Bevallen is ontontkoombaar, maar voeden ook.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:44 schreef Jarno het volgende:
Mja goed, maar sec gezien is er voor bevallen geen alternatief.. En dat je kind een peuter wordt, is ook redelijk onontkombaar. Maar (voor veel mensen) is bv gewoon heel moeilijk doen terwijl er een alternatief (kv) is. Niet dat ik dat vind he, maar zo denken mensen gewoon.
Ja, net zoals bij Aukje en Mariekequote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:00 schreef owlet het volgende:
Wat goed dat je je zus in de buurt hebt! Een ervaringsdeskundige kan echt heel goed werken om je door sommige zware momenten heen te slepen. Succes!
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:15 schreef Macka66 het volgende:
Verder hoor/lees je meestal de probleemverhalen. Maar da's met heel veel dingen zo, je hoort het ook eerder als iemand problemen bij de bakker heeft gehad dan als het kopen van het halfje volkoren weer goed verliep.
Waar! En tussen kunnen en kunnen zit ook een wereld van verschil natuurlijkquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:53 schreef poemojn het volgende:
N*k, maak je niet drukAls iemand zo snel oordeelt over jou omdat je in zijn/haar ogen maar 6 mnd bv hebt gegeven is het de vraag of die persoon leuk genoeg is om meer contact mee te willen.
Vervang in bovenstaand verhaal de naam van Dylan door Fleur en je hebt precies ook mijn gevoel omschreven. Jammer dat we toen niet hetzelfde doorzettingsgevoel hadden als nu. Alles was nieuw en we vertrouwde op de kraamverzorgende. Ze zijn allebei gezond groter aan het worden, maar toch jammer.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:04 schreef beefcake het volgende:
Achteraf vind ik ook dat ik bij Dylan misschien te makkelijk heb opgegeven, maar op dat moment wilde Dylan niet, de kraamverzorgster kreeg hem ook niet aangelegd (en zij was zo'n borstvoeding-deskundige) en ik vond die strijd om de voeding verschrikkelijk. Dus maar aan het kolven gegaan maar hield dat ook niet vol. Mede door mijn eigen vermoeidheid en een omgeving die heel makkelijk zei dat ik dan toch maar gewoon poedermelk kon geven. Ook viel Dylan zo gretig aan op de flesjes dat ik vond dat ik de goede keuze had gemaakt. Heel jammer vind ik het nu, maar niets meer aan te doen. Met Quinten wilde ik het anders doen. Ik heb in de kraamweek ook zitten janken tijdens het voeden, van de pijn aan de kloven in mijn tepels en van de ontzettende misselijkheid als gevolg van mijn na-weeën. Maar ik wilde het perse volhouden dit keer. Quinten deed het tenslotte geweldig aan de borst, heel anders dan zijn broer. En nu ben ik weer aan het werk, geef nog steeds volledig borstvoeding en ben er blij mee. Maar aan de andere kant vind ik het zo lullig voor Dylan dat ik hem dit niet mee heb kunnen geven en voel me daar dan soms schuldig over
Wat ik hiermee wil zeggen weet ik ook niet trouwens
Om op het cb terug te komen, die van ons krijgt waarschijnlijk borstvoeding-certificering (oid) en ik ga eraan meewerken19 mei moet Quinten op controle en prikjes en daarna een interview met de stichting zorg voor borstvoeding. Best leuk denk ik zo. Ook ik kreeg vandaag bij de afspraak het advies nog niet met bijvoeden te beginnen, maar dat was ik toch al niet van plan voor 6 maanden. Het cb is goed op weg zo, wel zo fijn.
Uhm, dat het dus wel anders kan en het is natuurlijk een prachtig voorbeeld uit de praktijk voor andere vrouwen die BV willen gevenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:04 schreef beefcake het volgende:
Wat ik hiermee wil zeggen weet ik ook niet trouwens
Ik had eigenlijk na de bevalling dezelfde situatie, zowel de vk als kv zeiden dat het niet meer zou worden dan fulltime kolven, zelf voeden ging niet. Een van de verloskundigen reageerde op mijn teleurstelling door te zeggen de lactatiekundige te bellen, dan had ik in ieder geval alles gedaan. Ze dacht niet dat het zou helpen, maar gewoon voor mijn gevoel. Dat had ik zelf nooit gedaan, maar wat ben ik blij toch te hebben gebeld!quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:17 schreef chacama het volgende:
[..]
Vervang in bovenstaand verhaal de naam van Dylan door Fleur en je hebt precies ook mijn gevoel omschreven. Jammer dat we toen niet hetzelfde doorzettingsgevoel advies en begeleiding van kraamverzorgende/verloskundige/CB hadden als nu. Alles was nieuw en we vertrouwde op de kraamverzorgende. Ze zijn allebei gezond groter aan het worden, maar toch jammer.
Ja, zo af en aan maar het is vrij goed weg te masseren (ondanks dat het een uurtje later weer harder wordt). Ik mis het wel hoor... BV geven. Brent hapte gister tijdens een knuffelpartijtje na het douchen gewoon aan. Ik zei dat we dat niet meer deden. Tranen met tuitenquote:Op donderdag 17 mei 2007 09:56 schreef PM-girl het volgende:
Randa, jaaa die handjes! Leuk he! Simon heeft echt aanleg om koeienboer te worden
Neuk, balen. Harde plek?
Ja die is het! Ik heb die helemaal in het begin ook eens gehad, bij een toen dreigende bo. De huisarts (man) consulteerde net dus een andere arts met de vraag: Flucloxacilline is beter bij mastitis of niet? Imo geeft het aan dat amoxicilline dus niet voldoende doet... Vraag me af waarom hij het dan toch voorschreef.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:56 schreef nebelung het volgende:
flucloxacilline.
http://www.borstvoeding.c(...)borstontsteking.html
Hier wordt dat als effectief beschreven. Erg handig om bovenstaande link even door te lezen, PM-Girl, ook in verband met een eventuele chirurg (zie helemaal onderaan).
Vervelend voor je bah!
Nee, ik ook. Ben er uiteindelijk aan geopereerd. Ik had ook eerst die amoxicilline, maar omdat ik koorts terugkwam kreeg ik in plaats daarvan amoxicilline-clavulaanzuur. Toen de koorts nog niet weg was kreeg ik nog een andere kuur, maar alleen de koorts verdween, niet de plek. Daarom ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:17 schreef poemojn het volgende:
Hier heeft dacht ik alleen Ladybos ervaring met zo'n abces.
En het is gewoon een vitamine toch, dus baat het niet, dan schaadt het niet?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:10 schreef owlet het volgende:
Bij de Tuinen, Erica of bij van die vitaminewinkels hebben ze het wel. Sommige natuurvoedingswinkels zullen het ook wel hebben.
Ik heb bij Judith wel borstvoeding gegeven, 14 mnd. lang. Dat ging heel goed, ik heb geen anitbiotica nodig gehadquote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:57 schreef PM-girl het volgende:
Jeetje Grijs, wat een verhaal. Ik vond de opmerking ook nog wel bijzonder, maar het is nog niet zover. Maar die koorts die terugkomt, dat had ik dus vorige week ook (toen nog met gewone amoxicilline).
Wat me wel wat gerust stelt, is dat de vorige plek aan de buitenkant zat en nu vanmorgen aan de binnenkant.
Heb je overigens bij je tweede nog wel borstvoeding gegeven?
Poemojn, ik gok zelf ook op verstoppingen eerlijk gezegd. Nu met de bijvoeding drinkt Simon minder (vaak), terwijl ik wel veel melk heb nog. Vraag me af in hoeverre het kolven het v/a proces verstoort. Thuisdagen voed ik Simon wanneer hij wil, op het werk houd ik wel een schema aan met kolven. Hierdoor raakt mijn lijf misschien in de war?
Neuk, ik had nadat ik was gestopt (al een week of twee niet meer gevoed) ook een harde plek. Ik kreeg hem niet weggemasseerd en het deed flink pijn. Ik kreeg ook niets meer uit mijn borsten gekolfd. Een vrijwilligster van BVN vreesde zelfs voor een abces.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:35 schreef Neuk het volgende:
Is er ook een linkje ergens over hoe je het beste om kunt gaan met het stoppen van BV geven? Volgens mij gaat hier iets mis (harde plek enzo...)
In principe wel mits het redelijk blijft. Die dosering zoals hierboven staat zou volgens mij geen kwaad kunnen iig.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:12 schreef PM-girl het volgende:
[..]
En het is gewoon een vitamine toch, dus baat het niet, dan schaadt het niet?
Ik zal het van de week met de lk overleggen ook. Hier blijft een kant erg vol, kolven geeft 0 resultaat maar met voeden lukt het wel. Zometeen maar weer direct aanleggen, maarja, dat vertekent weer het beeld van de vraag. Normaal zou Simon pas later drinken.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 09:28 schreef owlet het volgende:
[..]
In principe wel mits het redelijk blijft. Die dosering zoals hierboven staat zou volgens mij geen kwaad kunnen iig.
nee natuurlijk nietquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:09 schreef poemojn het volgende:
Lecithine is geen vitamine, en voor veel vitamines geldt echt geen 'baat het niet dan schaadt het niet'; sommigen zijn eigenlijk hormonen en worden bij een teveel in het lichaam opgeslagen ipv uitgescheiden.
Google evt eens.
Had je dat niet eerder kunnen zeggenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:51 schreef owlet het volgende:
[..]
nee natuurlijk nietMaar ik denk dat het in deze context toch wel duidelijk was en ik geloof niet dat Pm iemand is die dan maar een heel potje op snoept
![]()
Ja, ook in mijn borst (het lijkt wel alsof er een beestje uit moet kruipen wat niet pastquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:27 schreef Moonah het volgende:
Fijn dat Simon nergens last van heeft.
Maar jij dus wel down under? Zit het niet ín je borsten (stekend gevoel)? Dat had ik namelijk indertijd. Daarom kreeg ik toen Diflucan.
Mag wel hoor, vind ik zelf ook. Heb het vanmiddag ook benoemd. Degene die het toen niet diagnosticeerde, is er niet meer nu. Maar ik vraag me af of mijn eigen ha het wel had herkend toen hoor.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:47 schreef nebelung het volgende:
Jeu, ik lees het nu pas
En tóch spruw he!! ik mag zeker niets zeggen over jouw eigenwijze huisarts?![]()
![]()
![]()
Sterkte![]()
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:14 schreef PM-girl het volgende:
Verder is het hier weer mis, ik voel me weer koortsig, harde plekken en rode vlekken. Over een dik uur mag ik weer naar de huisarts...![]()
![]()
Do tell!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:45 schreef YPPY het volgende:
En dan heb ik nog niet verteld over mijn avontuur toen ik Lilypads wilde gaan kopen bij de 'beter gesorteerde' (en flink dure) drogist. En over de reacties die ik krijg op mijn werk. En hoe vrijwilligers aan kinderen uitleggen wat kolven is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |