Wat een chaosquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Ander leuk kruispunt, hier moet je zelfs een stukje links rijden, terwijl dat gevoelsmatig absoluut niet klopt:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Den+Bosch,+NL&ie=UTF8&ll=51.683412,5.294911&spn=0.00149,0.003616&t=k&z=18&om=1
Als je daar niet bekend bent hè..quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Ander leuk kruispunt, hier moet je zelfs een stukje links rijden, terwijl dat gevoelsmatig absoluut niet klopt:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Den+Bosch,+NL&ie=UTF8&ll=51.683412,5.294911&spn=0.00149,0.003616&t=k&z=18&om=1
Hahaha. die ken ik jaquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:49 schreef bleiblei het volgende:
Kennen jullie deze rotonde?
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Veldhoven,+NL&ie=UTF8&ll=51.433391,5.41972&spn=0.001498,0.003616&t=k&z=18&om=1
Zoek de belijning.
Wilhemina/Heetmanplein inderdaad, ziek puntquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Wat is er belachelijk aan? Vind het een heerlijke rotonde, kom er een paar keer per dag langsquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&q=leeuwarden,+NL&ie=UTF8&ll=53.204921,5.776046&spn=0.001838,0.003541&t=k&z=18&om=1.
Europaplein in Leeuwarden, Geen idee wat de diamter is.
Jezus, welke mongool heeft dat bedacht.. (tvp)quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Is ook niet belachelijk maar we hadden het daar over rotondes met een grote diameter.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat is er belachelijk aan? Vind het een heerlijke rotonde, kom er een paar keer per dag langs
Dit is echt rampzalig als je de weg niet kent in Den Boschquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:19 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Jezus, welke mongool heeft dat bedacht.. (tvp)
We hebben het over belachelijke verkeerssituatiesquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Is ook niet belachelijk maar we hadden het daar over rotondes met een grote diameter.
Waarschijnlijk heeft dat te maken met het bestemmingsplan en komt daar een grote wijk ofzo en is die rotonde alvast aangelegd.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:45 schreef j0rrit het volgende:
Dus waarom plaatsen ze die mooie rotonde van 65 meter in diameter niet fijn een paar kilometer verderop, daar waar het levens kan redden op deze betere locatie?
Ik moest er meteen aan denken toen ik dit topic zagquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Dude die rotonde ligt daar allang niet meer. Die gele weg (N331) is de huidige weg, een rotonde met nu nog 3 armen, maar straks als de Hasselterweg gebouwd wordt heeft hij 4 armen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:25 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Dit is ook een nuttige rotonde, met twee uitgangen:
http://maps.google.com/?q=Enschede+(Overijssel),+Netherlands&sll=37.0625,-95.677068&sspn=29.992289,59.238281&ie=UTF8&ll=52.539327,6.04306&spn=0.002806,0.007231&t=h&z=17&om=1
Dit is Stadshagen, bij Zwolle. Let dus vooral op de foto, en niet op het nog niet bestaande stratenplan (wat al wel in maps staat blijkbaar). Deze rotonde ligt er al een paar jaar zo, met slechts twee uitgangen. Er zou nog een uitgang bij komen, maar die is er nooit gekomen. De huidige weg is een noodweg, die binnenkort wel verwijderd zal worden, inclusief de rotonde die er dus jaren onnuttig heeft liggen wezen.
En toch gebeuren er weinig ongelukken, omdat iedereen juist zo goed oplet daar.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:18 schreef Flex82 het volgende:
Geinig topic.
Hier in de buurt in Nijmegen is er ook zo'n mooie rotonde die een echte uitdaging is.
Het Keizer Karel Plein is vrij groot, ong. 150 mtr in diameter.
Er is geen belijning en tijdens drukke tijden, rijden er 4 rijen dik auto's naast elkaar.
Echt complete chaos!
Klik
Klopt, op één of andere manier gaat het daar vrijwel altijd goed. Maar wel verschrikkelijk leuk om op te rijden.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:25 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
[..]
En toch gebeuren er weinig ongelukken, omdat iedereen juist zo goed oplet daar.
?quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:27 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Klopt, op één of andere manier gaat het daar vrijwel altijd goed. Maar wel verschrikkelijk leuk om op te rijden.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:50 schreef LoggedIn het volgende:
?jij vindt een druk, superchaotisch rondje 'verschrikkelijk leuk' om op te rijden?
Bij 'verschrikkelijk leuk' denk ik eerder aan een rustige weg die niet is aangetast door de geld- en wraakzucht van de overheid.
Tja.. Ik kom ook weleens van die rotondes tegen die zelfs met belijning een uitdaging zijn, maar dat geeft toch geen voldoening? Voldoening haal ik uit een rit waarin ik gewoon lekker een stukje heb kunnen rijden zonder geteisterd te worden door flitspalen, mensen met rechterbaanfobie, etc.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:09 schreef Flex82 het volgende:
[..]
??
Iig, rij er maar eens overheen als het druk is, het is een ervaring die je niet snel zult vergeten. En ook ik hou van rustige wegen om overheen te cruisen. Maar een dergelijk verkeersplein stelt je enigsinds op de proef, wat ik ook wel kan waarderen zo af en toe.
En geld- en wraakzucht?![]()
Ik zie een plein wat er al heel lang ligt, weinig onderhoud nodig heeft, goedkoop is (geen asfalt, geen belijning die bijgehouden moeten worden). En er staat geen flitspaal (op het plein/stoplichten) dacht ik.
Jaja, de overheid heeft echt zoveel mogelijk van ons belastinggeld uitgegeven aan dat verkeersplein, want hun enige doel is natuurlijk om ons belastingeld zo snel mogelijk op te maken...![]()
Ik haal voldoening op meerdere manieren. Ligt eraan in wat voor een bui ik ben.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:30 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Tja.. Ik kom ook weleens van die rotondes tegen die zelfs met belijning een uitdaging zijn, maar dat geeft toch geen voldoening? Voldoening haal ik uit een rit waarin ik gewoon lekker een stukje heb kunnen rijden zonder geteisterd te worden door flitspalen, mensen met rechterbaanfobie, etc.
En het geld- en wraakzucht gedeelte ging dus over de rustige weg, niet over een verkeersplein. Met andere woorden: Een rustige weg gezegend door volledige afwezigheid van flitspalen, trajectcontroles, drempels en andere objecten die het rijplezier geweldadig verstoren.
Wat is daar zo vreselijk achterlijk aan?quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:29 schreef LoggedIn het volgende:
van alle verkeerssituaties in Nederland is dit toch de meest achterlijke die je kan bedenken:
[afbeelding]
en de V&W jostiband wil het alleen maar gaan uitbreiden
Dat vind jij belachelijk? Het is voor de rest van de mensheid van ganser harte te hopen dat jij nooit een rijbewijs zult krijgen. Debiele ijzerschuiverquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:15 schreef Kadesh het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
80 op een autosnelweg is je reinste onzin.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is daar zo vreselijk achterlijk aan?
Dat het alleen in de statistieken van V&W werkt, in tegenstelling tot de werkelijkheid.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en de kaart en de satelietfoto komen niet overeenquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:25 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Dit is ook een nuttige rotonde, met twee uitgangen:
http://maps.google.com/?q=Enschede+(Overijssel),+Netherlands&sll=37.0625,-95.677068&sspn=29.992289,59.238281&ie=UTF8&ll=52.539327,6.04306&spn=0.002806,0.007231&t=h&z=17&om=1
Dit is Stadshagen, bij Zwolle. Let dus vooral op de foto, en niet op het nog niet bestaande stratenplan (wat al wel in maps staat blijkbaar). Deze rotonde ligt er al een paar jaar zo, met slechts twee uitgangen. Er zou nog een uitgang bij komen, maar die is er nooit gekomen. De huidige weg is een noodweg, die binnenkort wel verwijderd zal worden, inclusief de rotonde die er dus jaren onnuttig heeft liggen wezen.
Of je leest even wat er staatquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:03 schreef lipje het volgende:
[..]
en de kaart en de satelietfoto komen niet overeen
hehe, truequote:Op donderdag 3 mei 2007 19:40 schreef Flex82 het volgende:
Ik zou het geweldig vinden om overal op rustige, lege wegen te kunnen rijden overigens, maar helaas zitten we in Nederland en niet in Sprookjesland.
het haalt werkelijk het bloed onder je nagels vandaan, en werkt totaal niet. Die dingen veroorzaken meer en langere files, en 's nachts als de weg leeg is moet je dus op een snelweg - die gemaakt is op 100+ - 80 gaan zitten rijdenquote:Op donderdag 3 mei 2007 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wat moet ik me voorstellen bij een ijzerschuiver?quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat vind jij belachelijk? Het is voor de rest van de mensheid van ganser harte te hopen dat jij nooit een rijbewijs zult krijgen. Debiele ijzerschuiver
idd, ik zat ook al te kijken.. zijn die fotos zou oud, of hebben ze de kaart alvast aangepast aan iets dat (n)ooit gaat komen?quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:03 schreef lipje het volgende:
en de kaart en de satelietfoto komen niet overeen
Dat is inderdaad 1 van de rotondes die bij mij hoog aangeschreven staatquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
De foto is oud. De gele weg loopt nu zoals op de kaart, maar het gebied rond die witte wegen is nog niet aangelegd. Dit is namelijk de derde grootste Vinexlocatie van Nederland. (Zwolle-Stadshagen).quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:18 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
idd, ik zat ook al te kijken.. zijn die fotos zou oud, of hebben ze de kaart alvast aangepast aan iets dat (n)ooit gaat komen?
Moet je voor de gein de binnenstad van Delft of DenHaag nemenquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:22 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Dat is inderdaad 1 van de rotondes die bij mij hoog aangeschreven staat![]()
Verder is heel amsterdam 1 grote belachelijke verkeerssituatie
't is wel een trend die doorzet lijkt welquote:Op donderdag 3 mei 2007 23:14 schreef highway101 het volgende:
Ik ben al blij dat je over de dijk naar Lelystad nog kunt inhalen...
Voor je het weet heb je weer zo'n OV-ambtenaar die bedenkt dat inhalen ook daar onveilig is.
Wat een nonsens. Dat je er je gas niet vol kan opentrekken, maakt een snelheidslimiet niet gelijk je reinste onzin. Lagere snelheid zorgt voor een hogere capaciteit.quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:54 schreef highway101 het volgende:
[..]
80 op een autosnelweg is je reinste onzin.
Jij rijdt duidelijk nooit in 80 zones op snelwegen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Dat je er je gas niet vol kan opentrekken, maakt een snelheidslimiet niet gelijk je reinste onzin. Lagere snelheid zorgt voor een hogere capaciteit.
Regelmatig. En als iedereen een beetje gezond verstand zou gebruiken achter het stuur in plaats van zich als een egocentrische maniak te gedragen, zou mijn theorie nog werken ook.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:28 schreef highway101 het volgende:
[..]
Jij rijdt duidelijk nooit in 80 zones op snelwegen.
In Nederland niet haalbaar...quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
als iedereen een beetje gezond verstand zou gebruiken achter het stuur in plaats van zich als een egocentrische maniak te gedragen
Whehehequote:Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
maar dat werkt dus niet. Iedereen rijdt 100-120, en dan opeens allemaal op de rem voor die 80km zone. De praktijk wijst uit dat de capaciteit bij 80kmh niet groot genoeg is om al het verkeer dat met 100-120 aan komt waaien direct door te laten stromen: Je komt in drukte terecht, en bij de 1e beste vogel die voorbij komt vliegen staat er file. En dat alleen maar omdat d'r trajectcontrole boven de weg hangt: Als dat er niet had gehangen had je daar gewoon 100 kunnen rijden (waar de weg op gebouwd is) en was er niks aan de hand geweest.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Dat je er je gas niet vol kan opentrekken, maakt een snelheidslimiet niet gelijk je reinste onzin. Lagere snelheid zorgt voor een hogere capaciteit.
Beetje hetzelfde als de Champs Elysées, het is een gekkenhuis, maar gaat bijna nooit fout. Ik vind ook altijd wel leuk om zo een beetje uitdaging te hebben!quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:27 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Klopt, op één of andere manier gaat het daar vrijwel altijd goed. Maar wel verschrikkelijk leuk om op te rijden.
Is hier vlakbij ook zo'n situatie, is echt niet heel raar, is nu eenmaal een feit dat men op een 2-baans rotonde meer ruimte heeft om erop te gaan. Dus je kunt eerder de rotonde op als degene die op de rotonde rijden aan de linkerkant zitten. Hierdoor is er dus een betere doorstroming. Tuurlijk is het lastig wanneer je aan de binnenkant zit en je naar rechts moet, maar dit moet je dan ook geleidelijk doen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:55 schreef Metalfreak het volgende:
Hier in de buurt hebben ze pas ook een nieuwe rotonde aangelegd waar onder andere de oprit en afrit naar de A73 op uitkomt (hier is 'ie nog in aanleg: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Swalmen,+NL&ie=UTF8&t=k&om=1&ll=51.266409,6.069362&spn=0.002393,0.004989&z=18&iwloc=addr ) Er lopen 2-baans wegen naartoe, de rotonde is zelf ook 2-baans, maar elke afrit is slechts 1-baans... Daarbij is de rotonde te klein om in te kunnen halen zonder 500pk over te hebben... Wat het nut van die 2 banen is, is me tot nog toe volledig ontgaan...
rij eens van rotterdam naar den haag. Dan begint de 80km zone 'plotseling', en dat verschil merk je echt wel hoorquote:Op vrijdag 4 mei 2007 07:53 schreef mvdlubbe het volgende:
Wat een gelul, wanneer je vanaf de utrechtse baan de autosnelweg met trajectcontrole oprijdt, is er niets aan de hand. Vanaf de andere kant rijdt men 100, dus dan is het een verschil van 20 km/h, het is belachelijk dat de 'schuld' te geven van files.
Het spooldercircuit. Gewoon een standaard meerstrooks rotonde. Alleen sommige lui gebruiken constant de meest rechtse strook om driekwart rond te gaan, dát is echt irritant.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:49 schreef pro2call het volgende:
http://maps.google.com/?q=Enschede+(Overijssel),+Netherlands&sll=37.0625,-95.677068&sspn=29.992289,59.238281&ie=UTF8&t=h&om=1&ll=52.506786,6.067715&spn=0.004754,0.009978&z=17
rotonde in zwolle
pak hem iedere dag driekwart.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:53 schreef highway101 het volgende:
[..]
Het spooldercircuit. Gewoon een standaard meerstrooks rotonde. Alleen sommige lui gebruiken constant de meest rechtse strook om driekwart rond te gaan, dát is echt irritant.
Ik neem deze rotonde dagelijks rechtover.
Ik merk ook vaak dat mensen daar 80 rijden... heel irritant. Als op de snelweg op ieder hectometerpaaltje een bordje met 100 past, waarom dan niet ook af en toe op een autoweg?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:49 schreef highway101 het volgende:
Wat ook irritant is, dat geen hond blijkbaar weet wat het bord "autoweg" inhoudt.
[afbeelding]
100 KM/H!!!
Wow, een heel rotondecircuit, wat moet het heerlijk zijn om daar rijles te hebbenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:02 schreef highway101 het volgende:
Rotondomania in Amersfoort-Vathorst:
[afbeelding]
Ik moest er ook even naar zoeken, maar links boven heb je een link "Link naar deze pagina" dan kun je kopieeren.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:03 schreef 61neorej het volgende:
Lukt niet om een link te plaatsen, krijg steeds waar ik hem geopend heb?
Maar het knooppunt van de A58 met de A2 naar het zuiden is ook niet helemaal handig.
Volgens mij is de bochtstraat niet helemaal goed berekend daar, die is echt scherp, er kantelen ook regelmatig vrachtwagens.
Heel Amersfoort-Noord kan je beter mijden met de auto.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:02 schreef highway101 het volgende:
Rotondomania in Amersfoort-Vathorst:
[afbeelding]
klopt, om een link naar je huidige plaatje te krijgen moet je op "link naar deze pagina" klikken rechtsbovenin.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:03 schreef 61neorej het volgende:
Maar het knooppunt van de A58 met de A2 naar het zuiden is ook niet helemaal handig.
Volgens mij is de bochtstraat niet helemaal goed berekend daar, die is echt scherp, er kantelen ook regelmatig vrachtwagens.
Dat zie je wel steeds vaker. Met name in het oosten en noorden van Nederland heb ik dat al vaak gezien.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:03 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik merk ook vaak dat mensen daar 80 rijden... heel irritant. Als op de snelweg op ieder hectometerpaaltje een bordje met 100 past, waarom dan niet ook af en toe op een autoweg?
[afbeelding]
Rotondefetisjistquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heel Amersfoort-Noord kan je beter mijden met de auto.Wat een rotondefetisjisten hebben daar de boel ontworpen zeg.
![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:08 schreef highway101 het volgende:
[..]
Dat zie je wel steeds vaker. Met name in het oosten en noorden van Nederland heb ik dat al vaak gezien.
Daar reed ik van de week voor het eerst met mijn trekker-oplegger combinatie, en het is inderdaad een scherpe bocht. Er staat voor personenauto's al een adviessnelheid van 50 geloof ik, en met de vrachtwagen is dat al niet aan te raden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:03 schreef 61neorej het volgende:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.599787,4.749023&spn=0.002116,0.00501&t=h&z=18&om=1quote:
Dat is niet helemaal waar, in Rotterdam heb je de Vaanweg, hangt vol met deze borden, maar je mag er maar... 50!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:49 schreef highway101 het volgende:
Wat ook irritant is, dat geen hond blijkbaar weet wat het bord "autoweg" inhoudt.
[afbeelding]
100 KM/H!!!
Da's misschien binnen de bebouwde kom?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:25 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, in Rotterdam heb je de Vaanweg, hangt vol met deze borden, maar je mag er maar... 50!
Binnen de bebouwde kom mag je sowieso maar 50, dus waarom zou je dan allemaal van die borden neerknallen?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Da's misschien binnen de bebouwde kom?
Die autowegborden? Het predikaat "autoweg" heeft meer gevolgen dan alleen de snelheid. De weg is anders ingericht, je mag alleen bij de P-borden parkeren, etc.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:33 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Binnen de bebouwde kom mag je sowieso maar 50, dus waarom zou je dan allemaal van die borden neerknallen?
Klopt, maar dan is het dus niet zo dat als je zo'n bord ziet: "Oh, ik mag 100"quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die autowegborden? Het predikaat "autoweg" heeft meer gevolgen dan alleen de snelheid. De weg is anders ingericht, je mag alleen bij de P-borden parkeren, etc.
Die bedoel ik idd.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:16 schreef Barcaconia het volgende:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Eindhoven,+Noord-Brabant,+Nederland&sll=31.952162,-24.960937&sspn=115.72056,236.953125&ie=UTF8&cd=1&ll=51.483534,5.403793&spn=0.00604,0.014462&t=k&z=16&om=1
Deze bedoel je toch neem ik aan?
Je vergeet ook erbij te zeggen dat je, als je de rotonde af rijdt, moet stoppen voor een stoplicht voor de fietsers. Dat slaat helemaal nergens op!(zeker niet als je met een paar auto' achter elkaar stil staat...)quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:49 schreef bleiblei het volgende:
Kennen jullie deze rotonde?
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Veldhoven,+NL&ie=UTF8&ll=51.433391,5.41972&spn=0.001498,0.003616&t=k&z=18&om=1
Zoek de belijning.
Jij recreëert aan een doorgaande weg?quote:Op donderdag 3 mei 2007 19:41 schreef mvdlubbe het volgende:
60 km/h op een weg waar mensen aan wonen, werken en recreëren is belachelijk?
quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:05 schreef JoeKurr het volgende:
In een topic als dit kan deze rotonde ook niet ontbreken:
[afbeelding]
Deze ligt in Swindon, Engeland, en het verkeer rijdt er in twee richtingen overheen.
Elke aansluiting op deze rotonde is zelf ook weer een rotonde.
[afbeelding]
Autowegen zijn bijvoorbeeld verboden voor langzaam verkeer. En inderdaad, parkeren mag niet behalve in parkeerhavens. Dát is nou net het probleem, geen hond die weet wat het bord "autoweg" inhoudt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:33 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Binnen de bebouwde kom mag je sowieso maar 50, dus waarom zou je dan allemaal van die borden neerknallen?
Probleem is dat elk afgelegen kaarsrecht landweggetje door Duurzaam Veilig ook gedegradeerd wordt tot 60. Je weetwel, type weg met 30 auto's per dag.quote:
Volgens mij is dat gewoon snelweg?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:53 schreef highway101 het volgende:
[..]
Autowegen zijn bijvoorbeeld verboden voor langzaam verkeer. En inderdaad, parkeren mag niet behalve in parkeerhavens. Dát is nou net het probleem, geen hond die weet wat het bord "autoweg" inhoudt.
Je mag altijd 100 op een autoweg, tenzij anders aangegeven met borden.
Het gelijkvloerse gedeelte van het Rottepolderplein is bijvoorbeeld ook Autoweg.
quote:
Nee, het gedeelte met de verkeerslichten is Autoweg. De andere delen zijn wel autosnelweg.quote:
Oh je bedoelt dat gedeelte. Okidoquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:15 schreef highway101 het volgende:
[..]
Nee, het gedeelte met de verkeerslichten is Autoweg. De andere delen zijn wel autosnelweg.
En hier zie je hem op Google Maps.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:05 schreef JoeKurr het volgende:
In een topic als dit kan deze rotonde ook niet ontbreken:
Deze ligt in Swindon, Engeland, en het verkeer rijdt er in twee richtingen overheen.
Elke aansluiting op deze rotonde is zelf ook weer een rotonde.
[afbeelding]
Haha, die ken ik.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
die vind ik juist heel fijnquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:55 schreef highway101 het volgende:
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&layer=&ie=UTF8&om=1&msid=117716169754618913590.0000011232ea1b01654ff&msa=0&t=h&ll=52.525621,5.443532&spn=0.001423,0.003648&z=18
Dit vind ik van die irritante rotondes, je verwacht niet zo snel dit soort ondingen.
Is waarschijnlijk net wat je gewend bent. Hier is dat ding in Lelystad waarschijnlijk de dichtstbijzijndequote:
Ja, maar de oprit reikt niet tot de maastunnel!quote:Op zondag 6 mei 2007 15:28 schreef FredvZ het volgende:
De zuidelijke oprit van de Van Brienoordburg kent ook aparte constructies
Ik heb alleen zo'n gevoel dat dat binnenkort anders wordt.quote:
Ik vind die Oog in Al eigenlijk best meevallen. Inderdaad, hij kan wat praktischer, en misschien moet je er wat ervaring voor hebben, maar echt onpraktisch of belachelijk vind ik m niet direct.quote:Op zondag 6 mei 2007 01:51 schreef gias het volgende:
mooi topic,
vooral die van nijmegen vind ik vaag, omdat zowel bij het op als afrijden en op de rotonde zelf ook nog's stoplichten staan.
verder mis ik die van Utrecht nog. bij Oog in Al
met een navigatie systeem erbij is het dan helemaal feest, vooral als het ook nog druk is en het vervolgens mis gaat, kan je weer achteraan aansluiten
Daar is dus geen plaats voor, de afstand tussen de afslagen is te klein, iedereen rijdt nu maar wat over beide weghelften...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:07 schreef Impry het volgende:
[..]
Is hier vlakbij ook zo'n situatie, is echt niet heel raar, is nu eenmaal een feit dat men op een 2-baans rotonde meer ruimte heeft om erop te gaan. Dus je kunt eerder de rotonde op als degene die op de rotonde rijden aan de linkerkant zitten. Hierdoor is er dus een betere doorstroming. Tuurlijk is het lastig wanneer je aan de binnenkant zit en je naar rechts moet, maar dit moet je dan ook geleidelijk doen.
Ze hebben meer gekke dingen in Utrechtquote:Op zondag 6 mei 2007 01:51 schreef gias het volgende:
verder mis ik die van Utrecht nog. bij Oog in Al
met een navigatie systeem erbij is het dan helemaal feest, vooral als het ook nog druk is en het vervolgens mis gaat, kan je weer achteraan aansluiten
Nee... dit is een verkeersplein...quote:Op zondag 6 mei 2007 17:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ze hebben meer gekke dingen in Utrecht
Zeker als je hier uit het noorden en naar het oosten wil. dan moet je ergens in het midden voorsorteren.
is het nou een rotonde of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |