk voetballen natuurlijk. Neem Steinraht, als je die niet bij Haarlem had gezet twee jaar terug, maar bij het bovenste rijtje JL, dan had ie denk ik meer gescoord.quote:Op zondag 2 november 2008 06:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zegt het juist. Als je de juiste spelers pakt is de stap best te maken. Dat geldt ook voor Zuidamerikaanse spelers natuurlijk. Veel amateurvoetbaltoppers maken het niet in het BVO. Vaak mislukken ze bij zelfs Haarlem.
Dat is lastig te zeggen. Er zijn ook wel spelers die zich blij laagvliegers laten zien, zoals bijvoorbeeld Amrabat en dit jaar Plet.quote:Op zondag 2 november 2008 16:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tja, maar Haarlem.... Dat is ook niet echt makkelijk voetballen natuurlijk. Neem Steinraht, als je die niet bij Haarlem had gezet twee jaar terug, maar bij het bovenste rijtje JL, dan had ie denk ik meer gescoord.
En beiden alweer hun contract ontbonden. Snap sowieso niett dat ze die Giglio hebben willen behouden, ik heb hem een aantal keer zien spelen maar dat was echt helemaal niets.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Die tekent dus waarschijnlijk niet, maar deze twee wel:
Zwolle wil Thiago en Giglio behouden
FC Zwolle wil van de vier Zuid-Amerikaanse testspelers Esteban Giglio en Roberto 'Thiago' Grizzoli behouden. Beide spelers lieten in het duel met FC Twente (2-3 verlies) een goede indruk achter.
Giglio, een 21-jarige Argentijnse linksback, maakte indruk door Romano Denneboom uit de wedstrijd te spelen. "Hij is een goede, agressieve voetballer", zegt trainer Jan Everse in VI over de Argentijn.
De Braziliaan Thiago (24) wordt gezien als de vervanger van de naar RKC Waalwijk vertrokken Anton Jongsma. Hij kan zowel in de aanval als er net achter spelen. "Ik zie hem vooralsnog het liefst vanaf de flank komen. Op trainingen heeft hij een erg goede indruk achtergelaten."
Volgende week krijgt de trainer er met Mariano Corsico een ervaren Argentijnse verdediger op bezoek. De 27-jarige centrale mandekker speelde het afgelopen seizoen voor het Cypriotische Olympiakos Nicosia. "Hij is 27 en dus ervaren. Dat is nodig, want we hebben een jonge ploeg."
Powel kwam uit de 2e of 3e klasse binnenwaaien bij Den Bosch. Het kan soms verkeren.quote:Op zaterdag 8 november 2008 10:41 schreef methodmich het volgende:
En dan kwam Amrabat niet eens uit de hoofdklasse, maar van de eerste klasse. Iets wat overigens ook geldt voor Leroy Resodihardjo, die van eersteklasser Scheveningen zomaar pardoes in de basis staat bij ADO Den Haag dit seizoen.
Ja, heeft een half jaar geduurd. Moest het eerst vooral doen met korte invalbeurten, maar deed het al wel aardig in het 2e. Hij heeft een tijdje achter Derk Schut gestaan in de pikorde.quote:Op donderdag 18 december 2008 19:38 schreef methodmich het volgende:
Maar Powel had wel een tijdje nodig om basisspeler te worden toch?
Ik denk dat het elkaar niet zo gek veel ontloopt en dat spelers uit het amateurvoetbal nog net iets meer geslaagd zijn, statistisch gezien. Waarbij die jongens als voordeel hebben dat ze de taal spreken en je er wat dat betreft qua begeleiding veel minder in moet investeren.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:34 schreef methodmich het volgende:
Tja, maar dat is natuurlijk anders. Als ik naar eigen inzicht een elftal spelers uit de zaterdaghoofdklasse A mag selecteren en een jaar laat trainen en leven als spelers uit de JL, dan kunnen die ook wel aardig succes boeken lijkt me.
Yep, maar vast niet omdat ze zo succesvol waren in het betaalde voetbal.quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:00 schreef methodmich het volgende:
Klopt, al zijn er ook zat bij die gewoon bewust de keuze hebben gemaakt voor het maatschappelijke in combinatie met een leuke hoofdklasser.
Wie?quote:
wow, 0 wedstrijden afgelopen seizoen bij een club uit de serie C1/Aquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Juscemar stuurt je kusjes vanuit Italie
Maar daar gaat dit topic toch niet over?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk dat hij het interessanter vindt dat zijn geld wordt overgemaakt
Waar Everse die Argentijnen vandaan haalt daar ligt het niveau beduidend lager dan in de Nederlandse hoofdklasse.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wie?
Everse heeft wel gewoon gelijk, schijnbaar kan je redelijke eerste divisie voor minder geld halen uit Zuid Amerika dan uit de hoofdklasse
En hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:47 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Waar Everse die Argentijnen vandaan haalt daar ligt het niveau beduidend lager dan in de Nederlandse hoofdklasse.
Giglio werd daarom ook ontslagen, omdat het geen mislukking was.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Giglio en Guarino zijn geen mislukingen
Eric is een speler die normaal gesproken onhaalbaar is voor Zwolle
Hij speelde van de eerste 17 wedstrijden 9 wedstrijden volledig. Zal vast wel wat kunnen. En als hij niet volledig voldoet haal je weer een nieuwequote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Giglio werd daarom ook ontslagen, omdat het geen mislukking was.
Maar goed, ik ben eigenlijk al weer klaar met de discussie met jou
Je zal altijd in je eigen waarheid blijven leven en dat is je goed recht
Zwollenaren hebben nog nachtmerries als ze aan hem denken.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij speelde van de eerste 17 wedstrijden 9 wedstrijden volledig. Zal vast wel wat kunnen. En als hij niet volledig voldoet haal je weer een nieuwe
Kijk eens naar de hoofdklasse. Daar ligt het niveau gewoon net zo hoog als in de eerste divisie, en je kan door al die jaren heen nou niet zeggen dat de Zuid-Amerikanen het geweldig gedaan hebben.quote:
Eeuhm, nee.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1 FC Zwolle - MVV Maastricht 0 : 0 90
4 VVV-Venlo - FC Zwolle 1 : 1 81 90
5 FC Zwolle - SC Telstar 3 : 0 1 90
6 TOP Oss - FC Zwolle 3 : 1 90
7 FC Zwolle - FC Emmen 4 : 0 90
8 BV Veendam - FC Zwolle 0 : 0 90
9 FC Dordrecht - FC Zwolle 4 : 0 90
15 FC Zwolle - Helmond Sport 0 : 1 90
16 Fortuna Sittard - FC Zwolle 1 : 3 90
9 wedstrijden - 10 goals tegen - 13 punten - 4 clean sheets
Schijnbaar kon hij redelijk meekomen
Dat geldt niet alleen voor Zuidamerikanen, maar ook voor jeugdspelers, spelers uit de hoofdklasse, Belgen, etc...quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar daar gaat dit topic toch niet over?
Voor Zwolle was het ook geen aanwinst.
Er zijn meer mislukkelingen dan spelers die een toevoeging zijn in Nederland.
Er is er niet eentje van het kaliber Botteghin.quote:Op zondag 21 juni 2009 15:57 schreef methodmich het volgende:
Je hebt er maar twee nodig om het volledige rijtje Zuid-Amerikanen te overtreffen....
Overigens voor dit seizoen de uit de hoofdklasse gehaalde spelers in de JL:
Arno Splinter (AGOVV) - 22 gespeeld, 0 goals
Kees Tol (SC Cambuur-Leeuwarden) - 2 gespeeld, 0 goals
Samuel Scheimann (FC Den Bosch) - 35 gespeeld, 2 goals
Jorrit Ritzen (MVV) - 7 gespeeld, 0 goals
Patrick Duarte (RBC) - 8 gespeeld, 1 goal (sinds oktober geblesseerd, speelde dus alles)
John Schot (RBC) - 25 gespeeld, 1 goal
Kevin Stoutjesdijk (RBC) - 2 gespeeld, 0 goals (lange blessure)
Glynor Plet (Telstar) - 37 gespeeld, 18 goals
Waarmee direct weer bevestigd is dat de vergelijking met de hoofdklasse onzin is, omdat JL-clubs daar helemaal niet zo veel spelers vandaan halen én dat als ze dat wel doen, ze zeer behoorlijk tot prima presteren. En dat voor weinig geld.
Dat is tot dusverre ook maar de enige echt succesvolle naam die uit Zuid-Amerika is gehaald door een club uit de JL....quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is er niet eentje van het kaliber Botteghin.
Die regel zou afgeschaft moeten worden. Het is van de zotte dat een niet-EU-er minimaal 5 ton moet verdienen. Zo kun je nooit koopjes doen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:30 schreef Brord_ het volgende:
Eenderde voor de prijs van hoofdklassers? Ik denk het niet. Andersom juist.
Maarja, het scheelt dat er alleen maar spelers die net zo goed zijn als Botteghin zijn in Zuid-Amerika, en net zo betaalbaar. Ze moeten ook beschikken over een Europees paspoort anders is het helemaal geen doen.
Heracles had hem op proef (1e divisie), konden hem alleen niet betalen. Jaar later waren ze te laat (eredivisie), hij was al naar België getransfereerd.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:49 schreef Halcon het volgende:
Een club als Zwolle had bv. best een Ruiz kunnen halen, die nu bij Westerlo speelt. Die kerel is nu 2 mio euro waard. Dan is Zwolle in een keer uit de financiele sores.
In NL moet zo´n speler 5 ton verdienen, voor dat geld kan Heracles 3 voetballers halen. Men zou de regel dat niet-EU-ers een dusdanig bedrag moeten verdienen moeten afschaffen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:51 schreef Blawh het volgende:
[..]
Heracles had hem op proef, konden hem alleen niet betalen. Jaar later waren ze te laat, hij was al naar België getransfereerd.
Je koopt 3 spelers voor de prijs van een eerste divisie voetballerquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:30 schreef Brord_ het volgende:
Eenderde voor de prijs van hoofdklassers? Ik denk het niet. Andersom juist.
Gewoon iedere eerste divisie club verplichten om minimaal 8 spelers uit de eigen jeugdopleiding onder contract hebben staan en voor de rest alle wetten afschaffenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
In NL moet zo´n speler 5 ton verdienen, voor dat geld kan Heracles 3 voetballers halen. Men zou de regel dat niet-EU-ers een dusdanig bedrag moeten verdienen moeten afschaffen.
Dan kunnen Nederlandse clubs eens fatsoenlijke spelers halen voor leuke bedragen i.p.v. dat ze met z´n allen in een hele kleine vijver zitten te vissen.
Als iemand in de Zweedse 2e divisie drie keer een bal rechtdoor schiet, dan slaan AZ, PSV, Ajax, Groningen, Heerenveen, Twente en co elkaar al de hersens in.
Precies, spelers als Ruiz waren dan best te halen geweest voor clubs in de JL. Komen ze met goed scoutingsbeleid misschien nog eens uit de schulden.quote:Op maandag 6 juli 2009 08:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon iedere eerste divisie club verplichten om minimaal 8 spelers uit de eigen jeugdopleiding onder contract hebben staan en voor de rest alle wetten afschaffen
Zwolle zou dan met 4 Argentijnen, 2 Uruguayen, 3 Brazilianen en 2 Amerikanen spelen. Daar breken er makkelijk 2 of 3 van door. Dat wordt cashen voor Zwolle en Van Ginkel.
Telstar haalt dan misschien 5 Ivoorianen, waarvan er 2 doorbreken, dat wordt ook cashen
Geen enkele JL club (in NL) zal natuurlijk 6 miljoen voor een speler krijgen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voldoende mogelijkheden om goede spelers met een EU pas te halen en van concurrentie van andere JL ploegen hoef je niet bang te zijn.
Ruiz gaat misschien wel 6 miljoen opleveren, dat noem ik goed zaken doen
Noem eens 1 speler uit de Jupiler League die meer dan 1 miljoen heeft opgebracht.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, maar wel een derde of een vierde van dat bedrag.
Das al meer dan het hele spelersbudget van bijna alle JL clubs
Van Botteghin gingen de geruchten dat hij 750k á 1 miljoen moet opleveren. Dan moet voor een speler met het seizoen van Ruiz er wel wat meer inzitten.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:43 schreef Blawh het volgende:
[..]
Noem eens 1 speler uit de Jupiler League die meer dan 1 miljoen heeft opgebracht.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:40 schreef Blawh het volgende:
[..]
Geen enkele JL club (in NL) zal natuurlijk 6 miljoen voor een speler krijgen.
Een oude speler als Thiebaut levert al 3 ton op, een dikke 3e keeper 3 ton en Honda levert sowieso wel meer dan ´n miljoen op. JL-clubs kunnen best leuk verdienen met spelers als Ruiz.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Van Botteghin gingen de geruchten dat hij 750k á 1 miljoen moet opleveren. Dan moet voor een speler met het seizoen van Ruiz er wel wat meer inzitten.
Al heeft die wel een nadeel dat hij geen EU pas heeft.
Gaat wel ten koste van de Nederlandse spelers natuurlijk. Vind het ook niet verkeerd dat Nederlandse spelers enigzins beschermt worden, het is alleen wel van de zotte dat de kleine clubs geen niet-EU spelers meer kunnen halen omdat Ajax en Feyenoord wanbeleid voeren.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:09 schreef Halcon het volgende:
Ook al gaat zo iemand gratis de deur uit, heb je er toch even een goede speler aan gehad.
Met bv. wat spelers van het kaliber Botteghin, Ruiz en Yapi Yapo zou Zwolle met de vingers in de neus kampioen worden in de JL.
Dat is het dan wel waard geweest. Heb je meer aan dan aan Hoofdklasse-helden.
Het gaat dan ten koste van niet-capabele Nederlandse spelers. Op dit moment figureren er een hele hoop spelers in selecties, die toch nooit enige kans maken op een doorbraak. Dat soort spelers kunnen dan naar de top- of hoofdklasse of gewoon een baan gaan zoeken.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:11 schreef Blawh het volgende:
[..]
Gaat wel ten koste van de Nederlandse spelers natuurlijk. Vind het ook niet verkeerd dat Nederlandse spelers enigzins beschermt worden, het is alleen wel van de zotte dat de kleine clubs geen niet-EU spelers meer kunnen halen omdat Ajax en Feyenoord wanbeleid voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |