abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2007 @ 09:14:13 #176
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49752224
YPPY Hihi, je zou er een boek over kunnen schrijven! Als je er aan begint, dan zal ik mijn kolven bij het UWV ook nog toevoegen!

Verder is het hier weer mis, ik voel me weer koortsig, harde plekken en rode vlekken. Over een dik uur mag ik weer naar de huisarts...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49753791
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 09:14 schreef PM-girl het volgende:
Verder is het hier weer mis, ik voel me weer koortsig, harde plekken en rode vlekken. Over een dik uur mag ik weer naar de huisarts...
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:27:22 #178
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49754456
Het zit je echt zwaar tegen PM. Succes bij de huisarts.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:34:56 #179
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49754706
F5; nee hij is er echt niet? (posten is niet goed gegaan dus)

PM Wat een gelazer steeds

Yppy, jij spant wel de kroon in kolf-ervaringen/plekken hoor!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:45:35 #180
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49755049
En dan heb ik nog niet verteld over mijn avontuur toen ik Lilypads wilde gaan kopen bij de 'beter gesorteerde' (en flink dure) drogist. En over de reacties die ik krijg op mijn werk. En hoe vrijwilligers aan kinderen uitleggen wat kolven is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_49755107
PM wat kl*te weer Beterschap meid

YPPY je blijft me verbazen Of eigenlijk de mensen waar je over vertelt, het is echt grappig!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_49755120
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 10:45 schreef YPPY het volgende:
En dan heb ik nog niet verteld over mijn avontuur toen ik Lilypads wilde gaan kopen bij de 'beter gesorteerde' (en flink dure) drogist. En over de reacties die ik krijg op mijn werk. En hoe vrijwilligers aan kinderen uitleggen wat kolven is.
Do tell!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:55:32 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49755442
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 10:47 schreef beefcake het volgende:

[..]

Do tell!
Jaaaaahhh!!!

PM....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:11:58 #184
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49756060
Ok dan, omdat jullie er zo om zeuren.

Ik kolf in de ruimte waar ook de jongste kinderen komen spelen. Die deur was 'vroeger' altijd open, maar als ik kolf dus niet. Dan hang ik ook een briefje op de deur (de klink maakt nogal een herrie en daar schrik ik van). Het is erg gehorig, dus ik kan iedereen letterlijk verstaan, gelukkig heb ik een mp3 speler.

Komt er iemand binnen die denkt dat het handig is kind even in de kinderruimte te zetten.
"Kom maar naar binnen Keesje (geen idee meer hoe dat kind heet), jij mag met de lego spelen en dan gaat mama betalen."
Keesje gilt. "Mama, ik wil met de autoooooo's"
"Zucht. Is goed Keesje, jij mag straks met de auto's spelen".
Ze komen bij de deur, zien het briefje (denk ik, moet haast wel, het hangt bijna tegen de klink).
"Kom maar Keesje, er is vast geen vergadering, je kunt wel even spelen.", wil deur open doen, gaat dus niet.
Een collega van me komt aanlopen en zegt dat de ruimte bezet is, "er wordt gekolfd".
"O. O. Nou ja, mijn zoontje wil er graag even spelen."
"Sorry mevrouw, dat kan nu niet, over een half uurtje ongeveer."
"Ja, dat is te laat, hij wil nu spelen."
Zeurend kind: "Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"
"Kan ik u met iets anders helpen?"
"Ja, ik wil nog een rekening betalen."
"Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil nu spelen". Kind aan de deurklink.
Moeder klinkt al boos. "Nee, je mag niet spelen, de mevrouw vindt dat niet goed."
Ik hoor mijn collega gewoon snuiven.
"Mamaaaaaaaaaaaaaaa, ik mag toch wel???? Waarom niet?"
"Er is een mevrouw binnen, die maakt melk."
"Mamaaaaaaaaaaaaaa, ik wil ook met de dieren spelen!!!!!"
Ik gok dat er zich inmiddels een supermarktscene afspeelde.
*OUD heilige*
pi_49757492

En kan je dan nog kolven? Bij mij zou het uit en sluiten zijn

PM, ben je al terug van de ha?
Variety is the spice of life
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:18:29 #186
94046 PM-girl
pi_49758806
Ha YPPY, ik zeg, maak er een boek van! Op mijn werk weet voortaan iedereen het lijkt het wel("O, je gaat weer eeuuhhh" - "Jij trekt je weer even terug?"- "Je gaat weer golven, hahahahahaaaa!" etc. etc.), maar er is een nieuwe collega die kolft Dus nu liggen er twee koelelementen in de vriezer!
Heb haar al mijn fiasco's al verteld, dus ben benieuwd wat zij mee gaat maken.

Ja, ben bij de huisarts geweest. Wederom verlening van de AB. Maar volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal. Ik dacht dat ik al langer een candida-infectie heb gehad, die leidde tot kapotte tepels en dus borstontsteking. Candida kan behalve down under namelijk ook op je tepel zitten. Door de AB is het evenwicht verstoord en wordt de candida erger, daarbij is ook mijn tepel verder stuk gegaan (aldus PM-girl).
Maar volgens de ha is het dus alleen candida, geen spruw. Mijn melk zou dus niet besmet zijn en daarom ook geen Diflucan-dinges. Simon heeft immers geen enkel teken van spruw.
Wie snapt het nog?

[ Bericht 6% gewijzigd door PM-girl op 25-05-2007 12:24:00 ]
*
pi_49758933
YPPY geweldig die verhalen van jou.

[ Bericht 12% gewijzigd door Popples op 25-05-2007 12:22:24 (foutje) ]
mama van 3 kids!
pi_49759030
jeejtje pm zou je niet een andere arts kunnen laten bekijken zonder dat hij/zij in jou dossier kan kijken en dat jij even uitlegt wat er aan de hand is. kijken wat die arts zegt.
mama van 3 kids!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:32:38 #189
94046 PM-girl
pi_49759277
Popples, het is niet zozeer dat ik denk dat hij verkeerd diagnosticeerd, maar dat hij mijn vraag niet snapt en ik zijn uitleg niet!
Ik denk nl candida op tepel=spruw dus evt. Diflu-dinges.
Hij zegt: nee, want Simon heeft niks dus enkel candida en dan volstaat de huidige creme en bolletjes.
Ik begrijp zelf niet helemaal niet, ook niet na Google, hoe spruw zich tot Candida verhoudt.
*
pi_49759776
vervelend pm. maar blijf je nu wel ab slikken en dan als het op is weer naar de ha?
mama van 3 kids!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:55:03 #191
94046 PM-girl
pi_49760112
Ik heb een afbouwschema gekregen, telkens als het 5 dagen goed blijft mag er 1 capsule af. Indien nodig kreeg ik weer nieuwe. Normaal gesproken zou hij vrouwen laten afwachten met de harde plek die ik had, maar voor mij achtte hij dat niet raadzaam. Lang AB slikken is niet ideaal, maar voor mijzelf minder nadelig dan ziek worden zoals de vorige keren.
*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:10:41 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49760701
Wat raar, dat die candida geen spruw zou zijn...
Ik weet ook niet beter dan candida op tepel=spruw.
En gezien je AB-gebruik zou het ook logisch zijn. Maar idd wel typisch (ook fijn natuurlijk) dat Simon nergens last van heeft.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:22:24 #193
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49761128
Och Yp, vergeet ik op jouw kolfverhaal te reageren. Wat een muts die moeder zeg.
Sorry dat ik het zeg.

Mijn raarste plek waar ik heb gekolfd is in een massageruimte (ruikend naar algen...) bij de sauna. Overigens keurig geregeld hoor, door de dames aldaar.
En op mijn werk moest ik altijd tussen de bedrijven door in mijn pauzes kolven. Wel op een privéplek, maar wat een gestress was dat zeg. Ondertussen snelsnel boterhammen naar binnen werken. Nee, dat was niet fijn. Maar wel gezellig dat mijn lievelingscollega regelmatig haar brood bij mij kwam opeten.

Gek, nu ik het zo opschrijf staat dat zó ver van me af. terwijl het nog niet zo lang geleden is...
pi_49761500
Voor zover ik weet is candida een schimmel en is deze schimmel (candida) de veroorzaker van spruw.

Candida kan bij zowel kinderen als volwassenen infecties van de huid en slijmvliezen veroorzaken.

Je hoeft er niets van te zien/merken en toch kan het allerlei problemen veroorzaken.

Nog een linkje: http://www.borstvoeding.c(...)gentiaan_violet.html

En dan het stukje over tepelpijn die door Candida albicans wordt veroorzaakt. Er staat een nota bene onder met: De baby hoeft geen spruw in het mondje te hebben. (nog een linkje met het candida protocol: http://www.borstvoeding.c(...)andida_protocol.html , halverwege de pagina over Fluconazol)

Desalniettemin zou ik zeker alle maatregelen treffen, want Simon kan je zo weer besmetten en jij Simon weer etc. etc. Ook Simon moet wel degelijk behandeld worden.

Sorry, voor alle linkjes, maar ze zijn zó helder met uitleg
Variety is the spice of life
pi_49761866
Hallo ladies,

Mijn allereerste post hier! Helaas, zou ik bijna zeggen, want ik word helemaal gestoord van de kraamhulp.

Nu 2 dagen thuis met Pien en Floor. Uit het zkh een strak schema mee. Namelijk om de 3 uur voeden. Ging allemaal ok. Ze sliepen goed, waren wakker bij de voeding.

Nu 2 dagen kraamhulp. En het gesodemieter van "ze kunnen nu wel tot 17.00 slapen ipv tot 15.00, want ze liggen er net in" Ze liggen net te slapen, terwijl ze in het zkh alweer bijna een uur lagen te slapen. Ze begon ook meteen over het overslaan van nachtvoeding etc. Reden dat ze nu pas liggen te slapen is dat zij maar door blijft leuteren over weet ik veel wat...

Maar goed, wat NU te doen. Zal ik ze om 15.00 wakker maken ? Kans dat ze slapen is vrij groot en voordat ik ze wakker heb zijn we zo weer een uur verder. Of zal ik het proberen te rekken tot 17.30, dan liggen ze weer op zkh schema.

grrr..erger me dood. Of is dit een hormonenaanval ????
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:41:34 #196
94046 PM-girl
pi_49761880
Nebelung, een aantal linkjes had ik inderdaad al doorgenomen. Ik ga ook zeker door met het smeren van Daktarin en het juist verhitten van de melk (kan toch gewoon au bain marie neem ik aan?).
Mijn tepel is wel iets aan het helen lijkt het.

Heb nu ook de juiste lecithine gevonden, dus mijn pillen en smeerseltjes-arsenaal is weer uitgebreid!
*
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:44:53 #197
94046 PM-girl
pi_49762013
Kapitein, welkom aan boord

Wat leuk, een tweelingvoedster hier!

Op zich zeggen ze dat je in het begin vaak mag aanleggen en nog niet zozeer een schema hoeft te volgen, dat deden ze immers in jouw buik ook niet. Een nachtvoeding overslaan (sliepen ze door dan?) lijkt mij nog erg vroeg, met zulke kleintjes.
Ik zou denk ik mijn gevoel een beetje volgen en daarbij goed letten op alle signalen van je kindjes (niet suf, voldoende plassen, hongersignalen).

Ook voor jouw productie is het goed om in het begin vaker aan te leggen, maar ik weet natuurlijk niet hoe het daarmee staat.

Succes!
*
pi_49762783
Productie is prima. Ik geef ze tegelijkertijd voeding (cursus time management) en kolven (1 of 2x per dag), omdat ze allebei 's nachts een flesje krijgen. Dan geef ik 1 de borst en mijn vriend een flesje. 3 uur later hetzelfde, maar dan met een ander kind.

Nachtvoeding wil ik ook helemaal niet overslaan, vind het best zo. We zijn net begonnen en ik vind dat ritme wel fijn. Zien we over een paar weken wel weer verder, ze moeten eerst nog flink groeien.

Gevoel volgen vind ik wel lastig. Weet dat ik flexibel moet/kan zijn, maar ik baal ervan dat zo'n mens binnen 2 dagen de boel kan omgooien. Ik bekijk het rond 14.45 wel even wat de status.

Misschien is er 1 wakker voor de voeding van 15.00 uur en dan allebei weer om 18.00 uur. Dat kan natuurlijk ook nog.

Pfffffffffffffffffff, ben zelf ook zo moe...
pi_49766338
Kapitein Pannekoek. Ik Heb geen tijd om uitgebreid te reageren maar een vriendin van mijn moeder is kraamverzorgster, lactatiekundige EN moeder van een tweeling die ze volledig borstvoeding heeft gegeven. Ik zal je haar mailadres PM-en, ik denk dat je echt veel aan haar kan hebben. Ze kan in een heel kort mailtje al heel veel adviezen geven en als het nodig is en je hebt er behoefte kan de hulp ook veel uitgebreider.

Verder zou ik in jouw situatie lekker in bed blijven, de meisjes naast je en dan voeden op verzoek. Als je erg graag op schema wil voeden zou ik in ieder geval die drie uur zeker aanhouden. Ze zijn nog zo jong, jonger dan de meeste babies in de kraamtijd, toch?

Ik ga nu PM-en!
pi_49769831
Dank Owlet! Heb PM gelezen !

Ja, ze zijn as zondag 37 wk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')