abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2007 @ 19:03:38 #126
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_49111400
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:58 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Leg anders eens uit ?
Het is je al uitgelegd:
quote:
"Doe het zelf eens beter" is een drogreden (ongeldig argument).
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  maandag 7 mei 2007 @ 19:04:37 #127
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_49111435
quote:
Tu quoque (jij net zo, jij-bak)
Verwijt van schijnheiligheid, je ontzegt de ander recht van spreken vanwege zijn eigen gedrag of uitspraken in het verleden. Dit is een specifieke vorm van de persoonlijke aanval.

"Waarom verwijt je mij dat ik steel? Dat heb je zelf vroeger ook gedaan..."
Onjuiste premisse: de eisen die men aan anderen stelt moet men ook aan zichzelf stellen.
  maandag 7 mei 2007 @ 19:26:58 #128
43653 sigme
Veraan
pi_49112487
Over dat buitenlandse politici geen woord over de grens zouden spreken:
Poetin spreekt vloeiend Engels en Duits.
Condoleezza Rice: Russisch, Frans en Spaans. De vorige dame op haar positie, Madeleine Albright: vloeiend Frans en Tsjechisch, en redelijk Russisch, Duits en Pools.
De tegenstrever van Bush: Kerry -> vloeiend Frans.
Nog een vrouw, Angela Merkel -> vloeiend Russisch en behoorlijk Engels.

Volgens mij zijn er toch aardig wat buitenlandse politici die best een mondje babbelen in voor hen vreemde talen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 7 mei 2007 @ 19:37:56 #129
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49113033
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:26 schreef sigme het volgende:
Condoleezza Rice: Russisch, Frans en Spaans. De vorige dame op haar positie, Madeleine Albright: vloeiend Frans en Tsjechisch, en redelijk Russisch, Duits en Pools.

Volgens mij zijn er toch aardig wat buitenlandse politici die best een mondje babbelen in voor hen vreemde talen.
Ligt eraan wat je "aardig wat" noemt natuurlijk...
pi_49117967
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:04 schreef Sexy_Sadie het volgende:

[..]
Echter, het betreft hier een geheel andere context, waardoor de verwijzing naar de betreffende drogreden zonder moeite van de hand kan worden gedaan .

Maar ik begrijp uiteraard, dat je graag gelijk wilt hebben .
  maandag 7 mei 2007 @ 21:24:49 #131
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_49118197
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:20 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Echter, het betreft hier een geheel andere context, waardoor de verwijzing naar de betreffende drogreden zonder moeite van de hand kan worden gedaan .

Maar ik begrijp uiteraard, dat je graag gelijk wilt hebben .
Dan moet je eerst wel met een inhoudelijke reactie komen waarbij je die drogreden van de hand wijst. Dat doe je echter niet, je zegt alleen maar dat jij gelijk hebt. Ik zeg niet eens dat ik gelijk heb, ik geef iemand anders gelijk
pi_49118225
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:18 schreef MrBadGuy het volgende:

Oftewel SCH maakte een flater, mogen we hem daar als 'journalist' wel op aanspreken? Je mag toch verwachten dat een echte journalist even beter nadenkt over een topictitel.
Je vergist je hoor, ik maakte de flater niet, dat deed de premier die een verkeerde uitdrukking gebruikte en dat ook nog eens boers uitsprak, maar daarover genoeg
quote:
Wat een gezeik zeg, zolang Balkenende zich maar goed verstaanbaar kan maken vind ik het prima.
Je kan ook gebruik maken van een tolk als je de taal niet goed beheerst. Of er meespelen zoals Blair in zijn boodschap aan het Franse volk. Maar als je heel serieus een andere taal probeert te spreken als je het niet goed beheerst, heeft dat iets genants.
pi_49118265
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:36 schreef Sexy_Sadie het volgende:

[..]

LinkseFrieseVegetarier heeft gewoon gelijk
Ik eet vleeSCH
pi_49118312
quote:
Op maandag 7 mei 2007 19:26 schreef sigme het volgende:

En nu eens wat Nederlandse voorbeelden. Timmermans spreekt Russisch, Wouter Bos spreekt bijvoorbeeld echt heel erg goed Engels. Meer?
pi_49118877
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:24 schreef Sexy_Sadie het volgende:

[..]

Dan moet je eerst wel met een inhoudelijke reactie komen waarbij je die drogreden van de hand wijst. Dat doe je echter niet, je zegt alleen maar dat jij gelijk hebt. Ik zeg niet eens dat ik gelijk heb, ik geef iemand anders gelijk
Waarom zou ik die moeite nemen ? Vertel ome zwambtenaar dat maar eens .
  maandag 7 mei 2007 @ 21:39:44 #136
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_49118967
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik eet vleeSCH
Dus

(en dat is toch algemeen bekend, dat jij wel van een flink stuk vlees houdt?)
  maandag 7 mei 2007 @ 21:41:14 #137
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_49119040
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:37 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Waarom zou ik die moeite nemen ? Vertel ome zwambtenaar dat maar eens .
Hè gatver, nu krijg ik net het gevoel alsof ik op je schoot moet kruipen

Maargoed, als jij je eigen verdediging niet kan voeren, is goed hoor Geef dan gewoon toe dat je ongelijk had, doet echt niet zoveel pijn hoor
pi_49119271
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:41 schreef Sexy_Sadie het volgende:

[..]

Hè gatver, nu krijg ik net het gevoel alsof ik op je schoot moet kruipen

Maargoed, als jij je eigen verdediging niet kan voeren, is goed hoor Geef dan gewoon toe dat je ongelijk had, doet echt niet zoveel pijn hoor
Ik geef helemaal niets toe .
  maandag 7 mei 2007 @ 21:50:43 #139
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49119565
quote:
Wouter Bos spreekt bijvoorbeeld echt heel erg goed Engels.
pi_49120668
Het probleem met Nederlandse politici is meestal niet dat ze zo heel beroerd Engels spreken, maar juist dat ze denken dat ze heel erg goed Engels spreken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_49122095
quote:

[..]

Ik eet vleeSCH
En koekjes.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:15:19 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49200841
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:08 schreef SCH het volgende:
Ja, goede research. In gebruikelijk Engels is het opinion in dit zinsverband, dat ligt ook zo voor de hand.
"Opinion" is "Mening", en dat heeft een heel andere betekenis dan "Standpunt".

"I have a standpoint" is overigens goed Engels, alleen is het niet gebruikelijk. In deze context zou men eerder "From my standpoint....." of "My standpoint on (onderwerp) is....". Deze laatste twee voorbeelden worden ook regelmatig gebruikt in politieke debatten die ik zie op de Amerikaanse TV etc.

"I have a standpoint", alhoewel technisch correct Engels, is natuurlijk wel een beetje een steenkolenvertaling voor "ik heb een standpunt". De bovenstaande voorbeelden zijn beter.

Maar "opinion" is niet het juiste woordgebruik. "Opinion" komt meer overeen met "My point of view", een subtiel verschil natuurlijk, maar in het Nederlands zijn er ook subtiele verschillen tussen "naar mijn mening" en "mijn standpunt is".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:19:17 #143
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49201046
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:15 schreef maartena het volgende:

[..]

"I have a standpoint" is overigens goed Engels, alleen is het niet gebruikelijk. In deze context zou men eerder "From my standpoint....." of "My standpoint on (onderwerp) is....". Deze laatste twee voorbeelden worden ook regelmatig gebruikt in politieke debatten die ik zie op de Amerikaanse TV etc.

"I have a standpoint", alhoewel technisch correct Engels, is natuurlijk wel een beetje een steenkolenvertaling voor "ik heb een standpunt". De bovenstaande voorbeelden zijn beter.

Maar "opinion" is niet het juiste woordgebruik. "Opinion" komt meer overeen met "My point of view", een subtiel verschil natuurlijk, maar in het Nederlands zijn er ook subtiele verschillen tussen "naar mijn mening" en "mijn standpunt is".
exact.

bedankt dat je dit allemaal hebt willen typen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:51:55 #144
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_49206165
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, goede research. In gebruikelijk Engels is het opinion in dit zinsverband, dat ligt ook zo voor de hand. Daar kan geen goegeltje tegenop hoor. En ja dodehacendron, hij zei het echt
Binnen een debat is standpoint een betere keuze dan opinion. Dat weinig mensen het daadwerkelijk toepassen geeft alleen maar aan dat het niveau van Balk zijn Engels hoger is dan gemiddeld.
Say your prayers
  donderdag 10 mei 2007 @ 01:07:04 #145
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_49211109
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Denk dat het nu wel duidelijk is dat Balkies Engels helemaal niet verkeerd is.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 10 mei 2007 @ 01:30:23 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49211657
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:07 schreef Zero2Nine het volgende:
Denk dat het nu wel duidelijk is dat Balkies Engels helemaal niet verkeerd is.
Ik zet sowieso bedenkingen van het kennisniveau Engels van iemand die "standpoint" als "stendpoint" schrijft, dus ik wilde toch een dag of twee later maar reageren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_49212339
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zet sowieso bedenkingen van het kennisniveau Engels van iemand die "standpoint" als "stendpoint" schrijft, dus ik wilde toch een dag of twee later maar reageren.
dat was natuurlijk als grapje gedaan met de gedachte dat standpoint een niet bestaan Engels woord is, en zo het idee te geven, door het te spellen met een E , dat het een verengels Nederlands woord is, verzonnen door de Balk.

dit wordt natuurlijk heftig ontkend (ik wist wel dat het woord bestond, hoor!!!!!) maar wij weten wel beter
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49218953
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 15:14 schreef zquing het volgende:
ze spreken iig redelijk goed engels
Beter althans dan dat die Engelsen Nederlands spreken, En niet veel beroerder dan de Duitsers, Italianen, Fransen die eveneens geen tot weinig Nederlands spreken.

Daar is het beroep tolk voor uitgevonden.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_49219045
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik zo ongelooflijk flauw. Ik kies er toch niet voor om mp te worden of profvoetballer of whatever. Je mag me op mijn werk aanspreken, en ik iemand anders toch ook?
Du kannst mich am Arsch lecken komt ook in jouw voca niet voor?
Als profvoetballer hoor je te kunnen voetballen (En zeker verdedigen Meneer Van Basten) niet te ouwehoeren en al helemaal niet in een vreemde taal.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:39:23 #150
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_49219079
het gaat niet om een woord...dit is slechts een voorbeeld, ben het 100% met de TS eensch
het engels van sommige nederlande politici geeft me kippevel, en iedereen loopt wel zo te zeuren over anderen landen...maar ik vind dat hij beter engels zou moeten kunnen!

(over de mensen die zeggen dat wij bij de top behoren...pak Scandinavie, koters van 10 spreken beter engels dan Balkie)
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')