Hoe kun je nou zo stellig beweren dat ze geen religie aan houden, als je ze het niet kunt vragen.?quote:Waarom hangen dieren (behalve het dier de mens dan) geen religie aan?
Dat geldt niet voor alle dieren. Olifanten en dolfijnen zijn meer dan machines.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:38 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat dieren een simpele geest hebben. Ze leven hun leventje maar als een soort van computerprogramma op de automatische piloot en kijken niet verder.
quote:De mens kan het, de mensaap, de dolfijn, en nu dan ook de olifant
Verf een vlek op zijn voorhoofd en zet een dier voor de spiegel. Krabt hij aan de vlek, dan herkent hij zichzelf. U kunt het, de mensaap, dolfijn en de olifant ook
Met ingang van deze week is de olifant toegetreden tot de elite van het koninkrijk der dieren. De olifant bevindt zich nu in het gezelschap van de mens, de mensapen en de dolfijn: de enige dieren die in staat zijn om zichzelf in de spiegel te herkennen.
In de on-lineversie van het gerenommeerde tijdschrift Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America (PNAS), publiceren deze week drie onderzoekers van het Yerkes mensapencentrum en de Emory University in Atlanta plus de Wildlife Conservation Society in New York een onderzoek met drie vrouwelijke olifanten in de Bronx Zoo in New York.
De olifanten werden voor een enorme spiegel gezet. De olifanten testten vervolgens hun spiegelbeeld door herhaaldelijk bewegingen te maken en die in de spiegel te controleren. Ook gebruikten ze de spiegel om met hun slurven delen van zichzelf te bevoelen die ze anders nooit zien, zoals de binnenkant van hun bek. Verder bleek uit hun reacties dat ze het spiegelbeeld niet als een andere olifant zagen.
Een van de drie olifanten slaagde zelfs voor...
In DIG werd ik door sommige zo goed geholpen dat ik nu geen vragen meer heb. Voorlopig.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:40 schreef Slarioux het volgende:
Goh, werd DIG saai?
Beste reactie tot nu toequote:Op donderdag 3 mei 2007 21:40 schreef HPoi het volgende:
Omdat die slimmer zijn dan de gemiddelde mens?
Mensen behoren ook tot zoogdieren en doden ook om te leven. Waarom past er bij ons wel religie dan?quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:39 schreef Blue_ei het volgende:
Primaire zoogdieren leven om te doden , en dit allen maar om hun honger te stillen.daar past geen
religie bij
xD _o_quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:42 schreef Knoekie het volgende:
Er zijn genoeg geiten die een religie in zich hebben hangen.
Je hebt altijd domme godenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:33 schreef Triggershot het volgende:
Een god die zo nu en dan wordt opgegeten door een dier
Uhhh... Bedoel dat de mens in principe gewoon de macht hebben over dieren.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja en babygoden, handicapte goden, nationalistisch goden![]()
Precies, zo gaat het dus echt!quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:37 schreef Alicey het volgende:
Hoe weet je dat dieren geen religie aanhangen? Ik ben de godin van mijn katten. Als het regent, wordt er bijvoorbeeld tegen mij geklaagd en geloven ze dat ik er iets aan kan doen.
Ja joh? Ik vraag me af wat er gebeurt als onze dierenrijk zich tegen ons keert wat er dan gebeurt, bacterie, parasieten, giftige dieren etc.. Kijken hoe lang de mens het zelf vol houdt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:40 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Uhhh... Bedoel dat de mens in principe gewoon de macht hebben over dieren.
Als we zeggen met z'n allen: morgen zal er geen 1 zwijn meer lopen in het bos, dan gebeurd dat.
Als we zeggen; dat stuk land kunnen we goed gebruiken; bouwen we er huizen en hebben dieren weinig te zeggen en- of te willen.
Verder stoppen we de dieren hier tussen hekken, vermenigvuldigen ze en slachten ze.
en verder: Kunnen niets toevoegende posts wegblijven aub?
Uiteindelijk vallen veel mensen ten prooi aan parasieten, ziekteverwekkende bacillen en virussen en zijn wij slechts voer voor de wormen, dus zo machtig zijn we ook weer niet als we wel zouden willen. We zijn slechts goed in het aanpassen aan de omgeving en in samenwerken. En wij een God voor dieren? Ik denk eerder een parasiet.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:24 schreef Aasgier het volgende:
Zoals al eerder gezegd; wij hebben de macht over de dieren, en hebben ze namen gegeven.
Nou bijvoorbeeld door de uitstoot van broeikastgassen waardoor (hoogstwaarschijnlijk) de aarde opwarmt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja joh? Ik vraag me af wat er gebeurt als onze dierenrijk zich tegen ons keert wat er dan gebeurt, bacterie, parasieten, giftige dieren etc.. Kijken hoe lang de mens het zelf vol houdt.
Zoveel dieren dus die je niet tussen dieren en hekken kunt zetten, jouw voorbeelden zijn wel van een beperkt aantal dieren.
Ik zei ook: een slechte god voor de dieren. Een satan iddquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:48 schreef onemangang het volgende:
[..]
Uiteindelijk vallen veel mensen ten prooi aan parasieten, ziekteverwekkende bacillen en virussen en zijn wij slechts voer voor de wormen, dus zo machtig zijn we ook weer niet als we wel zouden willen. We zijn slechts goed in het aanpassen aan de omgeving en in samenwerken. En wij een God voor dieren? Ik denk eerder een parasiet.
Nou.... denk dat je het probleem onderschat, dieren kunnen wel degelijk doelbewust iets aanvallen met intentie om het uit te schakelen en dan moet je eens voorstellen dat een wespen zwerm je aan valt, ratten, bacteriën etc. Mensen kunnen zich ook aanpassen, maar betwijfel of het op tijd zou zijn naar mate klimaat sneller verandert dan ooit.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:51 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Nou bijvoorbeeld door de uitstoot van broeikastgassen waardoor (hoogstwaarschijnlijk) de aarde opwarmt.
Nu hebben dieren niet heel veel ruimte meer om zichzelf te verplaatsen naar een kouder klimaat indien nodig dus eigenlijk door ons toedoen en omdat de hendendaagse mens zich bijna alleen bezighoudt met ''economie'' en ''rekeningen'' zou het mij niet verbazen dat de meeste dieren door ons zullen uitsterven.
Een dier heeft in principe weinig te willen of te zeggen of echte invloed op ons vind ik.
Een bacterie/ziekte kan wel gevaarlijk zijn ja maar misschien bestaat ie dan ook wel door ons gekloot hier?
Hoe weet je dat nou?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:54 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Omdat dieren geen symbolische wezens zijn..
Dieren kunnen mensen aanvallen maar hier in nederland bijna geen 1 dier. En de ratten houden we ook goed in toom hier, en een wespenzwerm kan lastig zijn voor een persoon maar een stad hoeft er niet voor te vrezen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou.... denk dat je het probleem onderschat, dieren kunnen wel degelijk doelbewust iets aanvallen met intentie om het uit te schakelen en dan moet je eens voorstellen dat een wespen zwerm je aan valt, ratten, bacteriën etc. Mensen kunnen zich ook aanpassen, maar betwijfel of het op tijd zou zijn naar mate klimaat sneller verandert dan ooit.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:07 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Gaan we weer even on-topic? Danku.
leuke topic. Volgens de Koran hangen dieren wel zeker een religie aan. En zelfs bomen en planten aanbidden God. Volgens de Koran doet ieder dit op zijn eigen manier, vandaar dus dat je geen hond ziet met een keppeltje. Weet niet meer uit mijn hoofd welke hoofdstuk van de Koran dat stond, ik zal hem wel plaatsen als ik hem vind.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:34 schreef pberends het volgende:
Waarom hangen dieren (behalve het dier de mens dan) geen religie aan? Ik zie nooit een hond met een keppeltje of een gans met een hoofddoekje, of ze moeten het wel heel goed verborgen houden dat ze een religie aanhouden.
Dit is geen ONZ-topic, maar een serieuze vraag.
Je 'dus' slaat helemaal nergens op en je laatste zin wordt al helemaal niet onderbouwd.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:08 schreef slaveloos het volgende:
Je ziet dieren ook niet met mes en vork aan een tafel zittend eten, of eenmens via sonor zijn prooien opscharrelen.
De vraag is dus volkomen irrelevant, een menselijk construct kun je niet naar dieren extrapoleren en vv.
weet jij hoe het is om met sonor prooien te vangen?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:32 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Je 'dus' slaat helemaal nergens op en je laatste zin wordt al helemaal niet onderbouwd.
Er is iets waardoor mensen het wel doen en dieren niet. Die vraag is wel degelijk relevant.
Nee, maar ik weet wel dat dat komt omdat ik geen sonar-orgaan heb en die dolfijn wel. Voilá.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:33 schreef slaveloos het volgende:
[..]
weet jij hoe het is om met sonor prooien te vangen?
weet een dolfijn hoe het is om in de kerk te zitten? Voila.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:34 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet wel dat dat komt omdat ik geen sonar-orgaan heb en die dolfijn wel. Voilá.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |