En de rest van de spelers uit de hoofdklasse? Moisander kwam ook niet op voorspraak van het bestuur trouwens.quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:40 schreef methodmich het volgende:
Mwah, toch heeft René wel degelijk een punt hoor. Die Zuid-Amerikanen brengen op Botteghin na amper iets extra's. Een speler als Soares of Jongsma, uit de hoofdklasse gehaald door Everse, heeft veel meer waarde gehad.
En Matusiwa hadden ze inderdaad ook zo kunnen scouten. Net als die jongens uit "Jong" elftallen, die zijn echt niet altijd zo duur.
Wel aardig dat Van Ginkel de moeite neemt te reageren, al moet ie zich natuurlijk verdedigen voor het falen van zijn tipjes.
Kevin Vink doet het goed bij RKC, Glynor Plet is nu goed bezig bij Telstar, Patrick Duarte en John Schot maken veel minuten bij RBC, Hursut Meriç is op momenten een smaakmaker voor ADO, Willy Overtoom speelt zelfs basis bij Heracles in de eredivisie.quote:Op zaterdag 1 november 2008 06:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
En de rest van de spelers uit de hoofdklasse?
Je zegt het juist. Als je de juiste spelers pakt is de stap best te maken. Dat geldt ook voor Zuidamerikaanse spelers natuurlijk. Veel amateurvoetbaltoppers maken het niet in het BVO. Vaak mislukken ze bij zelfs Haarlem.quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kevin Vink doet het goed bij RKC, Glynor Plet is nu goed bezig bij Telstar, Patrick Duarte en John Schot maken veel minuten bij RBC, Hursut Meriç is op momenten een smaakmaker voor ADO, Willy Overtoom speelt zelfs basis bij Heracles in de eredivisie.
Kortom, het is de afgelopen seizoenen toch redelijk gebleken dat als je de juiste spelers pakt, die stap wel degelijk goed te maken is.
Tja, maar Haarlem.... Dat is ook niet echt makkelijk voetballen natuurlijk. Neem Steinraht, als je die niet bij Haarlem had gezet twee jaar terug, maar bij het bovenste rijtje JL, dan had ie denk ik meer gescoord.quote:Op zondag 2 november 2008 06:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zegt het juist. Als je de juiste spelers pakt is de stap best te maken. Dat geldt ook voor Zuidamerikaanse spelers natuurlijk. Veel amateurvoetbaltoppers maken het niet in het BVO. Vaak mislukken ze bij zelfs Haarlem.
Dat is lastig te zeggen. Er zijn ook wel spelers die zich blij laagvliegers laten zien, zoals bijvoorbeeld Amrabat en dit jaar Plet.quote:Op zondag 2 november 2008 16:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tja, maar Haarlem.... Dat is ook niet echt makkelijk voetballen natuurlijk. Neem Steinraht, als je die niet bij Haarlem had gezet twee jaar terug, maar bij het bovenste rijtje JL, dan had ie denk ik meer gescoord.
En beiden alweer hun contract ontbonden. Snap sowieso niett dat ze die Giglio hebben willen behouden, ik heb hem een aantal keer zien spelen maar dat was echt helemaal niets.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Die tekent dus waarschijnlijk niet, maar deze twee wel:
Zwolle wil Thiago en Giglio behouden
FC Zwolle wil van de vier Zuid-Amerikaanse testspelers Esteban Giglio en Roberto 'Thiago' Grizzoli behouden. Beide spelers lieten in het duel met FC Twente (2-3 verlies) een goede indruk achter.
Giglio, een 21-jarige Argentijnse linksback, maakte indruk door Romano Denneboom uit de wedstrijd te spelen. "Hij is een goede, agressieve voetballer", zegt trainer Jan Everse in VI over de Argentijn.
De Braziliaan Thiago (24) wordt gezien als de vervanger van de naar RKC Waalwijk vertrokken Anton Jongsma. Hij kan zowel in de aanval als er net achter spelen. "Ik zie hem vooralsnog het liefst vanaf de flank komen. Op trainingen heeft hij een erg goede indruk achtergelaten."
Volgende week krijgt de trainer er met Mariano Corsico een ervaren Argentijnse verdediger op bezoek. De 27-jarige centrale mandekker speelde het afgelopen seizoen voor het Cypriotische Olympiakos Nicosia. "Hij is 27 en dus ervaren. Dat is nodig, want we hebben een jonge ploeg."
Powel kwam uit de 2e of 3e klasse binnenwaaien bij Den Bosch. Het kan soms verkeren.quote:Op zaterdag 8 november 2008 10:41 schreef methodmich het volgende:
En dan kwam Amrabat niet eens uit de hoofdklasse, maar van de eerste klasse. Iets wat overigens ook geldt voor Leroy Resodihardjo, die van eersteklasser Scheveningen zomaar pardoes in de basis staat bij ADO Den Haag dit seizoen.
Ja, heeft een half jaar geduurd. Moest het eerst vooral doen met korte invalbeurten, maar deed het al wel aardig in het 2e. Hij heeft een tijdje achter Derk Schut gestaan in de pikorde.quote:Op donderdag 18 december 2008 19:38 schreef methodmich het volgende:
Maar Powel had wel een tijdje nodig om basisspeler te worden toch?
Ik denk dat het elkaar niet zo gek veel ontloopt en dat spelers uit het amateurvoetbal nog net iets meer geslaagd zijn, statistisch gezien. Waarbij die jongens als voordeel hebben dat ze de taal spreken en je er wat dat betreft qua begeleiding veel minder in moet investeren.
quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:34 schreef methodmich het volgende:
Tja, maar dat is natuurlijk anders. Als ik naar eigen inzicht een elftal spelers uit de zaterdaghoofdklasse A mag selecteren en een jaar laat trainen en leven als spelers uit de JL, dan kunnen die ook wel aardig succes boeken lijkt me.
Yep, maar vast niet omdat ze zo succesvol waren in het betaalde voetbal.quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:00 schreef methodmich het volgende:
Klopt, al zijn er ook zat bij die gewoon bewust de keuze hebben gemaakt voor het maatschappelijke in combinatie met een leuke hoofdklasser.
Wie?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |