Sterker nog: dat is aangetoond.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:57 schreef nozem het volgende:
[..]
Mwah. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat vrouwen makkelijker besmet raken dan mannen.
Waarom zou er iemand in dat rekenvoorbeeld de hoer moeten zijn?quote:
Ik ken ongeveer 10 mannen die op die manier in het leven staan. Geen probleem, ik veroordeel ze niet. Het gekke is wel dat ik geen enkele vrouw ken die in een serieuze relatie toch rondneukt. Vrijgezelle dames die rondneuken ken ik ook niet.quote:Op zondag 6 mei 2007 14:55 schreef nozem het volgende:
[..]
Waarmee je je mening baseert op het relaas van een enkel persoon.
Dat is niet mijn stelling, hè.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:03 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Waarom zou er iemand in dat rekenvoorbeeld de hoer moeten zijn?
de man heeft plezier, en de vrouwen ook![]()
hoer impliceert voor mij iets met misbruik maken/gebruik maken van..
Diep in mijn hart vind ik dat hoeren tegen betaling dingen doen. Dus ik neem mijn woorden over mannen/hoeren/samenleving terug. Het is nu mannen/sloeries/samenlevingquote:Op zondag 6 mei 2007 15:03 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Waarom zou er iemand in dat rekenvoorbeeld de hoer moeten zijn?
de man heeft plezier, en de vrouwen ook![]()
hoer impliceert voor mij iets met misbruik maken/gebruik maken van..
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:07 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Diep in mijn hart vind ik dat hoeren tegen betaling dingen doen. Dus ik neem mijn woorden over mannen/hoeren/samenleving terug. Het is nu mannen/sloeries/samenleving![]()
Hell, ik kom uit Rossum Overijssel, dat overtref je echt niet qua bekrompenheidquote:Op zondag 6 mei 2007 15:09 schreef Fleurezeur het volgende:
Hallo iedereen, deze vrijgezelle hippie-boerin doet mee !
Ach.....het valt niet mee om ware liefde te vinden hier in het dorp, de jongens zijn zo bekrompen
![]()
welk dorp? Nah, onnodige vraag, eerder welk dorp niet.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:09 schreef Fleurezeur het volgende:
Hallo iedereen, deze vrijgezelle hippie-boerin doet mee !
Ach.....het valt niet mee om ware liefde te vinden hier in het dorp, de jongens zijn zo bekrompen
![]()
Maar de jongens hier zijn naast bekrompen ook nogeens dommigquote:Op zondag 6 mei 2007 15:10 schreef kastanova het volgende:
[..]
Hell, ik kom uit Rossum Overijssel, dat overtref je echt niet qua bekrompenheid.
En alle vrouwen zijn al op.
En wat maakt jou dan Einstein?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:12 schreef Fleurezeur het volgende:
Maar de jongens hier zijn naast bekrompen ook nogeens dommig.
Jeetje, dat was niet aardig van me
Maar ik wil ook geen stedelingquote:Op zondag 6 mei 2007 15:11 schreef winterapfel het volgende:
[..]
welk dorp? Nah, onnodige vraag, eerder welk dorp niet.
Denk trouwens dat er in de grote stad ook wel bekrompen kerels rondlopen, alleen zijn er gewoon veel mer kerels.. dus ook meer niet bekrompen kerelsof zoiets
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:12 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Maar de jongens hier zijn naast bekrompen ook nogeens dommig.
Jeetje, dat was niet aardig van me
Het feit dat ik niet leef voor een brommertje/auto/geld/andere aardse bezittingen en verder denk dan het biertje zaterdag in de kroeg ?quote:
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:14 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Maar ik wil ook geen stedelingOf in ieder geval een stedeling die het dorpse leven haat, want ik ga never nooit en te nimmer in zo'n betonjungle wonen
, ik moet de ruimte hebben.
Come on, je bent 18, waar moeten ze anders aan denkenquote:Op zondag 6 mei 2007 15:15 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Het feit dat ik niet leef voor een brommertje/auto/geld/andere aardse bezittingen en verder denk dan het biertje zaterdag in de kroeg ?
Aan dingen die ik leuk vind, zodat we tenminste ergens over kunnen praten? Of is dat te lastig?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:16 schreef kastanova het volgende:
[..]
Come on, je bent 18, waar moeten ze anders aan denken.
Nou ja, aan het inruilen van de brommer voor een auto misschien
En wat vind onze Fleurezeur leuk dan?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:19 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Aan dingen die ik leuk vind, zodat we tenminste ergens over kunnen praten? Of is dat te lastig?
Oh ik vind vele dingetjes leuk, zoals tuinieren, niets leuker dan lekker in de tuin wat aan te modderen. Ook lees ik graag een goed boek, zwem ik in het vennetje hier als het weer ernaar is en natuurlijk fokkers een standje geven omdat ze niet in harmonie en balans leven met het allesquote:
Hmmmmz...quote:Op zondag 6 mei 2007 15:23 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Oh ik vind vele dingetjes leuk, zoals tuinieren, niets leuker dan lekker in de tuin wat aan te modderen. Ook lees ik graag een goed boek, zwem ik in het vennetje hier als het weer ernaar is en natuurlijk fokkers een standje geven omdat ze niet in harmonie en balans leven met het alles.
Tuinieren en boeken kut? Hoezo? Er is toch niets mooier als je met veel zorg en liefde een mooie appelboom tot vrucht kan brengen? Of als de passiebloem zijn prachtige knoppen openslaat?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:29 schreef kastanova het volgende:
[..]
Hmmmmz...
Nah, even een levenswijsheidje van ome Kasta:
Dat de jongen uit jouw dorp niet over tuinieren of boeken willen praten valt niet te wijten aan hun bekrompenheid, het is gewoon kut.
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:29 schreef kastanova het volgende:
[..]
Hmmmmz...
Nah, even een levenswijsheidje van ome Kasta:
Dat de jongen uit jouw dorp niet over tuinieren of boeken willen praten valt niet te wijten aan hun bekrompenheid, dat zou elke man doodsaai vinden.
Jij bent een kloon he?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:31 schreef Fleurezeur het volgende:
Er is toch niets mooier als je met veel zorg en liefde een mooie appelboom tot vrucht kan brengen? Of als de passiebloem zijn prachtige knoppen openslaat?
helemaal niks tegen tuinieren hier... maar mischien kun je je voorstellen dat voor sommige mensen, (zelfs voor mensen die tuineren wel leuk vinden) niet het meest boeiende onderwerp is, om bij een roseetje/biertje en lekkere muziek over te gezellig over te babblen?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:38 schreef Fleurezeur het volgende:
Misschien is het tuinieren wel een beetje moeilijk te begrijpen voor mensen die een kleine of geen tuin hebben, maar ieder zijn meug toch? Ik kan bijvoorbeeld niet begrijpen dat er mensen zijn die uuuuuren een computerspelletje spelen, zo erg dat ze zelfs naar een afkick kliniek moeten![]()
Nouja, het is toch leuk om met anderen over je hobbies te praten? Ik zou me ook niet zo 1 2 3 samen kunnen zien met een jongen die niets geeft om tuinieren , en veel liever rondjes crossed op zijn brommertje ofzo.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:42 schreef thaleia het volgende:
Het gaat niet zozeer om de onbegrijpelijke hobby als wel om de behoefte daar met het andere geslacht over te praten.
Ja daar geef ik je dan wel weer gelijk inquote:Op zondag 6 mei 2007 15:42 schreef winterapfel het volgende:
[..]
helemaal niks tegen tuinieren hier... maar mischien kun je je voorstellen dat voor sommige mensen, (zelfs voor mensen die tuineren wel leuk vinden) niet het meest boeiende onderwerp is, om bij een roseetje/biertje en lekkere muziek over te gezellig over te babblen?
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:23 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Oh ik vind vele dingetjes leuk, zoals tuinieren, niets leuker dan lekker in de tuin wat aan te modderen. Ook lees ik graag een goed boek, zwem ik in het vennetje hier als het weer ernaar is en natuurlijk fokkers een standje geven omdat ze niet in harmonie en balans leven met het alles.
Maar mis je de ,,de gezelligheid" niet? Toen ik laatst boodschapjes ging doen in het dorp, vroeg de bakker bijvoorbeeld hoe het ging met oma, die een tijdje ziekjes is geweest, dat heb je toch niet in de grote stad?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:45 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
![]()
Ik woon sinds 1,5 jaar in de Randstad, vind het hier wel leuker dan in het dorp waar ik vandaan kom. Voor nu verkies ik de bedrijvigheid toch boven de ruimte. Mijn vader was ook een boer trouwens.
ik zal zo even twee pics van m'n balkon uploaden (net vers gemaakt), dit als voorbeeld. Ik heb danwel geen tuin maar vind m'n balkon wel belangrijk/mooi.. toch praat ik er weinig over. Vaker een beetje stoerdoenerij praat, werk praat, soms formule 1 praat, grote overpijnzingen/levensphylosofie praat.. maar tuin praat? Niet echt..quote:Op zondag 6 mei 2007 15:45 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Ja daar geef ik je dan wel weer gelijk in.
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:47 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Maar mis je de ,,de gezelligheid" niet? Toen ik laatst boodschapjes ging doen in het dorp, vroeg de bakker bijvoorbeeld hoe het ging met oma, die een tijdje ziekjes is geweest, dat heb je toch niet in de grote stad?
Oeh wat leuk, misschien kan ik je wel tips geven! Ligt je balkon op het zuiden/noorden/etc ?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:50 schreef winterapfel het volgende:
[..]
ik zal zo even twee pics van m'n balkon uploaden (net vers gemaakt), dit als voorbeeld. Ik heb danwel geen tuin maar vind m'n balkon wel belangrijk/mooi.. toch praat ik er weinig over. Vaker een beetje stoerdoenerij praat, werk praat, soms formule 1 praat, grote overpijnzingen/levensphylosofie praat.. maar tuin praat? Niet echt..
![]()
anyhow, kan me ook wel weer voorstellen dat als dat je grote passie is dat je er graag over wil praten
Ohja, de sociale controle kan wel een beetje doorschieten. Toch zou ik niet in de stad kunnen leven. Mis je de ruimte, de natuur niet? Of ben je niet zo'n type? En hoe kan je rust vinden in een stad, die altijd in beweging is ?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:51 schreef winterapfel het volgende:
[..]
weet je, ik vond dat een tijd gewelding... totdat het overgaat in ongewenst advies krijgen en roddelen over iedereen. Weet zeker dat ik ooit weer terug ga naar een dorp, maar voorlopig ben ik blij "ontsnapt" te zijn. Beetje begrijpelijk?
Dat klinkt goed, maar hoe zit het met woonruimte? Kon je nog een leuk huisje bemachtigen met tuin? En de ellende?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:56 schreef thaleia het volgende:
Ik ben gewoon in een stad gaan wonen waar de natuur op 2 minuten van het centrum begint. Beste van twee werelden
Ruimte en natuur, even denken: het strand ligt op 15 minuten (hier kan ik kiezen tussen de ruimte in de duinen van Duindorp, of de drukte van scheveningen, al naar gelang welke tram ik neem), verder zijn er natuurlijk diverse stadsparken. Heerlijk met een boekje in de duinen, niks mis meequote:Op zondag 6 mei 2007 15:53 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Ohja, de sociale controle kan wel een beetje doorschieten. Toch zou ik niet in de stad kunnen leven. Mis je de ruimte, de natuur niet? Of ben je niet zo'n type? En hoe kan je rust vinden in een stad, die altijd in beweging is ?
quote:Op zondag 6 mei 2007 16:03 schreef winterapfel het volgende:
Mijn balkonnetje,
5 * 2 meter, ligt op het noordwesten (den haag, globaal gezien parallel aan de kustlijn)
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Ruimte en natuur, even denken: het strand ligt op 15 minuten (hier kan ik kiezen tussen de ruimte in de duinen van Duindorp, of de drukte van scheveningen, al naar gelang welke tram ik neem), verder zijn er natuurlijk diverse stadsparken. Heerlijk met een boekje in de duinen, niks mis mee![]()
Rust vinden doe ik dus buiten, danwel in anoniemiteit van de drukte, danwel in een van de parken, op t strand of heerlijk op m'n balkon: 4de (en bovenste verdieping), met vrij uitzicht over een behoorlijke grote afstand richting centrum en scheveningen!!
[afbeelding]
Wat een prachtig balkonnetje, zeker één van de betere. Zelf ben ik niet zo van de bloembakken, maar je doet er erg je best op zie ikquote:Op zondag 6 mei 2007 16:03 schreef winterapfel het volgende:
Mijn balkonnetje,
5 * 2 meter, ligt op het noordwesten (den haag, globaal gezien parallel aan de kustlijn)
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Ruimte en natuur, even denken: het strand ligt op 15 minuten (hier kan ik kiezen tussen de ruimte in de duinen van Duindorp, of de drukte van scheveningen, al naar gelang welke tram ik neem), verder zijn er natuurlijk diverse stadsparken. Heerlijk met een boekje in de duinen, niks mis mee![]()
Rust vinden doe ik dus buiten, danwel in anoniemiteit van de drukte, danwel in een van de parken, op t strand of heerlijk op m'n balkon: 4de (en bovenste verdieping), met vrij uitzicht over een behoorlijke grote afstand richting centrum en scheveningen!!
[afbeelding]
nergens voor nodig. Je hebt ook nog eenquote:Op zondag 6 mei 2007 16:16 schreef winterapfel het volgende:
[..]
![]()
Gaaf plan!! Maar is het niet verstandiger om met een wijntje/olijven etc te beginnen?
Je mag gerust komen logeren, maar je moet er wel vroeg uit om eieren te rapen, de kippen te voeren en eventueel brood in de oven te doenquote:Op zondag 6 mei 2007 16:17 schreef DonJames het volgende:
Bij mijn huidige levensfase past de grote(re) stad prima. Ik kan me wel voorstellen dat als ik ooit kinderen mocht krijgen, het leventje zoals Fleur beschrijft mij wel erg leuk lijkt. Voor een paar weekjes vind ik die rust trouwens heerlijk, de ruimte en de natuur. Daarna heb ik toch weer mensen om me heen nodig. Fleur, mag ik een weekje bij je komen kamperen?![]()
quote:Op zondag 6 mei 2007 16:22 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Wat een prachtig balkonnetje, zeker één van de betere. Zelf ben ik niet zo van de bloembakken, maar je doet er erg je best op zie ikDie leuke roze klimplant is erg gaaf( ik kan even niet op de naam komen, maar ik ken hem wel), dat geeft wat kleurnuance. Misschien is het wel een leuk idee om op het klimrekje naast die roze klimplant een clematis( bosrank) te planten? Dat is een vaste klimplant, weinig wortelpartij, en geeft grote bloemen ( wij hebben een blauwe en een witte, ik weet niet of er andere kleuren zijn) ,zodat je ook wat grotere bloemen hebt?
Kijk eenzijdige aanpassingen ... Dat merk je wel vaak tegenwoordig... mannen moeten vanalles van prins op wit paard tot onbegrijpelijk hints begrijpenquote:Op zondag 6 mei 2007 16:25 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Je mag gerust komen logeren, maar je moet er wel vroeg uit om eieren te rapen, de kippen te voeren en eventueel brood in de oven te doen![]()
uhmm, da's een logeer cavia! Logeert hier regelmatig als het baasje druk druk is. Maar caafs zijn welquote:Op zondag 6 mei 2007 16:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
nergens voor nodig. Je hebt ook nog eencavia
las ik in het caviatopic
.
Heey Fleur, je vergeet nog dattie ook ontbijt op bed moet makenquote:Op zondag 6 mei 2007 16:25 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Je mag gerust komen logeren, maar je moet er wel vroeg uit om eieren te rapen, de kippen te voeren en eventueel brood in de oven te doen![]()
Er is vroeg en er is ongelofelijk vroeg. Over welke soort vroeg gaat het hier?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:25 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Dan moet je hem uitgraven, en rond/in zijn ,, gat" een beetje turf strooien, ook ( dit is een boerendingetje, ik weet niet of het klopt) kun je een lange roestige spijker bij de wortels steken, dit zou goed zijn voor de plant , ik doe dat bij de onze, en dat zijn inmiddels flinke struiken gewordenquote:Op zondag 6 mei 2007 16:27 schreef winterapfel het volgende:
[..]
da's wel een idee. Heb nu vooral kleinere bloemetjes en twee planten met "toorts" achtige dingen (geel en paars), op die kleine Hortensia na (onderste foto, uitererst rechts), maar die doet het helaas niet zo goed in deze grond, toch eens actie op ondernemen om dat ding beter aan de praat te krijgen
5 uur eruit, eerdat je dan klaar bent zijn die beesten wakker, en dan moet je snel die eieren rapen voordat ze vertrapt wordenquote:Op zondag 6 mei 2007 16:30 schreef webspider het volgende:
[..]
Er is vroeg en er is ongelofelijk vroeg. Over welke soort vroeg gaat het hier?.
Nu heb je mijn verrassing verpest!quote:Op zondag 6 mei 2007 16:28 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Heey Fleur, je vergeet nog dattie ook ontbijt op bed moet maken![]()
Dat is nou het boerenleven schat, wen er maar aanquote:Op zondag 6 mei 2007 16:27 schreef mrbox het volgende:
[..]
Kijk eenzijdige aanpassingen ... Dat merk je wel vaak tegenwoordig... mannen moeten vanalles van prins op wit paard tot onbegrijpelijk hints begrijpen![]()
maar caafs en een balkon, da's 't enige wat op jou kerel-eisen lijstje staat?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
nergens voor nodig. Je hebt ook nog eencavia
las ik in het caviatopic
.
quote:Op zondag 6 mei 2007 16:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nu heb je mijn verrassing verpest!Moet ik weer een nieuw romantisch cliché verzinnen..
Maar is er dan ook een hooi schuur ?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:33 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Dat is nou het boerenleven schat, wen er maar aan![]()
Das wel extra spannend danquote:
en de locatiequote:Op zondag 6 mei 2007 16:36 schreef winterapfel het volgende:
[..]
maar caafs en een balkon, da's 't enige wat op jou kerel-eisen lijstje staat?![]()
Nou ja, ik heb gelukkig de romantische-strandwandeling-bij-maanlicht en de Dirty Dancing-dansoefening-in-een-meertje nog achter de handquote:
quote:Op zondag 6 mei 2007 16:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb gelukkig de romantische-strandwandeling-bij-maanlicht en de Dirty Dancing-dansoefening-in-een-meertje nog achter de hand![]()
Stiekem welquote:Op zondag 6 mei 2007 16:51 schreef winterapfel het volgende:
[..]
3 eisen, dat kan ik!
iets zegt mij dat er meer is dan zo'n kort lijstje met wensen
quote:Op zondag 6 mei 2007 16:53 schreef winterapfel het volgende:
[..]
ghehe...jij krijgt ook aandacht hier hoor!
Defineer eens "een lief vriendje" ?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:41 schreef Burdie het volgende:
Ja hoi. Normaal ontken ik het in alle toonaarden maar vandaag even niet. Ik mis het. Een relatie. Een lief vriendje. Ik kom gewoon geen leuke, vrijgezelle mannen hier tegen (momenteel). En ik heb geen zin meer om er moeite voor te doen. Bleh, ik heb even een baalbui, dit mogen jullie niet tegen me gebruiken, oke?.
quote:Op zondag 6 mei 2007 16:30 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Dan moet je hem uitgraven, en rond/in zijn ,, gat" een beetje turf strooien, ook ( dit is een boerendingetje, ik weet niet of het klopt) kun je een lange roestige spijker bij de wortels steken, dit zou goed zijn voor de plant , ik doe dat bij de onze, en dat zijn inmiddels flinke struiken geworden![]()
Wat dan trouwens wel gebeurt is dat je struik meerdere kleuren krijgt, in mijn geval steeds roze/paarsquote:Op zondag 6 mei 2007 16:59 schreef winterapfel het volgende:
[..]
had deze even gemist, maar ga dit zeker proberen. Eerst van de week maar eens een spijker vinden!
Jammer dat http://dating.fok.nl niet werkt, anders had ik je graag vanavond mee uit eten genomen. Had ik ook nog een Red Bulletje voor je meegenomen.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Moe en ik wil tegen iemand aanhangen. En een keertje niét zelf hoeven koken..
Ja dat kan wel beetje "druk op de ketel" geven jaquote:Op zondag 6 mei 2007 16:59 schreef Fleurezeur het volgende:
Oh weet je wat het allerergste is aan vrijgezel zijn? Dat anderen wel vriendjes vinden, en dan zo leuk voor je gezicht klef gaan doen. Moet kunnen, weet ik, maar soms word ik dan een tikje jaloers![]()
quote:Op zondag 6 mei 2007 17:03 schreef Fleurezeur het volgende:
Misschien moet ik een topic openen ,, boerin zoekt boer" , zal het populair zijn?![]()
![]()
Vooral als gozer in kwestie te leuk isquote:Op zondag 6 mei 2007 16:59 schreef Fleurezeur het volgende:
Oh weet je wat het allerergste is aan vrijgezel zijn? Dat anderen wel vriendjes vinden, en dan zo leuk voor je gezicht klef gaan doen. Moet kunnen, weet ik, maar soms word ik dan een tikje jaloers![]()
vast wel!!quote:Op zondag 6 mei 2007 17:03 schreef Fleurezeur het volgende:
Misschien moet ik een topic openen ,, boerin zoekt boer" , zal het populair zijn?![]()
![]()
Noem me pervers , maar niets is een prettiger gezicht dan een oerhollandse knecht in een half vastgemaakte tuinbroek zonder shirt, met een riek in het zonnetje!quote:Op zondag 6 mei 2007 17:06 schreef winterapfel het volgende:
[..]
vast wel!!
mogen niet boeren zich ook melden? En dan gewoon een knecht zoeken voor het zware werk
![]()
quote:Op zondag 6 mei 2007 17:08 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Noem me pervers , maar niets is een prettiger gezicht dan een oerhollandse knecht in een half vastgemaakte tuinbroek zonder shirt, met een riek in het zonnetje!![]()
Door die roestige spijker kun je de kleur bepalen, normaal zijn ze roze en met spijker kunnen ze blauw worden maar dit heeft meer met de zuurgraad van de grond te maken.quote:Op zondag 6 mei 2007 16:30 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Dan moet je hem uitgraven, en rond/in zijn ,, gat" een beetje turf strooien, ook ( dit is een boerendingetje, ik weet niet of het klopt) kun je een lange roestige spijker bij de wortels steken, dit zou goed zijn voor de plant , ik doe dat bij de onze, en dat zijn inmiddels flinke struiken geworden![]()
In dat geval moet ik me meestal maar verkneukelen om de verhalen die ik dan te horen krijg van de vriendin in kwestie, dat hij bijvoorbeeld scheten laat in bed en in de wasbak plast.quote:Op zondag 6 mei 2007 17:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vooral als gozer in kwestie te leuk is.
Maar wat als het voorbeeldige knullen zijnquote:Op zondag 6 mei 2007 17:09 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
In dat geval moet ik me meestal maar verkneukelen om de verhalen die ik dan te horen krijg van de vriendin in kwestie, dat hij bijvoorbeeld scheten laat in bed en in de wasbak plast.
En zwangeren. En die zitten niet in dit topic denk ikquote:Op zondag 6 mei 2007 17:10 schreef cerror het volgende:
Tuinbroeken waren toch voor potten?
Dan gooi je ,, perongeluk" een drankje over hem heen als ze klef gaan doenquote:Op zondag 6 mei 2007 17:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar wat als het voorbeeldige knullen zijn.
En boerenknechten!quote:Op zondag 6 mei 2007 17:10 schreef cerror het volgende:
Tuinbroeken waren toch voor potten?
quote:Op zondag 6 mei 2007 17:09 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Door die roestige spijker kun je de kleur bepalen, normaal zijn ze roze en met spijker kunnen ze blauw worden maar dit heeft meer met de zuurgraad van de grond te maken.
Nóg niet nee.quote:Op zondag 6 mei 2007 17:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En zwangeren. En die zitten niet in dit topic denk ik.
de wonderen van google:quote:Op zondag 6 mei 2007 17:00 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Wat dan trouwens wel gebeurt is dat je struik meerdere kleuren krijgt, in mijn geval steeds roze/paars![]()
en iets over groeiproblemenquote:De kleur van de hortensiabloem reageert op de zuurgraad van de grond. De zuurgraad van een grond wordt uitgedrukt in pH, een getal. Zure gronden hebben een pH-getal tussen 4,5 - 5,5, lichtzure gronden hebben een pH van 5,6 - 6,5 en basische gronden een pH tussen 6,6 - 7,2. Naarmate de grond zuurder is, kunnen meer metalen oplossen. De aanwezigheid van ijzer en/of aluminium in zure gronden bleken de verkleuring te veroorzaken.
Het is dus goed mogelijk de kleur van hortensia te beïnvloeden. Nuttige hulpmiddeltjes zijn het ingraven van een handje roestige spijkers bij de plant. Of door een heel klein beetje aluin (kaliumsulfaat) of aluminiumsulfaat rond de plant uit te strooien; mits en alleen als de grond zuur genoeg is
quote:Dit verschijnsel duidt op een gebrek aan ijzer.
De oorzaak zit hem in 99% van de gevallen in een te hoge pH, dus teveel kalk in de grond. Dat kan komen door watergeven met sterk kalkhoudend water of door grond waar van nature al veel kalk in zit, bijvoorbeeld klei. Het ene ras is er gevoeliger voor dan het andere. Het gevolg kan bestreden worden, namelijk door de plant extra ijzer te geven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |