Inderdaad. Wat een kneus is TS zeg. Snotblaag.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:19 schreef jitzzzze het volgende:
Moeilijk he, even 2 minuten je kop houden?
Je kunt niet elke scheet gaan herdenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Spoor jij wel ofzo, dit moetene ze blijven herdenken ook als straks alle overgebleven mensen die de oorlog hebben meegemaakt dood zijn, kom je uit een ei ofzo
nou het heeft me niet geraakt want ik ben 24 dus herdenk ik het lekker niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee. Uiteraard herdenk je wat dicht bij je staat en wat je geraakt heeft. Dat is dus WO2.
Plaats geen woorden in mijn mond, dat is niet netjes.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:19 schreef dvdk het volgende:
[..]
ooooh die zijn minder belangrijk.....selectief herdenken dus...
zie je nou wel dat de doden herdenking hypocriete flauwekul is.![]()
goh, heb je 'm meegemaakt dan?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee. Uiteraard herdenk je wat dicht bij je staat ...
heeft het wel zin om iemand zoiets op te leggen als 'ie er toch niets van meent?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:20 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat een kneus is TS zeg. Snotblaag.
Dat geldt voor *alle* gebeurtenissen uit de geschiedenis. Als die oorlog er niet was geweest had het er anders uitgezien inderdaad. Als de gewelddadigheden van de onafhankelijkheidstrijd van Amerika nooit had plaatsgevonden had de wereld er ook heel anders uitgezien. Etc.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:18 schreef Mustard_Man het volgende:
Mensen die niet doorhebben wat voor een enorme impact WO2 op de wereld heeft gehad en nog steeds enorme invloeden uitoefend op huidige situaties.![]()
Maar ik had je post ook blijkbaar te haastig gelezen.. Ik dacht dat je zei dat de goede dingen die de Duitsers hadden gedaan nu worden weggecensureerd.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En nogmaals, dat is dus vanuit onze opvatting nu.
Je zou anders niet beter weten en het wel tof vinden in dat grote duitse machtige rijk.
Ik persoonlijk heb hem ook niet meegemaakt, maar mijn omas en opas wel, daar heb ik van geleerd hoe het was toen, het respect gekweekt voor mensen die in het verzet zaten en die dus hun eigen leven op het spel hebben gezet opdat wij zo mogen leven zoals we nu doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:21 schreef immortalsean het volgende:
[..]
goh, heb je 'm meegemaakt dan?
nee, je hebt het alleen van kranten, boeken en tv ... net zoals die andere oorlogen dus!
M'n opa heeft de daadwerkelijke oorlog meegemaakt dankjewel. En niet vanaf de zijlijn als burger.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:21 schreef immortalsean het volgende:
[..]
goh, heb je 'm meegemaakt dan?
nee, je hebt het alleen van kranten, boeken en tv ... net zoals die andere oorlogen dus!
Juist.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:46 schreef AchNee het volgende:
Gewoon je bek houden om 20.00 uur en verdiep je eens in de geschiedenis, wie weet steek je er iets van op.
En heeft die onafhankelijkheidsstrijd zo'n 8 miljoen doden opgeleverd??quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:23 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat geldt voor *alle* gebeurtenissen uit de geschiedenis. Als die oorlog er niet was geweest had het er anders uitgezien inderdaad. Als de gewelddadigheden van de onafhankelijkheidstrijd van Amerika nooit had plaatsgevonden had de wereld er ook heel anders uitgezien. Etc.
In de eerste jaren erna wellicht. De koude oorlog heeft echter een vele malen grotere invloed gehad op de vorm van de wereld.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:24 schreef __Saviour__ het volgende:
En de wereld zoals is ie nu is, is volledig geschapen door WO2. Enorm veel mensen zijn gestorven voor de vrijheid.
Ik tot 0:00 bij ons gaan de lijn gewoon 2 minuten dicht (telefoon)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:17 schreef Agiath het volgende:
Ik moet gewoon werken tot 8 uur?
daar ben ik het dan weer niet mee eens eerlijk gezegd (wat ben ik ook een moeilijk joch, niet willen herdenken, maar wel willen dat 'ie herdacht wordtquote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:25 schreef Bot13 het volgende:
...
Ohja; dodenherdenking moet stoppen als de generatie die de oorlog heeft meegemaakt dood is, vind ik. Daarna is het onzin, want dan zou dus praktisch iedereen iets herdenken wat we uit boekjes hebben.
En die koude oorlog is grotendeels een gevolg van?? Juist.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:28 schreef 700MB het volgende:
[..]
In de eerste jaren erna wellicht. De koude oorlog heeft echter een vele malen grotere invloed gehad op de vorm van de wereld.
Dat heeft toch geheel niets te maken met het argument? Gesteld is dat 'WO2 de wereld gevormd heeft'. Ik geef je een voorbeeld waarom dat niet zo alomvattend is zoals werd gesteld. Historisch gezien is WO2 enkel 'een moment' niet 'een nieuw tijdperk'.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:27 schreef descendent1 het volgende:
En heeft die onafhankelijkheidsstrijd zo'n 8 miljoen doden opgeleverd??
Zijn er destijds zulke gruwelijkheden in dergelijke proporties begaan als in WO II
Wordt de onafhankelijkheidsstrijd niet meer herdacht in de VS??
De oude oorlog was uiteindelijk niks. Een beetje dreigen, dat was alles.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:28 schreef 700MB het volgende:
In de eerste jaren erna wellicht. De koude oorlog heeft echter een vele malen grotere invloed gehad op de vorm van de wereld.
en WO II was dan weer gevolg van WO I ... your point being?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:29 schreef descendent1 het volgende:
[..]
En die koude oorlog is grotendeels een gevolg van?? Juist.
er moeten doden vallen om iets te veranderen?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De oude oorlog was uiteindelijk niks. Een beetje dreigen, dat was alles.
Nee, de koude oorlog is geen rechtstreeks gevolg van WO2. Een aantal van de feitelijke triggers zijn er wellicht toe te herleiden, maar die zaken zouden sowieso wel hebben plaatsgevonden. Maar op die manier valt ook prima te redeneren dat WO2 een rechtstreeks gevolg was van WO1. Etc.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:29 schreef descendent1 het volgende:
En die koude oorlog is grotendeels een gevolg van?? Juist.
Als die ''oudjes'' er 60 jaar terug hadden gevochten dan kon jij nu die neger muziek niet luisteren.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:19 schreef dvdk het volgende:
pff... nou ik luister gewoon m'n snoop of '50 of dire straits album, dikke schijt met hun allemaal
die dooien kunnen het toch niet horen, hebben er toch geen last van.
Het 'dreigen' heeft, bijvoorbeeld, een wapenwedloop tot gevolg gehad. Dreigen kan genoeg zijn om verandering te veroorzaken. Kijk maar naar de manier waarop mensen beginnen te hyperventileren als iemand belt over een bom.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:30 schreef __Saviour__ het volgende:
De oude oorlog was uiteindelijk niks. Een beetje dreigen, dat was alles.
Nee, het is niet sarcastisch. Er zijn heel veel gebeurtenissen in de geschiedenis geweest. WO2 is *niet* belangrijker dan een hoop anderen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:36 schreef kL0j00h het volgende:
de 2e wereld oorlog hebben we het over. Ach , het zal wel sarcastisch zijn.
Die is zo goed als verdwenen. Tegenwoordig denken mensen alleen nog maar wanneer het weekend is en of de MacDonalds nog open is.quote:
gare oudjes!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:34 schreef Rossoneri het volgende:
Als die ''oudjes'' er 60 jaar terug hadden gevochten dan kon jij nu die neger muziek niet luisteren.
Dat lukt nu ook aardig, daar hadden we de Duitsers niet voor nodig.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:17 schreef IHVK het volgende:
En Nederland of het Nederlands zou waarschijnlijk verdwenen zijn.
Valt reuze mee.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:40 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Dat lukt nu ook aardig, daar hadden we de Duitsers niet voor nodig.
Dat zou idd een goed tegen argument zijnquote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:39 schreef immortalsean het volgende:
[..]
gare oudjes!zitten wij nu opgescheept met gare negermuziek
Dat is maar de vraag. Je kent alleen de wereld zoals hij is zoals hij is gelopen. Op basis van waarschijnlijkheden kan je er vanuit gaan dat je leven beter is als gevolg van hoe het is gelopen, maar weten doe je dat niet. Er is inmiddels 60 jaar verstreken, er kan een hoop gebeuren. Het is ook mogelijk dat jouw leven nu beter zou zijn geweest als het anders was gelopen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:34 schreef Rossoneri het volgende:
Als die ''oudjes'' er 60 jaar terug hadden gevochten dan kon jij nu die neger muziek niet luisteren.
Het heeft ook helemaal niets met respect te maken. De mensen die destijds leefden kwamen in een situatie terecht waarin ze keuzes moesten maken hoe te handelen. Dat hebben ze gedaan, maar de primaire beweegreden is op dat moment geweest 'wij worden onderdrukt/aangevallen/vermoord en dat willen we niet' en niet 'we moeten voor de toekomst van de mens dit veranderen zodat we tot in alle eeuwigheid gerespecteerd worden'.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:34 schreef Rossoneri het volgende:
Waar is het respect tegenwoordig.
Klopt; maar zonder WO II geen koude oorlog.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:33 schreef 700MB het volgende:
[..]
Nee, de koude oorlog is geen rechtstreeks gevolg van WO2. Een aantal van de feitelijke triggers zijn er wellicht toe te herleiden, maar die zaken zouden sowieso wel hebben plaatsgevonden. Maar op die manier valt ook prima te redeneren dat WO2 een rechtstreeks gevolg was van WO1. Etc.
Dat is maar de vraag.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:44 schreef descendent1 het volgende:
Klopt; maar zonder WO II geen koude oorlog.
Zonder WO II zouden de spanningen die ongetwijfeld tussen de USSR en 'de westerse wereld' tot uiting waren gekomen op een andere manier tot uiting zijn gekomen... waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:46 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag.
En zonder WO1 geen WO2.
Inderdaad. En daar gaat het dus ook om. Gesteld werd dat WO2 een 'world-shaping-event' is geweest en dat het daarom zo belangrijk zou zijn. Maar dat is dus niet zo.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:51 schreef descendent1 het volgende:
(in feite is er geen gebeurtenis te verklaren zonder met de voorgaande gebeuirtenissen rekening te houden.![]()
Logisch toch? Ze wilden een goeie toekomst voor hun kinderen, om net zoals in hun kinderjaren in vrijheid te leven daar hebben veel nederlanders hun leven voor gegeven, zodat jij na 60 jaar naar de mcdonalds kan, elke zaterdag avond lekker stappen, gaan en staan waar je maar wilt en nog meer van dat soort dingen. Dus respect is hier weldegelijk op zijn plaats vind ik.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:43 schreef 700MB het volgende:
Het heeft ook helemaal niets met respect te maken. De mensen die destijds leefden kwamen in een situatie terecht waarin ze keuzes moesten maken hoe te handelen. Dat hebben ze gedaan, maar de primaire beweegreden is op dat moment geweest 'wij worden onderdrukt/aangevallen/vermoord en dat willen we niet' en niet 'we moeten voor de toekomst van de mens dit veranderen zodat we tot in alle eeuwigheid gerespecteerd worden'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |