abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49397732
dankjullie wel voor de linkjes en de reacties! ik ga me er zeker goed in verdiepen, en laat me niet meer afschepen... ik vind borstvoeden zo mooi iets! mn zus heeft een jaar haar dochter gevoed, en als ik hier jullie verhalen lees wauw! echt prachtig! (al zijn er ook de vervelende dingen, als ik lees hoe het nu met pm-girl gaat, maar ook dat hoort er bij)
ik was al om, maar dit trekt me nog verder over de streep om er vol voor te gaan om zeker het eerste half jaar te voeden, en liever nog langer!!
pi_49398027
Wat goed dat je je zus in de buurt hebt! Een ervaringsdeskundige kan echt heel goed werken om je door sommige zware momenten heen te slepen. Succes!
pi_49398135
dankjewel! maar goed, ik kan pas eind augustus echt beginnen... maar info verzamelen is nooit verkeerd volgens mij!
ik blijf hier ook lekker meelezen.. en als ik weer een reactie van mn bazin heb, dan zal ik het even laten horen... ben benieuwd hoe ze erover blijft denken...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:10:10 #104
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49398349
Ik ben benieuwd Gwennert. Ga je ook naar een voorlichtingsavond over (borst)voeding? Ik vond het toen erg leuk en leerzaam filmmateriaal te zien (hoe gedateerd ook).
Leuk dat je je nu al inleest!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49398429
ja, ik wil zo even bellen voor een "cursus" van 2 avonden... eerste avond wordt het voeden zelf besproken, 2e avond het kolven... dus beide zeer interessant! ergens in juli is er weer eentje...
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 13:15:07 #106
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49398544
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:44 schreef Jarno het volgende:
Mja goed, maar sec gezien is er voor bevallen geen alternatief. . En dat je kind een peuter wordt, is ook redelijk onontkombaar. Maar (voor veel mensen) is bv gewoon heel moeilijk doen terwijl er een alternatief (kv) is. Niet dat ik dat vind he, maar zo denken mensen gewoon.
Bevallen is ontontkoombaar, maar voeden ook.
Bevalling staat tot vaginale bevalling en keizersnede, als voeding staat tot borstvoeding en flesvoeding.
Oriënteren is goed en handig, maar hoe het werkelijk voor je is ervaar je pas als je er mee bezig bent.

Verder hoor/lees je meestal de probleemverhalen. Maar da's met heel veel dingen zo, je hoort het ook eerder als iemand problemen bij de bakker heeft gehad dan als het kopen van het halfje volkoren weer goed verliep.

[ Bericht 1% gewijzigd door Macka66 op 15-05-2007 13:20:32 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 13:21:17 #107
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49398784
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:00 schreef owlet het volgende:
Wat goed dat je je zus in de buurt hebt! Een ervaringsdeskundige kan echt heel goed werken om je door sommige zware momenten heen te slepen. Succes!
Ja, net zoals bij Aukje en Marieke

Maar zonder gekheid: Gwennert, ik vind het heerlijk om te zien hoe jij je aan het voorbereiden bent!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_49398927
ja het lijkt me zo geweldig om je eigen kindje te mogen voeden! ik wil er alles over weten, horen, lezen.. het is een prachtig iets. dus schrijven jullie lekker verder, ik lurk hier mee! dan weten jullie dat!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:48:36 #109
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49399645
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:15 schreef Macka66 het volgende:
Verder hoor/lees je meestal de probleemverhalen. Maar da's met heel veel dingen zo, je hoort het ook eerder als iemand problemen bij de bakker heeft gehad dan als het kopen van het halfje volkoren weer goed verliep.
Zo had ik er nooit over nagedacht, maar daar heb je helemaal gelijk in inderdaad!

Ik ben ook van plan om borstvoeding te gaan geven dus ik lurk hier ook fijn mee
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49399853
N*k, maak je niet druk Als iemand zo snel oordeelt over jou omdat je in zijn/haar ogen maar 6 mnd bv hebt gegeven is het de vraag of die persoon leuk genoeg is om meer contact mee te willen.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:33:02 #111
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49408794
Veel plezier met de voorbereidingen Jellyrose.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:40:42 #112
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49409127
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:53 schreef poemojn het volgende:
N*k, maak je niet druk Als iemand zo snel oordeelt over jou omdat je in zijn/haar ogen maar 6 mnd bv hebt gegeven is het de vraag of die persoon leuk genoeg is om meer contact mee te willen.
Waar! En tussen kunnen en kunnen zit ook een wereld van verschil natuurlijk
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_49420277
Achteraf vind ik ook dat ik bij Dylan misschien te makkelijk heb opgegeven, maar op dat moment wilde Dylan niet, de kraamverzorgster kreeg hem ook niet aangelegd (en zij was zo'n borstvoeding-deskundige) en ik vond die strijd om de voeding verschrikkelijk. Dus maar aan het kolven gegaan maar hield dat ook niet vol. Mede door mijn eigen vermoeidheid en een omgeving die heel makkelijk zei dat ik dan toch maar gewoon poedermelk kon geven. Ook viel Dylan zo gretig aan op de flesjes dat ik vond dat ik de goede keuze had gemaakt. Heel jammer vind ik het nu, maar niets meer aan te doen. Met Quinten wilde ik het anders doen. Ik heb in de kraamweek ook zitten janken tijdens het voeden, van de pijn aan de kloven in mijn tepels en van de ontzettende misselijkheid als gevolg van mijn na-weeën. Maar ik wilde het perse volhouden dit keer. Quinten deed het tenslotte geweldig aan de borst, heel anders dan zijn broer. En nu ben ik weer aan het werk, geef nog steeds volledig borstvoeding en ben er blij mee. Maar aan de andere kant vind ik het zo lullig voor Dylan dat ik hem dit niet mee heb kunnen geven en voel me daar dan soms schuldig over
Wat ik hiermee wil zeggen weet ik ook niet trouwens

Om op het cb terug te komen, die van ons krijgt waarschijnlijk borstvoeding-certificering (oid) en ik ga eraan meewerken 19 mei moet Quinten op controle en prikjes en daarna een interview met de stichting zorg voor borstvoeding. Best leuk denk ik zo. Ook ik kreeg vandaag bij de afspraak het advies nog niet met bijvoeden te beginnen, maar dat was ik toch al niet van plan voor 6 maanden. Het cb is goed op weg zo, wel zo fijn.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 16 mei 2007 @ 08:17:42 #114
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49430581
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:04 schreef beefcake het volgende:
Achteraf vind ik ook dat ik bij Dylan misschien te makkelijk heb opgegeven, maar op dat moment wilde Dylan niet, de kraamverzorgster kreeg hem ook niet aangelegd (en zij was zo'n borstvoeding-deskundige) en ik vond die strijd om de voeding verschrikkelijk. Dus maar aan het kolven gegaan maar hield dat ook niet vol. Mede door mijn eigen vermoeidheid en een omgeving die heel makkelijk zei dat ik dan toch maar gewoon poedermelk kon geven. Ook viel Dylan zo gretig aan op de flesjes dat ik vond dat ik de goede keuze had gemaakt. Heel jammer vind ik het nu, maar niets meer aan te doen. Met Quinten wilde ik het anders doen. Ik heb in de kraamweek ook zitten janken tijdens het voeden, van de pijn aan de kloven in mijn tepels en van de ontzettende misselijkheid als gevolg van mijn na-weeën. Maar ik wilde het perse volhouden dit keer. Quinten deed het tenslotte geweldig aan de borst, heel anders dan zijn broer. En nu ben ik weer aan het werk, geef nog steeds volledig borstvoeding en ben er blij mee. Maar aan de andere kant vind ik het zo lullig voor Dylan dat ik hem dit niet mee heb kunnen geven en voel me daar dan soms schuldig over

Om op het cb terug te komen, die van ons krijgt waarschijnlijk borstvoeding-certificering (oid) en ik ga eraan meewerken 19 mei moet Quinten op controle en prikjes en daarna een interview met de stichting zorg voor borstvoeding. Best leuk denk ik zo. Ook ik kreeg vandaag bij de afspraak het advies nog niet met bijvoeden te beginnen, maar dat was ik toch al niet van plan voor 6 maanden. Het cb is goed op weg zo, wel zo fijn.
Vervang in bovenstaand verhaal de naam van Dylan door Fleur en je hebt precies ook mijn gevoel omschreven. Jammer dat we toen niet hetzelfde doorzettingsgevoel hadden als nu. Alles was nieuw en we vertrouwde op de kraamverzorgende. Ze zijn allebei gezond groter aan het worden, maar toch jammer.
  woensdag 16 mei 2007 @ 09:21:08 #115
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49431666
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:04 schreef beefcake het volgende:
Uhm, dat het dus wel anders kan en het is natuurlijk een prachtig voorbeeld uit de praktijk voor andere vrouwen die BV willen geven
Iedere golf van de zee,
  woensdag 16 mei 2007 @ 09:49:12 #116
94046 PM-girl
pi_49432366
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 08:17 schreef chacama het volgende:

[..]

Vervang in bovenstaand verhaal de naam van Dylan door Fleur en je hebt precies ook mijn gevoel omschreven. Jammer dat we toen niet hetzelfde doorzettingsgevoel advies en begeleiding van kraamverzorgende/verloskundige/CB hadden als nu. Alles was nieuw en we vertrouwde op de kraamverzorgende. Ze zijn allebei gezond groter aan het worden, maar toch jammer.
Ik had eigenlijk na de bevalling dezelfde situatie, zowel de vk als kv zeiden dat het niet meer zou worden dan fulltime kolven, zelf voeden ging niet. Een van de verloskundigen reageerde op mijn teleurstelling door te zeggen de lactatiekundige te bellen, dan had ik in ieder geval alles gedaan. Ze dacht niet dat het zou helpen, maar gewoon voor mijn gevoel. Dat had ik zelf nooit gedaan, maar wat ben ik blij toch te hebben gebeld!
Bij een eerste keer weet je toch ook niet beter? Dan neem je de dingen aan die je hoort van de mensen om je heen.
Niets verwijten hoor!
*
pi_49436551
De online groeicurve van borstvoeding.com is weer in de lucht (na technische problemen van een paar weken)
Variety is the spice of life
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:04:31 #118
94046 PM-girl
pi_49437075
Dank voor de tip Nebelung! Heb hem meteen weer bijgewerkt!
*
pi_49439054
Ah mooi, ik ga meteen even invullen!
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:47:12 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49454867
Dat is mooi. Dan kan ik de score van Maud voor vandaag meteen even invullen. Ze was een kilo aangekomen en ook lekker gegroeid.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:17:36 #121
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49456304
* Jelief ook invullen gaat...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_49457628
Herkenbaar die eerste tijd, de problemen met voeden. Ik heb Merlijn na vier weken tegen alle verwachtingen in ook aan de borst gekregen. Volhouden was ook mijn motto hoewel ik wel angst had voor de pijn. Nu na 16, 5 maand krijgt meneer nog steeds.

Jammer genoeg heb ik nu voor het eerst wat probleempjes met mijn tsr. Althans het is eerder dat meneer geen geduld heeft . Al een paar avonden is het huilen en meteen loslaten, dus ik ben gaan opletten of hij wel een stroom kreeg, maar het lukt hem dus niet om mij tsr opgang te krijgen. Hij gaf wel vlug op, maar met de juiste borst gaat het uiteindelijk toch wel goed en heeft hij wel meteen een stroom te pakken. Verder stimuleert hij met zijn handjes het ook goed, maar dit had ik dus nog niet meegemaakt. Nu hij er veel behoefte aan BV heeft doordat de kiesjes doorkomen zal ik hem morgen misschien maar zoveel mogelijk aanleggen, productie een beetje opkrikken.
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:35:31 #123
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49461801
Is er ook een linkje ergens over hoe je het beste om kunt gaan met het stoppen van BV geven? Volgens mij gaat hier iets mis (harde plek enzo...)
Iedere golf van de zee,
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:35:00 #125
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49464739
dankje
Iedere golf van de zee,