abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49397732
dankjullie wel voor de linkjes en de reacties! ik ga me er zeker goed in verdiepen, en laat me niet meer afschepen... ik vind borstvoeden zo mooi iets! mn zus heeft een jaar haar dochter gevoed, en als ik hier jullie verhalen lees wauw! echt prachtig! (al zijn er ook de vervelende dingen, als ik lees hoe het nu met pm-girl gaat, maar ook dat hoort er bij)
ik was al om, maar dit trekt me nog verder over de streep om er vol voor te gaan om zeker het eerste half jaar te voeden, en liever nog langer!!
pi_49398027
Wat goed dat je je zus in de buurt hebt! Een ervaringsdeskundige kan echt heel goed werken om je door sommige zware momenten heen te slepen. Succes!
pi_49398135
dankjewel! maar goed, ik kan pas eind augustus echt beginnen... maar info verzamelen is nooit verkeerd volgens mij!
ik blijf hier ook lekker meelezen.. en als ik weer een reactie van mn bazin heb, dan zal ik het even laten horen... ben benieuwd hoe ze erover blijft denken...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:10:10 #104
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49398349
Ik ben benieuwd Gwennert. Ga je ook naar een voorlichtingsavond over (borst)voeding? Ik vond het toen erg leuk en leerzaam filmmateriaal te zien (hoe gedateerd ook).
Leuk dat je je nu al inleest!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49398429
ja, ik wil zo even bellen voor een "cursus" van 2 avonden... eerste avond wordt het voeden zelf besproken, 2e avond het kolven... dus beide zeer interessant! ergens in juli is er weer eentje...
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 13:15:07 #106
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49398544
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:44 schreef Jarno het volgende:
Mja goed, maar sec gezien is er voor bevallen geen alternatief. . En dat je kind een peuter wordt, is ook redelijk onontkombaar. Maar (voor veel mensen) is bv gewoon heel moeilijk doen terwijl er een alternatief (kv) is. Niet dat ik dat vind he, maar zo denken mensen gewoon.
Bevallen is ontontkoombaar, maar voeden ook.
Bevalling staat tot vaginale bevalling en keizersnede, als voeding staat tot borstvoeding en flesvoeding.
Oriënteren is goed en handig, maar hoe het werkelijk voor je is ervaar je pas als je er mee bezig bent.

Verder hoor/lees je meestal de probleemverhalen. Maar da's met heel veel dingen zo, je hoort het ook eerder als iemand problemen bij de bakker heeft gehad dan als het kopen van het halfje volkoren weer goed verliep.

[ Bericht 1% gewijzigd door Macka66 op 15-05-2007 13:20:32 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 13:21:17 #107
141844 Macka66
pi_49398784
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:00 schreef owlet het volgende:
Wat goed dat je je zus in de buurt hebt! Een ervaringsdeskundige kan echt heel goed werken om je door sommige zware momenten heen te slepen. Succes!
Ja, net zoals bij Aukje en Marieke

Maar zonder gekheid: Gwennert, ik vind het heerlijk om te zien hoe jij je aan het voorbereiden bent!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_49398927
ja het lijkt me zo geweldig om je eigen kindje te mogen voeden! ik wil er alles over weten, horen, lezen.. het is een prachtig iets. dus schrijven jullie lekker verder, ik lurk hier mee! dan weten jullie dat!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:48:36 #109
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49399645
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:15 schreef Macka66 het volgende:
Verder hoor/lees je meestal de probleemverhalen. Maar da's met heel veel dingen zo, je hoort het ook eerder als iemand problemen bij de bakker heeft gehad dan als het kopen van het halfje volkoren weer goed verliep.
Zo had ik er nooit over nagedacht, maar daar heb je helemaal gelijk in inderdaad!

Ik ben ook van plan om borstvoeding te gaan geven dus ik lurk hier ook fijn mee
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49399853
N*k, maak je niet druk Als iemand zo snel oordeelt over jou omdat je in zijn/haar ogen maar 6 mnd bv hebt gegeven is het de vraag of die persoon leuk genoeg is om meer contact mee te willen.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:33:02 #111
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49408794
Veel plezier met de voorbereidingen Jellyrose.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:40:42 #112
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49409127
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:53 schreef poemojn het volgende:
N*k, maak je niet druk Als iemand zo snel oordeelt over jou omdat je in zijn/haar ogen maar 6 mnd bv hebt gegeven is het de vraag of die persoon leuk genoeg is om meer contact mee te willen.
Waar! En tussen kunnen en kunnen zit ook een wereld van verschil natuurlijk
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_49420277
Achteraf vind ik ook dat ik bij Dylan misschien te makkelijk heb opgegeven, maar op dat moment wilde Dylan niet, de kraamverzorgster kreeg hem ook niet aangelegd (en zij was zo'n borstvoeding-deskundige) en ik vond die strijd om de voeding verschrikkelijk. Dus maar aan het kolven gegaan maar hield dat ook niet vol. Mede door mijn eigen vermoeidheid en een omgeving die heel makkelijk zei dat ik dan toch maar gewoon poedermelk kon geven. Ook viel Dylan zo gretig aan op de flesjes dat ik vond dat ik de goede keuze had gemaakt. Heel jammer vind ik het nu, maar niets meer aan te doen. Met Quinten wilde ik het anders doen. Ik heb in de kraamweek ook zitten janken tijdens het voeden, van de pijn aan de kloven in mijn tepels en van de ontzettende misselijkheid als gevolg van mijn na-weeën. Maar ik wilde het perse volhouden dit keer. Quinten deed het tenslotte geweldig aan de borst, heel anders dan zijn broer. En nu ben ik weer aan het werk, geef nog steeds volledig borstvoeding en ben er blij mee. Maar aan de andere kant vind ik het zo lullig voor Dylan dat ik hem dit niet mee heb kunnen geven en voel me daar dan soms schuldig over
Wat ik hiermee wil zeggen weet ik ook niet trouwens

Om op het cb terug te komen, die van ons krijgt waarschijnlijk borstvoeding-certificering (oid) en ik ga eraan meewerken 19 mei moet Quinten op controle en prikjes en daarna een interview met de stichting zorg voor borstvoeding. Best leuk denk ik zo. Ook ik kreeg vandaag bij de afspraak het advies nog niet met bijvoeden te beginnen, maar dat was ik toch al niet van plan voor 6 maanden. Het cb is goed op weg zo, wel zo fijn.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 16 mei 2007 @ 08:17:42 #114
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49430581
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:04 schreef beefcake het volgende:
Achteraf vind ik ook dat ik bij Dylan misschien te makkelijk heb opgegeven, maar op dat moment wilde Dylan niet, de kraamverzorgster kreeg hem ook niet aangelegd (en zij was zo'n borstvoeding-deskundige) en ik vond die strijd om de voeding verschrikkelijk. Dus maar aan het kolven gegaan maar hield dat ook niet vol. Mede door mijn eigen vermoeidheid en een omgeving die heel makkelijk zei dat ik dan toch maar gewoon poedermelk kon geven. Ook viel Dylan zo gretig aan op de flesjes dat ik vond dat ik de goede keuze had gemaakt. Heel jammer vind ik het nu, maar niets meer aan te doen. Met Quinten wilde ik het anders doen. Ik heb in de kraamweek ook zitten janken tijdens het voeden, van de pijn aan de kloven in mijn tepels en van de ontzettende misselijkheid als gevolg van mijn na-weeën. Maar ik wilde het perse volhouden dit keer. Quinten deed het tenslotte geweldig aan de borst, heel anders dan zijn broer. En nu ben ik weer aan het werk, geef nog steeds volledig borstvoeding en ben er blij mee. Maar aan de andere kant vind ik het zo lullig voor Dylan dat ik hem dit niet mee heb kunnen geven en voel me daar dan soms schuldig over

Om op het cb terug te komen, die van ons krijgt waarschijnlijk borstvoeding-certificering (oid) en ik ga eraan meewerken 19 mei moet Quinten op controle en prikjes en daarna een interview met de stichting zorg voor borstvoeding. Best leuk denk ik zo. Ook ik kreeg vandaag bij de afspraak het advies nog niet met bijvoeden te beginnen, maar dat was ik toch al niet van plan voor 6 maanden. Het cb is goed op weg zo, wel zo fijn.
Vervang in bovenstaand verhaal de naam van Dylan door Fleur en je hebt precies ook mijn gevoel omschreven. Jammer dat we toen niet hetzelfde doorzettingsgevoel hadden als nu. Alles was nieuw en we vertrouwde op de kraamverzorgende. Ze zijn allebei gezond groter aan het worden, maar toch jammer.
  woensdag 16 mei 2007 @ 09:21:08 #115
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49431666
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:04 schreef beefcake het volgende:
Uhm, dat het dus wel anders kan en het is natuurlijk een prachtig voorbeeld uit de praktijk voor andere vrouwen die BV willen geven
Iedere golf van de zee,
  woensdag 16 mei 2007 @ 09:49:12 #116
94046 PM-girl
pi_49432366
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 08:17 schreef chacama het volgende:

[..]

Vervang in bovenstaand verhaal de naam van Dylan door Fleur en je hebt precies ook mijn gevoel omschreven. Jammer dat we toen niet hetzelfde doorzettingsgevoel advies en begeleiding van kraamverzorgende/verloskundige/CB hadden als nu. Alles was nieuw en we vertrouwde op de kraamverzorgende. Ze zijn allebei gezond groter aan het worden, maar toch jammer.
Ik had eigenlijk na de bevalling dezelfde situatie, zowel de vk als kv zeiden dat het niet meer zou worden dan fulltime kolven, zelf voeden ging niet. Een van de verloskundigen reageerde op mijn teleurstelling door te zeggen de lactatiekundige te bellen, dan had ik in ieder geval alles gedaan. Ze dacht niet dat het zou helpen, maar gewoon voor mijn gevoel. Dat had ik zelf nooit gedaan, maar wat ben ik blij toch te hebben gebeld!
Bij een eerste keer weet je toch ook niet beter? Dan neem je de dingen aan die je hoort van de mensen om je heen.
Niets verwijten hoor!
*
pi_49436551
De online groeicurve van borstvoeding.com is weer in de lucht (na technische problemen van een paar weken)
Variety is the spice of life
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:04:31 #118
94046 PM-girl
pi_49437075
Dank voor de tip Nebelung! Heb hem meteen weer bijgewerkt!
*
pi_49439054
Ah mooi, ik ga meteen even invullen!
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:47:12 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49454867
Dat is mooi. Dan kan ik de score van Maud voor vandaag meteen even invullen. Ze was een kilo aangekomen en ook lekker gegroeid.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:17:36 #121
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49456304
* Jelief ook invullen gaat...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_49457628
Herkenbaar die eerste tijd, de problemen met voeden. Ik heb Merlijn na vier weken tegen alle verwachtingen in ook aan de borst gekregen. Volhouden was ook mijn motto hoewel ik wel angst had voor de pijn. Nu na 16, 5 maand krijgt meneer nog steeds.

Jammer genoeg heb ik nu voor het eerst wat probleempjes met mijn tsr. Althans het is eerder dat meneer geen geduld heeft . Al een paar avonden is het huilen en meteen loslaten, dus ik ben gaan opletten of hij wel een stroom kreeg, maar het lukt hem dus niet om mij tsr opgang te krijgen. Hij gaf wel vlug op, maar met de juiste borst gaat het uiteindelijk toch wel goed en heeft hij wel meteen een stroom te pakken. Verder stimuleert hij met zijn handjes het ook goed, maar dit had ik dus nog niet meegemaakt. Nu hij er veel behoefte aan BV heeft doordat de kiesjes doorkomen zal ik hem morgen misschien maar zoveel mogelijk aanleggen, productie een beetje opkrikken.
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:35:31 #123
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49461801
Is er ook een linkje ergens over hoe je het beste om kunt gaan met het stoppen van BV geven? Volgens mij gaat hier iets mis (harde plek enzo...)
Iedere golf van de zee,
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:35:00 #125
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49464739
dankje
Iedere golf van de zee,
  donderdag 17 mei 2007 @ 09:56:41 #126
94046 PM-girl
pi_49471415
Randa, jaaa die handjes! Leuk he! Simon heeft echt aanleg om koeienboer te worden

Neuk, balen. Harde plek?
*
pi_49471779
In het begin was het leuk, waar ik wordt er ook regelmatig helemaal kriegel van hoor. Zo irritant zijn die handjes soms.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:41:47 #128
94046 PM-girl
pi_49507702
Met de verlengde kuur ging de BO ook niet weg, de borst blijft te vol. Vanmorgen weer een nieuwe harde plek. Huisarts gebeld, ik kon meteen komen en hoefde zelfs niet in de wachtkamer.
Nu een andere kuur, fluxo nogwat, ipv amoxicilline. Is ook beter ving ik op(telf. overleg met andere arts)? Maar als dat niet helpt, moet ik naar de chirurg....
*
pi_49508114
flucloxacilline.

http://www.borstvoeding.c(...)borstontsteking.html

Hier wordt dat als effectief beschreven. Erg handig om bovenstaande link even door te lezen, PM-Girl, ook in verband met een eventuele chirurg (zie helemaal onderaan).

Vervelend voor je bah!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:07:18 #130
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49508392
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 09:56 schreef PM-girl het volgende:
Randa, jaaa die handjes! Leuk he! Simon heeft echt aanleg om koeienboer te worden

Neuk, balen. Harde plek?
Ja, zo af en aan maar het is vrij goed weg te masseren (ondanks dat het een uurtje later weer harder wordt). Ik mis het wel hoor... BV geven. Brent hapte gister tijdens een knuffelpartijtje na het douchen gewoon aan. Ik zei dat we dat niet meer deden. Tranen met tuiten zo zielig was hij... maar verder gaat het prima!
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:15:44 #131
94046 PM-girl
pi_49508627
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:56 schreef nebelung het volgende:
flucloxacilline.

http://www.borstvoeding.c(...)borstontsteking.html

Hier wordt dat als effectief beschreven. Erg handig om bovenstaande link even door te lezen, PM-Girl, ook in verband met een eventuele chirurg (zie helemaal onderaan).

Vervelend voor je bah!
Ja die is het! Ik heb die helemaal in het begin ook eens gehad, bij een toen dreigende bo. De huisarts (man) consulteerde net dus een andere arts met de vraag: Flucloxacilline is beter bij mastitis of niet? Imo geeft het aan dat amoxicilline dus niet voldoende doet... Vraag me af waarom hij het dan toch voorschreef.
Ik heb dit een tijdje terug aan de lactatiekundige overigens gevraagd, wat zij vond van amoxicilline. Ze gaf aan dat het een breed werkend medicijn is en voldoende kán zijn.

Je linkje heb ik inderdaad al vaker doorgelezen (maar nog nooit zover tot ik bij de chirurgische ingreep was). Overigens noemt mijn huisarts wel vaker eventuele vervolgscenario's met daarbij de opmerking; maar zover is het nog lang niet!
Vandaag kwam die opmerking niet, wel het feit dat ik zijn tweede patiente in 25 jaar zou zijn die een abces agv bo zou hebben.

Gelukkig heeft Simon net flink gedronken en is de plek minder.
*
pi_49508668
Daar werd ik ook voor gewaarschuwd toen ik bij Myrthe de 3e opeenvolgende bo had, maar de flucloxacilline werkte toen erg goed.
Hier heeft dacht ik alleen Ladybos ervaring met zo'n abces.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:19:23 #133
94046 PM-girl
pi_49508732
Poemojn, jij gaf het een tijd terug al eens aan he, van die amoxicilline.
Is er trouwens bij jou ooit iets uitgekomen over de oorzaak van je opeenvolgende bo's? Dat speelt toch door mijn hoofd namelijk.
*
pi_49509557
Nee, we hebben er toen wel een lactatiekundige bijgehaald om een andere reden, maar de oorzaak was toen ook niet echt meer te achterhalen. Kon door tepelkloven een bacteriele infectie zijn (en daardoor zijn overgegaan door de antibiotica) maar het kon ook veroorzaakt zijn door een verstopping (Myrthe lag het weekend voor het begon voor observatie in het ziekenhuis, waar ze haar in slaap lieten huilen waardoor ze zo uitgeput was dat ze een hele nacht doorsliep en ik niet kon/mocht voeden).
Sterkte ermee, hopelijk slaat dit wel goed aan nu!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:50:20 #135
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_49509719
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:17 schreef poemojn het volgende:
Hier heeft dacht ik alleen Ladybos ervaring met zo'n abces.
Nee, ik ook. Ben er uiteindelijk aan geopereerd. Ik had ook eerst die amoxicilline, maar omdat ik koorts terugkwam kreeg ik in plaats daarvan amoxicilline-clavulaanzuur. Toen de koorts nog niet weg was kreeg ik nog een andere kuur, maar alleen de koorts verdween, niet de plek. Daarom ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis.

(het verhaal is hier ook nog te lezen: Borstvoeding deel 1 )

Maar zoiets komt echt niet vaak voor, hoor! Bij het consultatiebureau had de arts nog niet eerder zoiets meegemaakt en ze werkte daar al ruim 10 jaar. Ook mijn huisarts vertelde dat dit soort dingen 'vroeger' wel voorkwam, maar nu niet meer, door de (kennis van) antibiotica tegenwoordig (dat vertelde hij nog voordat ik aan de antibiotica ging).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:57:02 #136
94046 PM-girl
pi_49509926
Jeetje Grijs, wat een verhaal. Ik vond de opmerking ook nog wel bijzonder, maar het is nog niet zover. Maar die koorts die terugkomt, dat had ik dus vorige week ook (toen nog met gewone amoxicilline).
Wat me wel wat gerust stelt, is dat de vorige plek aan de buitenkant zat en nu vanmorgen aan de binnenkant.

Heb je overigens bij je tweede nog wel borstvoeding gegeven?

Poemojn, ik gok zelf ook op verstoppingen eerlijk gezegd. Nu met de bijvoeding drinkt Simon minder (vaak), terwijl ik wel veel melk heb nog. Vraag me af in hoeverre het kolven het v/a proces verstoort. Thuisdagen voed ik Simon wanneer hij wil, op het werk houd ik wel een schema aan met kolven. Hierdoor raakt mijn lijf misschien in de war?
*
pi_49510042
Wat zegt de lk van dat laatste?

Jij hebt altijd heel véél melk gehad he? Eigenlijk zouden je borsten zo onderhand iets dergelijks wel aan moeten kunnen, maar misschien omdat je zoveel melk hebt niet? Ik weet niet hoe dat zit eigenlijk.

Maar het zou ook een bacteriele infectie kunnen zijn, als ik poem goed begrijp... misschien door die wondjes?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:07:16 #138
94046 PM-girl
pi_49510196
De wondjes lijken pas te komen na de bo, maar het zou goed kunnen.
De lk heeft vakantie, ik bel ze maandag weer.

Ik heb nu trouwens vitaminepillen met daarin oa lecithine, maar ik lees net dat een hogere dosis beter is. Mijn apotheek kende het echter niet?
*
pi_49510288
Bij de Tuinen, Erica of bij van die vitaminewinkels hebben ze het wel. Sommige natuurvoedingswinkels zullen het ook wel hebben.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:12:01 #140
94046 PM-girl
pi_49510340
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:10 schreef owlet het volgende:
Bij de Tuinen, Erica of bij van die vitaminewinkels hebben ze het wel. Sommige natuurvoedingswinkels zullen het ook wel hebben.
En het is gewoon een vitamine toch, dus baat het niet, dan schaadt het niet?
*
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:23:27 #141
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_49510641
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 13:57 schreef PM-girl het volgende:
Jeetje Grijs, wat een verhaal. Ik vond de opmerking ook nog wel bijzonder, maar het is nog niet zover. Maar die koorts die terugkomt, dat had ik dus vorige week ook (toen nog met gewone amoxicilline).
Wat me wel wat gerust stelt, is dat de vorige plek aan de buitenkant zat en nu vanmorgen aan de binnenkant.

Heb je overigens bij je tweede nog wel borstvoeding gegeven?

Poemojn, ik gok zelf ook op verstoppingen eerlijk gezegd. Nu met de bijvoeding drinkt Simon minder (vaak), terwijl ik wel veel melk heb nog. Vraag me af in hoeverre het kolven het v/a proces verstoort. Thuisdagen voed ik Simon wanneer hij wil, op het werk houd ik wel een schema aan met kolven. Hierdoor raakt mijn lijf misschien in de war?
Ik heb bij Judith wel borstvoeding gegeven, 14 mnd. lang. Dat ging heel goed, ik heb geen anitbiotica nodig gehad .

Let je er wel op dat je je borsten 1x per dag goed leeg hebt? Dat vermindert de kans op verstoppingen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:42:48 #142
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49520064
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:35 schreef Neuk het volgende:
Is er ook een linkje ergens over hoe je het beste om kunt gaan met het stoppen van BV geven? Volgens mij gaat hier iets mis (harde plek enzo...)
Neuk, ik had nadat ik was gestopt (al een week of twee niet meer gevoed) ook een harde plek. Ik kreeg hem niet weggemasseerd en het deed flink pijn. Ik kreeg ook niets meer uit mijn borsten gekolfd. Een vrijwilligster van BVN vreesde zelfs voor een abces.
Een week later was hij ineens weg, foetsie. Nergens meer last van. Hopelijk gaat hij bij jou ook vanzelf weg.
En wat sneeeeuuuuu voor Brent en jou.....
Ik heb, toen ik net was gestopt, dergelijk knuffelcontact waarbij Thies mijn tepel zou kunnen pakken expres vermeden. Juist om hetgeen jullie hebben ervaren. Lijkt me een heel zielige situatie...

PM, nog steeds aan het sukkelen vrouwke....
Was een paar dagen weg, PM je snel uitgebreid terug!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:46:42 #143
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49530985
Moonah, hij was ook zo idioot snel! Hij zag zijn doel en viel aan... serieus... Ik zag het niet eens aankomen
Iedere golf van de zee,
pi_49534545
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 14:12 schreef PM-girl het volgende:

[..]

En het is gewoon een vitamine toch, dus baat het niet, dan schaadt het niet?
In principe wel mits het redelijk blijft. Die dosering zoals hierboven staat zou volgens mij geen kwaad kunnen iig.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:10:32 #145
94046 PM-girl
pi_49534886
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 09:28 schreef owlet het volgende:

[..]

In principe wel mits het redelijk blijft. Die dosering zoals hierboven staat zou volgens mij geen kwaad kunnen iig.
Ik zal het van de week met de lk overleggen ook. Hier blijft een kant erg vol, kolven geeft 0 resultaat maar met voeden lukt het wel. Zometeen maar weer direct aanleggen, maarja, dat vertekent weer het beeld van de vraag. Normaal zou Simon pas later drinken.
*
pi_49538590
Lecithine is geen vitamine, en voor veel vitamines geldt echt geen 'baat het niet dan schaadt het niet'; sommigen zijn eigenlijk hormonen en worden bij een teveel in het lichaam opgeslagen ipv uitgescheiden.
Google evt eens.
pi_49539805
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:09 schreef poemojn het volgende:
Lecithine is geen vitamine, en voor veel vitamines geldt echt geen 'baat het niet dan schaadt het niet'; sommigen zijn eigenlijk hormonen en worden bij een teveel in het lichaam opgeslagen ipv uitgescheiden.
Google evt eens.
nee natuurlijk niet Maar ik denk dat het in deze context toch wel duidelijk was en ik geloof niet dat Pm iemand is die dan maar een heel potje op snoept
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:57:04 #148
94046 PM-girl
pi_49539957
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:51 schreef owlet het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet Maar ik denk dat het in deze context toch wel duidelijk was en ik geloof niet dat Pm iemand is die dan maar een heel potje op snoept
Had je dat niet eerder kunnen zeggen
Maar ik wist het eerlijk gezegd niet, dacht dat vitamines niet zo vlug kwaad konden. Dus dank daarvoor Poemojn!
Ben bereid het te proberen, want ik wil niet nogeens een bo (en ook deze nog maar eens zien te overwinnen)
*
pi_49540026
ok, dan heb ik niets gezegd
  maandag 21 mei 2007 @ 19:46:50 #150
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49618713
Hoe gaat het met de plek PM?

Anna zit weer 100% aan de borstvoeding. Ik kolf nu, ondanks dat ik 's ochtends om 6 uur ben gestopt, meer dan ze drinkt. Dus de kv is weer aan het bederven. Best gek, eerst al die moeite om de productie te verhogen en nu heb ik eigenlijk te veel en moet ik afbouwen. Over een week is het kolven van 6 uur er echt af hoop ik, dan kijken of ik overdag met 1 keer kolven toe kan. Het kan inmiddels niet meer onder werktijd.

Vorige week was ik bij de apotheek, het leek me wel handig als ik daar lilypads kan halen. Was weer een succes.

Verkopen jullie ook lilypads?
- Wat zei je?
Lilypads, een soort zoogcompressen,. Ik geef borstvoeding. Ze vangen de melk niet op, maar voorkomen dat hij er uit komt. Bij de drogist liggen ze niet.
- Ik zal even zoeken.
*zoekt lang*
*zoekt nog langer*
- Zoogcompressen heb ik niet, ze zijn van plastic, om melk op te vangen.
Ik blij! Ja, dat is goed
*gaat weer zoeken*
- Hier zijn ze

Komt ze aan met:

Het was weer leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49619335

Ben je gestopt met de medicatie of kan het samen met borstvoeding geven? Hoe dan ook, ik vind je stoer!
  maandag 21 mei 2007 @ 20:04:14 #152
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49619493
Nee, ik heb nog steeds 1 pilletje per dag. Ik wil meer, maar de psychiater vond dat niet zo'n goed plan (lang verhaal). Woensdag ga ik terug, dan kan ik hopelijk naar 1,5 pil per dag. Het kan samen, maar er zit wel een duidelijke piek in de medicijnen van 2 tot 6 uur na inname. Vandaar dat ik van 1,25 uur tot 8 uur na inname geen bv geef en niet kolf. Het is even rekenen, maar voor Anna is het beter.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_49619718
Ooh, te erg

Ik heb zin om jou en Anna helemaal virtueel plat te knuffelen. Bikkeltjes
  maandag 21 mei 2007 @ 20:21:55 #154
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49620411
Idd, Yppy stoer

PM, hoe is het nu?

Waarom kom ik altijd pas later tot de ontdekking dat er regeldagen geweest zijn? Ik let nooit op hoeveel en wanneer voeden enzo.. totdat ik een dag stuwing heb. Afgelopen dagen dus vaker gedronken om nu weer op het normale aantal voedingen te gaan zitten maar dan met meer melk per voeding ofzo. Was al wel opgevallen dat de laatste twee dagen de kolfopbrengst hoger was
In de gaten houden dat ik woensdag meer melk in de flesjes voor het kdv doe
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 21 mei 2007 @ 20:34:27 #155
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49621067
O ja, regeldagen. Had je zoiets nu ook rond de 9 maanden? Kan ik me vast voorbereiden.

Drinkt Tijn goed uit de fles? Bij Saskia ging dat toch niet zo goed?
*OUD heilige*
  maandag 21 mei 2007 @ 20:47:50 #156
3011 E.T.
pi_49621666
Idd, Saskia vond de fles niks in het begin (dat je dat nog weet! )
Tijn vond 't in het begin ook niet echt geweldig, maar vanaf dat hij 5 weken was hebben we elke avond een flesje gegeven na het douchen, bij Saskia waren we daar wat lakser in. En de tweede dag op het kdv ging het knopje helemaal om en nu drinkt ie net zo makkelijk uit de fles als uit de borst
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 21 mei 2007 @ 21:11:44 #157
94046 PM-girl
pi_49622806
Plek lijkt weg, gelukkig. Zat behoorlijk in de piepzak, na de uitleg over abcessen enzo.
Productie loopt wat op weer, wel nog flinke pijn aan de bewuste borst.
Op het werk geen opmerkingen gehad!

YPPY, Wat een apotheek!
*
  maandag 21 mei 2007 @ 21:12:12 #158
94046 PM-girl
pi_49622823
ET, wat goed dat jullie dat zo consequent met het flesje oefenen ^O ^
*
pi_49633571
Gelukkig maar PM! Hopelijk blijft ie nu ook weg

E.T. hoeveel krijgt Tijn nu mee voor een dagje kdv? Fijn dat ie zo goed uit de fles drinkt, Quinten doet het gelukkig ook. Niet zo goed als uit de borst, maar dat zien we door de vingers

Hartstikke knap Yppy, dat Anna weer volledig aan de bv zit
  dinsdag 22 mei 2007 @ 08:38:59 #160
3011 E.T.
pi_49633780
Tijn krijgt vrij weinig mee naar het kdv; 3 x 125 ml. Als ik tot nu toe meer in zn flessen deed ging hij met de rest spelen ipv drinken.
Maar het zal niet te weinig zijn, want hij haalt niks in verder bij mij. Zullen wel gewoon zn Sonja Bakker dagen zijn ofzo om niet helemaal alle curves uit te groeien
pi_49635841
Balansdagen
Dat is ook weer zonde dan he, als het weggegooid moet worden. Quinten krijgt 3x 160 mee en dat gaat allemaal op. Hij wil ook altijd meteen bij thuiskomst bij mij drinken, ongeacht hoe laat hij de laatste fles gekregen heeft. Hij mist het aan de borst drinken dus wel. Maar hij komt daarna niet vaker, dus inhalen doet hij ook niet.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:49:46 #162
94046 PM-girl
pi_49645666
Het is duidelijk, candida-infectie (wrs al maanden sluimerend, heb al zo lang een gevoelige tepel met velletjes, al zegt de huisarts dat het niets is). De infectie zorgt voor kapotte tepel, bacterien hebben een ingang en tadaaa, borstontsteking!
Ik dacht vanmorgen (heb ook wat jeuk) ineens aan spruw en eigenlijk is het heel logisch. Net overlegd met de lk en die vond dat ook.
Dus weer smeren met daktarin, micozinal en fucidin. Ook het slikken van Lecithine raadde ze aan toen ik het vroeg (ze gaf complimenten over mijn eigen inbreng, dus hulde aan jullie hier met de tips en adviezen! ).
Evt. is het babyzwemmen voorlopig niet zo handig, ivm gevoeligheid van mijzelf.

"Fijn" dat het een oorzaak lijkt te hebben, wel shit dat het candida is.
*
pi_49646764
Fijn dat het het een naam heeft maar inderdaad minder fijn dat die naam candida is!
Voor jezelf zou je in de komende weken even op kunnen passen met dingen die veel gist, suiker en melk bevatten. Dat kan helpen om de schimmel zo snel mogelijk weg te krijgen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 15:34:10 #164
141844 Macka66
pi_49647534
Nou PM, daar ben je mooi (nog niet) klaar mee! Sterkte gewenst met het bevechten van de candida, 't is een taaie.
pi_49651305
Poeh PM, candida Succes en beterschap!!
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:30:45 #166
94046 PM-girl
pi_49652289
Ik weet het. Ik denk zelfs dat ik misschien vanaf het allereerste begin de spruw heb gehouden. Ik heb vlak na de geboorte wat klachten gehad en toen flink gesmeerd ook. Toen de klachten over waren, gestopt ermee. Later kreeg ik toch weer velletjes en pijn, Nebelung en anderen dachten toen ook aan spruw. De huisarts vond van niet dus heb ik de klachten aan het aanleggen gekoppeld. Maar achteraf gezien leven we gewoon al langer met die schimmel. De antibiotica die ik nu slik, verlagen de lichamelijke weerstand tegen candida en dus komt hij nu zo duidelijk naar voren.
Hadden ze hem toen wel herkend, had ik misschien nu niet 3 keer een bo gehad, maar dat is achteraf.
Straks maar alles eens goed schoonmaken en een 95 graden was draaien...
*
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:38:10 #167
94046 PM-girl
pi_49652535
Nog een vraagje trouwens, ik heb bij de HEMA gekeken voor lecithine-tabletten. Degene die er stonden waren Kelp-lecithine. Er stond nadrukkelijk vermeld dat het niet met bv gecombineerd mocht worden. Hier doorheen lezen of is er ook nog een andere soort?
*
  dinsdag 22 mei 2007 @ 18:46:26 #168
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49655129
Nou, u is er weer eens mooi klaar mee PM-beeb!
Maar goed, nu weet je wat het is. heb jij alleen maar smeersels gekregen? Geen Diflucan oid? Om te slikken dus. En merk je iets aan Simon?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:19:18 #169
94046 PM-girl
pi_49656458
Nee ik merk niks aan het mannetje. Ik smeer met daktarin en micozinal, en nog een andere zalf. En ik heb gyno-daktarin....
*
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:27:14 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49656796
Fijn dat Simon nergens last van heeft.
Maar jij dus wel down under? Zit het niet ín je borsten (stekend gevoel)? Dat had ik namelijk indertijd. Daarom kreeg ik toen Diflucan.

Neuk, is je harde plek weg?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:42:07 #171
94046 PM-girl
pi_49657435
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:27 schreef Moonah het volgende:
Fijn dat Simon nergens last van heeft.
Maar jij dus wel down under? Zit het niet ín je borsten (stekend gevoel)? Dat had ik namelijk indertijd. Daarom kreeg ik toen Diflucan.
Ja, ook in mijn borst (het lijkt wel alsof er een beestje uit moet kruipen wat niet past ) Ik wacht even tot na het weekend af, dan bel ik mogelijk weer mijn eigen huisarts (vandaag een vervangster)
*
pi_49657657
Jeu, ik lees het nu pas

En tóch spruw he!! ik mag zeker niets zeggen over jouw eigenwijze huisarts?

Sterkte
  dinsdag 22 mei 2007 @ 19:49:16 #173
94046 PM-girl
pi_49657751
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:47 schreef nebelung het volgende:
Jeu, ik lees het nu pas

En tóch spruw he!! ik mag zeker niets zeggen over jouw eigenwijze huisarts?

Sterkte
Mag wel hoor, vind ik zelf ook. Heb het vanmiddag ook benoemd. Degene die het toen niet diagnosticeerde, is er niet meer nu. Maar ik vraag me af of mijn eigen ha het wel had herkend toen hoor.
Het blijven huisartsen he
*
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:55:08 #174
94046 PM-girl
pi_49675670
Tsja, en dan kom je tot het besef dat je je vriezervoorraad ook besmet hebt. Het is gelukkig niet heel veel, je kon het toch nog wel gebruiken door het tegen het kookpunt aan te brengen?
En wat te doen met de melk die ik de komende tijd kolf, toch gewoon bewaren en ook tot het kookpunt brengen?
*
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:25:28 #175
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49717900
Inderdaad verwarmen. Ik ben gewoon door gaan kolven, maar heb alles gemerkt tot ik zeker wist dat de spruw weg was. Zo wisten we wat er extra verwarmd moest worden.

Soms is bv wel erg handig. We gingen net babyzwemmen en Anna had tijdens het aankleden veel honger. Lekker makkelijk dan, gewoon gaan zitten en aanleggen.

Het wordt een vervolgserie.
Vorige week had ik een bruiloft in de dierentuin. Erg leuk, van 's ochtends tot 's avonds laat. Na de plechtigheid ging ik kolven, daarvoor moest ik bij de receptie zijn. Via een paar gangen, naar buiten en ik zag de bui al hangen. Echt zo'n achteraf gebeuren. Maar het kwam helemaal goed. Flinke ruimte, gordijntjes, kraan erbij en ik kreeg de sleutel. Helemaal goed dus.
's Avonds tijdens het feest moest ik weer kolven. Ik naar de ceremoniemeester, die naar een ober en hij zou me wel laten zien waar ik kon kolven. Ik al goede moed. Lopen we naar het restaurant gedeelte (was nu gesloten) en ik verwachtte daar naar een kantoortje ofzo te moeten, maar nee hoor. De 'kolfruimte' was in het restaurant. Ik kon achter een hoge tafel gaan zitten en dan zou hij daar wel wat kamerschermen erom heen zetten. Lekker, ik heb anderhalve tel op die stoel gezeten. Over de tafel heen kon ik het hele restaurant zien en de kamerschermen waren doorzichtig. Buiten stonden mensen te roken en ik zat in het felle licht. En had ik al gezegd dat de kans groot was dat een collega van de ober even wat zou komen drinken aan de bar?
Moraal van het verhaal: je kunt beter door een donkere dierentuin teruglopen naar de receptie (15 minuten enkele reis). Wat ik dus ook gedaan heb. Wel jammer van het feestje, maar ik heb wel mijn wandeling voor die dag gehad.
*OUD heilige*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 09:14:13 #176
94046 PM-girl
pi_49752224
YPPY Hihi, je zou er een boek over kunnen schrijven! Als je er aan begint, dan zal ik mijn kolven bij het UWV ook nog toevoegen!

Verder is het hier weer mis, ik voel me weer koortsig, harde plekken en rode vlekken. Over een dik uur mag ik weer naar de huisarts...
*
pi_49753791
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 09:14 schreef PM-girl het volgende:
Verder is het hier weer mis, ik voel me weer koortsig, harde plekken en rode vlekken. Over een dik uur mag ik weer naar de huisarts...
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:27:22 #178
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49754456
Het zit je echt zwaar tegen PM. Succes bij de huisarts.
*OUD heilige*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:34:56 #179
3011 E.T.
pi_49754706
F5; nee hij is er echt niet? (posten is niet goed gegaan dus)

PM Wat een gelazer steeds

Yppy, jij spant wel de kroon in kolf-ervaringen/plekken hoor!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:45:35 #180
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49755049
En dan heb ik nog niet verteld over mijn avontuur toen ik Lilypads wilde gaan kopen bij de 'beter gesorteerde' (en flink dure) drogist. En over de reacties die ik krijg op mijn werk. En hoe vrijwilligers aan kinderen uitleggen wat kolven is.
*OUD heilige*
pi_49755107
PM wat kl*te weer Beterschap meid

YPPY je blijft me verbazen Of eigenlijk de mensen waar je over vertelt, het is echt grappig!
pi_49755120
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 10:45 schreef YPPY het volgende:
En dan heb ik nog niet verteld over mijn avontuur toen ik Lilypads wilde gaan kopen bij de 'beter gesorteerde' (en flink dure) drogist. En over de reacties die ik krijg op mijn werk. En hoe vrijwilligers aan kinderen uitleggen wat kolven is.
Do tell!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:55:32 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49755442
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 10:47 schreef beefcake het volgende:

[..]

Do tell!
Jaaaaahhh!!!

PM....
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:11:58 #184
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49756060
Ok dan, omdat jullie er zo om zeuren.

Ik kolf in de ruimte waar ook de jongste kinderen komen spelen. Die deur was 'vroeger' altijd open, maar als ik kolf dus niet. Dan hang ik ook een briefje op de deur (de klink maakt nogal een herrie en daar schrik ik van). Het is erg gehorig, dus ik kan iedereen letterlijk verstaan, gelukkig heb ik een mp3 speler.

Komt er iemand binnen die denkt dat het handig is kind even in de kinderruimte te zetten.
"Kom maar naar binnen Keesje (geen idee meer hoe dat kind heet), jij mag met de lego spelen en dan gaat mama betalen."
Keesje gilt. "Mama, ik wil met de autoooooo's"
"Zucht. Is goed Keesje, jij mag straks met de auto's spelen".
Ze komen bij de deur, zien het briefje (denk ik, moet haast wel, het hangt bijna tegen de klink).
"Kom maar Keesje, er is vast geen vergadering, je kunt wel even spelen.", wil deur open doen, gaat dus niet.
Een collega van me komt aanlopen en zegt dat de ruimte bezet is, "er wordt gekolfd".
"O. O. Nou ja, mijn zoontje wil er graag even spelen."
"Sorry mevrouw, dat kan nu niet, over een half uurtje ongeveer."
"Ja, dat is te laat, hij wil nu spelen."
Zeurend kind: "Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"
"Kan ik u met iets anders helpen?"
"Ja, ik wil nog een rekening betalen."
"Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil nu spelen". Kind aan de deurklink.
Moeder klinkt al boos. "Nee, je mag niet spelen, de mevrouw vindt dat niet goed."
Ik hoor mijn collega gewoon snuiven.
"Mamaaaaaaaaaaaaaaa, ik mag toch wel???? Waarom niet?"
"Er is een mevrouw binnen, die maakt melk."
"Mamaaaaaaaaaaaaaa, ik wil ook met de dieren spelen!!!!!"
Ik gok dat er zich inmiddels een supermarktscene afspeelde.
*OUD heilige*
pi_49757492

En kan je dan nog kolven? Bij mij zou het uit en sluiten zijn

PM, ben je al terug van de ha?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:18:29 #186
94046 PM-girl
pi_49758806
Ha YPPY, ik zeg, maak er een boek van! Op mijn werk weet voortaan iedereen het lijkt het wel("O, je gaat weer eeuuhhh" - "Jij trekt je weer even terug?"- "Je gaat weer golven, hahahahahaaaa!" etc. etc.), maar er is een nieuwe collega die kolft Dus nu liggen er twee koelelementen in de vriezer!
Heb haar al mijn fiasco's al verteld, dus ben benieuwd wat zij mee gaat maken.

Ja, ben bij de huisarts geweest. Wederom verlening van de AB. Maar volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal. Ik dacht dat ik al langer een candida-infectie heb gehad, die leidde tot kapotte tepels en dus borstontsteking. Candida kan behalve down under namelijk ook op je tepel zitten. Door de AB is het evenwicht verstoord en wordt de candida erger, daarbij is ook mijn tepel verder stuk gegaan (aldus PM-girl).
Maar volgens de ha is het dus alleen candida, geen spruw. Mijn melk zou dus niet besmet zijn en daarom ook geen Diflucan-dinges. Simon heeft immers geen enkel teken van spruw.
Wie snapt het nog?

[ Bericht 6% gewijzigd door PM-girl op 25-05-2007 12:24:00 ]
*
pi_49758933
YPPY geweldig die verhalen van jou.

[ Bericht 12% gewijzigd door Popples op 25-05-2007 12:22:24 (foutje) ]
mama van 3 kids!
pi_49759030
jeejtje pm zou je niet een andere arts kunnen laten bekijken zonder dat hij/zij in jou dossier kan kijken en dat jij even uitlegt wat er aan de hand is. kijken wat die arts zegt.
mama van 3 kids!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:32:38 #189
94046 PM-girl
pi_49759277
Popples, het is niet zozeer dat ik denk dat hij verkeerd diagnosticeerd, maar dat hij mijn vraag niet snapt en ik zijn uitleg niet!
Ik denk nl candida op tepel=spruw dus evt. Diflu-dinges.
Hij zegt: nee, want Simon heeft niks dus enkel candida en dan volstaat de huidige creme en bolletjes.
Ik begrijp zelf niet helemaal niet, ook niet na Google, hoe spruw zich tot Candida verhoudt.
*
pi_49759776
vervelend pm. maar blijf je nu wel ab slikken en dan als het op is weer naar de ha?
mama van 3 kids!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:55:03 #191
94046 PM-girl
pi_49760112
Ik heb een afbouwschema gekregen, telkens als het 5 dagen goed blijft mag er 1 capsule af. Indien nodig kreeg ik weer nieuwe. Normaal gesproken zou hij vrouwen laten afwachten met de harde plek die ik had, maar voor mij achtte hij dat niet raadzaam. Lang AB slikken is niet ideaal, maar voor mijzelf minder nadelig dan ziek worden zoals de vorige keren.
*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:10:41 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49760701
Wat raar, dat die candida geen spruw zou zijn...
Ik weet ook niet beter dan candida op tepel=spruw.
En gezien je AB-gebruik zou het ook logisch zijn. Maar idd wel typisch (ook fijn natuurlijk) dat Simon nergens last van heeft.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:22:24 #193
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49761128
Och Yp, vergeet ik op jouw kolfverhaal te reageren. Wat een muts die moeder zeg.
Sorry dat ik het zeg.

Mijn raarste plek waar ik heb gekolfd is in een massageruimte (ruikend naar algen...) bij de sauna. Overigens keurig geregeld hoor, door de dames aldaar.
En op mijn werk moest ik altijd tussen de bedrijven door in mijn pauzes kolven. Wel op een privéplek, maar wat een gestress was dat zeg. Ondertussen snelsnel boterhammen naar binnen werken. Nee, dat was niet fijn. Maar wel gezellig dat mijn lievelingscollega regelmatig haar brood bij mij kwam opeten.

Gek, nu ik het zo opschrijf staat dat zó ver van me af. terwijl het nog niet zo lang geleden is...
pi_49761500
Voor zover ik weet is candida een schimmel en is deze schimmel (candida) de veroorzaker van spruw.

Candida kan bij zowel kinderen als volwassenen infecties van de huid en slijmvliezen veroorzaken.

Je hoeft er niets van te zien/merken en toch kan het allerlei problemen veroorzaken.

Nog een linkje: http://www.borstvoeding.c(...)gentiaan_violet.html

En dan het stukje over tepelpijn die door Candida albicans wordt veroorzaakt. Er staat een nota bene onder met: De baby hoeft geen spruw in het mondje te hebben. (nog een linkje met het candida protocol: http://www.borstvoeding.c(...)andida_protocol.html , halverwege de pagina over Fluconazol)

Desalniettemin zou ik zeker alle maatregelen treffen, want Simon kan je zo weer besmetten en jij Simon weer etc. etc. Ook Simon moet wel degelijk behandeld worden.

Sorry, voor alle linkjes, maar ze zijn zó helder met uitleg
pi_49761866
Hallo ladies,

Mijn allereerste post hier! Helaas, zou ik bijna zeggen, want ik word helemaal gestoord van de kraamhulp.

Nu 2 dagen thuis met Pien en Floor. Uit het zkh een strak schema mee. Namelijk om de 3 uur voeden. Ging allemaal ok. Ze sliepen goed, waren wakker bij de voeding.

Nu 2 dagen kraamhulp. En het gesodemieter van "ze kunnen nu wel tot 17.00 slapen ipv tot 15.00, want ze liggen er net in" Ze liggen net te slapen, terwijl ze in het zkh alweer bijna een uur lagen te slapen. Ze begon ook meteen over het overslaan van nachtvoeding etc. Reden dat ze nu pas liggen te slapen is dat zij maar door blijft leuteren over weet ik veel wat...

Maar goed, wat NU te doen. Zal ik ze om 15.00 wakker maken ? Kans dat ze slapen is vrij groot en voordat ik ze wakker heb zijn we zo weer een uur verder. Of zal ik het proberen te rekken tot 17.30, dan liggen ze weer op zkh schema.

grrr..erger me dood. Of is dit een hormonenaanval ????
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:41:34 #196
94046 PM-girl
pi_49761880
Nebelung, een aantal linkjes had ik inderdaad al doorgenomen. Ik ga ook zeker door met het smeren van Daktarin en het juist verhitten van de melk (kan toch gewoon au bain marie neem ik aan?).
Mijn tepel is wel iets aan het helen lijkt het.

Heb nu ook de juiste lecithine gevonden, dus mijn pillen en smeerseltjes-arsenaal is weer uitgebreid!
*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:44:53 #197
94046 PM-girl
pi_49762013
Kapitein, welkom aan boord

Wat leuk, een tweelingvoedster hier!

Op zich zeggen ze dat je in het begin vaak mag aanleggen en nog niet zozeer een schema hoeft te volgen, dat deden ze immers in jouw buik ook niet. Een nachtvoeding overslaan (sliepen ze door dan?) lijkt mij nog erg vroeg, met zulke kleintjes.
Ik zou denk ik mijn gevoel een beetje volgen en daarbij goed letten op alle signalen van je kindjes (niet suf, voldoende plassen, hongersignalen).

Ook voor jouw productie is het goed om in het begin vaker aan te leggen, maar ik weet natuurlijk niet hoe het daarmee staat.

Succes!
*
pi_49762783
Productie is prima. Ik geef ze tegelijkertijd voeding (cursus time management) en kolven (1 of 2x per dag), omdat ze allebei 's nachts een flesje krijgen. Dan geef ik 1 de borst en mijn vriend een flesje. 3 uur later hetzelfde, maar dan met een ander kind.

Nachtvoeding wil ik ook helemaal niet overslaan, vind het best zo. We zijn net begonnen en ik vind dat ritme wel fijn. Zien we over een paar weken wel weer verder, ze moeten eerst nog flink groeien.

Gevoel volgen vind ik wel lastig. Weet dat ik flexibel moet/kan zijn, maar ik baal ervan dat zo'n mens binnen 2 dagen de boel kan omgooien. Ik bekijk het rond 14.45 wel even wat de status.

Misschien is er 1 wakker voor de voeding van 15.00 uur en dan allebei weer om 18.00 uur. Dat kan natuurlijk ook nog.

Pfffffffffffffffffff, ben zelf ook zo moe...
pi_49766338
Kapitein Pannekoek. Ik Heb geen tijd om uitgebreid te reageren maar een vriendin van mijn moeder is kraamverzorgster, lactatiekundige EN moeder van een tweeling die ze volledig borstvoeding heeft gegeven. Ik zal je haar mailadres PM-en, ik denk dat je echt veel aan haar kan hebben. Ze kan in een heel kort mailtje al heel veel adviezen geven en als het nodig is en je hebt er behoefte kan de hulp ook veel uitgebreider.

Verder zou ik in jouw situatie lekker in bed blijven, de meisjes naast je en dan voeden op verzoek. Als je erg graag op schema wil voeden zou ik in ieder geval die drie uur zeker aanhouden. Ze zijn nog zo jong, jonger dan de meeste babies in de kraamtijd, toch?

Ik ga nu PM-en!
pi_49769831
Dank Owlet! Heb PM gelezen !

Ja, ze zijn as zondag 37 wk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')