abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:45:52 #271
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48994008
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:41 schreef onemangang het volgende:

[..]

Idd. BOT? (als je het over die genocide wil hebben, open een ander topic)

Wat is voor jou het belangrijkste argument om wel in Allah maar niet in het bestaan van al die andere goden te geloven, KirmiziBeyaz?
Offtopic: genocide topic is in de maak

OT: Ik ben idd erg benieuwd naar de argumenten van mensen hier over het feit waarom ze in een bepaalde god geloven of juist niet.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_48994052
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:45 schreef locutus51 het volgende:

[..]

OT: Ik ben idd erg benieuwd naar de argumenten van mensen hier over het feit waarom ze in een bepaalde god geloven of juist niet.
Waarom vragen als je de Koran voor je zelf kunt lezen en de antwoorden daar uit kunt halen voor je vraag.. Zelf denken is een virtue
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:49:32 #273
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_48994102
quote:

[..]

Nou, dat wordt vast een verrassend topic.

Aan de ene kant KB die alles als sprookjes afdoet en zegt dat niemand er iets van afweet en dat als je je gezond verstand gebruikt, je onmogelijk tot een andere conclusie dan de zijne kunt komen. En aan de andere kant alle andere users die met wetenschappelijke bronnen (=sprookjes) komen.

Vervang 'Armeense genocide' door 'evolutietheorie' en je kunt nóg een topic vullen!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:49:49 #274
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48994109
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom vragen als je de Koran voor je zelf kunt lezen en de antwoorden daar uit kunt halen voor je vraag.. Zelf denken is een virtue
Dan kan ik ook de bijbel gaan lezen en daar de antwoorden uit halen, maar dan heb je 2 verschillende antwoorden en welke zijn dan de juiste? oftewel waarom is de koran correct en niet de bijbel of andersom.?
pi_48994157
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:49 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nou, dat wordt vast een verrassend topic.

Aan de ene kant KB die alles als sprookjes afdoet en zegt dat niemand er iets van afweet en dat als je je gezond verstand gebruikt, je onmogelijk tot een andere conclusie dan de zijne kunt komen. En aan de andere kant alle andere users die met wetenschappelijke bronnen (=sprookjes) komen.

Vervang 'Armeense genocide' door 'evolutietheorie' en je kunt nóg een topic vullen!
1. Zou klaar zjin met reageren op de user.
2. Nee alsjeblieft niet, inspireer ze niet op een idee.
pi_48994183
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:49 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Dan kan ik ook de bijbel gaan lezen en daar de antwoorden uit halen, maar dan heb je 2 verschillende antwoorden en welke zijn dan de juiste? oftewel waarom is de koran correct en niet de bijbel of andersom.?
Verschil tussen de Bijbel en Koran is klein.

Verschil als wat Jezus nu wel was. etc.. niet radicaal.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:54:20 #277
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_48994219
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:51 schreef Triggershot het volgende:

1. Zou klaar zjin met reageren op de user.
Sorry.
quote:
2. Nee alsjeblieft niet, inspireer ze niet op een idee.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:54:54 #278
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48994235
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verschil tussen de Bijbel en Koran is klein.

Verschil als wat Jezus nu wel was. etc.. niet radicaal.
Als de verschillen zo klein zijn waarin word een keuze getriggerd voor een bepaald geloof naast opvoeding?
Als de verschillen zo klein zijn, waarom zijn de verschillen in reallife zo erg groot tussen beide religies?
pi_48994249
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:54 schreef Frollo het volgende:

[..]

Sorry.
[..]

pi_48994321
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:54 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Als de verschillen zo klein zijn waarin word een keuze getriggerd voor een bepaald geloof naast opvoeding?
Als de verschillen zo klein zijn, waarom zijn de verschillen in reallife zo erg groot tussen beide religies?
Ik weet niet of het retorische vragen zijn verwijzend naar onze moderne geschiedenis maar goed.

Islam erkent Christus wel, andersom Mohammed niet.
Ken je het verschil tussen Shia en Soeni, is nog kleiner vergeleken met Christendom, namelijk wie de leider wordt van de moslims, via Mohammeds bloed, of democratisch gekozen... En zij strijden al zo erg.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:02:11 #281
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48994434
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 09:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik weet niet of het retorische vragen zijn verwijzend naar onze moderne geschiedenis maar goed.

Islam erkent Christus wel, andersom Mohammed niet.
Ken je het verschil tussen Shia en Soeni, is nog kleiner vergeleken met Christendom, namelijk wie de leider wordt van de moslims, via Mohammeds bloed, of democratisch gekozen... En zij strijden al zo erg.
Het waren geen retotrische vragen, alleen vragen om aan te tonen dat er eigenlijk nog steeds geen argumenten zijn om voor een bepaald geloof " te gaan"

De verschillen tussen Shia en Soeni zijn mij idd bekent, en de strijd is idd erg.

Maar de strijd tussen verschillende geloven zegt nog niets over het waarom je in een bepaalde god moet geloven.

De bijbel geeft mij niet de antwoorden en de koran tot dusver ook niet.
pi_48994487
Koran gelezen?
pi_48994540
Ik vind het waanzinnig om tot geloof te komen door middel van argumenten. Religie begint met verwondering of mystieke ervaring.
pi_48994725
quote:

[..]

Doe het dan wel in HOC he? Om dubbel werk te voorkomen, lees je alvast in met:

Vermeende genocides en Vermeende genocides II

Veel succes ermee
pi_48994760
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:05 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vind het waanzinnig om tot geloof te komen door middel van argumenten. Religie begint met verwondering of mystieke ervaring.
Waanzinnig als in 'te gek, helemaal top' toch?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:13:26 #286
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48994762
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:03 schreef Triggershot het volgende:
Koran gelezen?
gedeelte, maar ik kom er niet door... Het wekt bij mij weerstand op om te lezen wat je moet doen, het is eigenlijk een opsomming van regels, ik haal (zal wel aan mij persoonlijk liggen) geen levenslessen uit waar je iets mee kunt. Daarnaast lees ik niet over een god die open staat, maar een die straft....

Ik zal het uitlezen, maar overtuigend is het tot dusver niet, net zo min de bijbel....
pi_48994830
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waanzinnig als in 'te gek, helemaal top' toch?
Nee, natuurlijk niet, dat blijkt toch uit mijn toelichting daarna? Je gelooft niet in God door middel van rationele overwegingen, door middel van een bewijs of iemand die je overhaalt met argumenten. Zoals ik al zei: het begint met een verwondering. Het geloof komt tot je, bij wijze van spreken.
pi_48994840
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:13 schreef locutus51 het volgende:

[..]

gedeelte, maar ik kom er niet door... Het wekt bij mij weerstand op om te lezen wat je moet doen, het is eigenlijk een opsomming van regels, ik haal (zal wel aan mij persoonlijk liggen) geen levenslessen uit waar je iets mee kunt. Daarnaast lees ik niet over een god die open staat, maar een die straft....

Ik zal het uitlezen, maar overtuigend is het tot dusver niet, net zo min de bijbel....
De Koran is een boek en een samenhangend geheel, dus ik denk niet dat je tot een oordeel kunt komen tot je het hebt uitgelezen, maar goed als je nu eens zou aanhalen wat je weerstand opwekt.
pi_48995025
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ok, als jij het zegt.
... Whatever. Wat is dit nouv oor kinderachtige opmerking?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:23:07 #291
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48995086
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Koran is een boek en een samenhangend geheel, dus ik denk niet dat je tot een oordeel kunt komen tot je het hebt uitgelezen, maar goed als je nu eens zou aanhalen wat je weerstand opwekt.
De Familie van Imraan:

4. Voorzeker, zij, die de tekenen van Allah verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; Allah is machtig, de Heer der Vergelding.
12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.

Het Tafel:
10. En degenen, die niet geloven en Onze tekenen verwerpen, zullen de bewoners der hel zijn

=======

Ik kan nog wel ff verder gaan, maar dit zijn zaken die weerstand opleveren bij mij, hetzelfde dat op veel plaatsen staat: Vreest Allah....
pi_48995125
Staat ook in de bijbel, of heb je daar eenzelfde hekel aan?
pi_48995140
Dat is juist. De ongelovigen mogen Allah vrezen. Een gelovige hoeft dat niet. Dat is net als in het normale leven. Ik vrees de politie niet, omdat ik niets doe dat tegen de wet is. Een crimineel vreest de wet wel.
pi_48995271
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:23 schreef locutus51 het volgende:

[..]

De Familie van Imraan:

4. Voorzeker, zij, die de tekenen van Allah verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; Allah is machtig, de Heer der Vergelding.
12. Zeg tot de ongelovigen: "Gij zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.

Het Tafel:
10. En degenen, die niet geloven en Onze tekenen verwerpen, zullen de bewoners der hel zijn

=======

Ik kan nog wel ff verder gaan, maar dit zijn zaken die weerstand opleveren bij mij, hetzelfde dat op veel plaatsen staat: Vreest Allah....
Maar dat is ook precies de manier waarvan ik zeg dat je de koran niet zo moet interpreteren zo knippen en plakkend omdat het een geheel is..

Wat het vrezen betreft:
Argumenten om in God te geloven # 2
pi_48995299
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat is juist. De ongelovigen mogen Allah vrezen. Een gelovige hoeft dat niet. Dat is net als in het normale leven. Ik vrees de politie niet, omdat ik niets doe dat tegen de wet is. Een crimineel vreest de wet wel.
Oh, jij hoeft Allah niet te vrezen?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:32:41 #296
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48995355
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:24 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Staat ook in de bijbel, of heb je daar eenzelfde hekel aan?
Ja dat heb ik idd....
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:34:15 #297
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48995399
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar dat is ook precies de manier waarvan ik zeg dat je de koran niet zo moet interpreteren zo knippen en plakkend omdat het een geheel is..

Wat het vrezen betreft:
Argumenten om in God te geloven # 2
Het zijn gewoon een aantal voorbeelden, en interpreteer het misschien ook verkeerd, zoals ik al eerder aangeef, maar dat neemt niet de weerstand weg, welke ik trouwens voor de duidelijkheid ook met de bijbel heb, alleen dat komt minder naar voren naar mijn beleving.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:35:18 #298
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48995427
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nah dan lees ik het misschien verkeerd, maar ik zie ook vreest allah staan als het er over gelovigen gaat.....
pi_48995482
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:34 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Het zijn gewoon een aantal voorbeelden, en interpreteer het misschien ook verkeerd, zoals ik al eerder aangeef, maar dat neemt niet de weerstand weg, welke ik trouwens voor de duidelijkheid ook met de bijbel heb, alleen dat komt minder naar voren naar mijn beleving.
Voordeel aan de Koran is dat er voor de Koran wel een tafsir aanwezig is:
http://users.telenet.be/myprojects/peace/tafsir.html
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:40:22 #300
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_48995608
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voordeel aan de Koran is dat er voor de Koran wel een tafsir aanwezig is:
http://users.telenet.be/myprojects/peace/tafsir.html
Hmm, ja dat is leuk, maar wat heb ik aan de interpretatie van een ander? Het geloof moet toch gebaseerd worden op je eigen interpretatie van zaken en niet door de grote groep?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')