helemaal niks tegen tuinieren hier... maar mischien kun je je voorstellen dat voor sommige mensen, (zelfs voor mensen die tuineren wel leuk vinden) niet het meest boeiende onderwerp is, om bij een roseetje/biertje en lekkere muziek over te gezellig over te babblen?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:38 schreef Fleurezeur het volgende:
Misschien is het tuinieren wel een beetje moeilijk te begrijpen voor mensen die een kleine of geen tuin hebben, maar ieder zijn meug toch? Ik kan bijvoorbeeld niet begrijpen dat er mensen zijn die uuuuuren een computerspelletje spelen, zo erg dat ze zelfs naar een afkick kliniek moeten![]()
Nouja, het is toch leuk om met anderen over je hobbies te praten? Ik zou me ook niet zo 1 2 3 samen kunnen zien met een jongen die niets geeft om tuinieren , en veel liever rondjes crossed op zijn brommertje ofzo.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:42 schreef thaleia het volgende:
Het gaat niet zozeer om de onbegrijpelijke hobby als wel om de behoefte daar met het andere geslacht over te praten.
Ja daar geef ik je dan wel weer gelijk inquote:Op zondag 6 mei 2007 15:42 schreef winterapfel het volgende:
[..]
helemaal niks tegen tuinieren hier... maar mischien kun je je voorstellen dat voor sommige mensen, (zelfs voor mensen die tuineren wel leuk vinden) niet het meest boeiende onderwerp is, om bij een roseetje/biertje en lekkere muziek over te gezellig over te babblen?
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:23 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Oh ik vind vele dingetjes leuk, zoals tuinieren, niets leuker dan lekker in de tuin wat aan te modderen. Ook lees ik graag een goed boek, zwem ik in het vennetje hier als het weer ernaar is en natuurlijk fokkers een standje geven omdat ze niet in harmonie en balans leven met het alles.
Maar mis je de ,,de gezelligheid" niet? Toen ik laatst boodschapjes ging doen in het dorp, vroeg de bakker bijvoorbeeld hoe het ging met oma, die een tijdje ziekjes is geweest, dat heb je toch niet in de grote stad?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:45 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
![]()
Ik woon sinds 1,5 jaar in de Randstad, vind het hier wel leuker dan in het dorp waar ik vandaan kom. Voor nu verkies ik de bedrijvigheid toch boven de ruimte. Mijn vader was ook een boer trouwens.
ik zal zo even twee pics van m'n balkon uploaden (net vers gemaakt), dit als voorbeeld. Ik heb danwel geen tuin maar vind m'n balkon wel belangrijk/mooi.. toch praat ik er weinig over. Vaker een beetje stoerdoenerij praat, werk praat, soms formule 1 praat, grote overpijnzingen/levensphylosofie praat.. maar tuin praat? Niet echt..quote:Op zondag 6 mei 2007 15:45 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Ja daar geef ik je dan wel weer gelijk in.
quote:Op zondag 6 mei 2007 15:47 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Maar mis je de ,,de gezelligheid" niet? Toen ik laatst boodschapjes ging doen in het dorp, vroeg de bakker bijvoorbeeld hoe het ging met oma, die een tijdje ziekjes is geweest, dat heb je toch niet in de grote stad?
Oeh wat leuk, misschien kan ik je wel tips geven! Ligt je balkon op het zuiden/noorden/etc ?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:50 schreef winterapfel het volgende:
[..]
ik zal zo even twee pics van m'n balkon uploaden (net vers gemaakt), dit als voorbeeld. Ik heb danwel geen tuin maar vind m'n balkon wel belangrijk/mooi.. toch praat ik er weinig over. Vaker een beetje stoerdoenerij praat, werk praat, soms formule 1 praat, grote overpijnzingen/levensphylosofie praat.. maar tuin praat? Niet echt..
![]()
anyhow, kan me ook wel weer voorstellen dat als dat je grote passie is dat je er graag over wil praten
Ohja, de sociale controle kan wel een beetje doorschieten. Toch zou ik niet in de stad kunnen leven. Mis je de ruimte, de natuur niet? Of ben je niet zo'n type? En hoe kan je rust vinden in een stad, die altijd in beweging is ?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:51 schreef winterapfel het volgende:
[..]
weet je, ik vond dat een tijd gewelding... totdat het overgaat in ongewenst advies krijgen en roddelen over iedereen. Weet zeker dat ik ooit weer terug ga naar een dorp, maar voorlopig ben ik blij "ontsnapt" te zijn. Beetje begrijpelijk?
Dat klinkt goed, maar hoe zit het met woonruimte? Kon je nog een leuk huisje bemachtigen met tuin? En de ellende?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:56 schreef thaleia het volgende:
Ik ben gewoon in een stad gaan wonen waar de natuur op 2 minuten van het centrum begint. Beste van twee werelden
Ruimte en natuur, even denken: het strand ligt op 15 minuten (hier kan ik kiezen tussen de ruimte in de duinen van Duindorp, of de drukte van scheveningen, al naar gelang welke tram ik neem), verder zijn er natuurlijk diverse stadsparken. Heerlijk met een boekje in de duinen, niks mis meequote:Op zondag 6 mei 2007 15:53 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Ohja, de sociale controle kan wel een beetje doorschieten. Toch zou ik niet in de stad kunnen leven. Mis je de ruimte, de natuur niet? Of ben je niet zo'n type? En hoe kan je rust vinden in een stad, die altijd in beweging is ?
quote:Op zondag 6 mei 2007 16:03 schreef winterapfel het volgende:
Mijn balkonnetje,
5 * 2 meter, ligt op het noordwesten (den haag, globaal gezien parallel aan de kustlijn)
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Ruimte en natuur, even denken: het strand ligt op 15 minuten (hier kan ik kiezen tussen de ruimte in de duinen van Duindorp, of de drukte van scheveningen, al naar gelang welke tram ik neem), verder zijn er natuurlijk diverse stadsparken. Heerlijk met een boekje in de duinen, niks mis mee![]()
Rust vinden doe ik dus buiten, danwel in anoniemiteit van de drukte, danwel in een van de parken, op t strand of heerlijk op m'n balkon: 4de (en bovenste verdieping), met vrij uitzicht over een behoorlijke grote afstand richting centrum en scheveningen!!
[afbeelding]
Wat een prachtig balkonnetje, zeker één van de betere. Zelf ben ik niet zo van de bloembakken, maar je doet er erg je best op zie ikquote:Op zondag 6 mei 2007 16:03 schreef winterapfel het volgende:
Mijn balkonnetje,
5 * 2 meter, ligt op het noordwesten (den haag, globaal gezien parallel aan de kustlijn)
[afbeelding]
[afbeelding]
[..]
Ruimte en natuur, even denken: het strand ligt op 15 minuten (hier kan ik kiezen tussen de ruimte in de duinen van Duindorp, of de drukte van scheveningen, al naar gelang welke tram ik neem), verder zijn er natuurlijk diverse stadsparken. Heerlijk met een boekje in de duinen, niks mis mee![]()
Rust vinden doe ik dus buiten, danwel in anoniemiteit van de drukte, danwel in een van de parken, op t strand of heerlijk op m'n balkon: 4de (en bovenste verdieping), met vrij uitzicht over een behoorlijke grote afstand richting centrum en scheveningen!!
[afbeelding]
nergens voor nodig. Je hebt ook nog eenquote:Op zondag 6 mei 2007 16:16 schreef winterapfel het volgende:
[..]
![]()
Gaaf plan!! Maar is het niet verstandiger om met een wijntje/olijven etc te beginnen?
Je mag gerust komen logeren, maar je moet er wel vroeg uit om eieren te rapen, de kippen te voeren en eventueel brood in de oven te doenquote:Op zondag 6 mei 2007 16:17 schreef DonJames het volgende:
Bij mijn huidige levensfase past de grote(re) stad prima. Ik kan me wel voorstellen dat als ik ooit kinderen mocht krijgen, het leventje zoals Fleur beschrijft mij wel erg leuk lijkt. Voor een paar weekjes vind ik die rust trouwens heerlijk, de ruimte en de natuur. Daarna heb ik toch weer mensen om me heen nodig. Fleur, mag ik een weekje bij je komen kamperen?![]()
quote:Op zondag 6 mei 2007 16:22 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Wat een prachtig balkonnetje, zeker één van de betere. Zelf ben ik niet zo van de bloembakken, maar je doet er erg je best op zie ikDie leuke roze klimplant is erg gaaf( ik kan even niet op de naam komen, maar ik ken hem wel), dat geeft wat kleurnuance. Misschien is het wel een leuk idee om op het klimrekje naast die roze klimplant een clematis( bosrank) te planten? Dat is een vaste klimplant, weinig wortelpartij, en geeft grote bloemen ( wij hebben een blauwe en een witte, ik weet niet of er andere kleuren zijn) ,zodat je ook wat grotere bloemen hebt?
Kijk eenzijdige aanpassingen ... Dat merk je wel vaak tegenwoordig... mannen moeten vanalles van prins op wit paard tot onbegrijpelijk hints begrijpenquote:Op zondag 6 mei 2007 16:25 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Je mag gerust komen logeren, maar je moet er wel vroeg uit om eieren te rapen, de kippen te voeren en eventueel brood in de oven te doen![]()
uhmm, da's een logeer cavia! Logeert hier regelmatig als het baasje druk druk is. Maar caafs zijn welquote:Op zondag 6 mei 2007 16:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
nergens voor nodig. Je hebt ook nog eencavia
las ik in het caviatopic
.
Heey Fleur, je vergeet nog dattie ook ontbijt op bed moet makenquote:Op zondag 6 mei 2007 16:25 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Je mag gerust komen logeren, maar je moet er wel vroeg uit om eieren te rapen, de kippen te voeren en eventueel brood in de oven te doen![]()
Er is vroeg en er is ongelofelijk vroeg. Over welke soort vroeg gaat het hier?quote:Op zondag 6 mei 2007 16:25 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |