abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48956544
In Nederland komen werkelijk belachelijke verkeerssituaties voor. Dankzij de bureaucratie die dit mooie land rijk is, worden er vaak verkeerde beslissingen genomen. Beslissingen die door de objectieve autorijdende burger al gauw betwijfeld worden.

Welke situaties komen jullie in het dagelijks verkeer tegen?

Zo ook in Almere. Daar hebben ze een rotonde met een diameter van 65 meter neergelegd midden in één van meest rustige stukjes van Almere. Zo'n rotonde zou best kans maken op een diameterrecord. Het kruispunt wordt dagelijks door relatief weinig automobilisten gebruikt. Je hebt één doorlopende weg, deze leidt naar een provinciale verkeersader. De andere afslagen leiden naar een volkstuinencomplex en een kleine villawijk. Doordat het doorgaande verkeer gelijk de eerste afslag moet hebben, levert dat op de terugweg een omleiding op van πx65=204 meter. Lekker de bocht rond sturen en je banden systematisch verslijten aangezien iedereen feitelijk te hard de bocht neemt door frustratie. Vanwege deze detour snijdt 75% van het verkeer de rotonde af, en rijdt feitelijk tegen het verkeer in. Iets waardoor vanuit de basis gezien een onveilige verkeerssituatie kan ontstaan. Gevaarlijker dan wanneer men het klassieke kruispunt had gehandhaaft, wat namelijk een simpele T-kruising betrof.



Opzich is het vrij recht om een rotonde te plaatsen, zij het niet dat enkele kilometers verderop een levensgevaarlijk onbewaakt kruispunt ligt met hogere prioriteit als het gaat om verkeersveiligheid. Dit kruispunt dient als oprit naar de Waterlandseweg, een belangrijke provinciale weg binnen Flevoland. Hier mag legaal 100km/h worden gereden. Tevens eist deze weg jaarlijks enkele levens en enkele, zo niet tientallen, ernstige ongelukken. Toch presteert men het om een dergelijk kruispunt onbewaakt te laten, en vertrouwt op het inschattingsvermogen van verkeersdeelnemers om op een veilige manier in te voegen. Iets wat op een drukke weg als dit geen eenvoudige opgave is, zeker niet als men ruim 100km/h rijdt.

Dus waarom plaatsen ze die mooie rotonde van 65 meter in diameter niet fijn een paar kilometer verderop, daar waar het levens kan redden op deze betere locatie?




Game on!
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:47:24 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48956618
Ik ben over het algemeen wel tevreden over de verkeerssituaties in Nederland. Natuurlijk kunnen er dingen beter, maar als ik weer eens in België ben geweest durf ik hier niet meer te klagen
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:49:35 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:51:57 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_48956779
Ander leuk kruispunt, hier moet je zelfs een stukje links rijden, terwijl dat gevoelsmatig absoluut niet klopt:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Den+Bosch,+NL&ie=UTF8&ll=51.683412,5.294911&spn=0.00149,0.003616&t=k&z=18&om=1
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:52:38 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48956802
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Ander leuk kruispunt, hier moet je zelfs een stukje links rijden, terwijl dat gevoelsmatig absoluut niet klopt:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Den+Bosch,+NL&ie=UTF8&ll=51.683412,5.294911&spn=0.00149,0.003616&t=k&z=18&om=1
Wat een chaos
pi_48956815
quote:
[b]


Game on!
neu
pi_48956891
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Ander leuk kruispunt, hier moet je zelfs een stukje links rijden, terwijl dat gevoelsmatig absoluut niet klopt:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Den+Bosch,+NL&ie=UTF8&ll=51.683412,5.294911&spn=0.00149,0.003616&t=k&z=18&om=1
Als je daar niet bekend bent hè..
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:57:23 #8
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_48956930
quote:
Hahaha. die ken ik ja

Altijd spannend om daar weer overheen te komen

en als we het dan toch over rotondes hebben dan doet deze met een doorsnede van minstens 250 meter aardig mee
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:02:30 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48957097
Deze vind ik ook raar: A10/A7 ten noorden van Coentunnel, als je daar vanaf de ring A10 noord de Coentunnel in wilt ben je ineens links invoegend verkeer.

http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=k&om=1&ll=52.42196,4.876685&spn=0.009278,0.027831&z=16
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_48957444
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Ander leuk kruispunt, hier moet je zelfs een stukje links rijden, terwijl dat gevoelsmatig absoluut niet klopt:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Den+Bosch,+NL&ie=UTF8&ll=51.683412,5.294911&spn=0.00149,0.003616&t=k&z=18&om=1
Wilhemina/Heetmanplein inderdaad, ziek punt

pi_48957709
quote:
Wat is er belachelijk aan? Vind het een heerlijke rotonde, kom er een paar keer per dag langs
pi_48957779
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:51 schreef bleiblei het volgende:
Ander leuk kruispunt, hier moet je zelfs een stukje links rijden, terwijl dat gevoelsmatig absoluut niet klopt:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Den+Bosch,+NL&ie=UTF8&ll=51.683412,5.294911&spn=0.00149,0.003616&t=k&z=18&om=1
Jezus, welke mongool heeft dat bedacht.. (tvp)
pi_48957785
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:18 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Wat is er belachelijk aan? Vind het een heerlijke rotonde, kom er een paar keer per dag langs
Is ook niet belachelijk maar we hadden het daar over rotondes met een grote diameter.
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:29:16 #16
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_48958191
Hier in Voorschoten kunnen ze er ook wat van:

Na jaren zeuren eindelijk wat rotondes op drukke kruispunten... Alleen, waarom zijn die dingen zo
$%#$@ hoog? Je kunt totaal niet inschatten of er verkeer aan de andere kant de rotonde oprijdt.
Loop er dagelijks hard, en heb al menig automobilist op de rem zien gaan staan. (Laatste moment).

Wij hebben nu ook een HEMA in het dorp! Hoera!
Alleen de parkeergarage die tegenwoordig standaard is inbegrepen bij een HEMA, komt uit op een
best wel drukke weg. Niets aan de hand, want verkeer uit de garage moet gewoon wachten.

Nu is onlangs ook het OV gestroomlijnd.. Dus wat doen ze: vlak na de stoplichten (2/3 baans), plaatsen ze een wegversmalling om een bus te laten stoppen. Opzich geen punt want ritsen kunnen we allen o zo goed. Maar, die bus staat er nu gemiddeld zo'n 20x per dag; en ontneemt daarom het zicht van auto's uit de parkeergarage.

Vroeg of laat krijgen we dus: Bus staat stil. Bus wordt ingehaald. Bus gaat op dat moment weg. Inhalende auto geeft gas bij. Op hetzelfde moment verlaat een auto de parkeergarage...
Daar wil ik geen getuige van zijn!

Laatste stukje gezeur:

Bij ons ligt een best drukke weg dichtbij een school. Geen punt, zien we wel vaker.
Alleen op deze school zit het zoontje van iemand uit de gemeenteraad. Die vond het zo gevaarlijk dat hij van die weg maar éénrichtingsverkeer heeft gemaakt. Nu wordt 90% van het verkeer onnodig omgeleid via een druk kruispunt, met weinig / geen uitwijkingsmogelijheden.

Werkt prima hoor!
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_48958455
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:19 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Jezus, welke mongool heeft dat bedacht.. (tvp)
Dit is echt rampzalig als je de weg niet kent in Den Bosch
Als je de weg wél weet is het nog steeds lastig om de goeie weg te vinden.
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
pi_48960287
Geinig topic.

Hier in de buurt in Nijmegen is er ook zo'n mooie rotonde die een echte uitdaging is.

Het Keizer Karel Plein is vrij groot, ong. 150 mtr in diameter.
Er is geen belijning en tijdens drukke tijden, rijden er 4 rijen dik auto's naast elkaar.

Echt complete chaos!
Klik
Dura lex sed Lex
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:31:30 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_48960815
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:19 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Is ook niet belachelijk maar we hadden het daar over rotondes met een grote diameter.
We hebben het over belachelijke verkeerssituaties .
Dat een hoop rotondes die kwalificering verdienen is een ander verhaal .
pi_48961090
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:45 schreef j0rrit het volgende:
Dus waarom plaatsen ze die mooie rotonde van 65 meter in diameter niet fijn een paar kilometer verderop, daar waar het levens kan redden op deze betere locatie?
Waarschijnlijk heeft dat te maken met het bestemmingsplan en komt daar een grote wijk ofzo en is die rotonde alvast aangelegd.
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:15:56 #21
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_48962473










For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_48962854
Dit is ook een nuttige rotonde, met twee uitgangen:

http://maps.google.com/?q=Enschede+(Overijssel),+Netherlands&sll=37.0625,-95.677068&sspn=29.992289,59.238281&ie=UTF8&ll=52.539327,6.04306&spn=0.002806,0.007231&t=h&z=17&om=1

Dit is Stadshagen, bij Zwolle. Let dus vooral op de foto, en niet op het nog niet bestaande stratenplan (wat al wel in maps staat blijkbaar). Deze rotonde ligt er al een paar jaar zo, met slechts twee uitgangen. Er zou nog een uitgang bij komen, maar die is er nooit gekomen. De huidige weg is een noodweg, die binnenkort wel verwijderd zal worden, inclusief de rotonde die er dus jaren onnuttig heeft liggen wezen.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_48963014
van alle verkeerssituaties in Nederland is dit toch de meest achterlijke die je kan bedenken:



en de V&W jostiband wil het alleen maar gaan uitbreiden
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:30:24 #24
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_48963037
Ook een heel gezelllige rotonde in Groningen
Vooral in de spits als er veel verkeer vanaf de A7 komt of vanaf de A28 (vanaf het Julianaplein)
Let ook op de ruime parkeer gelegenheid achter het hoofdkantoor van de Gasunie.
Een gebouw met 1100 werkplekken en 1300 parkeerplekken.


Deze ligt bij Hoogkerk
Een afrit van de snelweg met verkeerslichten + minirotonde op 15 meter.
Idiote constructie die binnenkort aangepakt wordt.
Op dit moment zijn de verkeerslichten wel uitgeschakeld en stroomt het redelijk door.
Tenzij je om half negen uit de richting Roden, het zuiden, komt.
Dan staat er soms 2 km file in Peizermade (het hele dorp vol met auto's)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_48963239
wat ik trouwens ook niet begrijp, is dat gemeentes expres gevaarlijke situaties gaan creeren om zo proberen de gereden snelheid omlaag te krijgen. Bedoel, ligt het nou aan mij, of zitten ze op die manier gewoon compleet verkeerdom te denken Dat is toch gewoon volslagen idioot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')