abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:20:36 #81
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_48999383
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:19 schreef jitzzzze het volgende:
Moeilijk he, even 2 minuten je kop houden?
Inderdaad. Wat een kneus is TS zeg. Snotblaag.
pi_48999391
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Spoor jij wel ofzo, dit moetene ze blijven herdenken ook als straks alle overgebleven mensen die de oorlog hebben meegemaakt dood zijn, kom je uit een ei ofzo
Je kunt niet elke scheet gaan herdenken.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:20:58 #83
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_48999401
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee. Uiteraard herdenk je wat dicht bij je staat en wat je geraakt heeft. Dat is dus WO2.
nou het heeft me niet geraakt want ik ben 24 dus herdenk ik het lekker niet.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:21:32 #84
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_48999420
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:19 schreef dvdk het volgende:

[..]

ooooh die zijn minder belangrijk.....selectief herdenken dus...

zie je nou wel dat de doden herdenking hypocriete flauwekul is.
Plaats geen woorden in mijn mond, dat is niet netjes.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_48999436
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee. Uiteraard herdenk je wat dicht bij je staat ...
goh, heb je 'm meegemaakt dan?

nee, je hebt het alleen van kranten, boeken en tv ... net zoals die andere oorlogen dus!
pi_48999472
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:20 schreef kL0j00h het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat een kneus is TS zeg. Snotblaag.
heeft het wel zin om iemand zoiets op te leggen als 'ie er toch niets van meent?
pi_48999494
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:18 schreef Mustard_Man het volgende:
Mensen die niet doorhebben wat voor een enorme impact WO2 op de wereld heeft gehad en nog steeds enorme invloeden uitoefend op huidige situaties.
Dat geldt voor *alle* gebeurtenissen uit de geschiedenis. Als die oorlog er niet was geweest had het er anders uitgezien inderdaad. Als de gewelddadigheden van de onafhankelijkheidstrijd van Amerika nooit had plaatsgevonden had de wereld er ook heel anders uitgezien. Etc.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_48999505
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En nogmaals, dat is dus vanuit onze opvatting nu.
Je zou anders niet beter weten en het wel tof vinden in dat grote duitse machtige rijk.
Maar ik had je post ook blijkbaar te haastig gelezen.. Ik dacht dat je zei dat de goede dingen die de Duitsers hadden gedaan nu worden weggecensureerd.

En ik vind dat als je "goede" zegt, dan dat je er toch een soort waardeoordeel aan geeft. En ik weet eigenlijk niet of die Duitsers die economie wel zo goed zouden kunnen laten lopen. Ook denk ik dat de Duitsers in no time weer een oorlog zouden beginnen, en dat een Nazi-rijk sowieso niet lang houdbaar geweest zou zijn.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:23:52 #89
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_48999528
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:21 schreef immortalsean het volgende:

[..]

nee, je hebt het alleen van kranten, boeken en tv ... net zoals die andere oorlogen dus!
Ik persoonlijk heb hem ook niet meegemaakt, maar mijn omas en opas wel, daar heb ik van geleerd hoe het was toen, het respect gekweekt voor mensen die in het verzet zaten en die dus hun eigen leven op het spel hebben gezet opdat wij zo mogen leven zoals we nu doen.

Denk iets verder door dan dat je nu doet of bezoek nu een oorlogsgebied om een beter begrip te krijgen.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  Donald Duck held vrijdag 4 mei 2007 @ 12:24:40 #90
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48999550
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:21 schreef immortalsean het volgende:

[..]

M'n opa heeft de daadwerkelijke oorlog meegemaakt dankjewel. En niet vanaf de zijlijn als burger.
En de wereld zoals is ie nu is, is volledig geschapen door WO2. Enorm veel mensen zijn gestorven voor de vrijheid.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48999570
Ik denk meerdere keren per week (en vaak elke dag) over hoe de wereld er uit zou zien als de duitsers toch hadden gewonnen.
Geschiedenis van Adolf Hitler nagetrokken, praktisch alle films gezien over het onderwerp. Weet het van binnen en van buiten.
Ook bedenk ik me meerdere keren op een dag hoe ik het getroffen heb. Rijk welvarend land, hier is geen oorlog, etc.

Ohja; dodenherdenking moet stoppen als de generatie die de oorlog heeft meegemaakt dood is, vind ik. Daarna is het onzin, want dan zou dus praktisch iedereen iets herdenken wat we uit boekjes hebben.
pi_48999607
en het gaat er niet om of JIJ hem hebt mee gemaakt, wat denk je van je eigen familie?
je ouders hebben hem misschien meegemaakt, maar anders je opa en oma wel.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_48999695
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:46 schreef AchNee het volgende:
Gewoon je bek houden om 20.00 uur en verdiep je eens in de geschiedenis, wie weet steek je er iets van op.

Juist.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:27:53 #94
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_48999703
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:23 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat geldt voor *alle* gebeurtenissen uit de geschiedenis. Als die oorlog er niet was geweest had het er anders uitgezien inderdaad. Als de gewelddadigheden van de onafhankelijkheidstrijd van Amerika nooit had plaatsgevonden had de wereld er ook heel anders uitgezien. Etc.
En heeft die onafhankelijkheidsstrijd zo'n 8 miljoen doden opgeleverd??
Zijn er destijds zulke gruwelijkheden in dergelijke proporties begaan als in WO II
Wordt de onafhankelijkheidsstrijd niet meer herdacht in de VS??
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_48999723
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:24 schreef __Saviour__ het volgende:
En de wereld zoals is ie nu is, is volledig geschapen door WO2. Enorm veel mensen zijn gestorven voor de vrijheid.
In de eerste jaren erna wellicht. De koude oorlog heeft echter een vele malen grotere invloed gehad op de vorm van de wereld.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:28:37 #96
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_48999735
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:17 schreef Agiath het volgende:
Ik moet gewoon werken tot 8 uur?
Ik tot 0:00 bij ons gaan de lijn gewoon 2 minuten dicht (telefoon)
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_48999756
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:25 schreef Bot13 het volgende:
...
Ohja; dodenherdenking moet stoppen als de generatie die de oorlog heeft meegemaakt dood is, vind ik. Daarna is het onzin, want dan zou dus praktisch iedereen iets herdenken wat we uit boekjes hebben.
daar ben ik het dan weer niet mee eens eerlijk gezegd (wat ben ik ook een moeilijk joch, niet willen herdenken, maar wel willen dat 'ie herdacht wordt )
...
ik vind dat zolang mensen er behoefte aan hebben om het te herdenken, dat 'ie herdacht moet worden
...
maar niet dat mensen die er geen behoefte aan hebben, ook moeten herdenken.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:29:54 #98
120304 descendent1
pi_48999797
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:28 schreef 700MB het volgende:

[..]

In de eerste jaren erna wellicht. De koude oorlog heeft echter een vele malen grotere invloed gehad op de vorm van de wereld.
En die koude oorlog is grotendeels een gevolg van?? Juist.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_48999848
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:27 schreef descendent1 het volgende:
En heeft die onafhankelijkheidsstrijd zo'n 8 miljoen doden opgeleverd??
Zijn er destijds zulke gruwelijkheden in dergelijke proporties begaan als in WO II
Wordt de onafhankelijkheidsstrijd niet meer herdacht in de VS??
Dat heeft toch geheel niets te maken met het argument? Gesteld is dat 'WO2 de wereld gevormd heeft'. Ik geef je een voorbeeld waarom dat niet zo alomvattend is zoals werd gesteld. Historisch gezien is WO2 enkel 'een moment' niet 'een nieuw tijdperk'.
  Donald Duck held vrijdag 4 mei 2007 @ 12:30:58 #100
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48999851
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:28 schreef 700MB het volgende:
De oude oorlog was uiteindelijk niks. Een beetje dreigen, dat was alles.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48999896
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:29 schreef descendent1 het volgende:

[..]

en WO II was dan weer gevolg van WO I ... your point being?

geschiedenis, valt niet uiteen in afgescheiden evenementen ... het is een in elkaar grijpende schakeling van gebeurtenissen.
pi_48999916
T zou me serieus een worst wezen. natuurlijk is het erg wat er gebeurd is, maar om dat nog te gaan herdenken? ik heb wel wat beters te doen

En wat er is gebeurd krijg je ook wel in een geschiedenisles op de middelbare
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_48999962
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:30 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

er moeten doden vallen om iets te veranderen?
hoe los jij dan ruzies op?
pi_48999988
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:29 schreef descendent1 het volgende:
Nee, de koude oorlog is geen rechtstreeks gevolg van WO2. Een aantal van de feitelijke triggers zijn er wellicht toe te herleiden, maar die zaken zouden sowieso wel hebben plaatsgevonden. Maar op die manier valt ook prima te redeneren dat WO2 een rechtstreeks gevolg was van WO1. Etc.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:34:54 #105
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_49000018
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:19 schreef dvdk het volgende:
pff... nou ik luister gewoon m'n snoop of '50 of dire straits album, dikke schijt met hun allemaal
die dooien kunnen het toch niet horen, hebben er toch geen last van.
Als die ''oudjes'' er 60 jaar terug hadden gevochten dan kon jij nu die neger muziek niet luisteren.

Waar is het respect tegenwoordig.
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:36:38 #106
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_49000085
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:20 schreef 700MB het volgende:

[..]

Je kunt niet elke scheet gaan herdenken.
de 2e wereld oorlog hebben we het over. Ach , het zal wel sarcastisch zijn.
pi_49000103
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Het 'dreigen' heeft, bijvoorbeeld, een wapenwedloop tot gevolg gehad. Dreigen kan genoeg zijn om verandering te veroorzaken. Kijk maar naar de manier waarop mensen beginnen te hyperventileren als iemand belt over een bom.
pi_49000160
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:36 schreef kL0j00h het volgende:
de 2e wereld oorlog hebben we het over. Ach , het zal wel sarcastisch zijn.
Nee, het is niet sarcastisch. Er zijn heel veel gebeurtenissen in de geschiedenis geweest. WO2 is *niet* belangrijker dan een hoop anderen.
Sowieso valt niet zomaar te stellen dat welke gebeurtenis dan ook belangrijker is dan de andere.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:38:25 #109
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_49000161
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:34 schreef Rossoneri het volgende:

Die is zo goed als verdwenen. Tegenwoordig denken mensen alleen nog maar wanneer het weekend is en of de MacDonalds nog open is.
pi_49000182
quote:
Als die ''oudjes'' er 60 jaar terug hadden gevochten dan kon jij nu die neger muziek niet luisteren.
gare oudjes! zitten wij nu opgescheept met gare negermuziek
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:40:08 #111
160473 Rossoneri
pi_49000222
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:17 schreef IHVK het volgende:
En Nederland of het Nederlands zou waarschijnlijk verdwenen zijn.
Dat lukt nu ook aardig, daar hadden we de Duitsers niet voor nodig.
AJAX AJAX AJAX!!
pi_49000254
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:40 schreef Rossoneri het volgende:

[..]

Dat lukt nu ook aardig, daar hadden we de Duitsers niet voor nodig.
Valt reuze mee.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:41:04 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_49000259
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:39 schreef immortalsean het volgende:

[..]

gare oudjes! zitten wij nu opgescheept met gare negermuziek
Dat zou idd een goed tegen argument zijn .

Maar die 2 min stil zijn moet nog wel gewoon kunnen hoor, klaar. Ik heb er ook niet zoveel mee, maar het is de moeite niet lijkt me...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_49000343
quote:
Dat is maar de vraag. Je kent alleen de wereld zoals hij is zoals hij is gelopen. Op basis van waarschijnlijkheden kan je er vanuit gaan dat je leven beter is als gevolg van hoe het is gelopen, maar weten doe je dat niet. Er is inmiddels 60 jaar verstreken, er kan een hoop gebeuren. Het is ook mogelijk dat jouw leven nu beter zou zijn geweest als het anders was gelopen.
quote:
Het heeft ook helemaal niets met respect te maken. De mensen die destijds leefden kwamen in een situatie terecht waarin ze keuzes moesten maken hoe te handelen. Dat hebben ze gedaan, maar de primaire beweegreden is op dat moment geweest 'wij worden onderdrukt/aangevallen/vermoord en dat willen we niet' en niet 'we moeten voor de toekomst van de mens dit veranderen zodat we tot in alle eeuwigheid gerespecteerd worden'.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:44:06 #115
120304 descendent1
pi_49000369
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:33 schreef 700MB het volgende:

[..]

Nee, de koude oorlog is geen rechtstreeks gevolg van WO2. Een aantal van de feitelijke triggers zijn er wellicht toe te herleiden, maar die zaken zouden sowieso wel hebben plaatsgevonden. Maar op die manier valt ook prima te redeneren dat WO2 een rechtstreeks gevolg was van WO1. Etc.
Klopt; maar zonder WO II geen koude oorlog.
En wat Saviour zegt dat de Koude oorlog enkel een beetje dreigen was?? Moet je ze eens in Vietnam, Oost Europa, Korea, Nicaragua, Afghanistan etc komen vertellen...
pi_49000474
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:44 schreef descendent1 het volgende:
Klopt; maar zonder WO II geen koude oorlog.
Dat is maar de vraag.
En zonder WO1 geen WO2.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:51:01 #117
120304 descendent1
pi_49000648
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:46 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag.
En zonder WO1 geen WO2.
Zonder WO II zouden de spanningen die ongetwijfeld tussen de USSR en 'de westerse wereld' tot uiting waren gekomen op een andere manier tot uiting zijn gekomen... waarschijnlijk.
En zonder WO I, geen WO II; want zonder WO I geen hulp van de VS aan EUropa mn Duitsland (die tijdens de crisis van 1929 ineens allemaal terugmoesten), geen verdrag van Versailles etc.
Maar ja, aan WO I gaan ook weer allemaal zaken vooraf, zoals de opkomst van nationalisme en imperialisme; indistrialisatie etc. (in feite is er geen gebeurtenis te verklaren zonder met de voorgaande gebeuirtenissen rekening te houden.
pi_49000702
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:51 schreef descendent1 het volgende:
(in feite is er geen gebeurtenis te verklaren zonder met de voorgaande gebeuirtenissen rekening te houden.
Inderdaad. En daar gaat het dus ook om. Gesteld werd dat WO2 een 'world-shaping-event' is geweest en dat het daarom zo belangrijk zou zijn. Maar dat is dus niet zo.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:53:14 #119
129995 Aitan
boventitel
pi_49000720
dienstplicht weer invoeren en allemaal naar sudan dan weten ze wat oorlog is stelletje respectloze kneuzen..
Was geschreven,
Jorrit
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:55:02 #120
160473 Rossoneri
pi_49000778
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 12:43 schreef 700MB het volgende:
Het heeft ook helemaal niets met respect te maken. De mensen die destijds leefden kwamen in een situatie terecht waarin ze keuzes moesten maken hoe te handelen. Dat hebben ze gedaan, maar de primaire beweegreden is op dat moment geweest 'wij worden onderdrukt/aangevallen/vermoord en dat willen we niet' en niet 'we moeten voor de toekomst van de mens dit veranderen zodat we tot in alle eeuwigheid gerespecteerd worden'.
Logisch toch? Ze wilden een goeie toekomst voor hun kinderen, om net zoals in hun kinderjaren in vrijheid te leven daar hebben veel nederlanders hun leven voor gegeven, zodat jij na 60 jaar naar de mcdonalds kan, elke zaterdag avond lekker stappen, gaan en staan waar je maar wilt en nog meer van dat soort dingen. Dus respect is hier weldegelijk op zijn plaats vind ik.
AJAX AJAX AJAX!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')